Nieuws van politieke partijen in Lansingerland inzichtelijk

7 documenten

Betaalde ov voor oudere minima

CDA CDA Lansingerland 04-07-2020 17:27

In de commissie samenleving van 2 juli is er gesproken over wie in de gemeente Lansingerland vanuit gemeenschapsgeld een ov-schipkaart aangereikt krijgt. Dave Bergwerff deed het woord voor het CDA. Zoals gemeenteraadslid Dave Bergwerff al in de commissie van februari heeft aangegeven is het CDA het eens dat oudere minima gratis met het openbaarvervoer kunnen reizen. Dit in het kader van eenzaamheid bestrijden. Gratis OV voor alle minima kan volgens Bergwerff leiden tot de situatie waarbij iemand zonder werk die gebruik maakt van alle beschikbare regelingen indirect meer inkomsten heeft dan iemand die wel werkt. Werken loont daardoor voor sommigen niet. Mensen die vanuit een bijstandssituatie gaan werken zouden er op achteruit kunnen gaan. Dit wordt ook wel de werkloosheidsval genoemd. Als CDA’er vind Bergwerff dat mensen met een inkomen tot en met 120% van het minimum veel worden geholpen en daar staat hij dan ook zeker achter. Deze hulp uitbreiden met een gratis ov-chipkaart vindt Bergwerff te ver gaan. Tot slot geeft Bergwerff aan dat een gratis OV-chipkaart natuurlijk niet gratis is. Dit wordt bekostigd met gelden die we ook aan andere doeleinden kunnen besteden verteld hij. Dit is gemeenschapsgeld, in dit geval van de samenleving van Lansingerland. Het CDA gelooft niet in een 'gratis' OV voor alle minima. Dit zal beperkt worden tot enkel de ouderen.

Verkeerde trein

CDA CDA Lansingerland 16-09-2019 06:37

De zomervakantie is voorbij en de provinciale- en gemeenteraden maken zich weer op voor een nieuw politiek jaar. Ook het kabinet heeft de jaarlijkse after summer day weer gehad en vakantiekiekjes kunnen uitwisselen. Ondanks de verhitte discussies over het klimaat kenden velen geen vliegschaamte en namen de afgelopen periode het vliegtuig naar soms verre bestemmingen, anderen gingen met de auto of namen de trein. Een enkeling nam de fiets. Heeft u zich wel eens gerealiseerd over hoeveel vervoermiddelen wij mensen beschikken? U staat daar waarschijnlijk nooit bij stil, maar ik heb dat eens voor u uitgezocht. In de wet staat het allemaal fraai omschreven: een vervoermiddel (of vervoersmodaliteit) is een technisch artefact met als primaire functie het verplaatsen van personen of goederen in het verkeer. De term voertuig wordt over het algemeen gebruikt voor vervoermiddelen die over land gaan. Vervoermiddelen over water, lucht en ruimte worden vaartuigen genoemd. Er is een heel scala aan mogelijkheden van vervoer. Bijvoorbeeld een voertuig dat door menskracht wordt voortbewogen zoals een fiets, een riksja of een kruiwagen. Daarnaast zijn er rij- of lastdieren die voor vervoer kunnen zorgen zoals een paard of een ezel. Een rijtuig met paardentractie (of een ander trekdier) kan ook. Denk maar aan een paard-en-wagen en een arren- of hondenslee. Een rijtuig dat zich over spoorrails voortbeweegt noemt men eenvoudig een trein. Het spoorwegnet in ons land bestaat al bijna tweehonderd jaar. Op 20 september 1839 was het zover: vanaf het Amsterdamse station d'Eenhonderd Roe reed de eerste stoomlocomotief naar Haarlem. De vier locomotieven die dienst deden hadden archaïsche namen: de Arend, de Snelheid, de Hoop en de Leeuw. Zij waren van degelijk Engels fabricaat en werden bediend door Engelse machinisten. Toen ik jaren geleden eens in Zuid-Afrika per trein reisde was ik getuige van een wel heel opmerkelijk voorval. Het was onderweg van Pretoria naar Johannesburg. Op een klein tussenstation stopte de trein om enkele passagiers in- en uit te laten stappen. Terwijl na een kort ogenblik het snerpende fluitsignaal van de conducteur klonk voor vertrek en de handmatig bediende deur door hem werd gesloten zag ik dat er een man met in elke hand een koffertje op het perron achter bleef. Ik dacht dat hij de trein had gemist en nu op de volgende moest wachten. De zware locomotief zette zich vervolgens dampend in beweging en reed heel langzaam -bijna stapvoets- het station uit, de man achterlatend op een verder geheel leeg perron. Toen ik na een kwartier mij naar de restauratiewagen begaf die zich in het laatste gedeelte van de trein bevond, zag ik opeens de man met de koffers die zojuist nog met zijn bagage op het perron stond, aan de bar zitten. Ik was stomverbaasd, dit kon toch niet waar zijn? Misschien vergiste ik mij wel en zou het een dubbelganger of wellicht een broer van de man zijn. Nieuwsgierig vroeg ik hem hoe hij op deze plaats kon zitten terwijl even daarvoor de deur werd gesloten en de trein zonder hem wegreed. Het antwoord was van een verbluffende eenvoud: ‘Ik hoor hier helemaal niet te zitten’, zei hij grijnzend. Ik stond op het perron te wachten op de volgende trein met een andere bestemming. Terwijl ik daar rustig stond en de trein zich langzaam in beweging zette, zag een passagier die in de laatste wagon zat mij met mijn koffers staan en dacht dat ik de trein had gemist. Hij deed de deur open en hees mij met koffers en al naar binnen!

Meer OV en meer woningen in visie op Middengebied

Leefbaar 3B Leefbaar 3B Lansingerland 16-12-2018 12:12

Meer OV en meer woningen in visie op Middengebied

Posted on dec 16, 2018 | Reacties uitgeschakeld voor Meer OV en meer woningen in visie op Middengebied

De gemeenten Lansingerland, Pijnacker-Nootdorp en Zoetermeer hebben gezamenlijk een visiedocument opgesteld over de woningbouw op hun grondgebied, dat kortheidshalve aangeduid wordt met Middengebied. Het is van belang om tijdig na te denken over de uit die woningbouw voortvloeiende vraag naar openbaar vervoer. De bedoeling is om tijdig plannen te maken, want vooral railverbindingen vergen een lange voorbereidingstijd.

Leefbaar 3B beoordeelt de gepresenteerde visie positief als aanzet voor het maken van concrete plannen. Ook verwacht Leefbaar 3B dat de samenwerking met aangrenzende gemeenten tot betere resultaten zal kunnen leiden dan wanneer iedere gemeente haar eigen weg gaat. Op meerdere terreinen is winst te halen. lees meer

De fractie van Leefbaar 3B heeft wel haar zorg uitgesproken over de financiering. Er is beslist extra geld nodig voor het OV, boven de huidige doeluitkering van het rijk. De Leefbaar 3B woordvoerder heeft bij de bespreking van het visiedocument in de commissie Algemeen Bestuur gepleit voor het snel beginnen met het vervangen van de ZoRo buslijn door een railverbinding die van het station Lansingerland-Zoetermeer moet gaan lopen naar het station Rodenrijs, maar wat Leefbaar 3B betreft verder doorgetrokken wordt naar de luchthaven en verder naar Overschie en Schiedam. Verder moet de capaciteit van de succesvolle E-lijn van de metro vergroot worden. Naast openbaar vervoer moet het gebruik van de fiets gestimuleerd worden door meer snelfietsroutes aan te leggen.

Het visiedocument geeft een voorkeur aan om nieuwbouw waar dat nog mogelijk is in bestaande wijken te laten plaats vinden. Dat sluit goed aan bij het in het coalitieakkoord vastgelegde beleid, om door middel van dit soort projecten de norm van 20% sociale huurwoningen te bereiken.

Leefbaar 3B wil samen met andere de andere partijen in de raad blijven meedenken over de in het visiedocument besproken ontwikkelingen en heeft geconstateerd dat het college en de raad deze gedachte omarmen.

Ons 492ste weekbericht is ...

PvdA PvdA Lansingerland 02-12-2018 13:31

Ons 492ste weekbericht is verschenen. Hoe houdt de raad nu nog grip op uitbreiding Berkel centrum? Valt er nog iets te doen aan het absurd hoge OV-tarief in de metropoolregio Rotterdam/Den Haag? En wat hebben we eigenlijk nog te zeggen over ons Huis van de Samenleving? Lees 't!

In Capelle doen ze dat gewoon. En OV ...

PvdA PvdA Lansingerland 01-12-2018 15:49

In Capelle doen ze dat gewoon. En OV wordt hier per 2019 nog flink duurder ook. We vroegen aan de wethouder hoe het zit. Lees het in ons weekbericht (in de maak).

VVD op werkbezoek bij Technolab op bedrijvenpark

VVD VVD Lansingerland 26-02-2018 10:35

Kathy Arends, Eric Kampinga en Edwin Vervaet gaan op de koffie bij Michel Capitein, oprichter en directeur van Technolab. De onderneming is gespecialiseerd in water en lucht binnen gebouwen. Het gaat hierbij om het klimaat dus schone lucht, veilig water en veilige apparatuur. Wanneer medewerkers van een bedrijf of organisatie ziek worden van de airco of last hebben van het sick building syndroom heeft Technolab een plan van aanpak om dit op te lossen.

https://lansingerland.vvd.nl/nieuws/28123/vvd-op-werkbezoek-bij-technolab-op-bedrijvenpark

© Edwin Vervaet

Technolab zit alweer 10 jaar op het bedrijvenpark Oudeland in Berkel en Rodenrijs. Het pand oogt nieuw en het is via de provinciale wegen direct verbonden met de autosnelwegen.

Bij binnenkomst staat de koffie al klaar en Michel vertelt enthousiast over de locatie waar ze nu zitten. Er zijn wel enige aandachtspunten, maar dat is ook volstrekt normaal als je verhuist.

Nu zich meer bedrijven (gaan) vestigen op het bedrijvenpark moet er een oplossing komen voor het probleem dat het openbaar vervoer nog weinig reizigers trekt. Het kip en het ei verhaal. Dit punt heeft de VVD in de raadscommissie ook al aan de orde gesteld. Goed OV is een van de voorwaarden voor een bedrijf om zich op Oudeland te vestigen.

Michel Capitein is tevens voorzitter van Parkmanagement Oudeland.  Hij heeft mede daarom nog meer wensen. Zo zijn er geen voetpaden, dus als je in de pauze een ommetje wilt maken dan valt dat niet mee. Verder, er zijn op de Morsestraat geen beperkende snelheidsmaatregelen getroffen. Er wordt daardoor te hard gereden. Ook is het parkeerverbod aan de openbare weg een punt. Omdat de meeste bedrijven de laatste tijd flink gegroeid zijn hebben ze nu meer personeel in dienst. Die kunnen de auto niet meer op het eigen  parkeerterrein kwijt en zetten de auto langs de weg, waar dus een parkeerverbod is. Michel Capitein heeft als entrepreneur pur sang daar wel een oplossing voor; het als parkeerterrein commercieel uitbaten van een braakliggend stukje gemeentegrond.Tot slot het zwerfvuil op straat is hem een doorn in het oog. De mensen gooien steeds makkelijker hun afval op straat.

De VVD gaat zich de komende 4 jaar nog meer inzetten om het ondernemersklimaat verder te verbeteren de ondernemerstevredenheid te verhogen van een 6 naar een 7,5.

Voor bedrijvenpark Oudeland betekent dit concreet:

1. Openbaar vervoer is voor huidige en nieuw te vestigen bedrijven noodzakelijk.

2. Parkeer problemen moeten opgelost worden.

3. Er moeten voetpaden komen.

4. Groenonderhoud/-voorziening moet (nog) beter.

5. Aanpak  zwerfafval door extra afvalbakken.

De VVD vindt het belangrijk dat er meer bedrijvigheid komt. Dat betekent extra inkomsten voor de gemeente en extra werkgelegenheid voor onze inwoners. 

PVDA FRACTIE AAN HET WERK: PERIODE 12 – 16 FEBRUARI 2018

PvdA PvdA D66 CDA VVD ChristenUnie Lansingerland 15-02-2018 22:38

Dit zesde weekverslag in 2018, aflevering 462 sinds de start van de gemeente Lansingerland in januari 2007, betreft de dingen die wij deden tijdens de afgelopen week. Het was de week waarin het campagnenieuws groter is dan het politieke nieuws. Politiek nieuws is het amendement dat onze fractie zal inbrengen in de raadsvergadering van 22 februari. Het betreft het in het gemeentelijke investeringsprogramma opnemen van de fietstunnel bij de rotonde Oudelandselaan. Campagnenieuws is onder meer onze actie van afgelopen maandag bij deze rotonde, de aanwezigheid van Petra bij SheDecides in Rotterdam en de aanstaande PvdA-actie voor een ander tunneltje, dat bij de kruising N209- Hoekeindseweg in Bleiswijk waarover wij samen aan de slag zullen gaan met de provinciale PvdA-fractie. Daarover volgende week meer!

REACTIE COLLEGE OP PVDA VRAGEN VERKEERSOVERLAST OUDELANDSELAAN

Op 23 januari 2018 stelden wij raadsvragen ingediend over verkeersoverlast nu en in de toekomst rond de Oudelandselaan. Op 15 februari kregen wij antwoord. Zie ook: https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/pvda-fractie-aan-het-werk-periode-22-26-januari-2018/

Vraag 1. Herkent het college zich in de punten van de inwoners (graag per punt beantwoorden).

Antwoord Punt 1 Wij zijn bekend met het feit dat op de Oudelandselaan en in de Röntgenstraat tweemaal per dag sprake is van een ‘verkeerschaos’ door het grote aantal ouders dat hun kinderen per auto op school afzet.

Punt 2 De Boerhaavestraat heeft een functie voor de ontsluiting van de in het gebied aanwezige voorzieningen. De Boerhaavestraat is daarvoor geschikt. Wel is op bepaalde tijden (tijdens het halen en brengen van de kinderen) sprake van kortdurende piekbelastingen.

Punt 3 Er is een akoestisch onderzoek uitgevoerd in het kader van het op te stellen bestemmingsplan voor het centrumplan (bijlage 5 bij het voorontwerpbestemmingsplan). Zowel in de huidige als in de toekomstige situatie wordt de maximaal toelaatbare geluidbelasting niet overschreden.

Punt 4 Het is ons niet bekend dat er nu (structureel) veel te hard wordt gereden door het vrachtverkeer. De Boerhaavestraat is voldoende breed voor vrachtverkeer en ander verkeer om elkaar op een veilige wijze te passeren.

Punt 5 Er is een akoestisch onderzoek uitgevoerd in het kader van het op te stellen bestemmingsplan voor het centrumplan (bijlage 5 bij het voorontwerpbestemmingsplan). Zowel in de huidige als in de toekomstige situatie wordt de maximaal toelaatbare geluidbelasting niet overschreden.

Punt 6 De Boerhaavestraat is voldoende breed voor vrachtverkeer en ander verkeer om elkaar op een veilige wijze te passeren. De kruisingen met de Oudelandselaan en de Röntgenstraat worden aangepast om de veiligheid zoveel mogelijk te waarborgen. Dit wordt betrokken bij het uitwerken van het centrumplan.

Punt 7 Het is ons niet bekend dat er in de toekomst een metro gaat rijden op de Oudelandselaan.

Vraag 2. Wat gaat het college op korte termijn doen om de bestaande geluids- en verkeersoverlast aan te pakken? Antwoord: Er is een akoestisch onderzoek uitgevoerd in het kader van het op te stellen bestemmingsplan voor het centrumplan (bijlage 5 bij het voorontwerpbestemmingsplan). Zowel in de huidige als in de toekomstige situatie wordt de maximaal toelaatbare geluidbelasting niet overschreden. In de huidige situatie is er tweemaal per dag voor een korte duur sprake van een ‘verkeerschaos’ op de Röntgenstraat, doordat veel ouders hun kinderen met de auto naar school brengen en weer ophalen. Feitelijk staat dit los van de centrumontwikkeling. Niettemin willen wij de huidige situatie verbeteren. Gedacht kan worden aan bijvoorbeeld het aanbrengen van een ‘keerlus’. Het voordeel van een keerlus is namelijk het verkeer niet meer achteruitrijdend hoeft te keren in de straat, maar vooruitrijdend van richting kan veranderen (de Röntgenstraat loopt immers dood).

Vraag 3. Wat zijn de gevolgen voor de geluids- en verkeersoverlast vanwege de voorgenomen uitbreiding van het centrum voor de bewoners, worden deze meer of juist minder? Antwoord: Er zal sprake zijn van een toename aan verkeer en (daarmee) geluid. Er is een akoestisch onderzoek uitgevoerd in het kader van het op te stellen bestemmingsplan voor het centrumplan (bijlage 5 bij het voorontwerpbestemmingsplan). Zowel in de huidige als in de toekomstige situatie wordt de maximaal toelaatbare geluidbelasting niet overschreden.

Vraag 4. Hoe gaat het college de bewoners van nu af aan beter en meer structureel betrekken bij zowel het oplossen van de huidige problemen als de toekomstige te verwachten ontwikkelingen? Antwoord: Er vinden structureel gesprekken plaats met meerdere belanghebbenden in de omgeving van het centrum. Op 22 januari jl. heeft een gesprek plaatsgevonden met de bestuursleden VVE “Het Mozaïek” over de genoemde punten. De bestaande situatie en de situatie na uitbreiding van het centrum worden nader in beeld gebracht op basis van de aangedragen zorgen. Hierover zal afstemming plaatsvinden met de bestuursleden.

Kortom, volgens het college is er dus niks aan de hand en komt het allemaal helemaal goed. Geen overschrijdingen van de geluidsnormen, ruimte zat voor het vrachtverkeer en de overlast door het verkeer bij de scholen staat los van de centrumontwikkeling. Zo kennen we er nog wel één! De PvdA Lansingerland heeft zo haar twijfels. Wordt vervolgd!

https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/week-6/

LIJSTTREKKER PETRA VERHOEF STEUNT SHEDECIDES

SheDecides is een wereldwijde beweging en een vrouwenfonds gestart door ex-minister en nu PvdA-fractielid van de Tweede kamer, Lilianne Ploumen. Onlangs ontving zij daarvoor de Machiavelliprijs. SheDecides strijdt ervoor dat vrouwen wereldwijd beslissen over hun eigen lichaam, leven en toekomst. Onze lijsttrekker Petra Verhoef en lijstduwer Astrid Oosenbrug waren afgelopen dinsdagavond in Rotterdam bij een bijeenkomst van SheDecides georganiseerd door PvdA Rotterdam. Lilianne Ploumen was zelf verhinderd, vanwege het aftreden van VVD minister Halbe Zijlstra. Kirsten van den Hul, eerder vrouwenvertegenwoordiger namens Nederland in de VN en nu PvdA Tweede Kamerlid, verving Lilianne.

Zowel zij als de Rotterdamse PvdA lijsttrekker Barbara Kathmann hielden krachtige verhalen over het belang van vrijheid, goed onderwijs en zekerheid van inkomen voor vrouwen. Fatima Talbi, nu nog raadslid in Rotterdam, keek terug op succesvolle strijd voor Rotterdamse vrouwen. Ook veel Rotterdamse #powervrouwen aanwezig, uit alle wijken. Dat zijn de vrouwen die veel andere vrouwen het kleine zetje geven dat nodig is om met meer zelfvertrouwen of ondersteuning mee te doen in de samenleving.

Op 8 maart, Internationale Vrouwendag, zal Petra bij het RTV Lansingerland radiodebat het PvdA Lansingerland verkiezingsprogramma 2018-2022 bespreken vanuit de positie van vrouwen in onze gemeente. Wat hebben wij hen te bieden?

https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/week-6/

SheDecides

 

https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/week-6/

Power-vrouwen Petra Verhoef, Astrid Oosenbrug, Kirsten van den Hul en Barbara Kathmann bij SheDecides in Rotterdam

 

PVDA WIL ‘LANSINGERLANDSE 65-PLUS GRATIS MET TRAM, METRO EN BUS’

Waarom kunnen 65 plussers uit Rotterdam wel gratis met de RET bus & metro & tram naar Lansingerland en de 65+ uit Lansingerland die met het OV naar Rotterdam willen niet? Gratis OV voorkomt eenzaamheid onder ouderen, maakt het bezoeken van vrienden en familie makkelijker en maakt al het moois dat onze regio te bieden heeft extra aantrekkelijk.

Het is raar dat opa’s en oma’s die in Rotterdam wonen en op hun kleinkinderen komen passen gratis naar Lansingerland kunnen reizen en opa’s en oma’s uit Lansingerland die ditzelfde doen in Rotterdam niet. Daarom wil de PvdA in Lansingerland gratis OV voor alle 65+ inwoners van onze gemeente per metro, tram en bus in onder meer Rotterdam en Lansingerland.

Vaak wordt als argument tegen gratis OV voor álle 65-plussers het feit gebruikt dat vele ouderen het openbaar vervoer best zelf kunnen betalen. Waarom zou je hen dan subsidiëren? Natuurlijk kun je besluiten om alleen ouderen met een laag inkomen gratis OV te gunnen. Maar dan moet er wel een compleet administratief apparaat worden opgetuigd om te beoordelen of iemand in aanmerking komt. Dat kost ook heel veel geld. Bovendien krijgen álle 65-plussers nu al een automatische korting bij de RET wanneer zij met een OV-chipkaart op naam reizen. Daar hoor je niemand over!

De Duitse regering wil trouwens gratis OV voor iedereen. Zo meldde NOS afgelopen woensdag. De luchtvervuiling in de Duitse steden loopt helemaal uit de hand. Goed voor het milieu en het helpt de eenzaamheid onder ouderen te bestrijden. Zie: https://www.tijd.be/dossier/Europareeks/Duitse-regering-overweegt-gratis-openbaar-vervoer/9982471

Steun daarom de PvdA Lansingerland die gratis OV 65+ als speerpunt in het verkiezingsprogramma heeft staan en like de Facebookpagina “Lansingerlandse 65 plus gratis met tram, metro en bus”.

https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/week-6/

ACTUEEL PVDA CAMPAGNENIEUWS

Onze campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart is inmiddels in volle gang. Misschien volgt u onze berichten in de media, onze weekverslagen en de sociale media Twitter en Facebook op de voet. Een enthousiast team van zo’n 20 lokale PvdA’ers werkt er keihard aan om onze partij op 21 maart winst te gaan bezorgen. Want het moet anders! Hierbij een overzicht waar u de PvdA Lansingerland zo al op de sociale media kunt vinden:

Onze website met het allerlaatste politieke en campagne nieuws: https://lansingerland.pvda.nl

Onze filmpjes:

Over onze speerpunten: Animatie Verkiezingsprogramma 2018 GR2018 FINAL Over veiligheid en veilig verkeer: Animatie Veiligheid PvdA Lansingerland GR2018 Over betaalbaar wonen voor jongeren: PvdA Lansingerland Meer bouwen voor jongeren

Op Twitter zijn wij voortdurend te vinden op: @PvdA_LL Steun ons via likes & retweets!

Natuurlijk kent u de Petitie Fietstunnel voor de rotonde Oudelandselaan-Klapwijkseweg: https://www.petities.nl/petitions/fietstunnel-voor-rotonde-oudelandselaan-klapwijkseweg?locale=nl

Wij zijn actief op drie Facebook pagina’s. Like ons s.v.p.!

Algemene PvdA Lansingerland pagina: naam pagina: PvdA Lansingerland Fietstunnel: naam pagina: Fietstunnel voor rotonde Oudelandselaan-Klapwijkseweg Gratis OV 65+: naam pagina: Lansingerlandse 65 plus gratis met tram, metro en bus

Petitie voor een fietstunnel bij de rotonde Oudelandselaan-Oostmeerlaan: Ons fractielid en verkiezingskandidaat Sam de Groot, die zelf in de Berkelse Westpolder woont, heeft namens de PvdA een petitie ingediend met het verzoek aan de gemeente Lansingerland om snel te investeren in de aanleg van een fietstunnel onder de Klapwijkseweg om de ene zijde van de Oudelandselaan (Westpolder) te verbinden met de andere (Meerpolder en Berkel centrum). Inmiddels (donderdag 15.02) hebben al meer dan 1250 inwoners getekend. Er is hierover veel media-aandacht. Doe mee aan deze petitie op internet en ga hiervoor naar: https://fietstunnelberkelenrodenrijs.petities.nl/

Het weekblad Hart van Lansingerland publiceerde een verkiezingspoll op https://www.hartvanlansingerland.nl/nieuws/algemeen/16304/hart-van-lansingerland-opent-digitale-stembus

https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/week-6/

https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/week-6/

https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/week-6/

TOT SLOT

Wat deden wij in dezelfde periode in 2014? Zie: https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/pvda-fractie-aan-het-werk-periode-3-7-februari-2014-2/ Ook toen werd het dagelijkse politieke handwerk steeds minder en maakte het plaats voor campagneactiviteiten. Het was toen de week waarin de Werk Top “Lansingerland Werkt” plaats vond, wij in het kader van onze actie “Aan de slag met de PvdA” een promotie actie voorbereidden voor het Vrijwilligers Informatie Punt VIP en wij ons bogen over het al dan niet toelaten van doorgaand verkeer op de Noordeindseweg bij de rotonde Planetenweg. Anno februari 2018 is er nog steeds geen concreet zicht op de datum waarop de knip in de Noordeindseweg op deze plek zal gaan verdwijnen. Juist deze week worden de inwoners geconsulteerd over de concept-ontwerpen. Het CDA beklaagde zich deze week over de traagheid van de uitvoering. Als coalitie-lid zaten zij er de afgelopen 4 jaar bovenop. Kennelijk zonder veel succes. Het gaat, gezien de te verwachten bezwaarschriften en de gang naar de Raad van Staten, nog jaren duren voordat de knip er wellicht gaat komen. Zo die er al gaat komen want de te verwachten onderbouwing van het verkeersbesluit zal boterzacht zijn.

https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/week-6/

PvdA campagneoverleg

 

Agenda van volgende week. Maandagavond is het laatste fractieoverleg in deze bestuursperiode, donderdagavond is er de laatste raadsvergadering met een debat over de nota fietsveiligheid. Die middag is er ook een verkiezingsdebat van de ouderenbonden met Petra Verhoef als onze woordvoerder. Vrijdagmiddag zit Gerard Bovens in Den Haag om bij te praten met een oud-wethouder van Lansingerland. Die namiddag is er ook een receptie vanwege 10 jaar Middin in Berkel Meerpolder, een organisatie waar wij in het kader van het toegankelijk maken van de winkelcentra voor mensen met een beperking intensief mee samen hebben gewerkt. Verder gaan wij flyerend rond voor de petitie rotonde Oudelandselaan.

Zaterdag 24 februari gaan wij on tour met de PvdA Zuid-Holland. In de middag bezoeken wij het winkelcentrum én station Westpolder. Volgende week meer nieuws hierover! Ook op vrijdag 23.02 gaat Kieskompas live!

https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/week-6/

Metro 1968

 

Het citaat van deze week komt uit Hart van Lansingerland van 13 februari. De voorpagina kopt met “Fietstunnel N472 geen optie”. Het citaat: “Dat betoog (een pleidooi van Sam de Groot voor de fietstunnel) zet kwaad bloed bij de commissie. “Volgens mij is al lang bekend dat een tunneltje niets oplost”, zegt Ineke den Heijer (D66). “De meeste ongelukken gebeuren met fietsers die rechtdoor gaan over de N472. Dan heeft een tunnel helemaal geen zin. Ook de Fietsersbond ziet dit niet als een oplossing. Daarnaast gaat het miljoenen euro’s kosten en is het veel te duur”. Ik snap best dat dit gezegd wordt”, reageert Jurjen Dieleman (ChristenUnie). “De verkiezingen komen eraan en dan is het best lekker om te roepen dat er dan maar een tunneltje moet komen”. Einde citaat.

Tijdens het debat over de begroting 2018 in november 2017 dienden PvdA, GL en VVD een motie in om deze tunnel op de investeringslijst te zetten. De raad gaf toen geen thuis. Dit was dus ruim een half jaar voor de verkiezingen. Gelukkig zien inmiddels ruim 1200 inwoners van Lansingerland die de petitie https://www.petities.nl/petitions/fietstunnel-voor-rotonde-oudelandselaan-klapwijkseweg?locale=nl tekenden dit compleet anders. Diezelfde ChristenUnie, CDA en D66 fracties verzetten zich nog niet zo lang geleden tegen de komst van verlichting op het Landscheidingsfietspad. Die komt er nu dus wél. Kwestie van volhouden. Net als voor de ommekeer van de beroemde bushalte Bonfut!

Tot de volgende week!

Fractie PvdA Lansingerland, 16 februari 2018

https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/week-6/

Metro 2018

 

https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/week-6/

Metro 1968

 

https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/week-6/

Rotterdamse Meent in fraai licht!

 

https://lansingerland.pvda.nl/nieuws/week-6/

Geen woorden maar daden!

 

Het bericht PVDA FRACTIE AAN HET WERK: PERIODE 12 – 16 FEBRUARI 2018 verscheen eerst op PvdA Lansingerland.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.