Dit jaar vindt de Trekkertrek plaats op vrijdag 2 augustus langs het Oostromsdijkje in Werkhoven. Vanaf 14.00 begint de middag zoals gebruikelijk met (gratis) kinderspelen.
13 documenten
Ook 's nachts zijn er controles. En ...
Ook 's nachts zijn er controles. En terecht.
Nachtelijke en vroege uren... Geen vrijbrief! ----------------------------------------------------------- De nachtelijke en vroege uren zijn geen vrijbrief om je niet meer aan de verkeersregels te houden. Veel mensen denken hier kennelijk toch anders over. Daarom hebben wij ons de afgelopen vier nachten extra bezig gehouden met snelheidscontroles binnen het basisteam. We hebben ervoor gekozen om te controleren op diverse locaties waar in het verleden in de nachtelijke uren (forse) verkeersongevallen hebben plaats gevonden. Om niet op elke slak zout te leggen ('s nachts hoor je ons niet over een paar kilometer te hard) hebben we er voor gekozen om pas op te treden bij excessen. De controles hebben plaats gevonden tussen 22.00 uur en 07.00 uur. Het resultaat was schokkend... In vier nachten hebben we de volgende zaken opgedaan: -26 km/h overschrijding (in de ochtendspits met een grote caravan) -37 km/h overschrijding (over een fiets/voetgangersoversteekplaats) -39 km/h overschrijding -41 km/h overschrijding -42 km/h overschrijding -47 km/h overschrijding (door de beginnende ochtendspits) -50 km/h overschrijding (invordering rijbewijs) -53 km/h overschrijding (invordering rijbewijs) -54 km/h overschrijding (invordering rijbewijs) -55 km/h overschrijding (invordering rijbewijs) -62 km/h overschrijding (invordering rijbewijs, auto vol met mensen) -77 km/h overschrijding (invordering rijbewijs, door de beginnende ochtendspits met een auto vol met mensen) -120 km/h overschrijding (invordering rijbewijs + vordering rijvaardigheidsonderzoek bij het CBR. Bestuurder had nog geen 1,5 jaar zijn rijbewijs) Daarnaast nog enkele bekeuringen geschreven voor kleinere zaken. Collega's van bureau Leusden/Woudenberg hebben nog een rijbewijs ingevorderd van een bestuurder n.a.v. zeer gevaarlijk rijgedrag op de A28 van Zeist in de richting van Leusden. Hierbij reed de bestuurder met 180 km/h zigzaggend tussen overig verkeer, over een rijstrook met rood kruis en seinend met groot licht. Diverse automobilisten moesten remmen om aanrijdingen te voorkomen. Gezien het bovenstaande resultaat zullen we in de aankomende tijd deze controles blijven uitvoeren. Verkeersveiligheid begint bij jezelf!
6 maart: Thema-avond over duurzame mobiliteit
Perspectief 21 GroenLinks PvdA Bunnik 17-02-2019 11:25
Kiezen voor duurzame mobiliteit, betekent dat een rode loper en groene golf voor fietsers, parkeren alleen voor deelauto’s en meer OV-verbindingen rond Werkhoven, Odijk en Bunnik? Wat is het voor jou? Deel op 6 maart jouw concrete vragen of wensen over duurzame mobiliteit met bestuurders van de gemeente Bunnik en de provincie Utrecht.
Hoe willen we vervoer in de gemeente Bunnik duurzaam ontwikkelen en bijdragen aan de klimaatdoelstellingen? We laten de sprekers aan het woord en de aanwezigen kunnen met hen in discussie gaan. In deze gemeente spelen veel vraagstukken rond mobiliteit.
Wat kunnen we doen aan goede fietsverbindingen? Kun je als voetganger en fietser veilig naar de winkels? Mag de parkeernorm omlaag? Betekent de ontwikkeling van station Bunnik tot OV-knooppunt dat er ook een sneltramverbinding naar de Uithof moet komen, of volstaat een doorgaand fietspad? Wanneer kun je als scholier uit Werkhoven met de bus naar Zeist? Blijft de file op de provinciale weg in de spits voor de A12? En krijgen OV en fiets meteen voorrang als Odijk-West wordt aangelegd? De bereikbaarheid van Bunnik kunnen we op veel manieren vormgeven. Hoe voorkomen we dat Bunnik dicht slibt?
De lokale partij P21 organiseert op woensdag 6 maart een thema-avond over deze onderwerpen Statenlid met Julie d’Hondt (PvdA) en David Oude Wesselink (GroenLinks) en wethouder Jorrit Eijbersen (De Liberalen). De eerste twee personen zijn kandidaat voor de Provinciale Verkiezingen op 20 maart a.s.  Zij gaan met jou in gesprek over de visie van de gemeente en provincie. Wat zijn de huidige plannen over toekomst mobiliteit en wat kan daar nog beter? Geef je mening aan hen mee op de avond zelf, of vooraf via het aanmeldformulier.
P21-bestuurslid en cabaretier Vincent Bijlo begeleidt de discussie op zijn eigen wijze.
Aanmelding vooraf wordt op prijs gesteld.
De avond begint om 20.00 uur, inloop om 19:45 uur. We sluiten rond 22:00 uur af met een drankje. Adres: Vroeg, Achterdijk 1, Bunnik, waar mobiliteit van dichtbij te aanschouwen is.
Vooraf, van 19.00 tot 19.45 is er een korte ledenvergadering van P21. Op de agenda staat onder meer de financiële rapportage over 2018. Omdat het een verkiezingsjaar betrof, waren aanzienlijk hogere uitgaven dan andere jaren.
6 maart: Thema-avond over duurzame mobiliteit
PvdA GroenLinks Bunnik 17-02-2019 11:25
Kiezen voor duurzame mobiliteit, betekent dat een rode loper en groene golf voor fietsers, parkeren alleen voor deelauto’s en meer OV-verbindingen rond Werkhoven, Odijk en Bunnik? Wat is het voor jou? Deel op 6 maart jouw concrete vragen of wensen over duurzame mobiliteit met bestuurders van de gemeente Bunnik en de provincie Utrecht.
Hoe willen we vervoer in de gemeente Bunnik duurzaam ontwikkelen en bijdragen aan de klimaatdoelstellingen? We laten de sprekers aan het woord en de aanwezigen kunnen met hen in discussie gaan. In deze gemeente spelen veel vraagstukken rond mobiliteit.
Wat kunnen we doen aan goede fietsverbindingen? Kun je als voetganger en fietser veilig naar de winkels? Mag de parkeernorm omlaag? Betekent de ontwikkeling van station Bunnik tot OV-knooppunt dat er ook een sneltramverbinding naar de Uithof moet komen, of volstaat een doorgaand fietspad? Wanneer kun je als scholier uit Werkhoven met de bus naar Zeist? Blijft de file op de provinciale weg in de spits voor de A12? En krijgen OV en fiets meteen voorrang als Odijk-West wordt aangelegd? De bereikbaarheid van Bunnik kunnen we op veel manieren vormgeven. Hoe voorkomen we dat Bunnik dicht slibt?
De lokale partij P21 organiseert op woensdag 6 maart een thema-avond over deze onderwerpen Statenlid met Julie d’Hondt (PvdA) en David Oude Wesselink (GroenLinks) en wethouder Jorrit Eijbersen (De Liberalen). De eerste twee personen zijn kandidaat voor de Provinciale Verkiezingen op 20 maart a.s.  Zij gaan met jou in gesprek over de visie van de gemeente en provincie. Wat zijn de huidige plannen over toekomst mobiliteit en wat kan daar nog beter? Geef je mening aan hen mee op de avond zelf, of vooraf via het aanmeldformulier.
P21-bestuurslid en cabaretier Vincent Bijlo begeleidt de discussie op zijn eigen wijze.
Aanmelding vooraf wordt op prijs gesteld.
De avond begint om 20.00 uur, inloop om 19:45 uur. We sluiten rond 22:00 uur af met een drankje. Adres: Vroeg, Achterdijk 1, Bunnik, waar mobiliteit van dichtbij te aanschouwen is.
Vooraf, van 19.00 tot 19.45 is er een korte ledenvergadering van P21. Op de agenda staat onder meer de financiële rapportage over 2018. Omdat het een verkiezingsjaar betrof, waren aanzienlijk hogere uitgaven dan andere jaren.
Gemeente BunnikZiut is begonnen met ...
De Liberalen Bunnik 29-12-2018 14:20
Ziut is begonnen met het vervangen van de lampen van de straatverlichting in Bunnik. Lees hier welke straten het eerst aan de beurt zijn: https://www.bunnik.nl/nieuws/straatverlichting-bunnik-wordt-vervangen-door-led-verlichting/
OmOdijkLET OP: omdat de Marathon ...
De Liberalen Bunnik 16-12-2018 21:51
LET OP: omdat de Marathon Utrecht is verzet naar 12 mei 2019, was de organisatie van Om Odijk genoodzaakt haar evenement ook te verzetten. De nieuwe datum van Om Odijk is nu ZATERDAG 1 JUNI 2019 geworden.
P21 Blog: Bunnik gaat massaal meefietsen op 4 november op de DagWegDag!
Inge Verhoef, Raadslid P21:
’s Morgens als ik wakker word en het raam openzet is het eerste wat ik hoor meestal de duif. Daarna komt de ekster, dan de mees, en als het meezit laat de merel ook nog even van zich horen. Op de achtergrond het prachtige geruis van de snelweg. De kinderen naar school gebracht, de hardloopschoenen aan, en dan met wat andere moeders een krap uurtje joggen langs de Kromme Rijn. Hoe dichter we de snelweg naderen, hoe harder de waterval klatert. Het blijft een surrealistisch geluid, in dat prachtige landschap van Amelisweerd. We lachen erom.
Zo grappend kun je heel goed leven met een snelweg. Je moet wel. Het wordt anders als ik me bedenk dat mijn longen tijdens het hardlopen wijd openstaan en zich tot in het diepste van mijn vezels vullen met roetdeeltjes. Die gedachte zet ik gauw weer overboord; focus op het mooie landschap!
En toen, kwamen de plannen van Rijkswaterstaat om de snelweg te verbreden. Wrede en ongezonde plannen, waarbij eerder dit jaar ook nog eens bleek dat er duizenden bomen meer gekapt moeten worden dan eerder gedacht. Dat er een fileprobleem is op de Ring Utrecht is een feit. Maar we gaan dat niet oplossen met een miljardenproject dat ten koste gaat van de bewoners, de natuur, de luchtkwaliteit en de recreatie.
De actiegroep Snelwegen Utrecht komt met een veel beter plan: laten we een snelheidslimiet invoeren van 80 km/uur. Zij rekenden uit dat de doorstroming dan veel beter wordt, net als de luchtkwaliteit en de geluidsbelasting.
Een punt waar ik mij hard voor maak: we moeten ervoor zorgen dat we geen enkele boom meer onnodig kappen. Waarom? Dit heeft direct te maken met het klimaatprobleem. Keer op keer wijzen wetenschappers erop dat bomen – en ander groen- enorm bijdragen aan het tegengaan van klimaatverandering. Logisch: ze hebben CO2 nodig om te groeien. We hebben op dit moment alle beetjes nodig om klimaatverandering tegen te gaan: bomen, zonnepanelen, windmolens, warmtepompen, en noem maar op. Ik vind het mooi om te zien dat steeds meer mensen in beweging komen.
Minder fraai is dat onze eigen Rijksoverheid zich daar niets van aan trekt. Zij denken files op te lossen met meer asfalt terwijl er genoeg duurzame opties zijn. Opties die de bomen in Amelisweerd laten staan. Deze bomen zijn al tientallen, sommigen honderden jaren oud. Als we deze bomen kappen duurt het ook weer tientallen jaren voordat we weer dezelfde hoeveelheid CO2 vastgelegd hebben. RWS belooft wel natuurcompensatie, maar dat lost niet op dat we dan inmiddels de CO2 al hebben uitgestoten en we krijgen er jonge boompjes voor terug die bij lange na niet de andere voordelen hebben van volwassen bomen: koelte, luchtzuivering, en een schuilplek voor de dieren van Amelisweerd. Want ook de duif, de ekster, de mees en de das zijn het niet eens met onze minister!
Laten we met alle Bunnikers meefietsen op 4 november!
Voor het programma van de Dag We Dag zie https://www.beschermhetbos.nl/project/fietsdemonstratie/.
Bijeenkomsten Kerngroep Ring Utrecht ...
GroenLinks Bunnik 18-09-2018 15:04
Bijeenkomsten Kerngroep Ring Utrecht over plannen verbreding A27/A12 zie data & locaties - doe mee & denk mee ook vanuit Bunnik https://www.snelwegen-utrecht.nl/bijeenkomsten-kerngroep-ring-utrecht/
Bijeenkomsten Kerngroep Ring Utrecht De gevolgen van de verbreding en de extra bomenkap voor jouw eigen wijk Bijeenkomsten Kerngroep Ring Utrecht Rijkswaterstaat moet nog veel meer bomen (28 hectare oftewel meer dan 40 voetbalvelden) kappen voor de verbreding. Met nog meer gevolgen voor de bewoners....
Bedankt voor al jullie stemmen!Twee ...
Perspectief 21 CDA Bunnik 23-03-2018 08:38
Bedankt voor al jullie stemmen!
[ODIJK] Opvallend bij het aantal stemmen dat per persoon is uitgebracht, is dat twee vrouwen de meeste stemmen hebben gekregen. Kervers P21-raadskandidaat Inge Verhoef streefde met haar 988 stemmen zelfs haar lijsttrekker Arie Viskil voorbij, die 843 stemmen kreeg. Leny Visser, lijsttrekker voor CDA...
Informatiebijeenkomst van Kerngroep Ring Utrecht - Stop verbreding A27 | Bunnik
GroenLinks Bunnik 29-05-2017 00:00
Hierbij nodigt de Kerngroep Ring Utrecht, het samenwerkingsverband van Utrechtse Milieu- en bewonersorganisaties, jullie van harte uit voor deze Informatiebijeenkomst. We zullen jullie informeren over hoe het ervoor staat met het juridische traject bij de Raad van State. Daarnaast is er gelegenheid om dieper in het onderzoek te duiken van Decisio over de Maatschappelijke Kosten en Baten Analyse. Voor onder andere dit onderzoek hebben we immers van jullie via de crowdfundingscampagne 15 tegen 14 massale financiële ondersteuning gekregen. Last but not least willen we graag met jullie bespreken wat voor verdere acties we samen kunnen ondernemen.