Nieuws van politieke partijen in Buren inzichtelijk

9 documenten

Grip op gemeenschappelijke ...

VVD VVD Buren 21-06-2019 08:59

Grip op gemeenschappelijke regelingen betekent onder andere grip op de Avri en de GGD. Op dit moment klinkt de stem van onze inwoners nauwelijks door in de regio, terwijl onze gemeente betrokken is bij maar liefst 9 samenwerkingsverbanden. In de toekomst wordt samenwerken van steeds groter belang. We moeten er dus goed in worden. Tijd dus dat de raden beter in positie worden gebracht om goede besluiten te nemen. Daarom heeft de initiatiefgroep de 8 raden in deze regio opgeroepen om: 1. de agenda’s uit te lijnen zodat we onderling kunnen afstemmen; 2. de vergaderingen van de besturen digitaal toegankelijk te laten zijn (online dus) zodat we meteen weten wat er speelt; 3. het gesprek tussen raden op regionaal niveau mogelijk te maken (initiatief-raadskring) zodat we meer draagvlak kunnen creëren voor onze besluiten; 4. procesafspraken vast te leggen over de informatievoorziening vanuit het college richting de raden, zodat we efficiënter gaan werken. Inmiddels hebben 5 van de 8 raden in Regio Rivierenland een besluit genomen. Er is brede steun voor dit initiatief. Sterker nog, de moties zijn besproken door Provincie Gelderland en de Nederlandse Vereniging voor Raadsleden. Ze worden landelijk verspreid. De initiatiefgroep ‘Kracht van de Raden’ bestaat uit Nanda Van Doremalen, Peter Elferink en Frans van Gelder.

PERSBERICHT GEMEENTE BUREN - Maurik, ...

Gemeentebelangen Gemeentebelangen Buren 20-06-2019 11:00

PERSBERICHT GEMEENTE BUREN - Maurik, 20-6-2019 Financiële uitdagingen vragen om gezamenlijke keuzes Net als alle andere gemeenten in Nederland staat de gemeente Buren financieel gezien voor grote uitdagingen. Wethouder Sietske Klein: “De afgelopen jaren zijn er steeds meer taken op het gebied van jeugd, werk en zorg bij de gemeente komen te liggen, waardoor de kosten steeds blijven stijgen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de uitvoering van de taken van de Jeugdzorg. De vergoeding die wij krijgen van het Rijk, is niet genoeg om de kosten te dekken”. “We willen een gemeente zijn waar je van op aan kunt”: zegt Sietske Klein. Dat betekent dat we nu samen met de gemeenteraad scherpe keuzes gaan maken in de uitgaven van onze gemeente. We willen vooruitkijken en samen met de raad nadenken welke keuzes nodig zijn om ervoor te zorgen dat onze inkomsten en uitgaven met elkaar in balans zijn. De prioriteiten en de ambities van de raad zijn daarbij het vertrekpunt. De gemeenteraad bespreekt op dinsdag 9 juli in een aparte vergadering de financiële stukken. De vastgestelde Kadernota dient als basis voor de (meerjaren)begroting die past bij het toekomstbeeld van de gemeente Buren. In de Kadernota bepaalt de gemeenteraad op hoofdlijnen de koers voor de komende jaren. Ook berekent de raad hoeveel dit in grote lijnen gaat kosten. De Kadernota geeft dus aan wat in ieder geval in de begroting moet staan om de doelen voor de korte en lange termijn te bereiken. De Kadernota is vanaf 21 juni online te raadplegen via onze website. De begroting wordt vastgesteld in november van dit jaar.

Volgende week dinsdagavond 25 juni ...

Gemeentebelangen Gemeentebelangen Buren 20-06-2019 07:17

Volgende week dinsdagavond 25 juni Openbare raadsvergadering (Opmerkingen zijn welkom!). De gemeenteraad vergadert op 25 juni vanaf 20.00 uur. Vanaf 19.30 uur is er gelegenheid voor informatie-uitwisseling tussen de raad en het college van burgemeester en wethouders, gevolgd door het vragenkwartiertje. Tijdens de raadsvergadering worden besluiten genomen over de onderwerpen die vorige week in de voorbespreking zijn behandeld. Tijdens de raadsvergadering kunt u niet inspreken; dat is alleen mogelijk in de voorbespreking. Hieronder wordt een aantal bespreekpunten toegelicht. Verklaring van geen bedenkingen Een aantal ondernemers in onze gemeente heeft bouwplannen die in strijd blijken te zijn met het bestemmingsplan. De gemeenteraad kan besluiten om van het bestemmingsplan af te wijken; de raad stemt dan in met een zogenoemde verklaring van geen bedenkingen. Eerst wordt er een ontwerpverklaring vastgesteld, die definitief wordt als er geen zienswijzen (reacties van belanghebbenden) worden ingediend. Het gaat om de volgende plannen: 1. Het vergroten van het bouwvlak tot in totaal 4000m² en het toevoegen van 1000m² extra bedrijfsbebouwing ten behoeve van de verbreding van de activiteiten op de locatie Bulksteeg 4 in Buurmalsen (hamerstuk); 2. Het realiseren van een uitrit met bijbehoren aan de zuidzijde van het perceel van FruitNL, Dr. Guepinlaan 11 in Ommeren, naar de Provinciale weg (N320); 3. Het uitbreiden van een woonwinkel aan de Hoolweg 1 in Maurik; 4. De realisatie van een drijvend zonneveld, drijvende eilanden en loopsteigers op Lingemeren 2. Verders komen de volgende zaken ook aan bod; * Benoeming nieuwe leden raad van toezicht BasisBuren * Het Plussenbeleid * Tweemaandsrapportage maart - april 2019 * Jaarstukken gemeenschappelijke regelingen 2018 en begroting 2020 * Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Buren 2019 Volg de vergadering De raadsvergadering vindt plaats in het gemeentehuis, De Wetering 1, Maurik. U bent van harte welkom. Op de onderstaande link vindt u de volledige agenda en de voorstellen. Daar vindt u ook de live uitzending, zodat u de vergadering overal vandaan kunt volgen. Ook kunt u de vergadering hier achteraf terugkijken. https://ris2.ibabs.eu/Agenda/Details/Buren/8e4d3330-fa86-40bf-baab-abedde9f72f7

Petitie voor de Tweede Kamer der ...

Gemeentebelangen Gemeentebelangen Buren 01-06-2019 13:33

Petitie voor de Tweede Kamer der Staten-Generaal en het Kabinet over de tekorten bij de gemeentelijke jeugdhulp Vrijwel alle gemeenten hebben te maken met structurele tekorten op de jeugdhulp. Volgens Divosa is in 2017 al 605 miljoen euro meer uitgegeven dan begroot en in 2018 is dit bedrag alleen nog maar opgelopen. Geraamd wordt dat het landelijk tekort meer dan een miljard euro zal bedragen. De oorzaken zijn onder andere te vinden in de korting van het rijk, de toename van de hulpvraag en de zorgzwaarte die per cliënt is toegenomen. Ook speelt vroegsignalering een rol. Alhoewel gemeenten proberen te bezuinigen door efficiënter te werken, door preventieve maatregelen te treffen en hulp effectiever in te zetten, leidt dit op de korte termijn nog niet tot substantiële besparingen en op de lange termijn zal dit de tekorten niet volledig tenietdoen. Daarnaast zijn de mogelijkheden van gemeenten om invloed op uit te oefenen op de uitvoering van de Jeugdwet beperkt en er is sprake van een open-einde-regeling. Het rijksbudget voor het hele sociaal domein is ontoereikend om de financiën sluitend te krijgen. Daarom moeten gemeenten zoeken naar andere mogelijkheden. Er is niet voldoende ruimte in het accres om het financiële gat te dichten. Dat betekent dat voorzieningen voor onze inwoners onder druk komen, de gemeentelijke lasten verhoogd moeten worden en reserves dienen te worden aangesproken. Dit lost het probleem niet op wat er voor veel gemeenten toe leidt dat de begroting voor 2020 en daarna niet sluitend te krijgen is. Wij ondersteunen de oproep van de VNG om niet alleen onze inwoners die zorg nodig hebben, maar ook de gemeenten, niet in de kou te laten staan en ons de mogelijkheden te bieden om een taak die wij in 2015 van het rijk overnamen, op een goede wijze uit te voeren. Wij vragen om een adequate verhoging van het jeugdhulpbudget, op basis van de ingestelde onderzoeken. Omdat de tekorten zo omvangrijk zijn dat alle portefeuilles worden getroffen, wordt deze petitie door volledige colleges van gemeenten ondersteund. College van burgemeester en wethouders van Buren, Namens dezen, de burgemeester, J.A. de Boer MS

De raad vergadert 16 april ...

Gemeentebelangen Gemeentebelangen Buren 11-04-2019 06:39

De raad vergadert 16 april 2019 Dinsdag 16 april vindt er een raadsvergadering plaats. Vanaf 19.30 uur is er gelegenheid voor informatie-uitwisseling tussen de raad en het college van burgemeester en wethouders, gevolgd door het vragenkwartiertje. Om 20.00 uur begint de vergadering. Tijdens de raadsvergadering kunt u niet inspreken; dat is alleen mogelijk in de voorbespreking. De vergadering vindt plaats in het gemeentehuis, De Wetering 1, Maurik. U bent van harte welkom. Wat komt er aan de orde? Tijdens de raadsvergadering komen onderstaande onderwerpen aan de orde. Over deze zaken hebben de raadsleden tijdens de voorbespreking – twee weken voor de raadsvergadering – informatie uitgewisseld en hun mening gevormd. Tijdens de raadsvergadering nemen zij er een besluit over. Verzelfstandiging Burense Voetbalverenigingen De raad besluit over de verzelfstandiging van de acht Burense voetbalverenigingen. Er moeten afspraken gemaakt worden over renovatie, beheer en onderhoud van de voetbalvelden. Ook is het de bedoeling dat de verenigingen investeren in maatschappelijke activiteiten en open verenigingen worden. Op initiatief van de verenigingen en hun leden zijn we gezamenlijk dit traject gestart. Er is zeer constructief samengewerkt tussen de gemeente en de vertegenwoordigers van de BVV en hun achterban. Transformatie en onderzoek tekorten Sociaal Domein Alle gemeenten hebben er in het sociaal domein extra taken bijgekregen van het Rijk. Dit zijn taken op het gebied van zorg, participatie en zelfredzaamheid, werk en jeugdhulp. Er zijn tekorten ontstaan bij het uitvoeren van deze taken en er moet extra ondersteuning worden ingehuurd. De raad besluit of er geld uit de reserve moet worden gehaald om externe ondersteuning in te huren en om een onderzoek naar de tekorten uit te voeren. Plussenbeleid (er is kans dat dit onderwerp van de agenda af gaat) Uitbreiding van niet-grondgebonden veehouderijen is vaak niet mogelijk in verband met het bestemmingsplan. Het plussenbeleid biedt mogelijkheden om uit te breiden en tegelijkertijd te zorgen voor een betere kwaliteit van de leefomgeving en een duurzame veehouderij. Een voorwaarde voor uitbreiding is dat de veehouder een maatschappelijke tegenprestatie levert. De raad besluit of dit beleid wordt vastgesteld. Veiligheid en overlast laagvliegende helikopters Op 22 januari stuurde de gemeenteraad een brief aan het Ministerie van Defensie om aandacht te vragen voor de overlast van de laagvliegende helikopters en de veiligheid. Barbara Visser, staatssecretaris van Defensie, heeft per brief gereageerd. Zij geeft aan dat het signaal van de brief duidelijk is en dat de veiligheid van zowel het defensiepersoneel als van de mensen in de oefengebieden voorop staat. De raad bespreekt de reactie van de staatssecretaris. Volg de vergadering De volledige agenda en alle vergaderstukken (onderstaande link). Hier vindt u ook de live-uitzending. Op deze manier kunt u de vergadering overal vandaan volgen of later terugkijken. https://ibabsonline.eu/Agenda.aspx?site=buren&agendaid=8a5dbade-beb3-4230-88ce-b6d7a0e3542f&FoundIDs=&year=2019

Vacature Voorzitter bestuur CDA Buren

CDA CDA Buren 28-03-2019 08:24

Het CDA Buren is op zoek naar een nieuwe voorzitter! Om een idee te hebben van wat zo een functie eigenlijk inhoud, vindt u hieronder de functieomschrijving: Functieomschrijving afdelingsvoorzitter m/v Een korte beschrijving van profiel, taken en verantwoordelijkheden van een voorzitter. De voorzitter: beschikt over leidinggevende capaciteiten;is in staat om andere (bestuurs)leden te enthousiastmeren;kent de statuten en het huishoudelijk reglement van het CDA;is in de eerste plaats gericht op het opbouwen en onderhouden van een bloeiende CDA-afdeling;is geïnteresseerd in het reilen en zeilen van gemeentelijke politiek;is initiatiefrijk en staat open voor nieuwe ideeën;is in staat in het openbaar het woord te voeren;moedigt anderen aan hun mening te laten horen;is gericht op samenwerken met andere bestuursleden, met de fractie, met andere partijen en organisaties;is in staat functioneringsgesprekken te voeren met raads- en bestuursleden. Verantwoordelijkheden van de voorzitter De voorzitter is een belangrijke schakel in de gemeentelijke afdeling. Hij is het gezicht van de afdeling binnen en buiten de partij. Maar vooral moet de voorzitter de afdeling goed laten functioneren. De voorzitter van de afdeling wordt als enig bestuurslid door de leden ‘in functie’ verkozen. Dat betekent dat de ALV moet stemmen over een nieuwe voorzitter. In de statuten van het CDA wordt vermeld dat de voorzitter bij voorkeur wordt gekozen uit een meervoudige voordracht, dat geeft de leden ook echt iets te kiezen. In het standaardreglement gemeentelijke afdeling worden de taken van de voorzitter kort beschreven in artikel 12: “De voorzitter leidt de vergaderingen, regelt de werkzaamheden en zorgt voor de juiste uitvoering van de genomen besluiten, voor zover niet aan anderen opgedragen.” Daarnaast is de voorzitter het gezicht van het CDA en vertegenwoordigt de afdeling naar buiten toe. Ook neemt de voorzitter het initiatief tot het voeren van functionerings-gesprekken met de fractieleden en de wethouder(s). De voorzitter heeft de volgende concrete taken: De voorzitter bereidt vergaderingen voor en leidt deze, is inhoudelijk op de hoogte van de agendapunten en heeft voor ogen heeft wat het doel is van de bespreking: is er sprake van besluitvorming, opiniering of een eerste verkenning? De voorzitter introduceert onderwerpen en geeft helder de lijnen aan;De voorzitter zorgt dat iedereen aan het woord komt. Ook van leden die minder spraakzaam zijn mag een inbreng worden verwacht. De voorzitter schept ruimte voor inbreng en moedigt inbreng aan; De voorzitter vat samen wat er besloten is en aan het eind van het agendapunt controleert hij of de aanwezigen het met de conclusies eens zijn. Het regelen van de werkzaamhedenDe voorzitter stelt in aanloop naar vergaderingen samen met de secretaris de agenda op. Gezamenlijk houden zij in de gaten welke onderwerpen besproken moeten worden en welke nieuwe ontwikkelingen op de agenda moeten komen te staan. Alle bestuursleden zijn samen verantwoordelijk voor de uitvoering van genomen besluiten, daarvoor zijn ze samen bestuur. Niettemin is de voorzitter de eindverantwoordelijke, die tijdens de vergadering samenvat wat besloten is en nagaat of dit besluit voldoende duidelijk is voor iedereen. Functioneringsgesprekken: zorg voor fractie- en bestuursleden De voorzitter houdt functioneringsgesprekken met de fractieleden. Het is daarom van belang dat de voorzitter de fractieleden regelmatig aan het werk ziet en dus fractie- en raadsvergaderingen bezoekt. Functioneringsgesprekken zijn in de eerste plaats bedoeld om wederzijds op de hoogte te blijven hoe men het optreden van beide partijen ervaart. De voorzitter voert ook gesprekken met de bestuursleden: dit kan door middel van het functioneringsgesprek, maar ook informeler door af en toe eens te vragen of bestuursleden het nog naar hun zin hebben, of zij zich thuis voelen in hun taak en dergelijke. Naast informeren kan het nodig zijn bestuursleden te vragen voldoende tijd aan hun taak te besteden en toezeggingen na te komen. Reageren? Heeft u belangstelling voor deze vacature? Stuurt u dan een mail naar secretaris@cdaburen.nl. Vermeld in het onderwerp dat het om de vacature 'voorzitter bestuur CDA Buren' gaat. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Vacature Voorzitter bestuur CDA Buren

CDA CDA Buren 28-03-2019 08:24

Het CDA Buren is op zoek naar een nieuwe voorzitter! Om een idee te hebben van wat zo een functie eigenlijk inhoud, vindt u hieronder de functieomschrijving: Functieomschrijving afdelingsvoorzitter m/v Een korte beschrijving van profiel, taken en verantwoordelijkheden van een voorzitter. De voorzitter: beschikt over leidinggevende capaciteiten;is in staat om andere (bestuurs)leden te enthousiastmeren;kent de statuten en het huishoudelijk reglement van het CDA;is in de eerste plaats gericht op het opbouwen en onderhouden van een bloeiende CDA-afdeling;is geïnteresseerd in het reilen en zeilen van gemeentelijke politiek;is initiatiefrijk en staat open voor nieuwe ideeën;is in staat in het openbaar het woord te voeren;moedigt anderen aan hun mening te laten horen;is gericht op samenwerken met andere bestuursleden, met de fractie, met andere partijen en organisaties;is in staat functioneringsgesprekken te voeren met raads- en bestuursleden. Verantwoordelijkheden van de voorzitter De voorzitter is een belangrijke schakel in de gemeentelijke afdeling. Hij is het gezicht van de afdeling binnen en buiten de partij. Maar vooral moet de voorzitter de afdeling goed laten functioneren. De voorzitter van de afdeling wordt als enig bestuurslid door de leden ‘in functie’ verkozen. Dat betekent dat de ALV moet stemmen over een nieuwe voorzitter. In de statuten van het CDA wordt vermeld dat de voorzitter bij voorkeur wordt gekozen uit een meervoudige voordracht, dat geeft de leden ook echt iets te kiezen. In het standaardreglement gemeentelijke afdeling worden de taken van de voorzitter kort beschreven in artikel 12: “De voorzitter leidt de vergaderingen, regelt de werkzaamheden en zorgt voor de juiste uitvoering van de genomen besluiten, voor zover niet aan anderen opgedragen.” Daarnaast is de voorzitter het gezicht van het CDA en vertegenwoordigt de afdeling naar buiten toe. Ook neemt de voorzitter het initiatief tot het voeren van functionerings-gesprekken met de fractieleden en de wethouder(s). De voorzitter heeft de volgende concrete taken: De voorzitter bereidt vergaderingen voor en leidt deze, is inhoudelijk op de hoogte van de agendapunten en heeft voor ogen heeft wat het doel is van de bespreking: is er sprake van besluitvorming, opiniering of een eerste verkenning? De voorzitter introduceert onderwerpen en geeft helder de lijnen aan;De voorzitter zorgt dat iedereen aan het woord komt. Ook van leden die minder spraakzaam zijn mag een inbreng worden verwacht. De voorzitter schept ruimte voor inbreng en moedigt inbreng aan; De voorzitter vat samen wat er besloten is en aan het eind van het agendapunt controleert hij of de aanwezigen het met de conclusies eens zijn. Het regelen van de werkzaamhedenDe voorzitter stelt in aanloop naar vergaderingen samen met de secretaris de agenda op. Gezamenlijk houden zij in de gaten welke onderwerpen besproken moeten worden en welke nieuwe ontwikkelingen op de agenda moeten komen te staan. Alle bestuursleden zijn samen verantwoordelijk voor de uitvoering van genomen besluiten, daarvoor zijn ze samen bestuur. Niettemin is de voorzitter de eindverantwoordelijke, die tijdens de vergadering samenvat wat besloten is en nagaat of dit besluit voldoende duidelijk is voor iedereen. Functioneringsgesprekken: zorg voor fractie- en bestuursleden De voorzitter houdt functioneringsgesprekken met de fractieleden. Het is daarom van belang dat de voorzitter de fractieleden regelmatig aan het werk ziet en dus fractie- en raadsvergaderingen bezoekt. Functioneringsgesprekken zijn in de eerste plaats bedoeld om wederzijds op de hoogte te blijven hoe men het optreden van beide partijen ervaart. De voorzitter voert ook gesprekken met de bestuursleden: dit kan door middel van het functioneringsgesprek, maar ook informeler door af en toe eens te vragen of bestuursleden het nog naar hun zin hebben, of zij zich thuis voelen in hun taak en dergelijke. Naast informeren kan het nodig zijn bestuursleden te vragen voldoende tijd aan hun taak te besteden en toezeggingen na te komen. Reageren? Heeft u belangstelling voor deze vacature? Stuurt u dan een mail naar secretaris@cdaburen.nl. Vermeld in het onderwerp dat het om de vacature 'voorzitter bestuur CDA Buren' gaat. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

PvdA stemt in met begroting 2019, ruimte voor inbreng inwoners

PvdA PvdA Buren 14-11-2018 08:17

De PvdA heeft ingestemd met de begroting 2019. Wij pleiten bij de uitvoering van de taken dat het bestuur niet vooraf alles op de millimeter dichttimmert, maar ruimte laat voor praktisch handelen en inbreng van inwoners. Helder richting geven door de gemeenteraad en daarna ruimte aan het College en de gemeenteambtenaren. Vooraf meer helicopterview en daarna op de achterbank plaatsnemen.

Ofwel ‘The times they are a changin’: “Jan, we moeten de Boer op! Zoals fractieleider Arthur Warmer het zei. Dat is een uitdaging voor de Raad en voor de organisatie. Arthur stelde voor inspiratie te putten uit de woorden van zijn jeugdheldin Pippi Langkous: “ik heb het nog nooit gedaan, dus denk ik dat ik het wel kan”.

 

Drie belangrijke thema’s om in gesprek te gaan met inwoners

energietransitie omgevingsvisie samenwerking in de regio.

Energietransitie De PvdA wil initiatieven, zoals Eco-Buren stimuleren door de inzet van menskracht en waar nodig middelen. We moeten een herkenbare partner wordt voor inwoners en ondernemers die vragen hebben op het vlak van energietransitie. De rol van de gemeente is dan onder meer die van regisseur, maar ook die van wegwijzer en verbinder. Bijvoorbeeld naar Provinciale subsidiemogelijkheden en de Vereniging energieCorporaties Gelderland, de VeCG.

Omgevingsvisie

Agrarische bedrijven worden steeds groter, tegelijkertijd neemt het aantal agrarische bedrijven in snel tempo af. We hebben de wethouder gevraagd wanneer we hiermee starten en in gesprek kunnen met inwoners om te komen tot een Omgevingsvisie. Hoe kunnen we de regeling Vrijkomende Agrarische Bedrijven-regeling en het Plussenbeleid van de Provincie benutten?

Samenwerken in de regio

De PvdA Buren zegt al jaren: “de bestuurlijke structuur die de beste bijdrage levert aan krachtige kernen krijgt onze steun. “Dit college gaat, indachtig uitspraken van deze Raad, dan ook uit van de eigen kracht van de gemeente Buren en zet in op het behoud van de eigen identiteit.

Vragen van de PvdA aan het College

Woonbehoefte De PvdA heeft geen behoefte aan een standaard enquête naar de woonbehoefte. Op afzienbare termijn maken senioren meer dan 40% van onze gemeente uit. Daarvoor is nu onvoldoende passend aanbod van gelijkvloerse koop- en huurwoningen. Dat geldt ook voor mensen die gebruik moeten maken van beschermd of aangepast wonen door een handicap of ziekte. Nieuwe uitdagingen voor de komende jaren zijn onder andere: woonwagenbewoners, inwoners met duurzame en/of ecologische woonwensen, arbeidsmigranten, vluchtelingen maar ook verwarde personen alsmede de vernieuwing van de jeugdzorg. Ook de SWB zoekt hier naar een partner. Juist door deze ontwikkelingen vindt de PvdA het de hoogste tijd om een vernieuwend en toekomstgericht woonbehoefte-onderzoek te doen waarbij zowel inwoners als Raad worden betrokken. Een standaardenquête zoals in het verleden is niet meer genoeg. De PvdA vraagt de wethouder om een toezegging dat het voorgenomen woonbehoefte-onderzoek op een vernieuwende manier zal worden uitgevoerd zodat de woonbehoeften van alle doelgroepen binnen onze gemeente in beeld worden gebracht.

Sporthal

Nu we zicht krijgen op realisatie van de Sporthal en we willen toewerken naar open sportparken, is onze fractie van mening dat ook de ontsluiting van dit deel van Maurik weer op de agenda mag. U voelt hem al aankomen: de verbindingsweg. We vragen de wethouder om ons ruim voor de kadernota te infomeren over reële opties en kosten. Ook vernemen we dan graag of cofinanciering, bijvoorbeeld in het kader van de doorontwikkeling van het Fietsroutenetwerk Rivierenland, wellicht tot de mogelijkheden behoort.

Het bericht PvdA stemt in met begroting 2019, ruimte voor inbreng inwoners verscheen eerst op PvdA Buren.

Het DNA van D66 Buren

D66 D66 Partij voor de Dieren Buren 11-02-2018 14:41

Alexander Pechteld zei laatst dat ‘redelijkheid’ en ‘oplossingsgerichtheid’ de sterkste genen zijn van het DNA van D66.
In Buren zijn we het hier volmondig mee eens. D66 Buren is een positieve partij, die luistert naar wat de bewoners van Buren te zeggen hebben. We zoeken op een praktische manier naar oplossingen.
Zo zijn we onlangs in gesprek gegaan met de verkeerswerkgroep van Beusichem Leeft. In Beusichem wordt door veel bewoners flinke verkeersoverlast ervaren. Na meerdere gesprekken met de gemeente Buren en onderzoeken die de werkgroep zelf heeft gedaan naar de verkeersoverlast en verkeersveiligheid liep het proces vast. Na ons gesprek hebben we direct navraag gedaan bij de gemeente, die het contact met de werkgroep weer zal oppakken. Ook al betekent dit niet meteen dat er een einde is gekomen aan deze problematiek in Beusichem, zijn we blij dat we weten wat er speelt en kunnen bijdragen aan het zoeken naar een oplossing.
Eind januari hebben we, samen met de Partij voor de Dieren, een debat aangevraagd in de gemeenteraad over de verschrikkelijke stalbrand in de Knorhof. Natuurlijk willen we dat dit nooit meer voorkomt. D66 heeft daarom een voorstel gedaan om met de eigenaar van de Knorhof in gesprek te gaan en gezamenlijk naar redelijke oplossingen te zoeken waarbij het dierenwelzijn en de veiligheid voorop staat.
D66 Buren staat voor ondernemen, ontwikkelen en ondersteunen. Door te luisteren naar bewoners en ondernemers in Buren en met elkaar te zoeken naar praktische, duurzame oplossingen zorgen we voor een leefbaar Buren.
Zien we u op 21 maart bij de stembus? Stem op D66 en stem voor een leefbaar Buren!

The post Het DNA van D66 Buren appeared first on Buren.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.