Nieuws van GroenLinks in Edam-Volendam over CDA inzichtelijk

5 documenten

Coalitie maakt uitglijder over Gymsportcentrum | Edam-Volendam

GroenLinks GroenLinks VVD CDA Edam-Volendam 04-02-2020 00:00

Als je een topsportgemeente wilt zijn moet je daar wat voor over hebben. Dat was een belangrijk argument voor GroenLinks om vorige week donderdag in te stemmen met de realisatie van het Gymsportcentrum. Hiervoor werd een krediet van niet minder dan 7,25 miljoen euro vrijgemaakt.

Een goed onderbouwd project

GroenLinks was niet over één nacht ijs gegaan en had zich – net als de andere fracties –  uitvoerig georiënteerd op de voor- en nadelen. We hadden niet minder dan 16 schriftelijke vragen gesteld om de financiële details goed te begrijpen. We vroegen onszelf af: kunnen we zo’n enorme investering wel uitleggen aan onze inwoners? GroenLinks vond uiteindelijk van wel. De onderbouwing van het project is uitermate degelijk; de kosten zijn vooral gestegen door het voortdurende uitstel, nieuwe wetgeving en eerdere ramingen die niet compleet bleken. Daarnaast willen we graag dat het Gymsportcentrum doorgaat omdat de locatie Maria Goretti dan vrijkomt voor woningbouw.

Flut-amendement

Maar de coalitiepartijen (Lijst Kras, VVD, CDA en Zeevangs Belang) dienden een amendement in: zij wilden het bedrag van 7,5 miljoen euro vastleggen als het ‘’absolute maximum’’ voor dit project. Het was een amendement zonder toegevoegde waarde, alleen maar bedoeld om de achterban tevreden te stellen. Als de gemeenteraad een bepaald bedrag beschikbaar stelt is dat namelijk altijd een maximum. Als een project duurder uitvalt, dan moet het college terug naar de gemeenteraad om meer geld te vragen. Het is toch van de gekke dat de gemeenteraad zijn eigen beslissingen niet serieus neemt? GroenLinks heeft dan ook niet ingestemd met dit flut-amendement en is alleen akkoord gegaan met het voorstel.

Maximum is maximum

Door net te doen alsof er verschil is tussen een “maximum” en een “absoluut maximum” hebben de coalitiepartijen de suggestie gewekt dat een maximum overschreden mag worden zolang er geen absoluut maximum op is gezet. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Voor GroenLinks is een maximum een maximum. Daar kunt u van op aan.

 

Fractie GroenLinks Nico van Straalen en Sean Tol

Een goed onderbouwd project

GroenLinks was niet over één nacht ijs gegaan en had zich – net als de andere fracties –  uitvoerig georiënteerd op de voor- en nadelen. We hadden niet minder dan 16 schriftelijke vragen gesteld om de financiële details goed te begrijpen. We vroegen onszelf af: kunnen we zo’n enorme investering wel uitleggen aan onze inwoners? GroenLinks vond uiteindelijk van wel. De onderbouwing van het project is uitermate degelijk; de kosten zijn vooral gestegen door het voortdurende uitstel, nieuwe wetgeving en eerdere ramingen die niet compleet bleken. Daarnaast willen we graag dat het Gymsportcentrum doorgaat omdat de locatie Maria Goretti dan vrijkomt voor woningbouw.

Flut-amendement

Maar de coalitiepartijen (Lijst Kras, VVD, CDA en Zeevangs Belang) dienden een amendement in: zij wilden het bedrag van 7,5 miljoen euro vastleggen als het ‘’absolute maximum’’ voor dit project. Het was een amendement zonder toegevoegde waarde, alleen maar bedoeld om de achterban tevreden te stellen. Als de gemeenteraad een bepaald bedrag beschikbaar stelt is dat namelijk altijd een maximum. Als een project duurder uitvalt, dan moet het college terug naar de gemeenteraad om meer geld te vragen. Het is toch van de gekke dat de gemeenteraad zijn eigen beslissingen niet serieus neemt? GroenLinks heeft dan ook niet ingestemd met dit flut-amendement en is alleen akkoord gegaan met het voorstel.

Maximum is maximum

Door net te doen alsof er verschil is tussen een “maximum” en een “absoluut maximum” hebben de coalitiepartijen de suggestie gewekt dat een maximum overschreden mag worden zolang er geen absoluut maximum op is gezet. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Voor GroenLinks is een maximum een maximum. Daar kunt u van op aan.

 

Fractie GroenLinks Nico van Straalen en Sean Tol

GroenLinks kijkt terug op een succesvolle begrotingsraad | Edam-Volendam

GroenLinks GroenLinks VVD CDA PvdA Edam-Volendam 14-11-2019 00:00

Afgelopen donderdag kwam de gemeenteraad bijeen voor de jaarlijkse begrotingsraad. In een ware marathonvergadering gaven alle partijen hun oordeel over de begroting voor 2020 en bespraken zij de koers die Edam-Volendam zou moeten varen. Onze fractievoorzitter Nico van Straalen hield een vlammend betoog met de titel ‘Andere keuzes voor een dienstbare en groene gemeente’. GroenLinks was (mede)indiener van tien voorstellen, waarvan er vijf door de gemeenteraad zijn aangenomen.

Een dienstbare gemeente

De gemeente heeft haar dienstverlening nog steeds niet op orde. Het gebeurt nog vaak dat burgers talloze keren moeten mailen en bellen voordat zij eindelijk in actie komt. Meestal gaat het over hele gewone dingen, zoals het vervangen van straatverlichting of het repareren van de bestrating. Er is geen onderwerp dat zo sterk het beeld van de gemeente bepaalt als de dienstverlening die zij levert. De burger mag verwachten dat dit goed is geregeld. GroenLinks kan zich dan ook niet vinden in de bezuinigingen op het personeelsbudget. Een goede dienstverlening is een kwestie van aandacht en zorgvuldigheid. Dat kan alleen gerealiseerd worden met voldoende mensen. GroenLinks stelde voor om eerst te onderzoeken waar en waarom het steeds misgaat voordat er wordt bezuinigd.

Een groene gemeente

Op het gebied van klimaat en milieu staan we voor ingewikkelde uitdagingen en moeilijke keuzes. Denk aan de energietransitie, de luchtkwaliteit en de stikstofcrisis. Vooral het verlies van biologische soorten is een groot probleem. Overal ter wereld staat de natuur onder druk. Soorten die vroeger gewoon waren worden zeldzaam en zeldzame soorten verdwijnen. De afgelopen 25 jaar is driekwart van de insecten verdwenen. Onze leefomgeving sterft af. GroenLinks wil dat het verbeteren van de biodiversiteit een plaats krijgt in de uitvoering van het gemeentelijk groenbeleid. We stelden voor om de huidige staat van de natuur en biodiversiteit vast te leggen in een basiskwaliteit natuur. Vanuit deze basiskwaliteit kan vervolgens worden gewerkt aan herstel.

(tekst gaat verder na foto)

Onze raadsleden tijdens de begrotingsraad (v.l.n.r: Gudy van den Hogen, Witte Lous en Nico van Straalen)
Onze voorstellen

GroenLinks kwam goed beslagen ten ijs met maar liefst tien voorstellen. Naast de twee genoemde punten (personeelsbudget en basiskwaliteit natuur) een beknopt overzicht van onze belangrijkste voorstellen:

Afvalinzameling: de gemeente wil de hoeveelheid restafval per inwoner per jaar beperken tot 100 kg. De ingezette middelen zijn volgens GroenLinks niet effectief genoeg. Het college zou een inzamelmethodiek moeten ontwikkelen die afvalscheiding stimuleert. Ook moeten de milieustraten toegankelijk blijven en moet er worden gehandhaafd op GFT-scheiding.    Fietsbeleid: onze gemeente heeft geen beleid om het fietsgebruik te stimuleren. Dat zou wel moeten: onze infrastructuur en leefomgeving slibben dicht door al het autoverkeer. Voor de korte tot middellange afstand is fietsen een schoon en gezond alternatief op autogebruik.   Toerisme: actievere sturing vanuit de gemeente op het toerisme en het betrekken van het nieuwe Toeristische Platform bij de beleidsuitvoering. Een gezamenlijk beleid versterkt de kwaliteit van ons toeristisch product en vermindert de overlast.   Papierverspilling: de invoering van een ‘ja-ja’-sticker om de hoeveelheid reclamedrukwerk dat ongelezen wordt weggegooid te verminderen. Iedereen die reclamedrukwerk wenst te  ontvangen kan een ja-ja sticker op zijn of haar brievenbus plakken.   Samen met VD80 en de PvdA vroegen we het college te komen met een AirBnb-beleid, om zo overlast als gevolg van (permanente) vakantieverhuur van woningen te voorkomen. In onze eigen gemeente hebben we veel mensen die een woning zoeken.   Met het CDA stelden we voor protest aan te tekenen bij de Vereniging Nederlandse Gemeenten tegen de methodiek waarmee de hoogte van de jaarlijkse Rijksbijdrage aan gemeenten wordt bepaald. Dit systeem leidt tot schommelingen in de bestedingsruimte, waardoor het voor gemeenten moeilijk is om een begroting te maken.
Het resultaat

Onze voorstellen over de basiskwaliteit natuur en het fietsbeleid werden door een raadsmeerderheid aangenomen. Ook de gezamenlijke voorstellen over AirBnB-beleid en de Rijksfinanciering hebben het gehaald, net als een samengevoegd toerisme-voorstel van VVD, Lijst Kras, CDA en GroenLinks. Voor de rest was helaas geen meerderheid te vinden, maar zo gaat dat soms. GroenLinks is heel blij met de uitkomst van deze begrotingsraad. De aangenomen voorstellen – die nu door het college moeten worden uitgevoerd – zullen op termijn bijdragen aan een betere leefomgeving voor onze inwoners.

Via deze weg willen we alle fracties bedanken voor de constructieve houding voor en tijdens de vergadering. Als we dit zo vasthouden is geen uitdaging ons te groot!

 

Sean Tol GroenLinks Edam-Volendam

Een dienstbare gemeente

De gemeente heeft haar dienstverlening nog steeds niet op orde. Het gebeurt nog vaak dat burgers talloze keren moeten mailen en bellen voordat zij eindelijk in actie komt. Meestal gaat het over hele gewone dingen, zoals het vervangen van straatverlichting of het repareren van de bestrating. Er is geen onderwerp dat zo sterk het beeld van de gemeente bepaalt als de dienstverlening die zij levert. De burger mag verwachten dat dit goed is geregeld. GroenLinks kan zich dan ook niet vinden in de bezuinigingen op het personeelsbudget. Een goede dienstverlening is een kwestie van aandacht en zorgvuldigheid. Dat kan alleen gerealiseerd worden met voldoende mensen. GroenLinks stelde voor om eerst te onderzoeken waar en waarom het steeds misgaat voordat er wordt bezuinigd.

Een groene gemeente

Op het gebied van klimaat en milieu staan we voor ingewikkelde uitdagingen en moeilijke keuzes. Denk aan de energietransitie, de luchtkwaliteit en de stikstofcrisis. Vooral het verlies van biologische soorten is een groot probleem. Overal ter wereld staat de natuur onder druk. Soorten die vroeger gewoon waren worden zeldzaam en zeldzame soorten verdwijnen. De afgelopen 25 jaar is driekwart van de insecten verdwenen. Onze leefomgeving sterft af. GroenLinks wil dat het verbeteren van de biodiversiteit een plaats krijgt in de uitvoering van het gemeentelijk groenbeleid. We stelden voor om de huidige staat van de natuur en biodiversiteit vast te leggen in een basiskwaliteit natuur. Vanuit deze basiskwaliteit kan vervolgens worden gewerkt aan herstel.

(tekst gaat verder na foto)

Onze raadsleden tijdens de begrotingsraad (v.l.n.r: Gudy van den Hogen, Witte Lous en Nico van Straalen)
Onze voorstellen

GroenLinks kwam goed beslagen ten ijs met maar liefst tien voorstellen. Naast de twee genoemde punten (personeelsbudget en basiskwaliteit natuur) een beknopt overzicht van onze belangrijkste voorstellen:

Afvalinzameling: de gemeente wil de hoeveelheid restafval per inwoner per jaar beperken tot 100 kg. De ingezette middelen zijn volgens GroenLinks niet effectief genoeg. Het college zou een inzamelmethodiek moeten ontwikkelen die afvalscheiding stimuleert. Ook moeten de milieustraten toegankelijk blijven en moet er worden gehandhaafd op GFT-scheiding.    Fietsbeleid: onze gemeente heeft geen beleid om het fietsgebruik te stimuleren. Dat zou wel moeten: onze infrastructuur en leefomgeving slibben dicht door al het autoverkeer. Voor de korte tot middellange afstand is fietsen een schoon en gezond alternatief op autogebruik.   Toerisme: actievere sturing vanuit de gemeente op het toerisme en het betrekken van het nieuwe Toeristische Platform bij de beleidsuitvoering. Een gezamenlijk beleid versterkt de kwaliteit van ons toeristisch product en vermindert de overlast.   Papierverspilling: de invoering van een ‘ja-ja’-sticker om de hoeveelheid reclamedrukwerk dat ongelezen wordt weggegooid te verminderen. Iedereen die reclamedrukwerk wenst te  ontvangen kan een ja-ja sticker op zijn of haar brievenbus plakken.   Samen met VD80 en de PvdA vroegen we het college te komen met een AirBnb-beleid, om zo overlast als gevolg van (permanente) vakantieverhuur van woningen te voorkomen. In onze eigen gemeente hebben we veel mensen die een woning zoeken.   Met het CDA stelden we voor protest aan te tekenen bij de Vereniging Nederlandse Gemeenten tegen de methodiek waarmee de hoogte van de jaarlijkse Rijksbijdrage aan gemeenten wordt bepaald. Dit systeem leidt tot schommelingen in de bestedingsruimte, waardoor het voor gemeenten moeilijk is om een begroting te maken.
Het resultaat

Onze voorstellen over de basiskwaliteit natuur en het fietsbeleid werden door een raadsmeerderheid aangenomen. Ook de gezamenlijke voorstellen over AirBnB-beleid en de Rijksfinanciering hebben het gehaald, net als een samengevoegd toerisme-voorstel van VVD, Lijst Kras, CDA en GroenLinks. Voor de rest was helaas geen meerderheid te vinden, maar zo gaat dat soms. GroenLinks is heel blij met de uitkomst van deze begrotingsraad. De aangenomen voorstellen – die nu door het college moeten worden uitgevoerd – zullen op termijn bijdragen aan een betere leefomgeving voor onze inwoners.

Via deze weg willen we alle fracties bedanken voor de constructieve houding voor en tijdens de vergadering. Als we dit zo vasthouden is geen uitdaging ons te groot!

 

Sean Tol GroenLinks Edam-Volendam

GroenLinks, de jarige job | Edam-Volendam

GroenLinks GroenLinks CDA Edam-Volendam 17-05-2019 00:00

Zondag 19 mei bestaat GroenLinks 30 jaar. We zullen er een borrel op nemen. De gemeenteraad van Edam-Volendam heeft ons een prachtig cadeau gegeven. Unaniem heeft zij de wens uitgesproken dat de zomerregeling, met beperkte toegang voor het verkeer op de Dijk, voortaan het hele jaar moet gelden. Hiermee krijgt onze eenzame strijd van tientallen jaren voor een autoluwe dijk nu een raadsbrede steun en erkenning.

Dijk autovrij!

Het was vroeger pure waanzin: een colonne bussen en auto’s die zich een weg baande door drommen toeristen naar het parkeerterrein achter Spaander, dat ook nog eens vaak voller dan vol stond. Soms liep de stroom muurvast door komende en gaande bussen die geen kant meer op konden. Via de Haven verliet het verkeer ons dorp. Als bewoner had je in de zomer niks op de Dijk te zoeken. En op een terras zitten kon je helemaal vergeten. Waarom kon dit verkeer niet bij de Parallelweg parkeren? Toeristen kunnen dat stukje toch wel lopen? Deze vraag bleef GroenLinks maar stellen in de gemeenteraad, in artikelen, acties, cartoons, liedjes en optochten. Al in de jaren 70 hadden we een heuse demonstratie op de Dijk met sandwichborden waarbij we pleitten voor een autovrije dijk. Daarbij vielen nog rake klappen ook. Onze toenmalige voorman Willem Klapper moest met een grijs gezicht onder begeleiding naar huis worden gebracht na een stomp in zijn maag. Van lieverlee gingen ook steeds meer Volendammers inzien dat het zo niet verder kon en de politieke partijen moesten wel volgen. Het heeft wel 40 jaar moeten duren om die drol door te slikken. En zie…de toeristen blijven massaal komen, genieten van het uitzicht, maken selfies, kopen souvenirs en ze blijken dat stukje over het Noordeinde gewoon te kunnen lopen. Er komt nog weleens een verdwaalde bus of auto op de Dijk om achter Spaander te parkeren. Daarover mag de zuurpruim klagen. Waarom Spaander dit terrein - een A-locatie aan het water - blijft bestemmen voor geparkeerd blik is een raadsel.

In de gemeenteraad

In 1990 kwam GroenLinks voor het eerst in de gemeenteraad. Met horten en stoten zijn we in de loop der jaren langzaam gegroeid naar 3 zetels bij de fusieverkiezingen van 2015. Maar we zitten nog niet op onze top. Vaak brengen we standpunten naar voren die pas na jaren hun erkenning vinden bij een meerderheid van de gemeenteraad. En hoewel we met 3 van de 25 zetels een minderheid zijn, krijgen we voor van alles en nog wat de schuld als er wat misgaat. Zo was het jarenlange uitstel van het Broeckgouw te wijten aan grote inschattingsfouten van met name het CDA. Zij nam de argumenten van bezwaarmakers niet serieus waardoor de gemeente nat ging bij de rechter. Toch krijgt GroenLinks de schuld. We hebben een dikke huid en ondanks soms wat gehakketak merken we  dat we een vaste waarde vormen in de raad, dat men goed nota neemt van onze standpunten en er soms wat mee doet en soms ook niet. En achter de schermen krijgen we ook weleens iets voor elkaar.

Al met al zijn we verguld met het cadeau van de collega-partijen voor “een autoluwe dijk het hele jaar door”.  En overigens zijn wij van mening dat de plannen voor die malle “Afrit bij Wullempie” vanaf het Noordeinde naar Spaander van tafel moeten. Dan kan de vlag in top.

 

John Kluessien

Dijk autovrij!

Het was vroeger pure waanzin: een colonne bussen en auto’s die zich een weg baande door drommen toeristen naar het parkeerterrein achter Spaander, dat ook nog eens vaak voller dan vol stond. Soms liep de stroom muurvast door komende en gaande bussen die geen kant meer op konden. Via de Haven verliet het verkeer ons dorp. Als bewoner had je in de zomer niks op de Dijk te zoeken. En op een terras zitten kon je helemaal vergeten. Waarom kon dit verkeer niet bij de Parallelweg parkeren? Toeristen kunnen dat stukje toch wel lopen? Deze vraag bleef GroenLinks maar stellen in de gemeenteraad, in artikelen, acties, cartoons, liedjes en optochten. Al in de jaren 70 hadden we een heuse demonstratie op de Dijk met sandwichborden waarbij we pleitten voor een autovrije dijk. Daarbij vielen nog rake klappen ook. Onze toenmalige voorman Willem Klapper moest met een grijs gezicht onder begeleiding naar huis worden gebracht na een stomp in zijn maag. Van lieverlee gingen ook steeds meer Volendammers inzien dat het zo niet verder kon en de politieke partijen moesten wel volgen. Het heeft wel 40 jaar moeten duren om die drol door te slikken. En zie…de toeristen blijven massaal komen, genieten van het uitzicht, maken selfies, kopen souvenirs en ze blijken dat stukje over het Noordeinde gewoon te kunnen lopen. Er komt nog weleens een verdwaalde bus of auto op de Dijk om achter Spaander te parkeren. Daarover mag de zuurpruim klagen. Waarom Spaander dit terrein - een A-locatie aan het water - blijft bestemmen voor geparkeerd blik is een raadsel.

In de gemeenteraad

In 1990 kwam GroenLinks voor het eerst in de gemeenteraad. Met horten en stoten zijn we in de loop der jaren langzaam gegroeid naar 3 zetels bij de fusieverkiezingen van 2015. Maar we zitten nog niet op onze top. Vaak brengen we standpunten naar voren die pas na jaren hun erkenning vinden bij een meerderheid van de gemeenteraad. En hoewel we met 3 van de 25 zetels een minderheid zijn, krijgen we voor van alles en nog wat de schuld als er wat misgaat. Zo was het jarenlange uitstel van het Broeckgouw te wijten aan grote inschattingsfouten van met name het CDA. Zij nam de argumenten van bezwaarmakers niet serieus waardoor de gemeente nat ging bij de rechter. Toch krijgt GroenLinks de schuld. We hebben een dikke huid en ondanks soms wat gehakketak merken we  dat we een vaste waarde vormen in de raad, dat men goed nota neemt van onze standpunten en er soms wat mee doet en soms ook niet. En achter de schermen krijgen we ook weleens iets voor elkaar.

Al met al zijn we verguld met het cadeau van de collega-partijen voor “een autoluwe dijk het hele jaar door”.  En overigens zijn wij van mening dat de plannen voor die malle “Afrit bij Wullempie” vanaf het Noordeinde naar Spaander van tafel moeten. Dan kan de vlag in top.

 

John Kluessien

CDA sluit zich aan bij wens D66 en ...

GroenLinks GroenLinks VVD D66 CDA ChristenUnie Edam-Volendam 19-01-2019 09:15

Vitale maatschappelijke voorzieningen moeten in overheidshanden blijven | Edam-Volendam

GroenLinks GroenLinks CDA Edam-Volendam 27-04-2018 00:00

Moet de Centrale Antenne-inrichting (CAI), die de gemeente al sinds jaar en dag in eigendom heeft, verkocht worden aan bijvoorbeeld Ziggo of moet onze gemeente de CAI in eigen beheer houden? Vorige week donderdag heeft de gemeenteraad besloten dat er een onderzoek moet komen naar de eigendomsverhoudingen van de CAI. GroenLinks bracht een aantal principiële punten naar voren, die hopelijk in het onderzoek meegenomen worden.

Grenzen aan de privatisering

Jarenlang heeft onder invloed van het neo-liberalisme de gedachte geheerst dat overheidsvoorzieningen die een bedrijf ook kan beheren geprivatiseerd moeten worden. Veel diensten die vroeger verzorgd werden door overheidsbedrijven zijn afgestoten, zoals de spoorwegen, de bus- en tramdiensten, de energieleverantie, de staatsbank, de zorgverzekeringen, en de infrastructuur voor telefonie en dataverkeer. Zelfs voorzieningen in het sociale domein, zoals de kinder- en peuteropvang worden tegenwoordig beschouwd als een bedrijfsactiviteit en moeten dan ook openbaar aanbesteed worden.

Volgens GroenLinks zijn we als maatschappij doorgeslagen in het marktdenken. Voor de telefonie kun je nog volhouden dat de privatisering goed gewerkt heeft maar voor andere diensten zoals het onderhouden van railverbindingen voor het treinverkeer ontbreekt een marktmechanisme en heeft de privatisering alleen maar gedoe opgeleverd, zo sterk zelfs dat er nu regelmatig stemmen op gaan om ProRail maar weer samen te voegen met de Nederlandse Spoorwegen.

Daar is de laatste jaren nog een argument bij gekomen: als je diensten privatiseert geef je ze over aan het spel van buitenlandse investeerders en beursspeculanten. Zo wist de regering in 2013 nog net met kunst en vliegwerk te voorkomen dat KPN in eigendom kwam van de Mexicaanse zakentycoon Carlos Slim. Dataverkeer wordt steeds belangrijker. Misschien wel zo belangrijk dat je het beheer niet over mag laten aan commerciële bedrijven. Ziggo maakt deel uit van de Amerikaanse multinational Liberty Global, met een omzet van rond 20 miljard, actief in 30 landen en 47.000 werknemers. Zou Liberty Global wakker liggen van onze CAI in Edam-Volendam?

Wetsvoorstel Mona Keijzer

Staatssecretaris van Economische Zaken Mona Keijzer (CDA) is een wetsvoorstel aan het voorbereiden waarmee we kunnen voorkomen dat buitenlandse investeringsmaatschappijen vitale onderdelen van de Nederlandse economie overnemen. Het gaat dan niet alleen om aanbieders van telefonie, maar ook om bedrijven die vitale voorzieningen beheren zoals internetknooppunten en datacentra. Of ook de energieleverantie en het waternetwerk onder de nieuwe wet gaan vallen is nog niet zeker.

Mona Keijzer heeft het goed gezien. Als we haar standpunt doortrekken naar Edam-Volendam kunnen we de vraag stellen of de CAI wel verkocht moet worden. Wij beschikken nu nog over een eigen netwerk dat een groot deel van ons dataverkeer transporteert. GroenLinks heeft ervoor gepleit dat het nu gestarte onderzoek naar de CAI van Edam-Volendam niet alleen de financiële consequenties van verkoop van de CAI onderzoekt maar ook kijkt naar de strategische waarde van ons netwerk.

 

Fractie GroenLinks,

Witte Lous, Gudy van den Hogen en Nico M. van Straalen

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.