Nieuws van politieke partijen in Twenterand inzichtelijk

4 documenten

Veel verkeershinder langs kanaal Almelo-de Haandrik in Twenterand

CDA CDA Twenterand 23-09-2019 04:47

CDA fractielid Roswitha Uitslag- van Riggelen heeft aandacht gevraagd voor het feit dat er veel verkeershinder in onze gemeente als gevolg van werkzaamheden aan het kanaal Almelo- de Haandrik is. Op vele plekken langs het kanaal vinden er op aanpassingen/onderhoud en reconstructies plaats. Voor de Hoofdstraat in Vroomshoop geldt een kilometerbeperking van 30 km en zijn er barricades in de berm geplaatst. Dit heeft tot gevolg dat de weg aanzienlijk smaller is geworden en fietsers geen gebruik meer kunnen maken van de fietsstrook aan de kanaalzijde. Daarnaast rijdt er ondanks een verbod nog steeds veel vracht- en landbouwverkeer over de Hoofdstraat. Inmiddels is ook gebleken dat er vanwege calamiteiten aan het spoor vanaf het station in Vroomshoop regelmatig bussen in worden gezet. Deze bussen kunnen komen vanaf de Stationslaan en willen de Hoofdstraat op. Vanwege de wegversmalling in de weg en de barricade in de berm van het kanaal kunnen zij deze draai praktisch niet maken waardoor zij diverse keren voor- en achteruit moeten steken om de weg op te draaien. Dit leidt tot onveilige situaties voor alle weggebruikers. En last but not least wordt de 30 km begrenzing met name in de avonduren en de weekenden fors overschreden. De veiligheid van de weggebruikers is ons inziens in het geding. We hebben hierover de volgende vragen: 1. Deelt u onze mening dat de verkeersveiligheid met name op de Hoofdstraat in het geding is? 2. Zo nee, waarom bent u van mening dat de verkeersveiligheid op de Hoofdstraat niet in het geding is? 3. Kan er een aanpassing plaatsvinden aan de huidige situatie om het voor voertuigen/bussen veiliger te maken om van de Stationslaan de Hoofdstraat op te rijden? 4. Zo nee, waarom niet? 5. Zo ja, welke maatregelen gaat u treffen om de verkeersveiligheid te verbeteren? 6. Kunnen er vaker maatregelen getroffen worden om de 30 km begrenzing en het verbod op vracht- en landbouwverkeer te handhaven? 7. Zo nee, waarom niet Natuurlijk zijn we zeer benieuwd naar de beantwoording van bovenstaande vragen en wachten de reactie van het college dan ook met belangstelling af.

👊 Strakke actie Dorpsraad inzake N36 ...

GEMEENTE BELANGEN TWENTERAND GEMEENTE BELANGEN TWENTERAND VVD CDA PvdA GroenLinks SGP Partij voor de Vrijheid D66 ChristenUnie Twenterand 30-07-2019 10:49

👊 Strakke actie Dorpsraad inzake N36 👊 53 organisaties en politieke partijen uit de gemeenten #Twenterand, Almelo, Hardenberg, Hellendoorn, Ommen, Tubbergen en Wierden ondertekenden mede een open brief van de Dorpsraad Vroomshoop-Geerdijk aan de minister van Verkeerszaken. Doel is "... de N36 nu eindelijk dusdanig aan te pakken zodat er een veilige weg ontstaat." Een goed streven, die wij van harte ondersteunen. Uiteraard ligt er ook een verantwoordelijkheid bij de bestuurders van voertuigen op de N36, want het rijgedrag van enkelen is soms asociaal en levensgevaarlijk.

Mooi sociaal initiatief. Helpt ...

GEMEENTE BELANGEN TWENTERAND GEMEENTE BELANGEN TWENTERAND Twenterand 27-03-2019 18:11

Mooi sociaal initiatief. Helpt eveneens eenzaamheid te bestrijden.

De veiligheid van de N36 staat voorop

SGP SGP Twenterand 27-04-2017 00:00

 

“Ook RWS is geheel overtuigd dat de verbreding van de N36 nu meegenomen moet worden. Vanaf het eerste overleg in november, waar Twenterand de verbreding direct aangedragen heeft, is er ook bij RWS grondig nagedacht en gerekend welke aspecten van profielverbeteringen noodzakelijk en inpasbaar zijn in het groot onderhoud van 2018. Meer rijbaanscheidingen zullen helaas niet verder ingevoerd kunnen worden. Maar aanpassingen aan het profiel en vooral de uitwijkstrook tussen de kantbelijning en de berm, kunnen wèl worden gerealiseerd. Er wordt over de hele lengte van het tracé zaagtand-belijning (ribbelmarkering) aangebracht met een duidelijk waarschuwend effect.

Voor het veiligheidsonderzoek, dat volgens het ministerie van I&M nodig was, heeft Twenterand in samenwerking met de aanliggende buurgemeenten, politie en VVN bij RWS ook diverse punten aangedragen. Het blijkt nu dat dit onderzoek bevestigt dat maatregelen echt nodig zijn. Dat is mij door de heer Stoffer van de directie van RWS persoonlijk gemeld en het persbericht van RWS bevestigt dat.

Hiermee is het benodigde geld voor de extra aanpassingen nu ook binnen. Volgens planning zal de verkeersveiligheid van de N36 in het tweede kwartaal van 2018 op veel punten verbeterd zijn. De weginrichting moet een en ander afdwingen waarbij natuurlijk ook aandacht moet zijn voor het weggedrag van de gebruiker zelf.

De snelheid blijft op het grootste deel van het traject 100 km/h en het inhaalregiem wordt ook op orde gebracht. Daar waar inhalen niet wenselijk is, komt een doorgetrokken streep. 

Goede berichten dus vanuit RWS richting de betreffende gemeenten en de weggebruikers!

Er wordt nu door RWS hard gewerkt om op tijd klaar te zijn!”

 

Wethouder verkeer en vervoer,

Ben Engberts

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.