Nieuws van Gemeentebelangen over D66 inzichtelijk

2 documenten

Postweg/Bosscheweg, tweede fietsbrug ...

Gemeentebelangen Gemeentebelangen D66 CDA Vught 01-07-2019 11:41

Postweg/Bosscheweg, tweede fietsbrug turborotonde Gemeentebelangen is blij dat er een tweede fietsbrug wordt aangelegd bij de rotonde Postweg/Bosscheweg. Met de realisatie wordt optimaal invulling gegeven aan een verkeersveilige ontvlechting van fietsers, voetgangers en autoverkeer. Een betere doorstroming van het verkeer is niet alleen in het belang van ’s-Hertogenbosch maar ook van Vught. De drukke en gevaarlijke rotonde op de grens van Vught en Den Bosch is al jaren onderwerp van gesprek. Er worden met regelmaat fietsers omvergereden. Ook in de Vughtse raad leidde de rotonde het afgelopen jaar tot reuring. De oppositie, met D66, CDA en SP, was van mening dat de financiële bijdrage van Vught niet in verhouding stond tot het belang van Vught ten opzichte van Den Bosch. Terwijl de coalitie wel degelijk het belang voor Vught erkende. Zowel de Postweg als de Bosscheweg sluiten aan op de, op Bosch grondgebied gelegen, rotonde en hebben wel degelijk een belang in de verkeersveilige afwikkeling van het verkeer. Het is in Brabant heel gebruikelijk dat niet het eigendom van belang is bij de verdeling van de kosten, maar het aantal wegen per wegbeheerder die erop aansluiten. Ook niet onbelangrijk is dat de Postweg als ontsluitingsweg gaat dienen tijdens als de N65 wordt afgesloten tijdens de herinrichting. Op het totale project (twee fietsbruggen en ombouw turborotonde) draagt Vught €825.000 (20%) bij in de totale kosten van € 4,1 miljoen. Gezien het regionale belang en het feit dat de provincie de verkeersveiligheid van de fietsers hoog in het vaandel heeft draagt de Provincie een substantieel bedrag bij van € 1,9 miljoen en Den Bosch een bedrag van € 1.375.000. Gelukkig werd het voorstel toch raadsbreed aangenomen.

CDA stemt tegen VKA+ variant N65 en ...

Gemeentebelangen Gemeentebelangen D66 CDA Vught 11-03-2019 12:32

CDA stemt tegen VKA+ variant N65 en daarmee ook tegen ongelijkvloerse kruising bij Torenstraat in Helvoirt!!! Tijdens de raadsvergadering van 28 februari jl. waren het de fracties van CDA en D66 die zand wilde strooien in de N65 machine. Eerst probeerden zij de beslissing over het VKA+ uit te stellen, omdat de laatste verkeerscijfers ontbraken voor het onderliggend wegennet als gevolg van de VKA+ variant. Op zich heel vreemd, omdat het aantal aansluitingen hetzelfde blijft en de doorrekeningen van de cijfers bij de VKA variant dus nagenoeg hetzelfde beeld op zullen leveren bij de VKA+ variant. Nu de optimalisering van het VKA een feit is en het aankomt op beslissingen blijken CDA en D66 zwakke knieën te hebben. Met onjuiste argumenten over verkeerscijfers, kosten en dergelijke die in het verleden niet gebruikt werden. Toen stemden alle fracties, dus ook CDA en D66, met de gewenste unanimiteit, in met alle collegevoorstellen en de daarbij behorende financiering, zonder enig voorbehoud. Toch wel heel bijzonder van de fractie van D66 die bestuurlijke verantwoording heeft gedragen op dit dossier en echt wel beter weet. Het CDA maakte het nog bonter en stemde als enige fractie tegen de VKA+ variant. Daarmee vallen zij terug op de eerder unaniem geaccordeerde VKA variant. Met die beslissing laten zij niet alleen de inwoners van Vught, maar ook de inwoners van Helvoirt in de kou staan. Want de VKA variant houdt op de bij de Boslaan en zet een streep door de ongelijkvloerse kruising bij de Torenstraat in Helvoirt. Het CDA kiest dan liever voor geen verdiepte ligging en extra opstelstroken met verkeerslichten bij de kruising Boslaan/Vijverboschweg. Daarmee sluiten zij de ogen voor de verantwoordelijkheid die zij ook hebben voor de bewoners van Helvoirt die over 1,5 jaar bij Vught horen. We kunnen niet anders concluderen dan dat CDA en D66 inzetten op partijpolitiek in plaats van het algemeen belang voor Vught en Helvoirt.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.