Morgen bezoekt Mark Rutte #Eindhoven! Daar gaan we hem iets bijzonders overhandigen. Lees deze open brief van Christophe van der Maat đ
15 documenten
Persbericht Vier NW-Veluwse ...
VVD Oldebroek 14-02-2019 13:08
Persbericht Vier NW-Veluwse VVD-fracties onverkort tegen laagvliegen Lelystad Airport Dinsdagavond 12 februari werden de raadsleden van de gemeenten Elburg, Hattem, Heerde en Oldebroek uitgenodigd om zich in beslotenheid te laten informeren over, zoals aangekondigd door de vier burgemeesters, âde optimalisatie van de voorgenomen vliegroutesâ. Ondanks dat de burgemeesters zich telkens uitspraken tegen het zogeheten âlaagvliegenâ over hun vier gemeenten zijn, presenteerden de 4 eerste burgers zich die avond door alle vier fysiek, zij-aan-zij aan tafel te zitten met de Luchtverkeersleiding Nederland en de ambtenaren van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De vier voorzitters en hun Colleges willen alvast vooruitlopen op het scenario dat de NW-Veluwe bakzeil zal gaan halen en zich neer moeten gaan leggen bij de beslissing dat er langdurig laag over het belangrijkste natuurgebied van Nederland zou worden gevlogen, met alle schadelijk en gevaarlijke gevolgen van dien. Een dilemma van formaat, zeker wanneer de vier gemeenten zich al mordicus âtegenâ hebben verklaard. De VVD heeft aan Ă©Ă©n van de vier voorzittende burgemeesters nog eens in beeldspraak gevraagd âof het niet vreemd is dat je jezelf steeds weer beschikbaar stelt om de dans aan te gaan met het jongetje dat nadrukkelijk je wenst te verleiden, terwijl jij zelf geen affectie voelt en het dan toch veel duidelijker is om een volgende keer de dans te weigeren, zodat er geen verwachtingen kunnen worden verwacht?â Prima dat de Colleges van de vier NW-Veluwse gemeenten in scenarioâs en dus anticiperend denken, maar de VVD-fracties van de vier gemeenten houden liever deze kaarten ferm tegen de borst. De fracties zijn niet tegen Vliegveld Lelystad, maar wĂ©l tegen de âlaagvliegroutesâ. De bijeenkomst toonde een niet voldragen plan, veel generieke cijfers van het ministerie, die hoorbaar in twijfel werden getrokken en de opbrengst van deze bijeenkomst leverde door de uitleg uiteindelijk meer vragen en soms zelfs wantrouwen op. Een gemiste kans: een besloten bijeenkomst, raadsleden slechts als toehoorders en burgemeesters in een spagaat, dat maakt de basis om op deze weg door te gaan buitengewoon onverstandig. Dit is voor de VVD niet de manier om de inwoners van onze 4 gemeenten vertrouwen te geven; de NW-Veluwe verdient beter.
ELBURG - HATTEM - HEERDE - ...
ELBURG - HATTEM - HEERDE - OLDEBROEK Vier NW-Veluwse VVD-fracties onverkort tegen laagvliegen Lelystad Airport. Dinsdagavond 12 februari werden de raadsleden van de gemeenten Elburg, Hattem, Heerde en Oldebroek uitgenodigd om zich in beslotenheid te laten informeren over, zoals aangekondigd door de vier burgemeesters, âde optimalisatie van de voorgenomen vliegroutesâ. Ondanks dat de burgemeesters zich telkens uitspraken tegen het zogeheten âlaagvliegenâ over hun vier gemeenten zijn, presenteerden de 4 eerste burgers zich die avond door alle vier fysiek, zij-aan-zij aan tafel te zitten met de Luchtverkeersleiding Nederland en de ambtenaren van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De vier voorzitters en hun Colleges willen alvast vooruitlopen op het scenario dat de NW-Veluwe bakzeil zal gaan halen en zich neer moeten gaan leggen bij de beslissing dat er langdurig laag over het belangrijkste natuurgebied van Nederland zou worden gevlogen, met alle schadelijk en gevaarlijke gevolgen van dien. Een dilemma van formaat, zeker wanneer de vier gemeenten zich al mordicus âtegenâ hebben verklaard. De VVD heeft aan Ă©Ă©n van de vier voorzittende burgemeesters nog eens in beeldspraak gevraagd âof het niet vreemd is dat je jezelf steeds weer beschikbaar stelt om de dans aan te gaan met het jongetje dat nadrukkelijk je wenst te verleiden, terwijl jij zelf geen affectie voelt en het dan toch veel duidelijker is om een volgende keer de dans te weigeren, zodat er geen verwachtingen kunnen worden verwacht?â Prima dat de Colleges van de vier NW-Veluwse gemeenten in scenarioâs en dus anticiperend denken, maar de VVD-fracties van de vier gemeenten houden liever deze kaarten ferm tegen de borst. De fracties zijn niet tegen Vliegveld Lelystad, maar wĂ©l tegen de âlaagvliegroutesâ. De bijeenkomst toonde een niet voldragen plan, veel generieke cijfers van het ministerie, die hoorbaar in twijfels werden getrokken en de opbrengst van deze bijeenkomst leverde door de uitleg uiteindelijk meer vragen en soms zelfs wantrouwen op. Een gemiste kans: een besloten bijeenkomst, raadsleden slechts als toehoorders en burgemeesters in een spagaat, dat maakt de basis om op deze weg door te gaan buitengewoon onverstandig. Dit is voor de VVD niet de manier om de inwoners van onze 4 gemeenten vertrouwen te geven; de NW-Veluwe verdient beter. Noot voor de redactie: Voor nadere vragen/toelichting neem contact op met 06-53100999, of 06-18516318
Rotterdam THe Hague ...
VVD Lansingerland 20-01-2019 21:54
Rotterdam THe Hague Airport Rotterdam airport is belangrijk voor de werkgelegenheid in de regio, maar de overlast moet wel beperkt blijven. Het vliegverkeer moet binnen de afgesproken geluidsnormen en vliegtijden blijven. De VVD wil dat de gemeente in gesprek blijft met het vliegveld om de ontwikkelingen te volgen en te controleren. Oppositie-partijen lijken de vergunde geluidsruimte te willen verkleinen in het kader van overlast en hinder. Dit terwijl innovatieve ontwikkelingen zoals synthetische brandstof en electrisch vliegen (in experimentele fase bij TU Delft) straks de overlast terug kunnen dringen. Vanwege de werkgelegenheidsaspecten maar zeker ook vanwege de maatschappelijke baten van zakelijk Ă©n commercieel vliegverkeer (waaronder een opleiding van het Albedacollege voor facilitaire dienstverlening) moeten er geen onomkeerbare besluiten worden genomen voor inperking. Ook hier: afspraak is afspraak!
RotterdamâThe Hague Airport is belangrijk voor de werkgelegenheid in de regio, maar de overlast moet wel beperkt blijven. Het vliegverkeer moet binnen de afgesproken geluidsnormen en vliegtijden blijven.
KijkopSteenbergen.nlEen ...
VVD Steenbergen 08-10-2018 08:22
Een ogenschijnlijk rustige donderdagavond op het kerkdorp Welberg. Door de straten lopen dorpsgenoten stilletjes naar partycentrum De Duiventoren aan de Hoogstraat. Binnen wisselen zij alledaagse nieuwtjes uit.
KijkopSteenbergen.nlOok dit jaar ...
VVD Steenbergen 19-09-2018 13:01
Ook dit jaar worden Piloot Guy Gibson en navigator Jim Warwick herdacht. Zij stortten - neergeschoten door eigen vliegtuigen - op 19 september 1944 neer nabij de kern Steenbergen.
Minister-presidentZojuist heb ik in ...
Zojuist heb ik in het Torentje gesproken met nabestaanden van de MH17 ramp. Dit keer ging het over de laatste ontwikkelingen met betrekking tot het aansprakelijk stellen van Rusland voor zijn aandeel in het neerhalen van vlucht MH17. Vanaf het eerste moment na die inktzwarte dag in juli 2014 heeft het kabinet drie prioriteiten gesteld. Ten eerste de repatriëring van onze mensen en identificatie van de slachtoffers, ten tweede de oorzaak van het neerstorten van vlucht MH17 achterhalen en tot slot het vervolgen en berechten van de daders. Met het aansprakelijk stellen van Rusland is nu weer een belangrijke stap gezet. Morgen zal Nederland dit bij monde van minister Blok eveneens aan de orde stellen in de VN-Veiligheidsraad. Hierbij zal Nederland opnieuw volledige uitvoering van resolutie 2166 bepleiten en de medewerking eisen van Rusland. Ik ben mij ervan bewust dat dit voor de nabestaanden een moeilijk proces is, waarbij veel geduld wordt gevraagd. Nederland zal zich op alle manieren blijven inzetten om te komen tot waarheidsvinding en gerechtigheid, voor alle 298 slachtoffers en hun nabestaanden.
Maar liefst 22 vragen stelde Esther ...
Maar liefst 22 vragen stelde Esther Rommel aan de gedeputeerde over het kettingbeding. De antwoorden zijn binnen. Benieuwd naar het resultaat? Hier zijn ze te lezen.
Gemeenten rondom Schiphol hebben altijd de verplichting om toekomstige eigenaren van een woning dichtbij Schiphol, te informeren over de geluidsbelasting als gevolg van Schiphol. Ook wanneer er geen sprake is van een kettingbeding. Dat is een van de antwoorden op de schriftelijke vragen van Statenli...
VVD BEEK IN GESPREK MET ...
VVD BEEK IN GESPREK MET MAAđ€ Vandaag zijn wij in gesprek gegaan met de directeur van het vliegveld Jos Roeven. Afgelopen woensdag 7 maart waren wij aanwezig bij een bewonersbijeenkomst van bezorgde omwonende in Geverik en Kelmond. Naar aanleiding van bezorgde uitingen hebben wij besloten in gesprek te gaan met Maastricht Aachen Airport. Het is heel makkelijk om te roepen dat je voor of tegen het vliegveld bent als politieke partij in onze gemeente Beek. Wij kiezen niet de makkelijkste weg, maar kiezen voor de nuance. đ€ Voor nu streven wij erna om wederzijds begrip te creĂ«ren en inwoners goed te informerenâčïž. Dat is in ieder geval iets wat de gemeente Beek veel beter kan doen. Zo willen wij het op korte termijn mogelijk maken voor inwoners in Geverik en Kelmond om een kijkje achter de schermen te nemen op het vliegveld in een kleinere setting, zodat zij antwoord krijgen op lang onbeantwoorde vragenâïž Wij hopen dat dit een deel van de bezorgdheid kan wegnemen. Hoewel wij voorstander zijn van groei van MAA vinden wij dat alleen roepen dat je voorstander bent of dat je tegenstander bent geen zin heeft. Daar gaat de gemeente Beek immers niet allĂ©Ă©n over. Wij kijken liever wat we voor de Beekse inwoners kunnen beteken en streven naar minder vervuilende en lawaaierige vliegtuigen. Als VVD Beek vinden wij dat we klachten en zorgen van onze inwoners serieus moeten nemen. Laten we streven naar een toekomst met vliegtuigen die weinig tot geen lawaai maken en nauwelijks nog vervuilen. De luchtvaartindustrie is zeer innovatief en er zijn vele mogelijkheden. Graag horen wij van u als Beekse inwoner wat u vindt van groei van het vliegveldđ
Aan de ketting door een ...
Aan de ketting door een kettingbeding? Op 20 februari stond het NPO1 programma De Monitor volledig in het teken van woningbouw rondom Schiphol. In de uitzending ontstond direct al veel onduidelijkheid over de gevolgen van een kettingbeding. Reden voor de VVD om een flink aantal vragen te stellen.
Op 20 februari stond het NPO1 programma De Monitor volledig in het teken van woningbouw rondom Schiphol. In de uitzending ontstond direct al veel onduidelijkheid over de gevolgen van een kettingbeding en over de verschillende rollen en verantwoordelijkheden van betrokkenen.