Nieuws van PvdA in Houten over D66 inzichtelijk

7 documenten

Voortaan dezelfde vergoeding voor stagiairs mbo en hbo

PvdA PvdA D66 CDA GroenLinks SGP VVD Houten 01-11-2019 15:19

De gemeente Houten gaat voortaan studenten van middelbare en hogere beroepsopleidingen dezelfde vergoeding betalen. De PvdA heeft samen met D66 daarvoor een voorstel gedaan en kreeg daarvoor een ruime meerderheid van SGP, HA, GroenLinks en CDA. Ook de wethouder omarmde het voorstel. Alleen VVD, ITH en ChristenUnie stemden tegen.

Ook bij de gemeente Houten was het praktijk dat MBO-studenten tijdens hun stage minder stagevergoeding krijgen dan stagiairs van het HBO of de universiteit. Bij de gemeente Houten werken jaarlijks zo’n 15 stagiairs, waarbij gemiddeld 5 studenten van het MBO.

Bij de Jongerenorganisatie Beroepsonderwijs is de frustratie over de ongelijke betaling groot. Studenten vragen zich af waarom er een verschil in hun beloning zit, terwijl zij net zo hard werken en net zoveel uren maken als alle andere stagiairs. Het past zeker ook niet bij de inclusieve arbeidsmarkt die we in Houten willen hebben en dan moet je natuurlijk zelf wel het goede voorbeeld geven. De PvdA hoopt dat het voorbeeld van de gemeente Houten navolging krijgt in het bedrijfsleven.

Het bericht Voortaan dezelfde vergoeding voor stagiairs mbo en hbo verscheen eerst op PvdA Houten.

Geen steun van de PvdA voor de begroting 2020

PvdA PvdA D66 Houten 01-11-2019 15:16

Op 29 oktober stond de begroting voor 2020 op de agenda van de gemeenteraad. Het werd voor de PvdA een teleurstellende avond. De grote schaduw die over de begroting 2020 hing waren de voorgenomen bezuinigingen in het sociaal domein, in het bijzonder de jeugdhulp. In de aanloop hadden we natuurlijk al aangegeven dat de bezuinigingen en vooral de manier waarop het college dat wil aanpakken, ons grote zorgen baarde. We zien natuurlijk ook dat we een financieel tekort hebben op de jeugdhulp. De tekorten op de zorg zijn voor een belangrijk deel veroorzaakt door een korting van het rijk op het budget van soms wel 40%. Maar het komt ook door onvoorziene groei van de vraag naar jeugdhulp en zorgbehoeften van bijvoorbeeld ouderen die steeds langer zelfstandig wonen. We vinden het niet te verkopen dat het Rijk € 11 miljard overhoudt. € 11 miljard! Met pijn en moeite is er € 400 miljoen voor de jeugdzorg uitgepeuterd dat over alle gemeenten verdeeld is. Maar dat is bij lange na niet genoeg en het vraagt permanente aandacht van dit college om die boodschap in al haar contacten met de rijksoverheid luid en duidelijk uit te dragen. Ondertussen is elke gemeente genoodzaakt om maatregelen te nemen. Naar ons idee komt het college, tegen beter weten in, met bezuinigingsvoorstellen die er vanuit gaan dat de uitgaven op het sociaal domein kunnen worden beheerst en de vraag naar jeugdzorg kan worden beperkt. Dat kan al heel snel een loze belofte worden, want hulp móet worden gegeven als die nodig is. Het college denkt voor meer dan half miljoen goedkoper te kunnen inkopen. Vooralsnog is dat naar ons idee vooral wensdenken. Onlangs heeft het college een commissie van de VNG om advies gevraagd. Op zichzelf een hele goede stap. Nu komt deze commissie met snoeiharde oordelen: de maatregelen die het college nu wil treffen zijn veel te veel financieel gestuurd, de effecten zijn ongewis, kunnen niet gemonitored worden en wat men vooral mist is een samenhangend visie. Hun dringende advies was dan ook om een pas op de plaats te maken en eerst de visie vorm en inhoud te geven. De wethouder zelf is er van overtuigd dat de voorgenomen bezuinigingen geen maatschappelijke gevolgen hebben. Ze heeft de PvdA daarvan in elk geval niet van kunnen overtuigen en gesteund door de uitkomsten van de VNG-rapport snappen we ook niet op basis waarvan zij dit denkt. Bovendien heeft er nauwelijks afstemming plaatsgevonden met zorgaanbieders, Adviesraad Sociaal Domein en andere belanghebbenden over bezuinigingsvoorstellen. De steun van de PvdA hebben we afhankelijk gemaakt van de mogelijkheid om het komende jaar op de bezuinigingen te kunnen sturen. Daarvoor hebben we samen met D66 en ITH een voorstel ingediend die dat mogelijk zou maken. Voor ons was belangrijk dat we vinger aan de pols kunnen houden en feitelijk onderbouwd krijgen dat de maatregelen die nu genomen worden de toegang tot zorg niet belemmert. Bovendien vinden we dat het niet zo kan zijn dat financiële knelpunten de ingezette beweging van de innovatie in het sociaal domein stagneert. Niet alleen laten we kansen liggen op betere zorg en hulpverlening voor ouders en kinderen, het frustreert ook het de samenwerking met de maatschappelijke partners. Bovendien spannen we ook nog eens het paard achter de wagen, ervaringen uit andere gemeenten (van Zwolle tot Zaanstad) leren ons dat innovatie tot echte verandering en structurele verlaging van de kosten leidt. En er is ook extra geld voor innovatie vanuit het Transformatiefonds: in Lekstroom-verband participeert Houten in innovatieprojecten gericht op het realiseren van meer kleinschalige verblijfsvormen in de regio en op versterking van de jeugdhulp 18- 18 +. Bínnen de gemeente Houten zijn er in onze ogen ook veel mogelijkheden die in 2020 onbenut dreigen te worden: zoals meer onderwijszorgarrangementen met scholen; versterken van de preventiefunctie in samenwerking met Van Houten&co; opvolging en verankering van de uitkomsten van het project Duursaam met huisartsen etc etc. De ingezette weg van de transformatie naar een goed functionerende driehoek kind/ouders, professionals in onderwijs/welzijnswerk en jeugdhulp moet ook in tijden van financiële druk overeind blijven. Dat de mogelijkheden voor grote innovatieve sprongen vooruit beperkt zijn door de tekorten is begrijpelijk, maar het proces van doen en leren gericht op het behalen van innovatiedoelen mag niet stagneren. Ook daarvoor hebben we een voorstel gedaan om er voor te zorgen dat er in 2020 ook ambities blijven voor bijvoorbeeld het vernieuwen en versterken van de preventiefunctie samen met onderwijs, welzijn. We hoopten op een positieve respons op onze voorstellen, maar helaas, tot onze grote teleurstelling kregen we geen enkele steun van de coalitiepartijen en werd het allemaal van tafel geveegd. Omdat de bezuinigingen zo’n groot en belangrijk onderdeel van de plannen omvatten, konden we niet instemmen met de begroting. We maken ons zorgen dat er veel kapot gemaakt wordt in het sociaal domein, zien we dat de motivatie van onze maatschappelijke partners, die we zo hard nodig hebben, tot nul wordt gereduceerd en vrezen we een uitholling van de solidariteit. We willen als PvdA óók het huishoudboekje op orde te krijgen en natuurlijk moet je met de plannen aan de slag, maar je moet elkaar daarin óók tijd en ruimte geven. Die oproep werd niet gehoord of afgewimpeld. Niet alleen de PvdA, maar álle oppositiepartijen hebben afgelopen week tegen de begroting gestemd. Het feit dat vijf partijen van de negen partijen in de raad tegen de begroting hebben gestemd, is voorlopig een treurig dieptepunt in deze nog maar korte bestuursperiode van dit college.

Het bericht Geen steun van de PvdA voor de begroting 2020 verscheen eerst op PvdA Houten.

Raad biedt luisterend oor voor praktijkervaringen bij de minimaregelingen

PvdA PvdA CDA GroenLinks SGP D66 ChristenUnie Houten 23-07-2019 09:16

Mensen met een laag inkomen verdienen extra ondersteuning. Houten kent daarvoor verschillende regelingen. Evaluatie hiervan stond op de agenda van de raadsvergadering van 18 juli jl. De evaluatie, die ruim twee jaar op zich had laten wachten, bleek mager te zijn. Met deze evaluatie is er eindelijk een compleet overzicht van de verschillende regelingen, maar meer is het nog niet. Voor hen, die in 2017 al aangaven het hoofd net boven water te houden en voorbeelden noemden van wat in hun situatie niet en wel hielp om daarmee te dealen, is dat een schamele opbrengst. Je zal maar in hun schoenen staan! Het college kondigde een vervolgevaluatie aan. Laten we hopen, dat deze vervolgevaluatie wel meer licht gaat bieden. We hebben het college opdracht gegeven praktijkervaringen mee te nemen bij de vervolgevaluatie. Deze ervaringen kregen we aangereikt door Richard Makkinga, zelf actief in de bewindvoering. Hij signaleerde dat maatregelen bedoeld om mensen die het nodig hebben te ondersteunen, hen niet bereiken. Hij baseerde die ervaring bij zijn eigen activiteiten bij o.a. Budgethulp Houten, Schuldmaatje en het Infospreekuur. Zo merkte hij zelf, dat hij de Individuele Inkomenstoeslag al enkele jaren niet meer had aangevraagd in de veronderstelling dat deze niet meer bestond. Hij constateerde, dat nogal wat inwoners niet in staat zijn zelfstandig gebruik te maken van deze regelingen en daarbij hulp nodig hebben. Ook ontdekte hij, dat inkomen- en/of vermogenstoetsen voor sommige mensen betekenden, dat zij net buiten een regeling vallen. Het gaat dan om mensen die langdurig van een laag inkomen (WAJONG, WAO e.d.) moeten leven. Vaak zag hij ook tegengestelde eisen, die verschillende instanties hanteren. We hebben als PvdA, samen met GroenLinks, D66 en SGP zijn signalen ter harte genomen. Op basis van zijn inbreng is een motie opgesteld die het college verzoekt de gesignaleerde problematiek bij de vervolgevaluatie verder in kaart te brengen en Makkinga hierbij te betrekken. Deze motie werd vervolgens ook ondertekend door ChristenUnie, CDA, Houten Anders en ITH en is nu richtinggevend voor de inhoud van de vervolgevaluatie. Wat ons betreft kan het college hier best meer haast mee maken, zodat zij voor eind dit jaar met de volgende stap op deze weg kan doorkomen.

Evaluatievragen De volgende vragen zijn aan de vervolgevaluatie meegegeven: – Welke informatielacunes bestaan er met betrekking tot de minimaregelingen en hoe kunnen deze opgelost worden? – Hoe kunnen betrokken instanties beter toegerust worden, zodat ze de doelgroep beter kunnen informeren over het bestaan van voorzieningen en ondersteunen bij het aanvragen hiervan? – In hoeverre biedt de bestaande regelgeving in de uitvoeringspraktijk voldoende ruimte voor maatwerk, zodat mensen de ondersteuning krijgen waar zij aanspraak op hebben?

Het bericht Raad biedt luisterend oor voor praktijkervaringen bij de minimaregelingen verscheen eerst op PvdA Houten.

Jeugdhulp moet anders

PvdA PvdA SGP D66 Houten 18-07-2019 16:20

Afgelopen jaren kwam jeugdzorg niet altijd goed in het nieuws. Nu volg ik al enige jaren de ontwikkelingen binnen de jeugdzorg en ook vóór de overheveling van de taken van jeugdzorg naar gemeenten was de berichtgeving niet altijd even gunstig. Maar ná het overhevelen en het verzwaren van die taak naar de gemeente komen er veel meer zorgelijke en verontrustende berichten over jeugdzorg, of jeugdhulp zoals het vanaf 2015 heet, in de media. En niet zonder reden. In heel Nederland kampt de jeugdzorg met hetzelfde probleem: er is veel te veel bezuinigd, de vraag naar hulp is alleen maar toegenomen en er komt geen cent bij van het Rijk. Daardoor boekt elke gemeente een zeer groot financieel tekort op de jeugdhulp. In Houten zijn momenteel alle ballen gericht op maatregelen om dat tekort terug te dringen. Dat betekent concreet minder hulp (minder naar een instelling, minder begeleiding, minder stapeling van hulp) en lagere tarieven voor zorgaanbieders. Deze reactie lijkt begrijpelijk, maar is kortzichtig. Door alleen op de financiële kant te sturen dreigt de inhoud van de hulp achter de horizon te verdwijnen, terwijl daar ook winst te halen is. Tevreden ouders en cliënten maken de jeugdhulp ook goedkoper. Met dat in het achterhoofd organiseerde de PvdA samen met D66, SGP en Houten Anders! in mei jl. een politiek café. Op basis van de uitkomsten daaruit heb ik twee weken geleden, mede namens deze partijen, het politiek manifest “Goede jeugdhulp maak je samen” aangeboden aan de wethouder en het Sociaal Team (nu ook namens ITH). Goede jeugdhulp maak je met ouders en kinderen, met andere jeugdhulpaanbieders, met andere bestuurders samen. Er is veel te winnen: ouders en kinderen willen gehoord worden, er moet snel worden gereageerd. De doorlooptijden moeten sneller. De jeugdhulp moet geïntegreerd zijn met maatregelen op onderwijs, werk en inkomen en huisvesting. Deze uitgangspunten staan in het manifest en de PvdA gaat samen met de andere partijen de vinger aan de pols houden dat het onderdeel wordt van het nieuwe programma sociale koers.

Het bericht Jeugdhulp moet anders verscheen eerst op PvdA Houten.

PvdA biedt wethouder Jana Smith-Visser manifest jeugdzorg aan

PvdA PvdA SGP D66 Houten 26-06-2019 13:19

Zes uitgangspunten voor jeugdhulp aangeboden aan wethouder en Sociaal Team

Als PvdA vinden wij dat het kind, het gezin en de persoonlijke omgeving het uitgangspunt moet zijn voor jeugdzorg, in die volgorde. De berichten over jeugdzorg en-hulp afgelopen jaren waren echter verontrustend. Om te leren van de ervaringen van anderen – ouders, kinderen, andere gemeenten –had de PvdA met D66, SGP en Houten Anders! een politiek café over jeugdhulp georganiseerd. Dat vormde de basis voor het manifest over jeugdhulp dat PvdA, D66, SGP, Houten Anders! en ITH op 25 juni aanboden aan wethouder Jana Smith en het Sociaal Team. Het manifest is relevant. Houten is een jonge gemeente met veel kinderen en jongeren onder de 23 jaar. Daarvan kregen afgelopen jaar 1250, 8,7 procent, enige vorm van jeugdhulp, van licht tot zwaar. Van de jongeren tot 18 jaar ontvingen er 85 jeugdbescherming, waarbij bijvoorbeeld SAVE werd ingeschakeld. En over SAVE zijn ook door Houtense gezinnen klachten geuit. Het manifest geeft zes prioriteiten mee om beleid op te baseren. De eerste daarvan is geheel in lijn met ons uitgangspunt, het werd dan ook bevestigd op het politiek café: 1. Het kind staat centraal. Dat betekent ook dat geluisterd moet worden met een open houding, dat cliënten zich gehoord voelen. 2. Geef ruimte voor klachten. Openheid over klachten is vereist. De hulp van de ombudsfunctionaris moet bij klachten geboden kunnen worden. 3. Jeugdhulp moet laagdrempelig zijn. Het Sociaal Team moet snel reageren. Het moet ook onafhankelijk zijn en opereren. Jaarlijkse evaluatie daarvan is nodig, ook met feedback van cliënten. 4.Doorlichten van procedures. Procedures kunnen lang, en soms te lang duren. Een belangrijke verkorting van de doorlooptijd van hulpvraag tot hulp moet zichtbaar zijn binnen één jaar. 5. Jeugdhulp is een opgave voor het hele college: meer integraliteit. Jeugdhulp houdt niet op bij enkele trajecten bij jeugdhulpaanbieders. Ook andere beleidsterreinen zoals onderwijs, armoede, huisvesting zijn betrokken. De inzet voor een integrale verordening over het beleid op het sociale domein is een goed begin. 6. Inschakelen en monitoring van SAVE en Veilig Thuis. De gemeente Houten dient zicht te hebben op de bejegening en veiligheid van kinderen die onder de hoede van SAVE, andere instellingen voor jeugdbescherming en pleeggezinnen worden geplaatst. Daar mag nog wel een inspanning worden gepleegd.

ManifestJeugdhulp_20190625

Het bericht PvdA biedt wethouder Jana Smith-Visser manifest jeugdzorg aan verscheen eerst op PvdA Houten.

Jeugd: Liever een integrale verordening!

PvdA PvdA SGP D66 Houten 08-06-2019 14:02

Goede jeugdhulp ligt ons na aan het hart! Je zult maar in een moeilijke situatie zitten en op zoek zijn naar passende, kwalitatief goede hulp voor je kind. Duidelijke regels zijn dan van groot belang. Dan weten alle betrokkenen waar ze aan toe zijn. De gemeente zet die regels in verordeningen. Op de raadsvergadering van 5 juni jl. stond een gewijzigde Jeugdverordening op de agenda. Het leek een ogenschijnlijk technische aanpassing van de bestaande verordening, waarmee nu ook beslissingen over jeugdhulp in toetsbare beschikkingen worden vastgelegd. Op zich een goede zaak. We stemden ook voor deze gewijzigde verordening. Twee punten wilden we wel graag anders zien.   Liever een integrale verordening Onze fractie ziet deze gewijzigde verordening als een tijdelijke verordening.  Want bij de voorbereiding werd al duidelijk, dat tal van vragen en wensen met deze tijdelijke verordening niet worden beantwoord. Maar, veel belangrijker, wij zijn er vooral voorstander van, dat jeugdhulp zo min mogelijk omkleed wordt met afzonderlijke voorzieningen en regelgeving. We willen juist naar een ontkokering van de verschillende specialismen binnen het sociaal domein. Dat draagt eraan bij, dat samenhangende hulp, gezinsbreed, adequaat geïndiceerd en gerealiseerd kan worden. Dat vraagt om een integrale benadering. De wethouder gaf tijdens de voorbereidende besprekingen over het raadsvoorstel al aan ook  graag te willen werken vanuit één integrale verordening voor het sociale domein. Zij wilde daarvoor aansluiten bij een integrale modelverordening van de VNG, maar die liet op zich wachten. In de aanloop naar de raadsvergadering kwam deze modelverordening inmiddels wèl beschikbaar, maar verschillende gemeenten hadden dit desondanks ook al eerder opgepakt. Van die voorbeelden kunnen we in Houten dankbaar gebruik maken! Daarmee moet het toch mogelijk zijn om nu zelf ook snel vaart te maken met een eigen Houtense integrale verordening voor het sociaal domein? Wat ons betreft kan dat direct na de evaluaties en het daarop gebaseerde nieuwe beleidskader, dat door het college voorzien is in voor najaar 2019. Hoe eerder deze integrale verordening er is, des te sneller kan ook een volgende slag gemaakt worden in het samenhangend werken. Gesteund door D66, SGP, HA! en ITH hebben we het college aangemoedigd snel met een dergelijke verordening te komen. Onze motie daarover werd aangenomen.   Kwaliteit voorop Ten tweede waren we niet blij, dat het college in deze verordening min of meer terloops ook een wijziging in het tariefbeleid “meeneemt”. Het college verlaagt met een extra bepaling het maximaal te hanteren PGB-tarief voor ZZP-ers en kleine ondernemingen met 25 % ! De kwaliteit van zorg staat voorop en aanpassing in het tariefbeleid vraagt ons inziens een goed afgewogen debat. Deze verordening is niet de tijd en de plaats om daarover nu een weloverwogen beslissing te kunnen nemen. We zijn er niet van overtuigd, dat de mogelijke effecten hiervan nu al goed in kaart zijn gebracht. Een rondgang bij andere gemeenten leert dat gemeenten verschillende afwegingen maken. Er is dus geen standaard oplossing of richtlijn en dat onderstreept naar ons idee dat we daar zelf een goede en verstandige afweging in moeten maken. De PvdA-fractie steunde daarom in de eerste plaats het voorstel van SGP, D66, HA! en ITH om deze wijziging uit de verordening te schrappen. Dit voorstel haalde helaas geen meerderheid. Omdat wij sowieso willen, dat er zorgvuldig onderzocht wordt of en hoe het tariefbeleid in Houten het beste toegepast kan worden hebben we een motie ingediend om onderzoek te doen naar de effecten van de tariefaanpassing voor de kwaliteit en keuzevrijheid. Dit voorstel is door de raad aangenomen en zal uitgevoerd worden.

Het bericht Jeugd: Liever een integrale verordening! verscheen eerst op PvdA Houten.

De aftrap van het collegeprogramma

PvdA PvdA D66 CDA Houten 20-09-2018 19:42

Op 18 september 2018 is het collegeprogramma voor de komende vier jaar gepresenteerd en besproken in de raad. Ons uitgangspunt is dat we het collegeprogramma willen ondersteunen waar dat kan. We zijn oppositiepartij, maar wél medebestuurder en medeverantwoordelijk. Het is al eerder gezegd: dit college gaat voor duurzaamheid. En natuurlijk onderschrijven we als PvdA die doelstellingen. Maar waar de doelen over duurzaamheid breed uitgemeten worden, is de aandacht voor werk, sociale cohesie, welzijn en cultuur een stuk minder concreet. Daar ligt dus onze opdracht als PvdA de komend vier jaar. Er zijn ook plannen waar we als PvdA heel blij van worden. Bij het coalitieakkoord hebben we een scherpe oproep gedaan aan het college om duidelijk te worden over de ambities op bouwen en wonen. Daar kwam gelukkig klare taal over, de ambitie is 3000 tot 4000 woningen te gaan bouwen. Prima plan, kom maar door met die woningen! Dit college kan daarover de volle steun van de PvdA verwachten. Het college zal wel een stuk moediger moeten worden in het verduidelijken hoe en waar die woningen dan komen. Alleen ingewijden snappen dat er met ‘toevoegen van gelijkvloerse woningen’ hoogbouw bedoeld wordt en met ‘elementen uit het HOV-tangent’, bouwen buiten de rondweg wordt bedoeld. Twee onderwerpen, die we écht graag anders hadden willen zien, hebben we met succes op tafel gebracht. In het coalitieakkoord werd aangekondigd dat er speciale aandacht komt voor aangepast, begeleid en beschut werk voor mensen met een beperking en dat er basisbanen komen. Dat is natuurlijk een opsteker! De teleurstelling was dan ook groot toen hierover niets terug te lezen was in het collegeprogramma. De wethouder gaf aan dat “niet alles wordt herhaald in het collegeprogramma wat al genoemd was in het coalitieakkoord”. Maar die vlieger gaat niet op, talloze onderwerpen worden wél herhaald. En als je aan de bescherming van weidevogels je ambities breed uitmeet (en dat mag), dan mag er in onze ogen toch écht wel meer aandacht zijn voor deze kwetsbare doelgroep waarvoor wij als gemeente verantwoordelijk zijn. We hebben een motie opgesteld, mede ondertekend door het CDA, om de belofte uit het coalitieakkoord waar te maken. Deze werd niet alleen gesteund door alle fracties, maar ook omarmd door het college. We gaan dus concreet onderzoeken hoe we basisbanen kunnen realiseren in Houten. In het voorjaar van 2019 weten we hoe dat er uit gaat zien! Het tweede onderwerp waar we samen met D66 de steun van bijna alle andere fracties en het college achter ons kregen ging over festivals en evenementen. We willen met elkaar dat Houten bruist. Sinds 2017 bestaat er een evenementenfonds. Dat fonds gaat nu al bijna aan haar eigen succes ten onder, door de vele evenementen die we in Houten hebben. Prima zou je denken, maar nu had het college het plan opgevat eerst te evalueren en dan pas in 2020 uitsluitsel te geven of en hoe we er mee door zouden gaan. Dat vonden we vreemd, het fonds doet immers precies wat je er van verwacht. En dan is onnodig om de partners die zich inzetten voor het realiseren van deze festivals in onzekerheid te houden en het risico te lopen dat de komende twee jaar de organisatie van de festivals op losse schroeven komt te staan omdat de organisatoren geen duidelijkheid hebben. Het collegeprogramma is door het amendement aangepast: er is nu structureel geld voor het fonds en er wordt rekening mee gehouden dat het budget nog kan groeien. De evaluatie is er dan vooral op gericht hoé je het fonds (nog) beter in kan zetten. We zullen scherp moeten blijven op onze culturele ambities. Cultuur lijkt niet heel erg hoog op de agenda te staan van dit college. Een verzoek om eens naar de penibele situatie van het Houtens Muziek Collectief (HMC) te kijken, werd afgewimpeld door de wethouder op volstrekt onduidelijke gronden. Gelukkig waren er voldoende fracties waaronder de PvdA die deze motie van ITH wél steunden en daarmee heeft de wethouder nu de opdracht van de raad om in gesprek te gaan met het HMC. Kortom, de aftrap van het collegeprogramma maakt duidelijk dat het nuttig is constructief mee en tegen te blijven denken. We houden de vinger aan de pols!

Het bericht De aftrap van het collegeprogramma verscheen eerst op PvdA Houten.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.