Nieuws van politieke partijen in Dordrecht over GroenLinks inzichtelijk

3 documenten

Na het debacle NS, Qbuzz, stevenen ...

GroenLinks GroenLinks VVD CDA PvdA SGP Partij voor de Vrijheid D66 Dordrecht 24-04-2019 10:02

Na het debacle NS, Qbuzz, stevenen we af op volgend project: de #waterbus. Er is veel te beleven op ons eiland alleen kan niemand er straks meer komen. in ieder geval niet met OV. Daarom hebben we nu op initiatief van Rolin den Heijer van de Dordtse VVD raadsbreed art 40 vragen gesteld. Hopelijk zijn we er op tijd bij. Hieronder kunt u de artikel 40 vragen lezen. Antwoorden op deze vragen verwachten wij over ongeveer 6 weken. Betreffende: Artikel 40-vragen Nieuwe aanbesteding waterbus Namens de gemeenteraad van Dordrecht: Beter voor Dordt, Dordtse VVD, CDA, D66, GroenLinks, CU/SGP, PVV, SP, VSP, PvdA en Gewoon Dordt Afgelopen week werd bekend dat bij de nieuwe aanbesteding van de waterbus de frequentie fors omlaag gaat voor wat betreft de routes van Dordrecht naar Rotterdam en vice versa via de andere Drechtsteden. Van een nieuwe exploitant wordt een veel lagere vervoersfrequentie verwacht dan de reizigers nu gewend zijn. Dat is funest voor een evenwichtige modal split waarbij reizigers een prima alternatief grotendeels kwijtraken. Het Drechtstedenbestuur heeft hierover vorige week een kritische brief geschreven aan de verantwoordelijk gedeputeerde, de heer Janssen. Dit leidt bij de gemeenteraad Dordrecht tot de volgende vragen aan het college: 1. Bent u het met ons eens dat in het programma van eisen tenminste het huidige niveau van dienstverlening te vragen aan een nieuwe exploitant? 2. Bent u het met ons eens dat een verlaging van het niveau van de dienstverlening van de waterbus niet strookt met de groei-ambitie van Dordrecht en de Drechtsteden en de multimodale bereikbaarheid van de Drechtsteden in het algemeen en Dordrecht in het bijzonder? Zo neen, waarom niet? 3. Bent u het daarom met ons eens dat het Dordtse eiland ook per waterbus goed verbonden hoort te zijn met de andere Drechtsteden, Kinderdijk en Rotterdam? 4. Wat is de inzet geweest van het Dordtse college bij de aanbesteding van de nieuwe waterbusconcessie zowel richting Drechtsteden als provincie? 5. Wat is de inbreng van het Dordtse college in zowel de Drechtsteden als naar de verantwoordelijk gedeputeerde Janssen geweest? Welke (harde) Dordtse eisen en wensen zijn in dit overleg op tafel gelegd en wanneer was bekend wat de inzet van de provincie zou zijn? 6. Welke stappen gaat het college nemen zowel binnen de Drechtsteden als naar de provincie nemen om te komen tot de best mogelijke dienstverlening en dienstregeling in de nieuwe concessieperiode?

Op 11 oktober 2013 riep GroenLinks ...

GroenLinks GroenLinks Dordrecht 05-02-2019 07:30

Op 11 oktober 2013 riep GroenLinks Dordrecht op voor het behoud van de intercity's richting Breda en Eindhoven. De NS had er geen oren naar en besloot deze verbinding uit de dienstregeling te halen. Onze stad is de schakel tussen randstad en Brabant, om deze reden zijn wij van mening dat een snelle verbinding essentieel is. Het lijkt er op dat inzet van meerdere partijen waaronder D66 Dordrecht ervoor heeft gezorgd dat dordrecht haar snelle verbinding met het mooie Brabant terug krijgt. We houden dit nauwlettend in de gaten. https://buff.ly/2WJsIrI

Wij willen een buslijn 2 langs de ...

GroenLinks GroenLinks Dordrecht 27-12-2018 09:10

Wij willen een buslijn 2 langs de Essenhof. Mooi dat deze motie is aangenomen. Het geeft de wethouder opnieuw de opdracht om na te gaan of dit mogelijk is: een lijn 2 langs de Essenhof te laten rijden. Een busstop langs de Essenhof is een traject van jaren. Verschillende fracties hebben hier al vaker aandacht voor gevraagd. Bij de nieuwe concessie leek het het juiste moment om deze lang verwachte wens in vervulling te gaan. Echter Qbuzz, die het bus-OV in de regio de komende jaren gaat verzorgen zou daar geen financieen voor hebben. De busstop bij de Essenhof was niet als eis in de concessie meegenomen , maar slechts als wens. Dus voor Qbuzz leek de keuze dan ook makkelijk te zijn om de wens niet in te willigen. GroenLinks en andere fracties hebben zich hiermee niet neergelegd. En zijn met allerlei alternatieven gekomen. Deze zijn oi niet allemaal nagelopen. Mooi dus dat de wethouder dit alsnog gaat doen. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. En in de tussentijd zullen we het moeten doen met een elektrisch karretje dat de bezoekers van de Essenhof op kan halen van de dichtstbijzijnde halte en naar de Essenhof kan rijden. Wij willen een buslijn met busstop bij de Essenhof: wordt vervolgd in 2019.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.