Nieuws van PvdA in Edam-Volendam over VVD inzichtelijk

7 documenten

Het kàn dus wèl, maar je moet het ...

PvdA PvdA VVD CDA Edam-Volendam 31-07-2019 10:19

Het kàn dus wèl, maar je moet het willen. De PvdA- Wethouder in Purmerend laat het zien.. Helaas is de coalitie in Edam-Volendam van LijstKras, CDA, Zeevangs Belang en VVD een rechtse coalitie en doen ze veel en veel te weinig aan het realiseren van de broodnodige betaalbare woningen. Ze blijven vooral bouwen voor de mensen met veel geld en als ze al iets doen voor de gewone mensen met een smallere beurs dan is het erg weinig, een druppel op de gloeiende plaat.

Pim BliekVieze baggergrond op de ...

PvdA PvdA VVD CDA Edam-Volendam 14-09-2018 20:46

College past verkeersplan aan! Ons ...

PvdA PvdA VVD CDA Edam-Volendam 19-05-2018 08:04

College past verkeersplan aan! Ons artikel over het Verkeersplan oude kom Volendam van vorige week heeft een positief gevolg gekregen. Onder andere door dit artikel, het blijven lobbyen en de aandacht er op blijven vestigen hebben de coalitiepartijen LijstKRAS, Zeevangs Belang, VVD en CDA tijdens de raadsvergadering van 17 mei een motie ingediend om de venstertijd van 06:00 tot 11:00 uur ook voor vrachtwagens kleiner dan 8 m. en lichter dan 7,5 ton te laten gelden. Gelijktijdig heeft wethouder Runderkamp opdracht gegeven een simulatieprogramma uit te voeren om te onderzoeken of het inderdaad onmogelijk is deze vrachtauto’s door de Haringstraat, Spieringstraat en Rokersgracht te laten rijden. De uitslag van dit programma kwam tijdens de vergadering bij de wethouder binnen, en daarin werd de mening van de PvdA bevestigd. Dit alles heeft het college doen besluiten de motie over te nemen en de toegang voor vrachtverkeer in de oude kom Volendam verder in te perken. Het wordt nu verboden voor alle vrachtwagens, hoe lang of zwaar dan ook, na 11:00 uur de oude kom in te rijden. Hoe nu verder? De PvdA heeft er alle vertrouwen in dat het college haar vergissing zo snel mogelijk zal herstellen en de bebording bij de toegangswegen aanpast waardoor het voor chauffeurs duidelijk wordt dat zij in overtreding zijn wanneer ze voor 06:00 en na 11:00 de oude kom in rijden. Max Slotboom Fractie PvdA Edam-Volendam

Wordt de gemeenteraad bewust op het ...

PvdA PvdA VVD CDA Edam-Volendam 16-05-2018 07:39

Wordt de gemeenteraad bewust op het verkeerde been gezet? 15 juni 2017 is in de gemeenteraad het Verkeersplan oude kom Volendam behandeld en op basis van een meerderheid van stemmen aangenomen. Wat onze mening over dit plan is ga ik in dit artikel niet verder uitleggen, hier is destijds al voldoende over geschreven in de diverse media. Dit plan met meerderheid aangenomen (waarbij de PvdA tegengestemd heeft) en dat besluit hebben wij te respecteren. Waarom dan toch dit artikel? Het is ook de taak van de gemeenteraad om te blijven toetsen of de uitvoering van een voorstel in overeenstemming is met datgene dat besloten is. En laat dat volgens ons hier nu niet helemaal het geval zijn. Een belangrijk onderdeel van dit plan is namelijk het verminderen van de overlast door het vrachtverkeer. Er zijn een aantal voorstellen aan de raad voorgelegd om dit te realiseren. De belangrijkste maatregelen waar het college en de raad voor gekozen hebben zijn volgens het voorstel: • Voor de gehele oude kom van Volendam, uitgezonderd de Bokkingstraat en een deel van de Zeestraat, een lengtebeperking van 8m. en een gewichtsbeperking van 7,5 ton instellen; • Een ontheffingsregeling instellen wanneer bepaalde lading niet met een kleine vrachtauto geleverd kan worden, conform de regeling voor het centrum van Edam; • Voor de gehele oude kom van Volendam, uitgezonderd de Bokkingstraat en een deel van de Zeestraat, een venstertijd tussen 06.00 en 11.00 uur instellen voor het laden en lossen; • De bovengenoemde regeling per 1 januari 2018 in laten gaan. De genoemde venstertijd staat volgens dit voorstel onder een afzonderlijke bullet en dus los van de lengte- en gewichtsbeperking. Volgens ons is hier geen woord Frans bij, slechts tussen 06:00 en 11:00 is het toegestaan te laden en te lossen in de oude kom Volendam. Dit wordt ook bevestigd door de opmerkingen van de diverse raadsleden tijdens de behandeling van dit plan. Hieronder staan een aantal quotes uit het verslag van de bespreking. • Frank Zwarthoed (VVD) “Daarom blijft het mogelijk voor kleinere vrachtwagens om voor 11 uur ’s ochtends hun waren via de Ventersgracht op bestemming te brengen.” • Dirk Dijkshoorn (Zeevangs Belang) “beperking van het vrachtverkeer” • Marcel Schilder (CDA) “vrachtverkeer wordt verminderd” • Loek Kras (LijstKRAS) “de vrachtwagens kleiner, minder en beperkt in tijd worden” • Wethouder Runderkamp (VVD) “De veiligheid gaat dus vooruit omdat er geen grote vrachtwagens meer rijden. De vrachtwagens die wel komen, omdat zij een ontheffing hebben, rijden tussen 6.00-11.00 uur en zij zullen via de Ventersgracht en Europaplein terugrijden” Hieruit blijkt overduidelijk dat ook zij begrepen hadden dat er na 11:00 geen vrachtwagens in de oude kom zouden zijn, van welke grootte dan ook. Mede op basis hiervan heeft de meerderheid van de raad ingestemd met dit voorstel. Natuurlijk speelde ook de overige maatregelen hierbij een rol, maar de voorgestelde venstertijd werd door iedereen omarmd. Hoe is nu de huidige situatie? Dagelijks wordt de oude kom Volendam geconfronteerd met vrachtverkeer (binnen de lengte- en gewichtsbeperking) dat ná 11:00 de wijk binnen komt. De PvdA wordt met regelmaat benaderd door de bewoners met de vraag of dit nu de bedoeling van het besluit is. Wij hebben dit vervolgens een aantal maal mondeling bij de verantwoordelijke wethouder nagevraagd. Deze kan zich echter – naar goed voorbeeld van zijn landelijke partijleider – niet meer herinneren wat er afgesproken is. Omdat wij toch wel antwoord op onze vragen wilden, hebben wij deze vervolgens dan maar schriftelijk ingediend. Deze zijn inmiddels beantwoord en naar nu blijkt heeft de complete gemeenteraad het voorstel waarschijnlijk verkeerd begrepen of het college geeft er haar eigen creatieve invulling aan. Het antwoord op onze vraag “kunt u aangeven wat volgens u de definitie van het begrip “Venstertijd” is?” luidt: “Het verkeersplan oude kom is zo opgesteld dat er alleen verkeer korter dan 8m. en lichter dan 7,5 ton de oude kom van Volendam binnen mag rijden. Er zijn echter bedrijven die niet bevoorraad kunnen worden met (vracht)auto’s die lichter zijn dan 7,5 ton of korter zijn dan 8m. Hiervoor heeft men de mogelijkheid om een ontheffing aan te vragen. Deze ontheffing wordt alleen verleent als de betreffende leverancier geen enkele mogelijkheid heeft om met kleine (vracht)auto’s te bevoorraden. Deze ontheffing voor laden en lossen heeft vervolgens een tijdvenster van 06.00 tot 11.00 uur. Binnen deze tijd is de enige mogelijkheid om met een ontheffing voor een langere of zwaardere vrachtauto te laden en te lossen. De venstertijden voor het laden en lossen zijn dus alleen bedoeld voor vrachtauto’s langer dan 8m. en zwaarder dan 7,5 ton. Auto’s lichter dan 7,5 ton en korter dan 8m. mogen de hele dag door de oude kom van Volendam inrijden en mogen ook laden en lossen.” Uit dit antwoord blijkt dus dat het nooit de bedoeling geweest is vrachtauto’s die binnen de lengte- en gewichtsbeperking vallen een venstertijd op te leggen en zodoende te weren uit de smalle straten. Gezien de hierboven genoemde quotes kun je je afvragen of de verschillende raadsleden wel wisten waar ze nou echt toe besloten!. Het antwoord op onze vervolgvraag “Kunt u aangeven via welke route de vrachtwagens na 11:00 uur het gebied oude kom Volendam moeten verlaten?” is als volgt: “Wanneer de Ventersgracht na 11.00 uur wordt afgesloten middels een verzinkbare paal kan het verkeer, afhankelijk waar men vandaan komt, de oude kom via de Haringstraat, Spieringstraat, Prins Bernhardlaan, Kerkstraat of Prinses Beatrixstraat verlaten.” Schrik niet van dit laatste antwoord, het staat er echt. Vrachtauto’s van 8 m. en 7.5 ton kunnen/moeten via de Haringstraat of Spieringstraat het gebied verlaten. Buiten het feit dat de opsteller van het antwoord vergeten is de Rokersgracht in deze route mee te nemen getuigt het ook van ontbrekende kennis over de situatie in deze straten. Laat ik deze situatie even verduidelijken. De Haringstraat is ongeveer 5 m. breed en er mag geparkeerd worden, dit resulteert in een vrije rijbaan van ongeveer 2,5 m. De Spieringstraat is ongeveer 4,5 m. breed met parkeren, resulteert in een vrije rijbaan van ongeveer 2 m. en dan tenslotte de niet genoemde Rokersgracht, deze is ongeveer 6,5m. breed met tweezijdig parkeren. Dit resulteert in een vrije rijbaan van ongeveer 2,5 m. terwijl deze ook nog eens tweerichtingsverkeer is. En toch menen onze “verkeersdeskundigen” dat hier het vrachtverkeer dat binnen de lengte- en gewichtsbeperking valt doorheen kan en moet om het gebied te verlaten. Vragen? • Zouden de raadsleden die voor gestemd hebben dit ook op basis van de huidige uitleg gedaan hebben? • Is bij het opstellen van dit plan sprake geweest van een dubbele agenda? • Of is men er bij de uitvoering achter gekomen dat de raad een voorstel voorgelegd is dat technisch niet uitvoerbaar is en wordt dit nu via woordspelletjes verbloemd? Het antwoord op deze vragen? Dat laat ik aan de lezer om te bepalen. Naar onze smaak staat echter wel vast dat als dit doorgaat zoals het college nu van plan is, de overlast van vrachtverkeer in de oude kom van Volendam niet of nauwelijks zal afnemen en in sommige situaties zelfs toeneemt en onhoudbaar wordt. Wat de PvdA betreft is dit absoluut ongewenst en blijven de bewoners van de oude kom dus met de overlast zitten. Een gemiste kans! Namens de PvdA-fractie Edam-Volendam Max Slotboom Burgerraadslid Naschrift PvdA Edam-Volendam. Na het schrijven van bovenstaand artikel zijn bij de PvdA geluiden binnengekomen dat de gemeente overweegt om een “proefrit” met een vrachtauto van 8 meter en 7,5 ton door dit gebied te maken. Aan de hand van de bevindingen hiervan zal eventueel bekeken worden of er verdere maatregelen getroffen moeten worden.?

De coalitie trekt zich niets aan van ...

PvdA PvdA VVD CDA Edam-Volendam 15-09-2017 12:17

De coalitie trekt zich niets aan van de burger of de oppositie Gisteravond (donderdag 14 september) bereikte de coalitie van LijstKRAS, Zeevangs Belang, CDA en VVD een dieptepunt in de gemeenteraad Edam-Volendam. Terechte kritiek over het gebrek aan inspraak van burgers werd afgedaan als onzin en de terechte kritiek van de PvdA dat het voorstel voor het opknappen van het Europaplein nauwelijks onderbouwd is werd beantwoord werd met flauwe persoonlijke aanvallen. Kennelijk kan men niet tegen kritiek en was men ontstemd dat het feestje verstoord werd. In 2015 viel de coalitie van LijstKRAS, CDA en Volendam80 bijna over het plan van toenmalig Wethouder Rijkenberg voor het Europaplein. Wat je ook van het plan zelf vond, er was zeer uitgebreid over gesproken met bewoners en ondernemers en het plan was inhoudelijk goed onderbouwd en volledig en voorzien van een uitgebreide financiële onderbouwing. Afgelopen donderdag moest de gemeenteraad besluiten over een nieuw plan voor het Europaplein. Dit plan is verbijsterend slecht onderbouwd. In amper drie kantjes wordt grofweg omschreven wat men van plan is. Er zaten twee pagina’s met ‘artist impressions’ bij en nog een plattegrondje. Verder niets. Of de gemeenteraad even wil instemmen en dik twee miljoen euro wil uitgeven. De PvdA heeft donderdag heel krachtig geprotesteerd tegen deze gang van zaken. Dit plan is flinterdun, het is een vodje. Er is niet met bewoners en ondernemers in de omgeving van het plein gesproken over dit nieuwe plan. Als je daarnaar vraagt verwijst men naar de inspraak bij het plan van Rijkenberg uit 2015, maar dat is natuurlijk onzin. Dit was een heel ander plan, zowel inhoudelijk als qua onderbouwing. Het heeft er alle schijn van dat bij de vorming van deze coalitie dit nieuwe plan van LijstKRAS, kortweg het plan Kras, simpelweg aan LijstKRAS gegeven is. LijstKRAS krijgt carte blanche als het gaat om het Europaplein en de andere coalitiepartijen zullen er hoe dan ook mee instemmen. Ouderwetse handjeklap. En dus stemde alle coalitiepartijen donderdag in met een voorstel dat geen voorstel zou mogen heten. Geen duidelijk voorstel, geen planning, geen degelijke financiële onderbouwing, geen degelijke informatie. Wat de Partij van de Arbeid betreft is dit een zeer kwalijke zaak. Dit betekent feitelijk een uitholling van de lokale democratie en de oppositie daar wordt niet eens meer naar geluisterd. Het fatsoenlijk informeren van het hoogste democratische orgaan van onze gemeente, de gemeenteraad, is daarbij kennelijk niet meer relevant. De Partij van de Arbeid staat voor degelijk bestuur, burgerparticipatie, goed en volledig informeren en fatsoenlijk en degelijk financieel beleid. Dit voorstel voldoet aan geen van deze criteria en dus hebben wij niet ingestemd met dit voorstel. We hebben het college en de raad opgeroepen dit voorstel even te parkeren en zo snel mogelijk weer opnieuw in te dienen, maar dan wel met voldoende onderbouwing. Ook hier werd ronduit flauw op gereageerd. Kennelijk is het zo breed mogelijk steun vergaren helemaal niet meer interessant, want het is in de achterkamertjes allang bepaald. Het dunne voorstelletje dat er nu lag is een goed begin. De artist impressions zien er gewoon heel mooi uit en de PvdA is heel blij dat het Europaplein autovrij wordt en dat Volendam nu zicht krijgt op een gezellig dorpshart. Fractievoorzitter Pim Bliek van de PvdA zei na afloop: “ik had dolgraag mijn steun aan een mooi nieuw plein voor Volendam gegeven. Maar als volksvertegenwoordiger moet ik wel mijn taak serieus nemen. Ik kan niet instemmen met het uitgeven van dik twee miljoen euro zonder onderbouwing, ook als ik het met het doel wel eens ben”. Helaas hebben alle coalitiepartijen, inclusief de landelijke partijen VVD en CDA die notabene de D van Democratie in hun partijnaam hebben, ingestemd met dit voorstel. De PvdA constateert met groot verdriet dat de democratie in Edam-Volendam hiermee een flinke slag is toegebracht. We krijgen wellicht een mooi plein, en daar zou de PvdA blij mee willen zijn, maar met dit soort Noord-Koreaanse toestanden is het op dit moment lastig om daar tevreden over te zijn.

Baanstede mensen niet zeker van hun ...

PvdA PvdA GroenLinks VVD CDA Edam-Volendam 19-06-2017 11:22

Baanstede mensen niet zeker van hun plek Tijdens de raadvergadering van 15 juni is het liquidatieplan van de Baanstede besproken. De wethouder heeft de PvdA in de voorafgaande maanden verzekerd dat als er mensen lokaal niet geplaatst kunnen worden, dat regionaal gaat gebeuren. De medewerkers van de Baanstede staan voorop en er wordt rekening gehouden met de wensen van de medewerkers, er zouden goede afspraken gemaakt worden zodat de mensen niet tussen 2 vuren zouden komen te zitten. Onze gemeente heeft naast de mensen die vanuit participatiewet een baan moeten krijgen, 86 wsw-medewerkers die geplaatst moeten worden, waarvan er inmiddels 60 zijn geplaatst. Dat betekent dat er met 26 medewerkers nog niet gesproken is. De wethouder gaf in het eerste raadsplein aan, dat er voor deze mensen nog een plaats gevonden moet worden bij een social firm of maatschappelijke organisatie of commerciële werkgever. Maar er werd niets gezegd over het behoud van hun baan bij het nieuwe participatiebedrijf. Ik heb mijn zorg uitgesproken over de tijd die nog rest om deze mensen te kunnen helpen. Door het zomerreces van 2 maanden en de feestmaand december, blijven er niet veel maanden over om deze mensen te plaatsen. Dat moet op 1 januari 2018 gebeurt zijn en de PvdA vindt het belangrijk dat deze mensen straks niet thuis achter de geraniums blijven zitten, maar ook dat ze mogen blijven werken op hun oude werkplek. Wij hebben daarom de wethouder gevraagd of deze 26 mensen terug mogen naar hun oude werkplek bij het nieuwe participatiebedrijf en of de wethouder, als zij dat willen, hiervoor garant kan staan. Tijdens het raadsplein bleek dit in 1e instantie mogelijk te zijn, de wethouder gaf aan dat er gezocht werd naar werk op maat voor deze mensen. Dat er zeker als het mogelijk was plaats werd gezocht binnen het nieuwe participatiebedrijf voor deze mensen. Maar een garantie kon zij niet geven, want er liggen nog steeds geen afspraken vast met het nieuwe participatiebedrijf en er zaten ook wat haken en ogen aan de inkoop vast bij het nieuwe participatiebedrijf. Er moet zelfs nog gesproken worden met de directeur van het nieuwe participatiebedrijf. Het woord baangarantie is die avond veelvuldig gevallen, dit werd onderstreept door de fractie van de VVD, beaamd door het CDA en Zeevangs Belang en zelfs door Volendam 80 en GroenLinks werd het vertrouwen blind aan onze wethouder gegeven. Wij hebben echter na het raadsplein, vanwege het niet duidelijk beantwoorden van onze vragen, niet ingestemd zodat het plan weer in de Raadsvergadering werd besproken. Want wat wij ook bijzonder vonden was dat door het college in Purmerend een toezegging werd gedaan die niet eenduidig was met die van onze wethouder. Daar werd namelijk het behoud van werkplek wel gegarandeerd. Wij vroegen dan ook hoe het kon dat de beantwoording regionaal niet eenduidig was. Wij wilden ook van de wethouder een concrete toezegging dat ze overeenkomsten zou afsluiten met het nieuwe participatiebedrijf voor deze 26 mensen als zij dat willen. Die toezegging gaf zij niet. Daarom krijgen wij de indruk dat deze mensen per se ergens anders geplaatst moeten worden. Want waarom zou het college deze mensen nog in onzekerheid houden? Zou het kunnen zijn, omdat ons college duurder uit is als deze mensen op hun oude werkplek worden gedetacheerd bij het nieuwe participatiebedrijf? De wethouder gaf aan dat er nog problemen opgelost moeten worden in Purmerend bij het nieuwe bedrijf en dat er haken en ogen zijn aan de inkoop. Het college van Beemster had meer tijd nodig voor haar overwegingen en heeft zelfs de ondertekening van het Principeakkoord aangehouden. Redenen daarvoor waren de reeds bestaande algemene dienstverleningsovereenkomt met de gemeente Purmerend én doordat de kosten bij afname van diensten bij het nieuwe Participatiebedrijf van Zaanstad en Purmerend, niet goed in beeld waren. Het lijkt er dan ook op dat de financiën de redenen zijn waarom de wethouder geen toezegging geeft voor het behoudt van de werkplek van deze mensen. Maar wij vinden dat het om de mensen gaat. Helaas weigerde de wethouder uiteindelijk aan het eind van de avond in de raadsvergadering de vraag van ons te beantwoorden. Ze weigerde ja of nee te zeggen en ze werd gesteund door de fractievoorzitter van LijstKRAS. Die op de stoel van de wethouder en voorzitter ging zitten, door te melden dat gestemd moest worden. De overige coalitiepartijen draaiden de raad een rad voor ogen door gezamenlijk te roepen dat er toch een baangarantie werd gegeven. Gemakshalve werd daarbij maar niet vermeld dat er een belangrijke nuance was: dat de baangarantie niet werd gegeven voor behoud van een bestaande werkplek. GroenLinks en Volendam80 stemden op basis van blind vertrouwen in de wethouder in. Waardoor de wethouder wegkwam met het schofferen van de raadsfractie van de PvdA. Dat de wethouder weigerde om onze vraag te beantwoorden in het belang van de mensen, vinden wij al onacceptabel. Maar dat er nog niet met deze 26 medewerkers is gesproken en dat zij nog niet weten waar ze aan toe zijn, is voor ons onverteerbaar. Hoe de wethouder de afspraken onderling vastlegt met het participatiebedrijf, daar hebben deze mensen geen boodschap aan. Als zij willen blijven, regel het! Caroline de Graaf Fractie PvdA Edam Volendam

Plan toeristisch parkeren Volendam ...

PvdA PvdA VVD CDA Edam-Volendam 17-02-2017 13:10

Plan toeristisch parkeren Volendam de juiste oplossing? Afgelopen raadsvergadering is het voorstel van het college van LijstKRAS, Zeevangs Belang; VVD en CDA inzake het toeristisch parkeren Volendam opiniërend besproken. Het plan van het college verminderd niet het busverkeer over de Julianaweg en biedt geen oplossing voor het “wildparkeren” in de oude kom van Volendam. Voor wie nemen we deze maatregelen nu eigenlijk? Voor de ondernemers op het noordelijke deel van de Haven of voor de inwoners van de gemeente? Wij vinden dat de oplossing in eerste instantie voor de inwoners moet zijn en zijn dan ook van mening dat er helemaal geen toeristisch verkeer de oude kom in moet. Tijdens de inspraakavond voor de bewoners Noordeinde is gebleken dat ook zij tegen uitbreiding parkeerterrein Parallelweg zijn. De PvdA heeft tijdens de behandeling een alternatief plan gepresenteerd dat beide problemen wel oplost. Parkeren van bussen én auto’s bij het Marinapark. Met een relatief kleine aanpassing op het Marinapark zijn daar voldoende parkeerplekken voor bussen en auto’s. De sanitaire voorzieningen zijn daar ook al. Voor het vervoer van het Marinapark naar de Haven kan gedacht worden aan elektrische voertuigen (treintje/boot of iets dergelijks). Dit is milieubewust en kan banen creëren die in het kader van de participatiewet ingevuld kunnen worden en dus maatschappelijk verantwoord zijn. Het is helaas zo dat niemand een toerist kan verbieden met zijn auto de oude kom in te rijden en aldaar te parkeren, maar je kan dit wel ontmoedigen. Voor dit ontmoedigingsbeleid heeft de PvdA het college en de overige fractie een voorstel gedaan. De oude kom Volendam bestemmen voor parkeren voor vergunninghouders. In ons plan worden alle huidige blauwe zones omgebouwd naar “vergunningsgebieden”. Waar een inwoner van de huidige blauwe zone nu een ontheffing aan kan vragen, vraagt deze nu tegen dezelfde leges en voorwaarden een vergunning aan. Om het winkelend publiek en bezoekers uit de andere wijken tegemoet te komen komt er een mogelijkheid dat zij tegen iets hogere leges een vergunning op basis van één kenteken per huishouden kunnen aanvragen. Zij kunnen dan aan de hand van die vergunning parkeren in de oude kom. Iets betaald, maar wel op basis van solidariteit richting de bewoners van de oude kom Volendam. Toeristen hebben deze vergunningen niet en zouden daar op enige manier moeten betalen. In combinatie met een slim verwijssysteem ontmoedigen we hiermee het toeristisch parkeren in de oude kom en stimuleren we het parkeren bij het Marinapark. Met betrekking tot handhaving hoeft er in ons plan niet veel gewijzigd te worden. De enige aanpassing bij handhaving is in ons plan uitbreiding capaciteit. Want zonder stevige handhaving zal geen enkel plan de overlast van toeristisch parkeren in de oude kom oplossen. Bijkomend voordeel bij ons plan is dat de qua kleurstelling “vloekende” blauwe stoepranden uit de oude kom zullen verdwijnen. De PvdA heeft tijdens de bespreking het college en de overige fracties als huiswerk meegegeven ons voorstel goed te bekijken en spreken de hoop uit dat ons plan serieus overwogen wordt. Hoewel we er in dit artikel niet op in gaan, heeft de parkeeroverlast in de oude kern van Edam ook onze volle aandacht. Hier zullen wij in een later stadium op terugkomen. Max Slotboom Burgerraadslid PvdA Edam-Volendam.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.