Nieuws van politieke partijen in Vlissingen inzichtelijk

11 documenten

Commissievergadering en persbericht "overlast en veiligheid"

SGP SGP VVD CDA PvdA Vlissingen 29-01-2020 00:00

1. De raad spreekt zich uit......  in de commissievergadering van 6 februari a.s. 2. Persbericht “overlast en veiligheid"

1. De raad spreekt zich uit . . . .

Het memo over de uitkomst van de bijeenkomst van 8 oktober is duidelijk: er is een gevoel van onveiligheid op meerdere plaatsen in onze gemeente, en er wordt overlast ervaren door een aantal factoren.Wij stellen voor dat de Gemeenteraad zich over een aantal zaken uitspreekt en aan het college concreet vraagt om een aantal maatregelen te nemen. Dat uitspreken kan via moties die daartoe worden opgesteld. Alvorens dat te doen vinden wij het belangrijk dat alle raadsleden daar input aan kunnen geven:• Coffeeshops. Wij stellen voor om de huidige shops te verplaatsen op een locatie buiten het huidige gebied met inachtneming van de nu geldende regels. Belangrijk is wel dat deze locaties niet gelegen zijn in de nabijheid van of naast de gangbare fietsroutes van scholieren. Eén van de eigenaren heeft aangegeven positief tegenover de mogelijke verplaatsing te staan: hij onderkent de impact van deze problematiek. Wij zijn van mening dat dit een relatief eenvoudige oplossing is, mits de wil daartoe aanwezig is bij alle betrokkenen. Een duidelijke uitspraak van de gemeenteraad kan doorslaggevend zijn.Alternatieve locaties die aan de eisen voldoen zijn volgens betrokken partijen voorhanden dus dat hoeft geen probleem te zijn. Voor ons is verplaatsing wel een absolute voorwaarde om het hierna volgende punt te realiseren: • Opheffen ingezetenencriterium (i-criterium). Vrijwel de ergste overlast op straat is begonnen met de invoering van het i-criterium, zowel in Vlissingen als elders in het land. Het criterium is destijds opgenomen in het regeerakkoord van 2012. Deze zogenaamde ‘Wietpas’ bleek al snel niet te werken. Breda bijvoorbeeld constateerde al korte tijd na invoering dat zowel de overlast als de straathandel sterk was toegenomen en hebben daarom het i-criterium weer opgeheven. Vandaag de dag is in vrijwel alle gemeenten in Nederland het criterium losgelaten.• Centraal meldpunt. Wij realiseren ons dat via de wijktafels er overleg is tussen de gemeente en een deel van de bewoners. En wij vinden ook dat dit overleg er zeker moet blijven. Maar veel bewoners blijven om uiteenlopende redenen weg bij bijeenkomsten en zitten niet in de wijkraden. Toch moeten ook die op gemakkelijke en eenvoudige wijze hun stem kunnen laten horen. Daarom stellen wij voor een aantal APP-groepen in te richten op logische wijze per wijk ingedeeld en onder beheer van de Gemeente, waar wijkbewoners zich bij kunnen aanmelden en actief aan deel kunnen nemen. De spelregels zijn eenvoudig op te stellen en zijn vooral bedoeld om misstanden te melden, klachten te kunnen uiten en actief te communiceren over maatregelen die in hun buurt nodig zijn c.q. getroffen worden. Het kan een ideaal communicatiemiddel zijn dat veel langdurige ergernis voorkomt, snel problemen signaleert en maatregelen communiceert. Deelname aan zo’n APP-groep door de wijkcoördinator en wijkagent zijn natuurlijk een must. In de binnenstad is zo’n APP-groep actief waarbij de politie ook betrokken is. Bij incidenten werkt dat razendsnel. Er zijn dus ervaringen met deze werkwijze, de structuur kan nader bepaald worden. Het gaat om communicatie, snelheid, alertheid en reactie.Buurtapps zijn niet nieuw, maar wij willen een buurt APP 2.0!• Strakker beleid t.o.v. kamerverhuur. Het is duidelijk dat de gemeente werkt aan een beter beleid op dit gebied. Wij willen dat beleid dan ook de ruimte geven zich te ontwikkelen, maar daar ook een factor aan toe voegen: tot nu toe is de handhaving een probleem, vooral door de grootte van het te controleren veld én het gebrek aan handhavers. Dit probleem is op te lossen door de buurt zélf te laten mee werken bij die controle. Niet als heksenjacht, maar als signalerende en alerte bewoners. Dat kan door een register aan te leggen waarin alle panden in een woongebied worden vermeld die een afwijkende bestemming hebben – bijvoorbeeld kamerverhuur, 2e woning o.i.d. Dat register is dan ter openbaar via de gemeentelijke site. Dat maakt het voor iedereen direct helder waar er van legale kamerverhuur sprake is, en waar illegaal wordt verhuurd: zodra een buurt dat weet én overlast ervaart, komt er een melding (via de buurtAPP!) naar de gemeente toe, en die kan dan gericht handhaven. Helderheid over de regels is daarbij wel een must!• Bestrijding onderverhuur is met name nodig waar het gaat om huurwoningen die bedoeld zijn voor de zwakkeren in onze gemeente. Zwakkeren zoals de minima en ouderen. Er zijn signalen dat in een paar buurten zoals de bloemenbuurt sprake is van onderverhuur van sociale woningen. Het gaat ons om de woningen die onder de sociale woning voorraad vallen maar die niet door de officiële huurder worden bewoond. In combinatie met de signalen via de buurtAPP zoals hierboven vermeldt zal van de woningeigenaren worden verlangd een actief controlebeleid te voeren. De gemeente heeft hier belang bij omdat er duidelijk moet zijn wie er in die woningen verblijft, en het GBA dus klopt, waardoor veroorzakers van overlast kunnen worden aangepakt.Voordat wij deze maatregelen in één of verschillende moties aan de Gemeenteraad voorleggen, nodigen de ondergenoemde raadsfracties het college en de andere fracties uit hier over hun gedachten te laten gaan en inbreng te leveren bij de uitvoering van dit initiatief. Wij spreken hierbij ook nadrukkelijk uit dat wij de inspanningen van college, organisatie en hulpverleners waarderen: wij willen daar iets aan toevoegen. Samen staan we sterker. Samen komen we verder.De raadsfracties van

VVD, Albert v.d. Giessen, Peter StoelPOV, Pim Kraan, Ruud KleefmanPvdA, Frances OreelCDA, Coen Bertijn SGP, Lilian Janse, Cor Tromp 

2. PERSBERICHT

Op 8 oktober 2019 organiseerden een vijftal politieke partijen in Vlissingen een bewonersavond met als thema “overlast & veiligheid”. De avond heeft veel informatie opgeleverd over de gevoelens onder de Vlissingse bevolking over deze belangrijke onderwerpen.Die informatie aangevuld met de resultaten van de gehouden enquête vormen de basis voor de gezamenlijke inzet van POV, CDA, VVD, SGP en PvdA om er voor te zorgen dat:• er extra maatregelen zullen worden genomen om overlast in te perken en• het gevoel van veiligheid zal worden vergroot.Op 6 februari a.s. zullen de leden van de gemeenteraad in een commissievergadering hierover met elkaar van gedachten wisselen. In een memo, als praatstuk voor de commissievergadering, hebben de vijf partijen dit benoemd. Het is de bedoeling van de initiatief nemende partijen, dat de gemeenteraad zich op 5 maart uitspreekt over die te nemen maatregelen.Die voorstellen zullen in de vorm van moties worden behandeld. De uitvoering van aangenomen moties wordt bij het college van B & W neergelegd.De vijf partijen zien uit naar een levendig en positief debat, en nodigen nadrukkelijk alle Vlissingers die zich bij dit onderwerp betrokken voelen uit, om op 6 februari naar de vergadering te komen, aanvang 19u30.Ook insprekers zijn van harte welkom!Let op, insprekers dienen zich vooraf te melden bij de griffie, bij voorkeur voor de datum van de commissievergadering.(Voor meer informatie kunt U contact opnemen met één van de fractieleden van de volgende partijen: CDA, POV, VVD, SGP & PvdA.)Vlissingen, 28 januari 2020

 

Persbericht n.a.v. de bijeenkomst over woonoverlast

SGP SGP VVD CDA PvdA Vlissingen 25-11-2019 00:00

PERSBERICHT

Op 8 oktober jl. vond een bijeenkomst plaats waarbij inwoners van Vlissingen uitgenodigd waren om hun ervaringen op het gebied van veiligheid & overlast met elkaar en de aanwezige politici te delen. De bijeenkomst is door ruim 120 mensen bezocht.De bijeenkomst was een initiatief van de lokale fracties van de PvdA, SGP, VVD, CDA en POV. Naast de fractieleden van die partijen waren er ook raadsleden van andere partijen aanwezig, evenals de burgemeester, de heer Van den Tillaar.Van de bijeenkomst is een feitelijk verslag gemaakt dat alle ervaringen omvat. Daarnaast zijn alle aanwezigen uitgenodigd om een enquête in te vullen, waarvan goed gebruik is gemaakt.De inbreng van de inwoners en uitkomsten van de enquête zijn door de initiatief nemende partijen gebruikt bij het opstellen van een plan om de overlast aan te pakken en de veiligheid van onze inwoners te verbeteren. De plannen zullen in een memo worden voorgelegd aan het hoogste orgaan van onze gemeente, de gemeenteraad. Daar hoort de discussie over de maatregelen thuis, en ook daar moeten de beslissingen hierover genomen worden. Wij stellen de volgende zaken voor:

1 Verplaatsen van de coffeeshops buiten het huidige gebied

Een relatief eenvoudige oplossing, alleen de (politieke) wil ontbreekt bij de burgemeester. Aan alternatieve locaties kan het niet liggen, die zijn ruim voorhanden. Voor ons is dit wel een absolute voorwaarde om het volgende punt te kunnen realiseren:

2 Opheffen ingezetenencriterium (i-criterium)

Vrijwel de ergste overlast op straat is begonnen met de invoering van het i-criterium. Dit criterium is destijds opgenomen in het regeerakkoord van 2012. De Wietpas bleek al snel niet te werken. Breda bijvoorbeeld constateerde al korte tijd na invoering dat de overlast en straathandel was toegenomen. Vandaag de dag is in vrijwel alle gemeenten in Nederland het criterium losgelaten.

3 Gerichter patrouilleren op straat, zowel overdag als ‘s nachts

Politiek Den Haag heeft vorig jaar beloofd te zullen gaan zorgen voor meer ‘blauw op straat’. Vorige week bleek dat hiervan geen enkele sprake is geweest. Sterker nog, er is nu de facto MINDER ‘blauw op straat’. Op het aantal agenten op straat heeft de gemeente praktisch geen invloed. Wat we wel kunnen doen is pleiten voor meer, structurele en strengere handhaving in die gebieden waar de meeste overlast geconstateerd wordt. Dus als er niet méér blauw op straat komt, dan wel een zeer efficiënte inzet. En daarvoor is nodig dat we precies weten wat er waar zich afspeelt, en dat weet je door het inrichten van:

4 Een centraal meldpunt voor overlast in Vlissingen in combinatie met een systeem van Buurtapps in de wijken

Dus niet het alarmnummer zodat je wordt doorverbonden naar ergens in Brabant en een kwartier verder bent zonder noemenswaardige actie. Creëer een centraal meldpunt waar direct adequaat actie op ondernomen kan worden en bijvoorbeeld alle meldingen en klachten worden verzameld. Zorg daarna uiteraard voor een goede follow up naar de burger (in verband met geloofwaardigheid cruciaal). Koppel dit aan een netwerk van buurtapps naar het voorbeeld van de app zoals die in de binnenstad gebruikt wordt in het kader van veiligheid (KVO-project). Korte lijnen en directe actie zijn de sleutelwoorden. Betrek de burger bij zijn en haar woonomgeving en communiceer!

5 Meer evenredige verdeling ‘centrumfunctie’ van Vlissingen

Het functioneren van Vlissingen als Centrumgemeente drukt naar onze mening te zwaar op de stad, vooral maatschappelijk. Wij beamen dat de voorzieningen na beëindiging van de centrumfunctie zullen blijven bestaan (BW, VO, MO) maar pleiten er wel voor deze naar evenredigheid te verdelen over de Zeeuwse gemeenten. Wij zijn ervan overtuigd dat delen van de uitvoerende kant van onze centrumfunctie een aanzuigende werking heeft voor wat betreft overlast, criminaliteit en aanverwante al dan niet druggerelateerde zaken. Wij willen de nadelige effecten van de centrumfunctie bestrijden en met name de toeloop naar Vlissingen stoppen. Overigens gaf dit college zelf vorig jaar aan te willen stoppen als centrumgemeente, maar kwam daar op terug.

6 Structureel handhaven regels rondom kamerverhuur & onderverhuur

Er verblijven tussen de 2 en 3 duizend mensen in Vlissingen die niet staan ingeschreven, géén lokale belasting betalen en (deels) gehuisvest zijn op niet toegestane en ongewenste wijze. In de zomermaanden verdubbelt dat aantal. Dat geeft een enorme druk op de leefomgeving. De 10% norm wordt in het middengebied op papier wellicht gerespecteerd, maar in de praktijk met voeten getreden. Er is sprake van een structureel probleem. Weliswaar liggen er plannen van het college om dit aan te pakken en dat juichen wij van harte toe, maar ieder plan staat of valt met de haalbaarheid én de handhaving. Daarom pleiten wij voor extra inspanningen aan menskracht om deze problematiek aan te pakken. Voor een belangrijk zal dat moeten gebeuren in samenwerking met woningcorporaties want ook in hun woningbestand zit een deel van het probleem van (illegale) onderverhuur.Hoe nu verder?De vijf partijen sturen aan op behandeling & besluitvorming in de gemeenteraad in het 1e kwartaal van 2020. Zij willen nadrukkelijk in overleg blijven met de inwoners en zullen dan ook de resultaten van die besluitvorming terugkoppelen naar de inwoners.Wij spreken hier ook nadrukkelijk uit dat wij op geen enkele wijze twijfels hebben over de kwaliteit en inzet van de gemeentelijke organisatie op dit gebied, maar willen méér doen en bereiken dan tot nu toe in beeld was. Daartoe hebben we elkaar hard nodig: De gemeenteraad, het college én de uitvoerende diensten. Samen kunnen we het, samen doen we het!

 De fracties van:

CDA                     POV                     PvdA                    SGP                        VVD

Coen Bertijn        Pim Kraan           Frances Oreel    Lilian Janse              Albert v.d. Giessen

     Ruud Kleefman                               Cor Tromp              Peter Stoel

 

Pim Kraan over een meer evenredige verdeling 'centrumfuctie' op Omroep Zeeland:https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/116272/Vlissingen-moet-stoppen-als-centrumgemeente

Bericht in DE BODE: https://www.internetbode.nl/regio/vlissingen/300894/vijf-partijen-presenteren-actieplan-voor-veiliger-vlissingen-

 

PERSBERICHT De overlast de stad uit!

SGP SGP VVD CDA PvdA Vlissingen 09-09-2019 00:00

PERSBERICHT. DE OVERLAST DE STAD UIT! VLISSINGEN VEILIG OP STRAAT!

In Vlissingen tiert de straathandel welig, zijn geweldsmisdrijven dagelijkse kost en wordt opklaarlichte dag openlijk gedeald. Bewoners ervaren overlast en voelen zich vaak niet veilig op straat, vooral in de avond en nacht.Bezoekers aan onze stad worden lastig gevallen door straathandelaren, er ontstaat eengrimmige sfeer in de binnenstad, rondom het Bellamypark, Scheldeplein en de Scheldestraat.Men lapt verkeersregels aan de laars, er is nauwelijks handhaving en de binnenstad looptleeg. De stad wordt steeds minder aantrekkelijk om in te wonen en de illegale kamerverhuur aan arbeidsmigranten en toeristen maakt het woon- en leefklimaat in de binnenstad en het middengebied niet beter: integendeel.Een vijftal politieke partijen nemen nu het voortouw: zij vinden dat de maat wel vol is. Datwe een einde moeten maken aan het geweld, aan de onveiligheid, aan de wetteloosheid.Deze partijen vinden dat de binnenstad weer leefbaar moet worden, dat ondernemers daarmoeten kunnen werken, kinderen gewoon op straat moeten kunnen lopen en spelen en dat wonen in de binnenstad en het middengebied weer aantrekkelijk moet zijn.En dat betekent: wég met de criminelen, wég met de straathandel in drugs en wég met deoverlast!Hoe gaan we dat doen:Allereerst door de bewoners zélf aan het woord te laten: Wat gebeurt er, wat vinden zij ervan, wat zien zij als een oplossing?En die bewoners komen aan het woord: een hele avond!Op dinsdag 8 oktober organiseren wij een avond voor de bewoners. Dan kunnen debewoners spreken met elkaar, met de politiek, met het stadbestuur, met alle betrokkenen.DINSDAG 8 OKTOBER 19.30 uur inloop; aanvang 20.00 uurIN DE “BALLROOM” AAN DE OUDE MARKT

Wij nodigen de bewoners uit om daar aan mee te doen!Daarnaast nodigen wij ook uit de Burgemeester, de Coffeeshophouders, buurtcomités, depolitie én alle politieke partijen uit om aan dit open gesprek deel te nemen.De avond is openbaar en voor iedereen toegankelijk.De organisatie is in handen van raadsleden van: CDA, PvdA, POV, SGP & VVD.

( Contact organisatie: Pim Kraan 06 - 53 26 50 16 of Lilian Janse 06 - 38 31 36 18)

https://www.internetbode.nl/regio/vlissingen/actueel/294851/vijf-politieke-partijen-houden-bijeenkomst-over-problemen-binnenstad

Een dikke pluim voor alle ...

Partij Souburg-Ritthem Partij Souburg-Ritthem Vlissingen 05-07-2019 19:48

Een dikke pluim voor alle vrijwilligers..

Info avond Vlissingsestraat

Partij Souburg-Ritthem Partij Souburg-Ritthem Vlissingen 21-05-2019 15:34

Uitnodiging 2e info-avond inz. bouwplan hoek Vlissingsestraat / Karolingenbaan

VOOR : Buurtbewoners en andere belanghebbenden

Geachte heer/mevrouw, op 17 januari jl. hebben wij een informatie-bijeenkomst georganiseerd over de invulling van de hoek Vlissingsestraat / Karolingenbaan. Iedereen is in de gelegenheid gesteld om op de plannen, zoals die tijdens de bijeenkomst zijn gepresenteerd, te reageren. Wij hebben op de plannen diverse positieve reacties ontvangen, maar ook heeft een deel van de buurtbewoners zorgen geuit over de verschillende aspecten die samenhangen met deze ontwikkeling.

De reacties zijn aanleiding geweest om wederom in overleg te treden met de gemeente. Daarbij is tevens meegenomen dat in de achterliggende periode zich een belangrijke ontwikkeling heeft voorgedaan. We zijn namelijk tot overeenstemming gekomen met de heer Ovaa over de aankoop van de naastgelegen panden van Ovaa Motors. Wij zullen deze panden betrekken bij de ontwikkeling.

Gezien de reacties en genoemde ontwikkelingen lijkt het ons goed om opnieuw een informatieavond te organiseren over de ontwikkelingen op deze locatie. We horen graag uw mening.

Wij nodigen u dan ook – mede namens de gemeente – graag uit op maandag 27 mei a.s. om 19.00 uur in Woonzorgcentrum De Gouwe Tuyn, Gouwestraat 129 te Oost-Souburg.

Tijdens de avond zullen vertegenwoordigers van de gemeente, het bureau WTS en VG-D Vastgoedontwikkeling aanwezig zijn.

VG-D Vastgoedontwikkeling, namens deze

Bron: Uitnodigingsbrief van VG-D Vastgoedontwikkeling.

Aanpak overlast Donkereweg Ritthem. ...

Partij Souburg-Ritthem Partij Souburg-Ritthem Vlissingen 26-06-2018 20:58

Aanpak overlast Donkereweg Ritthem. Lees het plan van aanpak http://www.partijsouburgritthem.nl/2018/06/aanpak-overlast-donkereweg-ritthem/

Beantwoording vragen inzake gevaarlijke honden

SGP SGP Vlissingen 18-06-2018 00:00

Naar aanleiding van de door uw fractie ingediende vragen ex artikel 34 RvO informeren wij u als volgt.

Uw inleidingAfgelopen zaterdag 7 april jl. werd een vrouw in het gezicht gebeten door een hond. Nu bijten honden wel vaker maar een beet in het gezicht is naar mening van de SGP hoogst ongewenst. Zeker wanneer we lezen dat het hier gaat om een zogenoemde "gevaarlijke hond" die al eerder in aanraking is geweest met de politie.Onze inleidingIn algemene zin willen we stellen dat iedere eigenaar van een hond zelf verantwoordelijk is voor “de opvoeding” en het gedrag van zijn of haar hond. De eigenaar kan zelf kiezen voor,een van de vele beschikbare private, voor zijn of haar hond geschikte cursus. De eigenaar is ook zelf verantwoordelijk voor het gedrag van de hond en de consequenties die dat gedragmet zich meebrengt.

Vraag 1Heeft de eigenaar van deze gevaarlijke hond deze cursus gehad? Zo nee; waarom niet? En wanneer gaat de eigenaar deze cursus dan wel volgen?Ons antwoordGeen enkele eigenaar van een gevaarlijke hond heeft een door het college verplichte cursus gehad. Het college heeft, gezien het geringe aantal bijtincidenten dat bij de politie bekend is,besloten de betreffende cursus niet verplicht te stellen. Uit de politieregistratie blijkt dat er de afgelopen vijf jaar 20 bijtincidenten zijn geregistreerd. Geen van deze gevallen heeft geleid tot een bestuurlijke rapportage of het inzetten van een bestuurlijke maatregel. Vraag 2Bij welk incident was deze gevaarlijke hond eerder betrokken? Heeft deze hond toen ook al een gedragstest gehad? Zo nee; waarom niet? Zo ja; waarom nu dan nog een keer een gedragstest?Ons antwoordBij de gemeente is niet bekend bij welk incident de betreffende hond eerder betrokken is geweest. Er zijn geen bestuurlijke rapportages door de politie hierover aan de burgemeester afgegeven. Een gedragstest wordt niet door de gemeente opgelegd maar is een onderdeel van een mogelijk strafproces. Vraag 3In de APV (http://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/Historie/VlissingenZ373462/373462 l.html) wordt in artikel 2.58, lid 2, sub a. en sub b. een onderscheid gemaakt tussen een aanlijngebod (sub a.) en een aanlijn- en muilkorfgebod (sub b.). Ervan uitgaande dat een gemuilkorfde hond niet in staat is om iemand in zijn/haar gezicht te bijten; waarom lijkt dan na incident nr. 1 alleen gekozen te zijn voor slechts alleen het aanlijngebod (sub a.), dit terwijl het college ook kon overwegen om sub b. toe te passen?Ons antwoordEr was geen informatie bekend (bestuurlijke rapportage) waarop de burgemeester het noodzakelijk achtte een bestuurlijke maatregel te nemen. Vraag 4Waarom staat op de site van de gemeente alleen de laatste wijziging van de APV en niet de APV 2013 zelf (de link werkt niet) waarin (o.a.) alle regels te vinden zijn omtrent aanlijnen en muilkorven van gevaarlijke honden.Ons antwoordNa controle is ons gebleken dat de link om de APV 2013 in te zien, inderdaad niet werkte. Dit is inmiddels opgelost en de APV 2013 is in zijn geheel zichtbaar op de gemeentelijke website. Vraag 5Volgens het artikel in bovengenoemde link van de NOS kunnen gemeenten een houd- en gebiedsverbod opleggen. Ervan uitgaande dat dit klopt; was hier al sprake van een houd- en gebiedsverbod? Zo nee; waarom niet?Ons antwoordOns beleid voorziet niet in het opleggen van een houd- en gebiedsverbod voor gevaarlijke honden. Gezien het lage aantal incidenten zal het beleid niet worden aangepast. Vraag 6Hoeveel houd- en gebiedsverboden voor gevaarlijke honden waren er op 1 april 2018 in de gemeente Vlissingen?Ons antwoordZie antwoord vraag 5. Vraag 7Hoe vaak moet een gevaarlijke hond iemand bijten wil de gemeente overgaan tot een houden gebiedsverbod?Ons antwoordZie antwoord vraag 5. Vraag 8Hoe vaak en hoe ernstig moet een gevaarlijke hond iemand bijten totdat besloten wordt dat de betreffende gevaarlijke hond (helaas voor de hond en zijn/haar baas/bazin) afgemaakt moet worden?Ons antwoordHet afmaken van een gevaarlijke hond al dan niet na een bijtincident is geen bevoegdheid die bij de gemeente of burgemeester belegd is. Alleen de rechterlijke macht heeft in een strafproces de beslissingsbevoegdheid om een hond af te laten maken.Wij gaan ervan uit u hiermee in voldoende mate te hebben ingelicht.Hoogachtend,burgemeester en wethouders van Vlissingen,de secretaris, de burgemeester,mr. drs. ing. M. van Vliet, drs. A.R.B. van den Tillaar

Donderdag 17 mei is de Vlissingse GL ...

GroenLinks GroenLinks Vlissingen 27-05-2018 12:02

Donderdag 17 mei is de Vlissingse GL fractie afgereisd naar Den Haag https://vlissingen.groenlinks.nl/nieuws/gl-vlissingen-op-bezoek-den-haag-en-gesprek-met-tweede-kamerlid-isabella-diks

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.