Nieuws van politieke partijen in Oss over D66 inzichtelijk

2 documenten

GroenLinks stuurt met VVD, PvdA, D66, CDA brief over mestfabriek aan formerende partijen Brabant | Oss

GroenLinks GroenLinks D66 VVD CDA PvdA Oss 16-05-2019 00:00

De lokale fracties uit Oss van GroenLinks, VVD, PvdA, D66 en CDA sturen een brief naar hun formerende provinciale fracties om geen mestfabriek in Oss te plaatsen.

In de vorige periode van de Provinciale Staten is een proces in gang gezet om een grote mestverwerkingsfabriek in Oss te plaatsen. De gehele gemeenteraad in Oss is tegen, evenals college, met juridische procedures tot gevolg. In de formatie om tot een nieuw Gedeputeerde Staten te komen ligt een kans voor de formerende partijen om een niet gedragen mestfabriek te schrappen uit haar plannen. Een meerderheid van de formerende partijen heeft zich in de campagne uitgesproken tegen de plaatsing van een mestfabriek in Oss. De lokale fracties vragen de provinciale fracties daad bij het woord te voegen en geen mestfabriek op te dringen aan de meer dan 90.000 inwoners van Oss. 

 

De brief is ook te downloaden onderaan de pagina.

Art 41 vragen Tunnel van de toekomst.

D66 D66 Oss 03-09-2018 18:24

D66 Oss heeft de volgende artikel 41 vragen gesteld aan het College over de Tunnel van de Toekomst.

Weggegooid geld wat aan nuttiger zaken besteed had kunnen worden? De gemeente Oss trekt de stekker uit de Tunnel van de Toekomst. Vanaf 1 oktober stopt het zogeheten PleasantPass systeem dat 5 jaar geleden was aangebracht in de fietstunnel onder de N329 ter hoogte van de Singel 40-45 Bedoeling van het systeem was om door middel van berichten op schermen en via geluiden de fietsers een veiliger gevoel te geven in de tunnel. Door allerlei technische storingen is het systeem nooit goed van de grond gekomen. Het systeem kostte € 250.000,-. De gemeente betaalde de uitvinder van het systeem Pieter jan Stallen, jaarlijks € 10.000,- voor onderhoud. Daar komt nu dus een eind aan. Wethouder Joop van Orsouw laat weten dat Stallen de gemeente zelf voorgesteld heeft te stoppen met de PleasantPass. “Het lukt hem niet om de techniek probleemloos te laten werken en er is onvoldoende motivatie om vernieuwingen dan wel verbeteringen aan te brengen “….aldus van Orsouw.

D66 stelt de volgende vragen aan het College 1.Hoeveel jaar is er € 10.000,- t.b.v. onderhoud en vernieuwingen uitbetaald? 2.Was het besluit om nu te stoppen vanwege einde contract? Of liep het contract eigenlijk nog door? Zo ja, hoe lang liep het contract dan nog? 3. Begrijpt D66 nu goed dat er nauwelijks onderhoud en/of vernieuwingen toegepast zijn tijdens de contractperiode? 4. Is er tijdens de loop van het contract nooit geëvalueerd? 5. Wat waren de verwachtingen en reden om aan dit z.g. experiment, wat handenvol geld heeft gekost, te beginnen? 6. Waarom is het contract niet tussentijds verbroken als afspraken niet verwezenlijkt konden worden? 7. Kan het geld wat jaarlijks uitbetaald is teruggevorderd worden? 8. Naast de tunnel zijn er nog diverse experimenten geweest. Kunt u aangeven welke dat precies zijn geweest bij de aanleg? 9. Zijn deze experimenten tot op de dag van vandaag nog in werking? Zijn ze volgens u geslaagd? 10. Wat zijn de extra kosten geweest om experimenten te optimaliseren of te verwijderen?

Frans Molenkamp Henriëtte Renders

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.