Nieuws van politieke partijen in Woerden over Inwonersbelangen inzichtelijk

9 documenten

Opnieuw vragen over Berkenlaan Kamerik

Inwonersbelangen Inwonersbelangen Woerden 06-04-2024 15:52

Ruim een maand geleden hebben CU/SGP en Inwonersbelangen vragen gesteld over de Berkenlaan in Kamerik. De beantwoording hiervan riep meer vragen op dan dat het de vragen beantwoord had. Daarom hebben we verduidelijkende vragen gesteld.

Wordt de 30-km zone en het verbod op vrachtverkeer en tractoren gehandhaafd Vraag was: Wordt de 30-km zone en het verbod op vrachtverkeer en tractoren gehandhaafd? Met andere woorden, worden er controles uitgevoerd? Zo ja, hoe vaak en wat zijn de resultaten? Zo nee, waarom niet? Is het college bereid om dit alsnog te doen in samenwerking met de handhaving(sinstanties)?

Antwoord College: Handhaving van snelheid kan alleen door de politie worden uitgevoerd. De politie handhaaft alleen in uitzonderlijke situaties in 30-km gebieden. Uitgangspunt is dat de weg zodanig ingericht moet zijn dat deze niet uitnodigt tot te snel rijden. Het verbod op tractoren en vrachtwagens kan ook gehandhaafd worden door eigen BOA’s. Er zijn echter nog geen overtredingen waargenomen. Op deze locaties zijn niet veel specifieke controles geweest omdat er geen meldingen van overlast bekend zijn . Meldingen van dit type overlast via de gemeentelijke website worden rechtstreeks gemeld aan de BOA’s.

Vervolg-vraag:

Als er geen klachten/meldingen bekend/gearchiveerd zijn dan is het zeer wenselijk dat het college contact opneemt met de bewoners. Om de vele klachten/meldingen rechtstreeks te ontvangen, te achterhalen waarom ze niet bekend zijn bij de gemeente en er inhoudelijk kennis van te nemen. Om zo een goed beeld te vormen van de verkeersproblematiek op de Berkenlaan. Kan het college dit toezeggen? https://inwonersbelangen.nl/opnieuw-vragen-over-berkenlaan-kamerik/Verkeer Kamerik Klopt het dat er onderzoek is gedaan naar het afsluiten van de Berkenlaan? Klopt het dat er onderzoek is gedaan naar het afsluiten van de Berkenlaan? Zo ja, wat zijn hiervan de resultaten?

Antwoord College: Er is geen uitgebreid onderzoek uitgevoerd naar een afsluiting. Uit de gevoerde gesprekken met de inwoners en het dorpsplatform bleek dat men vreest dat door een afsluiting van de Berkenlaan extra verkeer naar de Van Teylingenweg, in het centrum van Kamerik, uitwijkt. Hiermee is voor het afsluiten van de Berkenlaan geen breed draagvlak. Daarbij komt dat een afsluiting van de Berkenlaan voor hulpdiensten en bijvoorbeeld vuilnisauto’s onwenselijk is

Vervolg-vragen:

2.1  Er wordt geconcludeerd dat er geen breed draagvlak is. De basis om de uitspraak te kunnen doen is onduidelijk. Bij de bewoners wonend aan de Berkenlaan en aangrenzende straten zal het draagvlak zeer groot zijn, grenzend aan de 100%. Hoe is bepaald dat er geen breed draagvlak is? Hoeveel gesprekken heeft de gemeente uitgevoerd en is dit voldoende om tot de conclusie te kunnen komen? Hoe is het dorpsplatform tot haar gevreesde uitkomst gekomen? Kan bij het afsluiten van de Berkenlaan geen aanvullende maatregelen genomen worden dat het logisch wordt om de route over Beukenlaan te nemen? Hierbij in acht nemende dat de Beukenlaan een goede en brede weg is in vergelijking tot de nu voor hand liggende route (omdat men onbekend is met de Beukenlaan) via de Berkenlaan.

2.2  Waarop wordt gebaseerd dat een afsluiting van de Berkenkaan onwenselijk is voor hulpdiensten en vuilnisauto’s. Via de Eikenlaan worden de Berkenlaan, Lindenlaan, Goudenregenlaan en Meidoornlaan uitstekend ontsloten via de Beukenlaan.

Is het college bereidt om samen met de bewoners en het dorpsplatform te zoeken naar een doelmatige oplossing? Vraag was: Is het college bereidt om samen met de bewoners en het dorpsplatform te zoeken naar een doelmatige oplossing?

Antwoord College: Er zijn gesprekken geweest met inwoners en het dorpsplatform. Een harde afsluiting van de Berkenlaan is zoals hierboven benoemd als niet wenselijk beschouwd. De meningen van de verschillende gesprekspartners lopen uiteen. Er wordt gekozen voor een stapsgewijze aanpak. Eerst zal op gedrag gestuurd worden (o.a. door het bord doorgaand verkeer). Daarnaast is een verkeersbesluit in voorbereiding om de route via de Berkenlaan volledig 30 km te maken. Hierbij wordt in de Meent en de Lindenlaan 30 km de maximum snelheid. Hiermee wordt de route via de Beukenlaan vanzelfsprekender. Maatregelen worden in overleg met inwoners en dorpsplatform genomen. Als dit geen verbetering laat zien dan kan een infrastructurele maatregel worden overwogen. Hierbij wordt gedacht aan het aanpassen van de bocht naar de Beukenlaan zodat de voorkeursroute duidelijker wordt. Uiteraard wordt bij groot onderhoud van een van de straten ook naar verdere optimalisaties van de inrichting gekeken.

Vervolg-vragen:

Op de Berkenlaan is de maximum snelheid al 30 km en er worden allerlei andere maatregelen aangekondigd, maar zonder datum of jaartal. Wanneer gaan ze starten met het plaatsen van de 30 km borden in de Meent en Lindenlaan? Welke maatregelen gaat de gemeente verder treffen voor de inrichting van de Berkenlaan, Lindenlaan en Meent om het verkeer te matigen? En wanneer?

Het bericht Opnieuw vragen over Berkenlaan Kamerik verscheen eerst op Inwonersbelangen.

Verkeer in Kamerik – Berkenlaan

Inwonersbelangen Inwonersbelangen ChristenUnie Woerden 09-02-2024 19:24

Verschillende bewoners van de Berkenlaan, Meidoornlaan en Goudenregenlaan in Kamerik maken zich zorgen over de verkeersveiligheid in de Berkenlaan. De bewoners hebben hierover contact gezocht met de ChristenUnie-SGP en Inwonersbelangen. 

Alternatieve route Beukelaan

Er loopt een fietsroute door de Meidoornlaan en er is veel gemotoriseerd verkeer. Op sommige momenten is het spits bijv. rond 4 uur, omdat er veel klusbusjes rijden of in de ochtend als mensen naar het werk gaan en de kinderen naar school fietsen.

Een aantal jaren geleden is er een alternatieve route gemaakt voor het doorgaande verkeer via de Beukenlaan. De Berkenlaan wordt ondanks de alternatieve route nog steeds gebruikt als doorgaande weg waar (te) hard gereden wordt en gevaarlijke situaties ontstaan. De bewoners zijn al enige tijd in gesprek met het dorpsplatform en met de gemeente, maar de bewoners, het dorpsplatform en gemeente komen niet tot elkaar als het gaat om een doelmatige oplossing.

https://inwonersbelangen.nl/verkeer-in-kamerik-berkenlaan/Verkeer Kamerik

Onlangs is een bord doorgaand verkeer geplaatst om automobilisten te duiden dat de Beukenlaan de doorgaande weg is en niet de Berkenlaan. Echter, het bordje is geplaatst aan de achterzijde van een verkeersbord en staat aan de linkerkant van de weg, voorbij de bocht. Wij verwachten niet dat dit bordje een groot verschil zal gaan maken. Dit ook omdat er al borden 30 km zone en ‘verboden in te rijden voor vrachtverkeer en tractoren’ geplaatst zijn maar weinig effect hebben. 

Vragen over verkeer in Kamerik

De ChristenUnie-SGP en Inwonersbelangen hebben de volgende vragen voorgelegd aan het college:

Is het college op de hoogte van de klachten van de inwoners van de Berkenlaan en omgeving? Klopt het dat er onderzoek is gedaan naar het afsluiten van de Berkenlaan? Zo ja, wat zijn hiervan de resultaten? Wordt de 30-km zone en het verbod op vrachtverkeer en tractoren gehandhaafd? Met andere woorden, worden er controles uitgevoerd? Zo ja, hoe vaak en wat zijn de resultaten? Zo nee, waarom niet? Is het college bereid om dit alsnog te doen in samenwerking met de handhaving(sinstanties)? Wat beoogt het college met het bordje ‘Doorgaand verkeer’ te bereiken? Is het college van mening dat dit tot verandering van rijgedrag leidt? Welke mogelijkheden ziet het college om het doorgaande autoverkeer over de Berkenlaan te ontmoedigen of de doorgaande route te blokkeren? Bijvoorbeeld in de herinrichting van de Berkenlaan. Is het college bereidt om samen met de bewoners en het dorpsplatform te zoeken naar een doelmatige oplossing?

Lees hier de vragen op website van de gemeente.

Het bericht Verkeer in Kamerik – Berkenlaan verscheen eerst op Inwonersbelangen.

Veilige Rijnstraat

Inwonersbelangen Inwonersbelangen Woerden 18-06-2023 15:08

Afgelopen zaterdag was het weer zo’n dag dat er problemen ontstonden in de Rijnstraat. Het is er niet veilig doordat alle soorten verkeer (fietsen, auto’s, scooters en willekeurig geparkeerd) en terrassen voor chaotische situaties veroorzaken. Oorzaak is dat het college geen keuzes maakt over de Rijnstraat.

De hele week problemen in de Rijnstraat

De problemen zijn er de hele week, maar hebben een extra dimensie op woensdag – marktdag en in de weekenden wanneer er ook vele voetgangers zijn die vaak gebruik maken van de terrassen. De ongehoorde zwarte scooters die het te bont maakten bij het optreden van de koren vanwege het Shanty festival zijn de druppels die de emmer doen overlopen. Afgelopen maart was er zelfs een vechtpartij.

Dit is al jarenlang een enorme ergernis van inwoners/toeristen en ondernemers, en het wordt steeds erger. Inwonersbelangen krijgt hier vele klachten/opmerkingen over waarom er niet ingegrepen wordt.

De zak paal die iedereen met een vinger kan bedienen (zins kort opgelost)

De pasjesregeling: wie mag en hebben nu eigenlijk de toegangspas?

De onduidelijkheid van de borden (tijd dat de paal niet gebruikt kan en mag worden)

De inzet van optredende parkeerwachters c.q. handhavers

Het afsluiten bij festival activiteiten d.m.v. hekken

Het tegen de richting in rijden

Het hebben van duidelijke fietsplekken en het tekort aan rekken

Het laad en losbeleid?

Is het een wandelgebied?

Is het een fietsstraat?

Is het een bromfietssnelweg?

Is het een gewone weg?

Is het een snelfietspad voor flits bezorgers?

Is het een gevaarlijke plasgoot?

Is het een parkeerterrein?

De verwarring en chaos op onze woensdag, marktdag?

Is dit gastvrijheid in de Hoofdstad van het Groene Hart ?

Hoe kunnen ondernemers goed functioneren?

Hoe kunnen evenementen veilig plaatsvinden?

Voor Inwonersbelangen is bovenstaande reden om het college de volgende vragen voor te leggen:

Is het college het met Inwonersbelangen eens dat de huidige situatie niet meer oké is?

Komen erbij het college deze signalen ook binnen, van inwoners en ondernemers?

Zo ja wat heeft het college met deze signalen gedaan?

Weke stappen gaat het college ondernemen om een gast en verkeersvrije situatie te regelen?

Op welke termijn kunnen we voorstellen van het college verwachten om de Rijnstraat de verblijfsstraat te maken die het verdient ?

Windturbines Utrecht op de grens van Woerden

Inwonersbelangen Inwonersbelangen Woerden 07-04-2019 18:55

Gemeente Utrecht heeft plannen bekend gemaakt om windturbines in Reijerscop te plaatsen. Dit is op de grens van Woerden (Harmelen). Gemeente Woerden heeft tegen het Algemeen Dagblad gezegd er blij mee te zijn. Inwonersbelangen zet bij zowel het plan van gemeente Utrecht als de reactie van gemeente Woerden grote vraagtekens.

Windturbines zorgen voor stroboscoopeffect van oktober tot en met maart en veel geluidsoverlast.

In het Algemeen Dagblad van afgelopen week werd er aangekondigd dat gemeente Utrecht elf windturbines wil plaatsen op grens van Woerden (Harmelen). Hierin geeft gemeente Woerden aan dat ze juist blij zijn met de plannen. Het wordt vervolgd met dat de inwoners in het voortraject op de hoogte zijn gehouden. Mochten ze het gemist hebben, bijvoorbeeld in Harmelen, kunnen ze nog steeds reageren. Verderop in het artikel spreekt de wethouder van Utrecht dit laatste tegen. Wethouder van Hooijdonk spreekt van een conceptvoorstel waarover omliggende gemeenten, omwonenden en belanghebbenden nog worden geraadpleegd.

Hoe zijn inwoners geïnformeerd over windturbines?

Gemeente Woerden geeft aan dat de inwoners op de hoogte zijn gehouden van het voortraject. Inwonersbelangen is dan ook benieuwd hoe ze geïnformeerd zijn. De wethouder van Utrecht heeft het er namelijk over dat dit nog moet gebeuren. Tot slot is het aan de gemeenteraad van Woerden om te bepalen of ze blij zijn met de plannen van Utrecht of afkeuren. Dit mede met het raadsbesluit uit 2005 dat er binnen een straal van 2.000 meter van woonwijken geen windmolens geplaatst mogen worden.

Het gebied van Woerden (Hamelen) die getroffen worden door windturbines die op de grens van Utrecht met Woerden worden geplaatst.

Inwonersbelangen wil graag duidelijkheid over wie van de gemeente gezegd heeft blij te zijn over het plaatsen van windturbines op de grens van gemeente Woerden door Utrecht. Daarom hebben wij de volgende vragen gesteld:

Is het college bekend met de algemeen aanvaarde motie uit 2005 dat erin en rondom Woerden geen windturbines mogen komen bij woonwijken? Dat er minimaal 2 kilometer afstand bewaakt moet worden?

Is het college bekend dat er in straal van 2 kilometer 25-30 woningen zijn die overlast gaan krijgen als de windturbines geplaatst gaan worden (zie bijlage 2)?

Wie van gemeente Woerden heeft aangegeven blij te zijn met de plannen voor het plaatsen van windturbines op de grens van gemeente Woerden? Zijn dit woordvoerders geweest, management of een wethouder namens het college?

Is het college met Inwonersbelangen eens dat het standpunt van de gemeente pas bepaald (in dit geval “blij zijn met de plannen”) wordt na een besluit door de gemeenteraad? En dat er daarna pas naar buiten gecommuniceerd wordt over standpunten?

Is het college eens met Inwonersbelangen dat deze uitspraak (blij zijn met de plannen) gerectificeerd moet worden met een mededeling dat dit eerst door de gemeenteraad bepaald had moeten worden?

Hoe zijn de inwoners van gemeente Woerden, specifiek de bewoners aan de Reijerscop en Utrechtsestraatweg in Harmelen op de hoogte gehouden van deze ontwikkelingen? En hoe worden ze uitgenodigd om nog te steeds te reageren?

Hoe denkt het college draagvlak te krijgen voor het plaatsen van deze windturbines bij de bewoners? Wordt de reguliere planschade toegekend van 14% aan eigenaren van woningen die binnen de 2 kilometer staan in verband met de slagschaduw (permanente stroboscoopeffect van oktober tot en met maart in de woningen) en de geluidsoverlast.

Hoe kan het college verklaren dat volgende gemeente Woerden de inwoners van gemeente Woerden al op de hoogte zijn en reeds hebben kunnen reageren (zo niet alsnog kunnen doen) en de wethouder van Utrecht aangeeft dat dit nog gaat gebeuren?

WESTELIJKE RANDWEG NU Teken de ...

Inwonersbelangen Inwonersbelangen SGP D66 CDA Woerden 01-03-2019 17:55

WESTELIJKE RANDWEG NU Teken de petitie: http://westelijkerandweg.petities.nl De aanleg van de Wetselijke Randweg is weer vertraagd. Het gaat minimaal 3 jaar duren voordat er iets gaat gebeuren. De huidige coalitie (CDA, LijstvanderDoes, CU/SGP en D66) heeft het (wederom) op de lange baan geschoven. Er zijn opdrachten gegeven voor onderzoeken en studies naar een Gildebrug. En ze willen de Westelijke Randweg Nieuwerbrug aanleggen. Wij willen dat de Westelijke Randweg nu aangelegd wordt. Meer informatie kunt u hier lezen: https://inwonersbelangen.nl/westelijke-randweg-nu/ Wilt u ook dat de Westelijke Randweg nu aangelegd wordt. U kunt de petitie tekenen: http://westelijkerandweg.petities.nl

Schuifruimte bij de Westelijke Randweg

Inwonersbelangen Inwonersbelangen SGP D66 CDA Woerden 21-02-2019 16:37

Op 21 februari spreekt de gemeenteraad voor het eerst over de voorgestelde schuifruimte. De behoefte aan extra bedrijfsterreinnen in Woerden. Waarom is er geen lokatie opgenomen bij de aan te leggen Westelijke Randweg? Inwonersbelangen doet het voorstel hiervoor.

De huidige coalitie (CDA, LijstvanderDoes, CU/SGP en D66) is met 3 lokatie gekomen die ze willen onderzoeken. Het gaat om de Voortuin II, Putkop III en Burgemeester van Zwietenweg (beter bekend als polder Wulverhorst. In het kaartje hieronder staan de 3 lokatie.

Voorstellen vallen helemaal verkeerd

Inwonersbelangen heeft bij de inloop avonden gemerkt dat dit voorstel bij heel veel mensen en organisaties volledig verkeerd gevallen is.

Het getuigt van het ontbreken van enig historisch besef, noch praktisch inzicht en geen gevoel voor wat er speelt en leeft in de samenleving van Woerden. Terwijl de oplossing zo eenvoudig is.

Hoe kan het dat de historische polder Wulverhorst die nu aangemerkt word als locatie van Zwietenweg is opgenomen in de zoeklocaties? Een polder waar veel inwoners uit Molenvliet en andere delen van Woerden lekker kunnen fietsen en wandelen. Om ondertussen te genieten van het groen. Een locatie die door de provincie al eerder naar de prullenbak verwezen is.

Waarom word nabij de Cattenbroekerplas een locatie gezocht deze staat niet in de structuurvisie en het gebied staat toch al zwaar onder druk met de recreatieplannen en eventuele wegen structuur en de ontwikkeling van vooortuin 1.

Dan de locatie Harmelen je zou verwacht hebben dat eerst een locatie gezocht zou worden tussen de spoorbaan en de breudijk aansluitend aan putcop 1. Nu wordt gekozen voor een ontwikkeling die dicht bij een zorgcentrum komt en een mogelijke bouwlocatie voor woningen knelt dat enorm.

Combineer schuifruimte met Westelijke Randweg

Wij willen dat er bij de zuidelijke randweg en de geplande westelijke randweg, een locatie meegenomen wordt in het onderzoek. Een bedrijventerrein die zeer goed ontsloten kan worden voor het verkeer. Vrachtverkeer dat er kan komen zonder geluidsoverlast of fijnstof voor omwonenden. Geen onveilige situaties voor fietsers of voetgangers. En een bedrijventerrein die snel aangelegd kan worden. Binnen anderhalf of twee jaar. Dit in tegenstelling tot de gebieden die nu gekozen zijn. De termijnen hiervoor zijn al gauw 5 jaar, zo was te horen tijdens de druk bezochte informatieavonden.

Met deze aanpak wordt ook meteen de belangrijkste verkiezingsbelofte van 2018 ingevuld van 18 van de 31 huidige raadsleden. Ook dat 69% van de kiezers eindelijk gehoord wordt. Het verkiezingsthema was de aanleg van de westelijke randweg. De coalitie heeft dit weer op de lange baan geschoven door heel veel onderzoeken aan te kondigen. Wederom te komen met de onmogelijke locatie van een Gildebrug. En een studie te doen naar een Westelijke weg bij onze buurgemeente Nieuwerbrug. Door schuifruimte bij de altijd voorgenomen Westelijke Randweg te realiseren kan er ook extra geld komen voor de aanleg van de weg.

Inwonersbelangen is een petitie gestart om per direct te starten met de aanleg van de westelijke randweg. Meer informatie lees je hier. Met deze handtekeningen willen we duidelijk maken dat de inwoners van Woerden de Westelijke Randweg aangelegd willen zien worden. In juni wordt de petitie aangeboden aan de gemeenteraad om de plannen voor de aanleg van weg op te nemen in de begroting voor 2020.

Verkeersveiligheid binnenstad

Inwonersbelangen Inwonersbelangen Woerden 12-09-2018 13:47

Na twee turbulente periodes is er een verkeersvisie opgesteld vanuit de samenleving en aangenomen door de gemeenteraad. Inwonersbelangen is benieuwd naar de implementatie van dit stuk naar de praktijk. Een belangrijk onderwerp hieruit was het terugdringen van het onnodige verkeer uit de binnenstad. Wij zien nu dat het verkeer enkel toeneemt met helaas de noodlottige ongelukken die dat kan veroorzaken.

Plakwerk om alleen de kruising bij de molen aan te pakken voor alleen fietsers is kort door de bocht. Ook voetgangers die hier moeten oversteken kunnen dat niet op een veilige manier. Inwonersbelangen vindt dat de hele centrumring zal opnieuw beschouwd zal moeten worden op alle bekende en beschreven onveilige plekken.

Veel andere onveilige verkeerssituaties

Een van die andere plekken willen we noemen dat is het verkeer vanaf de Mandelabrug over het Defensie-eiland naar de Wilhelminaweg. Hier komen veel fietsers over en kruisen de centrumring, het eiland is straks helemaal vol gebouwd welke ook de nodige verkeersbewegingen met zich meebrengt en we hebben het parkeer terrein van het Kasteel en binnenkort de ondergrondse parkeer garage.

Ook de Inwoners van het eiland verzoeken ons om mee te mogen denken en te spreken over de verkeersinrichting van dit gebied.

Vragen

Is de gemeente voornemens om de hele centrumring aan te pakken?

Is al bekend hoe de verkeersoplossingen er bij en nabij het Defensie-eiland vormkrijgen?

Gaat de gemeente ook de Inwoners van het eiland hierbij betrekken?

Welke stappen zijn er reeds genomen om het onnodige verkeer uit de binnenstad houden en ze een alternatief te bieden zoals de noodzakelijke westelijke randweg?

Plaatsen reclamebord in Harmelen nabij Molenbrug

Inwonersbelangen Inwonersbelangen Woerden 30-07-2018 12:57

In de dorpskern Harmelen is onlangs door het Dorpsplatform een enquête gehouden waaruit blijkt dat een van de meest gevaarlijke punten het kruispunt bij de Molenbrug is.

Voor de reconstructie van de Dorpsstraat was daar een verhoogd plateau die zorgde dat in ieder geval de snelheid eruit gehaald werd. Nu is het een geasfalteerd wegdek zonder enige maatregelen waardoor het vele malen onveiliger is geworden voor met name de vele overstekende fietsers en voetgangers die de Harmelerwaard opgaan en afkomen.

Verzoek om plaatsing niet toe te staan

Door het voornemen van de gemeente toestemming te geven om voor de brug aan de Utrechtsestraatweg een reclamebord te plaatsen riep bij een aantal bewoners de vraag op en een verzoek om dat niet te doen in verband met de overzichtelijkheid van deze gevaarlijke situatie. Uit mails van betrokken ambtenaar blijkt dat er uiteindelijk een advies lag om hem in de lengte richting te plaatsen.De huidige situatie is nu dat hij er staat inclusief een opstelplaats om te kijken wat er op het bord staat.

De vragen van Inwonersbelangen:

Wat is de rede􏰀 om􏰁 op zo’􏰀n gev􏰂aarlijke plek een􏰀 re􏰃la􏰁mab􏰄ord te plaatsen?􏰀

En wat gaat het College doen met de uitkomsten van de dorpsenquêtte?

Wat is het beleid van het plaatsen van borden en waaraan word deze getoetst?

Onbegrijpelijk dat tegenstanders van ...

Inwonersbelangen Inwonersbelangen Woerden 17-04-2018 08:40

Onbegrijpelijk dat tegenstanders van de westelijke randweg nog steeds blijven vasthouden aan hun eigen waarheid. Ecorys zegt dat de Westelijke randweg niet tot minder verkeer leidt, maar wel tot een verschuiving van de verkeersstromen en daarmee tot overlast (geluid, uitstoot fijnstof en dergelijke). De nieuwe randweg zorgt ervoor dat binnen de bebouwde komen van Woerden sprake is van minder verkeer en dus minder emissies. Ook verbetert de veiligheid. Hopelijk houdt CDA Woerden zich aan haar verkiezingsbelofte en komt de westelijke randweg er. https://www.ad.nl/woerden/westelijke-randweg-geeft-lucht-aan-woerden~a03bc7ef/

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.