Nieuws van politieke partijen in Krimpen aan den IJssel inzichtelijk

11 documenten

Hoogtebeperking voor vrachtwagens Noorderstraat Oud Krimpen

PvdA PvdA Krimpen aan den IJssel 27-07-2020 21:36

Al jaren ondervinden de bewoners van de Rotterdamseweg en de Noorderstraat hinder en schade van het voorbijrazende vrachtverkeer in Oud Krimpen.

De veelal niet onderheide huizen, lopen scheuren en verzakkingen op door het zware verkeer, dat vanaf de Algerabrug direct rechtaf Krimpen aan den IJssel inslaat, in plaats van bij de grote kruising de nieuwe Tiendweg te nemen.

Een aantal bewoners, met name op de Noorderstraat was hierdoor de wanhoop nabij.

De PvdA Krimpen heeft zich, in samenwerking met de bewoners, hard gemaakt voor een oplossing voor deze ellende. Dankzij de gemeente is er nu een permanente hoogtebeperking voor vrachtverkeer onder aan de Algerabrug.

Onze volgende wens is er voor te zorgen, dat er ook geen vrachtverkeer meer vanaf de Noorderstraat richting de Tuinstraat gaat.

Wij houden jullie op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Het bericht Hoogtebeperking voor vrachtwagens Noorderstraat Oud Krimpen verscheen eerst op PvdA Krimpen aan den Ijssel.

CDA Krimpen blij met slaan eerste paal Wisselstrook

CDA CDA Krimpen aan den IJssel 17-12-2019 17:12

Krimpen aan den IJssel CDA Krimpen is blij dat de eerste paal is geslagen voor het viaduct van de wisselstrook. In juni 2017 heeft het toenmalig burgerraadslid Fred Slappendel namens het CDA een initiatiefvoorstel ingediend wat nu in grote lijnen uitgewerkt gaat worden. Volgens Fred Slappendel, bedenker vanhet plan, is de eerste fase van start gegaan met het omleggen van de wisselstrook om ruimte te creëren voor een Stop en Go halte tussen de N210 en de wisselstrook t.h.v. de Hoogendijktunnel. De bouw aan de andere zijde van de N210 moet nog starten. Volgens het CDA-planwas deze locatie bedoeld net voor de grote kruising. Het voornemen is om alle buslijnen gebruik te laten maken van de nieuwe Stop en Go halten voor een optimale frequentie met Capelse Brug. Een ander plan uit het CDA-initiatiefvoorstel bestaat uit het verplaatsen van het huidige busstation naar de rotonde N210/Ouverturelaan. Volgens het CDA-plan zal hier een grote P+R met minimaal 250 parkeerplaatsen worden aangelegd. Dit zal bijdragen om zowelhet verkeer op de Algeracorridor als de parkeerdruk op P+R Capelsebrug te verminderen. Over dit onderwerp moet nog een beslissing genomen worden. Een ander onderwerp uit het initiatiefvoorstel, een rotonde op de kruising Nw. Tiendweg/VanOstade- en Boerhavelaan is om een aantal redenen afgewezen. Het was de bedoeling om hier de wisselstrook op aan te sluiten om een onafhankelijke weg met Capelle te krijgen via deze strook. Dit zou de doorstroming in Krimpen én Capelle op zowel de wisselstrook als de hoofdrijbaan aanzienlijk verbeteren. Het CDA hoopt dat de doorstroming op de Algeracorridor met de andere gemaakte keuzes zal verbeteren.

CDA Krimpen blij met slaan eerste paal Wisselstrook

CDA CDA Krimpen aan den IJssel 17-12-2019 17:12

Krimpen aan den IJssel CDA Krimpen is blij dat de eerste paal is geslagen voor het viaduct van de wisselstrook. In juni 2017 heeft het toenmalig burgerraadslid Fred Slappendel namens het CDA een initiatiefvoorstel ingediend wat nu in grote lijnen uitgewerkt gaat worden. Volgens Fred Slappendel, bedenker vanhet plan, is de eerste fase van start gegaan met het omleggen van de wisselstrook om ruimte te creëren voor een Stop en Go halte tussen de N210 en de wisselstrook t.h.v. de Hoogendijktunnel. De bouw aan de andere zijde van de N210 moet nog starten. Volgens het CDA-planwas deze locatie bedoeld net voor de grote kruising. Het voornemen is om alle buslijnen gebruik te laten maken van de nieuwe Stop en Go halten voor een optimale frequentie met Capelse Brug. Een ander plan uit het CDA-initiatiefvoorstel bestaat uit het verplaatsen van het huidige busstation naar de rotonde N210/Ouverturelaan. Volgens het CDA-plan zal hier een grote P+R met minimaal 250 parkeerplaatsen worden aangelegd. Dit zal bijdragen om zowelhet verkeer op de Algeracorridor als de parkeerdruk op P+R Capelsebrug te verminderen. Over dit onderwerp moet nog een beslissing genomen worden. Een ander onderwerp uit het initiatiefvoorstel, een rotonde op de kruising Nw. Tiendweg/VanOstade- en Boerhavelaan is om een aantal redenen afgewezen. Het was de bedoeling om hier de wisselstrook op aan te sluiten om een onafhankelijke weg met Capelle te krijgen via deze strook. Dit zou de doorstroming in Krimpen én Capelle op zowel de wisselstrook als de hoofdrijbaan aanzienlijk verbeteren. Het CDA hoopt dat de doorstroming op de Algeracorridor met de andere gemaakte keuzes zal verbeteren.

Politie Rotterdam-Oost, Basisteam ...

Leefbaar Krimpen Leefbaar Krimpen Krimpen aan den IJssel 07-08-2019 15:51

Geen oeververbinding tussen ...

Leefbaar Krimpen Leefbaar Krimpen Krimpen aan den IJssel 16-07-2019 21:34

Geen oeververbinding tussen Ridderkerk-Krimpenerwaard. Wel extra geld voor Algeracordior.

https://www.facebook.com/181293321920 ...

Leefbaar Krimpen Leefbaar Krimpen D66 VVD Krimpen aan den IJssel 28-05-2019 15:36

https://www.facebook.com/181293321920314/posts/2180219278694365/

Vervoerders: Wij willen een brug ...

Leefbaar Krimpen Leefbaar Krimpen Krimpen aan den IJssel 24-05-2019 06:10

De ChristenUnie vindt dit voorstel ...

ChristenUnie ChristenUnie Krimpen aan den IJssel 14-05-2019 10:01

De ChristenUnie vindt dit voorstel niet bijdragen aan de verkeersveiligheid van de Ouverturelaan. Sterker nog, voor fietsers wordt de weg alleen maar onveiliger. Dit wordt door het college erkend in één van de bijlagen van het raadsvoorstel. Een (verhoogde) rijbaanscheiding is naar onze mening dus vragen om ongelukken met fietsers. Welke oplossingen/mogelijkheden zie jij? Laat het ons weten...

Leefbaar Krimpen bracht samen met ...

Leefbaar Krimpen Leefbaar Krimpen SGP Krimpen aan den IJssel 17-12-2018 20:27

Leefbaar Krimpen bracht samen met SvK,SGP een motie in voor de 6e variant voor de Ouverturelaan. De motie werd unaniem aangenomen.

Leefbaar Krimpen heeft bij de ...

Leefbaar Krimpen Leefbaar Krimpen SGP Krimpen aan den IJssel 14-12-2018 09:00

Leefbaar Krimpen heeft bij de raadsvergadering van 13 december een motie ingediend. In deze motie wordt het College opgeroepen om te onderzoeken of en op welke manier het mogelijk is om de bussluis tussen de N210 en de Ouverturelaan tijdens de spits open te stellen voor autoverkeer. Leefbaar wil hiermee onderzoeken of een openstelling een verminderend effect heeft op het aantal autobewegingen op de Ouverturelaan. Mocht uit het onderzoek blijken dat dat het geval is dan zal Leefbaar pleiten voor een permanente openstelling van de bussluis. De motie werd mede gesteund door de Stem van Krimpen en de SGP.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.