Nieuws van politieke partijen in Krimpenerwaard inzichtelijk

25 documenten

Verkeersonveiligheid in de kernen, 13 hotspots!

VVD VVD Krimpenerwaard 03-09-2021 07:33

https://krimpenerwaard.vvd.nl/nieuws/45222/verkeersonveiligheid-in-de-kernen-13-hotspots

De uitkomst uit de enquête laat duidelijk zien dat verkeersonveiligheid verder gaat dan alleen de harde ongevallencijfers. Wij vinden het belangrijk dat er ook gekeken wordt naar de 'zachte' kant. Pas dan is er een compleet beeld van de verkeerssituatie en kan er vervolgens aan een oplossing worden gewerkt. 

Het heeft even geduurd, maar het resultaat laat 13 hotspots verspreid over de gemeente zien. Op 1 staat de Burgemeester Neetstraat in Ouderkerk aan den IJssel bij winkelcentrum de Wetering. Gevolgd door de Kerkweg in Lekkerkerk en Koolwijkseweg in Stolwijk.

Nu de gemeente de meest prangende situaties in beeld heeft, is het wat ons betreft belangrijk om ook de volgende stap te zetten. Hoe kunnen deze situaties worden opgelost, zodat de verkeersveiligheid in (en om) de kernen wordt verbeterd. Wordt vervolgd.

Uit onze beschouwingen van 9 juli 2019;

Doordat er de komende jaren steeds meer wordt gebouwd in en rond de kernen komt de verkeersveiligheid ook meer onder druk te staan. De kadernota gaat uit van een ambitie dat in 2022 50% van de inwoners geen onveilige situaties meer ervaren. Wij vragen aandacht voor een intensiever beleid om de verkeersveiligheid juist in de kernen te verbeteren en vragen het college om een 10-punten plan per kern. Mede samengesteld door de inwoners. Wij hebben hiervoor motie M19-42 voorbereidt, ‘Verkeersveiligheid in de kernen’. 

PFAS belemmert de bouw ook in de Krimpenerwaard

Gemeente Belang Krimpenerwaard (VGBK) Gemeente Belang Krimpenerwaard (VGBK) Krimpenerwaard 06-11-2019 22:09

De bouwsector in ons land is momenteel zwaar getroffen door de gevolgen van de hoeveelheid PFAS in onze bodem. Diverse Nederlandse gemeenten zijn bezig met het vaststellen van een eigen, soepelere PFAS-norm. RTV Krimpenerwaard  informeerde bij het College of onze gemeente ook van plan is om dit te gaan doen. Klik hier voor het hele … Lees "PFAS belemmert de bouw ook in de Krimpenerwaard" verder

Bereikbaarheid Krimpenerwaard versus Verkeersplan Gouda

VVD VVD Krimpenerwaard 16-10-2019 09:38

VVD bezorgd over ontwikkeling verkeersplan Gouda

https://krimpenerwaard.vvd.nl/nieuws/36831/bereikbaarheid-krimpenerwaard-versus-verkeersplan-gouda

De Gemeente Gouda is bezig met de ontwikkeling van een verkeersplan voor de stad. Het project voorziet in het autoluw maken van de binnenstad, het sterk terug dringen van het verkeer op de Goudse singels enz enz. Er komen, als de plannen doorgaan, afsluitingen op de singels waardoor hier geen doorgaand verkeer meer mogelijk is. Woordvoerder Machiel Kleingeld van vervoersmaatschappij Arriva schets een doemscenario voor de bussen als het verkeersplan wordt uitgevoerd. Het zal onder andere zorgen voor langere reistijden. Nu heeft de provincie onlangs een R-Net verbinding tussen Schoonhoven en Gouda gerealiseerd. Dit om het Openbaar Vervoer te verbeteren en de reistijden drastisch omlaag te brengen. De bedoeling is dat meer inwoners de bus gaan nemen en de auto laten staan. Met als resultaat minder files , betere bereikbaarheid en minder luchtverontreiniging. 

 

Vragen

1.    Is de wethouder op de hoogte van dit verkeersplan en wordt hij hierin ook gekend?

2.    Bij de totstandkoming van de snelle R-Net verbinding is de route door diverse wijken in Bergambacht en Schoonhoven opgeheven net zoals diverse haltes. Dit leidde tot enige onvrede onder onze inwoners. Door dit Goudse verkeersplan zou het voordeel van deze opheffing, namelijk een snellere reistijd, weer helemaal tot niet gebracht worden. Wij vinden dit onacceptabel. Vindt de wethouder dit ook? En zo niet, waarom niet?

3.    Wij verzoeken de wethouder om onze zorg met klem over te brengen en zich hard te maken om de Fluwelensingel en de Blekerssingel open te houden voor de R-Net verbinding Gouda- Krimpenerwaard waardoor de reistijden niet verslechteren. Het liefst zelfs verbeteren.

4.    Kan de wethouder er ook op aandringen dat het Groene Hart Ziekenhuis voor onze inwoners goed en snel bereikbaar blijft? Spoedgevallen zal geen probleem vormen maar wel als inwoners op ziekbezoek willen gaan. 

5.    Kan de wethouder, nu de R-Net verbinding tussen Gouda naar Schoonhoven enige tijd functioneert, aangeven hoeveel passagiers er nu daadwerkelijk meer van het openbaar vervoer gebruik zijn gaan maken?

 

 

<!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; line-height:11.35pt; mso-line-height-rule:exactly; mso-pagination:widow-orphan; tab-stops:0cm 17.85pt; font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:11.0pt; font-family:"Arial",sans-serif; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman";} p.MsoListParagraph, li.MsoListParagraph, div.MsoListParagraph {mso-style-priority:34; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:0cm; margin-left:36.0pt; margin-bottom:.0001pt; mso-add-space:auto; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:EN-US;} p.MsoListParagraphCxSpFirst, li.MsoListParagraphCxSpFirst, div.MsoListParagraphCxSpFirst {mso-style-priority:34; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-type:export-only; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:0cm; margin-left:36.0pt; margin-bottom:.0001pt; mso-add-space:auto; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:EN-US;} p.MsoListParagraphCxSpMiddle, li.MsoListParagraphCxSpMiddle, div.MsoListParagraphCxSpMiddle {mso-style-priority:34; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-type:export-only; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:0cm; margin-left:36.0pt; margin-bottom:.0001pt; mso-add-space:auto; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:EN-US;} p.MsoListParagraphCxSpLast, li.MsoListParagraphCxSpLast, div.MsoListParagraphCxSpLast {mso-style-priority:34; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-type:export-only; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:0cm; margin-left:36.0pt; margin-bottom:.0001pt; mso-add-space:auto; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-hansi-font-family:Calibri;} @page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} /* List Definitions */ @list l0 {mso-list-id:683556038; mso-list-type:hybrid; mso-list-template-ids:-1898260858 68354063 68354073 68354075 68354063 68354073 68354075 68354063 68354073 68354075;} @list l0:level1 {mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt;} @list l0:level2 {mso-level-number-format:alpha-lower; mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt;} @list l0:level3 {mso-level-number-format:roman-lower; mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:right; text-indent:-9.0pt;} @list l0:level4 {mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt;} @list l0:level5 {mso-level-number-format:alpha-lower; mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt;} @list l0:level6 {mso-level-number-format:roman-lower; mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:right; text-indent:-9.0pt;} @list l0:level7 {mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt;} @list l0:level8 {mso-level-number-format:alpha-lower; mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt;} @list l0:level9 {mso-level-number-format:roman-lower; mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:right; text-indent:-9.0pt;} -->

 

ChristenUnie Krimpenerwaard heeft vragen over fietsveiligheid in onze gemeente.

ChristenUnie ChristenUnie Krimpenerwaard 20-09-2019 06:28

https://krimpenerwaard.christenunie.nl/k/n36046/news/view/1279614/603672/IMG_3091.jpgIn de Krimpenerwaard worden de voorrangsregels voor fietsers willekeurig toegepast. De enen keer heeft de fiets voorrang, de andere keer de auto. Op de foto's ziet u de verschillen.

Hierdoor ontstaan er gevaarlijke situaties. Auto's geven namenlijk regelmatig toch de fietser voorrang terwijl dat niet het geval is. Door deze onduidelijkheid ontstaan er gevaarlijke situaties omdat

1) Er soms een achterop komende auto in gaat halen en de fietser niet ziet.

2) Een auto vanaf de andere rijrichting geen vaart heeft geminderd en daardoor hard moet remmen.

3) De fietser het toch niet aandurft over te steken en dit onduidelijkheid geeft voor de automobilist.

https://krimpenerwaard.christenunie.nl/k/n36046/news/view/1279614/603672/christenunie-krimpenerwaard-heeft-vragen-over-fietsveiligheid-in-onze-gemeente.html

Wij vragen het college het volgende uit te spreken:

a) De gemeente Krimpenerwaard heeft de ambitie een fietsvriendelijke gemeente te zijn.

b) In de geemnet Krimpenerwaard heeft fietsveiligheid prioriteit.

c) Fietsen gezond is en dat fietsende forensen de verkeersdruk op de Algra-corridor verlagen.

d) Het verstandig is als de voorrangsregels klip en klaar duidelijk zijn en dat de in het verkeer kwetsbare fietser voorrang krijgt op de auto.

e) Om die reden te inventariseren waar de auto in de Krimpenerwaard voorrang krijgt bij fietspaden en deze voorrangsregel te wijzigen in het belang van de veiligheid van de fietser.

De ChristenUnie hoopt dat wethouder Bening snel de toegezegde fietsagenda presenteert en deze aanpassing daarin mee neemt!

Veilig meedoen aan verkeer staat centraal op scholen in Haastrecht en Gouda

Gemeente Belang Krimpenerwaard (VGBK) Gemeente Belang Krimpenerwaard (VGBK) Krimpenerwaard 19-09-2019 19:07

Om de N228 veiliger te maken, wordt niet alleen de inrichting van de weg aangepast. Iedereen die de weg gebruikt, moet ook weten hoe dat zo veilig mogelijk kan. Daarom stond verkeersveiligheid op donderdag 19 september centraal op het Antoniuscollege in Gouda en op de drie basisscholen in Haastrecht. In Gouda introduceerde wethouder Hilde Niezen van de gemeente Gouda een les over het ongewenste gebruik van smartphones op de fiets. In Haastrecht kregen leerlingen een interactieve verkeersles. Aansluitend tekenden de directeuren van de drie basisscholen, de provincie Zuid-Holland en Bert Bening, wethouder verkeer van de gemeente Krimpenerwaard, een startverklaring voor een samenwerking op het gebied van verkeersveiligheid rondom scholen.

Appen terwijl je op de fiets zit is geen goed idee. Voor de zoon van Michael Kulkens liep dit noodlottig af. Het verhaal dat Michael hierover vertelde, maakte grote indruk op de tweedeklassers van het Antoniuscollege. Wethouder Hilde Niezen: “Goed dat steeds meer scholen aandacht besteden aan verkeersveiligheid. Verkeer wordt steeds ingewikkelder, het is voor iedereen belangrijk om zich daar bewust van te zijn en daar ook naar te handelen. Samen maken we het verkeer veiliger.”

In Haastrecht mochten de leerlingen van groep 6-8 van basisscholen De Morgenster, Vlisterstroom en St. Catharina naar buiten voor een actieve verkeersles op het parkeerterrein achter de school. Deze lessen kunnen ze in de praktijk brengen als ze langs de N228 fietsen of deze weg oversteken.

De schooldag werd in Haastrecht afgesloten met de ondertekening van een startverklaring voor een samenwerking op het gebied van verkeersveiligheid op en rondom de basisscholen. Vervolgens verzorgde een aantal leerlingen samen met wethouder Bert Bening een demo van de verkeerslessen voor alle ouders. ”Ik ben heel blij met de actie rond de Haastrechtse scholen en zie dit als een start om bij alle 26 scholen in de Krimpenerwaard te kijken waar het veiliger kan”, aldus Bert Bening.

De activiteiten maken deel uit van het project N228 Veiliger. Daarbij verbeteren de provincie Zuid-Holland, gemeenten Krimpenerwaard en Gouda en het comité N228 Veilig! de veiligheid op het Zuid-Hollandse deel van de N228 tussen Gouda en Oudewater. En zetten daarbij in op drie pijlers: 1. een aangepaste weginrichting in combinatie met een verlaging van de maximumsnelheid naar 60 km/uur, 2. educatie en communicatie voor bewustwording en verkeersveiliger gedrag en 3. handhaving.

Klik hier voor een eerder gepubliceerd artikel over dit onderwerp.

Klik hier voor een eerder gepubliceerd artikel over dit onderwerp.

CDA Krimpenerwaard blij met besluit oeververbinding

CDA CDA Krimpenerwaard 17-07-2019 09:27

Het CDA Krimpenerwaard is blij met het startbesluit om de bereikbaarheid van de Krimpenerwaard te verbeteren en daarbij geen brug aan te leggen tussen Krimpen aan de Lek en Ridderkerk. Het genomen besluit heeft altijd de voorkeur gehad van onze fractie: geen brug (en daarbij behorende 'snelweg' door onze polder), maar wel het moment proberen te pakken om de doorstroming bij de Algerabrug te verbeteren. Want dat er iets moet gebeuren is duidelijk.Het CDA Krimpenerwaard heeft altijd grote zorgen gehad over de mogelijke aanleg van een brug tussen Ridderkerk en onze gemeente. We stemden dan ook tegen het Gebiedsbod, omdat de consequenties voor ons wegennet en het landschap te onduidelijk waren. Zou er bijvoorbeeld een snelweg door onze polder komen, met alle nadelige gevolgen voor ons landschap, bodem en leefbaarheid van dien? We wilden ook zeker zijn dat onze inwoners die naar het westen reizen, straks minder in de file staan. Die zekerheid kon niet worden gegeven. Het Gebiedsbod is wat ons betreft dan ook iets wat opnieuw bekeken moet worden en als input kan dienen voor onze woonvisie vanaf 2030.Met deze beslissing is de toekomst van ons mooie landschap gewaarborgd. Tegelijkertijd moet de bereikbaarheid van onze gemeente, bij de Algerabrug en op de provinciale wegen, sterk worden verbeterd. Met het besluit om daar een flinke zak met geld voor beschikbaar te stellen zijn wij dus content. Tegelijkertijd wordt er al jaren onderzoek gedaan en gesproken over oplossingen voor de Algerabrug, tot nu toe zonder al te veel resultaat. Het geld zal dan ook moeten worden besteed aan aantoonbare oplossingen, al zal de uitwerking daarvan complex zijn. Een mooie uitdaging voor onze buurgemeenten waar we als Krimpenerwaard graag in mee denken!

Krimpenerwaard heeft een van de duurzaamste wagenparken van de regio

Gemeente Belang Krimpenerwaard (VGBK) Gemeente Belang Krimpenerwaard (VGBK) Krimpenerwaard 17-07-2019 09:01

Gemeente Krimpenerwaard investeert in elektrische auto’s. Inmiddels is het grootste deel van de voertuigen geleverd. Vijftien auto’s zijn elektrisch, waarbij is gekozen voor beproefde techniek. De voertuigen hebben een actieradius van meer dan tweehonderd kilometer. Dit is ruim voldoende voor het werk binnen de Krimpenerwaard. Daarnaast heeft ieder elektrisch voertuig een eigen laadpunt, om de bedrijfszekerheid te waarborgen.

Voorbeeldfunctie                                                                                                              Wethouder Bert Bening:(D66) “Verduurzaming van ons wagenpark was een grote wens, die met de aanschaf van de elektrische voertuigen in vervulling is gegaan. Wij hopen hiermee een voorbeeld te zijn.”

Niet alle voertuigen konden vervangen worden voor een elektrische auto. Zo zijn er negentien dieselvoertuigen aangeschaft die voldoen aan de strenge Euro 6 norm. Dit zijn bijvoorbeeld zwaardere bestelbussen met een kraan, waarvan nog geen elektrische varianten met voldoende actieradius leverbaar zijn. Overigens wordt bij een toekomstige vervanging altijd de aanschaf van een elektrisch voertuig overwogen.

Door de combinatie van elektrisch rijden en de schoonst mogelijke diesels beschikt de gemeente Krimpenerwaard over één van de duurzaamste wagenparken in de regio.

En dat levert grote voordelen op qua CO2 uitstoot, stikstof en fijnstof, waardoor de uitstoot aan alle huidige Europese afspraken voldoet. Het oude wagenpark was toe aan vernieuwing. Er is in totaal 1.8 miljoen geïnvesteerd in de aanschaf van in totaal 34 voertuigen.

Oproep voor extra oeververbinding Krimpenerwaard

Gemeente Belang Krimpenerwaard (VGBK) Gemeente Belang Krimpenerwaard (VGBK) Krimpenerwaard 27-05-2019 21:40

De ondernemersvereniging Evofenedex en Transport en Logistiek Nederland (TLN) roepen het Rijk en de regio Rotterdam op om te kiezen voor een extra oeververbinding naar de Krimpenerwaard. Alleen deze optie voor een nieuwe verbinding ontlast de Van Brienenoordbrug en verbetert de bereikbaarheid de Krimpenerwaard.

In november 2018 reserveerde het Rijk en de regio Rotterdam bijna 500 miljoen euro voor een extra oeververbinding. Nu ligt de keuze voor of de oeververbinding naar Feyenoord City (Oost-variant) of naar de Krimpenerwaard (Oost-Oost variant) gaat. Het bedrijfsleven heeft een duidelijke voorkeur voor de variant richting de Krimpenerwaard.

Gemeente Belang Krimpenerwaard heeft in een eerder stadium al aangegeven. “Willen wij als Krimpenerwaard vitaal blijven in de toekomst dan is nu het moment gekomen om daar stappen in te zetten. In de visie van Gemeente Belang Krimpenerwaard is dit bestuurlijk realisme, voorsorteren en stappen durven zetten voor een vitale toekomst bestendigde Krimpenerwaard.Waar woningbouw in en rond de kernen nodig is en voorzieningen zoals een basisschool aanwezig zijn en blijven, een betere bereikbaarheid van de Krimpenerwaard is hier een onderdeel van”.

Klik hier voor het artikel, Vervoerders: Wij willen een brug naar de Krimpenerwaard!

Klik hier voor het artikel, Bedrijfsleven: ‘Rijk en regio, kies voor oeververbinding Krimpenerwaard’.

Klik hier voor het eerder gepubliceerd artikel, Bestuurlijk realisme creëert reuring en levendigheid.

Klik hier voor het artikel, Kies voor oeververbinding Krimpenerwaard.

Krimpen aan den IJssel – Ouverturelaan: een ondoordacht plan van de coalitiepartijen als alternatief voor een slecht plan van het college.  SGP Krimpen aan den IJssel Krimpen aan den IJssel – Ouverturelaan: een ondoordacht plan van de coalitiepartijen als alternatief voor een slecht plan van het college. 

SGP SGP D66 VVD Krimpenerwaard 25-05-2019 00:00

  SGP Krimpen aan den IJssel

                                                                                25 mei 2019

PERSBERICHT

  Krimpen aan den IJssel – Ouverturelaan: een ondoordacht plan van de coalitiepartijen als alternatief voor een slecht plan van het college. 

Afgelopen dinsdagavond is er in de gemeenteraad een debat gevoerd over de verkeerskundige aanpassingen van de Ouverturelaan. Dit was bijzonder omdat eerder deze maand in de commissievergadering het voorstel (van het college) door de overgrote meerderheid van de gemeenteraad als ‘niet rijp voor besluitvorming’ was aangemerkt. Belangrijkste punten van kritiek waren het niet betrekken van omwonenden bij de uitwerking van dit voorstel en het “gebruiken” van fietsers als maatregel om verkeer af te remmen. Helaas hebben de coalitiepartijen op het allerlaatste moment een draai gemaakt om het raadsvoorstel toch op de agenda te houden en zodoende een amendement te kunnen indienen. Een amendement met weer een nieuwe variant welke niet met de bewoners is besproken en waarvan de consequenties op de verkeersveiligheid niet zijn onderzocht. 

De SGP wilde niet zélf met nieuwe varianten komen, maar juist de bewoners rond de Ouverturelaan betrekken om, gezamenlijk met andere belanghebbenden, tot een goed doordachtplan te komen. Verbetering op kleine onderdelen, die snel effect sorteren, worden als het aan de SGP ligt als eerste uitgevoerd. Gelijktijdig kan dan een variant worden uitgewerkt die een structurele aanpak voor veiligheid, verkeersintensiteit, geluid en uitstoot waarborgt. Samen met bewoners en overige belanghebbenden zoeken naar een oplossing, zonder vooraf allerlei beperkingen op te leggen. Helaas bleek voor deze motie geen meerderheid in de gemeenteraad te zijn.

 De coalitiepartijen  hebben zich daags voor de raadsvergadering verenigd en kwamen met weer een nieuwe variant. Aangezien deze partijen (SvK, LK , VVD en D’66) de meerderheid in de gemeenteraad hebben, is het door hen ingediende amendement aangenomen. Een amendement met een heel nieuwe variant waarvan de consequenties niet zijn doordacht en met betrokkenen niet is besproken. Tijdens de raadsvergadering heeft de SGP geen duidelijkheid gekregen over de strekking van het amendement. Wat wordt er bedoeld met minder kruisingen (en aanpassing verplichte rijrichting van diverse straten), het aanbrengen van een asmarkering, fietsers over de Graafkade en stimuleren van inwonersinitiatieven? Een doorrekening en verantwoording van kosten ontbreekt, evenals een gedegen onderbouwing van de consequenties m.b.t de verkeersveiligheid, verkeersintensiteit, geluid en uitstoot. De coalitiepartijen voelen zich daadkrachtig, de SGP ziet het aangenomen amendement als een ondoordacht plan wat straks alleen maar verliezers kent.

 -- einde persbericht.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de fractievoorzitter van de SGP, Arrèn van Tienhoven (06-53599589).

Zie ook: www.krimpenaandenijssel.sgp.nl

 

 

VVD Krimpenerwaard blij met steun vanuit Veiligheidsregio Hollands Midden én vervoerders voor aanleg tweede oeververbinding.

VVD VVD Krimpenerwaard 24-05-2019 09:17

Zowel vanuit vervoerders als ook de veiligheidsregio is er steun voor de aanleg van een tweede oeververbinding. Iets waar de VVD heel blij mee is.

https://krimpenerwaard.vvd.nl/nieuws/35472/vvd-krimpenerwaard-blij-met-steun-vanuit-veiligheidsregio-hollands-midden-en-vervoerders-voor-aanleg-tweede-oeververbinding

Het kabinet hakt waarschijnlijk medio juli een knoop door over de plek voor de nieuwe oeververbinding in de Rotterdamse regio. VVD Krimpenerwaard is al jaren een groot voorstander van een tweede oeververbinding. Met paralel aan de aanleg van een oeververbinding ruimte voor verschillende sportvoorzieningen, groen, ruimte voor klimaatadaptatie en goed wonen voor jong en oud. 

Deze week hoorden we van twee kanten positieve geluiden die steun geven aan de aanleg van een extra oeververbinding tussen Krimpenerwaard en Ridderkerk.

Extra oeververbinding zeer belangrijk voor veiligheid inwoners

De Veiligheidsregio Hollands Midden heeft afgelopen dinsdag tijdens de commissievergadering SBBV benadrukt dat de zij graag steun geeft aan ieder initiatief om te komen tot meer oeververbindingen omdat deze helpend zijn als er moeten worden geëvacueerd. In het kader van de klimaatverandering en weersomstandigheden die extremer worden, is het goed om rekening te houden met dergelijke scenario's. Een extra oeververbinding helpt om inwoners in veiligheid te brengen. 

Vervoerders: "Wij willen een brug naar de Krimpenerwaard." 

In het Algemeen Dagblad stonden vandaag twee artikelen waarin vervoerders oproepen tot een Krimpenerwaardbrug. TLN en @evofenedex roepen het Rijk en de regio Rotterdam op te kiezen voor een extra oeververbinding naar de Krimpenerwaard. Lees meer via de onderstaande linkjes: 

Bijdrage Veiligheidsregio Hollands Midden tijdens SBBV Commissievergadering op dinsdag 21mei 2019 

Artikel in AD: Krimpenerwaardbrug lost meer problemen op dan stadsbrug 

Artikel in AD: Vervoerders: Wij willen een brug naar de Krimpenerwaard

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.