Nieuws van politieke partijen in Woerden inzichtelijk

17 documenten

Bomen Excercitieveld voorlopig behouden

D66 D66 Woerden 25-07-2020 09:07

Al enkele maanden wordt er in de gemeenteraad gesproken over de bomen op het Excercitieveld. Wat is er nou aan de hand?

Een paar jaar geleden is via een enquête onder alle Woerdenaren besloten dat het Excercitieveld bij een renovatie het romantische beeld, met aan beide kanten van de weg een rij bomen, moet behouden. In maart dit jaar werd de raad echter geïnformeerd dat het college van plan was voorlopig een enkele rij bomen terug te plaatsen om zo de optie voor een parkeergarage onder het veld te behouden. Dit was tegen het zere been van de raad in, en ook niet afgesproken. Er zou een dubbele rij bomen komen was de afspraak.

Dit was voor partijen reden om andere voorstellen in te dienen. Zowel voor het terug planten van een dubbele rij bomen, maar ook voor het behoud van de huidige bomen. Want bij de renovatie zouden die sneuvelen. Dit laatste had meerdere redenen; Het riool aan 1 kant van het veld moest vervangen worden, en door het graven zouden de bomen omvallen, de bomen zijn al wat ouder en sommige zijn zelfs ziek zodat ze in de komende jaren (vele over 10-15 jaar) toch echt weg zouden moeten. Daarbij kwam dat planten van nieuwe (kleinere) bomen tussen bestaande bomen niet goed zou zijn voor de nieuwe bomen omdat die niet goed kunnen groeien.

Voor onze fractie een lastig dilemma. Want het kappen van bomen vinden wij sowieso al zonde, maar zeker zulke mooie grote bomen die zo bepalend zijn voor de sfeer van het veld. Maar omdat aan 1 kant de bomen sowieso weg zouden moeten en omdat herplant van kleiner bomen tussen de bestaande bomen moeizaam zou zijn, kozen wij er toch voor dan maar alles weg te halen en het hele veld te omringen met nieuwe bomen. De voordelen hiervan wogen voor ons zwaarder: in plaats van de 43 bomen (waarvan sommige ziek) die er nu staan zouden er 75 gezonde nieuwe bomen geplant gaan worden. Bomen die jarenlang meekunnen en die in die jaren kunnen uitgroeien tot grote bomen zoals we ze nu ook kennen. Dat zou nu pijn doen, maar is voor onze toekomst de beste optie zo vonden wij. Iets dat onderstreept werd door de Commissie Ruimtelijke Kwaliteit en Erfgoed, die ook de optie ‘alles in 1 keer’ adviseerde. En uiteraard met een dubbele rij, naar de wens van de inwoners. Het beste besluit zo dachten wij.

Tot de raad na de vergadering geïnformeerd werd dat bij het vervangen van het riool, de huidige riolering kan blijven liggen en dat er dus alternatieven bestaan omdat de bomen aan die ene kant dus niet allemaal weg zouden moeten. Onze informatie bleek dus niet te kloppen. En wat vonden we met deze nieuwe informatie van onze beslissing? Wat vele inwoners dachten was wel duidelijk. Een protestactie tegen de kap van de bomen op het veld kreeg veel aandacht. Het argument dat als aan 1 kant alles weg moet, dat aan de andere kant ook te doen bleek dus geen argument meer. Maar dat de bomen oud en ziek zijn is een feit. En ook dat er gaten vallen in de structuur die er nu is omdat nieuwe bomen niet goed groeien tussen de huidige is geen mooi gezicht. En dat zou alleen maar erger worden de komende jaren.

Een duivels dilemma dus. Er lag een voorstel van partijen dat aan het college vroeg om een scenario aan de raad voor te leggen waarbij de bomen behouden blijven. Dat vonden wij in principe een goed idee, maar we moeten de argumenten om toch in 1 keer alles aan te pakken ook goed kennen. Daarom deed de fractie van D66 bij monde van raadslid Tom Boersma het voorstel om het college aan meerdere scenario’s te laten werken, waarbij in ieder geval een scenario zou zitten waarbij de huidige bomen behouden blijven, maar ook scenario’s waarbij alles vervangen wordt. Dus hoe zit het met de riolering? Hoe zit het nou met het planten van nieuwe bomen tussen oude bomen? Hoe zit het met de veiligheid? Als dat alles op een rijtje staat, pas dan kan de raad de juiste beslissing nemen.

Dit voorstel werd door alle partijen in de raad overgenomen. En zo zullen de bomen dus voorlopig blijven staan en kunnen we er nog de hele zomer van genieten. Want dat de bomen hartstikke mooi zijn, daar twijfelt niemand aan.

Ontsluiting Harmelerwaard in aantocht

CDA CDA Woerden 24-04-2020 22:29

Toen in het begin van de jaren negentig van de vorige eeuw werd besloten tot de grootschalige woningbouw van de VINEX-locatie Leidsche Rijn, moesten de glastuinders in dat gebied uitwijken naar een ander gebied. Na een heftige discussie tussen de Provincie Utrecht, de gemeente Utrecht en de toenmalige gemeente Harmelen werd uiteindelijk besloten om de tuinders te verplaatsen naar het gebied in de Harmelerwaard, gemeente Harmelen. Aanvankelijk werd rekening gehouden met 125 ha voor de tuinders, maar uiteindelijk werd een gebied ingericht van 40 ha. Bij de verdere ontwikkeling van het kassengebied rond het jaar 2000 werd uitgegaan van een ontsluiting van het kassengebied, ten behoeve van het vrachtverkeer voor de glastuinbouwbedrijven, over de Dorpeldijk en door de wijk Vleuterweide. Al snel bleek echter dat die route niet voldoende was. In samenwerking met de betrokken gemeenten en de Provincie Utrecht werd gestart met de zoektocht naar een alternatief. Gedurende die zoektocht ontstond met de aanleg van de oostelijke Randweg Harmelen (Bravo 8) de mogelijkheid om een directe ontsluiting naar de A12 te realiseren, middels een nieuwe brug over de Leidsche Rijn, aansluitend op de bestaande Hugo de Vriesweg. Na stevige onderhandelingen tussen de betrokken gemeenten over de kosten hiervan werd, met instemming van de verschillende gemeenteraden en de Provincie, overeenstemming bereikt over de verdeling van de kosten. Maar zoals we weten uit de praktijk is het realiseren van een goede infrastructuur een project van vooral lange adem. Denk alleen al aan de verwerving van de benodigde gronden voor de aanleg van de brug en de planologische procedures. Gelukkig staan we nu aan de vooravond van de realisatie van de aanleg. Het voorontwerp bestemmingsplan is gereed en het tracé van de weg is bekend. Na de goedkeuring van het bestemmingsplan kan worden gestart met de voorbereidende werkzaamheden voor de aanleg van de brug. Met de aanleg van de nieuwe brug ontstaat er een directe ontsluiting van de Harmelerwaard op de snelweg A12. Dit moet in de toekomst het gebruik van het hoofd- en onderliggende wegennet door bestemmingsverkeer voor de Harmelerwaard voorkomen. Met de aanleg van de brug zal gezorgd worden voor een betere verkeersafwikkeling van het drukke vrachtverkeer van en naar de glastuinbouwbedrijven in de Harmelerwaard. De brug zorgt vooral ook voor een veilige fietsroute voor met name de schoolgaande jeugd richting Utrecht op de Harmelerwaard, en het mogelijk maken van de toekomstige aanleg van een snelle fietsroute van Woerden richting Utrecht door de Provincie. Ook zal er dan veel minder vrachtverkeer in en rond de dorpskern van Harmelen rijden. Voor het welslagen van de beoogde doelen is het wel noodzakelijk dat in het gebied een knip komt op de Dorpeldijk, zodat het vrachtverkeer gedwongen wordt de nieuwe route te volgen. Het CDA Woerden is blij dat de gemeenteraad op 23 april 2020 heeft besloten om het benodigde aanvullende krediet te voteren, zodat het project ook financieel haalbaar blijkt. Een dossier met een lange historie wordt daarmee afgerond, en er kan invulling worden gegeven aan een betere en veiligere verkeersafwikkeling in en rond Harmelen. Daar zijn vooral de inwoners van Harmelen erg blij mee.

Ontsluiting Harmelerwaard in aantocht

CDA CDA Woerden 24-04-2020 22:29

Toen in het begin van de jaren negentig van de vorige eeuw werd besloten tot de grootschalige woningbouw van de VINEX-locatie Leidsche Rijn, moesten de glastuinders in dat gebied uitwijken naar een ander gebied. Na een heftige discussie tussen de Provincie Utrecht, de gemeente Utrecht en de toenmalige gemeente Harmelen werd uiteindelijk besloten om de tuinders te verplaatsen naar het gebied in de Harmelerwaard, gemeente Harmelen. Aanvankelijk werd rekening gehouden met 125 ha voor de tuinders, maar uiteindelijk werd een gebied ingericht van 40 ha. Bij de verdere ontwikkeling van het kassengebied rond het jaar 2000 werd uitgegaan van een ontsluiting van het kassengebied, ten behoeve van het vrachtverkeer voor de glastuinbouwbedrijven, over de Dorpeldijk en door de wijk Vleuterweide. Al snel bleek echter dat die route niet voldoende was. In samenwerking met de betrokken gemeenten en de Provincie Utrecht werd gestart met de zoektocht naar een alternatief. Gedurende die zoektocht ontstond met de aanleg van de oostelijke Randweg Harmelen (Bravo 8) de mogelijkheid om een directe ontsluiting naar de A12 te realiseren, middels een nieuwe brug over de Leidsche Rijn, aansluitend op de bestaande Hugo de Vriesweg. Na stevige onderhandelingen tussen de betrokken gemeenten over de kosten hiervan werd, met instemming van de verschillende gemeenteraden en de Provincie, overeenstemming bereikt over de verdeling van de kosten. Maar zoals we weten uit de praktijk is het realiseren van een goede infrastructuur een project van vooral lange adem. Denk alleen al aan de verwerving van de benodigde gronden voor de aanleg van de brug en de planologische procedures. Gelukkig staan we nu aan de vooravond van de realisatie van de aanleg. Het voorontwerp bestemmingsplan is gereed en het tracé van de weg is bekend. Na de goedkeuring van het bestemmingsplan kan worden gestart met de voorbereidende werkzaamheden voor de aanleg van de brug. Met de aanleg van de nieuwe brug ontstaat er een directe ontsluiting van de Harmelerwaard op de snelweg A12. Dit moet in de toekomst het gebruik van het hoofd- en onderliggende wegennet door bestemmingsverkeer voor de Harmelerwaard voorkomen. Met de aanleg van de brug zal gezorgd worden voor een betere verkeersafwikkeling van het drukke vrachtverkeer van en naar de glastuinbouwbedrijven in de Harmelerwaard. De brug zorgt vooral ook voor een veilige fietsroute voor met name de schoolgaande jeugd richting Utrecht op de Harmelerwaard, en het mogelijk maken van de toekomstige aanleg van een snelle fietsroute van Woerden richting Utrecht door de Provincie. Ook zal er dan veel minder vrachtverkeer in en rond de dorpskern van Harmelen rijden. Voor het welslagen van de beoogde doelen is het wel noodzakelijk dat in het gebied een knip komt op de Dorpeldijk, zodat het vrachtverkeer gedwongen wordt de nieuwe route te volgen. Het CDA Woerden is blij dat de gemeenteraad op 23 april 2020 heeft besloten om het benodigde aanvullende krediet te voteren, zodat het project ook financieel haalbaar blijkt. Een dossier met een lange historie wordt daarmee afgerond, en er kan invulling worden gegeven aan een betere en veiligere verkeersafwikkeling in en rond Harmelen. Daar zijn vooral de inwoners van Harmelen erg blij mee.

Volgende stap in aanleg extra brug Woerden West

CDA CDA Woerden 24-01-2020 14:00

De gemeenteraad van Woerden heeft in de raadsvergadering van donderdag 23 januari 2020 een volgende stap gezet naar de realisatie van een extra brug in Woerden West. In de voorafgaande maanden werden de brugvarianten Gildenbrug, Rietveldbrug en Rietveldbrug-west onderzocht. Uit de participatie door inwoners kwam echter nog een nieuwe variant naar voren: de Rembrandtbrugvariant. De gemeenteraad heeft nu besloten om ook deze keuzemogelijkheid verder uit te werken, en nog voor de zomer een definitief besluit te nemen over waar de brug moet komen. Al enige tijd is het niet langer de vraag òf er een extra brug moet komen in Woerden West, maar wáár deze brug moet komen te liggen. Dat de verkeersproblematiek in Woerden West een extra brug nodig heeft om het verkeer meer om de stad heen te leiden en het netwerk robuuster te maken is voor een grote meerderheid in de raad geen discussie meer. De afweging waar deze extra brug moet komen gaat met het raadsbesluit van donderdag 23 januari een nieuwe fase in. De Rembrandtbrugvariant wordt nu ook gedegen onderzocht en als deze kansrijk blijkt op een vergelijkbare manier uitgewerkt als de andere varianten. De raad hoopt dan nog voor de zomer alle argumenten op een rij te hebben om de knoop te kunnen doorhakken. CDA-raadslid en fractievoorzitter Job van Meijeren: "Na 30 jaar willen we een definitieve knoop doorhakken in deze discussie. Dat moeten we snel maar wel zorgvuldig doen. De variant Rembrandtbrug heeft de nodige kansen, en met name de afname van het verkeer op Boerendijk en Rembrandtlaan is bij deze brugvariant een sterk argument. Wij zien echter ook nog wel wat knelpunten bij deze variant: de kosten lijken bijvoorbeeld hoger dan bij de andere varianten, en er zullen de nodige aankopen gedaan moeten worden. Het is goed dat dit nu allemaal op een rijtje wordt gezet, zodat we daarna een besluit kunnen nemen". Van de 31 raadsleden in de gemeenteraad stemden er 22 vóór het voorstel van het College van B & W voor nadere uitwerking van de Rembrandtbrugvariant. De inbreng van het CDA in het debat in eerste termijn is hier (KLIK HIER) terug te lezen of inclusief interrupties door andere raadsleden hier terug te kijken (scroll iets naar beneden naar het videoframe bij agendapunt 7 en klik op het startpijltje linksonder daarin).

A12 moet naar 100 km/uur

D66 D66 SGP ChristenUnie Woerden 10-10-2019 21:49

Op initiatief van D66 Woerden heeft de gemeenteraad vanavond een motie aangenomen die het College van B&W oproept in Den Haag te pleiten voor een verlaging van de maximumsnelheid op de A12 tot 100 kilometer per uur.

Snelheid op de A12 moet omlaag naar 100 km/uur

Op de Dag van de Duurzaamheid heeft de gemeenteraad van Woerden besloten dat naar haar mening de geluidsoverlast en fijnstofproblematiek rondom de A12 moet leiden tot een reductie van de maximumsnelheid tot 100 km/uur. D66 Woerden fractievoorzitter Saskia van Altena: ‘We roepen niet op tot iets nieuws, maar willen graag volop doorgaan op de ingeslagen weg. In 2015 én in 2018 geeft de gemeenteraad zich ook al negatief uitgelaten over de snelheidsverhoging naar 130 km/uur. Nu is het moment om dit besluit weer om te keren, want er wordt in de landelijke politiek weer gesproken over het verlagen van de maximumsnelheid op snelwegen. Het is dus superbelangrijk om de A12 rondom Woerden weer bij de discussie te betrekken.’

Aanleiding was het initiatief van collega raadsleden uit de gemeente Gouda. Daar werd vorige week woensdag een motie van gelijke strekking aangenomen. Door samen op te trekken zal een krachtiger signaal naar het ministerie van Verkeer en Waterstaat uitgaan. Van Altena: ‘Als positief mens praat ik graag over voordelen, maar het enige voordeel van 130 km/uur is dat je drie minuten sneller van Utrecht naar Gouda kunt rijden. Maar het leidt bij verkeersongevallen vaker tot dodelijke slachtoffers, er is meer schadelijke uitstoot van fijn- en stikstof, meer geluidsoverlast én de doorstroming van het verkeer neemt af als gevolg van aanzienlijke snelheidsverschillen.’

Er zal een reactie uit Den Haag moeten komen

Tegenstanders van de motie willen vooral afwachten totdat het kabinet met een totaalpakket van maatregelen komt. Naar aanleiding van het advies van de commissie Remkes zal er een reactie uit Den Haag moeten komen voor het nemen van noodmaatregelen om het stikstofprobleem aan te pakken. Van Altena: ‘Door de recente uitspraak van de Raad van State liggen duizenden bouwprojecten stil. Daar zijn ook inwoners en ondernemers van Woerden de dupe van. Zonder het verlagen van de snelheid op de A12, zal bijvoorbeeld het realiseren van Voortuin I (het bedrijventerrein onder aan de afrit Woerden van de A12) nog meer vertraging oplopen.’

Uiteindelijk is de motie met steun van de SP, LijstvanderDoes, Progressief Woerden, Christenunie/SGP, STERK Woerden en Inwonersbelangen aangenomen. Het college gaat nu verdere steun zoeken bij andere gemeentes om gezamenlijk voor 1 december 2019 een brief te sturen naar het ministerie.

De motie verlagen maximumsnelheid A12 (aangenomen op 10 oktober 2019)

Bruggen slaan

ChristenUnie-SGP ChristenUnie-SGP Woerden 07-10-2019 10:01

Door Simon Brouwer op 7 oktober 2019 om 12:00

In de afgelopen twee weken bezocht de fracties verschillende locaties in Woerden, waar een brug over de Rijn zou kunnen komen. Na deze fietstocht, lieten woordvoerders Simon en Eric zich informeren door enkele deskundigen.

Rondom verkeer heeft vrijwel iedereen een mening. We willen zo snel mogelijk van A naar B, en liefst op een comfortabele manier. Recent hebben Eric en Simon (als woordvoerders verkeer) zich laten voorlichten door de deskundigen van de werkgroep die ook aan de verkeersvisie hebben meegewerkt. Het was een zeer nuttige bijeenkomst, waarin we – voor het conceptrapport over de brug Woerden-West uitkomt – al konden voorbereiden. Onze visie sluit erg aan bij hoe de deskundigen hier ook naar kijken: een verbinding over de Rijn is wenselijk, maar laten we daarbij het doel niet uit het oog verliezen. Dat doel is wat ons betreft niet per sé een Westelijke Randweg, maar een oplossing van de verkeersproblematiek in Woerden (met name Rembrandtlaan, Boerendijk en Jozef Israëlslaan). Wat ons vooral aansprak is de aanpak om van groot naar klein te werken, dus:

- Eerst bepalen waar Woerden naar toe gaat ontwikkelen (een gemeente die doorgroeit naar 60.000 inwoners of een veel grotere ambitie naar wellicht 100.000 inwoners);

- Daarna kijken waar de benodigde functies dienen te komen (denk aan de broodnodige schuifruimte voor Woerdense bedrijven);

- Pas dan kijken naar de infrastructuur.

Concreet voorbeeld van één van de aanwezigen; een weg voorbij de waterzuivering zonder een Westelijke Randweg is een weg naar niets en dus weggegooid geld.

Op dit moment wordt er hard gewerkt aan het kruispunt bij het Vinkje, dit zorgt best voor overlast, maar is in onze ogen ook een opmaat naar een robuuster netwerk. De opening van de Zuidelijke Randweg in 2018 lijkt al voor een betere doorstroming te zorgen en met deze maatregelen rondom de Waardsebaan is de verwachting dat dit nog verder verbeterd.

Bruggen slaan

ChristenUnie ChristenUnie Woerden 07-10-2019 10:01

In de afgelopen twee weken bezocht de fracties verschillende locaties in Woerden, waar een brug over de Rijn zou kunnen komen. Na deze fietstocht, lieten woordvoerders Simon en Eric zich informeren door enkele deskundigen.

Project westelijke ontsluiting Woerden van start

CDA CDA Woerden 04-04-2019 21:54

PROJECT WESTELIJKE ONTSLUITING WOERDEN VAN START De Woerdense gemeenteraad heeft in de vergadering van donderdag 4 april 2019 in meerderheid ingestemd met het raadsvoorstel ‘Startnotitie project Westelijke ontsluiting Woerden’ (KLIK HIER). Na 30 jaar praten is daarmee een belangrijke stap gezet om te komen tot een extra brug over de Oude Rijn, aan de westkant van Woerden. Met dit belangrijke besluit start het traject waarbij niet langer het ‘of’ maar het ‘waar’ centraal staat. Op basis van feiten zal uiteindelijk de beste keuze voor Woerden gaan worden gemaakt, tussen een Gildebrug of een meer westelijke variant. Een extra brug over de Rijn zal het Woerdens verkeerssysteem robuuster en minder kwetsbaar maken bij calamiteiten. De leefbaarheid langs de route door Woerden Noord zal verbeteren door minder doorgaand en zwaar verkeer en de fietsveiligheid hier wordt ermee vergroot. De verdere uitwerking zal meer duidelijkheid geven over de effecten. Het CDA Woerden realiseert zich dat er geen eenvoudige keuzes zijn. Fractievoorzitter Job van Meijeren geeft aan: “In de komende maanden is de participatie van omwonenden van groot belang. Zij delen straks de lusten en lasten. Wij zijn dan ook blij dat daar op verschillende manieren aandacht voor is, en vragen de gemeente om dit proces zorgvuldig te bewandelen”. De startnotitie die op 4 april 2019 is aangenomen vormt de aftrap om een brug over de Oude Rijn verder uit te werken in twee varianten, zodat de Woerdense gemeenteraad later dit jaar een gefundeerd besluit kan nemen. Ook een nu al door inwoners aangedragen variant wordt daarbij onderzocht, zodat deze raadsperiode een jarenlang slepend onderwerp tot een oplossing kan komen.

CDA Woerden wil rotonde bij Kamerik

CDA CDA Woerden 09-03-2019 19:30

CDA WOERDEN WIL ROTONDE OP KRUISING ENSCHEDEWEG - SPRUITWEG BIJ KAMERIK De verkeersveiligheid en de doorstroming bij de kruising van de Enschedeweg en de Spruitweg kan flink worden verbeterd met de aanleg van een rotonde op deze provinciale weg. Het CDA Woerden pleit daarvoor en de afdeling trekt hierbij samen op met de collega’s in de Provinciale Staten van de provincie Utrecht. Het dorpsplatform Kamerik schreef al eerder een brief naar de gedeputeerde over deze kwestie, waarna werd aangegeven dat de provincie open staat om dit te onderzoeken. Het CDA Woerden heeft nu vragen gesteld aan het College van B&W, met als doel dat gesprekken over de realisatie van een rotonde snel worden gestart. De kruising van de Enschedeweg met de Spruitweg bij Kamerik wordt door inwoners van Kamerik al lange tijd als een gevaarlijke verkeerssituatie ervaren. Na een aantal ernstige ongevallen heeft de provincie in 2013 de situatie verbeterd. Maar ook daarna hebben er nog diverse ongevallen plaatsgevonden, waarvan de laatste medio januari 2019. CDA-raadslid en inwoner van Kamerik John Boere : "De weg kruist hier een belangrijke fietsroute, die veel wordt gebruikt door recreatieve fietsers en scholieren. Juist voor deze duurzame maar kwetsbare weggebruikers is een verkeersveilige oversteek belangrijk. Maar naast verkeersveiligheid is ook doorstroming en bereikbaarheid hier aan de orde. Tijdens de spits is de doorstroming op deze plek zeker niet optimaal." Zowel de verkeersveiligheid als de doorstroming zijn dus als argumenten ook door het dorpsplatform Kamerik bij de provincie onder de aandacht gebracht. De verkeersveiligheid van deze plek zou sterk verbeteren als hier een rotonde wordt gerealiseerd. De gedeputeerde gaf in een reactie naar het dorpsplatform aan hier niet onwelwillend tegenover te staan. Reden voor het CDA Woerden om nu aan het college te vragen hierover snel met de provincie in gesprek te gaan. CDA lijsttrekker voor de Provinciale Staten verkiezingen Derk Boswijk ondersteunt de oproep van zijn partijgenoten van harte: "Het verbeteren van de verkeersveiligheid is een belangrijk speerpunt voor het CDA, en met name ook de verkeersveiligheid van fietsers. De afgelopen jaren zijn veel kruisingen op de Enschedeweg omgezet in rotondes, en ook bij de Lange Meentweg zijn de werkzaamheden hiervoor gestart. Wat mij betreft gaat daarom ook de kruising met de Spruitweg in de komende jaren op de schop". De komende weken houdt Boswijk de kruising in elk geval goed in de gaten. Afgelopen vrijdag (8 maart 2019) plaatste een CDA delegatie twee grote verkiezingsborden in het weiland, waar dus wellicht in de komende jaren een rotonde gaat verschijnen.

WESTELIJKE RANDWEG NU Teken de ...

Inwonersbelangen Inwonersbelangen SGP D66 CDA Woerden 01-03-2019 17:55

WESTELIJKE RANDWEG NU Teken de petitie: http://westelijkerandweg.petities.nl De aanleg van de Wetselijke Randweg is weer vertraagd. Het gaat minimaal 3 jaar duren voordat er iets gaat gebeuren. De huidige coalitie (CDA, LijstvanderDoes, CU/SGP en D66) heeft het (wederom) op de lange baan geschoven. Er zijn opdrachten gegeven voor onderzoeken en studies naar een Gildebrug. En ze willen de Westelijke Randweg Nieuwerbrug aanleggen. Wij willen dat de Westelijke Randweg nu aangelegd wordt. Meer informatie kunt u hier lezen: https://inwonersbelangen.nl/westelijke-randweg-nu/ Wilt u ook dat de Westelijke Randweg nu aangelegd wordt. U kunt de petitie tekenen: http://westelijkerandweg.petities.nl

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.