Nieuws van politieke partijen over ChristenUnie inzichtelijk

116 documenten

Vrij zijn om Jezus’ naam te belijden

ChristenUnie ChristenUnie Waadhoeke 30-10-2019 11:00

Elke dag worden er christenen vervolgd vanwege hun geloof. Iedere dag!

ChristenUnie en GroenLinks willen terugkeer autoloze zondag

ChristenUnie ChristenUnie GroenLinks Kies Gemeente/Lokale afdeling 12-10-2019 05:01

ChristenUnie en GroenLinks dienen volgende week gezamenlijk een voorstel in voor de terugkeer van autoloze zondag. Vorige maand waren er in Europese steden als Londen, Parijs en Brussel autoloze zondagen. Kamerleden Carla Dik-Faber (ChristenUnie) en Suzanne Kröger (GL) waren onder de indruk van de beelden.

ChristenUnie en GroenLinks willen terugkeer autoloze zondag

ChristenUnie ChristenUnie GroenLinks Waadhoeke 12-10-2019 05:01

ChristenUnie en GroenLinks dienen volgende week gezamenlijk een voorstel in voor de terugkeer van autoloze zondag. Vorige maand waren er in Europese steden als Londen, Parijs en Brussel autoloze zondagen. Kamerleden Carla Dik-Faber (ChristenUnie) en Suzanne Kröger (GL) waren onder de indruk van de beelden.

Globaliseringsdebat

ChristenUnie ChristenUnie Kies Gemeente/Lokale afdeling 30-09-2019 09:20

Globalisering biedt kansen, maar confronteert ons ook met grote uitdagingen. Op vrijdagavond 4 oktober gaan we hierover in debat met Theoloog des Vaderlands Stefan Paas en ChristenUnie-partijleider Gert-Jan Segers. WI-onderzoeker Lambert Pasterkamp presenteert tijdens de debatsavond zijn boek over globalisering, waarin hij zoekt naar politieke antwoorden.In onze globaliserende wereld is steeds meer oog voor de buitenwereld. Die biedt kansen, maar kan soms ook onzeker maken: 'welke plaats is er voor mij in een steeds groter wordende wereld? Wordt onze gemeenschap nog gezien? Blijft die bestaan?' Hoe kunnen we recht doen, zonder daarbij de vrede (ook binnen de Nederlandse gemeenschap) uit het oog te verliezen? En hoe verhoudt het Nederlandse volk zich tot de buitenwereld? Wat is recht, en wat is vrede, als het gaat om thema’s als culturele identiteit, klimaatverandering, migratie, veiligheid?Globaliseringsdebat | Vrijdagavond 4 oktober | Stefan Paas en Gert-Jan Segers | Stadscafé De Observant, Amersfoort | 19.30 (inloop 19.00) tot 21.15 | € 5,- voor niet donateurs | Entree donateurs: gratis | meer informatie 

Globaliseringsdebat

ChristenUnie ChristenUnie Waadhoeke 30-09-2019 09:20

Globalisering biedt kansen, maar confronteert ons ook met grote uitdagingen. Op vrijdagavond 4 oktober gaan we hierover in debat met Theoloog des Vaderlands Stefan Paas en ChristenUnie-partijleider Gert-Jan Segers. WI-onderzoeker Lambert Pasterkamp presenteert tijdens de debatsavond zijn boek over globalisering, waarin hij zoekt naar politieke antwoorden.In onze globaliserende wereld is steeds meer oog voor de buitenwereld. Die biedt kansen, maar kan soms ook onzeker maken: 'welke plaats is er voor mij in een steeds groter wordende wereld? Wordt onze gemeenschap nog gezien? Blijft die bestaan?' Hoe kunnen we recht doen, zonder daarbij de vrede (ook binnen de Nederlandse gemeenschap) uit het oog te verliezen? En hoe verhoudt het Nederlandse volk zich tot de buitenwereld? Wat is recht, en wat is vrede, als het gaat om thema’s als culturele identiteit, klimaatverandering, migratie, veiligheid?Globaliseringsdebat | Vrijdagavond 4 oktober | Stefan Paas en Gert-Jan Segers | Stadscafé De Observant, Amersfoort | 19.30 (inloop 19.00) tot 21.15 | € 5,- voor niet donateurs | Entree donateurs: gratis | meer informatie 

Opa Ton. Hij is niet meer onder ons, ...

ChristenUnie ChristenUnie Ooststellingwerf 26-07-2019 19:33

Opa Ton. Hij is niet meer onder ons, Ton Hofland overleed op 17 juli 2019, voor mij nog onverwacht, aan een korte ernstige ziekte. Hij was geen bestuurs, of fractielid meer, dat stond zijn gezondheid niet meer toe, maar toch willen we hem hier herdenken, want wat was hij van belang!!! Voor mij persoonlijk, vanwege de grote scherpzinnigheid waarmede hij de weg van Jezus aan de orde stelde. Of het nu ging om vluchtelingen, mensenrechten, wegenbouw, spoorlijnen, rotondes..... Het was immers vriendelijk en goed beargumenteerd. Wat dat laatste betreft hadden we veel voordeel van het feit dan hij bouwkundig ingenieur was. Er zijn zelfs adviezen van hem meegenomen in de uitvoering van de N381 (Emmen-Drachten) Ook zijn openheid en vrijmoedigheid in het spreken over Jezus, trof mij. Ik die altijd bang was om voor "blikken dominee" te worden uitgemaakt. Hij leerde me de juiste maat. Zijn woorden van liefde voor het verdrukte gaf hij ook vorm door voor vluchtelingen te vertalen, door met hen naar rechtszaken te gaan, of gewoon met hen te zwemmen. Voor de ChristenUnie als afdeling, hij was er altijd, met optimistische blijmoedige maar ook intelligente betogen en aandachtspunten. Zo gaf hij op de laatste ledenvergadering in maart nog bijna college over het exacte tracé van de zo gewenste spoorlijn van Lelystad naar Groningen. En was hij het die in de landelijke vergadering bewerkstelligde dat we pal achter het Armeense volk gingen staan in hun conflict met Turkije. Wij zijn als partij een man van het eerste uur kwijtgeraakt. Hoewel, ik zeg dit niet goed..... Onze Ton is door God geliefd, bevorderd tot hoger heerlijkheid. We gaan in zijn voetspoor verder, blijmoedig en vol vertrouwen. Laten we ook zijn zieke vrouw en kinderen in ons gebed opdragen aan onze Heer, opdat ze dit verlies mogen verwerken en zoals één van zijn vrienden bij de dankdienst zei: "tot straks"

Burgemeester Halsema heeft per brief ...

ChristenUnie ChristenUnie Amsterdam 20-07-2019 13:51

Burgemeester Halsema heeft per brief haar plannen bekendgemaakt voor een aanpak van de overlast in de binnenstad. Er zitten een aantal punten tussen waar we als ChristenUnie het afgelopen jaar geregeld aandacht voor hebben gevraagd en zijn daarom positief over de voorgenomen stappen: ✅ Onderzoek naar terugkeer politiebureau op de wallen ✅ In weekend 3-5 extra handhavers per gebied ✅ Onderzoek naar effect vele coffeeshops op toestroom toeristen ✅ Extra toezicht op taxiverkeer ✅ Onderzoek effect raamprostitutie op toestroom toeristen Na het zomerreces zullen we ons blijven inzetten voor een leefbare Amsterdamse binnenstad. Fijne vakantie iedereen!

Aankomende zondag is het zover, be ...

ChristenUnie ChristenUnie Amsterdam 14-06-2019 11:55

Aankomende zondag is het zover, be there!

Nederland moet migranten evacueren uit Libië | GroenLinks

GroenLinks GroenLinks ChristenUnie PvdA Zeewolde 31-05-2019 00:00

Nederland moet migranten evacueren uit Libië. Dit stelt GroenLinks-Tweede Kamerlid Bram van Ojik naar aanleiding van het oplaaiend geweld in Libië. GroenLinks stelt samen met ChristenUnie, SP en PvdA schriftelijke vragen

Sinds enkele weken is het geweld in Libië opnieuw opgelaaid. Ongeveer 3.000 migranten verspreid over 5 detentiecentra binnen of rond Tripoli zitten vast in gebieden waar hevig wordt gevochten.

Deze migranten lopen het risico slachtoffer te worden van direct geweld. Zo beschoten op 23 april strijders van generaal Haftar migranten in detentiecentrum Qasr Ben Ghashir. Op 7 mei melden gedetineerden in detentiecentrum Tajoura dat een luchtaanval een deel van de compound raakte, op 100 meter van waar gedetineerden gevangen zitten. Twee migranten raakten gewond. Alle 5 detentiecentra bevinden zich dichtbij de frontlinies (zo’n 5-10 kilometer).

Tot nu toe is Italië de enige EU-lidstaat die 146 migranten naar Italië geëvacueerd heeft. Daarnaast heeft de UNHCR 165 migranten overgebracht naar haar centrum in Niger.

Bram van Ojik roept het kabinet deze week op: evacueer 150 migranten in levensgevaar van Libië naar Nederland.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.