Nieuws van politieke partijen inzichtelijk

286 documenten

Stadserfcomplex: van station naar binnenstad

ChristenUnie ChristenUnie Schiedam 10-03-2021 19:00

https://schiedam.christenunie-sgp.nl/k/n6144/news/view/1366418/636408/STADSERF20200505_220155.jpg

Hoe mooi zou het zijn om in 2025 alle Schiedammers een stadstheaterplein cadeau te geven. Schiedam viert dan dat het 750 jaar geleden stadsrechten ontving. We zijn trots op die historie binnen onze gemeentegrenzen. De historische karakteristieken van Huis te Riviere, een open verbinding naar en langs de Schie en het zicht op het Proveniershuis, de brug, de molen en de Doelen vormen de entree waaruit onze stad, en haar binnen- en buitenhavens, verder verkend kunnen worden. Met een theatrale entree en groene verblijfplek voegen we waarden toe die nu gemist worden. Het Stadserfcomplex is dan niet langer een obstakel, maar als ontmoetingsruimte en verblijfsgebied een aantrekkelijke verbindende schakel geworden naar de binnen- en buitenhavengebieden. Het theater zou het theaterplein kunnen beheren en exploiteren. 

In de Raad van 2 februari werd het stadscomplex besproken, en haar rol in de verbinding van het station met de stad. De ChristenUnie-SGP fractie gaf hierin haar zienswijze op de voorgestelde plannen.

Woningen kunnen een obstakel vormen voor de loop van het station langs de Schie of over de Singel om op het theaterplein te komen. Door de sloop van bouwdeel 1 tot de eerste twee etages te beperken, zou je een loop onderdoor kunnen realiseren. De vraag is of de wethouder in het nadere onderzoek zou willen meenemen dat de loop langs de theatergevel aan beide zijden in zekere mate open dient te blijven, zodat je op meerdere manieren op het stadstheater plein kan komen. Stedenbouwkundig is het namelijk van belang dat de gevels van de te bouwen woningen aansluiten bij het karakter van de bebouwing eromheen. Het kan daarom van meerwaarde zijn wanneer de architect de verbinding blijft zoeken met het historische karakter. 

De wethouder bleek bereid om in het onderzoek mee te nemen of het archief tijdelijk in één van de panden van het gemeentelijk vastgoed zou kunnen worden ondergebracht. De huidige klimaatinstallatie voldoet niet aan de wettelijk gestelde eisen en zal vernieuwd moeten worden. Dan is dit ook het moment om te onderzoeken of het archief beter elders geplaatst kan worden, bijvoorbeeld naar leegstaande kantoorpanden. Voor de bibliotheek bleek uitplaatsing namelijk ook succesvol. De vraag is echter of de wethouder eveneens hiertoe bereid is.De wethouder vond het jammer, dat deze fractie in de oordeelsvorming tegen leek te zijn. De woonfunctie kan andere functies gaan overschaduwen. Wanneer daar doelbewust rekening mee gehouden wordt, moet de wethouder opnieuw worden teleurgesteld: dan zal deze fractie voor stemmen. Gepaste aandacht voor de genoemde bezwaren zou daarom niet te veel gevraagd moeten zijn.

Parkeervisie Abcoude

ChristenUnie ChristenUnie De Ronde Venen 21-12-2020 12:17

De raad heeft in 2018 een motie aangenomen over het vaststellen van gedifferentieerde parkeernomen per kern. Op 15 december lag de eerstE parkeervisie, voor Abcoude, voor ter beoordeling door de raad. Grootste discussiepunt was zondermeer de parkeerdruk rondom het station van Abcoude. Vanuit de ChristenUnie-SGP hebben we daarover het volgende ingebracht.

De visie gaat feitelijk ervan uit dat de kern Abcoude als één gebied gezien moet worden, maar onderkent vervolgens wel dat de parkeerproblematiek aan de oostkant (stationsgebied) van een heel andere orde is dan aan de westkant (A2-zijde). En het centrum, door haar krappe straten en oude dorpskern, heeft ook zo haar eigen dynamiek. Dan is het vreemd als er een soort eenduidige visie voor verschillende problemen wordt geformuleerd.

Tijdens de commissievergadering is het vooral gegaan over de parkeerproblemen rondom het stationsgebied. De cumulatie van enerzijds een overvol P&R terrein, de verwachte parkeerdrukte bij het sporthuis en de inperking van de parkeermogelijkheden op het industrieterrein Hollandse Kade vergroten de parkeerdruk en problematiek voor de aanliggende straten. Nu is het in Corona-tijd lastig om te zien hoe dit uitpakt omdat het parkeergedrag nu heel anders is dan een jaar geleden. En niemand weet hoe het zich ontwikkeld in de toekomst. Maar wij gaan ervan uit dat de parkeerdrukte bij het station gewoon weer terugkomt. Daarbij is ook van belang dat de provincie al jaren categorisch weigert een bus-OV aansluiting op het station te realiseren. Met andere woorden: mensen buiten Abcoude hebben nauwelijks een alternatief dan de auto.

Het college laat in de visie de keuze van een oplossing open, maar in het raadsvoorstel wordt die keuze wel gemaakt: een blauwe zone als vorm van parkeerregulering. Verder geeft het college nu aan de bewoners van de aangrenzende wijk en de ondernemers van de Hollandse Kade bij de totstandkoming te zullen betrekken. Maar het is volstrekt onduidelijk wat dat betekent? De bewoners hebben een aantal wensen neergelegd, onder andere over het parkeerterreintje aan het begin van de Ereprijs en over de parkeervergunningen die nodig zijn. Betekent “betrekken” inwilligen van die wensen? Hoe verloopt het proces nu verder? Wat als de bewoners van mening zijn bij dat “betrekken” met een kluitje het riet in gestuurd te zijn?

Daarnaast vinden wij het vreemd dat het college in de parkeervisie zegt 12 parkeerplekken voor het Sporthuis te zullen realiseren op gemeentegrond maar dat dit tijdelijk is. Hoezo tijdelijk? Waarom tijdelijk? En wanneer zijn die plekken er dan? En tot wanneer dan? Ook hebben wij grote vragen of 12 plekken voldoende zijn. Het college schermt met onderzoeken, maar 12 plekken voor een zo groot sportgebouw komt op ons niet als erg plausibel over. En we hebben in het verleden wel vaker parkeerrapporten gezien waar je vraagtekens bij kunt zetten.

Kortom: wij zijn eigenlijk nog niet overtuigd, dat deze parkeervisie en de voorgestelde uitwerking nu echt de problematiek gaat oplossen.

Motie van RVB “Parkeerproblematiek station Abcoude” kunnen wij ons heel goed in vinden en zullen we dan ook steunen. Ik vraag bij deze alvast of die motie in stemming gebracht kan worden voor het raadsvoorstel om dat onze steun voor het voorstel daar mede van zal afhangen.

 

Naschrift: het voorstel werd uiteindelijk zonder aanpassing aangenomen. Alle moties en het ingediende amendement werden verworpen. Tussen de behandeling in de commissie en de raad was het voorstel al op een aantal punten aangepast en tijdens de behandeling werden ook toezeggingen gedaan over communicatie en het schrappen van de tijdelijkheid. Uiteindelijk hebben we toch voor gestemd met de volgende stemverklaring: “Hoewel de motie van RVB is verworpen, zijn de aanpassingen en toezeggingen oa in de raad van gisteren voor ons voldoende om dit voorstel te steunen.”

Niemandsland

SP SP Limburg 11-12-2020 07:38

Calimero-gedrag is mij niet eigen, maar in dit geval is er voldoende om over te klagen. Sterker nog: om het niet meer te pikken. Sinds het tijdperk van concessieverlening in het openbaar vervoer draait het om kosteneffectiviteit en niet om reisgemak, want kaartjes zijn alleen maar duurder en het aantal lijnen en diensten minder. Een kapitalistische gang van zaken die -zeker gezien de sociale ongelijkheid en onze duurzaamheidsopgave- zeer onwenselijk is en vraagt om een radicaal ander systeem.

Ook als we in acht nemen dat ons wegennet en spoorverbindingen niet lijken te bestaan voor de landelijke politiek, totdat de spreekwoordelijke emmer over loopt. Zo ook nu weer met de Maaslijn.

Uiteraard is het regionale vervoer en daarmee ook de verantwoordelijkheid voor het vastgoed over de randstedelijke schutting geflikkerd. Miljoenen betaalden onze gezinnen voor elektrificatie van iets wat onze toekomst is en een Rijksinvestering had moeten zijn. En nu wij in de Staten dachten alles voor de Maaslijn op de rit te hebben, ontspoort het project tóch nog een keer.

Foutieve calculaties van ProRail zorgen voor de nieuwste kostenoverschrijding die ons weer belastinggeld moet kosten. “Helemaal klaar zijn we er mee; in 2024 is het klaar zonder dat we er nog één euro extra aan besteden”, zo luidde het advies aan Den Haag.

Limburg is geen Niemandsland, niet het wormvormig aanhangsel van Nederland. Maar met verbinding naar Aken, Düsseldorf en Luik de corridor naar de rest van Europa. Waar mensen samenleven, ondanks het gebrek aan de eerste levensbehoefte die het OV tegenwoordig is.

Wat ons betreft is de lijn die we moeten volgen helder: een nationaal openbaar vervoer bedrijf, dat ook eigenaar is van het spoor. Een overheid die fors investeert om ook het “buitengebied” beter bereikbaar te maken, ons land fatsoenlijk laat aansluiten op het Europese spoorboekje en het reisgemak aan ons Limburgers teruggeeft, waar wij netjes belastingen voor betalen.

--- Jorge Wolters Gregorio ---

Zie ook: Openbaar vervoer

Wederom toename treinen met gevaarlijke lading door Venlo

SP SP PvdA Venlo 08-08-2020 19:24

https://venlo.sp.nl/nieuws/2020/08/wederom-toename-treinen-met-gevaarlijke-lading-door-venloDe SP maakt zicht samen met de partijen EENLokaal en PvdA zorgen om de steeds toenemende hoeveelheden gevaarlijke stoffen die per spoor door Venlo komen. Ook in 2019 kunnen we weer een toename zien. We moeten snel de regie in eigen hand nemen om de veiligheid serieus invulling te geven. Vandaar dat wij het college tot actie oproepen om bij ministerie en ProRail  dringend manen de toenemende stijging van vervoer van gevaarlijke stoffen terug te dringen.

 

 

https://venlo.sp.nl/nieuws/2020/08/wederom-toename-treinen-met-gevaarlijke-lading-door-venloSP-raadslid Ton Heerschop: “Vorig jaar bracht de SP-Venlo een rapportage uit die nu opnieuw actueel blijkt. Op basis van dat rapport voerden we een debat in de raad. Het resultaat daarvan was een (jaarlijkse) informatieavond over de regelgeving en gevaren op het spoor in Venlo.”

ProRail stelt dat zolang zij binnen de afspraken van de regeling Basisnet spoor werkt er geen gevaar is op het spoor. “Maar met iedere toename van hoeveelheden stijgt vanzelfsprekend ook het risico op een incident”, aldus Heerschop. “Dat is geen bangmakerij dat is eenvoudigweg een logisch gevolg van de toename van spoorbewegingen.”

 

https://venlo.sp.nl/nieuws/2020/08/wederom-toename-treinen-met-gevaarlijke-lading-door-venlo

 

“Mensen denken wellicht dat het allemaal wel mee zal vallen. Maar we moeten ons realiseren dat over het spoor in Venlo nog steeds stoffen als ammoniak worden vervoerd. Een stof die uitermate bijtend en daardoor dodelijk kan zijn. Die ammoniak is het gevolg van een deal tussen DSM en het Rijk. Het Rijk wilde deze stof niet meer in de Randstad hebben en dus spraken beide partijen af dat een fabriek uit IJmuiden zou worden herbouwd in Geleen.”

“Echter, de capaciteit in Geleen is minder dan in IJmuiden en dus komen we in een situatie dat de opvolger van DSM de ammoniak onder andere via Venlo naar het buitenland vervoerd. Een totaal ongewenst situatie”, zegt Ton Heerschop.

 

https://venlo.sp.nl/nieuws/2020/08/wederom-toename-treinen-met-gevaarlijke-lading-door-venlo

 

Daarnaast zijn er ontwikkelingen op het spoor die mogelijk een vermindering of juist een toename van de aantallen stoffen die over het spoor door Venlo gaan. “Wij willen als SP net als de andere partijen weten hoe het college hiermee omgaat. Het is echt tijd om lokaal de regie te nemen en onze veiligheid serieus invulling te geven. Vandaar dat wij het gemeentebestuur ook oproepen om met Den Haag in discussie te gaan om de toenemende stijging van vervoer van gevaarlijke stoffen terug te dringen.”

Snelheid is daarbij geboden aldus de SP. We hebben met andere partijen vragen gesteld over deze kwestie daarna zullen zeker weer discussies volgen in de gemeenteraad.

 

Bekijk ook: 
06-08-2020, Omroep Venlo: Weer meer giftreinen door Venlo in 2019 24-10-2019: Stevig debat zorgt voor verbeteringen op het spoor 26-09-2019: Onderzoeksrapport naar risico’s en kansen op de spoorwegen rond Venlo 27-06-2019: Zes keer zoveel giftreinen als toegestaan?!?

 

Thema_bijeenkomst: verkeersafwikkeling rondom station Castricum

PvdA PvdA Castricum 05-08-2020 09:44

De PvdA Castricum organiseert een thema bijeenkomst over de verkeersafwikkeling rond het station Castricum. Blijven er genoeg intercity’s stoppen in Castricum? Verdwijnt de gelijkvloerse kruising Beverwijkerstraatweg? De verkeersafwikkeling wordt sterk beïnvloed door besluiten over het spoorverkeer in Amsterdam. Dave van Ooijen zal vertellen en in gesprek gaan over de duivelse dilemma’s die rond dit thema leven.

Dinsdag 22 september

De Kern Overtoom 15 Castricum

Van 20.00-22.00 uur

Zaal open 19.30

Agenda:

20.00-20.30 algemeen

20.30-22.00 Duivels Dilemma door Dave van Ooijen

(zie artikel website)

De coronamaatregelen worden in acht genomen.

Graag vooraf aanmelden bij Ankie Dil

 

Het bericht Thema_bijeenkomst: verkeersafwikkeling rondom station Castricum verscheen eerst op PvdA Castricum.

CDA ziet geen toegevoegde waarde in spoeddebat kanaalwoningen

CDA CDA Zuid-Holland 29-07-2020 10:46

Het CDA begrijpt de teleurstelling en frustratie van de vele bewoners langs het kanaal Almelo-De Haandrik die nog niet weten welke financiële regeling voor hen door de provincie wordt getroffen. Sommige bewoners hadden een andere uitkomst verwacht van de selectie die de provincie heeft gemaakt op basis van de onderzoeksresultaten. Ook dat heeft begrijpelijkerwijs weer tot teleurstelling geleid. Het CDA ziet echter geen toegevoegde waarde in het op korte termijn bijeenroepen van Provinciale Staten voor een spoeddebat. Afgelopen week is duidelijk geworden welke huizen schade hebben als gevolg van de werkzaamheden door de provincie aan het kanaal. De schade aan die huizen zal in zijn geheel door de provincie worden vergoed. Voor de andere huizen die wel schade hebben maar waarvan (nog) niet duidelijk is dat de oorzaak ligt bij de werkzaamheden van de provincie was eerder voorgesteld een lening te verstrekken. Dit voorstel is door alle partijen in de Statenvergadering op 1 juli afgewezen. Het CDA had voorgesteld deze groep bewoners tegemoet te komen met een vergoeding tot maximaal 200.000 euro per huis. Daar was echter onvoldoende steun voor en ook voor andere alternatieven was geen meerderheid. Om die reden hebben de Staten unaniem besloten het college opdracht te geven voor 1 oktober met een nieuw voorstel voor deze groep huiseigenaren te komen. Een debat op korte termijn in de staten hierover kan dat besluit niet meer veranderen en heeft dus wat het CDA geen toegevoegde waarde. Het CDA wil ook voorkomen dat er verwachtingen worden gewekt dat er met een nieuw debat op korte termijn er sneller duidelijkheid komt over de nieuwe regeling. Een debat brengt een nieuwe regeling niet dichterbij. Wel wil het CDA ook dat de regeling liever vandaag dan morgen wordt bekend gemaakt.

Vuurwerk

CDA CDA Opmeer 29-07-2020 10:30

Vanaf jaarwisseling 2020-2021 geldt er een landelijk verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen. Hierdoor ontstaat er vanaf de komende jaarwisseling een nieuwe situatie. Lokale initiatieven tot het gezamenlijk afsteken van vuurwerk zijn toegestaan, maar alleen onder leiding van een professionele vuurwerkdeskundige. Het is belangrijk dat ook in de gemeente Teylingen in aansluiting op deze ontwikkelingen als lokale overheid een visie op vuurwerk wordt ontwikkeld. Daarvoor is aanvullend onderzoek gedaan gericht op gevoelens en argumenten van de inwoners van Teylingen over vuurwerk. Het college stelt voor om Teylingen de komende jaarwisseling (nog) geen vuurwerkvrije gemeente te maken, maar wel de overlast van vuurwerk en de maatschappelijke gevoelens te blijven monitoren. Ze willen ook doorgaan met het beleid van vuurwerkvrije zones en wil met een campagne in de wijken zorgen dat het aanvragen voor een buurt van vuurwerkvrije zones makkelijker wordt. Vooralsnog ziet het college geen aanleiding om van het eerdere beleid van vuurwerkvrije zones af te wijken, maar neemt wel het advies over om hierin een aantal verbeteringen aan te brengen. Op 22 juni is in de commissie DEB opiniërend gesproken over het vuurwerkbeleid van de gemeente Teylingen. De CDA-fractie is voor een geleidelijke afbouw van vuurwerk en ondersteunt het college met de aanpak van vuurwerkvrije zones. In de laatste raadsvergadering voor het zomerreces werd op 15 juli een motie besproken van ChristenUnie, GroenLinks en PvdA om het principe van vuurwerkvrije zones vanaf de jaarwisseling 2020-2021 om te draaien naar vuurwerkzones, waarbij in beginsel de hele gemeente Teylingen vuurwerkvrij is, behoudens de vuurwerkzones. Toen de indienende partijen van de motie merkten dat hier in de raad geen meerderheid voor was, hebben zijn besloten de motie aan te houden. De CDA-fractie vindt de gedachte achter de motie sympathiek, maar de tijd ontbreekt om dat op een zorgvuldige manier en met participatie van onze inwoners tijdig voor de komende jaarwisseling te realiseren.

CDA en VVD Zuid-Holland willen een oplossing voor de files in de spits bij Lammenschans

CDA CDA Heusden 29-07-2020 10:16

De gemeenteraden van Leiderdorp en Leiden hebben unaniem besloten om de wethouders - in samenwerking met de provincie Zuid-Holland - met een oplossing te laten komen voor het enorme fileprobleem tijdens de spits. Het CDA en de VVD van Zuid-Holland steunen dit besluit en willen dat er een voorstel ligt wanneer beide gemeenten bij de provincie aankloppen. Het sluiten van de bruggen tijdens de spits moet wat het CDA en VVD betreft als oplossing worden meegenomen. “De CO2-reductie die we behalen door vrachtvervoer over water te stimuleren wordt tenietgedaan door de enorme uitstoot van CO2 door honderden auto’s die ruim een half uur staan te ronken voor de provinciale bruggen in Leiden,” aldus CDA-Statenlid Moniek van Sandick. “Niet voor niets meldde TomTom begin 2020 dat hier het grootste fileprobleem van Nederland ligt. Waarom kan er tijdens de spits geen rekening kan worden gehouden met werkend Leiden, Voorschoten en Leiderdorp?” Daarnaast baart het uitstel van de aanleg van de nieuwe Lammebrug en de verbreding van de Europaweg (N206) en de daarmee voortdurende onveilige verkeerssituatie de partijen zorgen. Hierover zijn door het CDA al vragen gesteld in de Leidse gemeenteraad. Volgens Van Sandick is er bij het Lammenschansplein sprake van een gestapelde problematiek. “Zeker hier ervaren bewoners van Leiden en Voorschoten dagelijks problemen, laat staan wanneer het woon-werk verkeer straks weer naar het niveau gaat van voor de crisis. De Lammebrug dicht houden in de spits zou al een eerste goede stap zijn naar een oplossing.” Daarnaast zijn volgens het CDA-Statenlid het dicht houden van de Caesar fietsbrug (voor schoolgaande kinderen en hun ouders) de Wilhelminabrug, Zijlbrug en de Leiderdorpsebrug een goede tweede. De lokale en provinciale partijen van CDA en VVD hebben nu de handen ineengeslagen om de files te reduceren en de veiligheid te stimuleren. De Zuid-Hollandse fracties van beide partijen hebben daarom aan het college van Gedeputeerde Staten gevraagd om een onderzoek uit te voeren naar de oorzaken van de files en de nodige maatregelen te nemen om zowel de enorme verkeershinder te beperken en de onveilige verkeerssituatie tegen te gaan.

CDA ziet geen toegevoegde waarde in spoeddebat kanaalwoningen

CDA CDA West Maas en Waal 29-07-2020 09:57

Het CDA begrijpt de teleurstelling en frustratie van de vele bewoners langs het kanaal Almelo-De Haandrik die nog niet weten welke financiële regeling voor hen door de provincie wordt getroffen. Sommige bewoners hadden een andere uitkomst verwacht van de selectie die de provincie heeft gemaakt op basis van de onderzoeksresultaten. Ook dat heeft begrijpelijkerwijs weer tot teleurstelling geleid. Het CDA ziet echter geen toegevoegde waarde in het op korte termijn bijeenroepen van Provinciale Staten voor een spoeddebat. Afgelopen week is duidelijk geworden welke huizen schade hebben als gevolg van de werkzaamheden door de provincie aan het kanaal. De schade aan die huizen zal in zijn geheel door de provincie worden vergoed. Voor de andere huizen die wel schade hebben maar waarvan (nog) niet duidelijk is dat de oorzaak ligt bij de werkzaamheden van de provincie was eerder voorgesteld een lening te verstrekken. Dit voorstel is door alle partijen in de Statenvergadering op 1 juli afgewezen. Het CDA had voorgesteld deze groep bewoners tegemoet te komen met een vergoeding tot maximaal 200.000 euro per huis. Daar was echter onvoldoende steun voor en ook voor andere alternatieven was geen meerderheid. Om die reden hebben de Staten unaniem besloten het college opdracht te geven voor 1 oktober met een nieuw voorstel voor deze groep huiseigenaren te komen. Een debat op korte termijn in de staten hierover kan dat besluit niet meer veranderen en heeft dus wat het CDA geen toegevoegde waarde. Het CDA wil ook voorkomen dat er verwachtingen worden gewekt dat er met een nieuw debat op korte termijn er sneller duidelijkheid komt over de nieuwe regeling. Een debat brengt een nieuwe regeling niet dichterbij. Wel wil het CDA ook dat de regeling liever vandaag dan morgen wordt bekend gemaakt.

CDA en VVD Zuid-Holland willen een oplossing voor de files in de spits bij Lammenschans

CDA CDA Lochem 29-07-2020 09:56

De gemeenteraden van Leiderdorp en Leiden hebben unaniem besloten om de wethouders - in samenwerking met de provincie Zuid-Holland - met een oplossing te laten komen voor het enorme fileprobleem tijdens de spits. Het CDA en de VVD van Zuid-Holland steunen dit besluit en willen dat er een voorstel ligt wanneer beide gemeenten bij de provincie aankloppen. Het sluiten van de bruggen tijdens de spits moet wat het CDA en VVD betreft als oplossing worden meegenomen. “De CO2-reductie die we behalen door vrachtvervoer over water te stimuleren wordt tenietgedaan door de enorme uitstoot van CO2 door honderden auto’s die ruim een half uur staan te ronken voor de provinciale bruggen in Leiden,” aldus CDA-Statenlid Moniek van Sandick. “Niet voor niets meldde TomTom begin 2020 dat hier het grootste fileprobleem van Nederland ligt. Waarom kan er tijdens de spits geen rekening kan worden gehouden met werkend Leiden, Voorschoten en Leiderdorp?” Daarnaast baart het uitstel van de aanleg van de nieuwe Lammebrug en de verbreding van de Europaweg (N206) en de daarmee voortdurende onveilige verkeerssituatie de partijen zorgen. Hierover zijn door het CDA al vragen gesteld in de Leidse gemeenteraad. Volgens Van Sandick is er bij het Lammenschansplein sprake van een gestapelde problematiek. “Zeker hier ervaren bewoners van Leiden en Voorschoten dagelijks problemen, laat staan wanneer het woon-werk verkeer straks weer naar het niveau gaat van voor de crisis. De Lammebrug dicht houden in de spits zou al een eerste goede stap zijn naar een oplossing.” Daarnaast zijn volgens het CDA-Statenlid het dicht houden van de Caesar fietsbrug (voor schoolgaande kinderen en hun ouders) de Wilhelminabrug, Zijlbrug en de Leiderdorpsebrug een goede tweede. De lokale en provinciale partijen van CDA en VVD hebben nu de handen ineengeslagen om de files te reduceren en de veiligheid te stimuleren. De Zuid-Hollandse fracties van beide partijen hebben daarom aan het college van Gedeputeerde Staten gevraagd om een onderzoek uit te voeren naar de oorzaken van de files en de nodige maatregelen te nemen om zowel de enorme verkeershinder te beperken en de onveilige verkeerssituatie tegen te gaan.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.