Nieuws van politieke partijen over ChristenUnie inzichtelijk

434 documenten

Toegankelijke gemeente: iedereen doet mee

ChristenUnie ChristenUnie Harderwijk 03-07-2021 10:13

Harderwijk is door naar de halve finale van de verkiezing voor Meest Toegankelijke Gemeente. Dat is een mooie opsteker! Want meedoen moet voor iedereen mogelijk zijn. In de commissie Ruimte letten we daarom op fysieke toegang. Zoals bij het nieuwe hondenbeleid waar we onlangs over spraken. De hondenrennen moeten goed bereikbaar zijn. Ook mensen met een rollator of rolstoel moeten het hek kunnen openen.

Oog voor kwetsbaren

ChristenUnie ChristenUnie Kies Gemeente/Lokale afdeling 26-04-2021 14:17

Tijdens het debat over de aanpak van het coronavirus mocht ik voor het eerst het woord voeren in de Tweede Kamer. In mijn maidenspeech sprak ik over wat voor samenleving we willen zijn. Want hoe je met de zwaksten omgaat, laat zien wat voor samenleving je voor ogen hebt. Ik hoop mij te inzetten voor een overheid die er is als schild voor de kwetsbaren en aan een samenleving die het goede zoekt en aandacht heeft voor elkaar. 

Oog voor kwetsbaren

ChristenUnie ChristenUnie Waadhoeke 26-04-2021 14:17

Tijdens het debat over de aanpak van het coronavirus mocht ik voor het eerst het woord voeren in de Tweede Kamer. In mijn maidenspeech sprak ik over wat voor samenleving we willen zijn. Want hoe je met de zwaksten omgaat, laat zien wat voor samenleving je voor ogen hebt. Ik hoop mij te inzetten voor een overheid die er is als schild voor de kwetsbaren en aan een samenleving die het goede zoekt en aandacht heeft voor elkaar. 

Gaswinning in Groningen: een overheid die niet thuis geeft

ChristenUnie ChristenUnie Kies Gemeente/Lokale afdeling 16-04-2021 21:41

Vandaag mocht ik voor het eerst het woord voeren in de Tweede Kamer en tijdens deze maidenspeech sprak ik over de schrijnende situatie in Groningen. Over mensen die het vertrouwen in de overheid verloren. Dat thema is indringend en komt op veel gebieden terug. Ik zie het als een belangrijke opdracht om me de komende jaren sterk te maken voor een betrouwbare en dienstbare overheid.

Hieronder de tekst die ik uitsprak:

Gaswinning in Groningen: een overheid die niet thuis geeft

ChristenUnie ChristenUnie Waadhoeke 16-04-2021 21:41

Vandaag mocht ik voor het eerst het woord voeren in de Tweede Kamer en tijdens deze maidenspeech sprak ik over de schrijnende situatie in Groningen. Over mensen die het vertrouwen in de overheid verloren. Dat thema is indringend en komt op veel gebieden terug. Ik zie het als een belangrijke opdracht om me de komende jaren sterk te maken voor een betrouwbare en dienstbare overheid.

Hieronder de tekst die ik uitsprak:

'Highlights' 3 april 2021

ChristenUnie ChristenUnie Den Helder 03-04-2021 14:40

Update: 3 april 2021. Gisteren was het Goede Vrijdag, vandaag stille zaterdag en mogen we ons voorbereiden op morgen, als het Paasfeest wordt gevierd. Vandaag las ik dat 1 op de 3 mensen in ons land dan denkt aan de christelijke betekenis van het Paasfeest. Het is een geweldig feest en is het een voorrecht om hierbij stil te staan en te weten dat dit feest van de opstanding van Christus en van overwinning over de dood in het hele land en over de hele wereld wordt gevierd. Laatst schreef ik het volgende: de opstanding van de Here Jezus is ook nu, voor ons, van groot belang, het verandert ons leven: door de opstanding werd Christus' verzoenend werk bekrachtigd, waardoor wij nu rechtvaardig worden verklaard. Opgewekt om onze rechtvaardiging (Rom. 4:25) en levend gemaakt met Christus (Efeze 2:5,6). De opgestane Heer stelt ons in staat om een leven te leven zonder angst, maar tot eer van God. Tot een levende hoop door Zijn opstanding (1 Petrus 1:3) en overweldigend groot is Zijn kracht aan ons (Efeze 1:19,20). Om Hem te kennen en de kracht zijner opstanding (Fil.3:8-10). Romeinen 6 is ook een belangrijk gedeelte. De bekende schrijver en zendeling, Watchman Nee, vertelt er over en hij vond het een prachtig hoofdstuk, maar toch, het mislukte steeds. Tot iemand hem er op wees dat 'dit weten wij immers' in vers 6 vooraf moest gaan aan 'zo moet het ook voor u vaststaan' in vers 11. Watchman Nee dacht, hoe kan ik het weten en hij bad 'Heer, open mijn ogen. Toen, als door de bliksem getroffen, zag hij het. Plotseling zag hij zijn eenheid met Christus, dat hij in Hem was en dat toen Hij stierf, hij ook stierf. Zijn dood voor de zonde was dus een zaak van het verleden en niet van de toekomst. Dit goddelijke feit drong tot hem door en hij werd overweldigd door blijdschap. De woorden in Galaten 2:20: 'Met Christus ben ik gekruisigd en toch leef ik' werden realiteit in zijn leven. Zo werd Watchman Nee een man die het symbool werd van geloof en moed voor christenen in hele wereld. Zijn levensmotto was: Ik wil niets voor mezelf; ik wil alles voor de Heer. Wie je ook bent, welke taak je hebt, vertouw op Hem. Wees getrouw in het kleine en God zal je stap voor stap leiden. Zo kunnen we een verschil maken, in deze tijd, waar in zo veel op ons af komt! Hart. groet, Piet Bras

https://denhelder.christenunie.nl/k/n6030/news/view/1369009/43656/cu_pasen_goedevrijdag.jpg

Raadsflits 3 maart 2021

ChristenUnie ChristenUnie Borsele 10-03-2021 20:17

Ook deze avond werd er digitaal vergadert vanuit de eigen huis- of studeerkamer. Zeker gezien het belangrijke punt met betrekking […]

ChristenUnie Hattem jaaroverzicht 2020

ChristenUnie ChristenUnie Hattem 23-12-2020 10:07

https://hattem.christenunie.nl/k/n6073/news/view/1323440/940224/Screenshot 2020-12-23 at 10.56.23.pngHet was een bizar jaar. De samenleving werd stilgezet. We moesten in de donkerste momenten afscheid nemen van dierbaren. Maar daardoor kregen we ook weer meer oog voor wat er echt toe doet.

Vertrouwen in plaats van wantrouwen. Zorgzaamheid in plaats van ieder voor zich. Die verandering begint niet in de raadzaal. Die begint bij ons thuis. In de straat. Waar we anderen ontmoeten. Door om te zien naar onze naaste. Wij geloven dat we zo zijn bedoeld. Geschapen om naar elkaar en Gods schepping om te zien. Met geloof, en hoop. In tijden van duisternis. In tijden van kerst. Het volk, dat in duisternis wandelt, zal een groot licht zien. Fijne kerstdagen gewenst!

Spelen in het groen op het schoolplein

ChristenUnie ChristenUnie Elburg 14-11-2020 19:11

https://elburg.christenunie.nl/k/n1802/news/view/1321869/67149/Foto schoolplein.jpg

Het schoolplein van basisschool De Parel op `t Harde was tot voor kort vrij sober ingericht en gaf weinig variatie in speelmogelijkheden. Nadat bekend werd dat er een subsidieaanvraag bij de provincie Gelderland ingediend kon worden voor de aanleg van een groen schoolplein, ging het balletje snel rollen. Er werd een subsidie aangevraagd en toegekend. Inmiddels ligt er een prachtig, uitdagend, groen schoolplein. Het resultaat mag er zijn! ChristenUnie-raadslid Jannine van der Pol wordt er enthousiast van: “Op dit schoolplein is voor iedereen wat te doen. Hier komen kinderen in contact met de natuur, kunnen ze ontdekken en zich verwonderen. Ik hoop dat andere scholen dit voorbeeld snel zullen volgen.”

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.