Nieuws van politieke partijen in Amsterdam inzichtelijk

62 documenten

VVD reageert op collegeplannen knip Weesperstraat

VVD VVD Amsterdam 23-06-2020 02:27

VVD-duoraadslid Stijn Nijssen reageert op de plannen die het college op 23 juni 2020 presenteert om de Weesperstraat af te sluiten voor doorgaand verkeer met een zogeheten verkeersknip.

https://www.vvdamsterdam.nl/nieuws/39989/vvd-reageert-op-collegeplannen-knip-weesperstraat

"Met het afsluiten van de Weesperstraat knijpt dit college een cruciale verkeersader van Amsterdam dicht," zegt Nijssen. 

Het college houdt volgens Nijssen een vergaand verkeersexperiment, zonder enig idee te hebben wat dit betekent voor de doorstroom.

Nijssen: "Wat de VVD betreft is het juist in tijden van Corona cruciaal om de stad ook voor automobilisten bereikbaar te houden, zo zorgen we ervoor dat we het OV niet overbelasten. Bovendien zijn automobilisten geen tweederangs Amsterdammers."

In de college plannen zou er een knip komen in de Weesperstraat op L.H. Sarlouisbrug ter hoogte van de Nieuwe Keizersgracht, waardoor doorgaand autorijverkeer (hulpdiensten en OV  uitgezonderd) niet meer mogelijk zou zijn.  

VVD reageert op collegeplannen knip Weesperstraat

VVD VVD Amsterdam 23-06-2020 02:27

VVD-duoraadslid Stijn Nijssen reageert op de plannen die het college op 23 juni 2020 presenteert om de Weesperstraat af te sluiten voor doorgaand verkeer met een zogeheten verkeersknip.

https://www.vvdamsterdam.nl/nieuws/39989/vvd-reageert-op-collegeplannen-knip-weesperstraat

"Met het afsluiten van de Weesperstraat knijpt dit college een cruciale verkeersader van Amsterdam dicht," zegt Nijssen. 

Het college houdt volgens Nijssen een vergaand verkeersexperiment, zonder enig idee te hebben wat dit betekent voor de doorstroom.

Nijssen: "Wat de VVD betreft is het juist in tijden van Corona cruciaal om de stad ook voor automobilisten bereikbaar te houden, zo zorgen we ervoor dat we het OV niet overbelasten. Bovendien zijn automobilisten geen tweederangs Amsterdammers."

In de college plannen zou er een knip komen in de Weesperstraat op L.H. Sarlouisbrug ter hoogte van de Nieuwe Keizersgracht, waardoor doorgaand autorijverkeer (hulpdiensten en OV  uitgezonderd) niet meer mogelijk zou zijn.  

Partij voor de Dieren wil verkeers­snelheid van 30 km/uur binnen de ring A10

Partij voor de Dieren Partij voor de Dieren Amsterdam 22-01-2020 00:00

Fractievoorzitter Johnas van Lammeren dient vandaag in de Amsterdamse gemeenteraad een voorstel in om de snelheid binnen de ring A10 te verlagen naar 30 km/uur. Dit komt ten goede aan de luchtkwaliteit, verkeersveiligheid en verkeersdoorstroming. De huidige plannen van het stadsbestuur voor een autoluwe binnenstad leveren tot 40% meer verkeer op voor de hoofdstraten zoals Kattenburg, Van Diemenstraat, Houtman- en Nassaukade. Dat is zeer onwenselijk voor de bewoners van deze straten. De verkeersoverlast en luchtkwaliteit overschrijden daarmee alle normen. 30 km/uur voor een gezonde stad Johnas van Lammeren: “Ruim 30 bewonersorganisaties trokken bij de gemeenteraad terecht aan de bel over de gevolgen van de autoluwe plannen. Het verbeteren van de gemiddelde luchtkwaliteit mag niet als gevolg hebben dat de luchtkwaliteit in andere straten sterk verslechtert.” Als er binnen de ring A10 30 km/uur wordt gereden, dan wordt de luchtkwaliteit overal beter en vermindert de CO2-uitstoot. Ook verbetert de doorstroming van het verkeer en de verkeersveiligheid voor voetgangers en fietsers. Een 30 km-zone maakt ook meer fietsstraten mogelijk. Dit is bijvoorbeeld wenselijk bij de Rozengracht. Op die manier is bijvoorbeeld het kappen van de 33 bomen aldaar niet nodig. Luchtkwaliteit nu al heel erg slecht De Partij voor de Dieren is voorstander van de plannen voor een autoluw Amsterdam. Minder autoverkeer is noodzakelijk voor het verbeteren van de luchtkwaliteit. De gevolgen van de autoluwe binnenstad worden nu echter afgewenteld op de bewoners van de ‘hoofdstraten’. In die straten komt door de ‘verkeersknips’ fors meer verkeer. Tijdens een bezoek aan bewoners van de Houtmankade mat Johnas van Lammeren nu al fijnstofwaarden van 81 pm10, terwijl de norm 40 is. Als in deze straten het verkeersvolume (met zo’n 40%) verhoogd wordt, dan is dat zeer onwenselijk. Het plan voor een 30 km-zone biedt een goede oplossing voor dit probleem.

Snorfiets van het fietspad blijkt groot succes | Amsterdam

GroenLinks GroenLinks Amsterdam 10-12-2019 00:00

Dit jaar is de snorfiets verbannen van de meeste Amsterdamse fietspaden. Snorfietsers moeten nu, met een helm, op de rijbaan rijden. Uit een evaluatie van de maatregelen blijkt deze week dat de stad daardoor een stuk veiliger is geworden. Precies wat GroenLinks samen met de actiegroep ‘Geef het Fietspad Terug’ en de Fietsersbond al jaren betoogden.

 

Al sinds 2011 pleitte GroenLinks ervoor om de snorfiets van het fietspad naar de rijbaan de verplaatsen. Omdat er een landelijke wetswijziging voor nodig was, werd de maatregel pas in april van dit jaar ingevoerd.

Het aantal fietsers is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Dat is mooi nieuws, want fietsen is gezond en goed voor de luchtkwaliteit. Maar tegelijkertijd nam ook het aantal snorfietsen op het fietspad toe. Deze brede en vaak veel te snelle voertuigen zorgden op de steeds drukker wordende fietspaden voor gevaarlijke situaties en vervuilde lucht wat de fietsers direct inademen. Er bleek daarom ook groot draagvlak te zijn in de stad om de snorfiets naar de rijbaan te verplaatsen.

 

Veiliger en Schoner

Uit de evaluatie blijkt dat het aantal geregistreerde ongevallen met letsel waar een snorfiets bij betrokken was, sinds april sterk is gedaald. In de periode april tot en met oktober ging het in voorgaande jaren om gemiddeld 100 ongevallen, nu zijn het er 30. Bovendien zijn er minder bijna-aanrijdingen en ruzies tussen snorfietsen en andere weggebruikers. Het overgrote merendeel van de snorfietsers rijdt op de rijbaan en draagt een helm. Ook is het aantal geregistreerde snorfietsen flink gedaald.

Zeeger Ernsting, raadslid voor GroenLinks is erg tevreden: “Dit is heel goed nieuws voor de Amsterdamse fietsers. De fietspaden zijn de afgelopen maanden een stuk veiliger geworden. Als fietser word je niet meer van je sokken gereden door snorfietsen die veel te hard rijden en hun uitlaatgassen in jouw gezicht blazen”.

 

Tweede Kamer aan zet

Maar als het aan GroenLinks ligt, is de strijd nog niet gestreden. Want de maatregelen gelden nu nog niet door de hele stad. In de stadsdelen Zuidoost en Nieuw-West vind je nog veel bromfietspaden of fietspaden waar de snorfiets nog wel op mag rijden. Daarom blijven wij ons inzetten voor veilige fietspaden, door de hele stad.

Nu is gebleken dat de maatregel zo effectief is, willen andere steden aan de slag met de invoering in hun gemeente. Wat daarbij enorm zou helpen is da Den Haag nu eindelijk landelijk regelt dat alle snorfietsen worden verplaatst naar de rijbaan.

Kunnen bootbezitters straks het hoofd nog wel boven water houden?

VVD VVD Amsterdam 05-11-2019 09:01

De gemeente wil het vaarbeleid over een andere boeg gooien, maar gaat hierbij veel te kort door de bocht. Niet alleen zal slechts een enkeling nog aan de nieuwe eisen kunnen voldoen, ook zullen Amsterdamse bootbezitters in Noord, IJburg en Zeeburgereiland worden geconfronteerd met een belastingverhoging in de vorm van een vignetplicht. De VVD gaat pas overstag als het overhaaste beleid beter wordt uitgewerkt en bovendien op de stadsdelen afgestemd wordt.

https://www.vvdamsterdam.nl/nieuws/37127/kunnen-bootbezitters-straks-het-hoofd-nog-wel-boven-water-houden

Over een jaar of vijf moet het roer om: in 2025 zijn de grachten enkel toegankelijk voor emissieloze vaartochtjes. Het werelderfgoed wordt daarmee afgesloten voor Amsterdammers zonder zo’n dure elektrische boot. Alles wat niet aan de meest ambitieuze duurzaamheidseisen voldoet wordt over vijf jaar uit de binnenstad geweerd en in 2030 moet heel Amsterdam emissieloos varen.

 

Geld als water, moet het college denken, want de prijs voor een vignet – de kosten voor een ligplaats in Amsterdam – worden snel verhoogd met wel 75%. De overhaaste lastenverzwaring is echter slecht uitgewerkt. Zo is het volstrekt onduidelijk wat er onder ‘binnenwater’ wordt gerekend, waardoor mogelijk zomaar veel meer bewoners met nog meer extra belasting kunnen worden geconfronteerd. Bovenal bevat het nieuwe vaarbeleid ook nog erg veel onjuistheden.

 

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536870145 1107305727 0 0 415 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} @font-face {font-family:"Helvetica Neue"; panose-1:2 0 5 3 0 0 0 2 0 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-452984065 1342208475 16 0 1 0;} @font-face {font-family:"Lucida Grande"; panose-1:2 11 6 0 4 5 2 2 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520090897 1342218751 0 0 447 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} @page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} -->

Al met al bestaat de indruk dat het nieuwe vaarbeleid overhaast en zonder afstemming met de stadsdelen in elkaar is geflanst. Haastige spoed is zelden goed, wat al helemaal geldt voor de overambitieuze eisen die aan bootbezitters worden gesteld. Kortom, de gemeente moet de tijd nemen om vaarbeleid uit te werken dat voor alle Amsterdammers haalbaar en betaalbaar is.

Kunnen bootbezitters straks het hoofd nog wel boven water houden?

VVD VVD Amsterdam 05-11-2019 09:01

De gemeente wil het vaarbeleid over een andere boeg gooien, maar gaat hierbij veel te kort door de bocht. Niet alleen zal slechts een enkeling nog aan de nieuwe eisen kunnen voldoen, ook zullen Amsterdamse bootbezitters in Noord, IJburg en Zeeburgereiland worden geconfronteerd met een belastingverhoging in de vorm van een vignetplicht. De VVD gaat pas overstag als het overhaaste beleid beter wordt uitgewerkt en bovendien op de stadsdelen afgestemd wordt.

https://www.vvdamsterdam.nl/nieuws/37127/kunnen-bootbezitters-straks-het-hoofd-nog-wel-boven-water-houden

Over een jaar of vijf moet het roer om: in 2025 zijn de grachten enkel toegankelijk voor emissieloze vaartochtjes. Het werelderfgoed wordt daarmee afgesloten voor Amsterdammers zonder zo’n dure elektrische boot. Alles wat niet aan de meest ambitieuze duurzaamheidseisen voldoet wordt over vijf jaar uit de binnenstad geweerd en in 2030 moet heel Amsterdam emissieloos varen.

 

Geld als water, moet het college denken, want de prijs voor een vignet – de kosten voor een ligplaats in Amsterdam – worden snel verhoogd met wel 75%. De overhaaste lastenverzwaring is echter slecht uitgewerkt. Zo is het volstrekt onduidelijk wat er onder ‘binnenwater’ wordt gerekend, waardoor mogelijk zomaar veel meer bewoners met nog meer extra belasting kunnen worden geconfronteerd. Bovenal bevat het nieuwe vaarbeleid ook nog erg veel onjuistheden.

 

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536870145 1107305727 0 0 415 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} @font-face {font-family:"Helvetica Neue"; panose-1:2 0 5 3 0 0 0 2 0 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-452984065 1342208475 16 0 1 0;} @font-face {font-family:"Lucida Grande"; panose-1:2 11 6 0 4 5 2 2 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520090897 1342218751 0 0 447 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} @page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} -->

Al met al bestaat de indruk dat het nieuwe vaarbeleid overhaast en zonder afstemming met de stadsdelen in elkaar is geflanst. Haastige spoed is zelden goed, wat al helemaal geldt voor de overambitieuze eisen die aan bootbezitters worden gesteld. Kortom, de gemeente moet de tijd nemen om vaarbeleid uit te werken dat voor alle Amsterdammers haalbaar en betaalbaar is.

VVD reageert geschokt op vergaande plannen autovrije stad

VVD VVD GroenLinks D66 PvdA Amsterdam 02-10-2019 03:41

Vandaag heeft het college van GroenLinks, D66, PvdA en SP de uitwerking van de plannen gepresenteerd om de stad autoluw te maken. VVD-woordvoerder Verkeer Anne Marttin: “Het college verklaart hiermee de oorlog aan alle Amsterdammers met een auto. Deze plannen zetten de stad op slot. De VVD gaat er alles aan doen om de stad bereikbaar te houden voor Amsterdammers, hun familie en hun bezoek.”

https://www.vvdamsterdam.nl/nieuws/36624/vvd-reageert-geschokt-op-vergaande-plannen-autovrije-stad

In de plannen wil het college tientallen no-go area’s creëren voor auto’s. Niet alleen parkeren wordt lastig, ook autorijden wordt volgens de plannen praktisch onmogelijk gemaakt. Daarnaast moeten auto’s wat het college betreft hun snelheid minderen en komt er zelfs een kilometerheffing. Het voornemen om tienduizend parkeerplekken te schrappen krijgt gestalte door om de zes maanden versneld parkeerplekken op te heffen in buurten.

 

Marttin: “Om de stad en met name het centrum bereikbaar en leefbaar te houden moeten we keuzes maken. Dat onderschrijft ook de VVD. Alleen met deze extreme plannen jaagt dit college wederom Amsterdammers de stad uit: gezinnen, ouderen, mantelzorgers en ondernemers zijn de dupe. Zonder auto kunnen zij straks niet meer hun kinderen naar school brengen, voor familie zorgen, boodschappen doen of naar het werk. Bovendien raakt dit ondernemers hard in hun portemonnee.”

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536870145 1107305727 0 0 415 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536858881 -1073732485 9 0 511 0;} @font-face {font-family:"Lucida Grande"; panose-1:2 11 6 0 4 5 2 2 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520090897 1342218751 0 0 447 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} @page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} -->

In het plan geeft het college aan in gesprek te willen met bewoners over deze maatregelen. “Wat ons betreft bestaat dit gesprek niet alleen uit aanhoren, maar ook uit luisteren en in samenspraak met buurten zoeken naar oplossingen. Dit stadsbestuur is er voor alle Amsterdammers. Ook voor autobezitters,” aldus Marttin.

 

VVD reageert geschokt op vergaande plannen autovrije stad

VVD VVD GroenLinks D66 PvdA Amsterdam 02-10-2019 03:41

Vandaag heeft het college van GroenLinks, D66, PvdA en SP de uitwerking van de plannen gepresenteerd om de stad autoluw te maken. VVD-woordvoerder Verkeer Anne Marttin: “Het college verklaart hiermee de oorlog aan alle Amsterdammers met een auto. Deze plannen zetten de stad op slot. De VVD gaat er alles aan doen om de stad bereikbaar te houden voor Amsterdammers, hun familie en hun bezoek.”

https://www.vvdamsterdam.nl/nieuws/36624/vvd-reageert-geschokt-op-vergaande-plannen-autovrije-stad

In de plannen wil het college tientallen no-go area’s creëren voor auto’s. Niet alleen parkeren wordt lastig, ook autorijden wordt volgens de plannen praktisch onmogelijk gemaakt. Daarnaast moeten auto’s wat het college betreft hun snelheid minderen en komt er zelfs een kilometerheffing. Het voornemen om tienduizend parkeerplekken te schrappen krijgt gestalte door om de zes maanden versneld parkeerplekken op te heffen in buurten.

 

Marttin: “Om de stad en met name het centrum bereikbaar en leefbaar te houden moeten we keuzes maken. Dat onderschrijft ook de VVD. Alleen met deze extreme plannen jaagt dit college wederom Amsterdammers de stad uit: gezinnen, ouderen, mantelzorgers en ondernemers zijn de dupe. Zonder auto kunnen zij straks niet meer hun kinderen naar school brengen, voor familie zorgen, boodschappen doen of naar het werk. Bovendien raakt dit ondernemers hard in hun portemonnee.”

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536870145 1107305727 0 0 415 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536858881 -1073732485 9 0 511 0;} @font-face {font-family:"Lucida Grande"; panose-1:2 11 6 0 4 5 2 2 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520090897 1342218751 0 0 447 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} @page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} -->

In het plan geeft het college aan in gesprek te willen met bewoners over deze maatregelen. “Wat ons betreft bestaat dit gesprek niet alleen uit aanhoren, maar ook uit luisteren en in samenspraak met buurten zoeken naar oplossingen. Dit stadsbestuur is er voor alle Amsterdammers. Ook voor autobezitters,” aldus Marttin.

 

Een veilige oversteek op de IJdoornlaan

PvdA PvdA Amsterdam 20-09-2019 19:32

IJdoornlaan is een hele lange en grote weg in Noord waar soms behoorlijk snel wordt gereden. Weg heeft met afstanden stoplichten en voetgangersoversteekplaatsen. Echter op het stuk tussen de kruising Volendammerweg/IJdoornlaan en de kruising Zuiderzeeweg/IJdoornlaan is er geen enkel zebrapad te vinden. Ter hoogte van de Hilversumstraat, waar zich ook bushaltes bevinden en mensen dus vaak oversteken, zijn vanuit de bewoners de behoefte en wens geuit voor een beschermd oversteekplaats. De weg is een 50km weg, maar er worden al gauw snelheden waargenomen van 70 á 80 km per uur, terwijl ook veel kinderen hier de weg oversteken. Onze stadsdeelcommissielid Paul Scheerder heeft tijdens de commissievergadering van afgelopen woensdag gepleit voor een voetgangersoversteelplaats op dit punt. Portefeuillehouder vond dit een terecht punt en gaf aan dat IJdoorlaan haar aandacht heeft omdat deze weg een barrière in Noord is en op meerdere plekken moeilijk oversteekbaar is. Volgens de portefeuillehouder geldt dat ook voor de door Paul genoemde plek en dat er tijdens behandelen van ‘visie IJdoornlaan’ die binnenkort op onze agenda zal staan naar heel IJdoornlaan gekeken moet worden. Wordt dus gevolgd!

Het bericht Een veilige oversteek op de IJdoornlaan verscheen eerst op PvdA Amsterdam-Noord.

Geen subsidies voor anti-integratieve clubs

VVD VVD Amsterdam 13-09-2019 08:16

Amsterdam moet een code ontwikkelen die voorkomt dat organisaties die de integratie tegenwerken subsidie kunnen krijgen. Daartoe heeft VVD-raadslid Claire Martens vandaag een voorstel ingediend in de gemeenteraad.

https://www.vvdamsterdam.nl/nieuws/36414/geen-subsidies-voor-anti-integratieve-clubs

Martens: “In het verleden heeft het kunnen gebeuren dat Amsterdam subsidies verleende aan organisaties wiens activiteiten indruisten tegen de kernwaarden van Nederland. Ook zijn er stichtingen gesubsidieerd waarvan de bestuursleden op radar stonden bij de inlichtingendiensten. Dit mag niet meer gebeuren.”

 

In het voorstel pleit Martens voor het instellen van een verplichte verklaring voor subsidieontvangers. “In deze verklaring dienen de subsidieaanvragers de kernwaarden van Nederland te onderschrijven. Als blijkt dat men zich hier niet aan houdt, moet de subsidie volledig worden terugbetaald,” aldus Martens.

 

Om te voorkomen dat subsidies en verkeerde handen vallen moet de gemeente nauwer gaan samenwerken met de inlichtingendiensten. Daarnaast zou Amsterdam wat Martens betreft steekproeven moeten houden onder de stichtingen en organisaties die een subsidierelatie met de gemeente hebben.

 

Het college dient binnen zes weken te reageren op het voorstel. Vervolgens dient de gemeenteraad zich uit te spreken over het plan.

 

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"MS 明朝"; panose-1:0 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:128; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:fixed; mso-font-signature:1 134676480 16 0 131072 0;} @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:3 0 0 0 1 0;} @font-face {font-family:Cambria; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:3 0 0 0 1 0;} @font-face {font-family:"Lucida Grande"; panose-1:2 11 6 0 4 5 2 2 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520090897 1342218751 0 0 447 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:Cambria; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"MS 明朝"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-family:Cambria; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"MS 明朝"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} @page WordSection1 {size:595.0pt 842.0pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} -->

Lees hieronder het initiatiefvoorstel ‘Geen subsidie voor anti-integratieve projecten of activiteiten’ en de daaropvolgende berichtgeving in de Telegraaf:

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.