Nieuws van politieke partijen in Amersfoort over D66 inzichtelijk

12 documenten

Dertig kilometer per uur: snel genoeg | Amersfoort

GroenLinks GroenLinks D66 ChristenUnie Amersfoort 31-08-2020 00:00

Op initiatief van D66, GroenLinks en ChristenUnie praat de gemeenteraad dinsdag 1 september over het verlagen van de maximumsnelheid binnen de bebouwde kom. Want van wie is de openbare ruimte eigenlijk? Deze vraag hebben wij de afgelopen jaren al regelmatig in de gemeenteraad opgeworpen. Dillian Hos licht toe.

 

De vraag van wie de openbare ruimte nu eigenlijk is, brengen wij vaak ter sprake in de context van het parkeerbeleid. Al die auto’s in onze woonstraten die daar een groot deel van de dag onze ruimte innemen… Al dat stilstaande blik beperkt de ruimte tussen onze woningen waar je kunt verblijven, spelen, wandelen, fietsen, neemt ruimte in waar je niets meer mee kan. De omgekeerde wereld, vinden wij.

Het recht van de snelste?

Hetzelfde geldt voor de manier waarop we met ons verkeer omgaan. In mei verscheen het boek ‘Het recht van de snelste’, van Thalia Verkade en Marco te Brömmelstroet. Ik vind het een geweldig boek. Het beschrijft, zeer goed en feitelijk onderbouwd, hoe wij in de loop der jaren als vanzelfsprekend het gemotoriseerde verkeer de inrichting van onze openbare ruimte hebben laten domineren.

De straat is van de auto, die er met flinke snelheid doorheen mag rijden. Voor kinderen die willen spelen, hebben we aparte speelplaatsen ingericht waar ze naartoe moeten wandelen. Voor kinderen die veilig naar school willen kunnen, maakten we oversteekplaatsen waar je op een knopje moet drukken om de weg over te kunnen. Voor mensen die een balletje willen trappen, maakten we parken en sportterreinen. Het boek is geschreven vanuit een verwondering, die maakt dat je je ook zelf afvraagt: waarom moeten kinderen leren uitkijken voor de dode hoek, terwijl zij niet het probleem zijn?

Waarom nemen we beslissingen over verkeer vooral vanuit het idee dat automobilisten zo snel mogelijk moeten kunnen doorstromen?

 

Wat GroenLinks betreft is het tijd dat we veranderen wat we eerder hebben laten ontstaan. Onze stad, onze straten kunnen we weer zo inrichten dat je er fijn kunt verblijven, veilig kunt oversteken en we de meest kwetsbaren beschermen. Denk aan de spelende kinderen, voetgangers, ouderen die een ommetje maken, mensen met een scootmobiel, fietsers. Waarom zijn zij degenen die moeten oppassen? Dat kan anders! Vandaar dat wij het samen met D66 en ChristenUnie over verlaging van de maximumsnelheid binnen de bebouwde kom willen hebben. Waar nu 50 km/u de norm is en 30 km/u de uitzondering, willen wij dit omdraaien.

In de meeste woonstraten is 30 al de norm, maar op de stedelijke verbindingswegen niet. Dat zijn de grotere wegen in de wijk, waar ook veel mensen wonen en waar veel fietsverkeer is. Wij willen de norm ook daar naar 30 km/u. En alleen 50 km/u - of meer - als er vrijliggende voet- en fietspaden liggen. Zijn die er niet, dan is het 30 km/u als het aan ons ligt. Voor straten als de ring in Kattenbroek, de Noordewierweg, de Jan van der Heijdenstraat, de Zevenhuizerstraat en vele andere is dit een verbetering. Op het kaartje is precies te zien welke straten nu nog een 50 km/u-regime hebben (de blauwe).

Scooters en critici

Groot voordeel van 30 km/u op deze straten: scooters kunnen makkelijker naar de rijbaan, omdat het verschil in snelheid met de auto dan kleiner is. En dat is veiliger en gezonder voor de fietser. Enig nadeel: een iets langere reistijd. Een paar minuten langer in de auto, voor de veiligheid van iedereen. Geen moeilijke keuze.

Critici komen met het voorspelbare argument ‘het is niet te handhaven’. Er staat inderdaad niet op elk hoek van de straat een handhaver of agent. Dat geldt voor heel veel meer zaken. Het gaat erom dat we een norm durven stellen, waarvan iedere verkeersdeelnemer weet dat deze geldt. Zonder die norm verandert er niks.

De meeste mensen zijn echt van goede wil, daar mogen we vertrouwen in hebben. Natuurlijk zal de inrichting van de weg soms aangepast moeten worden. Dat is niet van vandaag op morgen gebeurd, maar zal geleidelijk aan moeten. Eerst een begin maken. Wat we hebben laten ontstaan in vele jaren, kunnen we ook weer veranderen.

Dillian Hos

Hart voor omwonenden Emmaüskerk

D66 D66 Amersfoort 14-07-2020 21:10

Al eerder zijn er Rondes geweest over de geplande woningbouw rondom de Emmauskerk in het Soesterkwartier, waarin omwonenden aangaven dat ze bang waren voor te weinig parkeerplaatsen in de buurt, zorgen maakten over de verkeersveiligheid en sluipverkeer. Er waren wel 12 insprekers tijdens de Ronde. Als D66 hebben we hier aandachtig naar geluisterd.

In wijken als het Soesterkwartier is de parkeerdruk hoog. Bij het bouwen van de wijk is er nooit rekening gehouden met zoveel auto’s. Op het kerkplein zijn twee parkeerplaatsen met beide 10 plekken en 6 officiële parkeerplaatsen aan de achterkant. In het plan wordt er rekening gehouden met de officiële parkeerplaatsen die nu in het gebied zijn. Maar daarnaast worden er nu veel stoepen ook als parkeerplaats gebruikt en worden er op het pleintje meer auto’s geparkeerd dan er parkeerplaatsen zijn. Dit is nu allemaal mogelijk en straks zou dat tot onveilige situatie kunnen leiden. De parkeerplaatsen staan ook vol als er geen activiteiten plaatsvinden in de kerk. De buurt heeft deze plekken nodig. Het is niet het toevoegen van blik in het zichtveld; de auto’s zijn er nu immers.

Nu is het zo dat wij verkeersveiligheid ook belangrijk vinden. Op de Noordewierweg is onlangs een gedeelte omgezet naar 30km-zone. Hier houdt nog niet iedereen zich aan; de Kinderwijkraad had deze week nog de stoepkrijtactie ‘Verkleuring’ (in plaats van bekeuring). Hier zijn dus nog stappen te maken.

Omdat het project aan de Noordewierweg ligt en we het parkeerprobleem niet ongehoord willen laten, hebben wij via een amendement het College opgeroepen om het plein voor de Emmaüskerk en het aansluitende deel van de Noordewierweg gelijktijdig met de uitvoering van het plan her in te richten en daarbij circa 10 extra parkeerplaatsen te realiseren. Zo komen wij de buurt tegemoet.

Helaas is er nog niet bekend of onze motie uitgevoerd zal gaan worden. Bij de stemming waren er 18 stemmen voor en 18 stemmen tegen. Hierbij verplaatst de stemming naar na het zomerreces. Wel is er een motie aangenomen waarin opgeroepen is om de leefbaarheid in de buurt te onderzoeken. Hier hebben wij ook voor gestemd, waarmee er ook voldoende aandacht zal zijn voor het parkeertekort en de veiligheid.

Meer bewegingsruimte fietsers en voetgangers | Amersfoort

GroenLinks GroenLinks D66 PvdA Amersfoort 19-05-2020 00:00

Het dagelijks leven komt langzaam weer op gang. Dat betekent meer mensen op straat, meer fietsers en voetgangers die ook de ruimte moeten hebben om anderhalve meter afstand te houden. Dat lukt niet overal. Daarom hebben we samen met D66 en PvdA een motie ingediend om te onderzoeken waar in Amersfoort knelpunten optreden voor fietsers en voetgangers en welke maatregelen we snel kunnen nemen, zodat iedereen volgens de RIVM-richtlijnen aan het verkeer kan deelnemen

Met het versoepelen van de coronamaatregelen komen er meer mensen op straat, zoals scholieren en studenten, mensen die toch weer naar kantoor gaan. Het openbaar vervoer heeft voorlopig een beperkte capaciteit en niet iedereen beschikt over een auto als alternatief. Meer mensen zijn aangewezen om op de fiets te gaan of te lopen. Ook fietsers en voetgangers moeten daarbij anderhalve meter afstand houden van elkaar, en dat is lastig op smalle of drukke en volle fiets- en voetpaden.

 

Als fietser kun je beter door een vrachtwagen, dan door een scooter worden ingehaald.

D66 D66 PvdA Amersfoort 25-11-2019 12:39

Afgelopen dinsdag was dan eindelijk de ronde over (e-)scooters. Eind vorig jaar heeft Marjolein Perdok vragen gesteld over de subsidieregeling om een scooter met uitstoot om te kunnen ruilen voor een e-scooter (of e-(bak)fiets) voor zakelijk gebruik. Het bleek dat hiervan helemaal geen gebruik was gemaakt. Het budget dat er voor 2018 stond, bleef dus over en is bij de jaarrekening overgeheveld. Na overleg met ambtenaren en onderzoek naar dergelijke regelingen in andere gemeentes bleek het lastig om een subsidieregeling te maken die meer uitnodigend werkt om een vervuilende scooter om te ruilen voor een e-scooter. Om toch de omslag naar elektrisch te versnellen zijn er dus andere maatregelen nodig.

Marjolein, wat heb je gedaan na de beantwoording van de vragen? Begin dit jaar heb ik een motie ingediend die oproept zo snel mogelijk een bewustwordingscampagne op te starten om de stad voor te lichten over een verbod op scooters over drie jaar. Dat verbod komt er over drie jaar namelijk sowieso. Omdat ik hiervoor geen meerderheid wist te enthousiasmeren heb ik de motie ingetrokken en samen met GL en PvdA (die wel voor waren) bekeken hoe nu verder.

De vorige raad heeft in één  van de laatste raadsvergaderingen een motie aangenomen die oproept om zoveel mogelijk de transitiepaden in Amersfoort CO2 neutraal in 2030 uit te voeren. Een van die transitiepaden gaat over mobiliteit en is een tijdspad naar emissieloos vervoer in 2030. Vanaf 2022 willen we geen scooters meer met uitstoot en in 2024 moeten alle benzine scooters worden uitgefaseerd. Hier sloot mijn motie bij aan.

En toen? Na wat onderzoek over de mogelijkheden zijn we gekomen tot een raadsvoorstel dat een nadere uitwerking geeft van de uitfasering van scooters met uitstoot. We beginnen met het weren van scooters met uitstoot uit de binnenstad (aansluitend bij de autoluwe binnenstad). Reden dat we van scooters af willen is de vervuiling. Scooters zijn heel slecht voor de luchtkwaliteit. Als fietser kun je beter door een vrachtwagen dan door een scooter worden ingehaald. In absolute zin stoot een scooter meer fijnstof uit dan een vrachtwagen. En er zijn goede alternatieven (de fiets, elektrische fiets en elektrische scooter) zonder uitstoot die steeds beter betaalbaar zijn. Reden genoeg om de omslag naar elektrisch rijden ook op de scooter te versnellen.

Wat is er afgelopen dinsdag nu besproken? De ronde van afgelopen dinsdag was een rondetafelgesprek waarbij we het raadsvoorstel met de andere partijen wilden bespreken. Ook stonden we open voor eventuele aanpassingen. Helaas viel het enthousiasme voor het plan tegen. Zelf geloven we in het plan en dus gaan we aan de slag met suggesties van andere partijen om zo tot een breed gedragen voorstel te kunnen komen.

Marjolein Perdok is woordvoerder op dit onderwerp. Over dit, maar ook over andere milieu- en duurzaamheidskwesties kan je via onderstaande link contact met haar opnemen.

Groener, gezonder en veiliger; een autoluwe binnenstad voor meer leefbaarheid

D66 D66 Amersfoort 29-10-2019 20:46

Een van de ambities van deze coalitie was het autoluw maken van de binnenstad. Voor D66 vonden wij het afgelopen zomer (juli 2019) net iets te lang duren en hebben wij een motie ingediend (AANGENOMEN) om vaart te maken met dit plan. En daar is naar geluisterd. Op 12 november besluit de gemeenteraad over het uitgewerkte plan. Hier zijn wij blij mee.

Ruimte voor de wandelaar en fietsers, minder sluipverkeer Amersfoort krijgt een centrum waar meer ruimte komt voor wandelaars en fietsers, omdat we het gemotoriseerd verkeer minder ruimte geven. Dit maakt het leven in de binnenstad gezonder en kan ons historische centrum ook groener en klimaatbestendiger worden.  Ook wordt hiermee het sluipverkeer door onze binnenstad geweerd. Maar het is wel een enorme verandering voor de bewoners van de stad. Opeens veel meer auto’s voor of langs de deur wil je niet, maar je wil ook niet je eigen auto aan de andere kant van de stad pas kwijt kunnen. D66 is positief over het nu gepresenteerde plan. De autoluwe binnenstad is een langgekoesterde wens. We zijn blij dat er geluisterd is naar allerhande wensen en bezwaren van bewoners en dat daarmee ook rekening is gehouden. Ook wij zijn langs geweest bij bewoners in de stad. We zien, lezen en horen dat de stad uitkijkt naar de autoluwe binnenstad.

Betaald parkeren kan onder de grond D66 ziet het autoluw maken als onderdeel van het vergroten van de leefbaarheid in de binnenstad, dus we willen ten opzichte van het huidige plan bovendien wel een extra stap zetten. In het voorstel blijven nog wat betaald plekken her en der verspreid bestaan en dat zou zoekverkeer kunnen opleveren. Dat is niet de bedoeling. Daarom dienen we een amendement in om nu alle betaald plekken op te heffen. Voor bezoekers zijn voldoende plekken in de parkeergarages beschikbaar.

De Kamp als veilige, aantrekkelijke toegangspoort We hebben als D66 goed geluisterd naar inwoners en ondernemers op de Kamp: onderdeel van ons amendement is daarom om op de Kamp geen parkeerplaatsen en ook geen vergunningsplekken in te richten want dat zou wat ons betreft een stap terug zijn. Onze voorwaarde is wel, dat de bewoners in het autoluwe gebied op loopafstand elders kunnen parkeren.  Hiervoor zien wij de mogelijkheid om Achter de Davidshof volledig te bestemmen voor vergunninghouders. Maar ook hier geldt: waar we als D66 altijd voor staan, is dat mensen die slechter ter been zijn voldoende passend kunnen parkeren. Hiermee bedoelen wij ook ouderen die moeite hebben met het gebruik van een app. Ook hier moet aandacht voor zijn.

Tenslotte: autoluw maakt de binnenstad leefbaarder en dat willen we ook voor de Kamp, als toegangspoort naar de binnenstad. We dienen daarom ook nog een motie in om tegelijk met het autoluw maken van de Kamp, ook direct te starten met de aankleding en het aangezicht van de Kamp om deze aantrekkelijker, rustiger, groener en veiliger voor iedereen te maken.

Goed dat er nu een plan ligt, maar het is ook ingrijpend. Daarom vinden wij het belangrijk om na een jaar het autoluw maken van de binnenstad de uitvoering te evalueren. Dit verzoek hebben wij dan ook ingediend.

We zien de besluitvorming tegemoet. Tot die tijd kunt u met ons in gesprek over dit onderwerp via onze woordvoerder Irma Dijkstra

 

Scooters van het fietspad af | Amersfoort

GroenLinks GroenLinks D66 ChristenUnie PvdA Amersfoort 09-09-2019 00:00

De scooter moet zo snel mogelijk van het fietspad af. Dat was onze inbreng tijdens een bijeenkomst over het Amersfoortse fietsbeleid in de gemeenteraad. Scooters (officieel snorfietsen)* zorgen voor veel onrust op het fietspad. Daarnaast is het ook ongezond om er als fietser achter te rijden: scooters produceren meer schadelijke uitlaatgassen dan een vrachtwagen. Snel eraf dus, zei onze woordvoerder Dillian Hos.

 

Het Fietsplan - we spraken over de uitvoering ervan, is er gekomen na een motie van GroenLinks en is unaniem door de raad aangenomen. Het geeft een breed beeld op het fietsbeleid in Amersfoort en zet in op verbetering voor de fietser. Aanvankelijk was er weinig geld om het uit te voeren, maar bij de coalitieonderhandelingen vorig jaar heeft GroenLinks 5 miljoen geclaimd voor versnelde uitvoering van het fietsplan.

Er ligt nu een voorstel om veel fietsverbindingen te verbeteren, er komen nieuwe fietspaden, is er geld om de veiligheid te stimuleren en we gaan stallingen verbeteren. Er komt zelfs een onderzoek naar een grote fietsenstalling onder de Hof. Het fietsbeleid van de gemeente is inmiddels dusdanig succesvol, dat er steeds meer geparkeerde fietsen in het centrum staan. Dat vraagt om een oplossing.

Grotere, gedurfde keuzes

Wij zijn erg blij met alle maatregelen uit het uitvoeringsprogramma. Het wordt echt beter voor de fietser. Wel blijven we kritisch over ‘het bredere omdenken’: de grotere, gedurfde keuzes die Amersfoort nog aantrekkelijker maken voor fietsers. Zoals aanpakken van de Stadsring en vaker voorrang voor de fietser en de auto laten wachten, in plaats van andersom. Fietsers spelen nog niet de hoofdrol in onze stad – en dat is wel een van de vijf ambities in het plan. Zolang fietspaden nog rustig een jaar dicht worden gegooid doordat er bouwcontainers op de weg zijn geplaatst, zijn we er nog niet.

Een maatregel die nu al wel mogelijk is en voor de fietser snel resultaat oplevert, is het verwijzen van de snorfiets naar de rijbaan. Daar wordt al lang over gesproken in Nederland. Amsterdam heeft de stap aangedurfd en stuurt scooters – mét helmplicht – naar de rijbaan. Wij vinden dit verstandig. Daarmee zijn de snelheidsverschillen op het fietspad kleiner. Scooterrijders zijn niet gefocust op de fietser met wie zij het fietspad delen. Ze rijden harder en creëren hiermee onrust en als fietser rijd je in de schadelijke dampen uit de uitlaat. Op wegen waar de maximale snelheid voor gemotoriseerde verkeer al laag is, kan ook de snorfietser veilig terecht.

Deze maatregel is in het Fietsplan al genoemd, maar er is in Amersfoort nog geen actie op ondernomen. Daarom hebben wij nu in de raad aangekondigd om niet af te wachten maar dit snel op de agenda te zetten. PvdA, D66, ChristenUnie en de SP zijn positief. Nu de andere partijen nog overtuigen dat we lef moeten tonen als we echt iets voor de fietser willen betekenen.

*Scooter, officieel snorfiets, heeft blauw kenteken, geen helmplicht, mag max. 25 km/u. Brommer: geel kenteken, wel helmplicht, max. 45 km/u. Moet al vaak naar de rijbaan.

Betaald parkeren in vergunninggebieden | Amersfoort

GroenLinks GroenLinks D66 CDA PvdA Amersfoort 15-04-2019 00:00

In de gemeenteraad spreken we regelmatig over parkeren. Een onderwerp waarvoor altijd veel belangstelling is op de publieke tribune. Niet gek, want als het ergens gaat over het afwegen van belangen, dan is het wel bij parkeren. Wie mag aanspraak maken op de openbare ruimte?

Morgen spreken we in de gemeenteraad over een voorstel om stapsgewijs vergunninggebieden om te vormen tot gebieden voor betaald parkeren. Hoe ziet GroenLinks dit?

In Amersfoort hebben we last van een probleem dat in vele steden speelt: te veel auto’s die geparkeerd moeten worden op te weinig ruimte en dan vooral op bepaalde tijden van de dag. Parkeerdruk ’s avonds in te kleine straten, waar meer auto’s zijn dan de huizen waarvoor ze geparkeerd kunnen worden. En overdag: bezoekers van de binnenstad die hun auto in de wijken rond het centrum parkeren, en daar voor overlast zorgen. In het centrum zelf en ook in de omliggende wijken is daarom vergunningparkeren ingevoerd. Alleen bewoners en hun bezoek kunnen gebruik maken van een parkeervergunning.

Waterbedeffect In de praktijk werkt het vergunningparkeren goed. Bewoners kunnen de eigen auto goed kwijt en hebben geen last meer van mensen die ’s morgens hun auto neerzetten en die na werk- of winkeltijd weer ophalen. Er zijn echter twee nadelen: de automobilist die het vertikt te betalen voor een parkeerplek, zet zijn auto nu gewoon een wijk verder en haalt een vouwfiets uit de kofferbak of wandelt een stukje langer. Dat noemen we het waterbedeffect. De oplossing ligt voor de hand: ook in die wijken vergunningen invoeren. GroenLinks is daar een groot voorstander van. Als je met je auto aanspraak wilt maken op een stukje openbare ruimte dat schaars is, dan betaal je daarvoor. De vervuiler betaalt. Zo moedigen we ook aan dat forensen het openbaar vervoer of de fiets gebruiken.

Bereikbaarheid Een ander nadeel van het vergunningbeleid is dat artsen, fysiotherapeuten, verloskundigen, kleine bedrijfjes en het wijkmuseum Soesterkwartier nu slechter bereikbaar zijn voor mensen die met de auto komen. Voorstelbaar, als je ziek of hoogzwanger bent, dat je met de auto komt. Op dit moment zijn  op een zeer beperkt aantal plaatsen in de buurt van de vergunninggebieden plekken aangewezen waar je betaald mag parkeren. Dat is niet altijd vlakbij de voorziening die je wilt bezoeken. Het is ondoenlijk om bij iedere voorziening voor de deur een parkeerautomaat te zetten.

Het college stelt nu voor om van alle vergunninggebieden in kleine stappen gebieden te maken, waar iedereen betaalt. In zo’n gebied mag de bewoner nog steeds een vergunning aanvragen (die dan ontheffing heet) – ook voor het eigen bezoek – en is het tevens mogelijk om kort in dit gebied te parkeren. Handhaving wordt makkelijker doordat kentekenparkeren wordt ingevoerd.

Overleg met  bewoners In het voorstel is een grote rol weggelegd voor de bewoners van het gebied. Als de raad morgen ja zegt tegen het voorstel, is de eerste stap overleg met de bewoners van gebied B1. Hoe de invoering precies zal gaan, is namelijk mede aan de bewoners. Zij praten mee over de tijden waarbinnen kortparkeren mogelijk wordt en hoe lang men aan de meter mag staan.

GroenLinks vindt dat we autogebruik zoveel mogelijk moeten ontmoedigen. Pak de auto alleen als het echt nodig is. We vinden dat mensen die de fysio per auto willen bezoeken of ouderen die naar het wijkmuseum willen, geholpen kunnen zijn met de mogelijkheid betaald te parkeren. We willen echter een ding voorkomen; dat mensen die een paar uurtjes gaan shoppen in het centrum de auto in zo’n woonwijk neerzetten. Daar is de parkeergarage voor.

Kortom, we kunnen leven met het voorstel maar hebben een aantal voorwaarden:

Het kortparkeren mag alleen mogelijk zijn als de buurt er geen of weinig last van heeft (overdag, als bewoners zelf vaak weg zijn). Daar is de buurt dus aan zet; Kortparkeren moet echt kort parkeren zijn, dus maximaal 1 á 2 uur. Ook daar kan de buurt invloed op uitoefenen; Parkeren op straat moet verschrikkelijk duur zijn, om zo ‘luxeparkeren’ te voorkomen; Bewoners mogen meeprofiteren van de opbrengsten die er zijn.

Voorwaarde 1 en 2 zijn geregeld in het voorstel. Om er zeker van te zijn dat aan onze andere voorwaarden wordt voldaan, hebben wij met CDA, D66 en PvdA een motie ingediend die regelt dat parkeren op de straat veel duurder wordt dan in de garage. Het eerste tijdvak betaal je anderhalf keer het tarief van de parkeergarage, het tweede tijdvak zelfs het dubbele. Op de meter staat aangeduid dat de garage slechts 2,40 euro per uur kost. Ga je toch bij de meter staan en zit je al snel op bijna 5 euro per uur, dan rijd je de volgende keer toch maar door naar die garage. Zie: https://amersfoort.notubiz.nl/document/7508839/3

Investering in de buurt Ook heeft GroenLinks een motie ingediend om te regelen dat de buurt kan meeprofiteren. De boetes van foutparkeerders gaan namelijk niet naar het rijk, maar naar de gemeente. Wij vinden dat bewoners die mogelijk last hebben ervaren van foutparkeerders daar iets voor terug mogen krijgen. Een investering in groen of speelvoorziening in de buurt bijvoorbeeld. We hopen dat een meerderheid van de raad er ook zo over denkt. Zie: https://amersfoort.notubiz.nl/document/7514948/1

Proef Het college stelt nu voor om in 1 gebied door middel van een proef te kijken of het werkt. Met de buurt wordt na een tijd gekeken wat er goed ging en wat niet. Pas als de proef geslaagd is, volgen een of meerdere andere gebieden. Zijn er helemaal geen bedrijven, zorgverleners etcetera in een wijk? Dan is het niet nodig het beleid te veranderen wat ons betreft.Slaagt de proef niet, dan gaan we wat GroenLinks betreft door met de vergunninggebieden.

De fietstocht van #D66 door de ...

D66 D66 Amersfoort 17-02-2019 10:59

De fietstocht van #D66 door de Provincie Utrecht kwam langs op de Oliemolenhof met een praatje over o.a. @denieuwestad, Picnic, FLUOR, @hetlokaal en de laadplek voor elektrische auto's.

Wie komt a.s. zondag om 11:30 naar ...

D66 D66 Amersfoort 15-02-2019 15:47

Wie komt a.s. zondag om 11:30 naar De Nieuwe Stad om Lyke Veen te verwelkomen in Amersfoort tijdens haar 66 kilometer lange fietstocht door de Provincie Utrecht? 💚 Wij zorgen voor de koffie! ☕️ Natuurlijk zoeken we ook nog mensen die een stukje met Lyke mee willen fietsen, het belooft er heerlijk weer voor te worden! 🚲

Marjolein Perdok heeft raadsvragen ...

D66 D66 Amersfoort 12-11-2018 15:56

Marjolein Perdok heeft raadsvragen gesteld over de subsidie voor elektische scooters. https://www.ad.nl/amersfoort/d66-evaluatie-over-elektrische-scooter-subsidie-in-amersfoort~a3562ccf/

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.