Nieuws van politieke partijen in Berg en Dal inzichtelijk

36 documenten

Hoe kan het morgen beter?

PvdA PvdA Berg en Dal 03-05-2020 18:00

Aan alle leden van de PvdA-Berg en Dal,

Gezocht: jij! Het verkiezingsprogramma schrijven we met elkaar. Hoe moet onze samenleving er in de toekomst uit zien? Daar moeten we nu over praten. Samen komen we uit deze crisis. Deel je verhaal en doe mee.

Dit bericht stond in de 1 mei e-mail nieuwsbrief van onze partijvoorzitter Nelleke Vedelaar. Vorige week had Esther-Mirjam Sent, voorzitter verkiezingsprogrammacommissie, een e-mail gestuurd met als onderwerp: “Hoe kan het morgen beter?”

https://bergendal.pvda.nl/nieuws/hoe-kan-het-morgen-beter/

Waar gaat het om?Het verkiezingsprogramma voor de tweede Kamerverkiezingen op 17 maart 2021.

Wat gaan we doen?We zoeken 10 mensen in onze afdeling Berg en Dal en vragen hen om 5 mensen in hun netwerk – liefst buiten de PvdA – te zoeken die een goed verhaal te vertellen of een goed idee te delen hebben.

Dit kunnen zij met ons delen op https://www.hoekanmorgenbeter.nl

Maar… onze fractie wil dat verhaal ook graag weten. Want wellicht kunnen wij hier lokaal iets mee doen in onze gemeenteraad of in ons verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022. En… wij willen die mensen uit jullie netwerk ook leren kennen, want 10×5=50 nieuwe mensen, potentiële actieve leden voor de PvdA.

Dus… wie wil ons helpen? Neem contact met mij op aub. Mijn gegeven staan hieronder. Alvast bedankt.

Voor nu: blijf alsjeblieft gezond. Let op jezelf en zie om naar elkaar.

met vriendelijke groet, namens de (steun)fractie en het bestuur van de afdeling

Henny van der Pol Afdelingsvoorzitter PvdA-Berg en Dal

+31 (6) 51135671

bergendal@pvda.nl https://bergendal.pvda.nl https://www.facebook.com/PvdABergenDal

https://bergendal.pvda.nl/nieuws/hoe-kan-het-morgen-beter/

Het bericht Hoe kan het morgen beter? verscheen eerst op PvdA Berg en Dal.

Hoe kan het morgen beter?

PvdA PvdA Berg en Dal 03-05-2020 18:00

Aan alle leden van de PvdA-Berg en Dal,

Gezocht: jij! Het verkiezingsprogramma schrijven we met elkaar. Hoe moet onze samenleving er in de toekomst uit zien? Daar moeten we nu over praten. Samen komen we uit deze crisis. Deel je verhaal en doe mee.

Dit bericht stond in de 1 mei e-mail nieuwsbrief van onze partijvoorzitter Nelleke Vedelaar. Vorige week had Esther-Mirjam Sent, voorzitter verkiezingsprogrammacommissie, een e-mail gestuurd met als onderwerp: “Hoe kan het morgen beter?”

https://bergendal.pvda.nl/nieuws/hoe-kan-het-morgen-beter/

Waar gaat het om?Het verkiezingsprogramma voor de tweede Kamerverkiezingen op 17 maart 2021.

Wat gaan we doen?We zoeken 10 mensen in onze afdeling Berg en Dal en vragen hen om 5 mensen in hun netwerk – liefst buiten de PvdA – te zoeken die een goed verhaal te vertellen of een goed idee te delen hebben.

Dit kunnen zij met ons delen op https://www.hoekanmorgenbeter.nl

Maar… onze fractie wil dat verhaal ook graag weten. Want wellicht kunnen wij hier lokaal iets mee doen in onze gemeenteraad of in ons verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022. En… wij willen die mensen uit jullie netwerk ook leren kennen, want 10×5=50 nieuwe mensen, potentiële actieve leden voor de PvdA.

Dus… wie wil ons helpen? Neem contact met mij op aub. Mijn gegeven staan hieronder. Alvast bedankt.

Voor nu: blijf alsjeblieft gezond. Let op jezelf en zie om naar elkaar.

met vriendelijke groet, namens de (steun)fractie en het bestuur van de afdeling

Henny van der Pol Afdelingsvoorzitter PvdA-Berg en Dal

+31 (6) 51135671

bergendal@pvda.nl https://bergendal.pvda.nl https://www.facebook.com/PvdABergenDal

https://bergendal.pvda.nl/nieuws/hoe-kan-het-morgen-beter/

Het bericht Hoe kan het morgen beter? verscheen eerst op PvdA Berg en Dal.

Hoe kan het morgen beter?

PvdA PvdA Berg en Dal 03-05-2020 18:00

Aan alle leden van de PvdA-Berg en Dal,

Gezocht: jij! Het verkiezingsprogramma schrijven we met elkaar. Hoe moet onze samenleving er in de toekomst uit zien? Daar moeten we nu over praten. Samen komen we uit deze crisis. Deel je verhaal en doe mee.

Dit bericht stond in de 1 mei e-mail nieuwsbrief van onze partijvoorzitter Nelleke Vedelaar. Vorige week had Esther-Mirjam Sent, voorzitter verkiezingsprogrammacommissie, een e-mail gestuurd met als onderwerp: “Hoe kan het morgen beter?”

https://bergendal.pvda.nl/nieuws/hoe-kan-het-morgen-beter/

Waar gaat het om?Het verkiezingsprogramma voor de tweede Kamerverkiezingen op 17 maart 2021.

Wat gaan we doen?We zoeken 10 mensen in onze afdeling Berg en Dal en vragen hen om 5 mensen in hun netwerk – liefst buiten de PvdA – te zoeken die een goed verhaal te vertellen of een goed idee te delen hebben.

Dit kunnen zij met ons delen op https://www.hoekanmorgenbeter.nl

Maar… onze fractie wil dat verhaal ook graag weten. Want wellicht kunnen wij hier lokaal iets mee doen in onze gemeenteraad of in ons verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022. En… wij willen die mensen uit jullie netwerk ook leren kennen, want 10×5=50 nieuwe mensen, potentiële actieve leden voor de PvdA.

Dus… wie wil ons helpen? Neem contact met mij op aub. Mijn gegeven staan hieronder. Alvast bedankt.

Voor nu: blijf alsjeblieft gezond. Let op jezelf en zie om naar elkaar.

met vriendelijke groet, namens de (steun)fractie en het bestuur van de afdeling

Henny van der Pol Afdelingsvoorzitter PvdA-Berg en Dal

+31 (6) 51135671

bergendal@pvda.nl https://bergendal.pvda.nl https://www.facebook.com/PvdABergenDal

https://bergendal.pvda.nl/nieuws/hoe-kan-het-morgen-beter/

Het bericht Hoe kan het morgen beter? verscheen eerst op PvdA Berg en Dal.

Gisteravond na de fractievergadering ...

GroenLinks GroenLinks Berg en Dal 21-05-2019 08:07

Gisteravond na de fractievergadering hebben we, tot onze spijt, afscheid genomen van ons carrousellid, Bram Witvliet. Bram Fietst. Hij is gelukkig niet ver weg, maar wel in een andere gemeente gaan wonen. We komen hem vast in de toekomst bij GroenLinks Nijmegen weer tegen.

PvdA-Nijmegen, PvdA-Berg en Dal, ...

PvdA PvdA Berg en Dal 12-02-2019 19:23

PvdA-Nijmegen, PvdA-Berg en Dal, SPD-Kleve & SPD-Kranenburg vragen aan ProRail, minister Cora van Nieuwenhuizen en haar collega Hendrik Wüst in Düsseldorf om de voorgenomen symbolische verkoop te heroverwegen. Want: ‘Met de verkoop wordt niet alleen toekomstige reactivering lastiger en duurder maar wordt ook de grensoverschrijdende samenwerking op regionaal en regeringsniveau gefrustreerd.’ https://www.gelderlander.nl/nijmegen-e-o/pvda-spd-klopt-aan-bij-minister-verkoop-trace-keizerlijn-niet-aan-berg-en-dal~a95422dc/

Trekken aan een dood paard?

PvdA PvdA D66 CDA Berg en Dal 31-01-2019 09:00

De reactivering van de railverbinding Kleef-Nijmegen blijft de gemoederen bezighouden. Een echte (politieke) discussie daarover wordt echter al jaren angstvallig vermeden, met name door het college in Nijmegen en de tegenstanders van de railverbinding in Groesbeek/Berg en Dal (CDA en GVP).

https://bergendal.pvda.nl/nieuws/trekken-aan-een-dood-paard/

Conferentie railverbinding Kleef-Nijmegen

Op een door ons (PvdA Berg en Dal/Nijmegen, SPD Kranenburg/Kleef) georganiseerd congres schitterden zij door afwezigheid. En daar waar serieuze pogingen worden gedaan de discussie op Euregionaal niveau te voeren, komen dezelfde partijen gewoon niet opdagen. Wel wordt er via de provincie, als die door politieke vragen onzerzijds en van D66 tot een discussie wordt uitgedaagd, via een ‘achterkamertjes’-brief een niet door de raden gesanctioneerd standpunt ingenomen: tegen! Een nieuw onderzoek waar veel partijen om vragen, wordt uit de weg gegaan.

Wij trekken niet aan een dood paard! Wat willen wij wel?

Wij willen een discussie over de toekomst van het centrum van Groesbeek. Nu wordt er maar wat aangepast, wat gerommeld met stoplichten en gemaakte afspraken over een autoluw centrum. 12 maart (tijdens een thema-avond Mobiliteit / centrumplan Groesbeek) zal gepraat worden over een veilige en publieksvriendelijke afwikkeling van het drukke verkeer. Het is goed te lezen dat dit college tegen barières is in het centrum. Verbazingwekkend dus dat het de huidige situatie net als het vorige college lijkt te willen continueren.

https://bergendal.pvda.nl/nieuws/trekken-aan-een-dood-paard/

3D-impressie van de lightrail

Nergens blijkt een visie op ons centrum, op de functie ervan voor ons toerisme. Wij willen graag een centrum waarbij het marktplein wordt verbonden met het dorpsplein. Dat centrum is autovrij, behoudens duurzaam, openbaar vervoer voor de kernen en onze musea. De verkeersafwikkeling voor het doorgaand verkeer verloopt via de al bestaande rondweg. Te praten valt over alternatieven en noodzakelijke aanpassingen.

In zo’n centrum past wat ons betreft een elektrische of op waterstof rijdende lightrail Nijmegen-Kleef, die twee keer per uur passeert. Het huidige drainsinestation voldoet prima als halte.

Niks tunnel! Niks 140 meter lang station! Niks barrière! Niks dood paard.

Wel een centrum dat Groesbeek eer aandoet. Aanpakken dus. Te beginnen met een nieuw onderzoek naar moderne technologie en actuele passagierscijfers.

Het bericht Trekken aan een dood paard? verscheen eerst op PvdA Berg en Dal.

Trekken aan een dood paard?

PvdA PvdA D66 CDA Berg en Dal 31-01-2019 09:00

De reactivering van de railverbinding Kleef-Nijmegen blijft de gemoederen bezighouden. Een echte (politieke) discussie daarover wordt echter al jaren angstvallig vermeden, met name door het college in Nijmegen en de tegenstanders van de railverbinding in Groesbeek/Berg en Dal (CDA en GVP).

https://bergendal.pvda.nl/nieuws/trekken-aan-een-dood-paard/

Conferentie railverbinding Kleef-Nijmegen

Op een door ons (PvdA Berg en Dal/Nijmegen, SPD Kranenburg/Kleef) georganiseerd congres schitterden zij door afwezigheid. En daar waar serieuze pogingen worden gedaan de discussie op Euregionaal niveau te voeren, komen dezelfde partijen gewoon niet opdagen. Wel wordt er via de provincie, als die door politieke vragen onzerzijds en van D66 tot een discussie wordt uitgedaagd, via een ‘achterkamertjes’-brief een niet door de raden gesanctioneerd standpunt ingenomen: tegen! Een nieuw onderzoek waar veel partijen om vragen, wordt uit de weg gegaan.

Wij trekken niet aan een dood paard! Wat willen wij wel?

Wij willen een discussie over de toekomst van het centrum van Groesbeek. Nu wordt er maar wat aangepast, wat gerommeld met stoplichten en gemaakte afspraken over een autoluw centrum. 12 maart (tijdens een thema-avond Mobiliteit / centrumplan Groesbeek) zal gepraat worden over een veilige en publieksvriendelijke afwikkeling van het drukke verkeer. Het is goed te lezen dat dit college tegen barières is in het centrum. Verbazingwekkend dus dat het de huidige situatie net als het vorige college lijkt te willen continueren.

https://bergendal.pvda.nl/nieuws/trekken-aan-een-dood-paard/

3D-impressie van de lightrail

Nergens blijkt een visie op ons centrum, op de functie ervan voor ons toerisme. Wij willen graag een centrum waarbij het marktplein wordt verbonden met het dorpsplein. Dat centrum is autovrij, behoudens duurzaam, openbaar vervoer voor de kernen en onze musea. De verkeersafwikkeling voor het doorgaand verkeer verloopt via de al bestaande rondweg. Te praten valt over alternatieven en noodzakelijke aanpassingen.

In zo’n centrum past wat ons betreft een elektrische of op waterstof rijdende lightrail Nijmegen-Kleef, die twee keer per uur passeert. Het huidige drainsinestation voldoet prima als halte.

Niks tunnel! Niks 140 meter lang station! Niks barrière! Niks dood paard.

Wel een centrum dat Groesbeek eer aandoet. Aanpakken dus. Te beginnen met een nieuw onderzoek naar moderne technologie en actuele passagierscijfers.

Het bericht Trekken aan een dood paard? verscheen eerst op PvdA Berg en Dal.

Trekken aan een dood paard?

PvdA PvdA D66 CDA Berg en Dal 31-01-2019 09:00

De reactivering van de railverbinding Kleef-Nijmegen blijft de gemoederen bezighouden. Een echte (politieke) discussie daarover wordt echter al jaren angstvallig vermeden, met name door het college in Nijmegen en de tegenstanders van de railverbinding in Groesbeek/Berg en Dal (CDA en GVP).

https://bergendal.pvda.nl/nieuws/trekken-aan-een-dood-paard/

Conferentie railverbinding Kleef-Nijmegen

Op een door ons (PvdA Berg en Dal/Nijmegen, SPD Kranenburg/Kleef) georganiseerd congres schitterden zij door afwezigheid. En daar waar serieuze pogingen worden gedaan de discussie op Euregionaal niveau te voeren, komen dezelfde partijen gewoon niet opdagen. Wel wordt er via de provincie, als die door politieke vragen onzerzijds en van D66 tot een discussie wordt uitgedaagd, via een ‘achterkamertjes’-brief een niet door de raden gesanctioneerd standpunt ingenomen: tegen! Een nieuw onderzoek waar veel partijen om vragen, wordt uit de weg gegaan.

Wij trekken niet aan een dood paard! Wat willen wij wel?

Wij willen een discussie over de toekomst van het centrum van Groesbeek. Nu wordt er maar wat aangepast, wat gerommeld met stoplichten en gemaakte afspraken over een autoluw centrum. 12 maart (tijdens een thema-avond Mobiliteit / centrumplan Groesbeek) zal gepraat worden over een veilige en publieksvriendelijke afwikkeling van het drukke verkeer. Het is goed te lezen dat dit college tegen barières is in het centrum. Verbazingwekkend dus dat het de huidige situatie net als het vorige college lijkt te willen continueren.

https://bergendal.pvda.nl/nieuws/trekken-aan-een-dood-paard/

3D-impressie van de lightrail

Nergens blijkt een visie op ons centrum, op de functie ervan voor ons toerisme. Wij willen graag een centrum waarbij het marktplein wordt verbonden met het dorpsplein. Dat centrum is autovrij, behoudens duurzaam, openbaar vervoer voor de kernen en onze musea. De verkeersafwikkeling voor het doorgaand verkeer verloopt via de al bestaande rondweg. Te praten valt over alternatieven en noodzakelijke aanpassingen.

In zo’n centrum past wat ons betreft een elektrische of op waterstof rijdende lightrail Nijmegen-Kleef, die twee keer per uur passeert. Het huidige drainsinestation voldoet prima als halte.

Niks tunnel! Niks 140 meter lang station! Niks barrière! Niks dood paard.

Wel een centrum dat Groesbeek eer aandoet. Aanpakken dus. Te beginnen met een nieuw onderzoek naar moderne technologie en actuele passagierscijfers.

Het bericht Trekken aan een dood paard? verscheen eerst op PvdA Berg en Dal.

Smokkelpad tussen Cranenburgsestraat en Kreuzfurth krijgt verharding

PvdA PvdA Berg en Dal 08-01-2019 08:00

Op donderdag 2 november 2017 waren de algemene beschouwingen van de begroting voor 2018. Eén van de vele moties die behandeld werden was onze motie 33.

Motie 33 PvdA – Fietspad Cranenburgsestraat Kreuzfurth Spreekt uit dat het college deze ontbrekende verbinding tussen de Cranenburgsestraat en Kreuzfurth voor fietsers realiseert. stemming motie: overgenomen door college/aangenomen (14 voor – 8 tegen)

https://bergendal.pvda.nl/nieuws/smokkelpad-tussen-cranenburgsestraat-en-kreuzfurth-krijgt-verharding/

Smokkelpad krijgt verhardingfoto Peter Leenders

Onlangs is de motie uitgevoerd en de verharding van het fietspad gerealiseerd. Dit had nogal wat voeten in de aarde omdat er met de aanwonenden langdurig overleg is gevoerd over de uitvoering en met name over de keuze van het verhardingsmateriaal. Een gesloten asfaltverharding past daar niet in de natuurlijke omgeving en daarom is er voor een grauwacke halfverharding gekozen.

Een prima oplossing. Wij wensen iedereen veel fietsplezier!

Het bericht Smokkelpad tussen Cranenburgsestraat en Kreuzfurth krijgt verharding verscheen eerst op PvdA Berg en Dal.

Smokkelpad tussen Cranenburgsestraat en Kreuzfurth krijgt verharding

PvdA PvdA Berg en Dal 08-01-2019 08:00

Op donderdag 2 november 2017 waren de algemene beschouwingen van de begroting voor 2018. Eén van de vele moties die behandeld werden was onze motie 33.

Motie 33 PvdA – Fietspad Cranenburgsestraat Kreuzfurth Spreekt uit dat het college deze ontbrekende verbinding tussen de Cranenburgsestraat en Kreuzfurth voor fietsers realiseert. stemming motie: overgenomen door college/aangenomen (14 voor – 8 tegen)

https://bergendal.pvda.nl/nieuws/smokkelpad-tussen-cranenburgsestraat-en-kreuzfurth-krijgt-verharding/

Smokkelpad krijgt verhardingfoto Peter Leenders

Onlangs is de motie uitgevoerd en de verharding van het fietspad gerealiseerd. Dit had nogal wat voeten in de aarde omdat er met de aanwonenden langdurig overleg is gevoerd over de uitvoering en met name over de keuze van het verhardingsmateriaal. Een gesloten asfaltverharding past daar niet in de natuurlijke omgeving en daarom is er voor een grauwacke halfverharding gekozen.

Een prima oplossing. Wij wensen iedereen veel fietsplezier!

Het bericht Smokkelpad tussen Cranenburgsestraat en Kreuzfurth krijgt verharding verscheen eerst op PvdA Berg en Dal.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.