Nieuws van politieke partijen in Helmond over VVD inzichtelijk

4 documenten

VVD motie aangenomen.

VVD VVD Helmond 16-06-2019 05:15

De doorontwikkeling op het gebied van Automotive is in Helmond in volle gang. Er zit nog veel “in het vat” maar concreet zien onze inwoners nog maar weinig van de ontwikkelingen op de campus, laat staan dat toepassingen voldoende zichtbaar zijn in de stad. De VVD zou daarom graag willen dat de Helmonders aan den lijve gaan ondervinden dat op dit gebied ‘Helmond de slimste’ is.

https://helmond.vvd.nl/nieuws/35705/vvd-motie-aangenomen

Bron: afbeelding laadpunt in een lantaarnpaal.

RAI Vereniging gaf  onlangs nog aan dat Nederland zou moeten streven naar een vervijfvoudiging van het aantal oplaadpunten voor elektrische en hybride auto’s in 2020. Die toename is volgens de deze vereniging van 700 autofabrikanten- en importeurs nodig om het groeiende aantal elektrische auto’s te kunnen bijhouden én om de verkoop van die auto’s te stimuleren. RAI zelf zegt die vervijfvoudiging te bepleiten omdat uit onderzoek blijkt dat potentiële kopers van elektrische auto’s aarzelen, zolang er geen gegarandeerde laadinfrastructuur is.

Ook de VVD is ervan overtuigd dat automobilisten de komende jaren massaal overschakelen naar elektrisch rijden.  Om deze overgang te stimuleren zou het dus wenselijk zijn dat het aantal faciliteiten voor elektrische auto’s  (zoals gratis parkeren bij laadpalen in het centrum) wordt vergroot.  Daarnaast willen we ons inzetten voor een snellaadstation in onze stad. We hebben de beleidsregels uit 2011, die bij de aanvraag voor laadpalen van toepassing zijn bekeken. Naar onze mening zou deze ‘Beleidsregel oplaadpunten elektrisch vervoer Helmond 2011’ aangepast moeten worden. Tijdens de behandeling van de voorjaarsnota is de onderstaande motie over de ‘Beleidsregels oplaadpunten elektrisch vervoer’ met ruime meerderheid aangenomen.

Theo Manders

Kamervragen VVD over ongunstige bijtelling voor zonne-auto van Lightyear.

VVD VVD D66 Helmond 11-09-2018 10:39

Helmond is op dit moment de broedplaats van een aantal innovatieve bedrijven. Een van deze bedrijven is Lightyear. Als alles volgens plan verloopt rolt volgend jaar rond deze tijd nog het eerste prototype van de duurzame auto op zonne-energie van de productieband op de Automotive Campus in Helmond.

Matthijs Sienot (D66) en Remco Dijkstra (VVD) hebben Kamervragen gesteld over de ongunstige bijtellingsregeling voor zonne-auto Lightyear. De twee Kamerleden willen dat de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) een aparte categorie instelt voor deze auto's, vergelijkbaar met wat nu al voor auto’s op waterstof is geregeld.

Vernieuwing vergroot ons verdienvermogen en draagt bij aan onze welvaart. Innovatieve ondernemers krijgen daardoor de kans om steeds betere producten en diensten te ontwikkelen en dat zorgt ervoor dat nieuwe bedrijven en banen hier ontstaan in plaats van elders.

De VVD roept de minister dan ook op deze nieuwe technologie de ruimte te geven. Door investeringsdrempels in de startup-fase weg te nemen kunnen we met de zonne-auto van Lightyear de autoproductie in Nederland verder versterken.

Theo MandersVVD Helmond

Link naar het oorspronkelijke bericht.

Nieuws over de aanpassing van de N279.

VVD VVD Helmond 20-06-2018 01:00

Op dinsdag 20 juni werd de gemeenteraad o.a. geïnformeerd over de plannen met betrekking tot de aanpassing van de N279 Veghel –Asten. Daarnaast was er voor de raadsleden gelegenheid tot het stellen van vragen. Hierbij is dankbaar gebruik gemaakt van de door betrokken bewoners naar ons toegezonden e-mails met vragen en suggesties.

https://helmond.vvd.nl/nieuws/30895/nieuws-over-de-aanpassing-van-de-n279

In 2015 verscheen het bidbook Bereikbaarheid Zuid-Nederland. Dit was de opmaat naar het programma SmartWayz.nl, een omvangrijk, meerjarig programma om de bereikbaarheid van Zuid Nederland te verbeteren. SmartWayz.nl is een samenwerking tussen Rijk, provincies Noord-Brabant en Limburg, Metropoolregio Eindhoven, gemeenten en het bedrijfsleven. Smart Wayz.nl bestaat uit acht deelopgaven, die onderling samenhangen, maar wel elk hun eigen proces en planning kennen. De N279 is één van deze deelopgaven. In juli 2017 hebben GS een besluit genomen over het voorkeursalternatief voor de N279. Hierin is aangegeven dat de N279 bij Veghel een uitvoering krijgt met 2x2 rijstroken en gelijkvloerse kruispunten en dat het verdere tracé tot aan Asten wordt uitgevoerd als 2x1 rijstroken met ongelijkvloerse kruisingen en dat bij Dierdonk een omleiding wordt aangelegd.

Intussen is er meer duidelijkheid gekomen over wat deze besluiten voor de inwoners van Dierdonk, Brouwhuis en Rijpelberg gaan betekenen. In de plannen wordt op allerlei manieren rekening gehouden met de leefbaarheid van de wijken Het gehele tracé (inclusief de toe- en afritten) zal worden uitgevoerd in geluidsarm asfalt, daarnaast zullen er diverse verbeteringen worden doorgevoerd van de geluidsvoorzieningen (bij voorkeur met een innovatief karakter). Hoewel een aantal van deze extra geluidsvoorzieningen buiten het Provinciaal InpassingsPlan (PIP) van de provincie valt hebben de coalitiepartijen daar in het bestuursakkoord extra geld voor vrijgemaakt. Er zal door de gemeente € 3,5 miljoen euro geïnvesteerd worden voor flankerende maatregelen in het kader van de verbetering van de leefbaarheid rondom deze weg. Voor wat betreft deze bovenwettelijke geluidsmaatregelen is er ook cofinanciering (50%-50%) vanuit de provincie Noord-Brabant beschikbaar. De wethouder gaf tijdens de zitting aan dat hiermee veel onrust bij de inwoners van Brouwhuis, Rijpelberg en Dierdonk kan worden weggenomen. Omdat er in het plan ook veel aandacht is voor natuurcompensatie zal dat een kwaliteitsimpuls voor de Bakelse Beemden betekenen. Hier kan met provinciale middelen en in overleg met de bewoners grond worden aangekocht zodat een meer aaneengesloten, aantrekkelijk natuurgebied kan worden gecreëerd. Daarnaast wordt er ruimtelijk rekening gehouden met een fietsroute tussen Gemert en Helmond en bij de Heikantseweg zal zowel een ecoduct als fietstrap worden aangelegd.

Theo MandersRaadslid VVD Helmond

p.s. De presentatie inclusief verhelderende afbeeldingen is via een link onder dit artikel te downloaden.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.