Nieuws van D66 in Zutphen over VVD inzichtelijk

5 documenten

D66 komt uit de kast

D66 D66 GroenLinks VVD CDA Zutphen 11-10-2019 18:16

Vandaag op National Coming Out Day is het moment om als fractie een vergissing toe te geven. In de raadsvergadering van 8 juli werd het budget Regenbooggemeente besproken. D66 was oorspronkelijk samen met GroenLinks en de VVD initiatiefnemers om van Zutphen een regenbooggemeente te maken. Op het moment van deze raadsvergadering hebben wij tegen dit budget gestemd. Vanwege de financiële situatie van de gemeente Zutphen. Eigenlijk gelijk al na stemming knaagde dit aan onze fractie. We hadden beter, net zoals de fractie heeft gedaan bij het initiatief fiets parkeren, met een stemverklaring kunnen instemmen. Zoals het CDA al zei:” niet het geld boven de liefde stellen.”

Gelukkig is het initiatiefvoorstel wel aangenomen in de raad en kunnen de initiatieven zoals het programma Schoolout op de scholen of de Inclusieve cafés in het Genietcafé doorgaan. Vandaag op National Coming Out Day wil D66 aangeven onverminderd achter Zutphen regenbooggemeente te staan.

National Coming Out Day blijft belangrijk. Om goed stil te staan dat vrijheid en eigen keuze voor seksualiteit een van de kernen is als het om zelfbeschikking gaat. Homoseksualiteit is namelijk nog steeds niet gewoon. Veel mensen voelen nog ongemak als ze erover praten of twee mensen van hetzelfde geslacht hand in hand zien lopen. Onder homoseksuele jongeren komt zelfmoord vaker voor dan onder andere jongere Als een dag als vandaag maar een beetje helpt om andere te laten begrijpen hoe moeilijk het is om uit de kast te komen en de tolerantie weer laat toenemen is dat al een succes!

Algemene Beschouwingen 2018

D66 D66 VVD CDA PvdA Zutphen 15-06-2018 12:00

Dit jaar wilden wij als raad tijdens de Algemene Beschouwingen graag elk raadslid de mogelijkheid geven om hun inbreng te geven. Als D66 zijn we daar voorstander van. Ingrid Timmer start met een terug-, en een algemene vooruitblik.

Algemene beschouwingen,…….. een moment van terugkijken en een moment van vooruitkijken. Een nieuwe raad, een nieuw college en nieuwe verhoudingen. We zullen allemaal weer onze eigen rollen op moeten pakken met het gezamenlijk doel Zutphen economisch sterker, weerbaar en klaar voor de toekomst maken. Een gemeente waar het prettig wonen, werken en recreëren is. Hoe anders stonden wij hier vorige jaar als raad en als college. De tijd van dromen, nieuwe plannen realiseren, uitgeven was aangekomen. Als raad moesten wij zelfs het college afremmen om niet gelijk het zoet van een totaal van 8 miljoen uit te geven, maar ook iets ( meer dan de helft) te bewaren voor de jaren na 2018. En nu een jaar later start het nieuwe college met een tekort van rond de 30 miljoen en ligt er voor ons een zwaardere bezuinigingsopgave dan ooit. Hoe heeft het vorige college zich zo kunnen laten verrassen? De wethouder van financiën van de VVD heeft zitten slapen en de wethouders van GL en PvdA leefden in hun bubbel met ongedekte en mooie vergezichten en een schijnbaar ongelimiteerde reserve sociaal domein. Voor D66 blijven het rapport van Netten en ons focustraject uitgangspunten. Tijdens de behandeling van het coalitieakkoord gaven wij al aan dat wij het zeer onwenselijk vinden dat de focus uit het traject is gehaald. Wij zijn dan ook mede indiener van het amendement van Burgerbelang Door het zo eenzijdig vast te stellen is de coalitie verantwoordelijk voor het feit dat het nu geen traject meer is van de gehele raad, maar een feestje van de coalitie. Voor ons blijft de focus gericht op het versterken van Zutphenaren die zich nog steeds niet zelfstandig kunnen redden, op het aantrekken van nieuwe Zutphenaren die sociaal en maatschappelijk onafhankelijk zijn en daarmee onze bevolkingssamenstelling meer in evenwicht krijgen en het versterken van ons ondernemersklimaat. Van korten op Zutphen Promotie kan dan ook geen spraken van zijn. Wij vragen dan ook het gehele college om zich uit te spreken dat zij volledig achter de ingezette koers blijft staan. Zutphen Promotie niet gaan korten voor een onrealistisch plan van zoals het bouwen van een recreatiezwembad. Wij zijn dan ook mede-indienaars van de motie “reddingsboei voor Zutphen”

De eerdere genoemde bezuinigsopgave vraagt van ons dat we een helder concreet beleid uit gaan zetten om de doelen te behalen,. Een groot deel van de voorgestelde kaders daar kunnen wij ons als D66 in vinden. Wel stellen wij ons grote vraagtekens bij de 2 andere kaders:

• dat de besparingen voor 50% structureel van aard zijn en voor 50% incidenteel • dat er van uit elk programma 10% potentiële besparingen genereert moet worden

Zoals wij begrepen tijdens de sessie als raad met de heer Schuurman van de Provincie Gelderland is uiteindelijk de raad eindverantwoordelijk voor een structurele en reëel sluitende begroting . Ook mag je als gemeenten geen structurele lasten dekken met incidentele baten. Wij horen graag van de wethouder Financiën terug hoe dit zich verhoudt met het kader 50% structureel en 50% incidenteel. Want de bezuiniging zoals die voorliggen zijn naar onze mening alle van structurele aard en kan je dan ook niet oplossen met incidentiele middelen. De 10% potentiele structurele besparing uit elk programma vinden wij erg old scool. De zogeheten kaasschaafmethode. Zonder een grondige analyse waar de te korten nu echt door zijn ontstaan. En hoe verhoudt zich dit met de eerder gestelde 2/3 vanuit het sociaal domein en 1/3 elders? Kan het college dit uitleggen? Los daarvan is D66 er geen voorstander van om bij voorbaat de tekorten die ontstaan binnen het ene programma te dekken uit andere programma’s . D66 vindt dat we moeten uitgaan van het beginsel, dat de inkomsten en uitgaven in het sociaal domein in evenwicht zijn en slechts bij uitzondering uit andere bronnen aangevuld kunnen worden. Wij hopen dan ook dat dit college meer genegen zal zijn om de samenwerking met de andere gemeente of met andere gemeenten te zoeken om zowel de participatiewet , WMO de Jeugdzorg uitvoerbaar en van goede de kwaliteit te behouden. Als Zutphen zijn we te klein en te kwetsbaar om alles zelf te willen doen. Wij vragen het college dan ook met een dringend verzoek om nog eens goed naar bestaande besluiten te kijken. Als D66 staan wij nog steeds voor 100% achter het concept Werkbedrijf, maar als het aan D66 ligt gaan we gezamenlijk met al bestaande werkbedrijven, goed functionerende werkbedrijven samenwerken in plaats van zelf het wiel uit te vinden.

Als laatste willen wij graag de ambitie onderstrepen dat Zutphen de culturele hoofdstad van het Oosten kan en moet worden! Wij hebben op cultureel en op cultureel erfgoed zo veel te bieden. Goede culturele voorzieningen stimuleren Zutphen als vestigingsplaats. Zowel voor nieuwe inwoners als voor bedrijven, Het verontrust ons dan ook dat de Hanzehof, onze schouwburg, eigenlijk niet voorkomt in het coalitieakkoord. Als wij de culturele hoofdstad van Oost-Nederland willen zijn dan zult u zorg moeten hebben voor het behoud van de Hanzehof, een echte serieuze schouwburgvoorziening! Juist niet de al eerde benoemde vage zinssnede dat er een theatervoorziening met een concertzaal moet blijven. Als raad en als gemeente wachten wij nu al bijna een jaar op de toegezegde structurele oplossing voor de Hanzehof. Daarom roepen we u als college nu ook op doormiddel van een motie dat dit jaar september ( een vol jaar later) de toegezegde structurele oplossing voor de Hanzehof richting de raad komt!

Yvonne ten Holder licht haar in te dienen motie toe: Wij gaan vandaag een koers uitzetten en kaders stellen zodat het College aan de slag kan en de begroting kan opstellen. Dat betekent anticiperen op Zutphense ontwikkelingen en trends zowel financieel als inhoudelijk. Daar heb je instrumenten voor nodig. Hebben we die? Wij zijn van nature optimisten maar D66 heeft het gevoel die instrumenten niet te hebben, wij hebben het gevoel te sturen in het donker………..dat is geen fijn gevoel!

Ik zal dit schetsen aan de hand van een voorbeeld uit het armoede- en schuldhulpverleningsbeleid want dat is ook opgenomen in het coalitieakkoord. Onze koers is helder: iedereen moet naar vermogen mee kunnen doen. Onze kaders zijn ook duidelijk: * Hulp en ondersteuning effectiever inrichten. * Zo snel mogelijk erbij, dus preventief werken; * Zwaardere vormen van ondersteuning ombouwen naar lichtere vormen; * Samenwerking door middel van ketenaanpak.

En dan de uitvoering. Een onderdeel uit dit beleid is beschermingsbewind, dit is landelijk ook actueel omdat het een groot deel van de middelen bijzondere bijstand opslokt. De raad heeft hiervoor in 2015 extra geld beschikbaar gesteld voor de pilot BOOM, Budget Ondersteuning Op Maat. Een voorziening waarvan het College toentertijd aankondigde dat deze pilot per 2018 jaarlijks structureel 150.000,= euro zou besparen op bewindvoeringskosten. De resultaten zouden begin 2018 gepresenteerd worden. Ik weet niet wanneer voor het College het begin 2018 eindigt, maar we zitten ondertussen al wel halverwege het jaar en we hebben de resultaten nog niet gezien. Dit schetst wat we bedoelen met in het donker sturen, we missen de vertaling van beleid naar inhoudelijke- en financiële effecten.

Kortom we hebben als raad geen zicht en grip. We hebben daarom een motie opgesteld genaamd “de raad in control”, en dienen deze samen met: Bewust Zutphen/Warnsveld, CDA, Stadspartij, CU en Burgerbelang Zutphen Warnsveld in.

Huibert Brouwer zijn inbreng: We gaan het de komende tijd veel hebben over de financiën van de stad en mogelijke bezuinigingen. Heel belangrijk natuurlijk en laten we het vooral doen en liefst snel en adequaat. Maar laten we alsjeblieft niet vergeten dat we ook vooruit willen met die stad. En grote projecten zoals Rivier in de Stad en de Mars hebben gezorgd voor de broodnodige swung en dynamiek die een stad als de onze hard nodig heeft. Een mooi voorbeeld van een project dat nog in de stijgers staat is het project Poort van Zuid. Daar ligt een enorme kans om onze zuidelijke toegang tot ontwikkeling te brengen. Het is daarom dat wij als D66 met mede-indieners CDA, Bewust Zutphen en de Stadspartij graag dit nieuwe college een hart onder de riem willen steken, maar ook bij de les willen houden: ga vooral dóór met de Poort van Zuid en liefst met volle kracht vooruit natuurlijk, maar doe het niet half en zet het al helemaal niet in de ijskast. En als het financieel niet anders kan, ga temporiseren. Uiteindelijk moeten we blijven investeren in de stad. Maak gebruik van de enorme potentie van die schil rond onze binnenstad: met als doel een goed bereikbare, duurzame en levendige stad met een prettig en aantrekkelijk woon-en werkklimaat. Want dat…willen we allemaal. En als je stadsontwikkeling zeg dan zeg je omgeving en dan heb je het gelijk over de nieuwe Omgevingswet. Echt herhalen hoef ik het niet geloof ik maar dat dit een uitdaging gaat worden lijkt me wel duidelijk. We betreden met zijn allen, college, ambtenaren, gemeenteraad en inwoners onbekend terrein: minder regels, meer ruimte voor burgerinitiatief maar ook veel vragen over handhaving en praktische uitwerking. Daarom ben ik blij dat we de Raadswerkgroep een steviger fundament geven door uit te breiden naar 4 raads- en forumleden Laten we als gemeenteraad vooral alert zijn op onze eigen rol als Raad bij deze grote transitie. De implementatie van de nieuwe Omgevingswet in 2021 en de aanloop daar naar toe biedt ons kansen om meer betrokken te raken bij omgevingsvraagstukken en stadsontwikkeling. Raad blijf bij de les!

Afsluitend willen wij dit college meegeven dat de tijd van afwachten, uitstellen, hopen en dromen voorbij is! De raad , de stad Zutphen, het dorp Warnsveld hebben een sterk bestuur nodig. Een bestuur dat als één mond spreekt en een bestuur dat keuzes durft en kan maken ook al zullen deze pijn doen! Wij wensen het college succes en vragen met klem de raad beter en meer te betrekken dan afgelopen periode het geval is geweest! Wees vooral alert en wakker!

Motie Raad in control door volledige, juiste en tijdige informatie Motie Het project Poort van Zuid doorzetten Motie Solide exploitatie voor De Hanzehof Amendement vjn 2018-Uitgangspunten Programmabegroting 2019-2022 (1) Motie VJN 2019 Reddingdboei voor Zutphen 15 juni 2018

Start nieuw college

D66 D66 GroenLinks VVD PvdA Zutphen 30-05-2018 10:43

Afgelopen maandag is het nieuwe college geïnstalleerd. Wij feliciteren GroenLinks, PvdA, SP en de VVD met het bereikte akkoord. Wij wensen het nieuwe college veel succes en wijsheid toe voor de aankomende periode.

Hieronder kunt u onze eerste reactie lezen op het coalitieakkoord zoals wij deze hebben gegeven in de raadsvergadering van afgelopen maandag:

Coalitieakkoord 2018-2022 “Met elkaar kleuren wij Zutphen en Warnsveld” Wij hebben met gezonde nieuwsgierigheid het coalitieakkoord bekeken en gelezen. D66 is blij een aantal punten terug te zien in het akkoord. Bijvoorbeeld de aandacht voor ons ondernemersklimaat en de daarbij behorende kansen voor innovatieve ondernemers om zo gezamenlijk onze doelstellingen voor een sociaal sterk Zutphen, die energieneutraal 2030 ingaat te behalen. Wij gaan er dan ook vanuit dat u niet de lasten voor onze huidige en nieuwe ondernemers gaat verhogen, zodat zij zich graag blijvend vestigen in onze mooie gemeente. D66 is dan ook tevreden dat “Zutphen promotie” overeind zal blijven na eerder verontrustende ideeën om deze te halveren ten behoeve van een buitenzwembad. Dank SP. En natuurlijk zijn we blij dat het akkoord in ieder geval groen is.

Dat is eigenlijk ook wat ons opvalt. De enige harde doelstelling die we terug vinden in het akkoord is Zutphen energieneutraal 2030. De verdere doelstellingen en ook speerpunten zijn ons inziens zo geformuleerd dat er geen harde keuze gemaakt hoefde te worden en de coalitietrein kon blijven doorrijden. Als je de brieven naar de informateurs leest zijn er aardig wat tegenstellingen qua ambities, idealen en speerpunten binnen de partijen die dit akkoord hebben opgesteld. Hoe met deze verschillen wordt omgegaan, daarvan zie je weinig terug. Met name het verschil in de rol van de overheid, aantal wethouders, de beloning daarvan, en ook ons woonprogramma zien we niet of nauwelijks terug. En als je er iets over terug leest is het een zodanig geformuleerde compromis dat het vlees nog vis is. Het gegoochel met woorden om iedereen maar tevreden te houden zie je ook sterk terug in het vernieuwde focustraject. Met als eindresultaat dat het focustraject op deze manier niet meer van de gehele raad is, maar een feestje van de coalitie. Gezien de aard van de problematiek waar we voor stonden en nog voor staan is het grote draagvlak, het raadsbrede akkoord, afgebrokkeld naar een coalitieakkoord. De drie doelen waren in het vorige traject helder geformuleerd en gaven een echte focus aan. We maakten echte keuzes ook het rapport van Netten gaf aan wat we moesten doen! We zorgen voor onze inwoners dat zij zelfstandiger en meer in de eigen regie komen (versterken zwakkere Zutphenaren) en we zorgen dat onze bevolkingssamenstelling meer in balans komt door krachtige inwoners naar Zutphen te trekken. Aan het woordje krachtig of zwakker zat geen waardeoordeel, dat heeft u er zelf van gemaakt. Door het nu anders te stellen haalt u de kracht en de focus eruit. Dit vinden we geen opmaat voor een sterk bestuur waar wij als D66 voor staan.

Een van de grootste uitdagingen waar deze coalitie voor staat is de bezuinigingen van 25-30 miljoen. De financiële paragraaf start volgens ons positief. Twee centrale momenten waarop nieuw beleid wordt voorgesteld zodat er een actueel en integraal beeld wordt gevormd van uitgaven en inzet. Dit is voor ons cruciaal. Wij zijn blij dat de partijen die in het vorige college zaten dit nu ook onderkennen. U geeft aan twee derde van de bezuinigingen te willen vinden in het sociaal domein. Hoe kunt u dit zo stellen zonder dat er een goede analyse en vastgesteld beeld is waar de overschrijdingen zijn ontstaan? Ligt het daadwerkelijk zo simpel dat het rijk te weinig betaalt? Er zijn namelijk wel 280 gemeenten die uitkomen met hun budgetten of ligt het aan kapitaalvernietiging door de veelvoud aan organisatievormen, die niet op elkaar aansluiten en die niet functioneren? Of ligt het aan de hoge zorg en ondersteuningsbehoefte van onze inwoners? Pas als je deze vragen hebt beantwoord, weet je hoeveel je wel of niet kan bezuinigen in het sociale domein. De visie of randvoorwaarde die volgens D66 geldt is dat je de oplossing moet vinden daar daar waar de tekorten ontstaan. Een dergelijk kader zien wij niet terug bij de vier coalitiepartijen. Het lijkt of men het gesprek daarover niet heeft willen aangaan. Durf je eens uit te spreken! Wij maken ons daar namelijk wel zorgen over, want op korte termijn zal het college met concrete voorstellen hierover moeten komen.

Wat we ook bijzonder vinden in het coalitieakkoord is dat al vaste toezeggingen worden gedaan naar bijvoorbeeld 2getthere. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Hanzehof. De raad wacht al sinds september vorig jaar op voorstellen waarin een structurele oplossing voor de Hanzehof wordt gezocht. Als wij de culturele hoofdstad van Oost-Nederland willen zijn dan zal u zorg moeten hebben voor het behoud van de Hanzehof, een echte serieuze schouwburgvoorziening! Juist niet zo’n vage zinssnede dat er een theatervoorziening met een concertzaal moet blijven.

Als D66 iets heeft geleerd van de afgelopen periode en dit ook bevestigd heeft gekregen tijdens het huidig inwerkprogramma is dat je eerst helder moet hebben óf er een probleem is en vervolgens moet kijken wat dit probleem precies is. Nog belangrijker; is er draagvlak en financiële dekking voor de gekozen oplossingen? Beide vragen zien wij niet beantwoord in het coalitieakkoord. We zien wel veel aannames en veronderstellingen, niet getoetst bij derden, inwoners, organisatie en/of mede raadsfracties. Wij begrijpen dat het een akkoord op hoofdlijnen is , maar dat ontslaat u niet van de verantwoordelijkheid om een basisgrondhouding als bestuur van de gemeente te vormen. Het akkoord geeft aan dat de partijen een gemeente wil zijn die samenwerkt. Wat is hierin jullie uitgangspositie? Hebben jullie gezamenlijke antwoorden op de volgende vragen: Worden we wel of geen regiegemeente en hoe uit zich dat? Staat de gemeente dichtbij of juist op een afstand in de uitvoering? Zorgen we voor onze inwoners of zorgen we juist dat onze inwoners zelf regie kunnen houden en/of ontwikkelen? Werken we echt samen of willen we bepalen? Wij halen het niet uit het akkoord en kunnen er dus alleen naar gissen.

Coalitieakkoord 2018-2022

D66 staat voor een inclusieve samenleving

D66 D66 VVD CDA PvdA Zutphen 24-04-2018 14:28

PvdA en Bewust Zutphen Warnsveld hebben een motie ingediend, waarin zij het College verzoeken om binnen 6 maanden een actieplan op te stellen samen met relevante partijen. Dit plan te baseren op het “stappenplan” van de stichting Alzheimer Nederland en ook de positie, rol en financiering van de casemanagers dementie erin op te nemen.

De fractie heeft deze motie niet gesteund. Waarom stemmen wij niet voor deze motie?

Alhoewel wij de motie sympathiek vinden en het zeer belangrijk vinden dat er aandacht gevraagd wordt voor het onderwerp dementie vinden wij de motie overbodig. D66 vindt dat het opstellen van een dergelijk actieplan niet een taak is die de gemeente naar zich toe moet trekken. Wij vinden dat de samenleving met haar verenigingen en maatschappelijke organisatie zelf hiervoor aan zet is. Wij willen niet voor een “dementievriendelijke gemeente” gaan maar voor een “dementievriendelijke samenleving”.

Wij hebben als gemeente in Sociaal Domein beleid vastgelegd met elkaar:

dat we een integrale visie hebben dat we regie voeren op ketenaanpak van de partijen wonen-zorg-welzijn dat we de sociale cohesie in de samenleving willen bevorderen dat we een inclusieve stad willen zijn.

D66 vindt dat binnen deze beleidsvisie natuurlijk erg goed geluisterd moet worden naar belangenbehartigers van mensen met allerlei verschillende beperkingen. We hebben belangenbehartigers nodig voor een brede kijk want zij weten uit eigen ervaring waar het omdraait. Die belangen moeten ook zwaar meewegen in ons beleid maar voorop staat dat wij werken aan een “ inclusieve stad”.

Hier verstaan we onder dat we beleid maken dat zich richt op iedereen, mensen met en zonder uiteenlopende beperkingen. Wij willen dus niemand uitsluiten en voorkomen dat er nadien vele aanpassingen moeten plaats vinden. Wij willen de verkokering juist doorbreken en mogelijk maken wat nodig is. Daar wordt wat D66 betreft regie op gevoerd. De gemeente trekt hierbij geen uitvoerende taken naar zich toe maar doet juist een sterk appel op de samenleving zodat er voor mensen met beperkingen meer begrip is, er meer kansen zijn om mee te doen en om erbij te horen.

Wat betreft de casemanagers dementie is vanaf 1 januari 2017 structureel geregeld dat dit betaald wordt via de Zvw (zorgverzekeringswet), via de pot wijkverpleging. Het is dus overbodig dat dit ook onder de schaarse financiële middelen van de gemeente gaat vallen. Bovendien moet de gemeente geen taken van de zorgverzekeraars gaan overnemen. Ook hebben wij de wethouder gevraagd zich in te zetten voor de zogenaamde zorgval. Hierdoor blijven inwoners onnodig onder de voorzieningen van de WMO vallen in plaats van de WLZ (wet langdurige zorg).

Natuurlijk heeft de gemeente een belangrijke rol voor de inhoudelijke zorg. Zoals goede voorlichting over mogelijke zorg en ondersteuning, signalering ook van overbelaste mantelzorgers, samenwerking tussen allerlei partijen faciliteren en goede laagdrempelige algemene voorzieningen creëren. Dit zijn reguliere taken van de gemeente voor alle inwoners. Wat ons betreft is daarom deze motie overbodig en steunen wij hem niet.

Wij zijn blij dat de fracties van de VVD, Burgerbelang en CDA onze visie steunden.

Formatieproces zonder D66

D66 D66 GroenLinks VVD PvdA Zutphen 12-04-2018 14:01

Woensdag is bekend geworden dat GroenLinks niet zal gaan formeren met D66 Zutphen. Dit is ontzettend jammer, zeker gezien het feit dat wij in twee van de drie mogelijke formaties vermeld werden. We hebben de hoop dat, ondanks onze eigen afwezigheid, uit het formatieproces een sterk bestuur voort komt.

Het waren bewogen dagen voor onze fractie; nadat maandag de formateurs Boldewijn en Smit drie mogelijke coalities overdroegen aan de fractie van GroenLinks, hadden wij de hoop uitgenodigd te worden voor een gesprek. In het formatieverslag is te lezen dat we op veel onderwerpen een verbindende factor kunnen zijn. Onze input, met name op het gebied van duurzaamheid en bestuurlijke vernieuwing, is absoluut van toegevoegde waarde voor de aankomende raadsperiode.

GroenLinks heeft ervoor gekozen zoveel mogelijk recht te doen aan de verkiezingsuitslag en twee winnende partijen (VVD en PvdA) en de éénnagrootste partij (SP) uit te nodigen voor een mogelijke coalitie. Dat betekent dat er een akkoord zal moeten komen dat van links tot rechts aanvaard wordt; we zijn dan ook blij dat de fractie van de SP heeft aangegeven te willen praten over andere organisatievormen voor de Huishoudelijke Hulp dan een stichting. Daarnaast staat het nieuw te vormen college grote uitdagingen te wachten, waaronder een bezuiniging van 18-25 miljoen.

Het zal een opgave zijn hierin een gezamenlijke koers te gaan varen; wij kijken dan ook uit naar de uitkomst van dit formatieproces!

 

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.