Nieuws van CDA in Leidschendam-Voorburg over CDA inzichtelijk

4 documenten

Zorg voor veilige straten, ook na aanleg glasvezel

CDA CDA Leidschendam-Voorburg 22-07-2023 10:00

Steeds meer huizen en bedrijven worden aangesloten op het glasvezelnetwerk, ook in onze gemeente. Bij de aanleg van glasvezel bestaat altijd een risico op schade. "De afgelopen weken hebben veel inwoners last gehad van schots en scheve stoepen door de aanleg van glasvezelkabels. We kregen ook meldingen van inwoners die te maken kregen met kapotte kabels of schade aan bomen" zegt CDA-raadslid Liesbeth van der Heide. Ze heeft hier dan ook vragen over gesteld aan het college. Van der Heide: "We willen weten welke afspraken zijn gemaakt met o.a. Open Dutch Fiber (ODF) over de aanleg, oplevering en eventuele schademeldingen." KPN liet eerder weten dat er gemiddeld één schade per drie kilometer optreedt. “Het is ontzettend vervelend. We leggen momenteel 10.000 aansluitingen per dag. Dan voorkom je niet dat het nu en dan fout gaat“, aldus een woordvoerder van het bedrijf in Media Magazine. "We snappen dat het mis kan gaan, maar dan is het des te belangrijker dat het college zorgt dat je als inwoner tijdig weet wanneer en door wie bij jou in de straat glasvezelkabels worden aangelegd. Ook moet het duidelijk zijn bij wie je terecht kunt bij schade, zodat je niet van het kastje naar de muur wordt gestuurd", zegt Van der Heide. Ze vraagt het college om een meldpunt specifiek voor schade door de aanleg van glasvezel, vergelijkbaar met een meldpunt dat de gemeente Utrecht heeft. Inwoners geven volgens Van der Heide namelijk aan dat ze door de gemeente naar de kabelleveranciers worden verwezen, waar het vervolgens lang duurt voor er reactie komt. Een duidelijk meldpunt moet het ongemak voor inwoners verminderen en problemen sneller oplossen.

persbericht extra brug

CDA CDA Leidschendam-Voorburg 09-06-2019 14:01

CDA steuntuitwerken aanlegextra brug Het CDALeidschendam-Voorburgstaat achterde wens van het College het neerleggen van een brug verder te verkennen en uit te werken. Daadkracht en zorgvuldigheid dienen hand in hand te gaan. De uitkomsten vanonderzoek laten zien dat een extra route over de Vliet de verkeersdrukte in het centrum van Leidschendam ontlast. Voor de leefbaarheid van het Damcentrum, enookvoor een goede erfontsluiting van de wijken erom heen, is ditvoor het CDAde meest voor de hand liggende oplossing. Raadslid Fred Duijn: “Goed dat het College vervolgstappen zet en kijkt of de Provincie Zuid-Holland goedkeuring geeft voor de aanleg.” Het doel is een Damcentrum waar je veilig en gemakkelijk kan komen als inwoner of als bezoeker om boodschappen te doen of iets te eten.Wanneer een extra oeververbindingonverhooptniet realiseerbaar zou zijn,zalgekekenmoetenworden naar verdereoplossingen.De gedachteeen deelvan het verkeer te weren,heeft- opbasis van wat we nu zien-niet de voorkeur van het CDA.De schaal waarop datzou moeten gebeuren is in Nederland nog niet eerder vertoond. Vraag is of dat op deze manier wel kan en mag.Het idee dat sommige inwoners wel en andere niet gebruik mogen maken van eenopenbareweg,staathaaks op het ideaal van bereikbaarheid voor iedereen. Het CDA is blij datinzageisgegeveninde geschatteuitgaven.Wanneerselectieve toeganginderdaadminimaalzo’n€252.000 per jaargaatkosten, dan is dat over de levensduur van het alternatief, een stevigebrug die er 80 jaar of meer ligt,zo’n€20 miljoenen mogelijke meer.Duijn: “Op lange termijnis het moeilijk voorstelbaar dat selectieve toegang ooit financieel gunstigeruitpaktdan een brugdie er met wat goede wilalkan liggen voor€10miljoen.” Het onderzoek laatverderzien dat selectieve toegang alleen werkt als je inderdaad heel selectief bent en vooral ook blijft. Duijn: “Zodra je wat ruimhartiger ben met het aantal ontheffingen, ebt het effect weg.” Raadslid Fred Duijn: “We willen geen tijd verliezen.De verkeersdrukte inDamcentrum is onhoudbaar; de erfontsluiting van de wijken erom heen wordt steeds zorgelijker.Voor een oplossing zijnstappen nodig. Laat het Collegenusnel startenmet- voor nu -deuitwerking van beide sporen. Het CDA heefteen voorkeur voor een30km-brugmet twee richtingen;we denken datdat kan en mag.Laten we zodrawemeer zekerheid hebben,vlotbesluiten totdeaanbesteding. Eenextrabrug is de meest betrouwbare en duurzame oplossing voor een leefbare gemeente.”

CDA wijst de weg naar nieuwe brug ...

CDA CDA GroenLinks D66 PvdA Leidschendam-Voorburg 05-03-2018 05:40

CDA wijst de weg naar nieuwe brug Het CDA Leidschendam-Voorburg is zaterdag de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen gestart op de plek waar de nieuwe brug over de Vliet moet komen. Op de Vlietweg tegenover de Mebin ontvouwden de christendemocraten letterlijk hun aanpak voor een bereikbare gemeente in de vorm van een spandoek met aanduiding van de nieuwe brug (zie foto). Partijen als Gemeentebelangen, D66, PvdA en GroenLinks zijn hier tegen. Het CDA is samen met andere partijen juist vóór de nieuwe brug. Deze ‘extra oeververbinding’ is inzet voor de verkiezingen op 21 maart. Lijsttrekker Juliette Bouw: de gemeente slibt dicht. Met name in Leidschendam zijn er dagelijks opstoppingen voor de Sluisbrug. Maar in de hele gemeente kan een verkeersinfarct ontstaan. Als straks miljoenen extra bezoekers naar de nieuwe Mall of the Netherlands komen, worden ook de Sijtwendetunnels en de wegen daarnaartoe een bottleneck. Die zijn nog niet geregeld. Daarom willen wij naast een nieuwe brug over de Vliet ook op korte termijn ongelijkvloerse entrees naar en van de ‘Mall’.

PERSBERICHT | CDA wijst de weg nar de nieuwe brug

CDA CDA GroenLinks D66 PvdA Leidschendam-Voorburg 04-03-2018 14:06

Het CDA Leidschendam-Voorburg is de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen gestart op de plek waar de nieuwe brug over de Vliet moet komen. Op de Vlietweg tegenover de Mebin ontvouwden de christendemocraten letterlijk hun aanpak voor een bereikbare gemeente in de vorm van een spandoek met aanduiding van de nieuwe brug (zie foto). Partijen als Gemeentebelangen, D66, PvdA en GroenLinks zijn hier tegen. Het CDA is samen met andere partijen juist vóór de nieuwe brug. Deze ‘extra oeververbinding’ is inzet voor de verkiezingen op 21 maart. Lijsttrekker Juliette Bouw: "De gemeente slibt dicht. Met name in Leidschendam zijn er dagelijks opstoppingen voor de Sluisbrug. Maar in de hele gemeente kan een verkeersinfarct ontstaan. Als straks miljoenen extra bezoekers naar de nieuwe Mall of the Netherlands komen, worden ook de Sijtwendetunnels en de wegen daarnaartoe een bottleneck. Die zijn nog niet geregeld. Daarom willen wij naast een nieuwe brug over de Vliet ook op korte termijn ongelijkvloerse entrees naar en van de ‘Mall’."

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.