Nieuws van politieke partijen in Maastricht inzichtelijk

53 documenten

Kritiek Burgerlid Peter Vrehen op afschaffen gratis scootmobielen in De Limburger

SP SP Maastricht 20-04-2021 17:32

Gratis door Maastricht tuffen met je scootmobiel wordt per 1 juli verleden tijd. Er is kritiek: „De medische noodzaak telt niet langer mee.” Uitgerekend de scootmobiel-leverancier moet bepalen of iemand ‘uiterst beperkt mobiel’ is.

DOOR JOOS PHILIPPENS Scootmobielers zie je relatief veel in Maastricht, zo’n zeshonderd; in vergelijkbare steden zijn dat er gemiddeld vierhonderd. De gemeente stelt scootmobiels nu ‘gratis’ ter beschikking aan mensen die 19 euro betalen voor diverse soorten hulp. Er is geen prikkel om een goedkoop exemplaar te kiezen, de gebruikers willen graag een goede vering, een mooi uiterlijk en een grote actieradius. Een ongebruikte exemplaar inleveren? Waarom zou je? Nu Maastricht 27 miljoen euro tekortkomt op de begroting, vindt de gemeente dat ze te sociaal is geweest. Er komt dus een einde aan de gratis scootmobiel, ook omdat dit niet te verkopen zou zijn aan reizigers met Omnibuzz. Die betalen immers keurig naar rato van de reisafstand. Het principebesluit over de scootmobiels werd in november genomen, nu is de uitwerking gereed. Maastricht gaat per 1 juli experimenteren met een regeling die landelijk ongekend is. De scootmobieler kan voortaan kiezen uit drie modellen en betaalt naar draagkracht (ook drie categorieën). De armste mensen – met een inkomen tot 110 procent van de bijstand – betalen voor het eenvoudigste model scootmobiel straks ongeveer 14 euro per maand (inclusief verzekering), het duurste type kost hen 26 euro. Mensen met een hoger inkomen betalen 65 euro per maand voor de meest luxe scootmobiel. De gemeente stelt de klantbijdrage vast, die ‘ruimschoots past’ binnen de Nibud-normen. „Dat klinkt mooi, maar zo makkelijk is het niet voor mensen die van 1000 euro moeten rondkomen”, vindt SP-burgerraadslid Peter Vrehen. Hij komt op voor de scootmobielers, en met name de armste categorie, 60 procent van de gebruikers. „Er heerst paniek. De scootmobiels zijn hun benen. Dit is alweer een maatregel die hen treft. Sommigen zeggen: zonder scootmobiel is de lol er voor mij af.” Bijzonder is dat de leverancier voortaan moet bepalen of iemand ‘uiterst beperkt mobiel’ is. „Het is echt bizar dat niet langer de medische noodzaak meetelt”, vindt Vrehen. „Met de armste mensen moet je niet experimenteren. Beperk dat tot de mensen met meer inkomen. Of maak de medische indicatie wat strenger.” Vrehen verwacht rechtszaken. „Scootmobiels van individuele vergoeding naar algemene maatregel, dat lijkt wettelijk helemaal niet te kunnen.” De gemeente verwacht jaarlijks drie ton te besparen, vanaf 2024. Voor de huidige scootmobielers komt er een overgangstermijn, waardoor de bezuiniging dit jaar zo’n 75.000 euro is.

Bijdrage VVD op het Aanvalsplan armoede en schuldhulpverlening 2020-2024: De knoop ontwarren

VVD VVD Maastricht 08-10-2020 01:15

Voorzitter,

In het plan wordt met name de nadruk gelegd op het verzachten van armoede en al is dit een goed doel op zich, een stukje ambitie ontbreekt hier. Ik lees eigenlijk niet terug wat we nu anders gaan doen dan dat we in het verleden hebben gedaan om mensen uit de armoede te krijgen. De ambitie om de armoedegrens onder het landelijk gemiddelde te krijgen, gaan we met dit plan niet halen. Daar moeten we andere dingen voor doen dan die we in het verleden hebben gedaan. Ik heb het hier over ladders voor mensen, ladders om uit de armoede op te staan. Wij zien een nog grotere groep in de armoede komen door de huidige crises. Dit gaat ons een veel geld kosten maar wat nog erger is, zijn de situaties waar mensen in terecht komen.

Stel je voor dat je je kinderen niet een keer per jaar mee kunt nemen op vakantie, stel je voor dat je geen nieuw paar schoenen kunt permitteren. Dit kunnen hele heftige dingen zijn die -zoals het stuk ook beschrijft- een generationale armoede kan veroorzaken. Ik weet zeker dat niemand dit wil. Met een extra toeslag bestrijd je geen armoede, dat is armoede subsidiëren.

Wij hebben bijna 3700 mensen in de bijstand in Maastricht, daarbij komen nog meer dan 3000 mensen bij die gedeeltelijk niet meer kunnen werken. Tegelijkertijd komen we mensen te kort in de zorg, ICT en techniek. Een vreemde onbalans die we niet proberen recht te trekken. Als we armoede willen bestrijden, dan scholen we mensen om waarbij ze een fijne en goed betaalde baan kunnen krijgen. Zo creëren we een situatie dat er wel mogelijkheden zijn om op vakantie te gaan of nieuwe schoenen te kopen. Deze visie mis ik en daarom wil ik een voorstel doen om een goed begin te maken. Ik nodig de wethouder uit om een toezegging te doen voor het volgende:

·        Bij het armoedebeleid een kwalitatieve monitor te ontwikkelen voor onze populatie van mensen die onder 110% zitten van het sociaal minimum;

·        Voor dit onderzoek deze mensen te benaderen door middel van korte interviews met uiteraard representatief aantal;

·        De mensen hierbij uit te splitsen naar bijstand, arbeidsongeschikt, laag inkomen etc. Drie vragen zullen hier sowieso in terug moeten komen namelijk:

Vraag één, wat vindt u van het armoedebeleid van de gemeente Maastricht?

Vraag twee, welk cijfer geeft u voor de handvaten die de gemeente biedt zodat u zelf uit de armoede kunt opstaan?

Vraag drie, wat kan de gemeente u concreet aanbieden zodat u weer op eigen benen kunt staan en uit het armoedebeleid kunt opstaan?

Ik zou hier graag voor de kerst een voorlopige uitslag van willen zien.

Dank u wel.

Bezuinigen: kijk ook naar jezelf

PvdA PvdA Maastricht 26-08-2020 09:17

De PvdA Maastricht wil meer weten over de inhuur van externen en de kosten van advies van de gemeente.. Als je zoveel moet bezuinigen als onze stad, mag je immers ook wel heel kritisch naar je eigen organisatie kijken.

Naar aanleiding van de discussie van maandag 24 augustus jl. in het kader van de prebegroting wil de PvdA graag voor de raadsvergadering van dinsdag 1 september a.s. daarom een overzicht van de volgende zaken:

1) Overzicht ontwikkeling in fte’s van het personeelsbestand van 2009 tot 2020 (exclusief externe inhuur);

2) Overzicht verdeling personeel (exclusief externe inhuur) over de verschillende gebieden/domeinen (sociaal, fysiek etc);

3) Overzicht van de leeftijdsopbouw van ons personeelsbestand;

4) Overzicht van de ontwikkelingen van de externe inhuur over de periode 2010  tot en met 2020, in percentages en in geld;

5) Overzicht verdeling externe inhuur over de verschillende gebieden/domeinen;

6) Hoeveel mensen zijn als stagiair of trainee aan de gemeente verbonden op jaarbasis?

7) Overzicht kosten advocatenkantoren en andere adviezen van externen over de periode 2014 tot en met 2019;

8) Hoe vaak is het middel “vacaturestop” in 2019 en 2020 ingezet om de kosten te beheersen? Over welke domeinen hebben we het dan?

9) Wat is het verloop van het ziekteverzuim in de organisatie tussen 2015 en nu? En wat doet u daar aan?

10) Het ministerie (Inspectie SZW) heeft eerder onderzoek gedaan naar de arbeidsomstandigheden in Maastricht. Zijn alle onderzoeken op dat gebied inmiddels afgerond? Zo ja, wat waren de conclusies? Wat doet u met de conclusies? Kunnen we deze rapporten ontvangen?

11) Hoe staat het met de zaak die nav de spionage affaire speelt bij de Autoriteit Persoonsgegevens? Is deze afgerond? Zo nee, waarom niet?

Het bericht Bezuinigen: kijk ook naar jezelf verscheen eerst op PvdA Maastricht.

Uitvoering motie 1 miljoen bomenplan

SP SP D66 CDA Maastricht 16-08-2020 11:35

De gemeenteraad heeft op 2 juli 2019 een motie aangenomen van de Liberale Partij Maastricht, mede ingediend door het CDA, D66 en SP, waarin de gemeente wordt opgeroepen actief deel te nemen aan het 1 miljoen bomenplan van de provincie Limburg en hieruit minimaal 3000 bomen in Maastricht te planten binnen de periode van drie jaar.

De gemeente Weert gaat maar liefst 100.000 bomen vanuit het 1 miljoen bomenplan planten in vier jaar tijd. Maar hoe staat het met de plannen van Maastricht? Daarover is o.a. door de SP een aantal vragen gesteld.

De vragen lees je hier beneden.

 

Ariane Schut

Fractievoorzitter SP gemeente Maastricht

06-34.99.88.77

sp.ariane.schut@gmail.com

Artikel 47 vragen inzake verplichting tot bewoning nieuwbouwwoning

SP SP GroenLinks PvdA Maastricht 16-08-2020 11:32

In 2019 hebben wij, samen met GroenLinks een motie ingediend om te onderzoeken of invoering van een woonplicht in Maastricht wenselijk is. Dat onderzoek is uiteindelijk niet gedaan door het college.

Inmiddels staan steeds meer gemeenten niet meer toe dat beleggers nieuwbouwwoningen kopen om te verhuren. Afgelopen jaren hebben reeds 20 gemeenten kopers verplicht tot het zelf bewonen van het huis. Op deze manier worden woningen ook betaalbaarder voor particulieren met een smallere beurs.

Minister Ollengren (Binnenlandse zaken) overweegt momenteel zelfs een woonplicht voor geheel Nederland voor bestaande bouw.

De fractie heeft samen met de PvDA daarom een aantal vragen gesteld aan het college over het invoeren van een woonplicht in Maastricht.

De vragen lees je hier beneden.

 

Ariane Schut

Fractievoorzitter SP gemeente Maastricht

06-34.99.88.77

sp.ariane.schut@gmail.com

Inhuur van externen door de gemeente: hoe zit dat?

PvdA PvdA Maastricht 14-08-2020 14:09

In Binnenlands Bestuur stond een artikel over de uitgaven van inhuur van externen die in veel gemeenten zou afvlakken.[1] Als dat ook in Maastricht het geval zou zijn, zou dat een goede zaak zijn. De stad moet immers fors bezuinigingen. Uit het onderstaande plaatje blijkt echter dat Maastricht in 2019 maar liefst 14,5 miljoen euro per jaar uitgeeft aan de inhuur van externen. Ook laat het plaatje een stijgende lijn zien. Hoewel dit bovenwettelijk is en over een zeer hoog bedrag gaat, zien wij in uw prebegroting geen enkele aanzet om dit enorme getal te verminderen.

https://maastricht.pvda.nl/nieuws/inhuur-van-externen-door-de-gemeente-hoe-zit-dat/

Het verbaast de PvdA Maastricht enigszins, ook omdat wij vernemen dat bijvoorbeeld in het sociaal domein sommige mensen inmiddels al vier jaar via dure bureau’s worden ingehuurd. Een organisatie die op de kleintjes moet letten zou hier toch zeker stappen moeten zetten. Bovendien ligt er een motie van onder meer de PvdA die het college al eerder de opdracht heeft gegeven de inhuur van externen terug te brengen. Daarnaast vraagt de PvdA zich af wat het college van het voorstel vindt om een vacaturestop in te voeren om zo de financiën beter onder controle te krijgen.[2]

Manon Fokke en Maren Slangen stellen daarom de volgende vragen aan het college:

Hoe hoog is de schatting van de inhuur van externen voor 2020 (de eerste bestuursrapportage met peildatum 1 juli is immers in de maak, dus de eerste cijfers zouden bekend moeten zijn) Gaat u kijken hoe u de inhuur van externen kunt terugbrengen? Er is immers een motie aangenomen. Waarom is er de afgelopen jaren niet net als andere gemeenten actief op ingezet om de inhuur van externen terug te brengen? Waarom is dit geen onderdeel van de prebegroting? Heeft u een vacaturestop overwogen? Waarom wel, waarom niet?

 

[1] https://www.binnenlandsbestuur.nl/ambtenaar-en-carriere/nieuws/uitgaven-externe-inhuur-vlakken-af.14164134.lynkx

[2] https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200810_00171132/maastricht-bezuinigt-vooral-op-subsidies-maar-waarom-komt-de-stad-niet-met-een-vacaturestop

Het bericht Inhuur van externen door de gemeente: hoe zit dat? verscheen eerst op PvdA Maastricht.

Ook vragen over tekorten Maastricht in Provinciale Staten

PvdA PvdA Maastricht 29-07-2020 08:34

Op 19 juni 2020 kopte Dagblad De Limburger: “Van 12 naar 25 miljoen: plots blijkt Maastrichts tekort nog eens verdubbeld”. Uit het artikel blijkt dat er bij de gemeente Maastricht in september vorig jaar plots een tekort van 8 miljoen euro opdook. Begin dit jaar was het gat al 12 miljoen en nog geen half jaar later blijkt het tekort te zijn verdubbeld naar 25 miljoen. Maastricht zal daardoor geconfronteerd worden met stevige bezuinigingen en gaat een deel van het tekort dekken door komend jaar 15 miljoen uit de algemene reserves te halen. Volgens de gemeente Maastricht is structureel bezuinigen in het eerste jaar echter vrijwel onmogelijk.

Aleida Berghorst (PvdA Limburg) en Anne Marie Fischer-Otten (50Plus Limburg) maken zich zorgen over de ontstane situatie in Maastricht en stellen daarom de volgende vragen:

1. Heeft u kennis genomen van het artikel in Dagblad De Limburger? Wat vindt u van de in Maastricht ontstane situatie? 2. Na het lezen van het artikel in Dagblad De Limburger zou men de conclusie kunnen trekken dat Gemeente Maastricht niet echt grip lijkt te hebben op de eigen financiële situatie. Bent u van mening dat Gemeente Maastricht “in control” is als het gaat om de gemeentelijke financiën? Zo ja, waarom vindt u dat? Zo nee, waarom vindt u dat niet? 3. Kunt u uitleggen hoe het financiële tekort van 25 miljoen in Maastricht is opgebouwd?

In juli 2018 is door de Provincie Limburg een financieel verdiepingsonderzoek gedaan op basis waarvan de toezichtsvorm 2018-2020 voor Maastricht is bepaald. Uit dit onderzoek blijkt dat Maastricht in 2018 voldeed aan de voorwaarden van meerjarig repressief toezicht. Deze conclusie is mede gebaseerd op de resultaten van de begroting 2018 en de meerjarenraming tot en met 2021. Het begrotingsjaar 2018 en het jaar 2019 van de meerjarenraming sluiten met een tekort van respectievelijk € 2,811 miljoen en € 0,379 miljoen. De jaren 2020 en 2021 sluiten met positieve saldi van € 0,943 miljoen en € 7.000.

4. In het financieel verdiepingsonderzoek dat in juli 2018 werd opgeleverd werd uitgegaan van een positief saldo van 7 miljoen voor de begroting van 2021. Inmiddels weten we dat Maastricht voor 2021 een tekort heeft van inmiddels 25 miljoen, een enorm verschil. Kunt uitleggen hoe het kan dat het verschil zo enorm groot is? 5. Vormt dit grote verschil aanleiding voor de provincie om opnieuw onderzoek te doen, of te laten doen, naar de financiën van de gemeente Maastricht? Zo nee, waarom niet? Zo ja, op welke termijn denkt u dit onderzoek af te kunnen ronden? 6. Zijn er andere aanleidingen voor de provincie om opnieuw onderzoek te doen, of te laten doen, naar de financiën van de gemeente Maastricht? Zo ja, welke aanleidingen zijn dat en op welke termijn denkt u dit onderzoek af te kunnen ronden? 7. Het meerjarig repressief toezicht loopt nog tot en met het begrotingsjaar 2021. Voldoet Maastricht nog steeds aan de voorwaarden voor meerjarig repressief toezicht? Zo ja waarom? Zo nee, waarom niet? 8. Kan en gaat de Provincie de in 2018 toegekende toezichtsvorm van meerjarig repressief toezicht bij de gemeente Maastricht tussentijds wijzigen? 9. In het financieel verdiepingsonderzoek heeft u een aantal aandachtspunten opgenomen met betrekking tot het sociaal domein, inzet van BUIG-middelen, verbonden partijen, omgevingswet en bezuinigingen/ombuigingstaakstellingen. Bent u van mening dat Maastricht voldoende gedaan heeft met deze aandachtspunten?

Het bericht Ook vragen over tekorten Maastricht in Provinciale Staten verscheen eerst op PvdA Maastricht.

Bericht uit de fractie

PvdA PvdA Maastricht 08-07-2020 09:47

Dinsdagavond 7 juli jl.  is bekend geworden dat Belinda Bakkes, burgerlid voor PvdA Maastricht, is benoemd tot griffier van de gemeenteraad in Maasgouw. In de eerste plaats zijn felicitaties daarvoor op z’n plaats.  Het betekent echter ook dat Belinda onze fractie verlaat. Christel de Vrede – van Gool, nu burgerlid ter vervanging van Didier Jacobs, die gedurende het ziekteverlof van Anita van Ham raadslid was, zal nu als burgerlid aanblijven. Vanaf woensdag 8 juli komt bovendien Anita van Ham na ziekteverlof weer terug in de raad als raadslid. Als gevolg daarvan zal Didier Jacobs weer in de rol van burgerlid onze fractie versterken.

Belinda, dank voor je inzet voor de PvdA Maastricht, we gaan je missen in de fractie.

 

Anita van Ham laat u bij haar terugkeer in de raad het volgende weten:

Na een voor mij gevoel enorm lange afwezigheid en na intensieve maar zeer effectieve fysiotherapie zal ik deze maand mijn werkzaamheden als raadslid hervatten. 

Uiteraard sta ik te popelen om met veel energie en enthousiasme die stok terug over te nemen. Want stokje kun je die extreem zware klus waar we met z’n allen voor staan niet noemen. Ik zal dan ook samen met de fractie en de steunfractie verder aan de slag gaan. Oók tijdens de zomervakantie, want er is geen tijd te verliezen. 

Met dank dat ik de mogelijkheid heb gehad om de tijd te nemen die ook echt wel nodig was om te herstellen. En daarbij zeker ook dank aan Didier Jacobs voor zijn inzet als raadslid.

En nu weer aon de geng veur Mestreech!

 

 

Het bericht Bericht uit de fractie verscheen eerst op PvdA Maastricht.

KPMG-debat: een terugblik door Maren Slangen

PvdA PvdA D66 Maastricht 18-06-2020 18:08

Elf-en-een-half uur. Dat was hoe lang het debat duurde over het zeer kritische rapport dat KPMG schreef over het Maastrichtse sociaal domein. Een rapport waarvoor men politieke verantwoordelijkheid had moeten nemen. Maar verder dan een mea culpa en belofte voor beterschap kwam het niet. Een motie van afkeuring van een aantal oppositiepartijen haalde het niet.

Nu, een aantal weken later kan ik erover schrijven zonder lelijke woorden te gebruiken (dat mag namelijk niet in een mail aan de leden…), maar mijn boosheid, teleurstelling en misschien zelfs wel verdriet is er nog steeds.

De wethouders lijken nog steeds niet echt wakker te zijn geschud: tijdens de eerste debatronde op 27 mei jl. werd naar iedereen gewezen behalve naar het college zelf. Van zelfreflectie was weinig sprake. “Wij reageren goed” aldus wethouder Bert Jongen (D66). Maar hoe kan het tekort dan zó zijn opgelopen én medio 2019 als een enorme verrassing zijn gekomen? Een verbeterplan waarover werd gerept kon eigenlijk nauwelijks toegelicht worden, en begeleiding van een extern bureau bij de ontwikkeling van de organisatie? Ook daar kon men weinig over zeggen. En dan het aantal zorgaanbieders: een grote zorg van de PvdA. De hoeveelheid zorgaanbieders in Maastricht maakt het onmogelijk om goed te controleren, wat het onderzoek van onze fractie naar de zorgdossiers van 2015 en 2016 ook wel bevestigde. Miljoenen euro’s lijken niet te zijn verantwoord. Hoe weten we dan dat ze aan zorg zijn besteed? Het college ontkent dat er geld ‘weg’ is, maar erkent dat de controle beter moet. Ook daar wordt aan gewerkt, maar hoe en wat… dat bleef uiteraard in het midden.

Het KPMG-debat was voor mij – als benjamin van de fractie – een bijzonder debat om te voeren. Het heeft me laten zien dat wanneer je op inhoud speelt, en zorgt dat je je informatie scherp voor de geest hebt, je niet zo snel van je stoel te blazen bent door een paar wethouders. Ik geloof dat er veel moet gebeuren om het systeem waar KPMG zoveel kritiek op heeft te veranderen. Daaraan ten grondslag ligt wat mij betreft een visie die we als gemeente moeten bepalen: waarin wíj de kaders stellen, en ons niet laten leiden door zorgaanbieders. Een visie met heldere financiële kaders die ertoe leidt dat de zorg in Maastricht goede en betaalbare zorg is. En blijft.

Kort wil ik in deze mail ook mijn dank uitspreken aan de meelezers op dit dossier: zowel binnen als buiten de fractie heeft een aantal mensen mij enorm prettig geholpen en gecoacht om het PvdA-geluid die elf-en-een-half-uur lang te laten horen. En dat is fijn, want we doen dit samen.

Mocht u willen reageren op dit bericht of iets delen over de zorg in Maastricht, dan kunt u mij altijd bereiken via maren.slangen@gemeenteraadmaastricht.nl.

Maren Slangen raadslid

 

Voor wie de bijdrage van de PvdA in dit debat na wil lezen: in de bijlage bij deze mail vindt u de eerste en tweede termijn van de inbreng in het debat (gesproken woord geldt). Terugkijken van het debat kan via de website van de gemeente Maastricht: eerste deel op 27 mei jl. en tweede deel op 3 juni jl. en afronding op 9 juni jl. (stemming motie van afkeuring vanaf minuut 33.40).

Het bericht KPMG-debat: een terugblik door Maren Slangen verscheen eerst op PvdA Maastricht.

Open brief: actieve lobby in Den Haag moet voor kwetsbare burgers

PvdA PvdA Partij voor de Vrijheid Maastricht 17-06-2020 08:34

De gezamenlijke oppositie maakt zich zorgen over de lobby van Maastricht in Den Haag voor meer geld en deed een dringende oproep in een open brief aan het college.

Op 2 juli a.s. vindt er in de Tweede Kamer een algemeen overleg plaats over de financiële positie van gemeenten[1]. Het moment om als Maastricht je stem te laten horen over de financiële nood in onze gemeente. Het zou een goed signaal zijn wanneer het kabinet en de leden van de vaste Kamercommissie vanuit onze gemeente nader inzicht krijgen in de problemen die onze gemeente op financieel gebied spelen, hoe groot die problemen (in bedrag) zijn en wat dit mogelijk voor gevolgen heeft voor de inwoners.

Ook is er inmiddels een website in de lucht “stoplokalebezuinigingen.nl” om een en ander kracht bij te zetten. Daarnaast maakte recent onderzoek duidelijk dat Limburg economisch flink getroffen is door Corona.[2] Alle reden dus voor een stevige lobby richting Den Haag. We hopen dat u deze handschoen op wilt pakken, want tot op heden horen we u wel heel vaak klagen over de financiën uit Den Haag, maar moeten we constateren dat uw lobby richting Den Haag nu niet echt stevig te noemen is.

Wij ontvangen graag een afschrift van de brief die u aan Den Haag gaat verzenden. Ook wij zijn namelijk zeer benieuwd hoe de gemeente er op dit moment financieel voorstaat. Hoewel bij de raad het budgetrecht rust, heeft u tot op heden weinig actie ondernomen om de raad adequaat te informeren over de financiële situatie. De vragen die hierover namens de oppositie zijn gesteld, wenst u kennelijk ook niet binnen de termijn van zes weken te beantwoorden. Daarnaast hadden wij de monitor Sociaal Domein al lang moeten ontvangen. U stelt in uw tijdsschema nav het KPMG debat dat de raad deze monitor in juli ontvangt, maar het eerlijke verhaal is natuurlijk dat deze monitor daarmee ook te laat aan de raad wordt gezonden.

Deze week is er ook een stevige oproep vanuit de steden richting Den Haag gegaan voor wat betreft de gevolgen van Corona voor de kwetsbare wijken.[3] Grote afwezige in dit rijtje: onbegrensd en ontspannen Maastricht met een gat in de begroting van meer dan €15 miljoen. Wij zijn hier nogal verbaasd over en vragen ons af waarom

Maastricht deze oproep van de andere steden niet mee heeft ingediend of speelt Maastricht in het speelveld van VNG en G40 nog nauwelijks een rol, nu wij niet in het bestuur vertegenwoordigd zijn?

Met vriendelijke groet,

Manon Fokke, PvdA Tiny Meese, PVM René Betsch, PVV Jos Gorren, SAB John Gunther, Groep Gunther Bennie van Est, 50PLUS Alexander Lurvink, Groep Alexander Lurvink Simona Maassen, Groep Simona Maassen Kitty Nuyts, Liberale Partij Maastricht

 

[1] https://www.tweedekamer.nl/debat_en_vergadering/commissievergaderingen/details?id=2019A05329

[2] https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200614_00164170/rabobank-in-prognose-limburg-zwaar-de-pineut-door-corona

[3] https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/burgemeesters-coronacrisis-treft-kwetsbare-wijken-hard-1-25-miljard-euro-nodig-voor-actieplan~be9f35fc/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

 

Het bericht Open brief: actieve lobby in Den Haag moet voor kwetsbare burgers verscheen eerst op PvdA Maastricht.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.