Nieuws van VVD over CDA inzichtelijk

4 documenten

Afgelopen woensdag reden Annemiek en ...

VVD VVD GroenLinks CDA ChristenUnie Bodegraven-Reeuwijk 19-07-2019 10:10

Afgelopen woensdag reden Annemiek en Robin mee met een fietstocht door het plassengebied. In zo’n 2,5 uur werd 20 kilometer afgelegd, met een flink aantal informatieve stops onderweg. Vergezeld van een groep collega-raadsleden van CDA, ChristenUnie en GroenLinks, vier wethouders, vertegenwoordigers van het wijkteam Sluipwijk en een diverse groep ambtenaren is een hoop kennis uitgewisseld. Onderweg werd onder meer uitleg gegeven over actuele stand van zaken met het beleid en de uitdagingen bij het beheer van de openbare ruimte. Het was een informatieve en gezellige toer met alle ruimte om te genieten van de omgeving, dingen met eigen ogen waar te nemen, maar ook om te luisteren en vragen te stellen. Een aantal punten die aan bod kwamen: - onderhoud en fundering van de wegen - toegankelijkheid voor autoverkeer - problemen met krappe bochten en verzakkingen bij erftoegangen (zakkende weg bij onderheide brug) - aandachtspunten voor het bestemmingsplan - het bermbeheer - bijenhotels - nieuwe bruggen - beschoeiing - de behoefte aan een loswal - de Beweegbare Fysieke Breedtebeperking - overslaglocatie voor zwaar transport - samenwerking met Gouda Wat ons betreft was het een zeer geslaagde avond, en is het initiatief om beleid ter plekke te bekijken zeker voor herhaling vatbaar!

Een optimale bereikbaarheid van ...

VVD VVD D66 CDA ChristenUnie Almelo 19-06-2018 13:19

Een optimale bereikbaarheid van Almelo en Twente is erg belangrijk voor de VVD. Verbreding van de N35 is al jaren onderwerp van discussie. De N35 wordt vaak het karrenspoor genoemd, terwijl de weg van groot belang is voor de verbinding tussen de regio's Twente en Zwolle. VVD dient daarom samen met CDA, D66 en ChristenUnie woensdag tijdens de behandeling van de perspectiefnota een motie in voor de aanpak van de N35. De VVD Almelo blijft zich actief inzetten om de realisatie hiervan te vervroegen.

Radio interview Mauriel van As RTV ...

VVD VVD CDA ChristenUnie Lansingerland 18-04-2018 13:25

Radio interview Mauriel van As RTV Lansingerland Afgelopen donderdag 12 april 2018 was Mauriel samen met 2 andere raadsleden van het CDA en de ChristenUnie te gast in de studio bij RTV Lansingerland voor een radio interview. Tijdens het programma Iedereen Toegang Tot Informatie (ITTI) van Loek Bergman en Marc de Boer heeft Mauriel onder meer verteld over zijn motivatie om raadslid te worden en hoe hij de bewoners wil vertegenwoordigen. Mauriel heeft onder meer verteld dat hij de politiek in wilde gaan om bij te kunnen dragen aan het mooi en fijn houden van onze gemeente in plaats van erover roepen vanaf de zijlijn. Verder heeft hij verteld over wat hij wil bereiken. Hij is lid van de commissie Ruimte en wil vooral een bereikbaar en veilig Lansingerland. In deze commissie is Mauriel vanuit de fractie verantwoordelijk voor onder meer bereikbaarheid & verkeersveiligheid, de kern Bleiswijk en het dossier A16/A13. Hij vindt deze onderwerpen belangrijk omdat juist deze onze directe leefomgeving betreffen. Concreet wil Mauriel dat verkeersonveilige situaties worden aangepakt en dat er een masterplan voor de verkeerscirculatie komt voor de hele gemeente. Mauriel heeft ook verteld over hoe hij de bewoners wil gaan vertegenwoordigen. Hij wil dit doen door gesprekken aan te gaan met mensen, zowel vanuit de mensen maar ook actief mensen benaderen. Onder meer wil hij dat doen door zelf kennis te nemen van bijvoorbeeld verkeersonveilige situaties zoals hij dat al heeft gedaan op de Gemeentewerf en de Röntgenstraat in Berkel en de Hoefweg in Bleiswijk. Op deze wijze krijgt hij de informatie om de juiste afwegingen te kunnen maken. Het interview terugluisteren kan hier:

De herinrichtingsplannen rondom het ...

VVD VVD CDA Edam-Volendam 31-05-2017 12:00

De herinrichtingsplannen rondom het Europaplein spelen al jaren. Maar sinds 2016 wordt het eensgezind opgepakt door een nieuwe coalitie. De uitvoering komt steeds dichterbij. Waar in 2015 de plannen vorm kregen en in 2016 werd besloten dat horeca en terrassen mogelijk en wenselijk zijn, wordt 2017 het jaar waarin samen de puntjes op de i komen en de uitvoering start! Verandering voor gemotoriseerd verkeer Om het Europaplein autoluw te maken, wordt het rondjesrijden door de Ventersgracht onmogelijk gemaakt. Ook de Stationstraat wordt met dat doel afgesloten. Daarnaast wordt het vrachtverkeer gereguleerd (max 8 meter, 7,5 ton en laden/lossen tussen 6.00-11.00 uur). Dat beperkt de overlast en verbetert de veiligheid. Wij realiseren ons dat niet iedereen alleen voordelen zal zien, maar zoals vaak met veranderingen, verwachten wij dat de uitkomst heel snel went omdat er vooral voordelen aan zitten. Draagvlak De herinrichting van het Europaplein zal eind van het jaar beginnen. Het door wethouder Wim Runderkamp (VVD) gepresenteerde ontwerp op hoofdlijnen kan op veel positieve reacties rekenen. Niet alleen applaudisseerde de raad er al eens voor, ook bij diverse bijeenkomsten voor alle inwoners waren de geluiden bijna zonder uitzondering positief. De meningen verschillen vaak over details en individuele belangen. In juni gaat de raad zich buigen over de verkeerssituatie. Na de zomer zal er een ontwerp van het Europaplein liggen. Kermis en markt De kermis en de markt zijn daarbij twee belangrijke zaken waar nog keuzes in gemaakt moeten worden. De beste opstelling voor de markt leidt tot een aantrekkelijke inrichting van het gebied, maar ook een beperking van laad/losverkeer vanaf de Haven op zaterdag. Burgers, betrokkenen en de hele gemeenteraad hebben daarvoor een voorkeur. Met de betrokken ondernemers zal nog overleg plaats gaan vinden. Het ontwerp heeft ook gevolg voor de kermis. Die zal veranderen als er bomen in de Zeestraat komen, zoals dat eerder door de hele gemeenteraad werd omarmt. Zoals Zeevangs Belang al aangaf, is de discussie of 4 dagen kermis de inrichting moet bepalen, of dat de kermis zich moet voegen naar de inrichting. Ook daarover zal nog overleg plaatsvinden, vooruitlopend op besluitvorming in september. Maar het is een illusie te denken dat de kermis precies hetzelfde kan blijven, als we ook de Zeestraat een vriendelijker entree van het centrum willen maken, dan de geasfalteerde vlakte die het nu is. Handhaving Over allerlei stappen en besluiten is heel veel overleg geweest met iedereen die dat wilde. Een rode draad daarbij is de behoefte aan meer handhaving. Tot onze spijt kan de gemeente niet optreden tegen rijdend verkeer, alleen tegen foutparkeren. En waar de gemeente de kosten heeft voor de handhaving, gaan de opbrengsten naar de Rijksoverheid. Dit onderwerp is ook bij de landelijke overheid onder de aandacht gebracht. Zodra het mogelijk wordt om de opbrengsten naar de gemeente te laten gaan, is de VVD voor het gebruik van die extra mogelijkheden. En vooruitlopend daarop willen we kijken naar betere prioritering en intensivering van de handhaving. Want zonder handhaving hebben regels geen zin. Om diezelfde reden ondersteunt de VVD de oproep van het CDA om de toewijzing van parkeerontheffingen tegen het licht te houden. Veel mensen praten mee! In Volendam krijgen de plannen dit jaar een definitieve vorm. Maar daar houdt het niet op. Naast Volendam, staan ook in Edam en Oosthuizen eenrichtingsverkeer, vrachtverkeer, bebording, zebrapaden, rotondes en parkeerplaatsen aan de randen hoog op het prioriteitenlijstje. Op dit moment is het Verkeersplan in voorbereiding, waar wethouder Wim Runderkamp (VVD) deze onderdelen bespreekt met burgers. Tientallen hebben zich aangemeld om daar meerdere keren voor bij elkaar te komen, samen thema's te kiezen en maatregelen voor te stellen. De VVD is erg blij met die animo en we hebben hoge verwachtingen, want wie kent onveilige situaties beter dan de weggebruikers zelf?

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.