Nieuws van politieke partijen in Zwolle over VVD inzichtelijk

10 documenten

Omgang met inwoners rond kwestie Attentiemastenbeleid moet beter

D66 D66 GroenLinks VVD CDA Zwolle 04-08-2020 17:26

Naar aanleiding van het bericht van inwoners uit de AA-landen dat de gemeente geen actie neemt om de verlichting van de attentiemast die tegen de regels in aanstaat, heeft Sonja Paauw namens onze fractie in juli 2020 vragen gesteld. De antwoorden zijn inmiddels binnen en leiden tot het volgende artikel.

Omgang met inwoners rond kwestie Attentiemastenbeleid moet beter

In 2018 is het Attentiemastenbeleid van de Gemeente Zwolle geëvalueerd nadat het beleid in 2014 was vastgesteld. Attentiemasten met commerciële doeleinden worden door de gemeenteraad kritisch gevolgd. Partijen als D66, Swollwacht, CDA, SP en GroenLinks hebben eerder tegen masten gepleit. Deze partijen, die inmiddels samen 27 zetels hebben, zien de toegevoegde economische waarde van attentiemasten niet. Of zoals D66 het destijds verwoordde bij monde van Claudia van Bruggen: “Sterker nog het schaadt de aantrekkelijkheid van onze stad en daarmee onze economie.” William Dogger liet tijdens de besluitvorming over de evaluatie van het attentiemastenbeleid in zijn rol als fractievoorzitter van Swollwacht horen “Dat het een kulverhaal van het college is dat het succes van ondernemerschap af zou hangen van een attentiemasten. Als dat zo is kunnen ze beter de stekker eruit halen.”

Inmiddels bestaat het politiek gevoelige attentiemastenbeleid een aantal jaar. Op basis van dit beleid mag o.a. de verlichting ’s nachts niet aan. Niet alleen de gemeenteraad, ook inwoners die bij de mast aan de A28 wonen in de AA-landen hebben hier sterk voor gepleit. Wethouder De Heer (VVD) heeft hen destijds de belofte gedaan dat de betreffende mast bij het Foodcourt ‘s nachts uit zou zijn. Dit is tevens opgenomen in de vergunning van de eigenaar van de mast.

Verbazingwekkend hoe gemeente omgaat inwoners

Wat schetst onze verbazing? In juni krijgen wij van inwoners te horen dat de mast fel verlicht is, ook ’s nachts. De eigenaar van de mast houdt zich dus niet aan de regels. De gemeente zal de ondernemer hier wel op wijzen en handhaven denk je dan. Nou.. nee dus. Wat doet de gemeente wel? Zij zegt tegen de inwoners die vragen om handhaving dat zij dan een handhavingsverzoek moeten indienen! Je zou toch zeggen dat als je weet dat er regels overtreden worden, die na hevige politieke discussie tot stand zijn gekomen, dat je dan als gemeente gewoon gaat handhaven. Daarbij, ook als het niet politiek gevoelig zou zijn, moet je handhaven. Een verkeerd geparkeerde auto krijgt zijn bekeuring direct, daar is ook geen handhavingsverzoek voor nodig.

Democratische wil wordt niet in de praktijk gebracht

In de gemeenteraad wordt veelvuldig aangegeven dat de raad een flexibele, meedenkende, maatwerk leverende en ook goed handhavende overheid wil. Waarom wordt dit niet in de praktijk gebracht? Zo moeilijk is het toch niet om (in dit geval) een ondernemer hierop aan te spreken? Waarom maakt de gemeente het burgers lastig door om handhavingsverzoeken te vragen. Opmerkelijk is ook nog het feit dat de gemeente, nadat de betreffende inwoners een dergelijk verzoek hadden opgesteld, aangaf dat ze geen belanghebbende zouden zijn en dat het verzoek dus niet ontvankelijk is. Begrijpt u het nog? Zeg dat dan meteen, dan hadden de inwoners zich de moeite kunnen besparen!

D66 wil verbetering zien

Naar aanleiding van dit hele verhaal heb ik namens de D66 fractie voor de zomervakantie vragen gesteld aan het college: 1. Is de gemeente bereid om over te gaan tot strikte handhaving van het betreffende voorschrift? Zo nee, waarom niet? 2. Waarom moeten inwoners een handhavingsverzoek doen bij het overtreden van regels door derden en gaat de gemeente niet zonder deze tussenstap over tot handhaving?

Het antwoord doet me goed. De gemeente gaat nu wel over tot handhaving. Waarom dit gegaan is zoals het gegaan is, blijft onduidelijk. Het college geeft aan dat het ook over de verdeling van handhavingscapaciteit gaat. Maar je maakt mij niet wijs dat het contact met betreffende ondernemer zo slecht is dat de kwestie over de verlichte attentiemast niet even aangekaart had kunnen worden. Op deze manier kost het inwoners heel veel tijd en frustratie. Vorig jaar de Noorderkolkbruiloft, nu de attentiemast, iedere keer blijkt dat handhaving moeilijk is voor de gemeente. Dit, en de manier waarop er vervolgens met inwoners wordt omgegaan moet echt beter.

Debatbijdrage vuurwerk Zwolle

PvdA PvdA VVD Zwolle 03-06-2020 17:49

364 dagen maken we ons terecht druk over ballonnenvervuiling, ongevallen- en gezondheidspreventie, geluidsoverlast bij bijvoorbeeld festivals en liveoptredens in cafés, dierenwelzijn zoals bijvoorbeeld met het reeënverdrinking-preventiebeleid, fijnstof en zware metalen uitstoot door verkeer en bedrijven, watervervuiling  en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

En dan, rondom 1 dag in het jaar, vinden we het moeilijk en ingewikkeld om een relatief korte culturele traditie met vele negatieve maatschappelijke neveneffecten te doen veranderen.

Vorig jaar sprak ik al dat ik hier vier jaar geleden ook al stond als woordvoerder van de PvdA over vuurwerkoverlast te spreken. Toen zei ik: “Helaas moeten we constateren dat we nog weinig verder zijn. In 2015 hadden we het in deze raad al over vuurwerkvrije zones en centrale vuurwerkshows. Eigenlijk zijn we in Zwolle geen meter opgeschoven met een effectief vuurwerkoverlastbeleid en krijgen we nu slechts na vier jaar een evaluatie van de voor- en nadelen van vuurwerkvrijezones en een centraal vuurwerkbeleid. Eerlijk gezegd hadden we op voorhand meer van dit college verwacht met partijen die dierenwelzijn, natuur en milieu en gezondheid belangrijke onderwerpen vinden.”

Dat waren mijn zinnen een jaar geleden. Ik kan nog wel een tijdje doorgaan met mijn bijdrage van vorig jaar en van vijf jaar geleden. Dan verwacht je dat dit college nu toch wel met een echt vuurwerkbeleid komt. Ja, je kunt dit een erg mager beleid noemen. Of misschien wel helemaal geen beleid en ook geen visie waar Zwolle heen wil, zoals een groot aantal partijen vorig jaar aangaven en vroegen.

Nog steeds vindt de Partij van de Arbeid dat er dan ook een integraal vuurwerkbeleid in Zwolle als opstap naar een plaatselijk en landelijk verbod op bezit en gebruik van vuurwerk door particulieren moet komen.

Wij willen dat in 2025 in Zwolle een breed integraal effectief vuurwerkoverlastbeleid is, wat hopelijk synchroon loopt met het landelijk beleid. Wij vragen het college dan ook met een inhoudelijk voorstel voor een integraal vuurwerkbeleid te komen. Wat er nu ligt is geen integraal vuurwerkoverlastbeleid!

Zwolle ga nu eens kijken naar andere gemeenten. Bijvoorbeeld Rotterdam. Daar hebben ze precies het tegenovergestelde georganiseerd dan wat het college voorstelt met betrekking tot die zogenaamde kwetsbare locaties. Daar is het systeem omgedraaid: vuurwerk afsteken mag in principe niet, behalve op een aantal aangewezen plekken. Dit betekent ook dat de gemeente Rotterdam geen vuurwerkvrije zones meer heeft aangewezen, maar vuurwerkzones. Op die manier kun je heel goed toewerken naar een particulier vuurwerkvrij Zwolle. Waarbij in de overgangstijd vuurwerk afsteken een uitzondering is en niet-vuurwerk afsteekgebieden normaal.

Een vergelijking met het rookverbod is gemakkelijk gemaakt. Las net vorige week dat de meeste jongeren geen verkering willen met een roker of rookster. Nu lijkt vuurwerk nog stoer, maar die traditie kan snel veranderen.

En wat ons betreft mag dat educatieprogramma wel meer verbreed worden naar opvoeders en jongvolwassenen. Er zijn al vele onderzoeken gedaan over hoe de bevolking kijkt naar vuurwerk. Zo is een meerderheid (51 procent) van de ondervraagde VVD-leden voor “een landelijk totaalverbod op de verkoop en het zelf afsteken van consumentenvuurwerk”. In die zin zijn de uitkomsten van het Burgerpanel ook veelzeggend. Aanvullend op de huidige uitkomsten zou de Partij van de Arbeid wel eens de mening van het Burgerpanel weten hoe die kijkt naar de afschaffing van particulier vuurwerk op korte en of lange termijn.

Tenslotte, als we al die negatieve effecten op het gebied van natuur, dierenwelzijn, gezondheid, milieu, politie en ambulancebroeders et cetera ook rondom die ene dag in het jaar eigenlijk niet willen zien en die andere 364 dagen wel, hoe geloofwaardig zijn we dan in die andere 364 dagen met ons beleid? College maak alsjeblieft blieft een aantal stappen. En zoals een inspreker het zo mooi verwoordde. Vuurwerk is niet van deze tijd.

Het bericht Debatbijdrage vuurwerk Zwolle verscheen eerst op PvdA Zwolle.

Geen informatiebijeenkomst Lelystad Airport

CDA CDA D66 ChristenUnie PvdA GroenLinks VVD Zwolle 28-02-2020 14:19

CDA Zwolle heeft samen met de oppositiepartijen D66, SP en PvdA geprobeerd om de gemeente Zwolle een informatieavond te laten organiseren met betrekking tot Lelystad Airport. Dit om inwoners en woningcorporaties te informeren over voor- en nadelen en over de mogelijkheden een stuitingsbrief te sturen. Dat is een brief die het recht op het aanvragen van een toekomstige schadevergoeding veiligstelt. Die bijeenkomst komt er niet, omdat de steun ontbreekt van coalitiepartijen ChristenUnie, VVD, Swollwacht én GroenLinks, de laatste verbaasde ons nog het meeste... Als partij vinden we het belangrijk dat u -wat u ook vindt van Lelystad Airport- de juiste informatie krijgt. Het recht op vergoeding van schade verjaart na vijf jaar. In het geval van Lelystad Airport is dit op 1 april 2020. Als je de veroorzaker niet binnen 5 jaar aansprakelijk hebt gesteld, loop je het risico op verjaring en kan je een mogelijke aanspraak op vergoeding van schade kwijtraken. Dus vul de brief in en stuur hem op. Let op: het gaat nu dus niet om het daadwerkelijk claimen van schade. Maar om het veiligstellen van het recht om later eventuele schade te kunnen verhalen. De door SATL gemaakte brief vindt u hier.

Koers college zet aantrekkelijkheid van Zwolle onder druk

D66 D66 GroenLinks VVD Zwolle 06-06-2019 16:56

Het college wam vandaag met de koers voor de komende vier jaar, de zogenaamde Perspectiefnota (PPN). Het eerste wat opvalt is de koers die het college vaart: wederom structurele gaten dichten met incidentele middelen en het op de rem zetten van nieuwe projecten en beleid.

Hierin herkent D66 weinig van de mooie woorden uit het coalitieakkoord waarin volop gesproken wordt van investeringen in de toekomst. Ook zien we dat er fors ingeleverd wordt op zaken die bijdragen aan de aantrekkelijkheid van Zwolle en dat baart ons zorgen.

Zorgen om aantrekkelijkheid Zwolle

We zien dat Zwolle daalt op de ranglijst aantrekkelijke steden. Dat komt met name door een gebrekkig aanbod aan cultuur. Ook andere factoren zoals de schoonheid van de historische binnenstad, bereikbaarheid, groen en de diversiteit in winkelaanbod en horeca spelen een grote rol. Het college van CU, VVD, Swollwacht en GroenLinks, kiest er juist nu voor om 3 ton te bezuinigen op cultuur, niet te gaan voor een hip en eigentijds Erfgoedhotspot in de binnenstad, niet te investeren in stadsnatuur, de parkeertarieven te verhogen en de toeristenbelasting omhoog te gooien. “Wij snappen dat het geld ergens vandaan moet komen, maar als je de aantrekkelijkheid van de stad hoog wilt houden, kun je zeker vraagtekens plaatsen bij deze keuzes,” aldus Sonja Paauw (Fractievoorzitter).

Wat dan wel?

Makkelijker gezegd dan gedaan. Want hoe dan wel? D66 wil juist wel investeren in de aantrekkelijkheid van de stad, in vernieuwing en wil het bestaande beleid goed onder de loep nemen. Daarnaast willen we een stevige impuls geven aan de cultuuromslag die nodig is binnen de gemeentelijke organisatie. “Afdelingen weten van elkaar vaak niet waar ze mee bezig zijn en dat zorgt voor veel onnodig werk. Ook belemmert dit het bereiken van doelen. Het beleid moet beter gaan overeenstemmen met de uitvoering en er kan efficiënter gewerkt worden. Dat zou maar zo geld kunnen opleveren.” Ook zijn we erg benieuwd of het investeringsfonds waar in het coalitieakkoord over gesproken wordt al enige vorm heeft gekregen. Hier lezen we in de PPN niks van terug.

De gehele Perspectiefnota 2020-2023 vind je hier: perspectiefnota-2020—2023

 

Minder regels en duidelijker coffeeshopbeleid

VVD VVD GroenLinks D66 PvdA Zwolle 28-05-2019 18:15

In Zwolle moet iedereen de ruimte krijgen om zelf te bepalen hoe hij ontspanning zoekt, ook als dat betekent dat diegene naar een coffeeshop wil om een jointje te roken.

De raad heeft op 27 mei 2019 over het nieuwe coffeeshopbeleid gestemd, waarin onder andere wordt bepaald wie in aanmerking komt voor een vergunning voor een coffeeshop en waar een coffeeshop mag worden gevestigd. De raad heeft daarbij een amendement aangenomen van VVD, D66, GroenLinks, PvdA en SP, waardoor het voorgestelde coffeeshopbeleid op een aantal punten is gewijzigd.

Onder andere het voorgestelde afstandscriterium van coffeeshops tot scholen en zorginstellingen is geschrapt. Kinderen en andere kwetsbare groepen worden voldoende beschermd door regels van openbare orde en veiligheid die al in het beleid zijn opgenomen. Daarnaast is het van groot belang dat de ‘achterdeurproblematiek’ wordt opgelost. Daarom gaat de burgemeester, op verzoek van de indienende partijen, Zwolle aanmelden voor het experiment ‘gesloten coffeeshopketen’, ook wel de wietproef genoemd. Coffeeshops op industrieterreinen zijn onwenselijk en moeten daarom niet worden toegestaan. De volledige tekst van het amendement staat hier (punt 6-1).

Ziekelijke zorgbezuinigingen in Zwolle

SP SP GroenLinks VVD ChristenUnie Zwolle 15-02-2019 11:09

Het college van B&W wil de komende jaren miljoenen bezuinigen op de zorg voor Zwollenaren.

De SP vindt dit onverstandig en onnodig. Het toverwoord voor deze eerste bezuinigingsslag is ‘collectiviseren’. Een duur woord voor het feit dat mensen minder individuele begeleiding krijgen en dat er meer collectieve zorg wordt verleend.Een systeemverandering die gevolgen heeft voor de keuzevrijheid van inwoners. Terwijl die verandering ook nog eens gepaard gaat met een forse bezuiniging. Er wordt een nog groter beroep gedaan op vrijwilligers en het netwerk dat iemand heeft. Terwijl we weten dat lang niet iedereen over zo’n netwerk beschikt en mantelzorgers overbelast raken. Op deze wijze verwacht deze coalitie flink te kunnen snijden in de zorg. In 2020 € 500.000. Een getal dat in 2023 al oploopt naar € 2.000.000 minder zorg per jaar. Om dit mogelijk te maken, geeft het college wel extra geld uit aan (externe) projectkosten. Gemeenteraadslid Bert Sluijer: “Dit is de wereld op zijn kop. Er gaat € 373.000 op aan projectkosten om vervolgens onze eigen inwoners miljoenen te korten op zorg. Geld moet aan zorg besteed worden, niet aan externe krachten die onze zorg afbreken .” We zijn nu al vier jaar ná de decentralisaties (waarbij veel zorgtaken door het Rijk naar de gemeenten werden overgeheveld). Ook dat was eensysteemverandering die gepaard ging met forse bezuinigingen. We weten allemaal waar dit toe heeft geleid. Inzet op preventie is goed, maar je weet ook dat dit eerst een extra investering vraagt voordat de resultaten zichtbaar worden. Maar in plaats daarvan kiest dit college voor verder bezuinigen.

Dat kun je verwachten van VVD en ChristenUnie die dit beleid al jaren uitvoeren. Maar nu zijn Swollwacht en GroenLinks de partijen die hun handtekening zetten voor minder zorg. Dat terwijl deze partijen tot enkele uren voor de verkiezingen nog zij aan zij met ons vochten voor betere zorg. De SP presenteerde afgelopen najaar nog een tegenbegroting. Met die begroting was er ruimte genoeg om deze bezuiniging niet door te hoeven voeren. Het gaat dus niet om onmogelijkheden. Het is een politieke keuze om te bezuinigen op mensen die onze hulp het hardst nodig hebben. De SP zal zich hier tegen blijven verzetten. Op straat en in de raad.

Zie ook: Fractie

Overeenstemming over grote onderwerpen en portefeuilles verdeeld

ChristenUnie ChristenUnie GroenLinks VVD Zwolle 11-05-2018 17:45

https://zwolle.christenunie.nl/k/n38119/news/view/1212687/597681/stadhuis-zwolle

De nieuwe coalitie van Zwolle start met zes wethouders. De vertegenwoordigers van ChristenUnie, GroenLinks, Swollwacht en VVD staan de komende vier jaar voor een forse taak. Een extra wethouder maakt het mogelijk om elke portefeuille de aandacht te geven die het verdient.   

Zwaar pakket Er staat veel te gebeuren in Zwolle. Zo zet de stad een volgende stap in stedelijke groei. Dit vraagt om scherpe keuzes in onder meer de woonomgeving, energie, mobiliteit, economie, zorg, onderwijs en cultuur. Ook voor de Regio Zwolle geldt dat het tijd is voor een vervolgstap. Als centrumgemeente speelt Zwolle een belangrijke rol in het samen met andere gemeenten en organisaties verder ontwikkelen van de regio. De coalitie wil hiervoor meer investeren in externe contacten, lobby en regionale en landelijke vertegenwoordigingen. Zo wordt Zwolle nationaal, maar ook internationaal nog beter op de kaart gezet. Daarnaast blijft er alle aandacht voor de stad Zwolle zelf. Eerder ingezette ontwikkelingen zoals complexe transities op het fysiek domein (energie, omgevingsvisie) en het sociaal domein (zorg/Wmo en jeugd) vragen de komende jaren nog veel inzet.

Overeenstemming grote onderwerpen Over onderwerpen als energietransitie, koopzondagen, mobiliteit en wonen is overeenstemming bereikt. Over andere thema’s zoals het sociaal domein, cultuur en veiligheid wordt de komende dagen nog verder onderhandeld. Beoogde wethouders De namen van de beoogde wethouders die deze klus gaan klaren zijn bekend. De ChristenUnie gaat verder met  Ed Anker en Michiel van Willigen en de VVD met René de Heer. GroenLinks draagt Monique Schuttenbeld en Klaas Sloots voor als kandidaten en Swollwacht William Dogger. Portefeuilles De portefeuilleverdeling is rond en verdeeld over de bestuurders. De verdeling wordt tegelijk met het coalitieakkoord bekendgemaakt. Naar verwachting is dat einde deze maand.

Onderhandelaars boeken vooruitgang met afspraken over thema’s

ChristenUnie ChristenUnie GroenLinks VVD Zwolle 06-05-2018 11:16

https://zwolle.christenunie.nl/k/n38119/news/view/1212352/597681/De poort van Zwolle

Ook in deze vakantieweek hebben de onderhandelaars van ChristenUnie, GroenLinks, Swollwacht en VVD verder gesproken over de gezamenlijke agenda voor de komende vier jaar op weg naar Zwolle in 2030.

Vorige week schetsten ze hun visie op Zwolle in 2030 met een uitnodiging aan de stad om daarop te regeren. Bijna 100 mensen maakten van de gelegenheid gebruik en brachten hun ideeën en wensen naar voren voor de uitdagingen en opgaven die een plek zouden moeten krijgen op de agenda. 

Veel waardering is er voor de mooie woorden in de schets van Zwolle 2030, tegelijkertijd is er behoefte aan aanscherping blijkt uit de reacties. De uitwerking van de schets in concrete keuzes en plannen wordt gemist, evenals een omschrijving van de resultaten die de coalitie in 2022 behaald wil hebben. 

De reacties worden betrokken bij de uitwerking van de verschillende inhoudelijke agenda’s. Ze gaan onder andere over de opgave in de woningbouw (waar en wat voor soort woningen), aandacht voor het buitengebied bij de uitwerking van de energietransitie, de bereikbaarheid van de stad, armoedebestrijding, de binnenstad (bruisend, autoluw of emissievrij), openingstijden van winkels en horeca, duurzaamheid en het betrekken van inwoners.

Afspraken

De onderhandelaars van de vier partijen zijn ondertussen bezig om over de verschillende inhoudelijke agenda’s met elkaar afspraken te maken. Daarvoor zijn de komende week nog een aantal gesprekken nodig, zeker waar het gaat om de toekomst van het sociaal domein. Daarnaast worden ook de wensen en mogelijkheden verkend voor de verdeling van de portefeuilles over de vier coalitiepartners. 

Formateur Janco Cnossen is tevreden over de voortgang. “De gesprekken zijn inhoudelijk pittig, maar verlopen in goede sfeer. Alle partijen hebben de intentie om er samen uit te komen. Daarvoor moeten de komende weken nog een paar flinke noten gekraakt worden, maar ik heb goede hoop dat we nog deze maand een akkoord aan de gemeenteraad kunnen voorleggen.”

Formatiebericht: denk mee over de toekomst van Zwolle!

ChristenUnie ChristenUnie GroenLinks VVD Zwolle 26-04-2018 09:49

https://zwolle.christenunie.nl/k/n38119/news/view/1211862/597681/De poort van Zwolle

Als grootste partij in Zwolle mag de ChristenUnie weer leiding geven aan het formatieproces. Dat is een bijzondere taak. Het begon met het aanstellen van een informateur. Janco Cnossen is in de periode 2002-2010 wethouder geweest in onze stad. Hij kent de stad, de politieke dossiers en veel mensen. Logisch dat we hem vroegen voor de rol van informateur. Hij sprak met alle politieke partijen over hun ideeën voor de nieuwe coalitie. Binnen twee weken werd duidelijk dat er een coalitie van ChristenUnie, GroenLinks, Swollwacht en VVD mogelijk zou moeten zijn. Omdat deze partijen alle vier verkiezingswinst boekten, een breed spectrum van de Zwolse bevolking vertegenwoordigen, een royale meerderheid vormen en zowel vernieuwing (GroenLinks en Swollwacht) als continuïteit (ChristenUnie en VVD) brengen.

Dus zijn we met deze vier partijen de formatie-fase in gegaan. In de eerste bijeenkomst maakten we op een nieuwe manier kennis met elkaar. Om te investeren in een constructieve samenwerking legden we een basis van onderling vertrouwen en meedenken met elkaar. In de tweede bijeenkomst legden we onze toekomstvisies voor Zwolle naast elkaar. Dat leverde een inspirerend beeld van Zwolle in 2030 op, dat we als stip op de horizon gebruiken bij alle vervolggesprekken. Sindsdien voeren we inhoudelijke gesprekken over de belangrijke veranderingen in de stad. Het verbeteren van de zorg, het overstappen op schone energie, het versterken van een circulaire economie en ga zo maar door. Al die gesprekken beginnen steeds met het delen van de meest actuele informatie door ambtenaren. Vervolgens verwoordt elke partij zijn visie en wensen op het onderwerp. Daar zitten veel overeenkomsten bij, maar ook verschillen. Dus is het de kunst om die verschillen zodanig te overbruggen dat de uitkomst ten goede komt aan de stad en haar inwoners.

Omdat we erg benieuwd zijn naar uw ideeën, kunt u reageren op de schets van Zwolle in 2030. Klik door naar www.zwolle.nl/schetsvanzwolle en laat uw reactie achter via het reactieformulier. Reageren kan tot en met 1 mei aanstaande.

College onderhandelingen week 2: energietransitie en schets Zwolle in 2030

ChristenUnie ChristenUnie GroenLinks VVD Zwolle 21-04-2018 18:32

Ook deze week hebben de onderhandelaars van ChristenUnie, GroenLinks, Swollwacht en VVD meermaals met elkaar gesproken over de ontwikkeling van Zwolle naar 2030. Ze hebben hun visie op Zwolle in 2030 geschetst en daarnaast de belangrijkste uitdagingen en opgaven benoemd die een plek moeten krijgen op de agenda voor de komende vier jaar. 

De vier formerende partijen hebben uitvoerig gesproken over de ontwikkeling van Zwolle en de opgaven voor de komende tijd: hoe ziet de stad met haar ommelanden er in 2030 uit en wat is er de komende vier jaar nodig om daar te komen? Deze schets van Zwolle wordt begin volgende week voorgelegd aan de stad. Iedereen kan daar kennis van nemen en via de website van de gemeente op reageren. 

Hou de lokale bladen en de social media van de gemeente de komende dagen in de gaten voor meer informatie. 

Afgelopen zaterdag hebben de onderhandelaars een eerste gesprek gevoerd over de Energietransitie. Vandaag zijn ze hierover verder bijgepraat door het energieteam van de gemeente en hebben ze zich gebogen over de opgaven waar Zwolle voor staat en wat dat vraagt van het nieuwe college in de periode tot 2022.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.