Nieuws van politieke partijen in Haarlemmermeer inzichtelijk

191 documenten

Eindelijk riolering in Spoorzicht-Noord

VVD VVD Haarlemmermeer 12-02-2021 08:26

Jarenlang lag de noordstrook van Spoorzicht er verwaarloosd bij. Maar nu kan er eindelijk actie ondernomen worden. In samenspraak met de BIZ laat de gemeente de komende jaren trottoirs, wegen en verlichting aanleggen. Maar als eerste wordt de riolering opgeknapt. Henriet van den Berg van onze fractie heeft namens het BIZ- bestuur zich daar ook al jaren hard voor gemaakt!

https://haarlemmermeer.vvd.nl/nieuws/42707/eindelijk-riolering-in-spoorzicht-noord

Spoorzicht-Noord wordt opgeknapt

Jarenlang lag de noordstrook van Spoorzicht er verwaarloosd bij.

Die situatie is ontstaan doordat de eigenaar van het bedrijventerrein in 2011 failliet is gegaan.

De curator deed er niks aan en ondernemers op Spoorzicht hebben daar veel last van.

Het BIZ bestuur van Spoorzicht heeft zich al die tijd bezig gehouden met het zoeken naar oplossingen. Henriet van den Berg van onze fractie heeft namens het BIZ- bestuur zich daar ook al jaren hard voor gemaakt!

Tot dit najaar kon de gemeente het gebied niet kopen en dus ook niet zorgen voor onderhoud van de riolering en het groen of wegen en verlichting aanleggen.

 

Maar nu kan er eindelijk actie ondernomen worden. In samenspraak met de BIZ laat de gemeente de komende jaren trottoirs, wegen en verlichting aanleggen.

Maar als eerste wordt de riolering opgeknapt. 

Wethouder Maja Ruigrok: “Dit najaar deed zich de kans voor om de openbare delen van het bedrijventerrein te kopen.

Zo kunnen we de verwaarlozing aanpakken en de situatie voor ondernemers snel verbeteren.”

 

Riolering 

De gemeente zorgt in 2021 dat de grootste problemen voor de bedrijven van Spoorzicht-Noord worden verholpen. In de eerste plaats wordt de riolering aangepakt. Want de ondernemers ervaren wateroverlast en moesten tot nu toe op eigen kosten het riool laten leegzuigen. De ondernemers van Spoorzicht hebben veel overlast van rommel en vuil vanuit Spoorzicht-Noord.

 

Foto: Claire Martens

Walk ’n Talk Economics met Gertjan de Jong over circulaire innovatie en olifantsgras

VVD VVD Haarlemmermeer 20-12-2020 08:00

De serie interviews Walk ’n Talk Economics waarin we met verschillende ondernemers op pad gaan is in september 2020 begonnen. In 2021 zullen we hier nog even mee doorgaan, wanneer dat weer kan. Wil je graag je verhaal kwijt of zie jij graag een bepaalde vraag beantwoord? Laat het ons weten! Je kunt hiervoor contact opnemen met onze woordvoerder economische zaken Trudie van ’t Hull-Bettink.

https://haarlemmermeer.vvd.nl/nieuws/42051/walk-n-talk-economics-met-gertjan-de-jong-over-circulaire-innovatie-en-olifantsgras

In Haarlemmermeer draait de circulaire economie op volle toeren. Bij circulair zou je aan afvalverwerking kunnen denken, maar er kan zoveel meer. Afvalverwerking is achteraf. Er wordt steeds meer vooraf nagedacht over circulariteit: al bij de productie van artikelen. Dat vergt omdenken. Een van de omdenkers en aanjagers hiervan is Gertjan de Jong.

Voor deze Walk ’n Talk heeft Gertjan de Jong mij uitgenodigd. We spreken af op de plek waar Circulaire innovatie in Haarlemmermeer samenkomt: C-Bèta op Schiphol Trade Park, vlak bij een product waar Gertjan al een aantal jaren mee bezig is: olifantsgras.

 

De meesten van ons zullen olifantsgras wel eens gezien hebben zo langs de snelweg A4, wanneer je van Hoofddorp richting Nieuw-Vennep rijdt. De naam olifantsgras is met recht zo gekozen. Het gras is imposant hoog, merk ik wanneer we er doorheen lopen. Het is een koude morgen na een vorstige nacht en er ligt een mooi waas over het land tussen de banen olifantsgras waar we doorheen wandelen. Olifantsgras is in Haarlemmermeer met een reden en die reden is de vliegveiligheid van Schiphol. Ganzen houden niet van olifantsgras is onderzocht. Ze willen er niet boven vliegen en ze willen er ook niet landen, dus ontwijken ze de gebieden waar olifantsgras groeit. Een uitkomst voor de vliegveiligheid in Haarlemmermeer. Zeker omdat Haarlemmermeer met zijn polderakkers de ruimte heeft om dit te laten groeien. Het is natuurlijk mooi dat dit een oplossing is voor vliegveiligheid, maar wat kunnen we dan met olifantsgras? Dat is een vraag waar Gertjan zich al lang mee bezighoudt. 

Als sales & marketing manager van Copy Partners in Nieuw-Vennep heeft Gertjan voortdurend te maken met drukwerk op papier. Papier wordt gemaakt van houtpulp, maar kan dus ook van olifantsgras gemaakt worden. Na een aantal jaren daarmee te experimenteren, zinde het hem alleen niet dat het papieren product niet volledig circulair was. Het papier van olifantsgras doorliep namelijk nog een proces met chemicaliën.Drukwerk is de laatste jaren afgenomen en zeker nu in coronatijd. Ook hier zijn dus gevolgen van corona goed merkbaar. Voor Gertjan wel het moment om nog meer stil te staan bij wat hij nu echt doet en kan toevoegen aan de wereld. We mogen Gertjan aanspreken met changeagent: vastbesloten om verder werk te maken van de potentie van olifantsgras heeft hij ELGRA opgericht. Hier ontwikkelt hij olifantsgras producten die hij in samenwerking met akkerbouwers uit Haarlemmermeer wil gaan produceren. Dit is nu nog beperkt tot strooisel voor dieren (konijnen, schapen, paarden) en bodembedekking voor in tuinen, maar daar gaat verandering in komen als het aan Gertjan ligt. Zeker met de ontdekking die hij heeft gedaan en nu verder aan het ontwikkelen is. Door olifantsgras met bepaalde natuurlijk organismen te combineren op een bepaalde manier, gaat het in de nabije toekomst mogelijk zijn om natuurlijk “piepschuim” te produceren: olifantsgras mycelium. Ook kan hij me al producten die bij C-Bèta staan laten zien die gemaakt zijn van olifantsgras- beton. Er gaat in de toekomst nog erg veel gebouwd worden en op deze manier zou meer invulling gegeven kunnen worden in circulair bouwen van lokale hernieuwbare grondstoffen. Ook qua papier gaat er op korte termijn op een niet-chemische manier, door middel van de werking van bacteriën, geproduceerd kunnen worden.Er staat nog veel in de steigers, maar het staat vast dat Gertjan de Jong met de bevlogenheid en passie waarmee hij mij vertelt over zijn dromen ervoor gaat zorgen dat het er komt. Niet alleen, maar samen. Door de coronacrisis is die vastberadenheid en gevoel voor noodzaak bij Gertjan alleen maar groter geworden en heeft hem tot 1 van de vele circulaire ondernemers die Haarlemmermeer telt gemaakt. 

"Spookwoningen" worden aangepakt

VVD VVD Haarlemmermeer 07-12-2020 08:00

In de landelijke media was te lezen dat in steden duizenden huizen zijn waar niemand ingeschreven staat. Het gaat veelal om huizen in handen van criminelen waarin mensen wonen die verborgen blijven voor politie, de belastingdienst etc.

https://haarlemmermeer.vvd.nl/nieuws/41894/spookwoningen-worden-aangepakt

Beryl van Straten vroeg afgelopen donderdag, tijdens het vragenuurtje, of dit ook in onze gemeente voorkomt en wat de aanpak is.

De burgemeester, Mariannne Schuurmans, geeft aan dat hier ongetwijfeld sprake van is in Haarlemmermeer, maar dat niet bekend is om hoeveel huizen het gaat. 

Politie, KMAR, de belastingdienst en gemeentelijke basisregistratie werken al nauw samen om dergelijke huizen op te sporen. Als er dan criminele activiteiten plaats vinden, worden dergelijke panden gesloten door de burgemeester. 

De burgemeester heeft de toezegging gedaan dat zij nu ook contact met de lokale makelaars gaat opnemen om vroegtijdiger te kunnen signaleren en hiermee meer aandacht te geven aan het voorkomen en aanpakken van dergelijke criminele activiteiten.

Walk 'n Talk Economics

VVD VVD Haarlemmermeer 22-09-2020 06:07

Met de serie Walk ’n Talk Economics gaan we op onderzoek uit naar de nieuwe economie. We leven in een tijd die we niet gewend zijn. Maanden van echt binnen zitten en intelligente lockdown zijn over het algemeen wel voorbij, maar ons leven ziet er nog echt wel anders uit.

Op afstand |Met minder mensen bij elkaar | Drukte vermijdend | Thuis werken | Minder files | Kuchschermen | Mondkapjes | Desinfectie gel | Geen festivals |Coronateststraat | Checkgesprek | Zoomvergadering | 

            

Zomaar wat zaken die nu het gesprek van de dag zijn en een jaar geleden niet bij ons opgekomen zouden zijn. 

De impact op de economie is enorm. In Haarlemmermeer worden we hard geraakt. Zelfs veel harder dan in andere gemeenten. Al jaren is Haarlemmermeer echter de meest sterke lokale economie van Nederland. De verwachting is juist daarom dat we de klappen die we nu krijgen dan ook weer te boven komen met onze ondernemerszin, innovatiekracht en samenwerking. 

 

De fractie van VVD Haarlemmermeer gaat op onderzoek uit en wandelt met een aantal ondernemers door naar de nieuwe periode die aanbreekt. Wat drijft hen? Waar zien zij kansen en waar juist niet? Hoe ziet volgens hen de toekomst eruit? Met de serie Walk ’n Talk Economics gaan we samen op pad. Loop je mee?Deze serie interviews met verschillende ondernemers uit uiteenlopende branches loopt tot en met het einde van het jaar. Wil je graag je verhaal kwijt of zie jij graag een bepaalde vraag beantwoord? Laat het ons weten! Je kunt hier voor contact opnemen met onze woordvoerder economische zaken Trudie van ’t Hull-Bettink.

Sugarcity: mooie impuls voor werkgelegenheid en recreatie

VVD VVD Haarlemmermeer 19-09-2020 07:00

Op donderdag 17 september 2020 besprak de gemeenteraad Haarlemmermeer de voortgangsrapportage van het ontwikkelgebied van het oude Suikerfabriekterrein, met onder meer SugarCity en Amsterdam the Style Outlets. Met de opening van het eerste outletcentrum van de randstad was het een mooi moment om terug te kijken, maar ook vooruit. Ons raadslid Mark Achterbergh-Copier is, als echte Zwanenburger-Halfwegger, positief, maar ook op punten kritisch: “Het gehele project is goed nieuws voor onze lokale inwoners, maar parkeren is wel een aandachtspunt”.

https://haarlemmermeer.vvd.nl/nieuws/40735/sugarcity-mooie-impuls-voor-werkgelegenheid-en-recreatie

Het Outletcentrum is nu in volle ontwikkeling en dat brengt een hoop werkzaamheden met zich mee. Op dit moment wordt bij de ‘nieuwe brug’ (Weerenbrug) de westerlijke ontsluiting aangelegd om de verkeerscirculatie rondom het outletcentrum goed te laten verlopen. “Donderdag reed ik er nog langs en de werkzaamheden gaan nu heel hard. Als er niks geks gebeurt, zijn ze ruim op tijd klaar voor de grande opening van 26 november”, aldus Achterbergh-Copier. Toch zijn er wel zorgen over het parkeren. “Vanuit de bewoners zijn er nog wel zorgen over het parkeren op onder meer de Zwanenburgerdijk, de Oranjebuurt en de Dubbele buurt. Ik heb deze zorgen onder meer van de dorpsraad gehoord, maar ook van bewoners die ik persoonlijk heb gesproken.” Achterbergh-Copier vroeg aan de wethouder van het project, Marja Ruigrok, of er een plan B klaar ligt mochten er nadere regels nodig zijn om parkeerdruk in de wijken te verminderen. “We hebben als raad van de wethouder de toezegging gekregen dat er goed gemonitord wordt. Mocht het nodig zijn, dan ligt er inderdaad een plan B gereed, onder meer blauwe zones. Dat wordt echter pas ingezet, als het daadwerkelijk nodig is. Het is fijn om te horen dat het college hier scherp op is én blijft”.

 

Niet alleen het parkeren is nog een punt van aandacht. Ook de verkeersveiligheid rondom de nieuwe N200 is nog geen gelopen race. “De snelheidsremmende bocht van de nieuwe Boezembruggen in combinatie met de verlaagde maximum snelheid zou voor een veiligere situatie moeten zorgen. Het tegendeel is waar. De Formule 1 is niet naar Zandvoort gehaald, maar naar Halfweg!” Daarbij vroeg Achterbergh-Copier of er nog verkeersremmende maatregelen worden genomen en waar de flitspalen bij de Oranje Nassaustraat zijn gebleven en of die nog terugkomen? De wethouder heeft toegezegd dat de flitspalen bij de Oranje Nassaustraat terugkomen en dat er wordt onderzocht of er bij SugarCity ter hoogte van het station een oversteekplaats kan komen, mits het verkeersveilig kan. Wethouder Ruigrok benadrukte dat er goed gekeken wordt naar de veiligheid rondom de N200. Achterbergh-Copier vroeg de wethouder ook om uitleg waarom de voetgangerstunnel onder de N200 door, niet mocht van Rijkswaterstaat. “Dat kan niet door de kabels en de leidingen in de grond”, aldus wethouder Ruigrok. Ook de komst van een nieuwe logistiek complex aan de Weerenweg gaat meer verkeer veroorzaken rondom de Zwanenburgerdijk en industriegebied De Weeren. Op de vraag of hier rekening mee wordt gehouden en wat dit betekent voor de verkeersknip op de Zwanenburgerdijk, gaf de wethouder aan dat de knip er komt om te zorgen voor minder verkeer op de Zwanenburgerdijk. Het vrachtverkeer gaat via de Weerenweg, de ‘nieuwe brug’ over. 

 

Dan is er ook nog de snelfietsroute F200 van Haarlem, door Halfweg, naar Amsterdam. Tijdens de uitvoering van de F200 zijn de uitvoerders erachter gekomen dat een deel van het project, onder meer voor SugarCity, technisch gezien helemaal niet kan.  “Dit kan toch niet waar zijn? Zoals het er nu bij ligt, is het niet alleen treurig maar ook nog eens gevaarlijk. Wat ons betreft wordt daar gewoon een veilig fietspad neergelegd.” Daarop kregen we de toezegging van wethouder Ruigrok dat in kwartaal 2 van 2021 meer bekend is. 

 

Tot slot haalde Achterbergh-Copier het juridische conflict aan dat rondom de schade aan het oude raadhuis in Halfweg speelt. “Stichting Historisch Halfweg wacht nu al ruim 2 jaar op hun spullen die nog steeds in het afgekeurde deel staan uitgestalt. Wordt het het nu niet eens tijd dat in ieder geval die mensen hun spullen kunnen delven?” Helaas had de wethouder Ruigrok slecht nieuws: “Ik kan het niet mooier maken dan het is. Er is nog steeds geen uitzicht op het geschil”. De toezegging is wel gedaan, zodra er meer bekend is, dat de raad meteen op de hoogte wordt gesteld. 

 

Achterbergh-Copier kan zelf niet wachten tot het Outletcentrum open gaat: “Ondanks dat we op punten kritisch zijn, vindt VVD Haarlemmermeer dit project een fantastische aanvulling voor onze gemeente. Het gehele project is goed nieuws voor onze lokale inwoners. Met meer dan 600 nieuwe lokale banen om de hoek, 100 winkels op loop- en fietsafstand, in 1 mooi outletcentrum. En daarbij de toezegging van de ontwikkelaars dat er nauw samengewerkt gaat worden met onze lokale ondernemers. Dat is natuurlijk goed nieuws! Nu dus bouwen en dan straks: shoppen, shoppen, shoppen.”

 

Minder regels voor dorps-en wijkraden en het organiseren van (kleine) evenementen.

VVD VVD Haarlemmermeer 16-09-2020 01:00

Naar aanleiding van gesprekken met diverse dorps- en wijkraden hebben wij vorig jaar de motie: "Motivatie door simplificatie" ingediend. Het is al moeilijk genoeg om vrijwilligers te vinden voor diverse dorps- en wijkraden en andere maatschappelijke organisaties. Daarom moet het proces voor de aanvraag voor de jaarlijkse subsidie voor de dorps- en wijkraden en het organiseren van (kleine) evenementen simpel en toegankelijk zijn. Omdat wij daar veel klachten over kregen hebben wij het college opgeroepen om dit proces en de dienstverlening te verbeteren. Daarvoor kregen wij brede steun in de raad. Het college heeft inmiddels teruggekoppeld wat zij hebben gedaan met onze oproep.

https://haarlemmermeer.vvd.nl/nieuws/40666/minder-regels-voor-dorps-en-wijkraden-en-het-organiseren-van-kleine-evenementen

De verbeterpunten zijn als volgt samen te vatten:

aanvragen voor de jaarlijkse subsidie worden makkelijker gemaakt en zijn nu ook digitaal mogelijk;aanvragen voor (klein) evenementen worden vereenvoudigd;de korting (ook wel boete genoemd) op het te laat indienen van een aanvraag wordt verlaagd;het aantal verdeelregels voor subsidies wordt van 80 teruggebracht naar 30.

Wij hopen dat het de dorps- en wijkraden en alle andere vrijwilligers die zich voor onze mooie gemeente inzetten motiveert om door te gaan met hun belangrijke werk en met ons in gesprek te blijven over mogelijke verbeteringen!

Klik hier voor de uitgebreide toelichting van het college.

Geen gelijke kansen meer voor Haarlemmermeerse jongeren voor loting op Amsterdamse middelbare scholen?

VVD VVD Haarlemmermeer 11-09-2020 08:00

Het plan om Amsterdamse kinderen voorrang te geven op plaatsing middelbare scholen in Amsterdam heeft ook gevolgen voor onze kinderen. Volgende week donderdag, tijdens het actualiteiten-vragenuurtje, zullen we vragen of onze wethouder op de hoogte is van een nieuw plan voor loting van middelbare scholen in Amsterdam. In dat plan wordt voorgesteld om Amsterdamse kinderen voorrang te geven bij loting en plaatsing. Middelbare scholen hebben een regionale functie en zijn er dus ook voor onze kinderen. We spreken veel ongeruste ouders uit o.a. Badhoevedorp.

https://haarlemmermeer.vvd.nl/nieuws/40640/geen-gelijke-kansen-meer-voor-haarlemmermeerse-jongeren-voor-loting-op-amsterdamse-middelbare-scholen

Daarom zullen wij volgende week aan onze wethouder onderwijs vragen of zij op de hoogte is van het nieuwe plan en of zij onze zorgen gaat overbrengen aan de schoolbesturen in Amsterdam voordat hierover besloten wordt.

Noord-Zuidlijn: GroenLinks alleen onder voorwaarden akkoord | Haarlemmermeer

GroenLinks GroenLinks Haarlemmermeer 05-09-2020 00:00

Gegarandeerd mínder CO2, géén verslechtering van het lokale openbaar vervoer, en geen nieuwe financiële strop. Dat zijn voor de lokale fractie van GroenLinks harde voorwaarden voor eventuele doortrekking van de Noord-Zuidlijn van Amsterdam naar Hoofddorp.

Al sinds de aanleg van de Noord-Zuidlijn in Amsterdam, wordt er ook in Haarlemmermeer druk over gesproken. De verlenging vanaf station Zuid naar Schiphol, en liefst zelfs verder, naar Hoofddorp, zou namelijk een aantal voordelen hebben. Zo zouden Haarlemmermeerders (vooral Hoofddorpers) en Schiphol-toeristen er sneller mee in de hoofdstad kunnen komen, schept het weer allemaal kansen voor werkgelegenheid, en zou de veiligheid in de tunnelbuis van Schiphol erop vooruitgaan, wat extra internationaal treinverkeer zou mogelijk maken. Niet gek dus dat de wens van de doortrekking twee jaar geleden al in het coalitieakkoord terecht kwam.

Inmiddels is er echter veel gebeurd. We leven in een behoorlijk andere wereld. En dat roept de vraag op: is de aanleg nog wel zo verstandig, zo die dat ooit al was?

Op 3 september sprak de gemeenteraad voor het eerst in het openbaar over de wens van de collegepartijen. Eindelijk dus. De fractie van GroenLinks bracht daarbij in wel een voorstander te zijn van meer openbaar vervoer, maar wel stevige bedenkingen te hebben bij déze lijn. Want was precies het nut en de noodzaak? Waren we hier niet vooral Schiphol aan het helpen, en weer extra bedrijventerreinen mogelijk te maken, waar we eigenlijk nauwelijks behoefte aan hebben?

GroenLinks bracht drie cruciale voorwaarden in voor de verlenging van de Noord-Zuidlijn: duurzaamheid, bereikbaarheid en financiën.

Qua duurzaamheid moet voor ons duidelijk worden dat de aanleg écht leidt tot een beloofde modal shift. Oftewel: we moeten aantoonbaar terugzien dat de aanleg leidt tot minder verkeer over de weg.

Maar net zo goed willen we die duurzaamheidseis verbinden aan Schiphol. Als de Noord-Zuidlijn leidt tot meer internationale treinen zijn we daar heel blij mee, maar niet als tegelijkertijd die ruimte op Schiphol weer wordt ‘volgevlogen’ met andere vluchten.

De tweede eis, bereikbaarheid, had vooral betrekking op ons huidige openbaar vervoer. Bij veel grote OV-projecten is te zien dat andere lokale OV-lijnen daaronder lijden. Dat willen we hier voorkomen. Met name de trein naar Nieuw Vennep vraagt daarbij de aandacht. Zullen daar niet veel treinen verdwijnen, als tussen Hoofddorp en Amsterdam een metrolijn rijdt? Daarom zeggen we ook hier: geen verslechtering van ander, lokaal OV is voor ons voorwaardelijk.

Een derde eis is: betaalbaarheid. Rondom de A9 hebben we geleerd wat het betekent als we als gemeente onze nek in een financiële strop steken. Daarvoor moeten heel veel projecten gerealiseerd worden wil dat ooit worden terugverdiend. En die druk willen we helemaal niet. Dus waarom zou de gemeente hier eigenlijk (substantieel) aan meebetalen? Een bod ligt er nog niet, we hebben ook nog geen idee van de kosten. Dat komt (waarschijnlijk) pas in november. Maar met de gemeentelijke financiën onder druk, weegt dit voor ons heel zwaar. Als we hiermee vooral Schiphol lijken te helpen, leg daar dan ook de rekening neer, zo is ons idee.

De fractie van GroenLinks in de gemeenteraad van Amsterdam eiste in 2018 minder uitstoot, minder geluidsoverlast en minder vliegbewegingen in ruil voor gemeentelijke investeringen in deze lijn. Dat geldt ook voor ons. Want alleen dan schieten wij er iets mee op.

Foto Wikimedia Commons

De Haarlemmermeerse VVD zet in op meer variatie in bedrijvigheid

VVD VVD Haarlemmermeer 04-09-2020 10:00

“We zijn al jaren de sterkst groeiende lokale economie van Nederland. We worden nu hard geraakt, maar we hebben ook de kansen er weer uit te komen. Onze optimistische inslag, creativiteit en ondernemerszin zijn immers níet vatbaar voor virussen. Wat eens Haarlemmermeer gecreëerd heeft, zit in ons bloed en houdt ook nu ons hoofd boven water.” Aldus Henriët van den Berg namens onze fractie.

Donderdag 3 september 2020 werd de eerste jaarlijkse ‘bestuurlijke voortgangsrapportage Kantoren en Bedrijven’ besproken sinds de vaststelling van de strategische visie op werklocaties. Toen we vorig jaar met elkaar de strategische visie werklocaties vaststelden, konden we niet vermoeden dat we nu in deze situatie zitten. Wat we toen al van mening waren, is nu belangrijker dan ooit geworden; de toekomstbestendigheid van de werklocaties in onze gemeente.

Een jaar wachten op de gevolgen van de nieuwe werkelijkheid lijkt ons echter te lang. Op onze vraag of we eerder geïnformeerd kunnen worden, hebben we de toezegging van wethouder Ruigrok dat er zeer binnenkort al een monitor komt. Juist om tijdig bij te sturen. 

Komende periode wordt ook ingezet op het meer betrekken van gebruikers van de kantoren en bedrijventerreinen in gesprekken en enquêtes: een toezegging van onze wethouder op onze vraag of hier meer op ingezet kon worden onder meer om beter te kunnen voldoen aan de marktvraag.

Met deze toezegging en door in te zetten op transformatie van bedrijventerreinen, actief in te zetten op verminderen van leegstand, economische diversificatie en daarbij in te springen op kansen uit de markt, hebben wij er alle vertrouwen in. Vertrouwen dat ons economie straks weer “terugveert als een elastiek” naar de meest sterk groeiende lokale economie van Nederland!

 

Zet cookies aan om de video te tonen.

Katrijn Kliphuis: "Haarlemmermeerse gemeenteraad gaat de brug over."

VVD VVD CDA Haarlemmermeer 30-08-2020 10:00

De Gemeenteraad pakt de regie op de verbinding met de Bollenstreek. Wethouder Ruigrok heeft ook toegezegd met omliggende gemeentes in gesprek te gaan.

https://haarlemmermeer.vvd.nl/nieuws/40535/katrijn-kliphuis-haarlemmermeerse-gemeenteraad-gaat-de-brug-over

Tijdens de door CDA en VVD aangevraagde sessie van afgelopen donderdag is door VVD en CDA aangekondigd dat zij met een initiatiefvoorstel gaan komen om met omliggende gemeentes in gesprek te gaan over een goede verbinding met de Bollenstreek.

Die verbinding (voormalige Duinpolderweg) is door de Provincie NH helaas "on hold" gezet, maar om onze dubbeldorpen te ontlasten en om onze woningbouw ambities te realiseren, hebben we die verbinding hard nodig. Daarom gaan de Haarlemmermeerse gemeenteraad samen met wethouder Ruigrok nu zelf de regie pakken.

Tevens heeft de wethouder toegezegd dat alle alternatieven m.b.t. de verbreding van de Nieuwe Bennebroekerweg besproken zullen worden.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.