Nieuws van politieke partijen in Krimpen aan den IJssel inzichtelijk

10 documenten

Hoogtebeperking voor vrachtwagens Noorderstraat Oud Krimpen

PvdA PvdA Krimpen aan den IJssel 27-07-2020 21:36

Al jaren ondervinden de bewoners van de Rotterdamseweg en de Noorderstraat hinder en schade van het voorbijrazende vrachtverkeer in Oud Krimpen.

De veelal niet onderheide huizen, lopen scheuren en verzakkingen op door het zware verkeer, dat vanaf de Algerabrug direct rechtaf Krimpen aan den IJssel inslaat, in plaats van bij de grote kruising de nieuwe Tiendweg te nemen.

Een aantal bewoners, met name op de Noorderstraat was hierdoor de wanhoop nabij.

De PvdA Krimpen heeft zich, in samenwerking met de bewoners, hard gemaakt voor een oplossing voor deze ellende. Dankzij de gemeente is er nu een permanente hoogtebeperking voor vrachtverkeer onder aan de Algerabrug.

Onze volgende wens is er voor te zorgen, dat er ook geen vrachtverkeer meer vanaf de Noorderstraat richting de Tuinstraat gaat.

Wij houden jullie op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Het bericht Hoogtebeperking voor vrachtwagens Noorderstraat Oud Krimpen verscheen eerst op PvdA Krimpen aan den Ijssel.

CDA Krimpen blij met slaan eerste paal Wisselstrook

CDA CDA Krimpen aan den IJssel 17-12-2019 17:12

Krimpen aan den IJssel CDA Krimpen is blij dat de eerste paal is geslagen voor het viaduct van de wisselstrook. In juni 2017 heeft het toenmalig burgerraadslid Fred Slappendel namens het CDA een initiatiefvoorstel ingediend wat nu in grote lijnen uitgewerkt gaat worden. Volgens Fred Slappendel, bedenker vanhet plan, is de eerste fase van start gegaan met het omleggen van de wisselstrook om ruimte te creëren voor een Stop en Go halte tussen de N210 en de wisselstrook t.h.v. de Hoogendijktunnel. De bouw aan de andere zijde van de N210 moet nog starten. Volgens het CDA-planwas deze locatie bedoeld net voor de grote kruising. Het voornemen is om alle buslijnen gebruik te laten maken van de nieuwe Stop en Go halten voor een optimale frequentie met Capelse Brug. Een ander plan uit het CDA-initiatiefvoorstel bestaat uit het verplaatsen van het huidige busstation naar de rotonde N210/Ouverturelaan. Volgens het CDA-plan zal hier een grote P+R met minimaal 250 parkeerplaatsen worden aangelegd. Dit zal bijdragen om zowelhet verkeer op de Algeracorridor als de parkeerdruk op P+R Capelsebrug te verminderen. Over dit onderwerp moet nog een beslissing genomen worden. Een ander onderwerp uit het initiatiefvoorstel, een rotonde op de kruising Nw. Tiendweg/VanOstade- en Boerhavelaan is om een aantal redenen afgewezen. Het was de bedoeling om hier de wisselstrook op aan te sluiten om een onafhankelijke weg met Capelle te krijgen via deze strook. Dit zou de doorstroming in Krimpen én Capelle op zowel de wisselstrook als de hoofdrijbaan aanzienlijk verbeteren. Het CDA hoopt dat de doorstroming op de Algeracorridor met de andere gemaakte keuzes zal verbeteren.

CDA Krimpen blij met slaan eerste paal Wisselstrook

CDA CDA Krimpen aan den IJssel 17-12-2019 17:12

Krimpen aan den IJssel CDA Krimpen is blij dat de eerste paal is geslagen voor het viaduct van de wisselstrook. In juni 2017 heeft het toenmalig burgerraadslid Fred Slappendel namens het CDA een initiatiefvoorstel ingediend wat nu in grote lijnen uitgewerkt gaat worden. Volgens Fred Slappendel, bedenker vanhet plan, is de eerste fase van start gegaan met het omleggen van de wisselstrook om ruimte te creëren voor een Stop en Go halte tussen de N210 en de wisselstrook t.h.v. de Hoogendijktunnel. De bouw aan de andere zijde van de N210 moet nog starten. Volgens het CDA-planwas deze locatie bedoeld net voor de grote kruising. Het voornemen is om alle buslijnen gebruik te laten maken van de nieuwe Stop en Go halten voor een optimale frequentie met Capelse Brug. Een ander plan uit het CDA-initiatiefvoorstel bestaat uit het verplaatsen van het huidige busstation naar de rotonde N210/Ouverturelaan. Volgens het CDA-plan zal hier een grote P+R met minimaal 250 parkeerplaatsen worden aangelegd. Dit zal bijdragen om zowelhet verkeer op de Algeracorridor als de parkeerdruk op P+R Capelsebrug te verminderen. Over dit onderwerp moet nog een beslissing genomen worden. Een ander onderwerp uit het initiatiefvoorstel, een rotonde op de kruising Nw. Tiendweg/VanOstade- en Boerhavelaan is om een aantal redenen afgewezen. Het was de bedoeling om hier de wisselstrook op aan te sluiten om een onafhankelijke weg met Capelle te krijgen via deze strook. Dit zou de doorstroming in Krimpen én Capelle op zowel de wisselstrook als de hoofdrijbaan aanzienlijk verbeteren. Het CDA hoopt dat de doorstroming op de Algeracorridor met de andere gemaakte keuzes zal verbeteren.

Politie Rotterdam-Oost, Basisteam ...

Leefbaar Krimpen Leefbaar Krimpen Krimpen aan den IJssel 07-08-2019 15:51

Geen oeververbinding tussen ...

Leefbaar Krimpen Leefbaar Krimpen Krimpen aan den IJssel 16-07-2019 21:34

Geen oeververbinding tussen Ridderkerk-Krimpenerwaard. Wel extra geld voor Algeracordior.

https://www.facebook.com/181293321920 ...

Leefbaar Krimpen Leefbaar Krimpen D66 VVD Krimpen aan den IJssel 28-05-2019 15:36

https://www.facebook.com/181293321920314/posts/2180219278694365/

Leefbaar Krimpen bracht samen met ...

Leefbaar Krimpen Leefbaar Krimpen SGP Krimpen aan den IJssel 17-12-2018 20:27

Leefbaar Krimpen bracht samen met SvK,SGP een motie in voor de 6e variant voor de Ouverturelaan. De motie werd unaniem aangenomen.

Leefbaar Krimpen heeft bij de ...

Leefbaar Krimpen Leefbaar Krimpen SGP Krimpen aan den IJssel 14-12-2018 09:00

Leefbaar Krimpen heeft bij de raadsvergadering van 13 december een motie ingediend. In deze motie wordt het College opgeroepen om te onderzoeken of en op welke manier het mogelijk is om de bussluis tussen de N210 en de Ouverturelaan tijdens de spits open te stellen voor autoverkeer. Leefbaar wil hiermee onderzoeken of een openstelling een verminderend effect heeft op het aantal autobewegingen op de Ouverturelaan. Mocht uit het onderzoek blijken dat dat het geval is dan zal Leefbaar pleiten voor een permanente openstelling van de bussluis. De motie werd mede gesteund door de Stem van Krimpen en de SGP.

CDA onderzoek kruisingen Krimpen aan den IJssel levert resultaat op

CDA CDA Krimpen aan den IJssel 20-02-2018 07:57

Krimpen aan den IJssel Het CDA heeft in 2017 een inventarisatie van onoverzichtelijke kruisingen overhandigd aan wethouder Marco Oosterwijk. In het rapport stonden 9 kruispunten beschreven waar de verkeersveiligheid niet optimaal is. De wethouder heeft de kruisingen laten onderzoeken en onlangs aangegeven dat voor een aantal kruisingen maatregelen genomen zullen worden. Het gaat om de volgende knelpunten: - T-kruising Vijverlaan - Moderato nabij de Groeiplaneet - Kruispunten Krimpenerbosweg - Populierenlaan - Vijverlaan - Kruisingen Omloop - Olympiade - Sportsingel en parkeerplaats De Korf - Ouverturelaan - Verlichting zebrapad Nieuwe Tiendweg thv. de Joh Calvijnschool Deze knelpunten zullen worden aangepakt bij de reeds geplande herbestratingsprojecten in de diverse wijken. Wat betreft de Ouverturelaan is het college aan het onderzoeken wat voor alle betrokken partijen de beste oplossing kan zijn om deze weg verkeersluw en veiliger te maken. Fred Slappendel, opsteller van het CDA-onderzoek kruisingen: “Het CDA is blij met de serieuze en voortvarende aanpak van de wethouder. Wij zullen de wethouder blijven volgen opdat alle knelpunten daadwerkelijk worden aangepakt”. Het CDA heeft overigens niet alleen concrete ideeën voor de verkeersveiligheid maar ook ideeën om de bereikbaarheid op korte termijn te verbeteren. Bijvoorbeeld door het verplaatsen van de P+R richting de polder zodat deze aantrekkelijker wordt voor de inwoners van de gemeente Krimpenerwaard, het verbeteren van het Openbaar Vervoer en van de Waterbus. foto: kruising Olympiade –Omloop – Sportsingel - De Korf

PvdA wil het fietsverkeer over de Algerabrug stimuleren

PvdA PvdA Krimpen aan den IJssel 16-01-2015 10:23

De Partij van de Arbeid constateert, dat de verbetering van de verkeersdoorstroming op de Algerabrug gericht is op het autoverkeer en vooral hebben plaatsgevonden vanuit de Krimpense kant. De recent onderzochte  alternatieven, zoals een auto- en fietsveer, bleken echter niet te kunnen worden gerealiseerd. Het veer tussen Krimpen en Capelle is vanuit de Krimpense kant niet haalbaar en het veer tussen Stormpolder en IJsselmonde bleek niet rendabel te kunnen worden geëxploiteerd. Volgens de Partij van de Arbeid is het echter wel mogelijk om op de korte termijn de facilitering van het fietsverkeer over de Algerabrug te verbeteren.

Aan de Krimpense kant van de brug kan het fietspad worden verbreed, zodat het snelle dalende fietsverkeer geen gevaar is voor het langzame ‘klimmende’ verkeer. Bovenaan het fietspad aan de Krimpense kant van de brug kan voor het veilig op- en afstappen van fietsers een plateau worden aangebracht. Zowel aan de Krimpense als de Capelse kant van de brug kunnen overdekte fietsroltrappen worden gerealiseerd, zoals in Rotterdam al jaren goed functionerend bij de fietstunnel onder de Maas. Volgens de PvdA kan door de maatregelen het fietsverkeer over de Algerabrug worden gestimuleerd en de (bijna)ongelukken in het fietsverkeer worden verminderd.

De Partij van de Arbeid heeft de wethouder verkeer, Gerrit Boudesteijn, gevraagd de aangegeven mogelijkheden tot het verbeteren van het fietsverkeer over de Algerabrug te onderzoeken en aan te geven wanneer hij een eerste conceptontwerp voor de verbeteringen kan presenteren.

De wethouder is bezig om met de betrokken partijen een mobiliteitsplatform te vormen. De Partij van de Arbeid ondersteunt het mobiliteitsplatform graag met ‘de bestorming’ van Den Haag voor de benodigde financiële bijdragen vanuit de Provincie en het Rijk.

 

 

 

Het bericht PvdA wil het fietsverkeer over de Algerabrug stimuleren verscheen eerst op PvdA Krimpen aan den Ijssel.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.