Nieuws van politieke partijen in Gennep over VVD inzichtelijk

9 documenten

Verkeersveiligheid dankzij verbindingsweg

VVD VVD CDA Gennep 26-04-2020 08:48

Inmiddels is het een jarenlang dossier waar geen einde aan leek te komen: de verkeersproblematiek in Milsbeek. Enerzijds de hoeveelheid vrachtverkeer door de zandwinning, anderzijds het doorgaande verkeer dat de afgelopen jaren is toegenomen. Het maakt de Zwarteweg er niet veiliger op. Dit was in 2018 aanleiding voor de coalitie met CDA en SP om te besluiten dat er zowel naar de Zwarteweg als ook naar de optie voor een verbindingsweg tussen Ringbaan en N271 wordt gekeken.

De afgelopen periode, sinds het aantreden van deze coalitie, is er veel werk verzet en kan de gemeente aan de slag met het treffen van de benodigde maatregelen. De VVD-fractie is dan ook blij met het besluit dat deze week unaniem is genomen door het College van burgemeester en wethouders, waardoor we als coalitie van CDA, SP en VVD gezamenlijk kiezen voor de verbindingsweg. Daarmee voldoen we aan een toezegging uit het coalitieakkoord en laten we zien dat de inwoners van Milsbeek kunnen vertrouwen op de lokale overheid als het gaat om verkeersveiligheid. Al met al zal de realisatie van de verbindingsweg zorgen voor een ontlasting van de Zwarteweg waardoor we de leefbaarheid verbeteren, wordt het een goede schakel tussen de N271 en onze buurgemeente Berg en Dal en draagt het zo bij aan een betere verkeersveilige infrastructuur in onze gemeente. Zet cookies aan om de video te tonen.

N291 in Ottersum en 't Ven wordt veiliger

VVD VVD Gennep 11-07-2019 07:31

“Het vrachtverkeer zorgt in de kernen Ottersum en Ven-Zelderheide voor veel overlast. Er moeten veilige oversteekplaatsen komen, het vrachtverkeer moet ontmoedigd worden en er moet minder hard worden gereden.” Dit is de afspraak die wij met CDA Gennep en SP hebben gemaakt in het coalitieakkoord. Als VVD hebben wij het oplossen van deze verkeersproblematiek dan ook hoog in het vaandel staan. Enkele weken geleden presenteerde het College een plan van aanpak voor de overlast van vrachtverkeer. Op korte en middellange termijn werd de aandacht gevestigd op de al jaren spelende problematiek rondom de Zwarteweg in Milsbeek. Deze prioritering is wat onze fractie betreft ook logisch. Immers, wij staan pal voor de realisatie van een verbinding tussen N271 en Ringbaan.

Daarnaast werd er echter gesproken over een lange termijn: De Gemeente Gennep zal vanaf 2021 de visievorming oppakken voor een totaaloplossing voor vrachtverkeer in de kernen Ottersum en Ven-Zelderheide, zoals dit ook al door de Verkeerskoepel is genoemd. Als VVD zijn wij enthousiast over dit besluit. We zien namelijk dat door de goed draaiende economie het aantal vervoersbewegingen toeneemt. Echter, inwoners mogen niet de dupe zijn van al het verkeer in hun dorp. Onze leefbaarheid moeten we koesteren.

Nu realisatie van die totaaloplossing wel nog enkele jaren op zich laat wachten, heeft onze fractie in de afgelopen raadsvergadering aangedrongen op quick wins. Kleine oplossingen waardoor we voor meer verkeersveiligheid zorgen. Bijvoorbeeld op het kruispunt Hoenderweg met de N291 en het voet-/fietspad naar Achter de Hoven. Tijdens het canvassen in beide buurten werd door bezorgde ouders aangegeven dat veel jongeren dagelijks op dit punt moeten oversteken. De wens uit de buurt was dan ook dit kruispunt veiliger in te richten, door bijvoorbeeld een zebrapad en/of drempel. Onze inbreng kon op steun rekenen en het College heeft toegezegd de verkeersveiligheid te zullen verbeteren.

Zet cookies aan om de video te tonen.

Nog steeds onduidelijkheid over posterboxen

SP SP VVD D66 PvdA Gennep 29-05-2019 15:00

De SP-fractie heeft samen met andere partijen stevig op de rem getrapt aangaande het plan voor posterboxen en digitale reclamezuilen in Gennep.

Die zouden de vertrouwde sandwich-borden moeten gaan vervangen maar volgens de partij gaat dat verenigingen klauwen vol met geld kosten, zo leerde navraag van SP-raadslid Hendrik Jan van Essen. Bovendien is de SP er niet van overtuigd dat reclamezuilen de verkeersveiligheid bevorderen, zoals het college van B&W belooft; eerder zouden de zuilen voor afleiding van verkeersdeelnemers zorgen.

Tijdens de raadsvergadering drongen SP, VVD, PvdA en D66 aan op annulering van het plan. Onduidelijkheid over wie er precies wanneer en hoe geïnformeerd en betrokken werd bij de totstandkoming van het voornemen, maakte dat een motie van genoemde partijen vooralsnog werd aangehouden.

Wel vond er een dag later een informatiebijeenkomst plaats over het onderwerp. Die heeft bij SP-raadslid Fake Mulder nog lang niet alle onzekerheid en twijfel weggenomen. ‘Van het idee dat verengingen sponsors moeten gaan zoeken, word ik niet heel erg blij. Want wat als die sponsors niet gevonden worden? Dan moeten de verenigingen het alsnog zelf betalen. Verder: die beoogde 50 posterboxen komen naar verluidt alleen op uitvalswegen en niet in de kernen. Dan zouden mensen zonder vervoer nooit weten wat er te doen is in Gennep. Vooralsnog ben ik sceptisch over het plan.’

Het wachten is nu op nadere informatie van de kant van het college. Tot die tijd hangt genoemde motie ‘boven de markt’.

Bevoorradingstijden flexibeler maken

VVD VVD Gennep 16-03-2019 03:44

Bezorgdiensten onbeperkt toelaten in het centrum van Gennep? Een belangrijk onderwerp dat werd besproken tijdens de afgelopen raadsvergadering. Als fractie hebben we hierbij een afweging moeten maken tussen ondernemers-/economisch belang voor het centrumgebied, de leefbaarheid en de veiligheid. Geen makkelijke afweging, zeker geen besluit dat je zonder goed onderzoek en degelijke onderbouwing kunt nemen. Wat vindt de VVD daar nu echt van…

https://gennep.vvd.nl/nieuws/34549/bevoorradingstijden-flexibeler-maken

© VVD Gennep

Laten we vooropstellen dat wij begrip hebben voor het feit dat de huidige bevoorradingstijden voor winkeliers achterhaald kunnen zijn, dat meer flexibiliteit wenselijk is voor de ondernemers. Vanuit dit oogpunt waren en zijn wij in beginsel ook voor actualisatie van dit beleid. Wel hadden we enkele twijfels:

Veiligheid voor het winkelend publiek en fietsverkeer moet voorop staan. Het is nog onduidelijk om hoeveel bestelbusjes en personenauto’s van de winkeliers het gaat. Er is weliswaar aangegeven dat de toename zou meevallen, maar hier was nog te veel onduidelijkheid over. Dat moet eerst goed onderzocht worden.Door het geheel afschaffen van de bevoorradingstijden – zoals voorgesteld – krijg je wellicht ook te maken met extra bevoorrading in het weekend. Met name op de drukke zaterdagen en zeker tijdens Summmertime, is het onverantwoord busjes en auto’s door de Zandstraat te laten rijden. VVD heeft daarom voorgesteld de zaterdagen uit te sluiten van onbeperkte aanlevertijden.Voorkomen van geluidsoverlast, voor de bewoners van het centrum. VVD heeft voorgesteld om goederenverkeer te beperken tot na 7 uur ‘s-morgens. Het geheel loslaten van de tijden zou betekenen dat bevoorrading 24/7 mogelijk zou worden.Handhaving is lastig, als ook personenauto’s van winkeliers toegestaan wordt om de winkels te bereiken. Want hoe maak je onderscheid tussen de auto van een winkelier en die van een willekeurige particulier. Feitelijk kan elke auto dan bevoorradingsverkeer zijn en is de Zandstraat in praktijk geen voetgangersgebied meer.

Vanwege het ontbreken van deze punten in het voorstel en het feit dat onze twijfels ook tijdens het debat niet werden weggenomen, besloot de VVD tegen te stemmen.

Nu is het zaak om weldegelijk werk te maken van flexibelere bevoorradingstijden. Het terechte signaal werd door alle partijen en het College gesteund, dus is wat de VVD betreft nu het College aan zet om aan de slag te gaan en samen met ondernemers en aanwonenden voor een werkbaar beleid te zorgen. Tijdens de vergadering heeft verantwoordelijke wethouder, Janine van Hulsteijn, al aangegeven het idee op te nemen in haar agenda voor de ontwikkelingen binnen het centrum van Gennep. Zodat op een later tijdstip alsnog een goede, maar vooral goed doordachte aanpassing van de bestaande situatie kan worden ingevoerd. Wij hebben er vertrouwen in dat dit wordt opgelost!

N271 Gennep – Heijen blijft 2x2 baans

CDA CDA VVD Gennep 21-11-2018 18:03

De reconstructie van de N271 tussen Gennep en Heijen is al enkele jaren een hoofdpijndossier voor de lokale en provinciale politiek. De oorspronkelijke plannen werden na het dodelijk ongeluk heroverwogen, maar er kon de afgelopen jaren geen overeenstemming worden gevonden over de wijze waarop reconstructie zou moeten plaatsvinden. Laat duidelijk zijn dat verkeersveiligheid de hoogste prioriteit heeft en dat we ongelukken moeten voorkomen. De tijdelijke maatregelen die er nu liggen dragen wat ons betreft eveneens niet bij aan de verkeersveiligheid. Naast deze prioriteit zijn er ook andere belangen: denk aan het signaal van de hulpdiensten dat een eenbaansweg een obstakel kan zijn voor de spoedeisende hulpverlening of een goede bereikbaarheid van onze bedrijven voor behoud van werkgelegenheid in de regio. In het coalitieakkoord van CDA-SP-VVD is afgesproken dat wij gezamenlijk zullen aandringen op een snelle reconstructie van deze rondweg om Gennep. Uitgangspunt was voor ons een verkeerskundig goed en gedragen voorstel met een tweemaal twee-baans inrichting van de weg, toegankelijkheid voor landbouwverkeer en een maximumsnelheid van 80 km/uur. De afgelopen maanden is door het nieuwe College op constructieve wijze met de provincie en betrokken stakeholders gezocht naar een oplossing. Een oplossing die zowel bij de Provincie Limburg, de gemeente Gennep, het bedrijfsleven en de inwoners op breed draagvlak kan rekenen.. Een lang lopende discussie met een positieve uitkomst. Wij zijn verheugd dat de veelvuldige overleggen in de afgelopen tijd nu daadwerkelijk resultaat hebben en gedeputeerde Geurts een oplossing heeft gepresenteerd die staat voor een goede verkeersveiligheid en het verbeteren van de infrastructuur in de kop van Noord-Limburg. Door het handhaven van een 2x2 baans weg met 80 km/uur kunnen we de bereikbaarheid van de regio garanderen, maar er wordt door aanvullende maatregelen veel aandacht besteed aan de verkeersveiligheid. Namens de coalitiepartijen: Twan Reintjes, fractievoorzitter CDA Gennep Rob Janssen, fractievoorzitter SP Gennep Holger Rodoe, fractievoorzitter VVD Gennep

Coalitie verheugd over nieuws N271

VVD VVD CDA Gennep 21-11-2018 02:10

De reconstructie van de N271 tussen Gennep en Heijen is al enkele jaren een hoofdpijndossier voor de lokale en provinciale politiek. De oorspronkelijke plannen werden na het dodelijk ongeluk heroverwogen, maar er kon de afgelopen jaren geen overeenstemming worden gevonden over de wijze waarop reconstructie zou moeten plaatsvinden. Laat duidelijk zijn dat verkeersveiligheid de hoogste prioriteit heeft en dat we ongelukken moeten voorkomen. De tijdelijke maatregelen die er nu liggen dragen wat ons betreft eveneens niet bij aan de verkeersveiligheid. Naast deze prioriteit zijn er ook andere belangen: denk aan het signaal van de hulpdiensten dat een eenbaansweg een obstakel kan zijn voor de spoedeisende hulpverlening of een goede bereikbaarheid van onze bedrijven voor behoud van werkgelegenheid in de regio.

https://gennep.vvd.nl/nieuws/32767/coalitie-verheugd-over-nieuws-n271

In het coalitieakkoord van CDA-SP-VVD is afgesproken dat wij gezamenlijk zullen aandringen op een snelle reconstructie van deze rondweg om Gennep. Uitgangspunt was voor ons een verkeerskundig goed en gedragen voorstel met een tweemaal twee-baans inrichting van de weg, toegankelijkheid voor landbouwverkeer en een maximumsnelheid van 80 km/uur.

De afgelopen maanden is door het nieuwe College op constructieve wijze met de provincie en betrokken stakeholders gezocht naar een oplossing. Een oplossing die zowel bij de Provincie Limburg, de gemeente Gennep, het bedrijfsleven en de inwoners op breed draagvlak kan rekenen. Een lang lopende discussie met een positieve uitkomst.

Wij zijn verheugd dat de veelvuldige overleggen in de afgelopen tijd nu daadwerkelijk resultaat hebben en gedeputeerde Geurts een oplossing heeft gepresenteerd die staat voor een goede verkeersveiligheid en het verbeteren van de infrastructuur in de kop van Noord-Limburg. Door het handhaven van een 2x2 baans weg met 80 km/uur kunnen we de bereikbaarheid van de regio garanderen, maar er wordt door aanvullende maatregelen veel aandacht besteed aan de verkeersveiligheid.

Namens de coalitiepartijen

Twan Reintjes, fractievoorzitter CDA

Rob Janssen, fractievoorzitter SP

Holger Rodoe, fractievoorzitter VVD

Zet cookies aan om de video te tonen.

Uniek bezoek bij De Kroon Flowers

VVD VVD Gennep 15-03-2018 06:26

Aan de zuidzijde van Milsbeek tussen Rijksweg en Bloemenstraat ligt De Kroon Flowers. Op vrijdag 02 maart waren wij op werkbezoek bij dit mooie familiebedrijf dat gespecialiseerd is in bloemen, planten, bomen, woonaccessoires en workshops.

https://gennep.vvd.nl/nieuws/29397/uniek-bezoek-bij-de-kroon-flowers

© VVD Gennep

Wij werden enthousiast welkom geheten door Paul, Wilma, Michiel en Ferdinand van Lent. De rondleiding door de zaak begon na het voorstelrondje en we en zagen meteen dat de zaak de afgelopen jaren, met name door de komst van Wilma, steeds verder is uitgegroeid van kwekerij en tuincentrum tot nu een gezellige winkel voor bloemen, planten, bomen, decoraties voor binnen en buiten en zelfs een locatie voor workshops! Zoals regelmatig tijdens onze werkbezoeken bleek ook hier weer dat er veel meer bij het voeren van dit bedrijf komt kijken dan dat je als buitenstaander verwacht. Als je gaat ondernemen in de ‘planten’ ben je vooral veel op pad: naar de bloemenveilig, naar markten of naar klanten. Waar in het verleden nog veel versmarkten werden bezocht wordt hier helaas wel een daling in bezoekers zichtbaar. Steeds minder mensen komen überhaupt naar de markt en ook het aantal klanten voor bloemen en het budget van die klanten wordt minder. Vandaar dat De Kroon Flowers sinds enkele jaren ook nadrukkelijk werk maakt van een uitbreiding van het assortiment rondom het tuincentrum en met een breed en vooral ook leuk aanbod voor aankleding van huis en tuin is gestart. Zoals gezegd is De Kroon Flowers ook een unieke locatie voor workshops, een aanbod waar de gemeente Gennep zelf ook al gebruik van heeft gemaakt. Tussen de prachtige bloemen en planten is een heerlijke ruimte gecreëerd die aanmoedigt tot out-of-the-box denken.

Uiteraard werd ook gesproken over zaken waar het bedrijf – bijvoorbeeld in het contact met de gemeente – tegenaan loopt. De meest opvallende aandachtspunten zijn de verkeersveiligheid bij de in-/uitrit op de N271 waar door de hoeveelheid bomen te weinig zicht is op aankomend verkeer en de aanstaande hoogwatermaatregelen voor de Maas met de dijkverhoging. Beide punten nemen wij graag mee om er in de nieuwe raadsperiode z.s.m. mee aan de slag te gaan.

Het was een indrukwekkend bedrijfsbezoek. Dank aan familie van Lent van De Kroon Flowers voor de gastvrijheid!

Opheldering over afsluiting Willem Boyeweg!

VVD VVD Gennep 30-11-2017 02:42

Gedurende de afgelopen zomer heeft de gemeente Gennep het besluit genomen en vervolgens uitgevoerd om de Willem Boyeweg ter hoogte van het kruispunt met de Doctor Ariënstraat en Rijssenbeeklaan af te sluiten voor motorvoertuigen. Als aanleiding voor deze maatregel wordt de toegenomen verkeersdrukte van personenauto’s en vrachtwagens als doorgaand verkeer genoemd. Inmiddels heeft onze fractie diverse directe en nabije omwonenden gesproken evenals ondernemers die niet op de hoogte waren van het verkeersbesluit en derhalve onaangenaam verrast waren van de wegafsluiting.

https://gennep.vvd.nl/nieuws/25591/opheldering-over-afsluiting-willem-boyeweg

© GoogleMaps

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman",serif; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:EN-GB;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;} @page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} -->

Voor de bewoners in de achterliggende woonwijk heeft de verkeersafsluiting een toenemende verkeersdrukte tot gevolg waardoor de leefbaarheid volgens hen zichtbaar is achteruitgegaan. De lokale ondernemers vrezen een nadelig effect voor hun bedrijven, door de bedrijventerreinenvereniging is letterlijk aangegeven dat ‘een daadwerkelijk fysieke afsluiting van de Willem Boyeweg de doodsteek zou kunnen zijn’.

Vandaar heeft de VVD fractie de volgende vragen:

 

1)     In 2008 is de Willem Boyeweg vanaf te Brabantweg tot aan de Doctor Ariënstraat versmald zodat deze minder aantrekkelijk wordt voor doorgaand auto en vrachtverkeer. Dit had volgens omwonenden tot gevolg dat er geregeld hinderlijke en gevaarlijke situaties ontstaan.

a.      Zijn er voor en na de aanpassing van de weg verkeerstellingen geweest om op basis van metingen te kunnen kijken of de verkeersaanpassingen tot het gewenste resultaat hebben geleidt?

b.     Bent u het met de VVD fractie eens dat de weginrichting uiteindelijk te smal is geworden en daarmee te gevaarlijk?

c.      Welke mogelijkheden zijn er volgens u om de weginrichting op termijn weer te verbreden?

2)     In de periode 2008 t/m heden is de gemeente herhaaldelijk door bewoners van de Willem Boyeweg benaderd over de onveilige situaties. Welke verkeersmaatregelen heeft het College in deze jaren genomen – behalve nu het besluit tot wegafsluiting – om de verkeersveiligheid te verbeteren?

3)     Alvorens het besluit te nemen tot afsluiten van de Willem Boyeweg: welke overleggen hebben er plaatsgevonden met de direct omwonenden, bewoners in de buurt Doctor Ariënstraat, Doctor Schaepmanstraat, Doctor Nolensstraat, Langeweg en de ondernemers op bedrijventerrein De Heij?

4)     Op welke wijze zijn de buurtbewoners geïnformeerd over de mogelijkheid tot het maken van bezwaar tegen dit verkeersbesluit tot afsluiten van de Willem Boyeweg?

5)     Hoeveel bezwaarschriften heeft de gemeente ontvangen en wat was de strekking van deze bezwaren tegen het verkeersbesluit?

6)     Zijn er voor en na het nemen van het verkeersbesluit verkeerstellingen geweest om de effecten van het besluit te meten? Zo ja, in welke straten en welke periode hebben deze metingen plaatsgevonden?

7)     Door het nemen van dit verkeersbesluit heeft uw College ook besloten om voertuigen te verplichten om via de Rijssenbeeklaan te gaan. Dit terwijl wij in de gemeenteraad al herhaaldelijk hebben gesproken over de onveiligheid en de onwenselijke staat van de weginrichting op de Rijssenbeeklaan.

a.      Wat is uw argumentatie dat het voor voertuigen de best mogelijke route is om via de Rijssenbeeklaan te rijden?

b.     Welke maatregelen gaat u nemen om de weginrichting van de Rijssenbeeklaan aan te passen zodat er sprake is van een veilige staat van de weg? Denk aan de verschillende en oneven liggende klinkers, slechte verlichting en overige obstakels.

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman",serif; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:EN-GB;} p.MsoListParagraph, li.MsoListParagraph, div.MsoListParagraph {mso-style-priority:34; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:0cm; margin-left:36.0pt; margin-bottom:.0001pt; mso-add-space:auto; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman",serif; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:EN-GB;} p.MsoListParagraphCxSpFirst, li.MsoListParagraphCxSpFirst, div.MsoListParagraphCxSpFirst {mso-style-priority:34; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-type:export-only; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:0cm; margin-left:36.0pt; margin-bottom:.0001pt; mso-add-space:auto; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman",serif; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:EN-GB;} p.MsoListParagraphCxSpMiddle, li.MsoListParagraphCxSpMiddle, div.MsoListParagraphCxSpMiddle {mso-style-priority:34; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-type:export-only; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:0cm; margin-left:36.0pt; margin-bottom:.0001pt; mso-add-space:auto; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman",serif; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:EN-GB;} p.MsoListParagraphCxSpLast, li.MsoListParagraphCxSpLast, div.MsoListParagraphCxSpLast {mso-style-priority:34; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-type:export-only; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:0cm; margin-left:36.0pt; margin-bottom:.0001pt; mso-add-space:auto; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman",serif; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:EN-GB;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;} @page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} /* List Definitions */ @list l0 {mso-list-id:586813160; mso-list-type:hybrid; mso-list-template-ids:-941445604 68354065 68354073 68354075 68354063 68354073 68354075 68354063 68354073 68354075;} @list l0:level1 {mso-level-text:"%1\)"; mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt;} @list l0:level2 {mso-level-number-format:alpha-lower; mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt;} @list l0:level3 {mso-level-number-format:roman-lower; mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:right; text-indent:-9.0pt;} @list l0:level4 {mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt;} @list l0:level5 {mso-level-number-format:alpha-lower; mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt;} @list l0:level6 {mso-level-number-format:roman-lower; mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:right; text-indent:-9.0pt;} @list l0:level7 {mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt;} @list l0:level8 {mso-level-number-format:alpha-lower; mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt;} @list l0:level9 {mso-level-number-format:roman-lower; mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:right; text-indent:-9.0pt;} ol {margin-bottom:0cm;} ul {margin-bottom:0cm;} -->

8)     Er is volgens informatie van de omwonenden sprake van een proefperiode voor deze wegafsluiting. Kunt u aangeven wat het vervolgtraject is voor deze pilot de komende weken en wanneer u voornemens bent het besluit te nemen om deze proef te beëindigen?

Uiteindelijk toch geen steun voor omwonenden Lidl

VVD VVD D66 CDA Gennep 15-09-2017 00:16

‘Wel of geen Lidl in de gemeente Gennep?’ – Het leek wel als of dit de vraag was tijdens de commissievergadering van maandag 11 september jl., maar feitelijk was dat besluit al lang genomen. In 2015 heeft de gemeente al een omgevingsvergunning verleend aan Lidl die rechtsgeldig is en op grond daarvan kan Lidl per direct beginnen met de realisatie van de supermarkt. Inmiddels ligt er echter een tweede vergunningaanvraag die voorziet in een uitbreiding van de (nog te bouwen) supermarkt, een verplaatsing van de laad-/losdock naar de Burg. Woltersstraat en een realisatie van een parkeerplaats langs de Duivenakkerstraat.

https://gennep.vvd.nl/nieuws/23955/uiteindelijk-toch-geen-steun-voor-omwonenden-lidl

Waar bij de eerste vergunning al het verkeer en bevoorrading via het Europaplein zou plaatsvinden, zijn in de tweede vergunning alle vervoersbewegingen van klanten en vrachtwagens dus langs de woonhuizen van de Burg. Woltersstraat en Duivenakkerstraat. Logisch dat de bewoners dan ook grote bezwaren hebben tegen deze tweede vergunningaanvraag.

Tijdens de commissie ging het dus niet meer over de vraag ‘wel of geen Lidl?’, maar over de vraag of wij opkomen voor de belangen van de bewoners en een uitbreiding voorkomen. Voor de VVD Gennep was de keuze snel gemaakt: “Wij zijn niet tegen Lidl. We weten dat die er hoe dan ook gaat komen. Wij zijn tegen een uitbreiding die de overlast voor de deur van de omwonenden zal plaatsen!”

Alhoewel partijen riepen op te komen voor de belangen van inwoners gingen SP, D66, Kern en CDA uiteindelijk akkoord met deze tweede vergunning. Inmiddels heeft het College van burgemeester en wethouders ingestemd met de vergunningaanvraag. Men wil alsnog de ‘verkeersveiligheid kritisch blijven volgen na realisatie’, de ‘parkeersituatie monitoren’ en de ‘lichthinder voor omwonenden beperken’. Naar onze mening is dat voor de ruim 70 omwonenden nauwelijks van toegevoegde waarde. 

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.