Nieuws van politieke partijen in Lansingerland over PvdA inzichtelijk

18 documenten

De toegang tot de nieuwe Zorgvilla ...

PvdA PvdA Lansingerland 02-07-2019 12:25

De toegang tot de nieuwe Zorgvilla Berckendael in Berkel centrum zit wel erg dicht op het nieuwe tweezijdige fietspad. Lastig voor bewoners met een rollator, scootmobiel, rolstoel of rollator, meldt ons immer alerte lid Greet Wijs.

https://www.hartvanlansingerland.nl/n ...

PvdA PvdA Lansingerland 25-06-2019 15:34

https://www.hartvanlansingerland.nl/nieuws/algemeen/18233/tol-t-meerhek-weer-open?redir

Weekbericht 508 is verschenen! "Geen ...

PvdA PvdA Lansingerland 07-04-2019 15:46

Weekbericht 508 is verschenen! "Geen nieuwbouw van sociale huurwoningen met de grootte van konijnenhokken!" en "Kan de openstelling van de Noordeindseweg wel doorgaan vanwege CO2 taakstelling verkeer?" Lees het op: https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/weekbericht-pvda-fractie-30-maart-t-m-5-april-2019/

Rotondes Boterdorpseweg en Klapwijkseweg worden fietsveilig

Leefbaar 3B Leefbaar 3B PvdA Lansingerland 10-02-2019 11:23

Rotondes Boterdorpseweg en Klapwijkseweg worden fietsveilig

Posted on feb 10, 2019 | 0 comments

Bijna de gehele raad van Lansingerland is tevreden over de aanpak om de zeven rotondes op de Boterdorpseweg en Klapwijkseweg fietsveilig te maken. Alleen de PvdA, met 1 zetel in de raad, zegt: “Wij zijn geen verkeerskundigen, maar we hebben er een stuk minder vertrouwen in dan de andere fracties.”

De investeringskosten voor deze verkeersveiligheidsmaatregelen zijn heel hoog, € 2,7 miljoen. Maar fietsveiligheid staat ook hoog in het vaandel van de Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH). Dat laat de MRDH ook merken door voor de zeven rotondes een bijdrage van € 1 miljoen aan de gemeente Lansingerland te geven. Bij alle rotondes worden maatregelen genomen dat de fietser en de automobilist elkaar beter kunnen zien, wordt de snelheid eruit gehaald en duidelijke bebording en wegmarkeringen aangebracht.

Dat zo veel meer geld nodig is, komt omdat de te nemen maatregelen ingrijpender zijn dan wat in eerste instantie gedacht werd. De aanpassingen betreffen namelijk ook het zodanig inrichten van de rotondes dat ze de te verwachten toename van het verkeer tot in 2030 aankunnen. Zo wordt de rotonde Oudelandselaan/Klapwijkseweg een dubbele zogenaamde turborotonde en de rotonde bij Weg en Land moet in z’n geheel verplaats worden.

Een belangrijk punt blijft natuurlijk altijd, hoe goed de rotondes ook zijn aangelegd, het gedrag van verkeersdeelnemers. Dat moet zeker verbeteren. Handhaven, een bekeuring geven, bij slecht verkeersgedrag moet steviger worden opgepakt.

WEEKBERICHT PVDA FRACTIE 12 T/M 18 JAN 2019

PvdA PvdA Lansingerland 20-01-2019 06:39

Dit is weekverslag nummer 497 van de PvdA fractie in Lansingerland. Het was een goed gevulde commissieweek. We leggen verslag van een bespreekstuk over RTHA en geven een update over het Bergse Bos waar de aanleg van A16 stevig in voorbereiding is. En we kunnen het heugelijke nieuws melden dat de regenboogoversteek in centrum Berkel terugkomt. In maart zal deze feestelijk geopend worden, samen met het Carillon.

 https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/weekbericht-pvda-fractie-12-t-m-18-jan-2019/

Mooi winters plaatje in Bergse bos

HOE ZIET LANSINGERLAND ER IN 2030 UIT?

Begin februari verschijnt het 500ste weekbericht van de PvdA-fractie in Lansingerland. Sinds de start van deze gemeente in januari 2007 werd er geen enkele week overgeslagen. In alle weken waarin de gemeenteraad actief was, verscheen het weekbericht op de website lansingerland.pvda.nl. Het PvdA Lansingerland weekbericht is inmiddels landelijk uniek en is tijdens de afgelopen 12 jaar een veel gelezen instituut geworden. Een belangrijke nieuwsbron voor PvdA leden, inwoners, lokale en regionale media en maatschappelijke organisaties die geïnteresseerd zijn in het politieke wel en wee in Lansingerland. Op maandagavond 4 februari wordt hier feestelijk bij stil gestaan, tegelijk met de jaarlijkse PvdA-nieuwjaarsreceptie.

Burgemeester Pieter van de Stadt is bereid gevonden om dan een blik vooruit te werpen. Hij spreekt dan over de vraag “Hoe ziet Lansingerland er in 2030 uit wanneer het 1000ste weekbericht verschijnt?” Ook fractievoorzitter Petra Verhoef zal haar visie hierop geven. Iedereen, dus ook niet PvdA leden, is van harte welkom op maandag 4 februari 2019 vanaf 20 uur in partycentrum ’t Manneke, Leeweg 33, 2651 CL Berkel & Rodenrijs!

 https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/weekbericht-pvda-fractie-12-t-m-18-jan-2019/

 Kop van de Bosweg waar de A16 straks het bos ingaat

BERGSE BOS STEVIG OP DE SCHOP

Begin februari start de aanleg van de A16 Rotterdam dwars door het Bergse Bos. De voorbereidingen langs de Bergweg-Zuid en de Bosweg zijn al in volle gang. De oude manege Hillegersberg moet plaats gaan maken voor de nieuwe weg. De bouw van de nieuwe manege Hillegersberg is nu al in volle gang. Om de weg te kunnen aanleggen moeten 18.7 hectaren bomen worden omgehakt. De A16 Rotterdam loopt vanaf de Bergweg-Zuid ter hoogte van de Bosweg van tot aan de Rotte nabij de Vaandragerdreef door een verdiept aangelegde landtunnel en vervolgens door een aquaduct richting het Ommoordseveld en het verkeersknooppunt Terbregseplein. De weg moet in 2024 klaar zijn. Tijdens de aanleg blijft het bos toegankelijk. Er komen hier en daar uitzichtpunten vanwaar je een blik kunt werpen op de bouw.

Wanneer de landtunnel klaar is, wordt het gebied op en langs de tunnel opnieuw landschappelijk ingericht. Ook de rest van het Bergse Bos gaat ingrijpend op de schop. In opdracht van het Recreatieschap Rottemeren gaat beheerder Staatbosbeheer stevig aan de slag. Er is een budget van 2.5 miljoen euro beschikbaar om achterstallig onderhoud in te lopen en een stevige vernieuwingsslag te maken. Ook in het Bergse Bos is er sprake van essentaksterfte. Ongeveer 5500 bomen moeten vervangen worden.

Het Bergse Bos is inmiddels zo’n 50 jaar oud. Op pad in het bos ontmoette het PvdA Weekbericht een inwoner van Bergschenhoek die in de jaren dertig van de vorige eeuw geboren was aan de Bergweg-Zuid en die nog op het boerenland had gewerkt waarop nu het Bergse Bos staat. Het polderland van Hendrik Chabot die woonde aan de oever van de Rotte vlakbij de plek van het aanstaande aquaduct. In één mensenleven verandert het landschap tussen Rotte en Bergweg-Zuid zeer ingrijpend. De molenstompen blijven gelukkig gespaard.

De aanleg van de A16 Rotterdam heeft de politiek in Rotterdam & Lansingerland vele jaren bezig gehouden. De weg moest “niet te horen, te zien en te ruiken” zijn. Daar zijn wij, zeker op Lansingerlands grondgebied, redelijk goed in geslaagd. Veel van het 100 miljoen bedragende door de regio beschikbaar gestelde extra budget kwam op Lansingerlands grondgebied terecht. De weg duikt vlak na het nieuwe verkeersplein bij de Ankie Verbeek-Ohrlaan onder de grond en komt pas over de Rotte in Ommoord weer boven water. Bovendien wordt er stevig geïnvesteerd in de omgeving van de weg: recreaduct, fietspaden, nieuwe ontsluitingswegen, veel nieuw groen.

Zorgen zijn er wel over de toekomstige belasting van het bestaande wegennet. Wat gaat de A16 Rotterdam betekenen voor de verkeersdrukte op de N209 die aan gaat sluiten op de nieuwe autosnelweg? De N209 wordt een snelle verbinding vanaf de A12, Zoetermeer en Alphen a/d Rijn richting het zuiden. De verkeersveiligheid is er nu al fors onder de maat. Een belangrijk punt van aandacht, ook bij de Provinciale Statenverkiezingen van 20 maart. Wij zullen er veel aandacht voor gaan vragen. Net als voor de overlast die de aanleg van de weg ongetwijfeld met zich gaat brengen.

De actuele ontwikkelingen rond en de geschiedenis van de A16 Rotterdam zijn te vinden op: https://www.a16rotterdam.nl/default.aspx Heel aardig is de tracékaart die een compleet beeld geeft van de huidige en komende situatie: https://www.a16rotterdam.nl/tracekaart/default.aspx

https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/weekbericht-pvda-fractie-12-t-m-18-jan-2019/

Nieuwe manege in het Bergse bos in aanbouw

RTHA TER BESPREKING BIJ COMMISSIE RUIMTE

Op dinsdag 15 januari stond een hele reeks documenten over RTHA ter bespreking (niet ter besluitvorming) op de agenda van commissie Ruimte. Onze woordvoerder Sam constateerde terecht dat deze documenten weinig nieuws melden. We misten de documenten-set over het milieu-effect rapport (MER) en de aanvraag voor nieuw Luchthavenbesluit: https://www.rotterdamthehagueairport.nl/buren-en-omgeving/luchthavenbesluit/luchthavenbesluit-leeswijzer/

Die vormen immers de start van het hele vervolgverhaal sinds 2014. Wat is er nu eigenlijk gebeurd in de afgelopen 5 jaar? Niks, constateerde Sam. Er is nauwelijks visie of beleid vanuit onze gemeente en de regio ten aanzien van de luchthaven. Onderzoeken naar uitplaatsing van het helikopterverkeer zijn op niets uitgelopen. De ombudsman kwam er niet. De luchthaven wil nog steeds uitbreiden, maar vanuit de omringende gemeenten (inclusief Lansingerland) is daar geen draagvlak voor.

RTHA heeft in 2014 een aanvraag ingediend voor een nieuw Luchthavenbesluit op basis van de nieuwe Luchtvaartwet. Tot nu toe is hun exploitatievergunning gebaseerd op een Omzettingsregeling uit 2013. De aanvraag hangt nog steeds. De bal ligt bij de minister, die pas een besluit wil nemen na inwerkingtreding van de nieuwe Luchtvaartwet en de herindeling van het Luchtruim. Dit kan nog wel een paar jaar gaan duren gezien de revolutionaire ontwikkelingen waarvoor de luchtvaart momenteel staat (klimaat, techniek, innovatie, duurzaamheid, maatschappelijk draagvlak).

Wat er waarschijnlijk concreet gaat gebeuren is dat RTHA bij het ministerie gaat vragen om de geluidsemmer te splitsen in maatschappelijk verkeer en commercieel verkeer. Er zijn door RHTA rapporten naar voren gebracht waarmee zij willen aantonen dat het voor de regio van economisch belang is dat de luchthaven kan groeien, maar er is ook contra-expertise die aantoont dat er geen regionaal belang is.

Sam vroeg zich af in wiens belang en met wel doel RTHA om uitbreiding van capaciteit vraagt. En of de wens van RTHA niet in conflict kan komen met de bouw van nieuwe woningen op Wilderszijde en Park Zestienhoven. In hoeverre is het wenselijk om het medische en politie spoedverkeer, wat geluidsruimte betreft, te scheiden van de geluidsruimte voor het commerciële verkeer waardoor extra capaciteit beschikbaar komt voor het commerciële verkeer? Wat zijn de consequenties voor extra overlast? Staan er extra compenserende maatregelen tegenover, is er banengroei te verwachten? En wat gaat het college nu concreet doen als het voorstel van splitsen van geluidsemmers op tafel komt? Dat is immers een bevoegdheid van de minister. Zijn er scenario’s voorhanden? En hoe gaat men de communicatie en klachtenafhandeling beter managen? Zou het toch niet nuttig zijn om een klachtencoördinator / omgevingsmanager in te stellen?

Wethouder Fortuyn gaf aan dat er scenario’s worden doordacht en dat er geen nadelige effecten zullen zijn voor Wilderszijde. De omgevingsmanager is nog niet helemaal van de baan. Er lopen nog gesprekken met de DCMR.

Wat de PvdA Lansingerland betreft moet de regio met elkaar in gesprek. Feit blijft dat de vraag naar internationaal vervoer de komende jaren zal blijven stijgen. En zolang dat niet via rails gaat, dan gaat het via de lucht. Het eigenlijke debat moet erover gaan hoe we dit voor elkaar gaan krijgen zonder enorme schade aan het klimaat. Kleine stappen vooruit, perfecte samenwerking en realistische doelstellingen gaan zeker helpen. We zitten nu in een overgangstijd die vraagt om tijdelijke oplossingen die niet conflicteren met wat we op langere termijn willen gaan realiseren. Een ander type debat is dus nodig.

 https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/weekbericht-pvda-fractie-12-t-m-18-jan-2019/

Paard bij manege Bergse bos

Tot slot: De komende week zijn er geen vergaderingen van raad of commissies. We werken vrolijk toe naar 4 februari, de jaarlijkse PvdA-nieuwjaarsreceptie én de viering van het 500ste weekverslag. Heb een goede week!

 https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/weekbericht-pvda-fractie-12-t-m-18-jan-2019/

Nog meer Bergse bos

https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/weekbericht-pvda-fractie-12-t-m-18-jan-2019/

Molenstomp blijft gelukkig gespaard

 https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/weekbericht-pvda-fractie-12-t-m-18-jan-2019/

 Het Bergse bos telt veel van dit soort bruggetjes

Het bericht WEEKBERICHT PVDA FRACTIE 12 T/M 18 JAN 2019 verscheen eerst op PvdA Lansingerland.

'Verloren maar niet verslagen’, zo ...

PvdA PvdA Lansingerland 22-12-2018 20:46

'Verloren maar niet verslagen’, zo voelden wij ons vlak na de gemeenteraadsverkiezingen van 23 maart. De PvdA-fractie hoopt dat dit jaaroverzicht 2018 laat zien dat wij het gevoel van niet ‘verslagen’ te zijn in de maanden na verkiezingsdag waar hebben gemaakt. Meer dan ooit geloven wij in een sterk en sociaal Lansingerland. Wij gaan weer hard aan de slag in 2019 en ook op weg naar ons 500ste weekbericht sinds 2007 dat begin februari 2019 zal verschijnen!

'Kinderpardongemeenten' | Lansingerland

GroenLinks GroenLinks D66 ChristenUnie PvdA Lansingerland 05-12-2018 00:00

De GroenLinks-fractie diende met steun van WIJ Lansingerland, de ChristenUnie, D66 en de PvdA een motie in waarin het college van b. en w. wordt opgeroepen zich aan te sluiten bij andere ‘Kinderpardongemeenten’ in Nederland.

En natuurlijk ook een foto van het ...

PvdA PvdA Lansingerland 20-11-2018 11:27

En natuurlijk ook een foto van het nieuwe PvdA Lansingerland afdelingsbestuur. Van links naar rechts: Erik Visser, Gerard Bovens, Sjaak van der Pluijm en Mark Kastelein.

WEEKBERICHT PVDA FRACTIE 3 T/M 9 NOV 2018

PvdA PvdA GroenLinks Lansingerland 11-11-2018 16:10

Dit is weekverslag nummer 489 van de PvdA fractie in Lansingerland. Op dinsdagavond waren er twee technische toelichtingen voor de leden van commissie Ruimte: één over het bod dat de gemeente Lansingerland deed aan het samenwerkingsverband voor woningmarktafspraken in de regio Rotterdam en één over de plannen voor veiligere, goed doorstromende rotondes. Beide belangrijke thema’s voor de PvdA-fractie. En we kunnen alvast verklappen: er komt een tunnel, maar niet waar wij deze het meest nodig achtten.

https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/weekbericht-pvda-fractie-3-t-m-9-nov-2018/

Bevolkingsgroei in Parkzoom en Rodenrijsezoom.

SOCIALE WONINGBOUWPLANNEN VAN ONZE GEMEENTE

Onze fractie heeft er al járen op gehamerd: het aantal sociale huurwoningen in Lansingerland moet omhoog en bij voorkeur minimaal 20% van de totale woningvoorraad zijn. Nu ligt dat percentage op 19%. Er is lokaal en regionaal behoefte aan sociale woningen. Mensen die zich inschrijven als woningzoekenden bij Woonnet Rijnmond, waar ook de woningen van 3B-wonen in de pool zitten, krijgen te maken met een wachttijd van flink wat jaren, afhankelijk van hun behoeften en eisen. Jongeren vinden hier nauwelijks een woning. We gaven tijdens het debat op 1 november over de begroting 2019-2022 en het collegeprogramma al aan grote onvrede te hebben met de losse manier waarop de 20% grens nu wordt gehanteerd. Het was toen reden voor onze fractievoorzitter om een stemverklaring af te leggen.

Bij de presentatie over sociale woningbouw afgelopen dinsdag werd duidelijk dat het inderdaad helemaal niet de bedoeling is om de 20% norm te halen. “We zitten nu op 19%. De 20% is een richtgetal, maar er ligt al veel vast aan bouwplannen en daar kunnen we niet zomaar van afwijken”, zo werd uitgelegd. “Effectief heeft Lansingerland 241 corporatiewoningen bijgebouwd in de afgelopen jaren en dat kan je van de andere gemeentes niet zeggen, want daar is vaak ook veel gesloopt of verkocht”. Liggen de ambities van de regio en Lansingerland wel in één lijn? De regio wil voldoende sociale woningen realiseren ten opzichte van de totale woningvoorraad en wil ook graag een meer evenwichtige spreiding en betere betaalbaarheid. Lansingerland wil “in passend tempo groeien naar een omvang van 75.000 inwoners” en wil “huidige inwoners van Lansingerland aansprekende en bereikbare woningen bieden…met een grote variëteit aan woningen in verschillende prijsklassen, zowel koop als huur”. Wat een gek verhaal eigenlijk. Hoezo, voor huidige inwoners? We trekken met de prijzen van onze woningen toch vooral de Rotterdammers met de dure auto’s en af en toe een BN-er uit Amsterdam? En jongeren en mensen met lage inkomens zijn gedwongen te verhuizen naar één van de omliggende gemeentes van Lansingerland? Het college redeneert: aanbod creëert vraag en aangezien we binnen Woonnet Rijnmond verhuren, zouden we alleen maar bouwen voor import. Zo lijkt een deel van de fracties er ook in te zitten. Het bod aan de provincie kwam dus uit op (maar) 750-1000 sociale huurwoningen erbij bouwen tot 2030. We zijn natuurlijk benieuwd wat de provincie Zuid-Holland van het bod vindt. De provincie wil namelijk zeker weten dat de doelgroep goed gehuisvest wordt en dat er meer spreiding is. Wilderszijde, waar het geplande percentage sociaal nu op 20% staat, loopt daarbij nog wel een risico. Daar moet een bestemmingsplan worden vastgesteld. Wat nu als de provincie dit percentage liever hoger ziet? Bij de eerstvolgende vergadering van commissie Ruimte van 4 december a.s. zullen we samen met GroenLinks een bespreekstuk agenderen, waar het ‘bouwen voor eigen behoefte’ versus ‘solidair bouwen in de regio’ een belangrijke vraag zal zijn. De onderzoeksresultaten over woningbehoefte in de regio, die de commissie Ruimte inmiddels heeft ontvangen, zullen daarvoor de basis vormen. Binnenkort dus meer hierover.

 https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/weekbericht-pvda-fractie-3-t-m-9-nov-2018/

Bouwen bij de HSL in Bergschenhoek

ROTONDES AANGEPAKT VOOR VEILIGHEID EN DOORSTROMING

 Bij de commissie Ruimte was er ook een uitgebreide uitleg over plannen voor verbetering van veiligheid van zeven grote rotondes in Bergschenhoek en Berkel en Rodenrijs. Verkeersveiligheid is belangrijk, maar de doorstroming van verkeer op de rotondes moet ook verzekerd zijn. Het speciaal gemaakte filmpje ‘Niek en de zeven rotondes’ illustreerde de onveilige situatie op deze rotondes. Niek is een jongen van een jaar of 15, die een aardig tempo heeft en houdt van de kortste weg over de rotonde. De problematiek bij de verschillende rotondes varieert: soms zijn fietsers niet goed zichtbaar door een heg, soms zitten ze in een dode hoek, soms naderen de auto’s te snel of fietsen de fietsers tegen het verkeer in, soms verschillen de voorrangsregels van rotonde tot rotonde en raken automobilisten in de war. U weet dat de rotonde bij de Oudelandselaan/Klapwijkse weg al jarenlang onze aandacht heeft. Het is een belangrijke route voor schoolgaande kinderen, van en naar de sportvelden en naar het centrum van Berkel. Scheiden van auto’s en fietsers is de enige veilige manier, wat ons betreft, en wij pleitten dus voor ondertunneling. Met onze petitie die we begin 2018 startten haalden we 1571 handtekeningen op bij bezorgde ouders, sportclubs, scholen en anderen. Uit het Masterplan voor de wijk Westpolder-Bolwerk bleek destijds dat er in 2002 al een fietstunnel gepland stond tussen de Leeweg en de Klapwijkseweg, halverwege de Oudelandselaan en de brug bij ’t Manneke. Onze scheidend fractieleider Gerard Bovens zei in maart 2018: “Eén blik van het college op het Masterplan 2002 had aanleiding moeten zijn om een gedegen technisch onderzoek te laten doen naar de haalbaarheid van bouw van een fietstunnel. Dit is niet gebeurd. Er is alleen onderzoek gedaan naar de mogelijkheid om de rotonde aan te passen terwijl tegen de raad werd gezegd dat de aanleg van een tunnel technisch veel te ingewikkeld en te duur was. Het Masterplan Westpolder-Bolwerk laat zien dat dit niet spoort met het verhaal van zestien jaar geleden”. De Fietsersbond is overigens ook geen voorstander van ondertunneling. Leest u het allemaal nog maar eens rustig door in het meest recente stukken op onze website. Fietstunnel Oudelandselaan legt hypotheek op nieuwe college en College jokt over haalbaarheid tunnel.

https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/weekbericht-pvda-fractie-3-t-m-9-nov-2018/

Rotonde bij Oudelandselaan/Klapwijkse weg

Toeval of niet, de ambtenaren bewaarde ‘onze’ rotonde tot het laatst. Het werd zo best een beetje spannend. Wat blijkt: daar zit nu géén tunnel in de planning, maar een zogenaamde ‘turborotonde met een Schiedamoplossing’. Daarbij worden de fietsoversteken verder van de rotonde afgelegd, zodat de automobilisten de fietsers niet in hun dode hoek kunnen hebben. Sam de Groot vroeg terecht of dat dan juist niet gevaarlijker is, omdat de auto’s met hoge snelheid (vooral op de Klapwijkseweg vanuit richting Pijnacker) naderen. Die ‘Schiedamoplossing’ is in Schiedam pas een jaar getest, maar levert inderdaad minder ongelukken op. Sam bleef doorvragen. “Hoe kun je van kleine kinderen verwachten dat ze veilig door zo’n file van auto’s oversteken? Niek is een oudere jongen, de kinderen die hier fietsen zijn vaak nog in de leeftijd van de basisschool. Hebben jullie ook met basisscholen en sportverenigingen gesproken?”. De ambtenaren gaan op pad naar die partijen met het filmpje van ‘Niek en de zeven rotondes’. Valmir Xhemaili vroeg nog of er meer verlichting op de rotondes mogelijk is voor veiligheid. Dat is inderdaad een aandachtspunt.

Waar wél een tunnel komt, op termijn, is de rotonde bij de Raadhuislaan, dus de rotonde bij de brandweerkazerne. Dit is de drukste rotonde in de spits volgens tellingen. Er komt veel fietsverkeer ook uit het AMG Schmidtpark razen. Het plan is om een fietstunnel te maken vanaf de Landscheiding naar het AMG Schmidtpark. Voor snelle, regionale fietsers. Denk dan eens door hoe je vervolgens langs de skatebaan en chillplek het nieuw aan te leggen fietspad langs het Berkels dijkje op kunt razen….Dat is nog wel een uitdaging! Het moet een belangrijke verbetering voor de regionale fietsroute worden. En het is ook belangrijk voor ontsluiting van Wilderszijde. Kosten: 3 miljoen. Valmir vroeg nog naar subsidies vanuit het Rijk. Het blijkt dat deze gelden via de Metropoolregio komen, gericht op doorstroming en veiligheid. Regionaal fietsverkeer gaat dus boven de veiligheid van onze schoolgaande en sportende kinderen. Eén van de vele onverwachte moves van het college van Lansingerland. Op 15 januari 2019 wordt dit in commissie Ruimte besproken.

https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/weekbericht-pvda-fractie-3-t-m-9-nov-2018/

Straks geforceerd tunnelgebruik bij rotonde Randweg-West Bergschenhoek

 Tot slot: Er ligt weer een commissieweek in het verschiet. Alleen voor commissies Ruimte en AB, want voor Samenleving waren geen agendapunten. Is dat goed nieuws of slecht nieuws? Op maandag bezoekt Lucas Vokurka, de nieuwe gemeentesecretaris, ons bij de fractievergadering. Wij wensen u een goede week!

 https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/weekbericht-pvda-fractie-3-t-m-9-nov-2018/

 Klimmen in het AMG Schmidtpark blijft leuk

https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/weekbericht-pvda-fractie-3-t-m-9-nov-2018/

Zingen tegen angst in het donker is binnenkort niet meer nodig

 https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/weekbericht-pvda-fractie-3-t-m-9-nov-2018/

Trainen met de mountainbike kan ook in het AMG Schmidtpark

 https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/weekbericht-pvda-fractie-3-t-m-9-nov-2018/

Liever chillen in het park? Kan ook!

 

Het bericht WEEKBERICHT PVDA FRACTIE 3 T/M 9 NOV 2018 verscheen eerst op PvdA Lansingerland.

Gewoon politiek handwerk doen op ...

PvdA PvdA Lansingerland 21-03-2018 16:08

Gewoon politiek handwerk doen op verkiezingsdag. Zie het volledige antwoord van Gedeputeerde Staten op de vragen van PvdA ZH fractie over fietsoversteek N209 Hoekeindseweg: https://www.facebook.com/fietstunnel/posts/394132814331417

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.