Nieuws van politieke partijen in Etten-Leur over D66 inzichtelijk

6 documenten

Spoortunnel

VVD VVD D66 Etten-Leur 17-12-2019 09:30

Omdat er al jarenlang een verkeersprobleem is op Etten-Leur Noord en wij daar graag een oplossing voor zien hebben wij het positieve resultaat van exploitatieopzet van De Streek aangegrepen om een suggestie te doen. Wij denken daarbij bijvoorbeeld aan een spoortunnel zoals wij ons verkiezingsprogramma hebben opgenomen. Dat deden wij met onderstaande bijdrage in een amendement.

“Omdat er een positief resultaat is willen wij als VVD samen met in ieder geval D66 een amendement indienen voor het reserveren van de helft van dit resultaat. Al jarenlang vragen wij om een oplossing voor de verkeersproblematiek op Etten-Leur Noord en denken daarbij aan een tunnel. In de eerdere discussies die wij hierover voerden, zoals in 2009, kwam steevast naar voren dat dat niet mogelijk was omdat we de middelen niet hadden. De financiële situatie van onze gemeente is sindsdien niet bepaald verbeterd. Net als thuis zal je moeten gaan sparen als je iets aan wil schaffen waar je de middelen niet voor hebt. Als wij nu niet gaan sparen dan hebben we in een toekomstige situatie nog steeds geen eigen middelen. Als we er in slagen andere partijen mee te laten betalen zoals provincie en wellicht prorail dan zullen we ook eigen middelen in moeten brengen. Dit weekend lazen we nog een artikel in BN de stem waarin onze inwoners gevraagd werden naar de grootste knelpunten in het verkeer in Etten-Leur. Daarbij kwam de spoorwegovergang bij het Lichttorenhoofd als grootste frustratie naar boven. Voorzitter, het gaat hier niet alleen om de irritatie van mensen die op verschillende plekken meerdere malen per dag in de rij staan, het gaat ook om veiligheid, het gaat ook om de ronkende motoren tijdens het wachten en de uitstoot die dat met zich meebrengt en uiteindelijk ook de overlast voor omwonenden zoals bijvoorbeeld in het Lichtorenhoofd, maar ook het Schoonhout. Wij willen dus bij dit voorstel een amendement indienen om geld te gaan reserveren voor een oplossing in de vorm van een spoortunnel, of als dat niet mogelijk blijkt, een andere infrastructurele oplossing. Wij zijn benieuwd naar de reactie van de andere partijen.”

Door andere partijen en de wethouder werd aangegeven dat geld lenen momenteel goedkoop is en dat “sparen” (reserveren) niet nodig is. Jammer, wij zijn zelf voorstander van eigen vermogen bij een dergelijke uitgave. Dit amendement heeft het nu niet gehaald maar wij blijven ons hard maken voor een infrastructurele oplossing om de “ellende” die veel inwoners en weggebruikers in Etten-Leur dagelijks ervaren aan te pakken.

Online veiligheid raadsleden

VVD VVD GroenLinks D66 CDA Etten-Leur 17-12-2019 08:19

De VVD hecht veel waarde aan veiligheid. Offline en online. Op dit moment gebruiken (burger)raadsleden de eigen mailadressen om met elkaar en het college & burgemeester te communiceren. Dat zijn soms privé e-mailaccounts, soms van hun werkgever (niet de gemeente) en soms van het hele gezin. Dat vinden wij niet alleen niet wenselijk maar ook risicovol. In het verleden hebben wij daarom al eens voorgesteld met e-mailaccount vanuit de gemeente te werken zoals ook bij veel andere gemeenten gebruikelijk is maar dat kon toen niet op een meerderheid rekenen.Onlangs heeft er een onafhankelijk onderzoek van de Rekenkamer plaats gevonden en zij concludeerden net als wij dat het gebruik van het eigen e-mailaccount risicovol is en adviseerden met klem gebruik te gaan maken van een gemeentelijk e-mailaccount. De huidige werkwijze voldoet niet aan het door de gemeente gestelde niveau van beveiliging. Wat ons betreft was dit een voldoende duidelijke conclusie om onmiddellijk aktie te moeten ondernemen om dit risico zoveel mogelijk te elimineren. Cybercrime is immers een reëel risico dat voor grote schade kan zorgen. Wij hebben daarom samen met Groen Links en D66 een motie ingediend om zo snel mogelijk een gemeentelijk e-mailaccount ter beschikking te stellen.Ondanks dat we in een tijdperk van AVG leven en bijna dagelijks geconfronteerd worden met allerlei vormen van cybercrime, dit ook door de onafhankelijke Rekenkamer werd geconcludeerd, zien andere partijen het risico niet. Alleen het CDA wil er op een later moment nog over nadenken. Wij zijn van mening dat wij hiermee een onacceptabel risico lopen dat eenvoudig en relatief goedkoop kan worden voorkomen.

20 Maart stemmen we niet alleen ...

GroenLinks GroenLinks D66 Etten-Leur 08-03-2019 20:37

20 Maart stemmen we niet alleen voor de provinciale verkiezingen, maar ook voor het waterschap. Water Natuurlijk wordt door onder andere GroenLinks ondersteund. Het waterschap werkt hard aan droge voeten, schoon water en nieuwe natuur. Het waterschap is steeds meer een klimaatschap. Voorbeelden zijn groene initiatieven, samen met de gemeente op zoek gaan naar ene oplossing voor het vasthouden en afvoeren van water en recycling. Laat horen wat je belangrijk vindt. Jij gaat toch ook stemmen 20 maart? Stem je graag op iemand uit Etten-Leur? Op nummer 15 staat ons raadslid Dennis Aerts 🍀

Afvalbeleid 2020

CDA CDA D66 PvdA Etten-Leur 28-02-2019 11:39

In de raadsvergadering van 18 februari is het afvalbeleid 2020 vastgesteld. Als CDA hebben we ingestemd met het voorstel om m.b.t. het inzamelen van restafval te kiezen voor het ophalen van het afval i.p.v. het laten wegbrengen naar verzamelcontainers. Dit was ook de uitkomst van de enquête die onder de inwoners is gehouden. De fracties van GL, Leefbaar Etten-Leur, D’66 en PvdA hadden een amendement voorbereid waarin zij vragen om een plan van aanpak voor een proef in een wijk met omgekeerd inzamelen en het laten wegbrengen van plastic en drankkartons. Dat amendement werd niet door ons gesteund omdat we eerst de resultaten van het minder aantal keren ophalen en het betalen per restcontainer die wordt aangeboden, willen afwachten. Wel hebben we aan de wethouder gevraagd om in de komende 4 jaar met omliggende gemeenten ook te kijken naar scheiding van afval achteraf. Er zijn gebieden waar dat al gebeurt. Het systeem van voor- en nascheiding geeft de grootste kans om de doelstelling in 2025 van maar 30 kg restafval per inwoner te halen. Vanaf volgend jaar komen bij hoogbouw ondergrondse inzamelcontainers voor gft. In de raad debatteert heeft het CDA aan de wethouder gevraagd om inwoners van hoogbouw ook nu al de gelegenheid te bieden om hun gft afval te kunnen scheiden van het restafval, omdat er vanaf dit jaar betaald moet worden per aangeboden restafvalcontainer. Nu moeten die bewoners hun gft nog bij het restafval doen, waardoor die inwoners met hogere kosten, die zij niet kunnen beïnvloeden door een betere scheiding, worden geconfronteerd dan inwoners van laagbouw. De wethouder heeft toegezegd om de bewonerscommissies van de appartementen voor 1 maart op de hoogte te stellen dat zij losse gft containers aan kunnen vragen. Dit als tijdelijke oplossing tot de ondergrondse GFT inzamelcontainers bij de hoogbouw zijn geplaatst. Dat hier behoefte aan is, blijkt uit het feit dat er inmiddels al 2 keer containers zijn verstrekt. Belangrijke punten in het afvalbeleid zijn naast afvalinzameling; communicatie, voorlichting, zwerfafval en handhaving. We hebben er bij de wethouder op aangedrongen om z.s.m. de afvaltarieven van dit jaar te communiceren. Bij navraag blijkt dat veel inwoners niet weten dat er nu naast het vastrecht van €156,00 ook € 6,00 per aanbieding van de restafvalcontainer betaald moet worden. Men is niet op de hoogte van het feit dat het 5 keer aanbieden, dat vorig jaar nog in het vastrecht was opgenomen, is verdwenen. De wethouder heeft dit toegezegd. Het voorstel van het college is ongewijzigd vastgesteld. Joke Gelderblom

Gemeenschapsgeld door SKPOEL verkeerd besteed

PvdA PvdA D66 Etten-Leur 21-02-2019 22:15

Geacht college,

De zorg die D66 met haar aan u gerichte brief van 14 februari uitsprak over de onrust binnen SKPOEL en de mogelijke gevolgen die dat heeft voor de kwaliteit van het geleverde onderwijs, delen wij. Daarbovenop ergeren wij ons aan het gevoerde beleid waarmee veel gemeenschapsgeld is gemoeid.

Als gemeente zijn wij verantwoordelijk voor de huisvesting van ons primaire onderwijs. De financiële middelen voor het geven van onderwijs (bijvoorbeeld voor personeel, meubilair en energie) komen uit Den Haag. De school kan naar eigen goeddunken beschikken over deze middelen. Op dit moment wordt daar vanwege slechte ervaringen landelijk aandacht voor gevraagd door de onderwijsvakbonden.

Inmiddels is SKPOEL in twee rechtszaken tegen de huidige directeur/bestuurder J.Verschueren, door haar aangespannen, in het ongelijk gesteld. Heeft SKPOEL daarnaast twee mensen op non-actief thuis zitten, zijn er drie mensen interim aangesteld en heeft men vanwege deze rechtszaken juristen moeten inhuren. Dit loopt al vanaf mei vorig jaar. Grofweg schatten wij in dat hier in de afgelopen tijd meer dan een half miljoen euro aan is opgegaan. Gemeenschapsgeld dat bedoeld was voor het geven van onderwijs.

De PvdA heeft voor u de volgende vragen:

Bent u het met ons eens dat onderwijsinstellingen in Etten-Leur en het gemeentebestuur een gezamenlijke rol hebben in de zorg voor onze kinderen? Bent u het met ons eens dat de uitgave van gemeenschapsgeld aan andere zaken dan aan onderwijs in dit geval een gevolg is van falend beleid van de Raad van Toezicht? Heeft u contact met de inspectie van het onderwijs en het ministerie van OCW en de Raad van Toezicht waarin de zorgen rondom de (financiële) situatie rondom SKPOEL gedeeld worden? Zo niet, bent u bereid om dit alsnog te doen en daarin ook samen vanuit de diverse bevoegdheden op te treden? We hebben in de raadsvergadering van 24 mei 2018 tijdens het vragenuur de volgende vraag gesteld: Heeft deze zaak consequenties voor de uitvoering van de onderwijsagenda of andere gemeenschappelijk lopende zaken en zo ja, welke? Wij stellen deze vraag nu weer. Bent u het met ons eens dat nu de rechter wederom de Raad van Toezicht in het ongelijk heeft gesteld en nu de heer Verschueren weer aan het werk moet, er een onwerkbare arbeidsverhouding is ontstaan en de huidige leden van de Raad van Toezicht vervangen zouden moeten worden? Zo nee, wat is daarbij uw argumentatie en zo ja, gaat u dit met hen communiceren?

Hoogachtend, Hans Wierema fractie PvdA

Het bericht Gemeenschapsgeld door SKPOEL verkeerd besteed verscheen eerst op PvdA Etten-Leur.

Nieuwsberichten 2017

APB APB D66 CDA Etten-Leur 27-12-2017 17:17

DE LANGE WEG NAAR DE BOUW VAN EEN NIEUWE NOBELAER

Het APB heeft altijd een eigen uitgesproken mening gehad over dit onderwerp: een cultureel centrum op Etten-Leur maar waarbij de stichting zoveel mogelijk zelf voor de kosten moet opdraaien. Een eerste stap waar wij achter stonden, was het samenvoegen van alle culturele instanties onder 1 stichting in 1 gebouw, er moest een fusie komen. Voor deze fusie werd een kwartiermaker aangesteld en de fusie werd gerealiseerd waarbij sprake was van een personele inkrimping.

Bij aanvang van de plannen voor nieuwbouw werd er uitgegaan van een investering tussen de 50 en 60 miljoen. Dit was voor het APB niet aanvaardbaar, zeker niet de Etten-Leurse maat waar wij van uitgingen. Gaandeweg het proces werd dit bedrag teruggebracht naar ongeveer 35 miljoen wat door een meerderheid van de raad acceptabel werd gevonden. Niet voor het APB en voor ons was dat ook een van de speerpunten voor de verkiezingen van 2010. Na deze verkiezingen konden we als grootste partij in het bestuursakkoord opnemen dat we dit besluit zouden heroverwegen om tot een meer betaalbare oplossing te komen.

Op onze zoektocht naar vergelijkbare projecten zijn we gaan kijken in Hilvarenbeek waar een nieuw centrum was gebouwd. De haalbaarheid werd daar gevonden in een vlakke vloer theater waar de zitplaatsen konden worden ingeschoven zodat de ruimte multifunctioneel kon worden gebruikt als theater en evenementenzaal.

Geen grote keuken en restaurant faciliteiten, er zou gewerkt gaan worden met lokale cateraars, iets wat het APB ook een kostenbesparende oplossing vond voor de Nieuwe Nobelaer. Ook werden de personeelskosten teruggebracht door te werken met meer vrijwilligers en minder vast personeel. De directie vond een grote keuken noodzakelijk.  Wij konden daar niet mee instemmen. Daardoor kwam het door het APB beoogde voorstel erdoor: voor een veel lager bedrag tussen de 13,5 en 15 miljoen. Alhoewel dit nog niet volledig de wensen van het APB waren konden we hiermee instemmen omdat er eindelijk gekomen was tot een betaalbaar project. Er kwam in februari 2016 een voorstel naar de raad waarbij de gebouwen eerder dan afgesproken werden overgenomen door de gemeente, om financiële ruimte te creëren.  De bouw werd geheel volgens de wensen van het APB aangepast, dus geen grote keuken meer.

Een wisseling van de directie had gevolgen voor de organisatie, de nieuwe directie constateerde dat er geen gezonde financiële situatie was en reorganisatie met inkrimping van de personele bezetting noodzakelijk was. De procedure van ontslagen zou volgens inschatting het nodige gaan kosten waarvoor niet al het nodige geld beschikbaar was.

In november 2016 kwam de stichting Nieuwe Nobelaer met nog een verzoek naar de raad en wel om het aantal geplande zitplaatsen te verruimen van 400 naar 500. Hierbij hadden wij wel de nodige vragen wat betreft nut, noodzakelijkheid en financiële haalbaarheid. Door de Nieuwe Nobelaer werden ons de cijfers beschikbaar gesteld van het aantal theatervoorstellingen in 2016 met meer dan 400 bezoekers. Uit deze cijfers bleek dat wanneer er 400 zitplaatsen zouden zijn geweest dit een inkomstenvermindering zou betekenen van ongeveer € 40.000 tot € 50.000. Door uit te gaan van 500 zitplaatsen zou de vermindering tussen de € 24.000 en € 30.000 zijn.

SUBSIDIE VAN DE GEMEENTE WORDT AFGEBOUWD

Door het positief bedrijfsresultaat en de meevallende kosten door de reorganisatie kan de Nieuwe Nobelaer de investering van € 130.000 zelf bekostigen, de uitbreiding met 100 stoelen is wenselijk om een gezonde bedrijfsvoering te kunnen behalen, tevens is de investering redelijkerwijs snel terug te verdienen.

De afspraak is dat de Nieuwe Nobelaer met een gezond beleid meer “de eigen broek op zal houden” waardoor de subsidiestroom vanuit de gemeente afgebouwd gaat worden. Ondanks dat er altijd sprake zal zijn van enig bedrijfsrisico, hebben wij in kunnen stemmen met deze investering die de gemeente niets kost en is dit dossier voor het APB vanaf nu gesloten.

Januari 2017

Tijdens de behandeling van de kadernota in juni 2016 hebben de Raadsfracties de kaders aangegeven voor het opstellen van de begroting 2017. In december is de begroting door de raad behandeld en de wensen van de raad zijn hier verwerkt. Toch had het APB enkele opmerkingen bij de begroting over de hondenbelasting en beheren op niveau.

Het APB is van mening dat de opbrengst van de hondenbelasting alleen moet worden gebruikt om de hondenbezitters te faciliteren en niet mag worden gebruikt voor andere posten in de begroting. In het bestuursakkoord is opgenomen dat in deze raadsperiode de honden uitlaatterreinen veilig, goed verlicht en goed begaanbaar gemaakt moeten worden. Voor de veiligheid van hond en hondenbezitter moeten daar, waar mogelijk de uitlaatterreinen degelijk worden omheind. Er is bij het college op aangedrongen werk te maken van deze afspraken en de inkomsten van de hondenbelasting hiervoor te gebruiken, een gedeelte van deze inkomsten wordt ook gebruikt voor het verwijderen van hondenpoep in het openbaar gebied en controle op de naleving van de regels voor hondenbezitters. Het college heeft toegezegd dit in de komende periode te gaan doen en we zullen dit dan ook nauwlettend in de gaten houden.

Beheren op niveau is een voorziening (financiële reservering) voor het onderhoud van wegen, openbaar groen en verlichting. De raad heeft bij het vaststellen van deze regeling aangegeven op welk niveau wij dit willen. In de begroting werd duidelijk dat er meer wordt uitgeven dan gestort wordt in deze voorziening. Wij hebben de vrees uitgesproken, dat wanneer dit zo doorgaat er op den duur geen financiële middelen meer zijn om dit volgens het gewenste niveau, wat door de raad is vastgesteld, uit te voeren. Zeker omdat er op termijn een groter gebied moet worden onderhouden doordat er nieuwe wijken bij komen, bijvoorbeeld De Streek. Het college gaf aan, hier terug op te komen, met een presentatie. Inmiddels heeft die presentatie plaatsgevonden en ons vermoeden werd bewaarheid, in 2025 is bij schatting de pot helemaal leeg. Het APB heeft een goede leefomgeving hoog in het vaandel en bij de kadernota 2018 zullen we ook zeker inbrengen dat bij de begroting van 2018 geld moet worden gereserveerd om deze voorziening gezond te houden.

Maart 2017

Het college heeft een voorstel ingebracht over de verdere invulling van het terrein dat eigendom was van “de Broeders van Liefde” beter bekend als het Juvenaat. De kaders van dit voorstel bevatten de mogelijkheid voor de toekomstige ontwikkelaar om het nog bestaande gebouw, het Juvenaat te slopen.

Het APB heeft in haar verkiezingsprogramma 2014-2018 opgenomen dat we zoveel mogelijk moeten uitgaan van behoud van karakteristieke en beeldbepalende gebouwen. De reden hiervoor was het destijds voorgenomen besluit om het pand van “dokter Hermans” op de markt te slopen. “Ons Etten-leur” nam het voortouw om dit te verhinderen vanwege het karakteristieke beeld van dit pand en de historie en herinneringen die bij veel van onze inwoners leven.  Na lang aandringen van de raad liet de ontwikkelaar zien dat het kon en het dorpsaanzicht van het pand is behouden gebleven.

Het is onze wens om de voorkant van het Juvenaat te behouden vanwege de historie en karakteristieke eigenschappen, het maakt daarom ook niet uit of je het mooi of niet mooi vind. De gemeente voert een actief grondbeleid met als reden het in de hand houden van de regie over de bestemming. Wij vinden ook in dit geval dat het behoud van het voorgebouw onder deze regie valt. In het verleden is er al veel gesloopt waar we spijt van hebben of zouden moeten hebben, zoals het postkantoor aan de Oude Bredaseweg, de Pastorie van de Nederlands Hervormde Kerk, waar Vincent van Gogh heeft gewoond en het gebouw van de rijkspolitie aan de Roosendaalseweg, en onlangs is het beschermde interieur van de winkel van Jet van Ierssel ook plots verdwenen.

Allemaal erg jammer en ten koste van moderne verstedelijking waardoor een groot gedeelte historie en dorpskarakter verloren is gegaan.

Hoe mooi was het geweest om de stichting van Gogh te vestigen in het pand waar Vincent gewoond heeft. Het Kostershuisje naast de raadzaal hebben we voor sloop kunnen behoeden en het APB is ook zeker van mening dat in ieder geval de voorzijde van het Juvenaat behouden moet blijven, daar gaan we ons volledig voor inzetten.

April 2017

In het onderzoeksprogramma 2016 van de rekenkamer wordt gevraagd in hoeverre het armoedebeleid van de gemeente Etten-Leur als doeltreffend en doelmatig aan te merken is? Er is naar verschillende aspecten van het armoedebeleid gekeken. Daarnaast is het Nibud gevraagd om een minima-effectrapportage (MER) uit te voeren, waarbij het effect van de regelingen op het inkomen van minimahuishoudens wordt vastgesteld. Het onderzoek is gelijktijdig uitgevoerd in de gemeenten Drimmelen, Etten-Leur, Moerdijk en Roosendaal. In een koepelrapportage wordt ingegaan op overeenkomsten en verschillen tussen de verschillende gemeenten.

Vergeleken met de andere gemeenten heeft Etten-Leur het meest ruime aanbod van minimaregelingen en hanteert de gemeente de hoogste inkomensgrenzen. De gemeente beoogt een integrale aanpak, die het APB in de uitvoering nog niet volledig doorgevoerd ziet worden. Dit is ook bij de andere gemeenten die een integrale aanpak beogen het geval. Uit de MER blijkt dat de effecten van de inkomensondersteunende maatregelen ervoor zorgen dat minima meer te besteden hebben dan in de andere gemeenten.

Het APB kan zich vinden in de bevindingen van de rekenkamer en de reactie van het college, toch willen wij een aantal zaken benadrukken.

1. Zo snel mogelijk oppakken en realiseren van de aanbevelingen.

2. Betere communicatie over de diverse mogelijkheden om armoedeval te bestrijden.

3. Steun aan werkenden die door arbeid gerelateerde kosten onder het minimum komen.

Het is voor het APB belangrijk dat er overleg gaat plaatsvinden tussen de diverse organisaties en de gemeente, het uitwisselen van gegevens over zowel financiële als sociale armoede.

Dit kan bijdragen aan enerzijds het gezamenlijk signaleren van probleemgevallen en anderzijds het voorlichten door deze organisaties over de gemeentelijke regelingen en mogelijkheden aan de inwoners in een armoedesituatie.

Het APB samen met D66 en het CDA stellen het volgende amendement voor:

1. Het college op te dragen om de adviezen van de samenvatting in de eindrapportage te verwerken in de doorontwikkeling van het armoedebeleid en hierover voor de raadcyclus van november

2017 voorstellen aan te bieden aan de gemeenteraad;

2. Het college op te dragen om de aanbeveling van het Nibud, met betrekking tot paren met jongere en oudere kinderen, te verwerken in de doorontwikkeling van het armoedebeleid en hierover

voor de raadcyclus van november voorstellen aan te bieden aan de gemeenteraad.

3. De mogelijkheden te onderzoeken naar structurele steun voor de voedselbank waarbij niet in eerste instantie aan financiële steun gedacht moet worden;

4. De mogelijkheden te onderzoeken naar reparatie van armoedeval bij werkenden die binnen de 120% bijstandsnorm vallen;

5. De mogelijkheden te onderzoeken van het herinvoeren van het boekje bijzondere bijstand in de oude of nieuwe vorm;

6. De mogelijkheden te onderzoeken op welke wijze een betere afstemming tussen alle organisaties die actief zijn op het gebied van armoedebestrijding plaats kan vinden.

April 2017

Op dinsdag 23 mei 2017 heeft het APB een thema-avond georganiseerd betreffende de herontwikkeling van het GGz-Breburg terrein. Aanleiding voor deze thema-avond was de onrust die onder de omwonenden is ontstaan na communicatie vanuit GGz in de media rondom dit onderwerp. Als APB hanteren wij per definitie het motto: “Eerst luisteren, dan plannen maken” en dat hebben wij ook hier in praktijk gebracht.

De avond is goed bezocht door ruim 30 enthousiaste omwonenden van het GGz-terrein. Zij hebben, samen met de APB raads-, burger- en bestuursleden in een drietal sessies gediscussieerd over de volgende thema’s:

– Functies / bebouwing

– Groen / water

– Wegen / parkeren

De meeste bezoekers van deze avond kwamen goed beslagen ten ijs en het werd al snel duidelijk dat er vooraf goed nagedacht was over dit onderwerp. De discussies waren enthousiast en levendig en er is onder de direct betrokkenen, op hoofdlijnen, consensus over de toekomst van het terrein bereikt.

Alle punten aangaande herontwikkeling van het GGz-terrein die op deze avond genoemd en besproken zijn hebben wij samengevat in een brief aan het college van b & w.

Wij hebben letterlijk alle opmerkingen meegenomen in dit verslag, zowel de opmerkingen waar vanuit de aanwezigen een meerderheid voor was als de opmerkingen waar geen meerderheid voor was.

Het APB hoopt dat wij hiermee een positieve bijdrage leveren aan het proces dat GGz Breburg. Wij hebben deze resultaten ook met GGz Breburg gedeeld.

Mei 2017

HUISARTSENPOST ETTEN-LEUR NOG NIET DICHT

Het APB werd getipt dat de huisartsenpost in Etten-Leur in fasen zou sluiten. De dienst zou ondergebracht worden in Breda. Er werd onmiddellijk actie ondernomen door ons, door een verontruste brief naar het college te sturen.  Het college heeft hierop geantwoord dat de Stichting Huisartsenposten West-Brabant een onderzoek doet naar de herinrichting van de vier posten in Etten-Leur, Roosendaal, Bergen op Zoom en Breda. Naast Etten-Leur, Zevenbergen en Langeweg, maken ook inwoners uit Achtmaal, Bosschenhoofd, Hoeven, Oudenbosch, Rijsbergen, Rucphen, Schijf, Sprundel, Sint Willebrord, Zegge en Zundert nu gebruik van de post in Etten-Leur. Op basis van de resultaten wordt een besluit genomen en een stappenplan opgesteld om het besluit uit te voeren. De Stichting Huisartsenpost heeft toegezegd de betrokken gemeenten op de hoogte te houden en de resultaten toe te lichten.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.