Nieuws van politieke partijen in Lelystad over VVD inzichtelijk

50 documenten

Akkoord over financiering St. Jansdal in 2020

VVD VVD Lelystad 24-12-2020 01:15

Op 14 december uitten wij onze zorgen over de financiële situatie van Ziekenhuis St Jansdal. Op 23 december werd bekend dat het ziekenhuis een akkoord heeft bereikt met de zorgverzekeraars, waardoor St. Jansdal boekjaar 2020 toch positief afsluit!

https://lelystad.vvd.nl/nieuws/42121/akkoord-over-financiering-st-jansdal-in-2020
Wij hopen dat onze aandacht voor dit probleem in Den Haag ook heeft bijgedragen aan dit positieve bericht. Het is in elk geval prachtig nieuws voor Lelystad!

'Leg acute zorg niet te snel op het bordje van de huisarts'

VVD VVD Lelystad 21-12-2020 08:23

Voordat de acute zorg voor patiënten in ons land opnieuw wordt georganiseerd en op het bordje van huisartsen en gemeenten wordt gelegd, moeten die hiertoe wel in staat zijn. De druk op huisartsen en zorgverleners is op veel plaatsen nu veel te hoog. Daarvoor waarschuwt de gemeente Lelystad in een brief aan minister Tamara van Ark (Medische Zorg).

https://lelystad.vvd.nl/nieuws/42087/leg-acute-zorg-niet-te-snel-op-het-bordje-van-de-huisarts

De gemeente reageert als 'ervaringsdeskundige' op een voorstel van het kabinet om de acute zorg efficiënter en goedkoper te organiseren. Het tekort aan gespecialiseerd personeel en oplopende kosten hebben geleid tot sluiting van afdelingen spoedeisende hulp in ziekenhuizen. Het kabinet stelt voor dat patiënten zoveel mogelijk aankloppen bij de huisarts of lokale zorgaanbieders, om de druk op de acute zorg te verlichten.

Volgens de gemeente Lelystad is dat eenvoudiger gezegd dan gedaan. Na het faillissement van de MC IJsselmeerziekenhuizen in oktober 2018 was de spoedeisende hulp ineens gesloten. Dat trof niet alleen inwoners van Lelystad, maar ook omliggende gemeenten. St. Jansdal heeft in maart 2019 in Lelystad een spoedpost heropend, maar die is niet 24/7 open en er kunnen geen spoedoperaties worden verricht. Deze situatie heeft volgens de gemeente nog steeds effect op het gevoel van veiligheid van veel inwoners.

Groot tekort aan huisartsenHuisartsen en zorgaanbieders in de wijken verantwoordelijk maken voor de eerste acute zorg levert volgens de gemeente in Lelystad praktische problemen op. In Lelystad staat de huisartsenzorg zwaar onder druk. Er zijn onvoldoende huisartsen en het vinden van waarneming is min of meer onmogelijk geworden door het landelijk huisartsentekort. Dit is in de brief aangegeven die verstuurd is aan minister Van Ark. Mede door de vergrijzing en een bovengemiddeld huisartsenbezoek per inwoner is de druk groot. De zorg in de wijken staat ook onder druk, omdat de gemeente door tekorten flink moet bezuinigen op het sociaal domein. Daarom moeten beide problemen eerst worden opgelost.

Minister van Ark krijgt uit Lelystad ook het advies om vooral zorgvuldig en niet overhaast te besluiten hoe de acute zorg wordt georganiseerd. Het vergt goede afspraken tussen ziekenhuizen, medisch specialisten, huisartsen en zorgaanbieders over wat voor soort arts er op een spoedpost nodig is. Nu schrijven de regels voor dat afdelingen spoedeisende hulp altijd hooggekwalificeerde artsen moeten hebben. Een tekort hieraan was één van de redenen dat in Lelystad een 24-uurs spoedpoli niet meer haalbaar was.

Digitale zorg niet voor iedereen oplossingTen slotte waarschuwt de gemeente ervoor om bestaande werkwijzen en structuren niet te snel af te breken, zolang er over een nieuwe aanpak geen besluiten zijn genomen. Hoewel door de coronacrisis de digitale zorgverlening een grote vlucht heeft genomen, zijn er in Lelystad veel laagopgeleiden en laaggeletterden voor wie het omgaan met de computer niet zo gemakkelijk is.

De reactie van Lelystad is onderdeel van een consultatie door het ministerie van Volksgezondheid over de zogeheten houtskoolschets acute zorg. De reacties worden nog verwerkt in een aangepast plan.

Meta Jacobs, fractielid met gezondheidszorg in de portefeuille

Besluit gemeenteraad over MFA De Botter

VVD VVD Lelystad 15-12-2020 09:56

De Raad van Lelystad besloot zojuist over het voorkeursscenario voor de nieuwe Multifunctionele Accomodatie (MFA) in de Botter. Een besluit waar lang over is gesproken, maar met een goede afloop!

https://lelystad.vvd.nl/nieuws/42015/besluit-gemeenteraad-over-mfa-de-botter

De raad maakte een keus uit drie scenario's voor de nieuwbouw van de Multifunctionele Accomodatie (MFA) in de Botter. De raad koos unaniem voor een combinatie van een Integraal Kindcentrum (IKC), een vestiging van Welzijn Lelystad en een consultatiebureau.

Het IKC bestaat in dit scenario uit nieuwbouw voor basisschool De Schakel, kinderopvang en een grote gymzaal. 

Voorwaarde: financieel haalbaar zonder bezuinigingenAan deze keuze verbindt de raad de voorwaarde dat het aantoonbaar moet zijn dat dit uit betrokken taakvelden gefinancierd kan worden, zonder hierbij op onderdelen nieuwe bezuinigingsopgaven op te werpen.

Als deze voorkeursoptie financieel niet haalbaar blijkt te zijn binnen dit kader, kiest de raad voor het scenario waarbij uitsluitend het Integraal Kindcentrum wordt ondergebracht in MFA De Botter, bestaande uit nieuwbouw van basisschool De Schakel, een gymzaal en huisvesting voor een kinderopvang.

Zorgelijke situatie Ziekenhuis St. Jansdal

VVD VVD Lelystad 14-12-2020 07:40

Ziekenhuis St. Jansdal in Lelystad en Harderwijk zit in een zorgelijke financiële situatie. Het ziekenhuis verwacht dit jaar € 30 miljoen minder omzet te halen dan begroot. Ook zijn de kosten gestegen door corona. Dat komt mede door de aanschaf van meer beschermingsmiddelen, maar ook door uitval van personeel.

https://lelystad.vvd.nl/nieuws/41882/zorgelijke-situatie-ziekenhuis-st-jansdal

Uit contacten met ziekenhuis St. Jansdal is duidelijk geworden dat de situatie financieel gezien weliswaar zorgelijk is, maar dat er vooralsnog geen risico is op faillissement. Er is wel sprake van onzekerheid, maar zolang het ziekenhuis in gesprek is met de zorgverzekeraars kijkt St. Jansdal positief vooruit.

CompensatieregelingMeta Jacobs, portefeuillehouder gezondheidszorg in de Lelystadse VVD-fractie, legt uit hoe deze situatie kon ontstaan: “Voor de zomer is een compensatieregeling afgesproken tussen ziekenhuizen en zorgverzekeraars. Die regeling pakt slecht uit voor St. Jansdal, omdat bij die regeling 2019 als basisjaar is genomen. In maart 2019 nam St. Jansdal het failliete Zuiderzeeziekenhuis in Lelystad over. Door de overname lag de omzet in dat jaar nog niet op het niveau waarop voor de komende jaren werd gerekend.”

Het ziekenhuis heeft daarom besloten een beroep te doen op een hardheidsclausule in de compensatieregeling. Dit houdt in dat met de grootste zorgverzekeraars voor St. Jansdal (VGZ en Zilveren Kruis) en eventueel daarna met een landelijke commissie gekeken wordt of het ziekenhuis voor aanvullende compensatie in aanmerking komt. Verder wordt er gevraagd om naar meer maatwerk te kijken.

De uitkomst is voor St. Jansdal belangrijk. Als er geen extra geld komt, kunnen investeringen niet in hetzelfde tempo worden uitgevoerd als gepland. Dat gaat bijvoorbeeld om de broodnodige renovatie van het beddenhuis.

Vooruitzicht niet gunstigMeta geeft aan dat de vooruitzichten voor het Lelystadse ziekenhuis niet gunstig zijn: “Ziekenhuis St Jansdal in Lelystad en Harderwijk kan, ondanks de zorgelijke financiële situatie, niet omvallen door omzetverlies vanwege corona. Dat zeggen de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen en Zorgverzekeraars Nederland. Volgens de organisaties hebben zorgverzekeraars afspraken gemaakt om ervoor te zorgen dat ziekenhuizen tijdens de coronapandemie niet in de rode cijfers belanden.”

Het St. Jansdal ziekenhuis verwacht over 2020 een verlies te lijden van ruim twee miljoen. Het verlies komt door een zogeheten compensatieregeling, die niet gunstig uitpakt voor het ziekenhuis. Door het coronavirus is er dit jaar veel reguliere zorg afgeschaald. Het aantal bezoeken aan poliklinieken is gedaald en er zijn veel minder operaties en onderzoeken gedaan dan gepland. Daardoor heeft het ziekenhuis minder declaraties naar zorgverzekeraars kunnen sturen. De verzekeraars keren dus ook minder geld uit aan een ziekenhuis.

Zonder de coronacrisis ging het ziekenhuis uit van een positief resultaat van jaarlijks vijf miljoen euro. De vooruitzichten voor 2021 zouden niet gunstiger zijn, onder meer vanwege een dure cao.

Minister Van Ark moet hulp bieden!Minister van Medische Zorg Tamara van Ark sprak op 14 december 2020 met St. Jansdal en de zorgverzekeraars. Na afloop van dit overleg meldde de minister dat zij verwacht dat nog vóór de Kerst een oplossing wordt gevonden. "Bij de doorstart in 2018 heeft de toenmalige minister van Medische Zorg alle medewerking beloofd," zegt Meta. "Wij verwachten daarom dat minister Van Ark ziekenhuis St. Jansdal nu daadwerkelijk te hulp schiet. Ons ziekenhuis mag niet de dupe worden van deze moeilijke situatie!"

Persbericht: Beoogde nieuwe coalitie slecht voor cohesie in Lelystad | Lelystad

GroenLinks GroenLinks VVD Lelystad 16-06-2020 00:00

GroenLinks heeft met ontzetting kennis genomen van de recente ontwikkelingen in de Lelystadse politieke crisis. “Zo’n kneiterrechts college is buitengewoon slecht voor de stad en doet geen enkel recht aan de veelkleurigheid van gemeenteraad en samenleving”, is de eerste reactie van fractievoorzitter Sjaak Kruis. Voor hem is het onbegrijpelijk dat de SP zich er voor leent om dit mede tot stand te brengen. GroenLinks werkte in de vorige situatie nauw samen met de SP. Aan het bijzondere karakter van die samenwerking komt wat GroenLinks betreft, als dit doorgaat, een einde.

Formeel blijft het raadsprogramma wel in stand, maar gelet op de inzet de afgelopen periode van de partijen die nu in de coalitie samen verder willen gaan moet het ergste gevreesd worden als het gaat om bezuinigingen in het sociaal domein, waardoor de kwetsbaarste bewoners van de stad geraakt worden. Ook de culturele sector heeft weinig goeds te verwachten van de nieuwe coalitie.

GroenLinks heeft op allerlei manieren geprobeerd tot een evenwichtig(er) college te komen, waarin er een balans tussen links, midden en rechts is. Het voorstel van GroenLinks, Jong Lelystad en Mooi Lelystad werd vorige week door de VVD afgewezen. Pogingen daarna om tot een andere samenstelling te komen werden geblokkeerd door Leefbaar Lelystad en de Inwonerspartij, waarmee de VVD zich in dit proces steeds nadrukkelijker verbond. “Van een verbindende rol, die je van de grootste partij mag verwachten, was in het geval van de VVD geen sprake. Men zei voortdurend te streven naar balans, maar komt nu uit bij een zeer eenzijdige, rechtse combinatie”, aldus Sjaak Kruis.

GroenLinks zal de komende periode nauw samen gaan werken met andere oppositiepartijen in de gemeenteraad om waar enigszins mogelijk de koers van de nieuwe coalitie bij te sturen in de richting van het gastvrije en groene Lelystad dat de partij voor ogen heeft.

 

Voor meer informatie:

Sjaak Kruis (fractievoorzitter)

Tel. 06-22546116

e-mail: s.kruis@raadvanlelystad.nl

Meta Jacobs blijft komende 2 jaar nog bij VVD Lelystad

VVD VVD Lelystad 31-01-2020 10:33

De raadsfractie van de VVD Lelystad heeft raadslid Meta Jacobs gevraagd om de gehele periode bij het team te willen blijven.

In de aanloop naar de Gemeenteraadsverkiezingen van 2018 was zij door het bestuur gevraagd om zich kandidaat te stellen om na verkiezing voor twee jaar terug te keren in de plaatselijke politiek om de nieuwe fractie te ondersteunen.

Haar kennis van het sociale domein is van groot belang voor de besluitvorming zowel in de fractie als in de raad. De fractie wil van die kennis en inzet ook de komende twee jaar dankbaar gebruik maken. Als echte Lelystedelinge kent Meta Jacobs de zorg- en vrijwilligersorganisaties, mantelzorgers en hulpstructuren. Zij is een actief bezoekster van de vele bijeenkomsten die zowel in de gemeente als daarbuiten worden georganiseerd binnen het sociale domein en heeft goede contacten in de Tweede Kamer.

De fractie is blij dat zij positief op de vraag heeft geantwoord. Ze is de nestor van het team, maar nog zeer jong van geest.

Fractie voorzitter VVD Lelystad 

Dennis Grimbergen

Tweede Kamer unaniem: gezondheidszorg in Flevoland moet worden versterkt!

VVD VVD SGP CDA PvdA ChristenUnie Lelystad 11-12-2019 06:08

Dinsdagmiddag 10 december 2019 vond een belangrijk debat plaats in de Tweede Kamer over de toekomst van de zorg in Flevoland. In de Kamer was brede steun voor enkele moties die minister Bruins van Medische Zorg en Sport opdragen om de gezondheidszorg in Flevoland te versterken. Goed nieuws voor onze inwoners en de toekomst van ons ziekenhuis!

https://lelystad.vvd.nl/nieuws/37644/tweede-kamer-unaniem-gezondheidszorg-in-flevoland-moet-worden-versterkt

Gespecialiseerd geboortecentrum in LelystadDe Tweede Kamer wil dat er in Lelystad weer een gespecialiseerd geboortecentrum komt, als dat nodig is ook met een voorziening voor spoedeisende hulp. De Kamer nam een motie van die strekking aan die was ingediend door de PvdA en het CDA.

Tempo maken bij versterking van de zorgDe Tweede Kamer steunde unaniem enkele moties van CDA, ChristenUnie en SGP die ertoe moeten leiden dat nog dit jaar een tijdpad bekend wordt gemaakt voor de gevraagde uitbreiding van de zorg, inclusief duidelijkheid over het daarvoor benodigde budget.

Spoedpoli´s Lelystad en Emmeloord 24 uur openVVD-Tweede Kamerlid Hayke Veldman diende samen met de PvdA een motie in die minister Bruins oproept zich in te spannen de spoedpoli´s in de ziekenhuizen van Emmeloord en Lelystad weer 24 uur per dag open te laten zijn. Een SP-motie die de regering opriep om van het ziekenhuis in Lelystad weer een volwaardig ziekenhuis te maken met spoedeisende hulp, acute verloskundige zorg en kindergeneeskunde, haalde het niet: uit een eerder uitgevoerde verkenningsopdracht was al gebleken dat terugkeer van een volwaardig ziekenhuis in Lelystad geen optie meer zou zijn.

Zorgtafel Flevoland moet nu aan de slagDe aangenomen moties vormen een nadrukkelijke oproep aan de minister om zich in te zetten voor snelle versterking van de gezondheidszorg in Flevoland. De minister heeft steeds aangegeven dat de plannen voor versterking van de zorg verder uitgewerkt moeten worden door de “Zorgtafel Flevoland”: een overlegstructuur van overheden in Flevoland, de patiëntenfederatie in Flevoland, zorgaanbieders en verzekeraars die de plannen voor de zorg in Flevoland verder moet uitwerken.

Wat vinden wij?Als VVD in de gemeente Lelystad hebben wij vanaf het faillissement van MC Zuiderzee voortdurend gepleit voor behoud van een volwaardig ziekenhuis in Lelystad. Hoewel aan deze wens niet geheel is voldaan, zijn wij wel zeer verheugd over de brede steun in de Tweede Kamer voor een snelle versterking van de zorg in onze stad. Dat is goed voor onze inwoners!

Uitwerking van de kadernota Sociaal Domein 2019-2022.

VVD VVD Lelystad 17-10-2019 06:55

Hierbij koppelen wij de bijdrage van de VVD terug in de sessie Programmaplan 2019 van het Sociaal Domein 2019 - 2022

1. Ondersteun het actief voorbereiden op ouder worden 

Oud worden en oud zijn hoort bij het leven. De vraag is of er, ook bij ouderen zelf, voldoende aandacht is voor het voorbereiden op situaties die horen bij het ouder worden. Tijdig woningaanpassingen regelen, tijdig nadenken over financiële gevolgen, tijdig ondersteuning zoeken bij een behoefte aan zorg en hulp, of ondersteuning als een mantelzorger plots uit- of wegvalt. Van belang is dat ouderen geprikkeld worden om voorbereiding actief op te pakken, weten waar ze terecht kunnen bij vragen, en er ‘1-loket’-concepten zijn bij gemeenten, of zorgaanbieders, of bij anderen. Het Sociaal en Cultureel Planbureau laat zien dat ouderen vooral behoefte hebben aan concrete adviezen over onder meer de woonsituatie, de mobiliteit en de financiën.

2. Kennis over initiatieven van bewoners en burger noodzakelijk

De behoefte aan passende ondersteuning in de eigen woonomgeving leidt tot de opkomst van initiatieven van burgers en bewoners zelf. Deze variëren in wat ze doen en hoe ze georganiseerd zijn, maar hebben gedeelde waarden zoals wederkerigheid, zorgen voor elkaar en verantwoordelijkheid nemen. Er is een duidelijk landelijke beweging gaande, die grote kansen biedt voor het betrekken van burgers bij het zorgen voor elkaar. Als we deze in maat en getal moeten duiden, is nog niet de juiste informatie voorhanden. Deze initiatieven willen van elkaar leren om hun maatschappelijke meerwaarde naar een volgende fase te tillen. Tegelijkertijd bestaat er bij lokale en landelijke beleidsmakers behoefte aan een beter inzicht in de aard, omvang en meerwaarde van de beweging en hoe deze gefaciliteerd kan worden. Er is hiervoor meer kennis nodig over wat kan, wat werkt, wat het daadwerkelijk oplevert en wanneer ook grenzen zichtbaar zijn. Deze kennis helpt initiatieven en beleidsmakers om toe te werken naar een volwaardige plek voor bewonerscollectieven in het zorgstelsel die past bij de bijdrage die zij leveren aan onze maatschappelijke uitdagingen.

3. Voorkom spoedopnames

Spoedsituaties worden een steeds gebruikelijkere aanleiding voor een verpleeghuisopname. Langdurige overbelasting van mantelzorgers kan bijvoorbeeld een onhoudbare thuissituatie tot gevolg hebben. Dit vergroot de kans dat spoedopname noodzakelijk wordt, waarbij burgers  op de spoedeisende hulp belanden en/of voor langere tijd in het ziekenhuis of via een kortdurend verblijf worden opgenomen. En als terugkeer van burgers naar de ‘oude’ thuissituatie niet haalbaar of wenselijk is, zijn professionals op de spoedeisende hulp en op de huisartsenpost vaak onvoldoende bekend met de beschikbare mogelijkheden voor inzet van extra thuiszorg en/of de verschillende vormen van kortdurend verblijf. Spoedopnames (bijvoorbeeld via een kortdurend verblijf) gaan vaak gepaard met extra verhuizingen, dat enorm belastend kan zijn. Als je moet verhuizen is de keuze vaak beperkter. En de problemen rond de doorstroom tussen de spoedeisende hulp, het eerstelijnsverblijf of de revalidatiezorg en de langdurige verpleeghuiszorg vergroot de zogenaamde ‘verkeerd-bed-problematiek’. Een reeks aan (beleids)initiatieven is gestart om spoed te voorkomen, zoals ‘het Praktijkteam palliatieve zorg VWS’, regionale overleggen/samenwerkingsafspraken en coördinatiepunten. Die samenwerking vormgeven is echter complexer dan gedacht, het versterken van de aandacht voor effectieve modellen voor het voorkomen van spoed is van belang.

4.Tijdelijk ontlasten of samen (blijven) leven

Een groot deel van de ouderen woont alleen, maar voor zowel voor alleen- als samenwonende mensen is de rol van mantelzorgers en directe naasten van belang om zelfstandig te kunnen blijven wonen. De druk op mantelzorgers en vrijwilligers is echter groot. De motivatie en het commitment om voor een dierbare te zorgen is hoog, maar de balans tussen draagkracht en draaglast is vaak kwetsbaar. De mogelijkheid om, vaak tijdelijk, de zorg of support voor een dierbare even over te dragen is wezenlijk en zou beschikbaar moeten zijn in alle woonplaatsen. Diverse opties van respijtzorg, logeerhotels, buddy support en vele vormen zijn ontwikkeld en kunnen als voorbeeld dienen op plaatsen waar dit nog in mindere mate voorhanden is. Woonvormen waarbij partners of mantelzorgers met een verschillende zorgbehoefte toch (dicht) bij elkaar kunnen wonen (bijvoorbeeld bij een partner met dementie) kunnen bijdragen. Dit kunnen ook woonvormen zijn waarin verschillende groepen (bijvoorbeeld jong en oud) samenleven en voor elkaar ondersteunend zijn. De behoefte aan meer en diverse vormen van ‘samen zelfstandig collectief wonen’ is toenemend hoorbaar. 

5. Inzicht in capaciteit zorg en ondersteuning noodzakelijk

Voor een soepele overgang van thuis naar het verpleeghuis is het van belang dat zowel cliënten als verwijzers op de hoogte zijn van het regionale zorgaanbod. Welke verpleeghuiscapaciteit is er beschikbaar, zowel in getal (hoeveelheid beschikbare plekken) als de aard van zorg (bijvoorbeeld de mate van complexiteit) die geboden kan worden. Uit verschillende bronnen blijkt dat partijen vaak niet weten welke zorgaanbieders er aanwezig zijn in de regio. Als zij dit wel weten is er vaak beperkt zicht op welke typen zorg er worden geleverd, wat de kwaliteit en capaciteit is en hoe de zorg aansluit op de behoeftes en wensen van de cliënt. Deze onduidelijkheid vindt zijn oorzaak mede in het niet up-to-date zijn van informatiesystemen en het ontbreken van coördinatie. Zorgorganisaties blijken soms ook (te) weinig zicht te hebben op de eigen capaciteit om zorg te kunnen leveren, waarbij locaties of afdelingen niet altijd heldere in- en exclusiecriteria hebben voor mogelijke opnames. Daarnaast hebben zorgorganisaties soms lege bedden, maar toch wachtlijsten. Dit komt doordat vanuit de verschillende bekostigingsstromen verschillende bedden worden ingekocht. Deze bedden mogen vervolgens niet voor andere zorgvormen worden ingezet. Het merendeel van de regionale coördinatiepunten ELV richt zich inmiddels op meer dan alleen ELV om inzicht in capaciteit te bieden. Zorgkantoren richten zich toenemend op goede communicatie met burgers op wachtlijsten voor verpleeghuizen om te inventariseren of meer zorg nodig is (spoed voorkomen). In het algemeen is zicht op capaciteit van belang om de beschikbare capaciteit en expertise zo goed mogelijk te benutten, en deze flexibel in te zetten op basis van de behoefte van ouderen. 

6. Samenwerken als vak voor bestuurder en professional

Werken aan de woonopgave is een maatschappelijke opgave die verbinding vraagt tussen vele levensdomeinen. Dat vraagt een integrale blik en een gerichtheid op samenwerking waarbij het maatschappelijk belang boven het organisatiebelang uit rijst. Het vormgeven van deze samenwerking en het doorkruisen van domeinen vraagt vaardigheden die niet vanzelfsprekend aanwezig zijn, of die in opleidingen nadrukkelijk aandacht krijgen. Zowel van professionals, managers als bestuurders en toezichthouders vraagt dit vaardigheden die gericht zijn op het smeden van allianties, het omgaan met diverse belangen, het experimenteren met nieuwe vormen van samenwerken en organiseren en interdisciplinair leren. Gerichte kennis en leervormen die gericht zijn op deze vaardigheden en bijbehorende competenties is van belang om hedendaagse complexe vraagstukken die vaak oplossingen van meerdere partijen vragen dwars door domeinen heen, beter het hoofd te bieden.

1. Waarom pas na 2020 verder gaan zoals in het stuk staat met de ontwikkeling van het vierde zorgpunt gebied. Er zijn er nu drie: rondom De Hoven, De Uiterton en De Hanzeborg

1. Gevraagd naar buiten netwerken, maar nog meer inzetten op samenwerking. Bij netwerken wordt er vaak aansluitend gewerkt. Dat kost erg veel tijd en de inwoner moet iedere keer zaken uitleggen.

2. Gevraagd om de resultaten van alle inzet te kwantificeren. 

1. Toezegging college. Tweede helft oktober komt er een financieel overzicht naar de raad.

Levendige discussie in 2 groepen: de ...

VVD VVD Lelystad 26-08-2019 20:31

Levendige discussie in 2 groepen: de aanwezigen kwamen met zeker 20 ideeën om invulling te geven aan de #bezuinigingsopgave voor de Gemeente Lelystad vanaf #PB2020. Dank voor jullie waardevolle input!

Onze collega's van GroenLinks ...

GroenLinks GroenLinks VVD ChristenUnie Lelystad 04-07-2019 16:58

Onze collega's van GroenLinks Flevoland hebben een akkoord gesloten dat er wat ons betreft veelbelovend uitziet. Gefeliciteerd en veel succes!

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.