Nieuws van politieke partijen in Breda inzichtelijk

102 documenten

succes, Bibliotheek keert terug in Hoge Vucht

SP SP Breda 17-02-2024 12:29

Bibliotheek keert terug in Fransiscuskerk Hoge Vucht.

Bij de begroting van 2021 hebben wij een motie ingediend om de Bibliotheek terug te brengen in de wijk. Nadat deze jaren eerder domweg was wegbezuinigd.

Terwijl de Hoge Vucht ook een eigen Bibliotheek verdiend. Taal en ontmoeting zijn juist zo belangrijk en dragen bij aan kansengelijkheid.

Fractievoorzitter Inge Verdaasdonk: “De afgelopen jaren zijn inwoners actief betrokken bij de zoektocht naar een nieuwe bibliotheek in hun wijk en de invulling ervan. Heel mooi dat het gelukt is een geschikte locatie te vinden, wij kunnen haast niet wachten op de opening."

Franciscuskerk in Hoge Vucht wordt bibliotheek: ‘Keihard gewerkt om dit voor elkaar te krijgen’ | Deze verhalen mag je niet missen | bndestem.nl

 

Bijzonder afscheid in de gemeenteraad van Dirk Uyl

SP SP Breda 14-07-2023 12:00

Het is weinigen gegeven in onze raad om zo'n dergelijk afscheid te krijgen. Hard op de inhoud, zacht op de relatie en een verbinder achter de schermen. Paul Depla maakt voor hem een uitzondering, "als je in de politiek vrienden zoekt, koop een hond, maar Dirk je bent een echte vriend geworden."

Een messcherpe debater, die niet alleen altijd opkwam voor de gewone mensen in de raad, maar ook met zijn ideeën de lokale democratie sterker heeft gemaakt in verschillende functies binnen onze raad, maar ook totale niet SP-onderwerpen volledig socialistisch kon maken.

Maar de meester nam afscheid in stijl: met 11 punten voor alle 11 jaar in adviezen voor de raad. Je vindt ze bij de foto's te vinden op facebook

Mooiland neemt zwartboek in ontvangst, bewoners vragen om geen huurverhoging

SP SP Breda 13-06-2023 19:23

Op een warme dinsdagavond 13 juni was het zover. De directeur van Mooiland kwam naar Breda en ging met 20 buurtbewoners in gesprek over de klachten die zij verzameld hadden in het zwartboek en nam deze in ontvangst. De boodschap is duidelijk. Tochtklachten, slechte ervaringen met de regiomanager en slechte afhandeling van klachten en verzoeken.

Directeur Bart Kivits en zijn collega’s luisterden aandachtig naar de verhalen. De bewoners vroegen redelijkerwijs de jaarlijkse huurverhoging niet door te voeren vanwege het geleden leed en de huidige klachten. Daarnaast willen zij dat Mooiland bij alle woningen de klachten inventariseert en oplost. Initiatiefneemster Maartje Verheijen kijkt terug: “Directeur Kivits zegde toe voor 30 juni antwoorden te hebben op de gestelde vragen en wij kijken uit naar de antwoorden.”

Ruim een jaar geleden kwamen de bewoners voor het eerst bijeen, nadat er problemen waren met de verwarming en het ventilatiesysteem. Sommige mensen zaten wekenlang in een vochtig huis zonder werkende ventilatie. Maar dat was niet het enige. De nieuwe dubbele beglazing en tochtroosters brachten een ander probleem aan het licht. Als de ventilatie werkt is deze te sterk en werkt alleen als de roosters altijd openstaan, maar in een koude winter – met hoge gasprijzen – was dit ondoenlijk. En als de roosters dicht zijn ervaren veel bewoners tocht en/of geluidsklachten. Dit werd ook beaamt door de mensen van Mooiland. Voor de bewoners zou een eigen regelinstallatie in de woning een uitkomst bieden.

De aanwezige bewoners hadden genoeg verhalen te vertellen en alle verhalen versterkten elkaar: Lang wachten op antwoord, reparaties worden beloofd, maar niet uitgevoerd en met de regiomanager hadden veel bewoners een slechte ervaring. Het gevoel constant van het kastje naar de muur gestuurd te worden was dan ook alom aanwezig. Kivits gaf aan dat hij de klachten en verzoeken verder ging onderzoeken en gaf aan dat de verkoop van de woningen aan een Bredase corporatie voor Mooiland geen reden is voor om niet meer te investeren in de woningen.

Het Zwartboek is te vinden in de bijlage.

Zie ook: Bouwen en wonen

Peter Vissers fractieleider-raadslid

Breda Beslist Breda Beslist Breda 21-02-2023 22:08

Peter Vissers, fractievoorzitter Breda Beslist

Geboren en getogen in Breda, met een kleine onderbreking voor mijn militaire dienstplicht en studie verkeerskunde. Ik heb 20 jaar, altijd met veel plezier, in de Belcrum gewoond, waar ik het wonen heb ervaren als een dorpje in de stad. Voor de Belcrum ben ik actief geweest als bestuurslid van het huidige Belcrumhuis (wijk/buurt accommodatie) en in diverse activiteiten van en door het buurthuis en rondom de viering van 400 jaar Belcrum. Sinds 2015 woon ik in Teteringen samen met mijn vrouw Miriam en onze twee kinderen Lin en Boaz.

Inmiddels meer dan 15 jaar werkzaam voor de gemeente Dordrecht waarbij ik 10 jaar verantwoordelijk was van beleid tot en met uitvoering van parkeren. Vanaf 2016 richt ik mij minder op de operationele kant van het parkeren en meer op het kaderstellende parkeerbeleid als strategisch beleidsadviseur parkeren voor de gemeente Dordrecht. Daarnaast vervul ik functies als Keurmeester van parkeergarages voor de ESPA vanuit de VEXPAN, als bestuurslid van de commissie gemeenten van de VEXPAN en docent parkeerbeleid aan de NOVI verkeersacademie/CROW.

De gemeente wil een levensbos. En u mag dat betalen!

Lijst Pim Fortuyn Lijst Pim Fortuyn Breda 04-02-2023 22:35

Tenminste als het aan wethouder Peter Bakker ligt, die verantwoordelijk is voor onder andere natuurontwikkeling in onze gemeente. Maar laat ik u eerst even meenemen naar 13 juli 2016, zo’n 7 jaar geleden. Dit was namelijk het moment dat door de toenmalige gemeenteraad een motie werd aangenomen om een geboortebos te realiseren, waarbij voor elke “geborene” een boom kon worden gepland. In 2017 zou worden onderzocht waar dit bos zou moeten komen en in samenwerking met diverse organisaties zou worden gekeken hoe dit kan worden gerealiseerd. Na deze onderzoeken werd dit in 2018 uitgewerkt in een plan en kreeg dit de term herinneringenbos. Deze werd gekozen om de doelstellingen te kunnen verbreden en sinds 2021 draagt het nu de naam levensbos omdat dit beter de lading dekt. Uiteindelijk is het volgende besloten. Het levensbos zal worden aangelegd aan de rand van de wijk Haagse Beemden ter grootte van 10 ha met ongeveer 14.000 units.

Als gemeente hebben we de verantwoordelijkheid en het mandaat om verstandig met om te gaan in het behoud en ontwikkelen van onze natuur met de middelen waar de gemeente over beschikt. Al vanaf het begin was het plan om de bewoners te betrekken bij de natuurontwikkeling, lees: hiervoor te laten betalen. Dit blijkt onder andere uit de stukken zoals uit 21 november 2017 en ik citeer:

“Bij de inrichting van het herinneringenbos kunnen bewoners een boom aankopen om in het herinneringenbos te planten”

Juist, kopen. Als men iets koopt, dan heeft dat als gevolg dat je hiervan eigenaar wordt. Maar dat was natuurlijk niet de bedoeling. Laten we het dan adopteren noemen! Nee, ook adopteren zou een bepaald claimgedrag tot gevolg hebben en dat was nu precies net niet wenselijk. Vandaar dat dit nu gewijzigd is naar doneren. Op de website van de gemeente Breda lezen we dan ook het volgende:

“Als het aan het Bredase college van burgemeester en wethouders ligt, wordt dat vanaf 2023 mogelijk door donateur te worden van een stuk bos in Haagse Beemden. Iedereen die dat wil, kan voor €(0)76,- donateur worden van 5m2 bos.”

Nu kunt u dus donateur worden. Wat per saldo niet meer betekent dan de rekening doorschuiven naar de inwoners. U heeft nergens recht op, U heeft geen eigenaarschap en daarmee ook geen verplichtingen aan het levensbos.

Maar hoeveel moeten de inwoners dan betalen? Goed, laten we even de rekensom maken op basis van de vermelde 14.000 units x €76 euro. Dan komen we uit op 1.064.000 euro. Dit maakt ons natuurlijk direct benieuwd naar de totale kosten en de verdeling hiervan. Laten we eens kijken naar het totale plaatje.

In dit plaatje zien we dat de afwaarderingskosten van het perceel, van een half miljoen, enorm hoog zijn en 44% van de gehele kosten vertegenwoordigen. Dit komt omdat het perceel wat een agrarische functie heeft, nu de functie natuur krijgt en dus gigantisch in waarde daalt. Dit wordt vaak gecompenseerd met een subsidie die daar tegenover staat en in dit geval met een gevoteerd bedrag van 250K uit de motie “groene straten en parken” om dit totaal dekkend te maken. Opmerkelijk dat een bos nu ook hetzelfde kan zijn als een straat of een park, dat terzijde.

Verder kunnen de aanlegkosten, plankosten en overige operationele kosten betaald worden uit een deel van de inkomsten van al die donaties die u gaat doen. Deze donaties vormen dus de dekking van 53% van de kosten die uit uw portemonnee komt. U betaalt dus meer dan de helft voor de aanleg van dit bos. Nu denkt u misschien maar wie betaalt dan de kosten van het onderhoud? Geen zorgen beste inwoner die betaalt u ook, want dat is namelijk het restant (47%) uit de opgehaalde 1.064.000 euro.

Rekening doorschuiven naar de inwoner

Het is op zijn allerminst vreemd te noemen dat er wordt gekozen om 14.000 mensen te laten doneren voor een bos in onze publieke ruimte, terwijl deze mensen al gemeentelijke belastingen betalen, waarvoor de inkomsten hiervan bedoeld voor juist dit soort zaken, juist voor dit soort projecten en voorzieningen. Het is dus niets meer dan een vrijblijvende rekening met een strik erom zodat het allemaal wat leuker lijkt. Want beste inwoner, u wilt dit bos, dan mag u er ook extra voor betalen. Erg vreemd hoe dat heel normaal wordt gevonden dus genoeg reden voor vragen tijdens de beeldvorming afgelopen donderdag.

Behoefte aan levensbos totaal niet onderzocht

In de beantwoording op deze vragen kwamen toch wel wat opmerkelijke zaken naar voren. Ten eerste blijkt het volgens wethouder Peter Bakker namelijk zo te zijn dat er best veel signalen vanuit de samenleving komen waar gevraagd wordt “Hey gemeente, kunnen wij een boom doneren?” Dat moeten dan nogal wat signalen zijn geweest, namelijk duizenden signalen om tot het idee te komen om een heel bos aan te leggen op deze manier. Het is namelijk niet onderzocht of en hoeveel er zal worden gedoneerd. Een experiment van meer dan een miljoen euro kort gezegd.

De kwaliteit is afhankelijk van uw vrijgevigheid

Maar het komt allemaal goed beste mensen, want er komen “vele signalen” uit de samenleving en in 2016 was deze behoefte er kennelijk al en dat is 7 jaar later natuurlijk nog steeds zo, als ik de kersverse maar overigens niet zo politiek neutrale voorzitter mag geloven. Mochten de donaties tegenvallen dan is er altijd nog een terugvaloptie om een stuk natuur te realiseren dat minder divers is met een lagere kwaliteit. Dus ook de verantwoordelijkheid van de kwaliteit van het levensbos ligt helemaal bij u.

Een groot experiment

Ten tweede is natuurlijk het grote financiële risico als de dekking afhankelijk is van de vrijgevigheid van de Bredanaar. “Eigenlijk is dit wel een groot experiment” aldus de wethouder. Daarnaast wordt het budget gebruikt wat gevoteerd was door de motie groene straten en parken. De wethouder ziet dit beoogde levensbos dan ook als een soort park. Voor projecten op andere plekken kunnen we dit geld dus niet meer uitgeven. Wederom een risico wat absoluut gevolgen zal hebben voor andere projecten.

Veiligheid gebied zorgelijk

Naast de diverse reeds genoemde financiële risico’s die voortkomen uit de plannen voor dit levensbos kampt dit gebied al jaren met een zorgelijk veiligheidsrisico. Er wordt zelfs gezegd dat indien het levensbos vele bezoekers trekt dit juist de onveilige situatie zou kunnen verminderen, wat aangezien er totaal geen beeld is van de bezoekers, een vrij lege naïeve gedachte is. Wat wel in de lijn der verwachtingen ligt, is de verslechtering van de veiligheid in het gebied.

Conclusie

Concluderend kunnen we stellen dat we een ambitie hebben, een plan hebben om een levensbos te realiseren in de Haagse Beemden. Maar we leggen het merendeel van de rekening wel bij de inwoner, de verantwoordelijk ook, en we laten de inwoner ook betalen voor het onderhoud. Dit in tegenstelling tot andere natuurontwikkelingsprojecten zoals in Ulvenhout waar 4 ha bos wordt ontwikkeld zonder de hand op te houden bij de Bredanaar. Al met al is dit bijzondere plan reden genoeg om het debat hierover dieper aan te gaan in de oordeelsvorming.

Bredanaar, laat van u horen!

Lijst Pim Fortuyn Lijst Pim Fortuyn Breda 17-01-2023 22:03

Hoe u onlangs werd overvallen met deze plannen

Afgelopen september heeft de gemeente omwonenden via hun brief geïnformeerd over de beoogde bouwplannen. De zaaide dermate veel onrust en onbegrip waardoor onze mailbox volstroomde met uitingen van zorg en heel veel vragen. Direct hebben wij contact gezocht met de wethouder wonen van Breda en onderhands technische vragen gesteld om inzicht te krijgen in de plannen en het proces rondom deze tijdelijke woningen en hebben we gesprekken gevoerd met de verantwoordelijke ambtenaren in bijzijn van de wethouder maar ook hebben we uitgebreid de tijd genomen om de vragen en zorgen te inventariseren bij omwonenden.

Dit waren uw zorgen en uw vragen die u heeft gemeld

We werden geconfronteerd met diverse zorgen van deze mensen welke zijn gebaseerd op de komst van statushouders in hun nabije omgeving en roepen vragen op bijvoorbeeld inzake hun veiligheid, hun leefbaarheid, het behoud van flora en fauna, maar ook financiële zorgen, wat gaan deze plannen doen met de waarde van mijn huidige woning? Hoe zit het met de culturele verschillen van deze statushouders met die van ons? Welke rol heeft de gemeente bij het in goede banen leiden van de inburgering van deze mensen en welke garanties kunnen er worden gegeven voor onze veiligheid?

Daarnaast maakt men zich ook ernstige zorgen over de komst van uitbehandelde of uitstromende ggz-cliënten. Welke risico’s brengt dit dan met zich mee? Is het verstandig om deze mensen te huisvesten naast mensen met wellicht een oorlogstrauma of andere vreselijke zaken? Is het verstandig om deze mensen die voor psychoses behandeld zijn te huisvesten zo dicht naast een spoorlijn? Begrijpelijke vragen die voortkomen aan een enorm breed scala aan zorgen.

De gemeente heeft dan ook een grote verantwoordelijkheid om deze zorgen zoveel mogelijk weg te nemen, vragen uitgebreid te beantwoorden en draagvlak te realiseren bij de omwonenden en andere belanghebbenden. Gemeente Breda is inmiddels gestart is met een haalbaarheidsonderzoek en participatie.

Natuurlijk is niet iedereen kritisch. Ook zijn er wel degelijk mensen die positief aankijken tegen deze tijdelijke woningen en kunnen niet wachten om zich in te schrijven voor een tijdelijke woning. De meesten wachten immers al jaren. Prima, maar laten we niet wegkijken van de mogelijke gevolgen voor onze omgeving en de risico’s die hieruit voortvloeien.

Haalbaarheidsonderzoek & Participatie

Tijdens dit haalbaarheidsonderzoek is participatie dus een groot belangrijk onderdeel en krijgt u de kans om mee te praten, mee te denken en mee te doen wordt er gezegd. U kunt namelijk via planbreda.nl deze vragenlijst invullen en uw mening geven over wat u nou allemaal vindt van deze tijdelijke woningen op deze 3 locaties. Daarnaast worden er diverse inloopbijeenkomsten georganiseerd waarbij u in gesprek kunt gaan met de verantwoordelijke organisaties voor dit project. Tenslotte kunt u zich aanmelden als gegadigde voor een van de 3 adviesgroepen. Uiteindelijk wordt hier een participatieverslag van opgemaakt en samen met de andere resultaten uit het haalbaarheidsonderzoek naar het college gestuurd.

Welnu, dit lijkt natuurlijk op het eerste gezicht goed voorbereid en transparant. Toch waren hier een aantal vreemde zaken. Namelijk degenen die bij de informatiebijeenkomst onlangs zijn of haar e-mailadres had achtergelaten kreeg een mail om zich aan te melden bij een van de adviescommissies. Het vreemde hieraan was vooral dat een inwoner zich moet bewijzen of hij of zij wel belanghebbend genoeg zou zijn op basis van de ingevulde gegevens. Ten tweede zou er op basis van loting bekend gemaakt worden wie er in deze adviesgroepen zouden mogen komen. De loting zou worden gedaan door een onafhankelijk griffier van de gemeente Breda. Na navraag te hebben gedaan wist bovendien de griffie van niets. Al met al een mooi staaltje organisatiekunde.

De antwoorden op de eerder gestelde technische vragen, het uitblijven van antwoorden en informatieverzoeken alsmede de ontwikkelingen op het gebied van het haalbaarheidsonderzoek en participatie heeft ons doen besluiten om deze openbaar te maken inclusief de hierop volgende technische vervolgvragen aan de het college. Klik hier om deze te bekijken.

Nu is dus het moment dat u van zich kunt laten horen. Pak deze kans dan ook. Indien u omwonende bent van een van deze 3 beoogde locaties, of als u belanghebbend of zich zorgen maakt over de impact van deze tijdelijke woningen, vul dan direct het vragenformulier en laat uw mening horen.

Ga naar de inloopbijeenkomsten, deel uw zorgen en stel uw vragen. Doe het.

U kunt nog naar de volgende inloopbijeenkomsten

Bredestraat: maandag 23 januari van 16.00 – 19.00 uur in het Ontmoetingscentrum de  Sleutel, Vlierenbroek 30

Donkerstraat: dinsdag 24 januari van 16.00 – 19.00 uur in De Dorpsherberg, Willem Alexanderplein 4

Stadionstraat: maandag 30 januari van 15.00 – 17.00 uur in de skybox van de gemeente in het NAC Stadion, Stadionstraat 3

Wilt u zich aanmelden voor een van de adviescommissies? Dat kan hier!

Welke mantelzorger wil jij verrassen met een overheerlijke zelfgebakken lekkernij?

CDA CDA Breda 12-10-2022 07:53

Iedereen heeft af en toe dat extra beetje warmte, aandacht en gezelligheid nodig. Op 10 november 2022, op de Dag van de Mantelzorg, willen wij onze Bredase mantelzorgers in het zonnetje zetten. Daarom gaan wij bakken! Welke mantelzorger wil jij verrassen met een overheerlijke zelfgebakken lekkernij?Hoe doe je mee? 1. Meld je vóór 1 november 2022 aan viaheelbredabakt@gmail.com 2. Geef in de mail aan voor wie jij wat wil bakken en waarom, plus de adresgegevens van die persoon. 3. Haal de benodigde ingrediënten in huis. 4. Bak je taart, cake, koekjes of gebakje volgens jouw allerbeste recept. 5. Wij halen jouw baksel op woensdagavond 9 november tussen 19.00 uur en 21.00 uur bij je thuis op en bezorgen dat op donderdag 10 november, op de Dag van de Mantelzorg, bij de persoon die jij hebt opgegeven. Heb je wel zin om te bakken, maar weet je niet wie je er blij mee kunt maken? Dan zorgen wij dat jouw creatie goed terecht komt! Geen mogelijkheid om te bakken, maar wel een idee over wie iets lekker zou mogen ontvangen? Laat het ons weten viaheelbredabakt@gmail.com.

6.000 nieuwe huizen erbij in vier jaar tijd! Goed nieuws, maar we zijn nog niet klaar.

D66 D66 Breda 12-01-2022 16:57

Voor veel mensen is het onmogelijk om een betaalbaar huis te vinden. De vrije sector wordt steeds duurder en de wachtlijst voor een sociale huurwoning is ellenlang. Daarom moeten er duizenden nieuwe huizen bij komen.

6.000 nieuwe huizen In het bestuursakkoord spraken we af om 6.000 nieuwe huizen te bouwen. Wethouder Tim van het Hof mocht vandaag het nieuws delen dat we dat doel bereikt hebben. We hebben het bouwtempo verdubbeld om zo snel mogelijk zo veel mogelijk nieuwe huizen aan de woningmarkt toe te voegen. En met resultaat. Dat is goed nieuws voor iedereen die op zoek is naar een betaalbaar huis.

Aan de slag Tegelijkertijd mogen we nu niet achterover leunen. We moeten nú onze mouwen opstropen om de wooncrisis aan te pakken. Om nog duizenden nieuwe huizen erbij te bouwen. Daar moeten we vandaag nog mee beginnen. Zodat iedereen een eerlijke kans heeft op een betaalbaar huis.

De prikbus in Breda: een kritische beschouwing van ons raadslid Christine de Moor

CDA CDA Breda 06-10-2021 18:51

Op dinsdag 5 oktober hebben wij in de krant gelezen dat er nu een prikbus staat op het Kasteelplein te Breda. In het voorjaar bleek, na gesprekken met lagere scholen in Breda Noord, dat vele ouders en grootouders nog niet ingeënt waren en dat zij ook niet goed weten hoe ze dit moeten doen. Of dat zij alleen afgaan op de informatie die gegeven wordt in hun land van afkomst. Daarom hebben wij, 30 mei, vragen gesteld in de gemeenteraad hoe de vaccinatiegraad was in Breda en of het college mogelijkheden ziet om juist in de wijken waar de vaccinatie achterblijft een “prikbus” in te zetten. Nadat wij 24 juni antwoord hebben gekregen, hebben wij vervolgens nogmaals vragen gesteld om te zorgen dat hun belofte om een prikbus in te zetten ook daadwerkelijk zo spoedig mogelijk van start kon gaan. Ook dat de informatie beschikbaar is voor iedereen en leesbaar en begrijpelijk is. Uiteindelijk is de prikbus de laatste week van juli in het Bredase straatbeeld verschenen. En zoals verwacht bleek het een succes te zijn. Echter de kans om deze bus tevens in te zetten voor een “buurtpunt” is niet genomen. Dat dit zo belangrijk is, blijkt ook nu het voor veel ouderen en arbeidsmigranten en anderstaligen zeer moeilijk is om de corona- app te downloaden of aan te vragen. Ook hierover hebben wij vorige maand vragen gesteld. Afgelopen week was er in de bibliotheek een middag waar men een workshop kon bijwonen zodat men kon leren hoe deze app te downloaden. Wij hadden graag gezien dat dit dichter bij de burgers was geweest. Net zoals de prikbus die nu op het Kasteelplein staat. Ook dit hadden wij anders aangepakt. Niet in het centrum, op een punt waar de dichtstbijzijnde openbaar vervoer halte meer dan 500 meter is, een punt dat met de auto ook moeilijk te bereiken is, en dan hebben wij het nog niet eens over het parkeren. Met andere woorden. Wij zeggen: “denk integraal, denk vanuit de burger”. Zet een mobile “buurthuis-bus” in, die elke week door de Bredase wijken en dorpen rijdt. Voor alle burgers. Bemand door bijv. mensen van Zorg voor Elkaar Breda, vrijwilligers. Zorg dat zo’n mobiel-buurthuis een bekend punt in de wijken en dorpen is, met vaste dagdelen, dan hoeft het inzetten van een prikbus zoals nu geen 8 weken te duren! Enveel ergernis, onduidelijkheid en ruis kunnen voorkomen. (Christine de Moor; CDA raadslid Breda)

CDA-motie aangenomen: wethouder belooft beterschap

CDA CDA Breda 25-06-2021 07:06

Vreemde ogen dwingen. Dat was de titel van de motie op initiatief van ons raadslid Huib Janssen. De voltallige gemeenteraad kon zich daarbij aansluiten. Geen goedkeuring ontvangen voor de gemeentelijke jaarrekening is onacceptabel. Bij het tekort schieten van het inkoop- en (Europees) aanbestedingsproces passen eigenlijk excuses aan de Bredase burger. Zo ver wilde wethouder Bos niet gaan, maar er werden wel concrete beloftes gedaan. Er verschijnt, nog voor het zomerreces, een specifieke raadsbrief. Direct na het zomerreces wordt er dan een plan van aanpak gepresenteerd voor controles en periodieke rapportage. De raad gaat voortaan over de schouders meekijken, samen met de huisaccountant. De immer wapperende EU-vlag voor het stadskantoor (foto) als permanente geheugensteun?

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.