Nieuws van politieke partijen over ChristenUnie inzichtelijk

193 documenten

Verkeer in Kamerik – Berkenlaan

Inwonersbelangen Inwonersbelangen ChristenUnie Woerden 09-02-2024 19:24

Verschillende bewoners van de Berkenlaan, Meidoornlaan en Goudenregenlaan in Kamerik maken zich zorgen over de verkeersveiligheid in de Berkenlaan. De bewoners hebben hierover contact gezocht met de ChristenUnie-SGP en Inwonersbelangen. 

Alternatieve route Beukelaan

Er loopt een fietsroute door de Meidoornlaan en er is veel gemotoriseerd verkeer. Op sommige momenten is het spits bijv. rond 4 uur, omdat er veel klusbusjes rijden of in de ochtend als mensen naar het werk gaan en de kinderen naar school fietsen.

Een aantal jaren geleden is er een alternatieve route gemaakt voor het doorgaande verkeer via de Beukenlaan. De Berkenlaan wordt ondanks de alternatieve route nog steeds gebruikt als doorgaande weg waar (te) hard gereden wordt en gevaarlijke situaties ontstaan. De bewoners zijn al enige tijd in gesprek met het dorpsplatform en met de gemeente, maar de bewoners, het dorpsplatform en gemeente komen niet tot elkaar als het gaat om een doelmatige oplossing.

https://inwonersbelangen.nl/verkeer-in-kamerik-berkenlaan/Verkeer Kamerik

Onlangs is een bord doorgaand verkeer geplaatst om automobilisten te duiden dat de Beukenlaan de doorgaande weg is en niet de Berkenlaan. Echter, het bordje is geplaatst aan de achterzijde van een verkeersbord en staat aan de linkerkant van de weg, voorbij de bocht. Wij verwachten niet dat dit bordje een groot verschil zal gaan maken. Dit ook omdat er al borden 30 km zone en ‘verboden in te rijden voor vrachtverkeer en tractoren’ geplaatst zijn maar weinig effect hebben. 

Vragen over verkeer in Kamerik

De ChristenUnie-SGP en Inwonersbelangen hebben de volgende vragen voorgelegd aan het college:

Is het college op de hoogte van de klachten van de inwoners van de Berkenlaan en omgeving? Klopt het dat er onderzoek is gedaan naar het afsluiten van de Berkenlaan? Zo ja, wat zijn hiervan de resultaten? Wordt de 30-km zone en het verbod op vrachtverkeer en tractoren gehandhaafd? Met andere woorden, worden er controles uitgevoerd? Zo ja, hoe vaak en wat zijn de resultaten? Zo nee, waarom niet? Is het college bereid om dit alsnog te doen in samenwerking met de handhaving(sinstanties)? Wat beoogt het college met het bordje ‘Doorgaand verkeer’ te bereiken? Is het college van mening dat dit tot verandering van rijgedrag leidt? Welke mogelijkheden ziet het college om het doorgaande autoverkeer over de Berkenlaan te ontmoedigen of de doorgaande route te blokkeren? Bijvoorbeeld in de herinrichting van de Berkenlaan. Is het college bereidt om samen met de bewoners en het dorpsplatform te zoeken naar een doelmatige oplossing?

Lees hier de vragen op website van de gemeente.

Het bericht Verkeer in Kamerik – Berkenlaan verscheen eerst op Inwonersbelangen.

Inloopavond Schans Buitenwacht

ChristenUnie ChristenUnie Kampen 12-09-2023 20:26

https://kampen.christenunie.nl/k/n37467/news/view/1462754/631962/Beeldkwaliteitsplan Schans Buitenwacht 2023.jpg

Op woensdag 13 september a.s. vindt er een inloopavond plaats over de tijdelijke maatregelen die in Schans-Buitenwacht worden uitgevoerd.

Aannemer NTP en de gemeente Kampen zijn dan aanwezig om toelichting te geven en vragen te beantwoorden. Er zijn tekeningen waarop de tijdelijke maatregelen te zien zijn. U bent van harte welkom tussen 19.00 en 20.30 uur in ’t Danshuus en de Vinkehorst, Burgemeester van Engelenweg 100 in IJsselmuiden.

Vanaf maandag 2 oktober start aannemer NTP met de werkzaamheden voor de tijdelijke maatregelen. In de periode tot en met de kerst 2023 worden een tijdelijke inrit, tijdelijke parkeerplaatsen en een tijdelijke fietsenstalling aangelegd. Dit is nodig om in de bestaande situatie delen af te kunnen breken, zodat later hier de nieuwe inrichting gebouwd kan worden.

Omgevingsapp NTP

Vanaf 15 september 2023 kunt u actueel geïnformeerd blijven. Download daarvoor gratis de omgevingsapp van NTP. Deze vindt u in de appstore van uw smartphone. Gebruik hierbij de zoekterm “Schans-Buitenwacht” of scan de QR-code die op het bouwbord te vinden zal zijn.

Minister Harbers neemt besluit over vervolgaanpak N50 Kampen-Ramspol

ChristenUnie ChristenUnie Kampen 28-06-2023 07:53

https://kampen.christenunie.nl/k/n37467/news/view/1460591/631962/IMG_20230508_140549576_HDR.jpg

Minister Harbers (Infrastructuur en Waterstaat) heeft een besluit genomen over de verdere aanpak van de N50. Het besluit gaat over het deel Kampen-Ramspol. Op basis van het besluit werkt het ministerie plannen uit om dit deel van de N50 opnieuw in te richten en daarmee de verkeersveiligheid te vergroten. Voor het project is € 21 miljoen beschikbaar gesteld. De uitvoering staat gepland voor de periode 2028-2031.

Rijkswaterstaat heeft samen met onder andere de gemeente Kampen verschillende scenario’s uitgewerkt voor de aanpak van de weg. Voor de N50 is gekozen voor het meest veilige scenario met een rijbaanscheiding met geleiderails en brede obstakelvrije bermen. De uitwerking van de plannen start in het derde kwartaal van 2023. De uitvoering staat gepland voor de periode 2028 tot uiterlijk 2031. Het ministerie ging eerder uit van 2025/2026 voor de start van de uitvoering.

De tussenliggende periode is nodig voor onderzoeken (waaronder stikstofonderzoek), het maken van detailontwerpen en de aanbesteding van de werkzaamheden. De nieuwe planning is realistisch en kan mogelijk nog worden versneld. De maatregelen worden zo uitgevoerd dat een eventuele verbreding naar 2 rijstroken in beide richtingen op dit wegdeel in de toekomst mogelijk is.

Filewaarschuwingssysteem en gedragsaanpakOmdat het een aantal jaren duurt voordat de grootschalige maatregelen worden uitgevoerd, werkt het ministerie voor de korte termijn extra maatregelen uit. Op deze manier wil het ministerie ook in de tussenliggende periode kansen benutten om de verkeersveiligheid te verbeteren. Het gaat om de aanleg van een filewaarschuwingssysteem op dit deel van de N50 en een gedragsaanpak. De maatregelen voor de korte termijn worden nu verder uitgewerkt. De minister neemt daarover naar verwachting in 2024 een besluit.

Wethouder verkeer en mobiliteit Richard Boddeus: “De aanrijdingen op de N50 hebben vaak fatale gevolgen. Dit heeft grote impact op de betrokkenen, nabestaanden, hulpverleners en de omgeving. Ik ben blij dat het ministerie onze zorgen serieus neemt en dat de verdere aanpak van de N50 doorgaat. Voor andere wegen in de provincie, zoals de N35, is dat helaas niet het geval. Jammer genoeg kunnen de maatregelen niet eerder worden uitgevoerd. Er is voor de N50 tussen Kampen en Ramspol gekozen voor de meest veilige inrichting. Dit sluit aan bij de verbeteringen die in de toekomst volgen op andere delen van de N50, waaronder de verbreding tussen Kampen en Kampen-Zuid.. Samen met de provincie blijf ik mij inzetten voor een veilige N50.”

Verbreding Kampen – Kampen-ZuidHet ministerie heeft besloten om beschikbare middelen te gebruiken voor beheer en onderhoud in plaats van voor nieuwe wegenprojecten. Hierdoor was onzeker of de geplande verbreding van de N50 tussen Kampen en Kampen-Zuid naar 2 rijstroken in beide richtingen door zou gaan. Dit staat nu niet meer ter discussie. De uitvoering hangt nog wel af van diverse ontwikkelingen, waaronder de beschikbaarheid van stikstofruimte.

Het afgelopen jaar zijn tijdelijke maatregelen genomen om het deel Kampen – Kampen-Zuid veiliger te maken. De maximum snelheid is verlaagd naar 80 kilometer per uur en er zijn een rijbaanscheiding en bermverharding aangebracht. Daarnaast worden kleine maatregelen gerealiseerd tussen Kampen-Zuid en knooppunt Hattemerbroek. De planning voor deze werkzaamheden is op dit moment nog niet bekend.

Wat ging er vroeger eigenlijk mis bij de Mandelabrug?

ChristenUnie ChristenUnie Zoetermeer 22-05-2023 19:26

https://zoetermeer.christenunie.nl/k/n6776/news/view/1459816/517797/Nelson Mandelabrug

We weten nog allemaal hoe halsoverkop de Mandelabrug eind vorig jaar gesloten werd. Bouwfouten zorgden ervoor dat Zoetermeers' bekendste brug direct dicht moest. Na forse ingrepen kon weken later de brug weer in gebruik worden genomen. Dat kostte veel geld en zorgde voor veel overlast. De gemeenteraad wil onderzoek naar hoe de zaken toen zijn gelopen. De ChristenUnie-SGP in Zoetermeer wil ook dat nóg verder wordt teruggekeken. Wat is er in het verleden eigenlijk allemaal misgegaan, waardoor de bouwfouten konden ontstaan?

Vooropgesteld: wij zijn blij dat het uiteindelijk is afgelopen zonder ongelukken. Maar het had zo anders kunnen zijn. Om die reden wil de gemeenteraad dat er goed wordt gekeken naar het handelen van de burgemeester en wethouders, eind 2022. De ChristenUnie-SGP wil verder onderzoek. Want de eigenlijke oorzaak blijft zo onbesproken. 

Raadslid Rick van Rumpt daarover: 'Wij zijn blij dat, nu de rust weer een beetje is teruggekeerd, een externe partij onderzoek gaat doen naar de situatie rond de Mandelabrug. De voorliggende onderzoeksvragen lijken nu met name zijn gericht op het handelen nadat bekend is geworden dat er problemen met de brug waren. Wat ons betreft kijken wij ook naar het ontstaan van de situatie voordat de problemen bekend werden. Mogelijk dat we daar ook nog lessen uit kunnen leren.'

Werkbezoek A16 Rotterdam

ChristenUnie ChristenUnie Lansingerland 08-04-2023 10:18

https://lansingerland.christenunie.nl/k/n10584/news/view/1457768/113707/Tunnelbak A16 technische ruimte

Op vrijdag 31 maart waren we als gemeenteraad uitgenodigd door Rijkswaterstaat en De Groene Boog om een kijkje te nemen als gemeenteraad bij de A16 die nu wordt aangelegd. We kregen een uniek kijkje in de tunnel nu er nog in gebouwd wordt. Vanaf het najaar van dit jaar gaan we al over het snelwegdeel langs het vliegveld rijden en wordt de Doenkade omgevormd tot fietspad. Eind 2025 gaat dan de tunnel ook echt open en kunnen we vanuit Berkel en Bergschenhoek met een directe verbinding naar knooppunt Terbregseplein rijden. Voor de bereikbaarheid van Rotterdam en onze regio is het een grote plus, maar uiteraard houden wij onze zorgen over hoe het zal gaan met het onderliggend wegennet, zoals de N209, zodra de A16 opent. Hieronder vindt u een paar foto’s van ons bezoek om u ook een indruk te geven van hoe het eruit komt te zien.We zijn onder de indruk van het vakmanschap en de toewijding van medewerkers voor dit project. Ben je ook benieuwd wat er nu allemaal gebeurt om de nieuwe verbindingsweg te realiseren? Kijk eens op https://www.a16rotterdam.nl/default.aspx of breng een bezoek aan de Expo A16 Rotterdam. 

 

https://lansingerland.christenunie.nl/k/n10584/news/view/1457768/113707/Groepsfoto bezoek A16

https://lansingerland.christenunie.nl/k/n10584/news/view/1457768/113707/Tunnelbak A16

https://lansingerland.christenunie.nl/k/n10584/news/view/1457768/113707/Tunnelbak A16

https://lansingerland.christenunie.nl/k/n10584/news/view/1457768/113707/Tunnelbak A16 in de maak

https://lansingerland.christenunie.nl/k/n10584/news/view/1457768/113707/Tunnelbak A16 machinedeel

Toekomst N201

ChristenUnie ChristenUnie DENK De Ronde Venen 23-12-2022 20:58

Al vele jaren wordt er gesproken over de knelpunten in de N201. Denk dan aan de bocht bij Hofland, het viaduct bij Vinkeveen en de aansluitingen op de A2. Inmiddels heeft de provincie een knoop doorgehakt en een maatregelenpakket samengesteld. Dat is begin december door de Provinciale Staten goedgekeurd. Maar nu is de gemeente nog aan zet.

Want onderdeel van die maatregelen is het strekken van de bocht bij Hofland. Alleen daar is een grondruil met de gemeente voor nodig en de provincie vraagt de gemeente ook om een financiele bijdrage. De grondruil zal om niet gebeuren, maar de provincie geeft geen onderhoudspot mee voor het overgedragen wegdeel. En de gemeente moet aanvullend 1 miljoen bijdragen. Totale kosten belopen dan ca 2, 5 miljoen. Het college heeft in de raad van 20 december dus goedkeuring van de raad hiervoor gevraagd.

De raad, en ook de ChristenUnie-SGP, heeft hiermee ingestemd. Temeer omdat daarmee het knelpunt bij Hofland eindelijk wordt opgelost. Maar in het pakket zitten ook nog een aantal andere maatregelen. En de Staten hebben in haar vergadering nog een motie aangenomen waarmee alsnog een fietstunnel onder de N201 gerealiseerd zal worden. Wel is het zaak om dit warm te houden, zeker ook met de statenverkiezingen op komst. Een nieuwe Provinciale Staten zou na maart zomaar eens wat anders kunnen besluiten door bijvoorbeeld dat tunneltje toch te schrappen.

Voor meer informatie over het totale pakket: zie https://www.provincie-utrecht.nl/onderwerpen/mobiliteit/wegenprojecten/toekomst-n201-amstelhoek-vreeland

ChristenUnie-SGP stelt vragen over nieuwbouwproject De Nieuwe Tuin in Heenweg

ChristenUnie ChristenUnie Westland 01-11-2022 13:00

Onze fractie is benaderd door bezorgde bewoners uit de Heenweg naar aanleiding van het nieuwbouwproject De Nieuwe Tuin, met name over het bouwverkeer dat gebruik moet maken van de Tulpstraat en Hyacinthstraat.

De huizen in Heenweg zijn gebouwd op staal. In het verleden is schade ontstaan aan diverse woningen door zwaar vrachtverkeer.  Een aantal jaren geleden is hiervoor een oplossing gevonden door de aanleg van de Laan van de Heilige Lambertus en geldt sinds die tijd in Heenweg een verbod voor vrachtverkeer. Uit een globale berekening door de verontruste bewoners blijkt dat er gedurende het gehele bouwtraject 1.300 tot 1.400 vrachtwagens door de Tulpstraat en Hyacinthstraat zullen rijden voor het aan- en afvoeren van materialen, ondanks het verbod.   

https://www.cusgpwestland.nl/christenunie-sgp-stelt-vragen-over-nieuwbouwproject-de-nieuwe-tuin-in-heenweg/

De bewoners hebben inmiddels contact gezocht met de gemeente en de bouwmaatschappij om hun zorgen te uiten en hierover in gesprek te gaan. Het is zeker niet hun intentie om het plan te vertragen.

Met de bouwmaatschappij heeft inmiddels een eerste gesprek plaatsgevonden. De gemeente heeft  tot op heden niet gereageerd, ook niet na een herhaald verzoek.

Dit leidt bij ons tot de volgende vragen:

Wat is de reden dat de gemeente niet heeft gereageerd op de brief van de bewoners van Heenweg en bent u alsnog bereid met hen in gesprek te gaan?De bouwmaatschappij blijkt niet op de hoogte te zijn van het verbod voor vrachtverkeer in Heenweg en ook niet van de schade die in het verleden is ontstaan door vrachtverkeer. Kunt u  nader toelichten waarom u als gemeente in gebreke bent gebleven en hoe u dit probleem gaat oplossen?Er is een definitief schouwingsrapport opgesteld. Uit informatie van bewoners blijkt dat bij diverse woningen geen schouwing heeft plaatsgevonden. Hoe kunt u dit verklaren en wat gaat u eraan doen om dit te herstellen?Wat gaat u doen om de onrust bij de bewoners weg te nemen? 

Gezien de onrust bij bewoners en de urgentie om die zo snel mogelijk weg te nemen, zien wij uw antwoord graag zo spoedig mogelijk maar in ieder geval binnen de daarvoor gestelde termijn tegemoet.

Namens fractie ChristenUnie-SGP Westland

Ad van Harmelen, fractievoorzitter

Verbetering veiligheid N50 heeft hoogste prioriteit

ChristenUnie ChristenUnie Kampen 23-04-2022 15:27

https://kampen.christenunie.nl/k/n37467/news/view/1422261/631962/278893225_294626206184648_7262182815605626491_n.jpgDit is een gezamenlijk bericht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, provincie Overijssel en de gemeente Kampen

Op dinsdag 19 april 2022 heeft er op de N50 bij Kampen een tragisch ongeval plaatsgevonden waarbij twee dodelijke slachtoffers te betreuren zijn. Ons diepste medeleven gaat uit naar nabestaanden van de slachtoffers van dit ongeval. We weten nog niet wat er exact gebeurd is, de politie doet nog onderzoek. De locatie van het ongeval is onderdeel van de planuitwerking op de N50 tussen Kampen en Kampen-Zuid. Het project treft maatregelen voor zowel de verkeersveiligheid als de doorstroming. Het tracé wordt verbreed naar twee rijstroken in beide richtingen en er wordt rijbaanscheiding aangelegd.

Vanwege de uitspraak van de raad van State over stikstof bij de Via15 is eerder het ontwerp Tracébesluit nog niet genomen. Daardoor zijn de werkzaamheden vertraagd. Dit kabinet heeft naar aanleiding van deze uitspraak afgelopen zomer besloten dat de uitstoot die het project veroorzaakt moet worden gecompenseerd binnen een omtrek van 25 km. Dit project op de N50 is een van de projecten die nu weer met prioriteit wordt opgepakt.

Minister Harbers: “Omdat het gezien de procedures nog een lange tijd duurt voor er maatregelen worden getroffen wil ik samen met de regio kijken welke maatregelen in de tussentijd al genomen kunnen worden om de verkeersveiligheid te verbeteren. Ik wil hier zo snel mogelijk een besluit over nemen zodat de veiligheid op deze weg eerder verbeterd kan gaan worden.”

Gedeputeerde Boerman van de provincie Overijssel en burgemeester De Rouwe van de gemeente Kampen zien dit als een stap voorwaarts ter verbetering van de veiligheid op de N50. Het onderwerp staat al jaren hoog op de agenda in de regio en het recente ongeval laat deze urgentie opnieuw zien.

https://www.kampen.nl/nieuws/verbetering-veiligheid-n50-heeft-hoogste-prioriteit

F35 Hengelo-Enschede nadert voltooiing

ChristenUnie ChristenUnie Enschede 12-03-2022 07:29

https://enschede.christenunie.nl/k/n10023/news/view/1419844/43676/F35 - 1.jpgWe zijn volop bezig met de voorbereiding voor het bouwen van fietsbruggen over de Lambertus Buddestraat en over de Tubantiasingel.

Inwoners fietsen straks op spoorhoogte langs de Spoordijkstraat richting de busgarage aan de Noordkant van ons Station. Op deze manier sluiten we de bestaande trajecten van de F35 fietssnelweg op elkaar aan en ontstaat er een comfortabele manier om van Hengelo naar het centrum van Enschede te fietsen. En wie wil dat nou niet? 🙂 Langs het tracé komt een nieuw groenplan met o.a. nieuwe bomen, hiermee geven we ook de openbare ruimte de nodige kwaliteitsimpuls. 

We werken nauw samen met de provincie Overijssel aan een veilige en snelle fietsverbinding van Zwolle, dwars door Enschede, naar Münster. Bestaande delen van de F35 worden nu in Enschede met elkaar verbonden. Met de twee fietsbruggen leggen we de laatste schakels in de directe verbinding van Hengelo naar Enschede. Op dit deel van het traject kruist de F35 twee belangrijke autoverbindingswegen. Op deze plekken scheiden we straks het fiets- en autoverkeer. Dit verbetert zowel de doorstroming als de verkeersveiligheid voor automobilisten en fietsers en daarnaast zal de nieuwe beplanting bijdragen aan meer variatie, biodiversiteit en beter bestand zijn tegen het veranderende klimaat. 

ChristenUnie-SGP stelt vragen over flitsbezorging in Zoetermeer

ChristenUnie ChristenUnie DENK Zoetermeer 26-02-2022 22:22

https://zoetermeer.christenunie.nl/k/n6776/news/view/1416953/517797/Flitsbezorging.jpegMaandag 7 februari 2022 hebben wij schriftelijke vragen gesteld aan het college van burgemeester en wethouders over flitsbezorging in Zoetermeer. De aanleiding voor deze vragen is dat flitsbezorging als boodschappen bezorgservice flink in opkomst is.

In ons land zijn er steeds meer flitsbezorgers actief. Denk aan bedrijven zoals Flink, Gorillas, Getir en Zapp. In eerste instantie vooral in de grote steden zoals Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Maar de flitsbezorgers breiden snel uit. Ook in Zoetermeer is deze snelle boodschappen bezorgservice inmiddels beschikbaar. Binnen 10 minuten na bestelling worden de boodschappen bezorgd. Gemak en snelheid, tegen een lage prijs.Om zo snel te kunnen leveren openen flitsbezorgers kleine distributiecentra midden in het centrum van een stad of in woonwijken, om zo dicht mogelijk bij hun klanten te zijn. Deze distributiecentra van flitsbezorgers worden ook wel ‘darkstores’ genoemd, omdat de ramen bijna altijd zijn afgeplakt met zwart plastic. Vaak zijn deze darkstores gevestigd in panden die voor gewone winkels zijn bedoeld.Voor klanten van deze flitsbezorgers is het fijn dat hun boodschappen binnen 10 minuten geleverd kunnen worden. Maar buurtbewoners van deze darkstores klagen vaak over de negatieve gevolgen, zoals drukte, geblokkeerde stoepen, geluidsoverlast en verkeershinder. Want er vinden rondom darkstores veel transportbewegingen plaats, ook buiten de reguliere winkelstijden. Maar ze hebben geen bezoekers.Gemeenten hebben nog niet veel mogelijkheden om flitsbezorging vanuit darkstores te reguleren. Dit omdat ze tussen supermarkten en gewone winkels in vallen. Dus de flitsbezorgers geven wel de bijkomende overlast zoals van supermarkten, maar ze hebben niet dezelfde vergunning.De grote steden in Nederland geven aan overvallen te zijn door de opkomst van de bezorgaanbieders. Daarom zetten deze steden bijvoorbeeld vaker handhavers in om de overlast van flitsbezorgers terug te dringen.De gemeente Amsterdam heeft eind januari 2022 zelfs besloten om een jaar lang geen nieuwe darkstores toe te laten. De gemeente Rotterdam volgde dit voorbeeld al snel en kondigde begin februari 2022 aan dat nieuwe darkstores voorlopig niet meer zijn toegestaan. De Rotterdamse gemeenteraad heeft besloten om komend jaar te bekijken of en onder welke voorwaarden er nieuwe darkstores kunnen komen.Omdat het een kwestie van tijd lijkt voordat flitsbezorging in Zoetermeer groter gaat worden heeft de ChristenUnie-SGP fractie het gemeentebestuur gevraagd hoeveel flitsbezorgers er inmiddels in Zoetermeer actief zijn, of de gemeente ook contact heeft met deze in Zoetermeer gevestigde flitsbezorgers en of de gemeente afspraken met hen heeft gemaakt over het parkeren van fietsen, de verkeersveiligheid en de arbeidsomstandigheden van de medewerkers.Daarnaast wil de fractie graag weten wat de visie van het gemeentebestuur is op de opkomst van flitsbezorging en de bijbehorende dark stores, of de gemeente een plan van aanpak klaar heeft liggen om de snelle groei van flitsbezorging in Zoetermeer in goede banen te leiden en onder welke voorwaarden flitsbezorgers zich in Zoetermeer mogen vestigen en darkstores kunnen openen.De fractie is nu in afwachting van de antwoorden van het gemeentebestuur op de gestelde vragen.Update 23-02-2022: De gemeente heeft inmiddels antwoord gegeven op de schriftelijke vragen die wij hebben gesteld over flitsbezorging. Deze antwoorden zijn hier op de website van de gemeente Zoetermeer te lezen.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.