Nieuws van VVD over CDA inzichtelijk

3 documenten

Update OV Waterland, N247 files en tunneldosering

VVD VVD CDA Edam-Volendam 19-10-2019 23:43

Afgelopen juni hebben we u bericht over de nieuwe aanbesteding (concessie) voor de vergrote regio Zaanstreek + Waterland. Dinsdag 15 oktober was de regioraad waar deze concessie werd besproken. In de regioraad wordt Edam-Volendam vertegenwoordigd door Emile Karregat (VVD), Alfred de Jong (CDA) en Dorèthy van Raaij (VVD). Zij hebben zich hard gemaakt om de twee huidige buslijnen (316 en 314) voor ons in het Programma van Eisen (PvE) vast te leggen. Andere gemeentes hadden vele eigen wensen ingebracht. Het was dus een spannende avond, aangezien de bewegingsruimte zeer beperkt was.

https://edamvolendam.vvd.nl/nieuws/36885/update-ov-waterland-n247-files-en-tunneldosering

Gelukkig hebben we door te focussen op één belangrijke aanpassing en door veel lobbywerk dit punt binnen gehaald, waar andere gemeentes vele extra wensen zagen sneuvelen. 

De eerste drie jaar van de nieuwe concessie zijn er twee buslijnen vanaf Edam-Volendam naar Amsterdam Centraal Station gegarandeerd, daarna kan de vervoerder bekijken of de reizigersvraag op deze trajecten de twee buslijnen nog steeds rechtvaardigt.

Upgrade station Amsterdam Noord

Wij gaan er vanuit dat er de komende jaren meer forenzen vanuit Edam-Volendam naar Amsterdam willen. De twee buslijnen naar CS zijn nu en in de toekomst hard nodig. Een gedeelte zal via de Noord-Zuidlijn in Amsterdam Noord zijn reis verder maken. Ondanks dat het een nieuw station is, zijn er weinig faciliteiten en heeft het geen enkele uitstraling voor zo’n groot station. De VVD zal heeft een motie ondersteund die aandacht vraagt om het station een upgrade te geven zodat veel functioneler en levendiger wordt, inclusief openbaar sanitair. Samen met de nieuwe halte bij het Schouw kan de Noord-Zuidlijn dan optimaal gebruikt worden.

Niet goed werkende tunneldosering IJ-tunnel

Na de zomervakantie hebben reizigers vanuit onze regio naar Amsterdam via de IJ-tunnel gemerkt dat ze ineens stil stonden voor de tunnel. Er wordt één baan van de tweebaansweg afgesloten en dit veroorzaakt direct een file. Voorheen was er alleen een file voor de tunnel als er daadwerkelijk iets gebeurd was. Een waarschuwingsbord naast de weg verklaart het probleem; tunneldosering. Filedosering is een wettelijk verplichting om te voorkomen dat er files in het overdekte deel van de tunnel ontstaan.

Helaas blijkt bij navraag bij de gemeente Amsterdam dat het huidige systeem bij de IJ-tunnel niet goed werkt. De VVD vindt het vreemd dat een niet goed werkende tunneldosering, voor een niet bestaand probleem, files veroorzaakt. We hebben hierover vragen gesteld aan de vervoerregio en hopen dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost.

VVD wil meer aandacht voor forenzen uit Edam-Volendam

Helaas werd deze zomer bekend dat voor de variant is gekozen met minimale verbetering bij het Knooppunt A10-N247-S116 (KANS). Een gemiste kans! Een andere lang gekoesterde wens van de VVD is een 2x2 onderdoorgang bij Broek in Waterland. Alleen deze variant is toekomstbestendig. De VVD zal deze punten, samen met omliggende gemeentes, in de regio onder de aandacht brengen. Beide projecten kunnen voor een enorme verbetering van de doorstroming zorgen en de files verminderen.

 

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/195707 ...

VVD VVD CDA Westerwolde 23-06-2018 20:07

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/195707/VVD-en-CDA-Westerwoldse-bruggen-moeten-worden-opgeknapt

VVD Wassenaar praat met minister over ondertunneling N44

VVD VVD D66 CDA PvdA Wassenaar 31-01-2018 00:55

https://wassenaar.vvd.nl/nieuws/27093/vvd-wassenaar-praat-met-minister-over-ondertunneling-n44

Het fileleed op de Rijksstraatweg (N44) neemt hand over hand toe. De bereikbaarheid van de randstad lijdt hieronder en Wassenaar krijgt te maken met toenemend sluipverkeer, geluidsoverlast en verslechtering van de luchtkwaliteit.  Met een extra 230.000 woningen in Zuid-Holland in het verschiet, worden deze problemen alleen maar erger. De Rijnlandroute zal niet voor een oplossing zorgen. De VVD vindt al jaren dat Wassenaar zich hard moet maken voor een ondertunneling van de N44. Fractievoorzitter Caroline Klaver-Bouman: ” Een tunnel komt er niet zomaar. Daar moet je zelf heel hard en heel lang aan werken. Draagkracht en medestanders zoeken in de regio en landelijk, en financieringsmogelijkheden onderzoeken op basis van concrete plannen en cijfers.  Het huidige college van de coalitiepartijen CDA, D66, Groen Links, Passie voor Wassenaar en de PvdA heeft hier de afgelopen jaren amper werk van gemaakt.  Als landelijke partij hebben wij een groot netwerk en wij zullen dat dan ook inzetten voor Wassenaar. Niets doen is geen optie en hopen dat iemand anders bedenkt dat een tunnel noodzakelijk is voor de randstad, is onverstandig.”

Vorige week is Den Haag begonnen met de werkzaamheden voor de Rotterdamsebaan, waaronder een boortunnel van bijna 2 km lang.  De Rotterdamsebaan moet het verkeer rondom Den Haag verbeteren met name van en naar Rotterdam.  Echter het verkeer vanuit Amsterdam wordt hiermee niet ontlast.  Caroline Klaver-Bouman: “Belangrijk om nu echt werk te maken van de Amsterdamsebaan; de ondertunneling van de N44 om de  aansluiting Amsterdam-Den Haag-Rotterdam te verbeteren. Voor de VVD staat de ondertunneling hoog op de agenda. Een tunnel vergroot namelijk de bereikbaarheid in de regio, biedt ruimte voor groen en wonen en verbetert het leefklimaat in Wassenaar.  U kunt ook uw steun betuigen op de website www. ikwildoorrijdenopden44.nl.

Het initiatief ligt bij onszelf. Laten we samen werk maken van de ondertunneling van de N44.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.