Nieuws van politieke partijen over D66 inzichtelijk

3 documenten

Wat zijn de voor- en nadelen van een abonnement?

D66 D66 Ridderkerk 30-04-2020 12:37

Vroeger kochten we dvd’s, maar nu betalen we voor onbeperkte toegang tot films op aanvraag. Ooit kochten we muziek, maar nu streamen we wat we willen, wanneer we het online willen. Zelfs het koken – een van de oudste vaardigheden van de mens – is verstoord door de levering van voedsel.

In feite gebruiken 58 miljoen mensen in Nederland-89% van de volwassen bevolking een of andere vorm van abonnementsdienst. Wat ooit het meest werd geassocieerd met de tijdschriftenindustrie is nu de manier waarop veel bedrijven hun producten of diensten in rekening brengen, wat van invloed is op hun volledige verkoopbeheeractiviteiten.

Het lijkt een enorme kans. Maar is het wel het juiste model voor jouw bedrijf? Het antwoord is niet zo eenvoudig. Laten we eens kijken naar een paar voors en tegens:

P.s. Ben je juist opzoek naar een dienst die je helpt al je abonnementen op te zeggen? Ga dan naar directopzeggen.nl/

Voordeel Kan beter zijn voor de cashflow

De ondernemers zullen de verschillen tussen de operationele kosten en de kapitaalkosten uit de eerste hand kennen. Sommige bedrijven proberen zelfs zoveel mogelijk van hun uitgaven als Opex over Capex te krijgen, dus inkomsten worden in het bedrijf gedruppeld in plaats van dat ze er onregelmatig in worden gedumpt.

Abonnementsdiensten kunnen juist om deze reden beter beheersbaar zijn. In plaats van klanten die je één keer een bedrag ineens geven, spreid je hun betalingen over de maanden of jaren. Dit betekent dat je jouw cashflow gemakkelijker kunt voorspellen, met meer zekerheid over wat voor geld er binnenkomt en wanneer.

Veel consumenten geven de voorkeur aan lagere, frequentere en beter beheersbare uitgaven, wat waarschijnlijk ook de reden is dat de verkoop van abonnementen het afgelopen jaar met 11% is gestegen. Een abonnementsprijsmodel zou dus goed kunnen werken voor zowel de financiën van jouw klanten als die van uzelf.

Nadeel Jouw klanten willen het misschien niet

Ja, het heeft geen zin om jouw verkoop- en prijsstrategieën te vernieuwen om tegemoet te komen aan de abonnementseconomie als uw klanten niet willen dat jouw goederen of diensten op die manier worden verpakt.

Dus wie houdt zich in grote lijnen bezig met abonnementsdiensten? Vandaag de dag besteedt de gemiddelde volwassene in Nederland ongeveer 20 Euro per maand aan abonnementsdiensten, met 35-54-jarigen die over het algemeen het meest betrokken zijn, met een gemiddelde van 60 Euro.

Op een meer individueel niveau, zullen bedrijven die abonnementsdiensten overwegen, zelf moeten uitzoeken of hun klanten wel in staat zijn om te veranderen. Klantrelatiebeheer (CRM) software en verkoop apps bieden hier inzicht in.

CRM-tools kunnen worden gebruikt om uw klanten beter te begrijpen. Ook geven sales apps je direct inzicht in welke van jouw producten regelmatig genoeg verkopen om wellicht een terugkerend abonnementsverkoopmodel te rechtvaardigen, en welke producten je zou kunnen bekijken om te bundelen voor een aantrekkelijker abonnementspakket. Jouw datadashboard zal je helpen om al deze informatie op één plaats te zien.

Lees ook: Verschillende soorten belasting in Nederland

Masterclass 2019

D66 D66 Delft 04-08-2019 13:32

Na het zomerreces is het weer tijd voor verdieping, meldt je aan voor D66 Delft Masterclass.

Welke maatregelen worden er in Delft genomen op het gebied van duurzaamheid en hoe ga je hier samen over het beste in debat? Wat speelt er bij de achterdeur van de coffeeshop en hoe is dit geregeld in de wet in regelgeving? Waar ligt op dit moment het Europees parlement van wakker en hoe gaan zij hiermee om?

Na het zomerreces pakken we de draad weer op en verdiepen we onze kennis met de D66 Delft Masterclass. Ben je maatschappelijke betrokken? Wil je meer te weten komen over actuele onderwerpen en tegelijker tijd je eigen vaardigheden verbeteren met behulp van ervaringsdeskundigen? Meld je dan nu aan via ons registratieformulier op de website voor de D66 Masterclass!

4 september Masterclass 1: Debatteer over duurzaamheid in Delft met Jonge Democraten en Raadsleden (Rietveld Theater, Delft 20:00- 21:30)

18 september Masterclass 2: Ga in gesprek met Boris Dittrich over de achterdeur van de coffeeshop en het experiment met een gesloten systeem. (Rietveld Theater, Delft 20:00- 21:30)

26 september Masterclass 3: In gesprek met Sophie in ’t Veld:  Reisgids voor een nieuwe Europese Unie. (Open, Vesteplein 100, Delft 20:00- 21:30)

8 oktober Masterclass 4: Coen Brummer geeft training over wat sociaal liberalisme is. Na afloop van de sessie ontvang je zijn boek ‘ Wat is Sociaal Liberalisme’ twv. 9,95. (Van Mierlo Stichting, Lange Houtstraat 11, Den Haag 20:00- 21:30)

21 november- Masterclass 5: Kevin Beenhouwer geeft training ‘Personal Branding’ + afsluitende borrel (Delft 20:20-22:00 )

Donderdag 21 november leren wij van Kevin Beenhouwer, manager Campagne & Communicatie van D66 Landelijk, hoe onszelf het beste in de schijnwerpers te zetten! In een actieve masterclass geven we aandacht aan personal branding, om vervolgens de masterclassreeks af te sluiten met een borrel.

Deze masterclass is open voor alle geïnteresseerden.

Kosten hele reeks: EUR 10,- (incl. het boek ‘ Wat is sociaal Liberalisme?’ van Coen Brummer en een drankje per avond)

Kosten per sessie: EUR 2,50 (incl. een drankje)

Meld je aan via ons registratieformulier op de website voor de D66 Masterclass!

Je hoeft geen lid te zijn van D66 om je in te schrijven voor de Masterclass 2019.

Weg vrij voor World Food Centre Experience

D66 D66 Gelderland 02-03-2019 15:18

Tijdens de Statenvergadering van woensdag 27 februari stemde Provinciale Staten (PS) in met een voorstel dat 17 miljoen euro beschikbaar stelt voor de komst van de World Food Centre Experience. Dit maakt de weg vrij voor de komst van een belevenis- debat- en kenniscentrum over voeding in Ede. Fractievoorzitter Fleur van der Schalk voerde het woord over het onderwerp en licht de argumenten van D66 om voor te stemmen toe.

‘D66 staat voor een duurzame en gezonde voedselketen’, begint Van der Schalk. ‘Dat betekent landbouw die de bodem herstelt en bijdraagt aan een veerkrachtig natuur- en watersysteem.  Veehouderijen, met korte kringlopen voor voer en mest.  En consumenten, die op een bewuste manier met hun eten omgaan.  In een omgeving, waar het bruist van kennis en innovatie rondom voedsel is een ‘experience’ voor bewustwording van de gebruiker, de consument, van toegevoegde waarde. Een plek die smaak prikkelt, de blik verruimt en de geest scherpt!.’ Drie argumenten waren voor D66 van belang voor wat betreft de World Food Centre Experience: het concept, de impact op de regio en Sturing door PS.

Het concept

Van der Schalk begint bij het eerste punt; het concept. ‘De WFC Experience richt zich in de eerste plaats op scholieren en dat is voor onderwijspartij D66 belangrijk Voldoende eten, gezond eten, duurzaam geproduceerd eten; het voedselvraagstuk is complex. Belangrijk is daarbij zeker ook het plezier dat we als individu en groep beleven aan eten. Dit gedeelde plezier kan bijdragen tot een beter begrip van elkaar. De grote en kleine vragen over voeding verdienen een plek voor educatie en maatschappelijk debat. Met een Open Podium voor een stevig en maar open debat.’

Regionale impact

Het tweede punt is de impact op de regio. Van der Schalk: ‘WFC Experience in combinatie met de campus, het Innovation District en de aanpalende onderzoeksprogramma’s sluiten naadloos aan op de ambities om over tien jaar het wereldwijde kennis- en innovatiehart van gezond, veilig en duurzaam geproduceerd voedsel te zijn. De Experience, die de consument centraal stelt, kan een prachtige aanvulling op dit kennisecosysteem worden en daarmee de regio versterken. Met OnePlanet, dat andere belangrijke besluit, wordt de regio het Economisch Groene Hart van de provincie.’

Sturing door PS

Het laatste argument is de sturing door PS. Van der schalk hierover: ‘het is een ambitieus project met de nodige risico’s, waar veel gemeenschapsgeld mee gemoeid is. Dat vraagt om een goede sturing van PS. Sturing op de goverance van de Stichting en een second opinion op de business case als het definitief ontwerp gereed is. Hier heeft D66 nadrukkelijk om gevraagd. We zijn blij dat diverse checks & balances in het vervolgproces zijn opgenomen’.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.