Nieuws van politieke partijen inzichtelijk

16 documenten

Informatiebijeenkomst over ...

Blanco lijst 8 Blanco lijst 8 Barneveld 13-06-2019 14:00

Informatiebijeenkomst over ondermijning in het buitengebied De gemeente Barneveld en het Platform Veilig Ondernemen Oost-Nederland (PVO-ON) organiseren op maandag 17 juni 2019 een informatiebijeenkomst over ondermijning in het buitengebied. De avond is bestemd voor bewoners van het buitengebied ten oosten van Voorthuizen en rond Stroe, Garderen en Kootwijkerbroek. De avond wordt gehouden in Kulturhus De Essenburcht en begint om 20.00 uur. Vanaf 19.30 uur bent u welkom voor koffie, thee en iets lekkers. Waarom een avond over ondermijning? Het buitengebied is heel kwetsbaar geworden voor ondermijning. De zogenoemde onderwereld dringt op steeds meer manieren de bovenwereld binnen. De georganiseerde criminaliteit is zodoende vaak dichterbij dan gedacht en kent veel verschillende vormen. Een boerenschuur die wordt verhuurd; een bedrijf met geblindeerde ramen; een winkel zonder klanten; een slecht verlicht pand dat overdag is gesloten, maar waar ’s avonds wél altijd mensen zijn… Criminelen maken meer en meer gebruik van de schijnbare anonimiteit die bedrijventerreinen en het buitengebied bieden. Maar de georganiseerde misdaad heeft ondernemers nodig om criminele activiteiten te ontplooien. Die medewerking wordt vaak onbewust verleend en zo wordt de georganiseerde misdaad gefaciliteerd. Het Platform Veilig Ondernemen Oost-Nederland organiseert, samen met de gemeente Barneveld, informatiebijeenkomsten om ondernemers en buitengebied bewust te maken van signalen die mogelijk op ondermijning zouden kunnen duiden. Convenant De gemeente Barneveld heeft de afgelopen periode, samen met het PVO-ON en verschillende partijen goede afspraken gemaakt om het buitengebied bewuster te (gaan) maken van ondermijning. Hiervoor tekenen burgemeester Van Dijk en de samenwerkende partijen het Convenant Keurmerk Veilig Buitengebied. Programma 19.30 uur: Inloop 20.00 uur: Welkom door burgemeester Van Dijk 20.15 uur: Ondertekening Convenant Keurmerk Veilig Buitengebied 20.30 uur: Ondertussen in het buitengebied… door Anton Jansen (PVO-ON) 21.15 uur: Informeel gedeelte met gelegenheid voor het stellen van vragen 21.45 uur: Afsluiting Bewoners van het buitengebied zijn van harte welkom. U hoeft zich van tevoren niet aan te melden.

#DenHelder #parkeren #winkelen ...

Beter voor Den Helder Beter voor Den Helder Den Helder 08-06-2019 12:07

#DenHelder #parkeren #winkelen #wonen Casper Duin DEN HELDER ,,We zijn natuurlijk wel wat verwend hier in Den Helder, hè’’, merkt Corinne Bergmans deze donderdagmiddag op. De Helderse heeft zojuist de auto geparkeerd op het terrein aan de Prins Hendriklaan en is met haar hondje op weg naar het centrum. Bergmans doelt met haar opmerking op de nabijheid van het stadshart voor parkeerders. ,,In andere steden moet je een eindje lopen naar de stad. Vanaf hier loop je natuurlijk zo het centrum in’’, vertelt ze op het parkeerterrein, dat in de volksmond bekend staat als ’de voormalige garage Bruin’. ,,En als ik hier niet meer zou kunnen parkeren? Dan zet ik de auto lekker bij de dijk neer. Lopen is gezond, toch? Desalniettemin vind ik het wel jammer dat dit terrein op termijn gaat verdwijnen.’’ Gratis Die mening deelt Anita Krijgsman uit Anna Paulowna, die kort daarvoor de auto heeft geparkeerd. ,,Je kunt de auto hier altijd kwijt, ook op zaterdag. En het is gratis. Ik kom hier om te winkelen. Goed en dichtbij parkeren is voor mij zeker een pluspunt. Want qua winkels loopt het hier achteruit. Ga ik liever naar Schagen. Iets verder weg parkeren is geen ramp. Lopen is goed voor je. Als dit verdwijnt, hoop ik wel op een goed alternatief.’’ Met de grootscheepse Helderse stadsvernieuwing zullen er de komende jaren ook tientallen parkeerplekken sneuvelen in het stadshart. Zoals die aan de Prins Hendriklaan, waar statige woningen moeten verrijzen volgens het ’Ontwikkelplan transformatie Koningstraat-Spoorstraat’. Iets verderop maakt het parkeerplaatsje bij De Koploper in de nabije toekomst plaats voor het stadspark. Zoals de pakweg tien parkeervakken aan de Stationstraat (tussen Halte Bellevue en Bernhardplein) eveneens op termijn moeten wijken voor woningbouw. Achter de schermen wordt volop gewerkt aan het in evenwicht krijgen van de parkeerbalans. Zo heeft de gemeente Den Helder ’vanwege het parkeerbalans vraagstuk’ de plannen om parkeergarage Konickshoek aan de Koningdwarsstraat af te stoten in de ijskast gezet. ,,Afstoten is nog steeds wel de intentie’’, meldt gemeentewoordvoerster Joyce in ’t Veld. Over de parkeerbalans zegt ze: ,,Bij afstoting van een parkeergarage geven we als overheid de regie en dus de zeggenschap uit handen. Dat punt moeten we nader onderzoeken en specificeren om tot de juiste afspraken te komen om de garage open en betaalbaar te houden voor het publiek.’’ Kroonpassage Een van de reeds genoemde opties om het verlies van tientallen parkeerplaatsen het hoofd te bieden, is het plan om winkelcentrum Kroonpassage te slopen. Op die plek in het centrum van Den Helder komt dan parkeergelegenheid. In eerste instantie hoopten alle partijen eind mei hun plannen met de Kroonpassage te ontvouwen. Die deadline is inmiddels uitgesteld. ,,De gesprekken hebben tot nu toe niet geleid tot een concreet resultaat. De gesprekken zijn nog gaande. We hebben meer tijd nodig om tot een oplossing te komen’’, meldt Sander Quartel namens Woningstichting. Koers Het ook in de toekomst waarborgen van parkeerfaciliteiten heeft de aandacht van de Helderse Ondernemersvereniging Binnenstad (HOB), verzekert voorzitter Mark de Graaf. ,,We zitten regelmatig om tafel met gemeente, Woningstichting en Zeestad. En een goede parkeerbalans komt in die gesprekken zeker aan de orde. Ik heb vertrouwen in de koers die we hebben bepaald. Het is hopen op de Kroonpassage. Mocht dat niks worden? Dan moeten we opnieuw beginnen. En verder kijken naar andere opties. Misschien Willemsoord. Dichtbij kunnen parkeren is voor winkelend publiek een pluspunt, maar in grotere steden zoals Alkmaar of Amsterdam is het gebruikelijk dat je een stukje moet lopen naar het centrum.’’ Ook de gemeente maakt zich bij monde van In ’t Veld weinig zorgen over parkeren in de toekomst: ,,Uit onderzoek is gebleken dat op sommige momenten de parkeerdruk in de binnenstad op een aantal locaties momenteel redelijk hoog is. Op andere terreinen zijn er nog wel voldoende plekken vrij, zij het dat die ruimte iets verder (maar nog altijd binnen acceptabele loopafstanden) ligt. Daarnaast hebben we geconstateerd dat er ook met de toekomstige ontwikkelingen wat betreft het verdwijnen van parkeerlocaties voldoende parkeerplaatsen beschikbaar zijn om de vraag op te kunnen vangen, al zal dat dus wel inhouden dat men op de drukkere momenten een parkeerplaatsje verderop moet zoeken.’’

Harry van Tiel rooft zetel Maashorst ...

Maashorst Vooruit Maashorst Vooruit CDA Landerd 30-04-2019 15:46

Harry van Tiel rooft zetel Maashorst Vooruit Landerd – Harry van Tiel heeft Maashorst Vooruit definitief de rug toegekeerd. Hij gaat solo verder in de Landerdse raad. Gezien de wijze van acteren van Van Tiel ziet Maashorst Vooruit dit als zetelroof. Het lijkt erop dat Van Tiel met dit vooropgezet plan zich bij Maashorst Vooruit heeft aangesloten. Van Tiel heeft zich eind 2017 als toenmalig raadslid van de Landerdse CDA-fractie, aangesloten bij Maashorst Vooruit. Na een uitgebreide consultatie van haar leden, kandidaten voor de gemeenteraad én haar achterban, is er door hen een vooruitstrevend verkiezingsprogramma vastgesteld. Hierin zijn ook nadrukkelijk de wensen van Van Tiel meegenomen; o.a. het verbreden van fietspaden in natuurpark de Maashorst en het schrappen uit het begrazingsgebied van de grote grazers van 30 ha natuur nabij de Zevenhuizerweg. Deze beide punten zijn inmiddels overgenomen door een meerderheid van de raad. Aanvullend op deze punten is er tijdens de vorige raadsvergadering door Van Tiel een motie ingediend om de grote grazers en recreanten fysiek van elkaar te scheiden, waarmee de visie van de Maashorst om zeep geholpen zou worden. De motie (uitgezonderd Van Tiel) is daarop unaniem afgewezen door de raad. Hierop heeft Van Tiel tijdens de raadsvergadering aangegeven om op te stappen. Het bestuur en de fractie betreuren de gang van zaken omtrent deze motie en hebben geconstateerd dat er aan beide kanten fouten zijn gemaakt en er wellicht op basis van emotie uitspraken zijn gedaan. In overeenstemming met Van Tiel waren we overeengekomen om een nader gesprek met elkaar aan te gaan met als doel het meningsverschil te willen uitpraten, maar daar krijgen we nu helaas de kans niet voor. Dit sterkt ons in ons vermoeden dat dhr. Van Tiel van meet af aan een eigen agenda heeft nagestreefd. Wij hebben dhr. Van Tiel gevraagd om de door Maashorst Vooruit behaalde zetel in te leveren en ter beschikking te stellen aan de partij, die op eigen kracht, dus zonder voorkeurszetel van Van Tiel, 4 zetels heeft behaald. Van Tiel heeft dit verzoek vooralsnog geweigerd. Maashorst Vooruit ziet dit dan ook als zetelroof. De overgebleven fractieleden zullen zich blijven inzetten voor de idealen van Maashorst Vooruit.

Partij voor de Dieren FryslânPartij ...

Partij voor de Dieren Partij voor de Dieren Drenthe 29-04-2019 14:33

wie o wie doet mee??Partij voor de ...

Partij voor de Dieren Partij voor de Dieren Friesland 29-04-2019 11:12

wie o wie doet mee??

Partij voor de Dieren Afdeling ...

Partij voor de Dieren Partij voor de Dieren Friesland 28-04-2019 10:01

Partij voor de Dieren Afdeling Fryslân zoekt #bestuursleden Heb jij interesse of ken jij iemand die interesse heeft? Like en/of deel dit bericht. De Partij voor de Dieren is een snelgroeiende politieke partij met steeds meer leden en volks-vertegenwoordigers. Ook in Fryslân, waar we sinds 2015 een Provinciaal Statenlid hebben en een lid in het Algemeen bestuur van Wetterskip Fryslân. In 2017 is daar een gemeenteraadslid in Leeuwarden bijgekomen. De afdeling Fryslân bestaat sinds 2012 en ondersteunt niet alleen onze volksvertegenwoordigers maar organiseert ook (politieke) acties en bijeenkomsten en helpt actieve leden overal in Fryslân op te komen voor belangen van dieren, natuur en milieu. Wegens verhuizing/emigratie, gezinsuitbreiding, verandering van werkkring of overstap naar een politieke functie van betrokkenen is het afdelingsbestuur in de afgelopen jaren gevoelig uitgedund. Wij zoeken daarom nu nieuwe en gedreven vrijwilligers voor toekomstige functies in het afdelingsbestuur, te vervullen na een inwerkperiode en/of kadercursus. * Wat zijn de taken van een afdelingsbestuur? a. de afdelingsvergadering bijeenroepen (minstens één keer per jaar); b. de communicatie verzorgen met de leden en met andere partijorganen; c. de afdeling goed organiseren en volgens de landelijke richtlijnen laten functioneren; d. de fracties volgen en ondersteunen en deze verbinden met de afdeling; e. nieuw potentieel voor de partij scouten; f. verkiezingscampagnes uitvoeren en daarbij leden, fracties en kandidaten betrekken; g. de afdeling vertegenwoordigen, zowel binnen de partij als naar buiten; h. actieve leden motiveren en stimuleren om activiteiten te ontplooien; i. activiteiten van de partij in Friesland ‘naar buiten toe’ communiceren; j. een jaarplan opstellen en uitvoeren; k. een jaarverslag schrijven met een overzicht van resultaten en activiteiten. * Taken voor alle bestuursleden Een aantal taken gelden voor alle bestuursleden tezamen. Deze zijn o.a. het voeren van verkiezingscampagnes, zorgen voor ledenbindende activiteiten en het initiëren van activiteiten om de partij lokaal en regionaal te profileren. Ook speuren alle bestuursleden naar nieuw potentieel voor de partij (‘talentscouting’) en stimuleren zij gekwalificeerde leden hun bestuurlijke en/of politieke ambities waar te maken. Hun belangrijkste taak is De Partij voor de Dieren in Fryslân op de kaart te zetten. * Specifieke taken afdelingsvoorzitter De voorzitter leidt het bestuur en de afdeling. Hij/zij zit de bestuurs- en afdelingsvergaderingen voor. Hij/zij is het bindend element tussen de verschillende fracties en de afdeling. Daartoe onderhoudt hij/zij nauw contact met de volksvertegenwoordigers. De voorzitter is doelgericht, besluitvaardig en beschikt over politieke antennes. * Specifieke taken afdelingssecretaris De secretaris bereidt – samen met de voorzitter – inhoudelijk de vergaderingen voor, zorgt voor een verslag daarvan (notulen) en controleert of afspraken worden nagekomen. De secretaris is de contactpersoon voor mensen en organisaties buiten de afdeling en behandelt in- en uitgaande correspondentie. De secretaris is nauwkeurig, zakelijk, een goed organisator, schrijft helder en kan overweg met o.a. tekstverwerkingsprogramma’s, Facebook, Instagram en e-mailprogramma's. * Specifieke taken afdelingspenningmeester De penningmeester stelt jaarlijks een financieel verslag op en maakt een begroting voor het komende jaar. Hij/zij beheert het onkostenbudget, betaalt declaraties uit en vraagt bij het hoofdbestuur geld aan voor bijzondere projecten. * Taken algemeen bestuurslid afdeling Algemene bestuursleden coördineren specifieke deelgebieden, zoals politieke lobby, verkiezings-campagnes, communicatie en sociale media, of organiseren specifieke activiteiten in de provincie. Een algemeen bestuurslid kan goed organiseren en heeft gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen. * Wat vragen wij? Onze bestuursleden wonen in Fryslân en zijn tenminste 18 jaar oud. Zij herkennen zich in de doelstellingen en keuzes van de Partij voor de Dieren. Zij zijn goed op de hoogte van wat er in de provincie speelt rond de kernthema’s van onze partij: dieren, natuur en milieu. Bestuursleden beschikken over teamspirit en vooral enthousiasme. Zij worden steeds voor drie jaar benoemd en treden – behoudens overmacht – tussentijds niet af. De voorzitter besteedt gemiddeld ca. 6 uur per week aan zijn/haar functie; de overige functies vragen doorgaans wat minder tijd. * Wat bieden wij? De Partij voor de Dieren is een actieve partij met ruimte voor eigen initiatieven en persoonlijke ontwikkeling. Er is ondersteuning vanuit het partijbureau in de vorm van verzekeringen, scholing en vorming en een onkostenvergoeding. Het landelijk partijbureau helpt de afdeling met handboeken, overeenkomsten voor actieve leden, materialen, intranet, etc. * Belangstelling? Belangstellenden sturen een brief met motivatie en CV naar friesland@partijvoordedieren.nl, met als onderwerp ‘afdelingsbestuurder’. Meer informatie over de huidige organisatie van de provinciale afdeling kan eveneens via dit e-mailadres worden gevraagd. Leeuwarden 27 april 2019

Meer vrouwen in de politiek! Tijdens ...

Partij voor de Dieren Partij voor de Dieren Flevoland 18-04-2019 13:52

Meer vrouwen in de politiek! Tijdens het debat over het advies van informateur Van Gaal vroegen we aandacht voor het bedroevende feit dat Flevoland de afgelopen 35 jaar slechts twee vrouwelijke gedeputeerden heeft gehad. Ruim 100 jaar na de invoering van het kiesrecht voor vrouwen zijn vrouwen nog steeds ondervertegenwoordigd in de politiek. Wij vinden dat dit écht anders moet en kan. Daarom dienden wij een motie in waarin we de wens uitspreken om bij de formatie en het voordragen van kandidaat-gedeputeerden rekening te houden met een evenwichtige vertegenwoordiging van zowel mannen als vrouwen. Bekijk hier de motie: https://flevoland.partijvoordedieren.nl/moties/meer-vrouwen-in-de-politiek-evenwichtig-flevolands-collegebestuur Helaas kon onze motie niet op steun van Provinciale Staten rekenen. Dit geeft ons geen vertrouwen dat het nieuwe college van Gedeputeerde Staten een goede vertegenwoordiging zal zijn van Flevoland. 👎 Bekijk hieronder de hele bijdrage van onze fractievoorzitter Leonie Vestering, die overigens de enige vrouwelijke woordvoerster was gisteravond 👇

Ruim een week geleden melden wij dat ...

Partij voor Weert Partij voor Weert Weert 17-04-2019 08:47

Ruim een week geleden melden wij dat wethouder van den Heuvel volgens de website van de gemeente Weert een nevenfunctie had bij de gemeente Eindhoven, bezoldigd. De Partij van Weert heeft deze wethouder ook een mail gestuurd om te vragen hoe dit nu zat, want het was nog steeds niet veranderd. Het blijkt dat het om een terukeer garantie gaat, en volgens de wethouder, onbezoldigd [onbetaald] is. De gemeente Weert heeft deze fout gecorrigeerd op hun website. De Partij voor Weert vind dat elke schijn van belangenverstrengeling moet worden vermijden. Wij zullen ook in de toekomst de Weerter politiek nauwlettend in de gaten houden, en u op de hoogte houden als er iets niet klopt. Wij regelen niets achter gesloten deuren, want openbaar bestuur hoort ook openbaar te zijn. Maar, wij vinden ook dat, als iets gecorrigeerd is wij dit ook moeten vermelden. Want, wij zijn realisten met hart! https://gemeenteraad.weert.nl/Organisatie/m.j.-martijn-van-den-heuvel-msc.-0495-575000/nevenfuncties

Een stem op LV is een stem op ...

Loppersum Vooruit Loppersum Vooruit Loppersum 17-03-2019 16:08

Een stem op LV is een stem op GB!

Heel veel succes Rob Jetten - ...

D66 D66 Heumen 09-10-2018 12:03

Heel veel succes Rob Jetten - D66!

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.