Nieuws van politieke partijen in Utrechtse Heuvelrug over D66 inzichtelijk

39 documenten

Dorien keert terug als raadslid

D66 D66 Utrechtse Heuvelrug 08-07-2021 05:40

In september 2018 moest ik om gezondheidsredenen afscheid nemen van de raad. Met pijn in het hart, want ik had nog genoeg te doen.
Toen intern bekend werd, dat Lennart zo’n fantastische reis zou gaan maken, kwam voor mij de vraag voorbij of ik voor het laatste half jaar van deze raadsperiode weer terug wilde keren naar de raad. Inmiddels zijn mijn persoonlijke omstandigheden gewijzigd en kan ik makkelijker rustmomenten
plannen. In overleg met het thuisfront heb ik dus besloten er toch weer voor te gaan.
Eén van mijn grote motivaties om mij weer te laten horen in de raad zijn de uitdagingen op de woningmarkt waar ik me graag tegenaan wil bemoeien. De afgelopen jaren zijn er namelijk veel te weinig betaalbare woningen voor 1-2 persoons huishoudens bijgekomen terwijl de urgentie om die te bouwen alleen maar groter is.“

Vragen over de plannen van de GGDrU

D66 D66 Utrechtse Heuvelrug 08-02-2020 11:40

Raadsrapporteur GGDrU Ik ben raadsrapporteur voor de GGDrU* (Gemeentelijke Gezondheidsdienst regio Utrecht). Dit betekent dat ik de jaarstukken van de GGDrU lees en bespreek, en hierover rapporteer aan de gemeenteraad. Bij deze besprekingen zijn naast mijzelf ook Teunis Reedijk (raadsrapporteur), Hans Waaldijk (wethouder) en de behandelend ambtenaar aanwezig.

Vragen over plannen GGDrU Afgelopen januari hebben wij de kadernota 2021 besproken. Hierin heeft de GGDrU beschreven wat ze willen bereiken in 2021, en welke uitgaven daardoor nodig zijn. Ik heb tijdens de bespreking aandacht gevraagd voor drie belangrijke onderwerpen.

Omgevingswet en volksgezondheid Als eerste heb ik gevraagd naar de plek van volksgezondheid in onze uitvoering van de Omgevingswet. En ik heb gevraagd hoe we omgaan met de kosten voor de inhuur van de expertise van de GGDrU op dit dossier. Het werd duidelijk dat volksgezondheid al een heldere plek heeft binnen ons beleid rondom de Omgevingswet, en dat hiervoor blijvend aandacht is. De kosten worden gedekt vanuit het budget voor de Omgevingswet.

Vaccinatiegraad Utrechtse Heuvelrug Als tweede heb ik aangegeven dat het belangrijk is dat er aandacht blijft voor de vaccinatiegraad van kinderen in onze gemeente. Hierover heb ik eerder mijn zorgen geuit. Gelukkig blijven de GGDrU en onze wethouder zich ervoor inzetten om de vaccinatiegraad in de Utrechtse Heuvelrug te verhogen.

Zorgcowboys in de Wmo Als laatste heb ik gevraagd naar het toezicht van de GGDrU op zorginstellingen in de Wmo. Sinds 2015 houdt de GGDrU toezicht op de kwaliteit van deze zorgverleners. Er is een landelijk probleem in de Wmo met zogenaamde ‘zorgcowboys’ (zorgverleners die zichzelf verrijken ten koste van goede zorg). Ik heb daarom gevraagd of de GGDrU dit als aandachtspunt kan meenemen in hun toezicht. De wethouder gaat dit bij de GGDrU bespreken.

*De GGDrU is een samenwerkingsverband tussen 26 gemeenten in de provincie Utrecht. Zij heeft als doel de volksgezondheid te bevorderen. Het takenpakket van de GGDrU is breed, van consultatiebureaus tot seksuele gezondheid tot medisch advies over verre reizen.

Provinciaal Inpassingsplan Maarsbergen

SGP SGP D66 VVD Utrechtse Heuvelrug 23-01-2020 00:00

Het provinciaal inpassingsplan ongelijkvloerse spoorkruising Maarsbergen is een bestemmingsplan maar dan onder supervisie van de provincie. De provincie heeft de regie voor de ongelijkvloerse spoorkruising Maarsbergen. Momenteel is het voorontwerp afgerond. De raad heeft op 26 januari 2017 besloten de west variant als voorkeursvariantaan te merken en heeft hiervoor 2,5 miljoen euro beschikbaar gesteld. De provincie Utrecht is het bevoegd gezag voor het provinciaal inpassingsplan. De raad heeft echter de mogelijkheid een schriftelijke reactie te geven op het voorontwerp inpassingsplan.

Tijdens de avonden waarin de verschillende rapporten zijn gepresenteerd, was de meest gedeelde opvatting dat er vooral vaart gemaakt moest worden. De SGP onderschrijft dit helemaal. Dit neemt niet weg dat er een zorgvuldig ontwerp moet komen. We zijn het eens met D66 en VVD, die aangaven dat met name m.b.t. het aspect veiligheid er nog nadere uitwerking nodig is. Vraag is wel hoever we als raad op dit moment moeten gaan. De provinciale staten zijn op dit moment aan zet. Aanpassingen leiden mogelijk ook weer tot vertragingen. Omdat de rapporten nog meegenomen moeten worden in het uiteindelijke ontwerp, zien we op dit moment geen reden voor aanscherping van de voorgestelde reactie. Daar staat immers al in genoemd dat de rapporten meegenomen moeten worden in het ontwerp. We vinden de voorgestelde reactie goed afgewogen. We moeten er ook voor waken als gemeente geen scope wijzingen aan te brengen, want degene die de scope wijzigt, is degene die mag betalen. Alles overziende hebben we ingestemd met de voorgestelde reactie en deze is, unaniem goedgekeurd en inmiddels naar de provincie verstuurd.

Stimuleringsfonds als impuls voor duurzaamheidsinitiatieven

D66 D66 VVD ChristenUnie Utrechtse Heuvelrug 27-09-2019 11:27

Vandaag staan in zo’n 150 landen klimaatstakingen gepland. Ook in Den Haag. Een paar dagen geleden ging klimaatactiviste Greta Thunberg viral met haar emotionele toespraak bij de verenigde Naties. Onzekerheid over de toekomst groeit. En daarmee het ongeduld dat er nú iets moet gebeuren.

Stimuleringsfonds Duurzame Initiatieven Gisteren spraken we in de Gemeente Utrechtse Heuvelrug nogmaals over het voorstel van VVD wethouder Rob Jorg voor een Stimuleringsfonds voor Duurzame Initiatieven en het amendement van D66 en ChristenUnie dat hierbij aansluit met als doel dit fonds te versterken.

D66 is groot voorstander van een dergelijk fonds dat een goede besteding is van het extra bedrag dat sinds eind 2017 gereserveerd stond voor duurzaamheid, maar dat nog niet was besteed. Niet alleen vanwege de financiële stand van zaken van onze gemeente (dit fonds heeft geen invloed op de begroting van volgend jaar en een verwaarloosbaar effect op onze schuldquote), maar met name gezien de stand van ons uitvoeringsprogramma Duurzaamheid en Klimaatneutraal. De wethouder is met betrekking daartoe heel duidelijk: het structurele budget is onvoldoende om alle duurzaamheidsdoelstellingen te realiseren. We kunnen een extra impuls dus goed gebruiken.

Een beperkt budget betekent dat er creativiteit nodig is. Kijken naar mogelijkheden. En niet naar beperkingen.

Vertrouwen op de kracht van de inwoners We zullen de komende jaren een groter beroep moeten gaan doen op de samenleving als het gaat om een duurzame toekomst. Het gaat niet alleen om meer geld of een beter bemensing bij de overheid: het overgrote deel van het werk moet door de inwoners zélf gedaan worden. En een stimuleringsfonds voor duurzame initiatieven kan bepaalde inwonersgroepen die graag aan de slag willen, maar daarvoor een steuntje in de rug nodig hebben, op weg helpen.

Co-financiering Het vermenigvuldigende effect van dit stimuleringsfonds kan nog sterker worden door het te verbinden aan al beschikbare financieringsfaciliteiten binnen Provincie en Rijk. Faciliteiten die goede plannen of projecten co-financieren. Door daarmee samen te werken kan het fonds een springplank worden voor projecten met een grotere impact. En de uiteindelijk klimaat- en duurzaamheidswinst wordt op die manier vele malen groter. D66 pleitte er daarom gisteravond samen met de ChristenUnie voor samenwerking met dergelijke financieringsfaciliteiten te stimuleren.

De urgentie om haast te maken De reactie van de fracties van de VVD, OPEN en BVH, op zowel het collegevoorstel als de aanvulling van D66 en ChristenUnie, was afwijzend. Daardoor dreigt het voorstel, en daarmee het gereserveerde bedrag, in de raadsvergadering van 10 oktober te sneuvelen.

Onbegrijpelijk en teleurstellend, wat ons betreft: het voorstel doet recht aan de eerder gemaakte afspraken, de extra impuls die de wethouder goed kan gebruiken en de urgentie van de grote klimaatuitdagingen waar we met elkaar voor staan.

D66 en VVD stellen vragen over vaccinatiebeleid

D66 D66 VVD Utrechtse Heuvelrug 08-07-2019 12:33

Op donderdag 11 juli stelt D66 samen met de VVD vragen over het vaccinatiebeleid in de Utrechtse Heuvelrug. Dit is van groot belang voor de volksgezondheid in onze gemeente.

Vorig jaar stelde de VVD hierover al vragen, en bleek de vaccinatiegraad in onze gemeente met 84% ruim tekort te schieten t.o.v. de wenselijke en veilige 95%. De GGDrU, verantwoordelijk voor ons vaccinatiebeleid, heeft vorig jaar toegezegd sterker in te gaan zetten op voorlichting.

Sindsdien is de lage vaccinatiegraad in heel Nederland een onderwerp van gesprek gebleven en zijn er meerdere uitbraken geweest van de mazelen. De mazelen kunnen leiden tot blijvende beperking en zelfs de dood tot gevolg hebben. Door de lage vaccinatiegraad loopt onze gemeente ook het risico op een mazelenuitbraak.

Voldoende reden dus om opnieuw raadsvragen te stellen over de vaccinatiegraad in onze gemeente, het effect van het aangepaste vaccinatiebeleid, en hoe we ons voorbereiden op een mogelijk mazelenuitbraak.

We voelen ons hierin gesterkt door het advies van de commissie Vermeij van begin juli 2019. Zij heeft de Nederlandse overheid aangeraden een ondergrens vast te stellen voor de vaccinatiegraad in Nederland, en in het ergste geval raadt zij zelfs aan om een algehele vaccinatieplicht in te voeren. Dit laat zien hoe bedreigend de huidige ontwikkeling van de vaccinatiegraad in Nederland is, want een algehele vaccinatieplicht was tot nu toe onbespreekbaar.

Bovendien heeft kamerlid Rens Raemakers (D66) een initiatiefvoorstel ingediend om kinderopvangcentra de ruimte te geven ongevaccineerde kinderen te weigeren, en zelfs een wettelijke inentingsplicht te geven wanneer de vaccinatiegraad onder de 90% zakt. Dit voorstel wordt komend najaar behandeld en hiervoor tekent zich een ruime Kamermeerderheid af.

We hopen de vaccinatiegraad in onze gemeente snel omhoog te krijgen, zodat onze kinderen en andere kwetsbare inwoners goed beschermd zijn tegen nare ziektes en levenslange gezondheidsproblemen.

Multi-functionele accommodatie Maarn

SGP SGP D66 VVD CDA Utrechtse Heuvelrug 05-07-2019 00:00

Uitgangspunten en voorbereiding gebiedsontwikkeling Trompplein en Breeschotenlaan inclusief ontwikkeling Multi-functionele Accommodatie (MFA) Maarn en woningbouw. Dat is wat onlangs door de raad is besproken.

In 2016 is naar boven gekomen dat er behoefte was aan technische vervanging van de huisvesting voor de scholen, kinderopvang en het dorpshuis de Twee Marken in Maarn. Er is een verkennende studie gedaan om tot een MFA te komen.

In 2017 is er een stuurgroep gevormd. Vanuit de zijde van de raad is toen aangegeven, na gesprekken in vergaderingen met raad- en commissie, dat iedereen hierbij kon aansluiten. En dat het een project Van, Voor en Door Maarn moest worden. Vanuit de stuurgroep zou verder onderzocht worden of een MFA haalbaar is. Onderzoek naar: Financieën, gesprekken met omwonende en gebruikers. Eén pijler, de financiën voor de scholen is, via het IHP, al opgenomen in de begroting. Het dorpshuis staat dan nog als PM post.

In 2018 komt er een nieuwe raadsperiode met een nieuwe gemeenteraad. De vijf focuspunten zijn: zorg voor iedereen, wonen, duurzaam, financiën op orde en participatie.

Vanuit de stuurgroep komt het idee voor een MFA met woningbouw op het Trompplein en de Breeschotenlaan. Hierbij werd een sluitende investering- en exploitatie gepresenteerd.

Deze was opgebouwd uit de bijdrage IHP voor de scholen, kinderopvang als huur, dorpsvoorziening met huur en als onderlegger een Grex en woningbouw. Ook was hierin de positie van de Stichting met haar schuldenlast opgenomen. Daarmee startend zijn de kaders voor het project opgesteld. Een ruimtelijke studie (Phentaro). Een sluitende investering- en exploitatie. Het grondexploitatie complex door de raad vast te stellen. Herinrichting Trompplein, met daarbij parkeren volgens de eisen. En participatie, met in achtneming van wat er al is geparticipeerd. Dit is allemaal nodig.

Echter blijkt er nog nader onderzoek nodig. Sluiten de financiën echt? Is er winst op de grondexploitatie? Is er alternatieve financiering mogelijk? Hoe groot moet het dorpshuis en de sporthal zijn? Bij wie ligt het opdrachtgeverschap? Wie wordt eigenaar? Wat is de rol van de Stichting (de Twee Marken)? En nog meer gesprekken met betrokkenen en de Maarnse samenleving.

In 2019 moet er een integrale besluitvorming plaatsvinden: het budget voor voorbereidingskrediet moet worden vastgesteld, een overeenkomst eigendomssituatie moet vast gelegd, het bestemmingsplan en planologisch procedures starten, vervolg participatie en communicatie vormgeven, intentieovereenkomst sluiten en uitvoering geven aan motie scholen-woningbouw en het parkeren vastleggen. Integraal dus. En in gesprek blijven met iedereen natuurlijk. Uiteindelijk realisatie in 2021 is de wens. Tot zover het proces zoals afgesproken.

De Stichting komt in zwaar weer en voor de gemeente dreigt er een garantstelling in werking te gaan.

Door grote te korten in het sociaal domein en de door ons zelf opgelegde reductie van de schuldenlast vraagt van ons aanpassingen.

De samenvatting van het raadsvoorstel geeft aan dat de realisatie van de MFA mogelijk is. Functies blijven behouden, woningbouw gerealiseerd, plaats voor scholen en kinderopvang. En ook nog een financieel sluitend geheel met reductie van de schuldenlast. De enige MAAR hierbij is dat de opbrengsten van de gebiedsontwikkeling ingebracht worden als (mede) dekking.

Als we dit langs de lat van de procesafspraken leggen en de focuspunten scherp houden, klinkt dat veelbelovend. Dank aan het college hiervoor. Echter zijn er ook kritische kanttekeningen te plaatsen.

Inmiddels hebben we veel informatie ontvangen van bezorgde inwoners en belanghebbenden.

Een hele serie insprekers die zich tot het uiterste inspanden om ook op één avond hun bijdrage te laten horen.

Nu is het natuurlijk altijd zo dat waar iets staat te veranderen er mensen in de bres komen om het één en ander tegen te houden of te veranderen. Daar kijk ik niet echt van op. Eén van de afspraken was dat iedereen mee kon praten (en dat van het begin af aan) dat lijkt hier in elk geval niet gelukt te zijn. Het Van, Voor en Door Maarn lijkt niet geslaagd. Slechte participatie en ook de zorg voor iedereen is deels losgelaten.

Een van de partners uit de stuurgroep, een school notabene, heeft zich ook niet volledig achter dit voorstel geschaard. Echter is dat voor ons niet onoverkomelijk. De gemeente dient zorg te dragen voor een goede en kwalitatieve huisvesting. Dat zal in dit plan dan ook gewoon gerealiseerd gaan worden. Hopelijk eindelijk eens een school die binnen het budget bouwt. (financiën op orde)

De grootte en afmeting van de sporthal staat ter discussie. Wat ons betreft niet. Onderdeel van het budget ,een geraamde post zonder bedrag, is voor een deel al bezuinigd in spoor 3. Dat is een bewuste keuze geweest. In principe wijken we daar dan ook niet van af. (financiën op orde) De vraag om te onderzoeken of deze ruimte eventueel groter kan, door bijv. ook op zondag beschikbaar te komen, het zal u niet verbazen, heeft en krijgt in geen geval steun van ons. Eerder tijdens de behandeling van de sportnota hebben we al aangegeven dat maatstaven van NOC/NSF voor ons nooit een aanleiding kunnen en mogen zijn om de beschikbare middelen uit te breiden. Zo ook nu niet. Als in het vervolgtraject naar voren komt dat er alternatieve invulling kan worden gegeven aan de financiering voor meer m2, zullen we dat op dat moment beoordelen. Wat ons betreft kan er beter geïnvesteerd worden in de bibliotheek. Wij vinden deze functie belangrijker.

Voor wat betreft de m2 voor het dorpshuis zelf. Het uitgangspunt nemen om de huuropbrengst als basis voor de te bouwen m2 heeft onze sympathie. Ook hier geldt weer, meer inkomsten, meer m2. We laten dit over aan de uitwerking van de ontwikkeling. Vastgelegd in het programma van eisen.

Aan het focuspunt duurzaamheid kan uitvoerig uitvoering gegeven worden bij de realisatie en is wat ons betreft dan ook geborgd. Nadere invulling zien we met belangstelling tegemoet.

Over de woningbouw hoeven we niet veel te zeggen, dit zal ook bij de nadere uitwerking besluitvorming krijgen. Op dit moment zijn de gestelde kaders afdoende.

Het amendement wat VVD, Open, D66, CDA en CU indienden, om uitgangspunten aan te scherpen, had onze steun zeker kunnen hebben, maar door de bepalingen over de opening op zondag van de sportshal, hebben we uiteindelijk niet in kunnen stemmen met het amendement en het (aldus) gewijzigde raadsvoorstel. Alles overziend moet er nog veel uitgewerkt worden. Het college is nu aan zet voortvarend stappen te gaan zetten in dit dossier, samen mét de inwoners van Maarn.

VVD en D66 vragen (opnieuw) aandacht voor vaccinatiegraad

VVD VVD D66 Utrechtse Heuvelrug 04-07-2019 07:50

VVD-raadsleden Jorrit Linders en Tim Rooijakkers vragen, samen met Carmen Rietdijk van D66, naar de actuele cijfers van de vaccinatiegraad in onze gemeente. Deze bleek vorig jaar 84% te zijn, terwijl voor de volksgezondheid minimaal 95% vereist is. Er is toen toegezegd dat de GGDrU, die het vaccinatiebeleid voor ons opstelt en uitvoert, sterker zou inzetten op voorlichting, om zo de vaccinatiegraad omhoog te krijgen.

https://utrechtseheuvelrug.vvd.nl/nieuws/35939/vvd-en-d66-vragen-opnieuw-aandacht-voor-vaccinatiegraad

Sindsdien is de lage vaccinatiegraad in heel Nederland een actueel onderwerp gebleven. Uitbraken van de mazelen komen vaker voor, zoals recent in Den Haag, Leiden en op Urk. Ongevaccineerde kinderen (en volwassenen) kunnen hierdoor ernstig ziek worden, met in sommige gevallen blijvende beperkingen of zelfs overlijden tot gevolg.

Begin juli 2019 heeft de commissie Vermeij de regering het advies uitgebracht dat de overheid een harde ondergrens moet vaststellen voor de vaccinatiegraad in Nederland. In het ergste geval raadt de commissie zelfs aan om een algehele vaccinatieplicht in te voeren. Dit laat zien hoe bedreigend de huidige ontwikkeling van de vaccinatiegraad in Nederland is, want een algehele vaccinatieplicht was tot nu toe onbespreekbaar. Kamerlid Rens Raemakers (D66) heeft een initiatiefvoorstel ingediend om kinderopvangcentra de ruimte te geven ongevaccineerde kinderen te weigeren, en zelfs een wettelijke inentingsplicht te geven wanneer de vaccinatiegraad onder de 90% zakt. Dit voorstel wordt komend najaar behandeld en hiervoor tekent zich een ruime Kamermeerderheid af. Dit alles leidt ertoe dat VVD en D66 gezamenlijk vragen stellen tijdens de gemeenteraad van 11 juli. De vragen vindt u in de bijlage. Uiteraard houden we u op de hoogte over dit onderwerp.

Jorrit Linders – VVD Tim Rooijakkers - VVD

Pas op de plaats voor het duurzaamheidsfonds

D66 D66 VVD CDA SGP Utrechtse Heuvelrug 28-06-2019 13:05

Op donderdag 27 juni stond het voorstel van VVD wethouder Rob Jorg voor een nieuw, lokaal duurzaamheidsfonds op de agenda. De 80.000 euro die de wethouder uit de algemene reserves wilde onttrekken om in een nog op te richten fonds te storten, zijn overgebleven uit de salarispot voor wethouders na het terugtreden van D66 wethouder Jan Willem van Dongen in 2017. Door hem niet te vervangen bleef de 80.000 euro onbenut en er werd afgesproken dat dit bedrag, op verzoek van D66, zou worden besteed binnen de portefeuille Duurzaamheid.

De oorspronkelijke afspraak uit 2017 is voor de fractie van D66 belangrijk, dat mag duidelijk zijn. Niet om de 80.000 euro. Ook niet om het label dat we er aan kunnen hangen. Hoe belangrijk het onderwerp Duurzaamheid ook voor ons is. En hoezeer we inhoudelijk met het voorliggende voorstel van de wethouder kunnen instemmen. Het is voor ons belangrijk omdat het destijds een goede manier was om een moeilijke periode af te sluiten.

VVD en BVH kwamen echter tijdens de oordeelvormende commissievergadering van vorige week met een voorstel om af te zien van het fonds én de oorspronkelijke afspraak van oktober 2017. De fractie OPEN sloot zich hierbij aan.

Omdat in de loop van de week duidelijk werd dat de ingewikkelde financiële situatie van de gemeente het bijzonder lastig maakt om op dit moment over het voorstel een afgewogen beslissing te nemen, wilden we voorkomen dat de gemaakte afspraak en passant zou sneuvelen én de gemoederen rondom het onderwerp hoog opliepen, heeft D66 de raad het verzoek gedaan het raadsvoorstel van de wethouder tot nader orde aan te houden. Aanhouden van het voorstel betekent dat het bedrag op dit moment niet aan de algemene reserves wordt onttrokken en dat er op een later tijdstip wordt besloten over een constructieve invulling ervan.

Wij vinden het van belang dat we met de gehele raad op een zorgvuldige wijze tot een breed gedragen invulling van de gemaakte afspraak komen. Een invulling die ook recht doet aan de uitdagingen waar we vandaag voor staan.

*Het verzoek om het voorstel van de wethouder aan te houden werd gesteund door de fracties CDA, CU, OPEN en SGP. Ruim voldoende om het voor nu van de agenda te halen.

Vragen over de ontwikkelingen rondom het Henschotermeer

D66 D66 Utrechtse Heuvelrug 25-06-2019 05:53

Op 3 juni kreeg de gemeenteraad een raadsinformatiebrief toegezonden over de nieuwste ontwikkelingen rond het Henschotermeer. De fractie van D66 waardeert het dat het college de raad op deze manier heeft geïnformeerd, maar maakt zich wel zorgen over de manier waarop er met omwonenden en buurbedrijven is gecommuniceerd. Dit is, volgens hen, nauwelijks tot niet gebeurd. En dat terwijl de exploitant vorige zomer, na wat communicatieve missers, beterschap beloofde op dat gebied.

We vragen ons ook af of op welke manier inwoners en andere belanghebbenden betrokken zijn geweest bij de ontwikkeling van de nieuwe plannen en, meer specifiek, of er overleg is geweest met de omliggende verblijfsrecreatieterreinen, natuurorganisaties en inwoners(groepen).

De inhoud van de plannen heeft in de omgeving voor behoorlijk wat onrust gezorgd. En dat is begrijpelijk, want op de presentatie van vorige week bleek dat de exploitant heel wat van plan is. Om een voorbeeld te noemen: een hal van 2500m2,waar bv. autoshows kunnen worden gehouden, maakt onderdeel uit van de plannen. Net als de mogelijkheid voor 40 campers en 25 vakantiehuisjes, zodat er in de toekomst op het terrein kan worden overnacht.

Voldoende reden om komende donderdag vragen aan het college te stellen over deze ontwikkelingen. Om de natuurkwaliteit en rust van het Henschotermeer voldoende te blijven borgen, kunnen we immers niet kritisch genoeg zijn.

https://heuvelrug.notubiz.nl/document/7751116/1/190627_vragenuur_d66_henschotermeer

Visie D66 op de blijverslening - ...

D66 D66 Utrechtse Heuvelrug 22-05-2019 05:03

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.