Nieuws van politieke partijen inzichtelijk

2 documenten

Coalitie Kerkrade kiest voor eigen kracht en kwaliteit

Burgerbelangen Burgerbelangen VVD CDA PvdA Kerkrade 15-05-2018 22:00

Burgerbelangen, PvdA, CDA en VVD vormen samen de nieuwe coalitie met als motto “Kerkrade een stad om samen te (be)leven!”. De onderhandelaars van het coalitieakkoord: Zittend van links naar rechts: Bert Bejas (CDA), Tim Weijers (Burgerbelangen), Leo Jongen (PvdA), Dion Schneider (VVD).

Staand van links naar rechts: Paul Boumans (CDA), Huub Wiermans (Burgerbelangen), Alexander Geers (Burgerbelangen), Rene Sulmann (PvdA), Wim de Groot (VVD).

De coalitie bouwt voort op de vruchten en verworvenheden uit de bestuursperiode 2014 – 2018. Tegen de achtergrond van maatschappelijke en financiële ontwikkelingen wil de coalitie vanuit een zelfstandig Kerkrade in de komende bestuursperiode doorgaan met het zetten van verdere én nieuwe accenten. Daarbij laat de coalitie zich leiden door de kernbegrippen ‘samen’ en ‘kwaliteit’ die als een rode draad door de bestuursperiode heen zullen lopen.

Speerpunten zijn onder andere “de zorg”, veiligheid en wijken en ambities als Center Court Kerkrade, het Transferium in Kerkrade-West en Rolduc.

Uitgangspunt voor de zorg is en blijft de eigen kracht van de burgers en de omgeving. De kenmerken van het voorzieningen- en minimabeleid zijn ‘streng en rechtvaardig’ om het draagvlak voor de inzet van middelen te behouden. Daarnaast wordt op deze manier het geld gebruikt waarvoor het bedoeld is. Extra aandacht gaat hierbij uit naar kinderen die in armoede opgroeien.

De coalitie kiest ook voor een sterke focus op kwaliteit en veiligheid en investeert in mens, wijk en stad. De realisering van ‘Center Court Kerkrade’ waar een gezonde levensstijl centraal staat, prijkt als afronding van het centrum hoog op de ambitielijst. De coalitie zal zich verder sterk maken voor de Avantislijn en daarmee ook voor het Transferium in Kerkrade-West. Een ander belangrijk streven richt zich op het behoud van Rolduc als cultureel erfgoed. Met de toeristische attracties en de evenementen zal Kerkrade ook in de toekomst worden gepositioneerd. Bij evenementen wordt ingezet op kwaliteit, waarbij ruimte is voor burgerinitiatieven. De coalitie werkt vanuit een sluitende begroting en zal keuzes die daaraan bijdragen niet uit de weg gaan.

De beoogde wethouders zijn Tim Weijers (Burgerbelangen), Huub Wiermans (Burgerbelangen), Jo Schlangen (Burgerbelangen), Leo Jongen (PvdA), Bert Bejas (CDA) en Dion Schneider (VVD).

Op woensdag 16 mei 2018 zullen de beoogde wethouders door formateur Tim Weijers voorgedragen worden aan de raad.

VVD bezoekt Dutch Creative Brands

VVD VVD Pijnacker-Nootdorp 15-03-2018 10:26

Onze gemeente is een plek waar bijzondere en internationaal unieke bedrijven zich goed thuis voelen. De VVD Pijnacker-Nootdorp is op bezoek bij Dutch Creative Brands, bekend van Vacuvin en Tomorrow’s Kitchen. Directeur Patrick Schneider heeft, met dit door zijn vader opgerichte bedrijf, een speler van wereldformaat neergezet met duidelijke lokale insteek om tegelijkertijd veel te willen terugdoen voor de regio waarin hij woont.

https://pijnackernootdorp.vvd.nl/nieuws/29154/vvd-bezoekt-dutch-creative-brands

© Op de werkvloer

Onze gemeente is een plek waar bijzondere en internationaal unieke bedrijven zich goed thuis voelen. De VVD Pijnacker-Nootdorp is op bezoek bij Dutch Creative Brands, bekend van Vacuvin en Tomorrow’s Kitchen. Directeur Patrick Schneider heeft, met dit door zijn vader opgerichte bedrijf, een speler van wereldformaat neergezet met duidelijke lokale insteek om tegelijkertijd veel te willen terugdoen voor de regio waarin hij woont.

Het van oorsprong Delftse bedrijf heeft in 2009 de overstap gemaakt naar Delfgauw-Ruyven, waar het de kans pakt om op een centrale grote locatie innovatie en nieuwe productontwikkeling te combineren met een productie-, assemblage- en inpakmethode waarbij mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt met maatwerk aan de slag kunnen op het niveau wat ze aankunnen. Het is echt werk, geen dagbesteding maar zonder de constante druk de lat steeds hoger te leggen. De uitdaging zit in precies uitzoeken wat iemand aan kan en daar met wat aanpassingen ruimte voor maken. Het is een aanpak die mensen soms al meer dan 30 jaar aan het bedrijf verbindt.

In gesprek met Patrick Schneider komen de uitdagingen van werken met innovatie op wereldniveau  naar voren. Veel samenwerken met scholen, zowel  basisonderwijs, middelbare scholen als hoge scholen en universiteiten is een belangrijk onderdeel van zijn kracht. Commerciële uitdagingen zijn er voldoende, waarbij de continue zoektocht om de klant te leren kennen en de bijzonder hoge standaard voor kwaliteit opvallen. Ook organisatorische uitdagingen komen aan de orde. In  de woorden van Patrick: ‘wij werken al sinds de start van het bedrijf met deze visie op ondernemen en de combinatie met Werkse! en DSW, maar met de berg aan regeltjes zal geen enkele ondernemer er nu vanaf nul mee beginnen.’ Inmiddels zijn er steeds  meer werknemers niet langer gedetacheerd, maar echt in vaste dienst.

Op de vraag wat de gemeente zou mogen oppakken is Patrick heel stellig: ‘echt teruggaan naar de basis van waar een gemeente voor is, namelijk zorgen voor haar inwoners en dat ook echt doen’.  Neem je verantwoordelijkheid voor de mensen in je gemeente en maak dingen niet complexer of meer waan van de dag dan nodig. Alles mag gerust sneller, en als iets niet werkt, stuur dan bij of stop. Veel regelgevende instanties, of het nu om patenten gaat of WMO regels lijken soms vooral bezig met lijfsbehoud in plaats van het belang van hun klanten.

Kandidaat-raadslid HP Nijhof: “De VVD is diep onder de indruk van de wijze waarop deze lokale ondernemer van wereldformaat zich inzet voor zijn directe omgeving. Het zou zoveel makkelijker zijn om alle processen te automatiseren, maar de menselijke maat die Dutch Creative Brands jaar na jaar laat zien, is een voorbeeld voor iedereen.”

De VVD ziet hier mooie kansen om binnen onze gemeente bruggen te slaan en samen aan de slag te gaan en te zorgen voor onze inwoners!

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.