Nieuws van D66 inzichtelijk

4 documenten

De voor- en nadelen van drones

D66 D66 Ridderkerk 17-07-2020 20:16

De industrie van de dronetechnologie groeit sneller naarmate meer en meer bedrijven deze vliegende robots gaan produceren. Ze worden nu in veel winkels verkocht, dus het zal voor niemand moeilijk zijn om te vinden waar je drones kunt kopen. De FAA schat dat er eind 2019 meer dan 2 miljoen drones in de VS geregistreerd zouden zijn. Verwacht wordt dat dit aantal in het komende jaar zal verdubbelen.

Terwijl meer mensen het enorme potentieel van deze technologie ontdekken, blijven er verschillende mythen ontstaan tegen het gebruik van drones.

Wilt u een professionele drone kopen? Klik dan hier!

Zoals elke technologie hebben drones hun eigen voor- en nadelen. Hier is een korte opsomming van de voor- en nadelen van drones:

Voordelen Nuttig

Drones nemen ons mee naar de geweldige kant van de technologie. Google het gebruik van drones en je ziet miljoenen zoekresultaten die je leiden naar pagina’s met hun eigen lijsten van de toepassingen van drones. Deze vliegende wonderen hebben gezorgd voor eenvoudigere manieren om dingen in een kortere periode te doen.

De taken van de wetshandhaving en de veiligheidsdiensten zoals het leger en de politie, maar ook de media- en journalistieke sector worden door het gebruik van drones sterk verlicht. Ook milieuactivisten, boeren, ingenieurs, geografisch analisten en vastgoedspecialisten hebben baat bij deze technologie. In de komende jaren zullen er zeker nog meer toepassingen worden ontdekt. Stelt u zich eens voor welke eigenschappen en mogelijkheden drones in de toekomst het best tot hun recht komen. Deze vliegende wonderen hebben echt een revolutie teweeggebracht in de manier waarop mensen zaken doen en taken uitvoeren.

Goedkoop, efficiënt en eenvoudig in te zetten

Onbemande voertuigen besparen geld door de kosten voor mankracht en brandstof te verlagen. Omdat drones een accuraat beeld kunnen geven van een moeilijk te bereiken gebied, is het een geweldig hulpmiddel voor bewaking en zoek- en reddingsoperaties zonder al te veel kosten. Het is ook een goedkoper en handiger alternatief voor helikopters, omdat het makkelijker is om te vliegen ondanks de capaciteit om hetzelfde werk te doen.

Geweldig voor foto’s en films

Drones kan ons helpen om coole en verbluffende beelden vast te leggen die een heleboel likes in social media waard zijn. Professionele fotografen kunnen hun bedrijf een boost geven door te investeren in cameradrones. Kleinschalige filmmakers kunnen ook hun productiewaarde verhogen met geweldige luchtfoto’s met behulp van de beste drones, die voorheen alleen door studiocreatives werden gemaakt.

Nadelen Inbreuk op de privacy

Privacy is waarschijnlijk de belangrijkste kwestie in verband met het gebruik van drones. Omdat operators in staat zouden kunnen zijn om rond te sonderen en hun drone te gebruiken om uw eigendommen te betreden, kan het beangstigend en verontrustend zijn. Mensen kunnen spioneren om informatie te verzamelen zonder dat u het merkt.

Paparazzi-agentschappen zijn ook begonnen met het investeren in hi-tech drones om populaire persoonlijkheden te bespioneren. Nu is er technologie die u kan waarschuwen als een drone over uw eigendom zweeft, maar veel mensen zijn zich niet bewust van de inzet ervan.

Ongelukken

Zelfs met zichzelf zijn drones gevoelig voor ongelukken. Zonder de juiste training en kennis over het vliegen van een drone, kunt u uw gadget crashen die iets zou kunnen vernielen of iemand zou kunnen raken. Er zijn meldingen van incidenten waarbij drones gevlogen in de buurt van luchthavens ernstige risico’s op botsingen met zich meebrachten en droneonestortingen verwondingen aan mensen beneden veroorzaakten.

Juridische kwesties

De Amerikaanse FAA (Federal Aviation Administration) heeft regels opgesteld voor het professionele en privégebruik van op afstand bestuurde vliegtuigen, maar er zijn nog steeds enkele grijze gebieden die onrustig zijn. De regering heeft algemene richtlijnen gegeven over waar en hoe legaal te vliegen, maar er kunnen aanvullende beperkingen gelden en deze kunnen van plaats tot plaats verschillen.

Lees ook: 3 Redenen waarom het voor iedere burger belangrijk is om belasting te betalen

Fracties van D66 Rotterdam, Lansingerland, Schiedam en de provincie Zuid-Holland blij met steun van de Tweede Kamer voor groeistop RTHA

D66 D66 ChristenUnie Lansingerland 12-03-2019 16:55

 

Fracties van D66 Rotterdam, Lansingerland, Schiedam en de provincie Zuid-Holland blij met steun van de Tweede Kamer voor groeistop Rotterdam The Hague Airport

 

 

foto: D66 en bewonersgroepen praten bij over luchthaven Rotterdam The Hague Airport (RTHA)

Een meerderheid in de Tweede Kamer vindt dat het aantal vluchten vanaf de regionale luchthavens Rotterdam en Eindhoven voorlopig niet mag groeien. De Kamer steunt daarmee een pleidooi van de regeringspartijen D66 en ChristenUnie voor een groeistop. De fracties van D66 Rotterdam , Lansingerland, Schiedam en Provincie Zuid-Holland trekken al langer samen op tegen de groei van RTHA en zijn daarom heel blij met deze landelijke steun.

De D66 fracties vinden groei van RTHA op dit moment niet aan de orde. Er is te weinig draagvlak voor uitbreiding van het vliegveld en er moet meer vernieuwing in de luchtvaart komen. Zo moet er meer aandacht komen voor gezondheid, klimaat en duurzaamheid naast economische aspecten.

Daarnaast kijken de fracties ook kritisch naar wat er aan het overlast op dit moment kan worden gedaan. Inmiddels heeft de Inspectie Leefomgeving en Transport(ILT) kritisch meegekeken en kunnen zij RTHA een maatregel op leggen omdat de luchthaven de geluidsnormen heeft overschreden.

Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) werkt aan een nieuwe luchtvaartnota. Daarin geeft zij aan hoe de luchtvaart zich in de periode 2020 tot 2050 kan ontwikkelen. D66 Rotterdam, Lansingerland, Provincie Zuid-Holland en Schiedam zien dan ook graag dat de groeistop hierin wordt opgenomen.

https://nos.nl/artikel/2275585-kamer-wil-voorlopig-geen-groei-op-luchthavens-rotterdam-en-eindhoven.html

Blij met steun van de Tweede Kamer voor groeistop RTHA

D66 D66 ChristenUnie Rotterdam 12-03-2019 12:38

Een meerderheid in de Tweede Kamer vindt dat het aantal vluchten vanaf de regionale luchthavens Rotterdam en Eindhoven voorlopig niet mag groeien. De Kamer steunt daarmee een pleidooi van de regeringspartijen D66 en ChristenUnie voor een groeistop. De fracties van D66 Rotterdam , LansingerlandSchiedam en Provincie Zuid-Holland trekken al langer samen op tegen de groei van RTHA en zijn daarom heel blij met deze landelijke steun.

De D66 fracties vinden groei van RTHA op dit moment niet aan de orde. Er is te weinig draagvlak voor uitbreiding van het vliegveld en er moet meer vernieuwing in de luchtvaart komen. Zo moet er meer aandacht komen voor gezondheid, klimaat en duurzaamheid naast economische aspecten.

Daarnaast kijken de fracties ook kritisch naar wat er aan de overlast op dit moment kan worden gedaan. Inmiddels heeft de Inspectie Leefomgeving en Transport(ILT) kritisch meegekeken en kunnen zij RTHA een maatregel op leggen omdat de luchthaven de geluidsnormen heeft overschreden.

Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) werkt aan een nieuwe luchtvaartnota. Daarin geeft zij aan hoe de luchtvaart zich in de periode 2020 tot 2050 kan ontwikkelen. D66 Rotterdam, Lansingerland, Provincie Zuid-Holland en Schiedam zien dan ook graag dat de groeistop hierin wordt opgenomen.

Het bericht Blij met steun van de Tweede Kamer voor groeistop RTHA verscheen eerst op Rotterdam.

Blij met steun van de Tweede Kamer voor groeistop RTHA

D66 D66 ChristenUnie Zuid-Holland 12-03-2019 10:23

 

Fracties van D66 Rotterdam, Lansingerland, Schiedam en de provincie Zuid-Holland blij met steun van de Tweede Kamer voor groeistop RotterdamTheHagueAirport

 

 

Een meerderheid in de Tweede Kamer vindt dat het aantal vluchten vanaf de regionale luchthavens Rotterdam en Eindhoven voorlopig niet mag groeien. De Kamer steunt daarmee een pleidooi van de regeringspartijen D66 en ChristenUnie voor een groeistop. De fracties van D66 Rotterdam , Lansingerland, Schiedam en Provincie Zuid-Holland trekken al langer samen op tegen de groei van RTHA en zijn daarom heel blij met deze landelijke steun.

De D66 fracties vinden groei van RTHA op dit moment niet aan de orde. Er is te weinig draagvlak voor uitbreiding van het vliegveld en er moet meer vernieuwing in de luchtvaart komen. Zo moet er meer aandacht komen voor gezondheid, klimaat en duurzaamheid naast economische aspecten.

Daarnaast kijken de fracties ook kritisch naar wat er aan het overlast op dit moment kan worden gedaan. Inmiddels heeft de Inspectie Leefomgeving en Transport(ILT) kritisch meegekeken en kunnen zij RTHA een maatregel op leggen omdat de luchthaven de geluidsnormen heeft overschreden.

Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) werkt aan een nieuwe luchtvaartnota. Daarin geeft zij aan hoe de luchtvaart zich in de periode 2020 tot 2050 kan ontwikkelen. D66 Rotterdam, Lansingerland, Provincie Zuid-Holland en Schiedam zien dan ook graag dat de groeistop hierin wordt opgenomen.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.