Nieuws van politieke partijen in Ridderkerk inzichtelijk

6 documenten

Hoe zorg je ervoor dat je de juiste Vespa scooter koopt?

D66 D66 Ridderkerk 04-10-2019 23:19

Als het te maken heeft met je eerste Vespa aankoop, kan de pure hoeveelheid keuze die beschikbaar is behoorlijk overweldigend zijn voor de niet-ingewijden. Nieuw, gebruikt, vintage, modern, handmatig, automatisch, klein frame, groot frame – er zijn zoveel opties en veel mensen maken uiteindelijk de verkeerde beslissingen.

Echter, door jezelf op te leiden en rekening te houden met de juiste factoren, zul je uiteindelijk veel minder geld uitgeven aan gas, een meer kosteneffectieve rit hebben, en voel je je veel vrijer op de weg dankzij de open aard van de Vespa scooter. Ze komen ook met lagere verzekeringspremies, goedkoper parkeren en meer gebruiksgemak dan traditionele motorfietsen – plus niet meer vast komen te zitten in het verkeer!

Dus, hoe vermijd je de verkeerde keuzes te maken? Hoe zorg je ervoor dat je de juiste Vespa-scooter koopt? Hieronder staan enkele belangrijke punten op wat je moet weten voordat je je eerste Vespa scooter koopt.

Nieuw, modern gebruikt of vintage classic? Het kopen van een nieuwe Vespa

Een nieuwe moderne Vespa wordt geleverd met een garantie, de nieuwste technologie en automatische transmissie, waardoor het rijden gemakkelijker wordt. Omdat je de eerste eigenaar bent, hoef je je ook geen zorgen te maken over vervelende verrassingen in de geschiedenis van je machine, zoals eerder slecht onderhoud.

Modern gebruikt

De voor de hand liggende waarschuwing bij het kopen van een nieuwe Vespa is dat het je in eerste instantie meer kan kosten, dus een gelukkige middenoptie is waarschijnlijk om een moderne gebruikte Vespa te kopen. Deze zijn meestal vrij goed geprijsd, hebben veel van de voordelen van een nieuwe Vespa, en worden meestal verkocht zonder grote problemen. Sommige kunnen zelfs een garantie, dus zorg ervoor dat je hierover vragen stelt voordat je het koopt.

Vintage of klassieke Vespa

De conditie van je Vespa gaat bepalen hoeveel plezier je er aan beleeft en hoeveel tijd je kwijt bent aan onderhoud, dus dit is een goede plek om de discussie te starten. Een vintage Vespa kan visueel verbluffend zijn en bij goed onderhoud zal de waarde ervan toenemen, maar ze komen vaak met veel problemen. De werkende onderdelen zullen regelmatig onderhoud nodig hebben, daarom is de vintage optie beter geschikt voor iemand die gewend is om reparaties uit te voeren op een scooter.

Gerelateerd: Meest effectieve en eenvoudige manieren om geld te besparen

4 Redenen om een elektrische scooter te kopen

D66 D66 Ridderkerk 03-09-2019 21:41

Terwijl benzinemotoren en -scooters nog steeds een favoriet zijn, is er wereldwijd een groeiende belangstelling voor elektrische scooters. Of je nu een fervent liefhebber van scooters op benzine bent, of een eerste koper, hier zijn een paar voordelen van het kopen van een elektrische scooter.

1. Milieuvriendelijk

Het eerste en waarschijnlijk belangrijkste voordeel van een elektrische scooter kopen is het milieuvriendelijke karakter ervan. E-scooters stoten precies nul C02-uitstoot uit en helpen u en de aarde om alle milieuvoordelen te plukken die het bezit van een e-scooter met zich meebrengt.

2. Gemakkelijk op te laden

Door de toegenomen populariteit zijn ook de oplaadpunten voor elektrische auto’s gestegen meer dan 5.800 oplaadpunten, 9.800 oplaadapparaten en 16.700 connectoren sinds 2018. Naarmate het aantal laadpoorten blijft toenemen en zich over heel Nederland verspreidt, wordt het steeds gemakkelijker om uw rit op te laden. Er zijn zelfs live kaarten beschikbaar die u de locatie en toegankelijkheid van oplaadpunten laten zien.

3. Gemakkelijk te rijden en te onderhouden

Net als veel scooters met benzinemotor zijn e-scooters voorzien van een twist & go gaspedaal, waardoor ze gemakkelijk te rijden en leuk zijn in het gebruik. Hun elektromotor en batterij hebben bijna geen onderhoud nodig, dus de onderhoudskosten worden aangenaam laag gehouden.

Elektrische scooters hebben geen luchtfilters, olie, bougies, tandriemen, koppelingen en versnellingsbak, dus er is zeer weinig te onderhouden en uit te betalen. Deze milieuvriendelijke ritten zijn niet alleen kosteneffectief, ze beperken ook het onderhoud tot een minimum, waardoor u zowel tijd als geld bespaart.

4. Goedkoop om te onderhouden

Hoewel de initiële aankoopprijs van een elektrisch voertuig duurder kan zijn, besparen ze de eigenaar op de lange termijn wel geld. Het opladen van een elektrische scooter kost veel minder dan het tanken van een traditionele scooter op benzine. Het volledig opladen van uw elektrische scooter kost u zelfs maar een cent – letterlijk. U hoeft niet eens wegenbelasting te betalen, want elektrische voertuigen zijn hier wettelijk van vrijgesteld.

Omdat elektrische scooters zo milieuvriendelijk zijn, zijn ze ook vrijgesteld van congestieheffingen, waardoor ze perfect geschikt zijn voor reizen in grote steden als Amsterdam, Rotterdam, Den Haag etc.

Overlast van vrachtwagens in Bolnes aanpakken (door Jeroen Rijsdijk)

PvdA PvdA Ridderkerk 26-03-2019 07:33

De parkeerplaats bij het Sportpark Bolnes heeft een ideale ligging. Dichtbij de Rotterdamseweg en de A16 en dat is door vrachtwagenchauffeurs opgemerkt. De hele dag en nacht door is het hier een komen en gaan van vrachtwagens die korte of langere tijd geparkeerd staan. Zeven dagen per week. Internationale vrachtwagens maar ook van een bedrijf uit Barendrecht.

De parkeerplaats bij het Sportpark Bolnes ligt dichtbij woningen. De laatste tijd ontvangt de PvdA Ridderkerk meer klachten van omwonenden die door het geluid van langdurig draaiende motoren uit hun slaap worden gehouden. Op de dag zorgen de aankomende en vertrekkende vrachtwagens bovendien voor onveilige situaties met fietsers (waaronder schoolgaande jeugd) en voetgangers. Daarom stelden wij tijdens de afgelopen raadsvergadering vragen aan de verantwoordelijk wethouder.

Tot onze verbazing blijkt de parkeerplaats bij het Sportpark aangewezen te zijn als  vrachtwagenparkeerplaats. Volgens de wethouder mogen chauffeurs mogen hier doordeweeks ook overnachten. In het weekend is dit echter verboden. Slapen de chauffeurs er dan toch, dan kunnen zij indien nodig worden beboet. Naar aanleiding van onze vragen wil de wethouder bij de parkeerplaats een bord plaatsen met daarop wat wel en niet is toegestaan. Een bord geeft duidelijkheid, maar de PvdA Ridderkerk ziet ook graag dat er meer wordt gehandhaafd en dat chauffeurs worden aangesproken op ongewenst gedrag. Ook zou er contact moeten worden opgenomen met het Barendrechtse bedrijf.

De gemeente heeft plannen om het Sportpark Bolnes te veranderen. Volgens ons de ideale gelegenheid om ook de ongewenste situatie op de parkeerplaats aan te pakken. De PvdA Ridderkerk wil dat dit gebeurt in overleg met omwonenden en gebruikers van het Sportpark.

Omwonenden wonen naast een sportpark, niet naast een bedrijventerrein.

Het bericht Overlast van vrachtwagens in Bolnes aanpakken (door Jeroen Rijsdijk) verscheen eerst op PvdA Ridderkerk.

Verbeteren verkeersveiligheid Ringdijk

VVD VVD Ridderkerk 22-02-2019 01:37

Voorzitter,

De VVD Ridderkerk staat voor een Ridderkerk dat veilig is voor iedereen.

Voor de VVD Ridderkerk is en blijft veiligheid topprioriteit en dat geldt dus ook voor verkeersveiligheid.

Het is goed dat de verkeersveiligheid op de Ringdijk verbeterd wordt. Niet alleen in het belang van de bewoners en bedrijven daar, maar voor iedereen die van deze weg gebruik maakt.

De VVD Ridderkerk heeft bij herhaling aangegeven, dat bij te nemen verkeersmaatregelen op de Ringdijk de zogenaamde stoep bij de Ringdijk in beide richtingen voor langzaam en snel verkeer open zou moeten blijven, omdat dit een grote bijdrage levert aan de verkeersveiligheid voor de wijk Slikkerveer als geheel. Dat is voor ons heel belangrijk en gelukkig blijft dit zo. Wij  zullen dan ook instemmen met het voorstel.

Tijdens de gemeenteraadsvergadering ...

VVD VVD Ridderkerk 08-11-2018 20:55

Tijdens de gemeenteraadsvergadering over de begroting heeft de VVD Ridderkerk samen met Leefbaar Ridderkerk een motie ingediend om één extra fulltime Bijzondere Opsporingsambtenaar (BOA) aan te stellen bovenop de huidige formatie van vijf fulltime BOA's. Dit draagt bij aan een veiliger Ridderkerk waar regels worden gehandhaafd en overlastgevers worden aangesproken. De motie is aangenomen zodat in 2019 een extra BOA aan de slag kan.

Raadsbijdrage 23 maart 2017 "Meetpunt Rijksstraatweg"

ChristenUnie ChristenUnie Ridderkerk 17-04-2017 20:05

https://ridderkerk.christenunie.nl/k/n6138/news/view/1115612/46020/rijksstraatweg

Voorzitter,

De bewoners van de Rijksstraatweg hebben het nu zwaar. Er gebeurt op dit moment veel in het gebied en dat geeft altijd overlast en vooral onduidelijkheid. Dat moeten we onderkennen en dat doen wij ook. Het college doet dat ook. Volgens ons ligt dat punt niet ter discussie. De oorzaak is duidelijk, is ook niet meer weg te nemen. Het is er.

Herrie, geluidsoverlast, is zonder maatregelen over 20 jaar het grootste milieuprobleem met een grote impact op de volksgezondheid. Dat stellen milieu en geluidsdeskundigen. De oorzaak, toenemende verkeersdrukte, industrie en verbouwingsgeluid. Het is daarom ook dat we dit een belangrijk signaal en ontwikkeling vinden en daarna willen handelen.

Ook wij stemden in met de motie voor de plaatsing van een meetpunt in Nieuw Reijerwaard. Zo kunnen we meten wat geluid en lucht in de tijd doet. Het is moeilijk om mensen die overlast ervaren te overtuigen met modellen. Ik spreek uit ervaring voorzitter. Naar onze mening en verwachting zouden actuele metingen door een meetpunt een hoop onrust en onduidelijkheid kunnen wegnemen.

We hadden bij het aannemen van de motie het gevoel dat het bestaande meetpunt aan de Hogeweg verplaatst kon worden. Dat is dus niet het geval en ook de andere functie van het meetpunt is kennis van nu. Destijds raadde het college de motie af. Maar zij wilde wel onderzoek doen naar een mogelijke verplaatsing van het bestaande DCMR meetpunt aan de Hogeweg. Dit voorstel kon destijds ook op steun rekenen van de EvR, de indiener van de motie.

Nu we weten dat het bestaande meetpunt niet verplaatst kan worden is de afweging of we een nieuw meetpunt met de daar bijbehorende kosten willen steunen?

Als we consistent willen zijn, en dat willen we zijn voorzitter, richting bewoners en hier in de gemeenteraad, dan zouden we moeten kiezen voor de uitvoering van de motie. Dat is een nieuw meetpunt. We creëren dan hiermee het door de bewoners en raad gewenste meetpunt en de nulpunt meeting. Een meetpunt voor bijna 2 ton. Dat is wel heel veel geld.

Wat we vanavond willen opmerken bij het raadsvoorstel is dat we de intentie, de bedoeling in dit voorstel van het college zeer waarderen. Het college heeft oog voor de bewoners die overlast ervaren. Het college heeft oog voor bewoners die het moeilijk hebben met de onduidelijkheden en de veranderingen in het gebied. We steunen het college dus in deze intentie en vertrouwen op een goed vervolg daarop. Blijft u college vooral in gesprek met hen.

Als afsluiting voorzitter, we hopen we van harte dat de bewoners eens meer de lusten dan de lasten zullen ervaren in hun leefomgeving. Ondertussen hebben we nu wel rekening te houden met deze bewoners gezien de ontwikkelingen in het gebied. Daarin is een goede en constructieve samenwerking van gemeente met bewoners en van bewoners met de gemeente van groot belang.

Dank u voorzitter.

Tjalke Alkema

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.