Nieuws van politieke partijen in Tilburg inzichtelijk

3 documenten

Dag van de Arbeid – links naar lezingen

PvdA PvdA Tilburg 01-05-2020 06:10

Vandaag is het 1 mei, Dag van de Arbeid! Deze dag is voor ons als sociaaldemocraten ontzettend belangrijk. Het is een dag waarop we kunnen stilstaan bij arbeid, arbeiders en de rechten van arbeiders. Op deze dag kunnen we vieren wat er in de loop van de geschiedenis is bereikt, stilstaan bij hoe het nog beter kan en herdenken hoeveel strijd ons dit heeft gekost.

Dit jaar willen we in het bijzonder onze waardering uitspreken voor alle mensen die Nederland nu draaiende houden. Al deze mensen, van zorgpersoneel tot vakkenvullers en van politieagenten tot vrijwilligers van de Voedselbank, verdienen onze dank en onze steun.

Om deze dag met jullie te vieren in de huidige omstandigheden, heeft PvdA Tilburg twee filmpjes voor jullie opgenomen. Het eerste filmpje is een gesprek tussen Stefan Jansen (oud-voorzitter PvdA Tilburg) en Jan Boelhouwer, oud-PvdA-burgemeester van Gilze en Rijen. Zij gaan in gesprek over het belang van 1 mei en verbinding gedurende de corona-crisis. Het gesprek is opgenomen bij het graf van Bart van Pelt, de sociaaldemocraat die zoveel heeft betekend voor Tilburg. Dit filmpje is te kijken via deze link.

Het tweede filmpje betreft een korte lezing door Commissaris van de Koning en aankomend roerganger van Tilburg University Wim van de Donk! Voor het eerst in zijn lange loopbaan heeft hij voor ‘zijn’ Tilburg een lezing gegeven ter gelegenheid van de Dag van de Arbeid. Dit tweede filmpje is te kijken via deze link.

 

Het bericht Dag van de Arbeid – links naar lezingen verscheen eerst op PvdA Tilburg.

Bejegening door klantregisseurs Werk & Inkomen Gemeente Tilburg

SP SP Tilburg 09-03-2020 15:18

Als SP krijgen wij steeds meer signalen van Tilburgers dat Klantregisseurs (casemanagers) van Werk & Inkomen (Sociale Zaken) van de Gemeente Tilburg niet reageren op vragen en contactverzoeken van cliënten. Ook niet bij herhaaldelijke verzoeken om contact of dat nu per mail of per telefoon is. Terwijl juist deze doelgroep vaak met urgente vragen met betrekking tot ondersteuning zit. Hierdoor voelen cliënten zich niet gehoord en gezien, en worden ze bovenal niet adequaat geholpen. Als SP hebben we daarom aan het college de volgende vragen gesteld:

Herkent u de signalen die de SP ontvangt mbt het niet reageren van klantregisseurs van Werk & Inkomen (Sociale Zaken) op vragen en contactverzoeken van cliënten? Kunt u dit zo uitgebreid mogelijk toelichten? Bent u het met de SP eens dat klantregisseurs altijd onverwijld moeten reageren op vragen en contactverzoeken van cliënten of dat nu per mail of telefoon is, omdat juist cliënten van Werk & Inkomen (Sociale Zaken) met urgente vragen voor ondersteuning zitten? Wat gaat het college doen om te zorgen dat klantregisseurs altijd tijdig reageren op vragen en contactverzoeken van cliënten? Wat gaat u doen om te zorgen dat alle cliënten van Werk & Inkomen (Sociale Zaken) tijdig en adequaat worden geholpen worden en zich daardoor gehoord en gezien voelen?

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.