Nieuws van VVD in Nieuwegein over PvdA inzichtelijk

3 documenten

Hoe staat het met de ...

VVD VVD GroenLinks CDA PvdA Nieuwegein 17-04-2018 20:02

Hoe staat het met de coalitie-onderhandelingen?

Nieuwegein, voortgang coalitieonderhandelingen

VVD VVD GroenLinks CDA PvdA Nieuwegein 17-04-2018 07:42

De afgelopen week hebben de VVD, PvdA, GroenLinks en het CDA in goede harmonie met elkaar gesproken. Centraal in die gesprekken stonden de vragen welke bestuursvorm we willen kiezen en wat de belangrijke onderwerpen voor de komende periode zijn. De partijen willen doorgaan om een strategische agenda met de raad te ontwikkelen, en een coalitieakkoord op hoofdlijnen af te sluiten. Hierbij zien de partijen een kans om de Raad in positie te brengen op een aantal belangrijke thema’s voor de stad. Het moet leiden tot een andere vorm van samenwerking, waarbij er meer eigenaarschap komt te liggen bij de Raad.

De komende week wordt nog nader gesproken met een van de lokale partijen om bij de besprekingen aan te sluiten. Op dinsdagavond zijn de fractievoorzitters van alle partijen bijgepraat. De onderhandelingen zullen voortgezet worden in het weekend.

Nieuwegein gaat werken aan beter imago door citymarketing

VVD VVD PvdA Nieuwegein 30-06-2016 07:37

De gemeenteraad van Nieuwegein heeft goedkeuring gegeven om vanaf 2017 te beginnen met citymarketing in Nieuwegein. Onze stad heeft de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in een mooie en aantrekkelijke binnenstad, wat in combinatie met de twee oude voormalige dorpskernen Vreeswijk en Jutphaas, maar ook de Hollandse Waterlinie met een voorlopige vermelding op de werelderfgoed van UNESCO 2019 uniek in de regio is. Met zoveel moois is het belangrijk dat dit bekend gemaakt wordt in de regio om zo het imago van onze stad te verbeteren. We zijn daarom blij dat op initiatief van de VVD en de PvdA en n.a.v. de resultaten van de toekomstvisie citymarketing ontwikkeld gaat worden.

https://nieuwegein.vvd.nl/nieuws/15479/nieuwegein-gaat-werken-aan-beter-imago-door-citymarketing

© Jan Ibelings

Raadslid Marco Diekstra geeft aan dat het voor de toekomst van onze stad belangrijk is dat Nieuwegein een positief en duidelijk profiel krijgt. “Een meerderheid van de mensen buiten onze stad heeft een verkeerd beeld van onze stad, waardoor we veel bezoekers en potentiele inwoners en bedrijven mislopen. Be good (beautifull) en tell it  waardoor we ons nadrukkelijker kunnen positioneren in de regio om zo de concurrentiepositie van Nieuwegein in den brede te versterken”, aldus Diekstra. De gemeenteraad heeft hiervoor een jaarlijks budget van €100.000 voor beschikbaar gesteld.

Naast citymarketing zijn winkeliersvereniging Cityplaza, theater De Kom, bibliotheek De Tweede Verdieping,  stichting weekmarkten Nieuwegein, het wijkplatform, vastgoedeigenaren Wereldhave en ABC en de gemeente Nieuwegein gaan samenwerking in de stichting Binnenstadmanagement om de binnenstad aantrekkelijk, levendig en onderscheidend te houden. Dit om het aantal de bezoekers te vergroten en versterken. Dit moet leiden tot een grotere tevredenheid, meer evenementen, meer beleving en meer bestedingen.  Diekstra is blij met dit initiatief: “deze samenwerking sluit goed aan bij de te ontwikkelen citymarketing. Een geïntegreerde aanpak waarbij enerzijds actief wordt gewerkt om onze binnenstad nog aantrekkelijker te maken en anderzijds communiceren over wat we hebben en wat we gaan doen. Kortom een stad om verliefd op te worden”!

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.