Nieuws van politieke partijen in Deventer over GroenLinks inzichtelijk

10 documenten

GroenLinks Deventer-Salland reikt het Groene Lintje 2020 uit aan de ‘Gekke Henkies’ | Deventer

GroenLinks GroenLinks Deventer 08-06-2020 00:00

GroenLinks Deventer-Salland reikt ieder jaar het Groene Lintje uit aan mensen uit Deventer en omstreken die zich op een positieve wijze inzetten voor duurzaamheid en milieu. Het Groene Lintje van 2020 is uitgereikt aan de 'Gekke Henkies', niet alleen vanwege hun originele en prikkelende naam, maar omdat zij al sinds 2014 samen op pad gaan om de buurt schoon te houden.

Op maandag 8 juni troffen wij Frits, Dinie, Dorien, Alie, Rosalie en Geertje op het terras van speeltuin De Driehoek, waar wij op gepaste afstand van elkaar de overwegingen van de jury deelden met de aanwezigen. Dit jaar bestond de jury uit GroenLinks fractielid Halla Baher uit Deventer en Ferdi Hummelink, voorzitter van de fractie GroenLinks Olst-Wijhe. Ook dit jaar vond de jury het moeilijk om een keuze te maken uit de genomineerde initiatieven. De jury gaf aan erg vrolijk te worden van alle leuke groene initiatieven. De criteria voor het bepalen van de winnaar waren: groen, duurzaamheid, milieu, laagdrempeligheid, voorbeeldfunctie en effectiviteit. Wie zou geholpen zijn met extra publiciteit en verdient nét dat extra steuntje in de rug? Halla en Ferdi kwamen uit op de ‘Gekke Henkies’, niet alleen vanwege hun originele en prikkelende naam, maar omdat zij al sinds 2014 samen op pad gaan om de buurt schoon te houden. De ‘Gekke Henkies’ nemen compleet vrijwillig verantwoordelijkheid voor hun directe omgeving en deinzen niet terug voor het “vieze werk”. Integendeel, zij verheffen het tot een nobele, vrijwillige taak. Minder zwerfafval is natuurlijk goed voor het milieu en zowel in fysieke als sociale zin dus effectief. De ‘Gekke Henkies’ krijgen van de gemeente wat benodigde spullen, zoals grijpers, ringen en zakken, maar doen het verder op eigen kracht. Hun inzet is goed voor de omgeving, laagdrempelig en heeft een uitstekende voorbeeldfunctie. Misschien dat er in andere buurten soortgelijke initiatieven op gang komen. Je kunt je wel ergeren aan al het zwerfafval, maar je kunt er ook een positieve draai aan geven en dat doen de ‘Gekke Henkies’. Hoog tijd dat zij extra in het zonnetje gezet worden!

In voorgaande jaren is het lintje onder meer uitgereikt aan Egelopvang Caspar (2019), WorpWegwerpVrij (2018), Moestuinvereniging wijk 5 (2016) en het bijenlint Deventer (2013). Op het internet staat een filmpje over de Gekke Henkies.

GroenLinks Deventer-Salland reikt het Groene Lintje 2020 uit aan de Gekke Henkies | Deventer

GroenLinks GroenLinks Deventer 08-06-2020 00:00

GroenLinks Deventer-Salland reikt ieder jaar het Groene Lintje uit aan mensen uit Deventer en omstreken die zich op een positieve wijze inzetten voor duurzaamheid en milieu. Het Groene Lintje van 2020 is uitgereikt aan de 'Gekke Henkies', niet alleen vanwege hun originele en prikkelende naam, maar omdat zij al sinds 2014 samen op pad gaan om de buurt schoon te houden.

Op maandag 8 juni troffen wij Frits, Dinie, Dorien, Alie, Rosalie en Geertje op het terras van speeltuin De Driehoek, waar wij op gepaste afstand van elkaar de overwegingen van de jury deelden met de aanwezigen. Dit jaar bestond de jury uit GroenLinks fractielid Halla Baher uit Deventer en Ferdi Hummelink, voorzitter van de fractie GroenLinks Olst-Wijhe. Ook dit jaar vond de jury het moeilijk om een keuze te maken uit de genomineerde initiatieven. De jury gaf aan erg vrolijk te worden van alle leuke groene initiatieven. De criteria voor het bepalen van de winnaar waren: groen, duurzaamheid, milieu, laagdrempeligheid, voorbeeldfunctie en effectiviteit. Wie zou geholpen zijn met extra publiciteit en verdient nét dat extra steuntje in de rug? Halla en Ferdi kwamen uit op de ‘Gekke Henkies’, niet alleen vanwege hun originele en prikkelende naam, maar omdat zij al sinds 2014 samen op pad gaan om de buurt schoon te houden. De ‘Gekke Henkies’ nemen compleet vrijwillig verantwoordelijkheid voor hun directe omgeving en deinzen niet terug voor het “vieze werk”. Integendeel, zij verheffen het tot een nobele, vrijwillige taak. Minder zwerfafval is natuurlijk goed voor het milieu en zowel in fysieke als sociale zin dus effectief. De ‘Gekke Henkies’ krijgen van de gemeente wat benodigde spullen, zoals grijpers, ringen en zakken, maar doen het verder op eigen kracht. Hun inzet is goed voor de omgeving, laagdrempelig en heeft een uitstekende voorbeeldfunctie. Misschien dat er in andere buurten soortgelijke initiatieven op gang komen. Je kunt je wel ergeren aan al het zwerfafval, maar je kunt er ook een positieve draai aan geven en dat doen de ‘Gekke Henkies’. Hoog tijd dat zij extra in het zonnetje gezet worden!

In voorgaande jaren is het lintje onder meer uitgereikt aan Egelopvang Caspar (2019), WorpWegwerpVrij (2018), Moestuinvereniging wijk 5 (2016) en het bijenlint Deventer (2013). Op het internet staat een filmpje over de Gekke Henkies.

Ruimte voor de fiets tijdens de coronacrisis | Deventer

GroenLinks GroenLinks D66 ChristenUnie Deventer 17-05-2020 00:00

In Deventer wordt nagedacht over hoe de openbare ruimte er uit moet zien in de 1,5-metersamenleving. De fiets is voor de korte en middellange afstanden een goed alternatief voor het openbaar vervoer en voor de auto. Het is alleen de vraag of er op dit moment voldoende ruimte is voor veilig fietsen. Hoe bijvoorbeeld om te gaan met wachtende fietsers op drukke kruispunten? En met een veilige schoolomgeving? Er zijn allerlei mogelijkheden om tijdelijk de fiets meer de ruimte te geven. GroenLinks wil samen met D66 en ChristenUnie van het college weten wat de knelpunten op fietsgebied zijn en aan welke oplossingen wordt gedacht.

In de nieuwe ‘anderhalvemetergemeente' is meer ruimte op straat nodig voor lopende en fietsende mensen, zodat men zich vrij kan bewegen maar ook naar het werk kan fietsen en kan recreëren. Meer fietsers op de fietspaden, wegen en bij het verkeerslicht kunnen ook weer leiden tot opstoppingen waarbij het lastig wordt om continue de verplichte 1,5 meter afstand in acht te nemen. Reden om extra aandacht te vragen voor de fietser. GroenLinks-fractievoorzitter Tjeerd van der Meulen:  "Er zijn talloze mogelijkheden om fietser meer veiligheid en comfort te bieden. Denk aan éénrichtingsverkeer maar wellicht kunnen ook bepaalde rijstroken voor auto's opengesteld worden voor de fiets waarbij tegelijkertijd de maximum snelheid wordt verlaagd." Verder denken we samen met de andere twee partijen aan een ander stoplichtbeleid voor wachtende fietsers bij kruispunten en meer fietsenstallingen.

De ingediende schriftelijke vragen, ondertekend door GroenLinks, D66 en ChristenUnie vind je hieronder in de bijlage.

Privacy was voldoende beschermd tijdens verkeerstelling | Deventer

GroenLinks GroenLinks Deventer 06-12-2019 00:00

Eind oktober / begin november stonden er een week lang op dertien plekken in en rond de Deventer binnenstad camera’s. Ze stonden er in opdracht van de gemeente, om de busjes en vrachtwagens te tellen die de binnenstad bevoorraden. GroenLinks vindt dat de gemeente altijd zorgvuldig om moet gaan met de inzet van camera’s en heeft daarom het college om duidelijkheid gevraagd.

 

Nulmeting op weg naar schoon stadsverkeer Deventer wil een leefbare, groene en goed bereikbare binnenstad met schone (zero-emissie) stadslogistiek [1]. Om een goed beeld te krijgen van de omvang van het bevoorradend verkeer dat de binnenstad in- en uitrijdt, heeft de gemeente een nulmeting uitgevoerd. Omdat de gemeente in het bijzonder geïnteresseerd is in de soorten auto’s, busjes en vrachtwagens en de intensiteit van het bevoorradend verkeer is er gekozen voor de inzet van kentekencamera’s. Er zijn misschien ook andere minder vergaande technieken  om hier achter te komen, maar tijdelijke camera's rechtvaardigen wel het doel wel het uitvoeren van de meting mits er zorgvuldig wordt omgesprongen met privacy-belangen. Raadslid Tjeerd van der Meulen: "We kunnen de binnenstad nu al op een schone, emissieloze manier bevoorraden met elektrische distributie vanaf het industrieterrein. De metingen zullen hopelijk tot gevolg hebben dat er snel stappen worden ondernomen om dit nu snel te realiseren."  

Privacy De inzet van iedere vorm van camera’s is aan strenge voorwaarden gebonden en moet worden getoetst op noodzaak, effectiviteit en rechtsbescherming. Raadslid Anne van der Meer: “Bij dit onderzoek zijn alle procedures die gelden in het kader van de privacywetgeving op de juiste wijze uitgevoerd.” Bewoners en ondernemers zijn vooraf geïnformeerd over de plaatsing van camera’s voor de telling.[2] De ingezette camera's registreren alleen kentekens, die meteen worden versleuteld. De verkregen informatie wordt alleen voor dit onderzoek gebruikt en anoniem verwerkt. Na afloop van het onderzoek worden de gegevens vernietigd. De camera’s zijn begin november verwijderd. GroenLinks is niet principieel tegen elke camera, maar het moet wel zinvol zijn. Deze verkeerstelling maakt deel uit van een belangrijk proces richting een duurzame en fossielvrije stadsdistributie. In de toekomst blijven wij ons sterk maken voor het beschermen van je privacy.

 

[1] Vanuit het Rijk hebben alle G40-gemeenten de doelstelling opgelegd gekregen om vanaf 2025 een zero-emissie zone voor stadslogistiek ingesteld te hebben.

[2] In DeventerNu van week 43 (21 oktober t/m 27 oktober 2019) heeft een bericht gestaan met de aankondiging dat de kentekencamera’s zouden worden geplaatst, waarbij ook het doel voor het plaatsen van de camera’s is beschreven. Informatie: https://www.deventer.nl/deventer-nu.

 

GroenLinks wil meer transparantie over verkeerstelling | Deventer

GroenLinks GroenLinks Deventer 05-11-2019 00:00

Sinds kort staan op dertien plekken in en rond de Deventer binnenstad camera’s. De gemeentelijk woordvoerder liet de Stentor weten dat deze camera’s tijdelijk geplaatst zijn om gemotoriseerd verkeer te tellen: ‘Op basis van de kentekens van de op camerabeelden vastgelegde voertuigen probeert Deventer in kaart te brengen wat de uitstoot is van het stadsverkeer. Uiteindelijk is de gedachte daar achter dat het 'groener’ en schoner moet in de Deventer binnenstad.’ GroenLinks vindt ook dat het stadsverkeer schoner moet, maar vraagt zich af of camera’s hiervoor het juiste instrument is.

In het belang van zo min mogelijk luchtverontreiniging, geluidsoverlast en verkeershinder willen we  een minimum aan auto's in een gezonde binnenstad. Bevoorrading van winkels kan het beste met emissieloze en geluidsarme elektrische busjes vanaf een overslagpunt aan de rand van de stad. Raadslid Tjeerd van der Meulen: "Het is wellicht handig om te weten hoeveel auto's en busjes nu in de binnenstad rijden maar waarom met kostbare camera's? Er zijn andere methoden om hier achter te komen maar nog veel belangrijker is om daadwerkelijk stappen te ondernemen om snel over te schakelen op duurzame en fossielvrije stadsdistributie. Daar zijn geen tellingen voor nodig."   

 

Tjeerd van der Meulen en Anne van der Meer hebben vragen gesteld over het doel van de verkeerstelling de wijze waarop het is uitgevoerd. Raadslid Anne van der Meer: "Een camera registreert meer dan alleen auto’s en busjes, maar ook mensen. Voor de bewaking van de privacy gelden strikte regels en ik vraag mij af of die hier goed zijn gevolgd." We willen weten of de telcamera’s wel goed passen binnen de kaders van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en meer transparantie over hoe de verkregen data verwerkt zal worden.

📣VoorjaarsnotaVrijdag📣 Woensdag 3 ...

GroenLinks GroenLinks D66 PvdA Deventer 12-07-2019 15:00

📣VoorjaarsnotaVrijdag📣 Woensdag 3 juli vergaderde de gemeenteraad over de voorjaarsnota waarin de plannen van het college werden besproken. Daarnaast kon de raad met eigen initiatieven komen. GroenLinks deed dat en wist diverse moties door de gemeenteraad te loodsen🎉 Komende periode lichten we er steeds één voorstel uit tijdens VoorjaarsnotaVrijdag. Vandaag: Leefbaarheid in de Van Oldenielstraat. 🏡 GroenLinks vindt dat we de zorgen van bewoners aan de Van Oldenielstraat die last hebben van luchtverontreiniging en geluidhinder als gevolg van toenemend verkeer niet zomaar naast ons neer kunnen leggen. Daarnaast maken wij ons zorgen over de verkeersveiligheid voor fietsers. Daarom dienden we samen met Deventer Belang, DeventerNU, Deventer Sociaal, D66 en PvdA een motie in om te onderzoeken welke mogelijke oplossingen er zijn om de huidige situatie te verbeteren. Klik op de link om meer te lezen. https://bit.ly/2xFqGNH

Voorjaarsnota: Leefbaarheid in de 'Van Oldenielstraat' | Deventer

GroenLinks GroenLinks D66 PvdA Deventer 09-07-2019 00:00

In de raad van 3 juli 2019 heeft GroenLinks samen met een groot aantal andere partijen aandacht gevraagd voor de verkeersproblematiek in de van Oldenielstraat. Bijna iedere Deventenaar kent deze "streetcanyon" tussen de Henri Dunantlaan en de Margarijnenenk van het stilstaan in de file voor de stoplichten.

In de huidige situatie rijden er zo'n 15.000 auto's en vrachtwagens per dag door deze straat en dat zouden er in 2030 zo'n 20.000 kunnen worden volgens de huidige studies. Vervelend voor de automobilist, maar nog veel vervelender voor de bewoners van deze straat die te maken hebben met luchtverontreiniging en geluidhinder. Ook de verkeersveiligheid voor fietsers is in het geding. GroenLinks, Deventer Belang, DeventerNU, Deventer Sociaal, D66 en PvdA hebben daarom bij motie het college opdracht gegeven om te onderzoeken welke mogelijke oplossingen er zijn om de leefbaarheid en verkeersdoorstroming te verbeteren. De bewoners hebben als "ervaringsdeskundigen" zelf ook een aantal goede ideeën die het onderzoeken waard zijn. Immers; de  zorgen over luchtkwaliteit, geluidhinder en verkeersonveiligheid kunnen we niet zomaar naast ons neerleggen. De motie werd met een brede meerderheid aangenomen. Wij wachten het onderzoek met belangstelling af

Geluidswal zonder zonnepanelen: gemiste kans! | Deventer

GroenLinks GroenLinks D66 Deventer 12-12-2018 00:00

In 2030 is Deventer energieneutraal. Om die ambitie te halen moeten de komende jaren talloze inspanningen worden verricht. Soms doen zich kansen voor die je niet voorbij kunt laten gaan, zoals bij de toekomstige geluidswal langs de A1 bij Bathmen.

Twee vliegen in één klap

Als een geluidswal wordt aangelegd in combinatie met zonnepanelen worden er twee vliegen in één klap geslagen. Toch ziet de provincie Overijssel dit slimme dubbelgebruik niet zitten. In plaats daarvan vindt men de landschappelijke beleving vanaf de snelweg belangrijker en worden er struiken aangeplant. De Deventer fracties van D66 en GroenLinks vragen het college om dubbelgebruik alsnog mogelijk te maken. Wouter Holtslag (D66): "De overheid moet het goede voorbeeld geven en de schaarse ruimte slim benutten.” Tjeerd van der Meulen (GroenLinks): “Het combineren van een geluidswal met zonnepanelen is een goed voorbeeld van hoe je twee functies combineert. Het is onbegrijpelijk dat provincie en gemeente deze kans laten liggen."

‘Not amused’

De A1 wordt de komende jaren verbreed. Om het dorp Bathmen te beschermen tegen geluidshinder zal er een kilometerslange geluidswal worden aangelegd. Deventer fracties GroenLinks en D66 hebben de afgelopen jaren steeds aangegeven dat slim dubbelgebruik zeer gewenst is. “De zuidzijde van de wal kan gebruikt worden voor het opwekken van zonne-energi”, aldus van der Meulen. De fracties zijn "not amused" door de starre opstelling van de provincie, maar ook van het eigen college van burgemeester en wethouders.Het Deventer college wil de wal het liefste beplanten zodat de automobilisten het landschap beter ervaren. “Het lijkt wel alsof snelweggebruikers beloond worden ten koste van duurzaamheid, onvoorstelbaar in deze tijd”, vindtHoltslag.

Zonnepanelen slim combineren met begroeiing

De Deventer fracties denken dat zonnepanelen op de zuidzijde van de wal ook goed te combineren zijn met bosachtig gebied achter de wal. En daarom willen ze van het college weten waarom deze variant niet verder is uitgewerkt. Verder willen zij weten op welke plekken langs de A1 ook geschikt zijn voor zonnepanelen: "De A1 leent zich perfect voor een energielandschap. Iedere automobilist kan dan zien dat Deventer duurzaamheid belangrijk vindt", aldus van der Meulen en Holtslag.

‘De geloofwaardigheid van de VVD ligt begraven op het Grote Kerkhof’

PvdA PvdA GroenLinks VVD Deventer 01-11-2018 07:14

De VVD zit al een tijdje niet meer in het college in Deventer en dat is te merken. Het niet deelnemen aan het college in 2014 zat ze al een tijd behoorlijk dwars en bepaalde een groot deel van toonhoogte en het afstand nemen van eerder ingenomen standpunten. Het mislukken van een formatie waaraan de VVD in eerste instantie deelnam na de verkiezingen in maart van dit jaar zal daar niet echt aan bijgedragen hebben. Zeker niet getuige de grote onzin en onwaarheden die ze de laatste maanden verkondigen.

‘De Doodsklok luidt over het Grote Kerkhof’, luidt hun laatste kop bij een websiteartikel. Een dusdanig bizarre kop dat ik hem ik hem twee keer moest lezen om te zien of ik het goed zag. De onzin druipt er namelijk vanaf. De VVD heeft immers zelf eerder ingestemd met het raadsbesluit dat de basis vormt van het per januari 2019 autovrij maken van het Grote Kerkhof, een middeleeuws plein waarover o.a. de VVD bij de eerder voorgenomen (en uitgestelde) herinrichting nog pleitte voor het authentiek houden van dit plein. Hoe authentiek is een middeleeuws plein waarop nog auto’s staan, in een oude stad die het van zijn belevingswaarde moet hebben? Wie kan zich nog voorstellen dat auto’s midden op de Brink ooit een goed plan waren? De VVD in 2012 (incl. hun huidige fractievoorzitter) snapte dit toen ze volmondig en zonder twijfel instemden met het initiatiefvoorstel van GroenLinks voor een autovrij plein. De VVD in 2018 wilde het niet meer snappen omdat het niet bij hun ‘oppositiestrategie’ paste. In de misgelopen eerste formatiepoging van begin 2018 was een autovrij Grote Kerkhof overigens geen breekpunt voor de VVD.

Weten we dus niet meer waarom we dit plein vrij maken en doen we dit dan straks op een manier die onverstandig is voor de binnenstad? Als je nagaat dat de VVD zowel bij het besluit tot autovrij maken in 2012 tot aan 2014 de parkeerwethouder leverde, dan is het wat bijzonder om te stellen dat het onverantwoord is om deze ca. 100 parkeerplaatsen voor op te heffen. Aan de randvoorwaarden voor voldoende parkeercapaciteit is ondertussen wel voldaan. Randvoorwaarden die VVD-wethouder Swart in 2013 zelf opnam in zijn parkeerbeleidsplan, het beleidsstuk waarmee ook het huidige college van B&W nu nog werkt. In dat stuk werd gesteld dat het autovrij maken van het Grote Kerkhof afhankelijk was van ‘compensatie door eventuele restcapaciteit Wilhelminabruggarage en inzet vrije en vrijkomende ruimte in het Sluiskwartier.’

In de binnenstad is niet alleen sprake van structurele overcapaciteit op parkeerplekken (zelfs op de piekmomenten) maar er zijn ook extra maatregelen genomen om te zorgen dat bezoekers in de binnenstad gewoon eenvoudig hun auto kunnen blijven parkeren. De Wilhelminabruggarage was namelijk een tijdelijke garage en blijft alsnog behouden. Het is nu standaard parkeercapaciteit, nabij het Grote Kerkhof en de Brink. Overigens worden er ook tijdelijke parkeerplekken op het Sluiskwartier gerealiseerd. Op het Grote Kerkhof blijven wel enkele parkeerplekken voor mindervaliden, die daarmee o.a. het stadskantoor gewoon kunnen bereiken. Dat stond al opgenomen in het raadsbesluit van 2012. Met deze capaciteit houden de binnenstad en de ondernemers hun benodigde parkeerplekken en bereikbaarheid.

Helaas, de geloofwaardigheid van de VVD is dus al een tijdje geleden ten grave gedragen. Deze rust vredig op het Grote Kerkhof. Bloemen leggen is niet nodig, dat is groen en natuur en ook daar houdt de VVD – naast de waarheid – niet echt van.

Het bericht ‘De geloofwaardigheid van de VVD ligt begraven op het Grote Kerkhof’ verscheen eerst op PvdA Deventer.

Slimme duurzaamheid: Geluidswal met zonnepanelen langs de A1 | Deventer

GroenLinks GroenLinks D66 Deventer 02-03-2018 00:00

Langs de A1 ter hoogte van Bathmen zal in verband met de verbreding van de A1 een geluidswal worden aangelegd. GroenLinks en D66 vinden deze gunstig gelegen kilometerlange geluidswal de perfecte plek voor de aanleg van een zonnecentrale. De geluidswal ligt op het zuiden en dus gunstig voor zonnepanelen. Helaas vindt de provincie Overijssel het belangrijk om een aantrekkelijke bijzondere snelweg te realiseren en daar horen zonnepanelen niet bij. De fracties van GroenLinks en D66 hebben vandaag opheldering gevraagd bij het college. Fractievoorzitter Tjeerd van der Meulen: " Het is natuurlijk flauwekul dat automobilisten die met 130 km/h over de snelweg razen, de landschappelijke kwaliteiten met een "venster" op Bathmen superbelangrijk vinden en zich ergeren aan een geluidswal met zonnepanelen. Idioot om juist op deze plek niet de geweldige kansen van zonnepanelen te zien." 

 

De bewoners van Bathmen hebben zich met succes hard gemaakt voor de aanleg van een geluidswal om geluidsoverlast na de verbreding van de A1 te beperken. Zowel de provincie Overijssel als de gemeente Deventer staan positief tegenover de aanleg en zijn bereid daar aan mee te betalen. De fracties van GroenLinks en D66 vinden dat er twee vliegen in 1 klap kunnen worden gevangen: de geluidwal ligt perfect op het zuiden en kan tevens dienst doen als zonnecentrale. De provincie Overijssel hecht echter aan de "parkway"gedachte; een snelweg moet bijzonder zijn en uitzicht bieden op het bijzondere landschap. Een geluidswal met zonnepanelen past daar kennelijk niet bij. Beide fracties hebben zich verbaasd over de recente beantwoording van de vragen door het college van gedeputeerde staten nadat vragen waren gesteld door de provinciale fracties. Tevens zijn zij verrast door het gegeven dat Deventer kennelijk al heeft ingestemd met een geluidswal zonder zonnepanelen terwijl onlangs nog is beloofd om dit idee te bespreken met de provincie. Jan Schuring en Tjeerd van der Meulen: "een geluidwal benutten voor zonne-energie is een typisch voorbeeld van slim dubbelgebruik. Landbouwgrond hoeft niet te worden benut. Het is een gemiste kans als we alleen een geluidswal aanleggen zonder dubbelgebruik, alleen maar omdat zonnepanelen niet in een zogenaamde parkwaygedachte passen." De fracties hebben uitleg gevraagd van het college met schriftelijke vragen (zie hierna). Ze wensen dat het college deze kwestie serieus oppakt.

Van der Meulen: "Allemaal leuk en aardig die Parkwaygedachte, maar Deventer wil in 2030 energieneutraal zijn. Wat is er nu mooier om langs een zonnecentrale de CleanTechregio Deventer binnen te rijden?"

 

 

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.