Nieuws van politieke partijen in Gelderland inzichtelijk

55 documenten

Fred Temminck opnieuw tot lijsttrekker gekozen.

ChristenUnie ChristenUnie Gelderland 19-06-2021 13:56

https://westbetuwe.christenunie.nl/k/n6097/news/view/1373867/1084246/Fred augustus 2017.JPGWoensdag 2 juni hielden we onze Algemene Ledenvergadering. Het stond gepland op locatie "Burcht van Haeften" maar dat kon helaas nog niet en zo werd het een vergadering via zoom. Het enthousiasme om mee te doen was er niet minder om. We hadden een goede en interactieve bijeenkomst. Op voordracht van de selectiecommissie werd de huidige fractievoorzitter, Fred Temminck, opnieuw tot lijsttrekker gekozen.

In de Algemene Ledenvergadering werd o.l.v. voorzitter Henk Kruijt het huishoudelijke gedeelte eerst afgewerkt. Vervolgens de mutaties in het bestuur. Afscheid werd genomen van onze vorige voorzitter, de heer Gert-Jan Donker.

https://westbetuwe.christenunie.nl/k/n6097/news/view/1373867/1084246/gert_jan_250

Hij werd via zoom toegesproken door bestuurslid Jan-Willem Ploeg, die hem uitvoerig bedankte voor zijn jarenlange inzet.

Volgend agendapunt was de benoeming van de nieuwe lijsttrekker voor de raadsperiode 2022 - 2026. Via digitale stemming werd Fred Temminck gekozen en benoemd. Hij sprak zijn dank uit voor het in hem gestelde vertrouwen.

Daarna waren er voordrachten van verschillende commissies en hun leden, die nodig zijn in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen, welke woensdag 16 maart 2022 gehouden zullen worden.

Het laatste deel van de vergadering werd gebruikt voor een discussie met de leden over een aantal onderwerpen gerelateerd aan leefbaarheid in de kernen. O.l.v. de fractievoorzitter werd dit een levendige discussie. Heel mooi dat er actief aan deelgenomen werd door enkele nieuwe leden.

Direct na de zomervakantie hopen we een een fysieke bijeenkomst te houden met onze leden.

Het nieuwe vergaderen

D66 D66 Gelderland 01-08-2020 08:50

Sinds 12 maart zijn we met z’n allen zoekende naar manieren om ondanks de Corona-beperkingen toch besluiten te kunnen voorbereiden en nemen. Er moeten dit jaar namelijk nog een fiks aantal zogenaamde harmonisatiebesluiten genomen worden.

Fysieke vergaderingen kwamen vanaf mei toch langzaam (deels) weer op gang. Helaas vanwege ruimtegebrek door de 1,5 meter maatregel zonder publiek en ook zonder de aanwezigheid van de hele (steun)fractie. Whatsapp werd en wordt door ons dan ook vaak gebruikt voor onderling overleg, soms ook met andere fracties. Ook tijdens digitale vergaderingen waarbij iedereen thuis zit overleggen we als (steun)fractie zo met elkaar.  Onze fractievergaderingen zijn inmiddels weer ‘live’ al kan het ook zo zijn dat sommigen daarbij alleen ‘digitaal’ aanwezig zijn. Corona maakt opeens ook meer mogelijk.

Vergaderingen in de regio vinden tot nu toe alleen digitaal plaats. Dat maakt het beoordelen van en besluiten of adviseren over regionale kwesties, wat in ‘normale’ tijden al lastig genoeg was, nog moeilijker.

Democratisch tekort

Dit alles is verre van ideaal. Er wordt fiks afbreuk gedaan aan de democratische besluitvorming en controle. En van participatie van inwoners is in feite amper of geen sprake meer. Al met al zorgelijke ontwikkelingen in het lokale bestuur. Samen met de griffie, die ons als gemeenteraad bijstaat, wordt hard nagedacht en gewerkt aan mogelijke aanpassingen van de vergaderwijze. De 1,5 meter samenleving levert grote uitdagingen op.

De crisis voorbij, de ongerustheid niet

D66 D66 Gelderland 17-07-2020 08:17

Tijdens de speciale raadsvergadering 16 juli ter gelegenheid van de installatie van het nieuwe college met een nieuw coalitieakkoord. Dit was de bijdrage van de fractie:

“De fractie van D66 is blij dat de bestuurscrisis voorbij is, juist in deze uitzonderlijke tijden is een stabiel gemeentebestuur van groot belang. We zijn wel teleurgesteld in de bijgestelde ambities van deze coalitie. Bij de algemene beschouwingen hebben we al aangegeven dat we ons zorgen maken over de financiële toekomst voor West Betuwe. Dat we ons zorgen maken over de impact van eventuele bezuinigingen op de noodzakelijke zorg aan en ondersteuning van onze kwetsbare inwoners. En zorgen over het voortbestaan van de voor de leefbaarheid zo belangrijke lokale verenigingen en maatschappelijke organisaties. Die zorgen zijn met dit coalitie akkoord helaas niet weggenomen.

Het nieuwe akkoord vertelt namelijk niet veel nieuws. Behalve dan dat opeens de ambitie van een energieneutraal West Betuwe in 2030 losgelaten wordt. Met de redenatie dat dit een toch niet te behalen doel zou zijn. Gemeenten zoals Zeewolde en Goeree-Overflakkee laten zien dat dit een slecht excuus is. Die behalen dit doel binnenkort al. Zelfs Culemborg, met de ambitie in 2040 energieneutraal te zijn, streeft West Betuwe, wel de grootste gemeente in de regio Rivierenland, nu in ambities voorbij. Willen we dat de aarde niet verder opwarmt dan 1,5 graad dan is het van groot belang dat we zorgen dat we uiterlijk in 2030 in ieder geval alle energie voor het grondgebied van West Betuwe duurzaam opwekken. En, om Marian Minnesma te citeren, nota bene uit het Bidbook: West Betuwe energieneutraal in 2030. Het kan echt!. En dan nu 2030 loslaten? Dat deze coalitie een latere datum acceptabel vindt en zelfs 2050 als uiterste datum noemt, is ronduit schokkend. Kernenergie en thorium centrales worden in een interview zelfs als serieus alternatief aangedragen. Dat lijkt verdacht veel op geloven in sprookjes.

D66 gelooft niet in sprookjes. D66 gelooft wel in het werken aan draagvlak onder inwoners en dat daarmee besluiten die voor 2030 nodig zijn niet vooruit geschoven hoeven te worden. We moeten nú aanpakken. Wij blijven u hierin uitdagen.

Wij hopen ook dat de door deze coalitie gewenste cultuurverandering in de raad en tussen college en raad daadwerkelijk lukt. Met besluiten, zoals deze week nog een door het college genomen is waarbij een motie van de gemeenteraad volledig naast zich neergelegd wordt, gaat dat in ieder geval niet lukken. Onze fractie wenst deze nieuwe coalitie dan ook veel succes en veel meer ambitie toe dan zij nu toont. En D66 zal zich, zoals men van ons gewend is, positief kritisch blijven opstellen. Al maakt u het ons op dit moment wel heel erg moeilijk.

Ondermijning

SGP SGP Gelderland 09-07-2020 00:00

/r/c966d26cbe9a1481e558dd6c155a99b1?url=http%3A%2F%2Fwww.gelderland.sgp.nl%2Factueel%2Fondermijning%2F12334&id=6770b9a9885cf60a68c2b4ce114d4390e62456af

Ondermijnende criminaliteit is gif voor de samenleving.

SGP maakt zich er ernstig zorgen over. Het bedreigt de leefbaarheid. De SGP pleit voor het vrijmaken van veel geld hiervoor.

Statenlid Bennie Wijnne gaf aan geschrokken te zijn van de informatie die op dit terrein vrijkomt. Dit is iets wat nationaal en ook internationaal aangepakt moet worden. Anders loopt onze samenleving enorme schade op. De rol van de provincie is hierin beperkt. Maar het plan van de provincie laat zien dat we wel degelijk iets kunnen doen. De SGP steunt het plan en adviseert Gedeputeerde Staten om er met volle kracht tegenaan te gaan.

Toekomst Scherpenzeel

SGP SGP Gelderland 28-05-2020 00:00

/r/1ee54ac8364fb72fad650c689575590a?url=http%3A%2F%2Fwww.gelderland.sgp.nl%2Factueel%2Ftoekomst-scherpenzeel%2F12129&id=74e6a28b17b599401e15021999897a3e74c044fe

De toekomst voor Scherpenzeel als zelfstandige gemeente is onzeker. In de provincie heeft dit onderwerp momenteel volop de aandacht. Arnold Versteeg leverde zijn eerste bijdrage aan dit gevoelige thema.

Het was nog ‘slechts’ een beeldvormende bijeenkomst in de Staten. Maar uit de toelichting en de stukken die vanuit de provincie verstrekt werden, bleek dat het starten van een arhi-procedure serieus wordt overwogen door Gedeputeerde Staten. Een arhi-procedure is een procedure voor een herindeling zoals geregeld in de wet ‘algemene regels herindeling’ (arhi).

De komende dagen bezint Gedeputeerde Staten zich op de kadernota die inmiddels door Scherpenzeel is ingediend. Op basis daarvan nemen Gedeputeerde Staten een besluit over de vervolgprocedure. Arnold Versteeg legde in zijn bijdrage de vinger bij het proces. Is de volgorde van de te nemen stappen juist? En vooral: wordt er voldoende tijd genomen voor de verschillende stappen? 

Teleurstellend: Staten geven macht over RailTerminal Gelderland uit handen

SP SP GroenLinks Gelderland 01-05-2020 12:37

Een meerderheid van Provinciale Staten heeft de regie over RailTerminal Gelderland (RTG) volledig uit handen gegeven. Verzet van de SP tijdens de digitale statenvergadering heeft daar niets aan kunnen veranderen. De coalitie, waaronder voormalig tegenstander GroenLinks, ligt niks meer in de weg om dit veel te dure Gelders prestigeproject uit te voeren. SP Statenlid Maurits Gemmink is zwaar teleurgesteld: “Het is een schande dat een merendeel van partijen in Provinciale Staten de regie weggeeft over de Railterminal. Want juist bij het beleid rond dit prestigeproject laat Gedeputeerde Staten gevaarlijk zwabberbeleid zien.”

RailTerminal Gelderland moet de Gelderse ‘hub’ worden aan de Betuweroute. Het overslagpunt voor containers van spoor naar weg en water. Het is gepland naast de A15 bij Elst, naast het buurtschap Reeth. Laat het op die plek nu al heel erg druk zijn. Naast de A15 en de Betuweroute ligt bedrijvenpark Knoop 38 daar en is er een windmolenpark. Maar de rust in de omgeving is niet het zwaarstwegende argument tegen RTG. Het project gaat Gelderland tussen de 40 en de 65 miljoen euro kosten. Gemmink: “Het is allerminst zeker of we dat geld ooit terug verdienen. Maar dat is blijkbaar geen probleem voor een ruime meerderheid in Provinciale Staten. Met het grootste gemak werd voor de RTG gestemd en de benodigde miljoenen werden zonder blikken of blozen vrijgemaakt. De ontwikkelaars gingen voortvarend van start. Er werd een ontwerp en een inpassingsplan gemaakt. De omgeving was druk aan het inspreken en bezwaar maken. Er was één ondernemer gevonden die brood zag in het exploiteren van RTG. En het project denderde voort.”

Vorig jaar werd er echter stevig aan de noodrem getrokken. Het hele project moest opnieuw. Er moet een Milieu EffectRaportage (MER) komen om aan te tonen wat de effecten op het milieu zullen zijn. Er moet een openbare aanbesteding komen voor de exploitant en er moet een nieuw inpassingsplan komen waar de omgeving weer op mag reageren.

Gemmink: “Dat is toch wel vreemd zwabberbeleid van de provincie. Immers, op eerdere vragen van de SP of er geen MER moest komen en of het onderhands aanbesteden van het project aan één ondernemer wel kon werd nog ontkennend gereageerd. Het opnieuw beginnen is sowieso een dure grap. Dit roept vragen op. Gaat het wel goed met het plan RTG en waarom wil Gedeputeerde Staten van Gelderland dat gemeente Overbetuwe en Provinciale Staten hun mandaat aan GS overgeven?”

De MER is nu wel nodig vanwege nieuwe stikstofregels en de aanbesteding moet omdat er anders sprake is van overheidssteun aan één ondernemer aldus Gedeputeerde Staten op vragen van de SP. En er is geen sprake van zwabberbeleid want dit wist men eerder nog niet. De beantwoording tijdens de digitale statenvergadering stelt de SP niet gerust.

Gemmink: “RailTerminal Gelderland blijft een prestigeproject met veel risico dat koste wat kost doorgedrukt moet worden. Helaas stemde een meerderheid van Provinciale Staten voor het geven van het mandaat aan Gedeputeerde Staten. Hierdoor is PS haar macht kwijt en staat de voorstanders van RTG weinig meer in de weg het plan door te drukken. Het is nu aan omwonenden en actiegroepen die tegen RTG zijn om het plan via de Raad van State tegen te houden. Gezien de nieuwe regels voor stikstofdepositie maken ze daar nog best wel kans. De overheid is afgelopen jaar wel vaker teruggefloten bij de uitvoer van grote vervuilende projecten.”

Energiebesparing belangrijker dan aardgasvrije wijken?

PvdA PvdA Gelderland 17-02-2020 09:55

https://gelderland.pvda.nl/nieuws/energiebesparing-belangrijker-dan-aardgasvrije-wijken/In 2050 moeten, volgens het Klimaatakkoord, zeven miljoen woningen en een miljoen gebouwen van het aardgas af. Met nog iets meer dan achtduizend werkdagen te gaan zou je kunnen stellen dat er in Gelderland iedere dag bijna duizend woningen aardgasvrij gemaakt moeten worden om dit doel in 2050 te halen. Maar volgens Diederik Samsom, die binnen de onderhandelingen voor het Klimaatakkoord verantwoordelijk was voor de verduurzaming van de ‘gebouwde omgeving’, kan je ook stellen dat dit in de praktijk betekent dat die woningen in dertig jaar één keer verbouwd moeten worden.

In de media zien we twee verschillende routes om het doel te halen: eerst isoleren van woningen versus het zo snel mogelijk starten van woningen/wijken van het gas af halen. Zo schreef David Smeulders, hoogleraar energiesystemen aan de TU Eindhoven, afgelopen 4 februari een opiniestuk in De Gelderlander over in zijn ogen de verkeerde keuze om alle huizen van het gas af te halen. Smeulders vindt juist dat aardgas een onderdeel is van de klimaatoplossing. Hij heeft berekend dat als huizen massaal van het gas af gaan de CO₂ uitstoot tot 2030 juist toe- in plaats van afneemt. Omdat er nog maar heel weinig energie wordt opgewekt via zon en wind, komt de meeste energie tot 2030 van energiecentrales. Deze draaien op kolen, gas of biomassa.

In het opiniestuk geeft Smeulders aan dat het huidige alternatief, warmtepompen, een veel lager rendement hebben dan de huidige CV-ketels. “Als je nou eens de helft van de 11 miljard subsidie voor biomassa zou uittrekken voor het isoleren van alle huizen in Nederland. Van isoleren krijg je nooit spijt. Die oplossing is veel goedkoper en aantoonbaar duurzaam; na isolatie hoeven we veel minder gas te stoken. Daarna kun je denken aan warmtepompen”. Machiel Mulder, hoogleraar Regulering van Energiemarkten aan de Rijksuniversiteit Groningen, berekende dat als het kabinetsvoornemen uitkomt om alle huizen in Nederland per 2050 van het aardgas af te koppelen, dat alleen kan door het aantal aardgasgestookte elektriciteitscentrales fors te verhogen (De Telegraaf, 16 nov 2018).

“Van isoleren krijg je nooit spijt. Die oplossing is veel goedkoper en aantoonbaar duurzaam; na isolatie hoeven we veel minder gas te stoken.” – David Smeulders, hoogleraar

In De Gelderlander van 8 februari 2020 en op zijn website reageert gedeputeerde Jan van der Meer op het artikel van Smeulders. De gedeputeerde geeft aan dat als we in 2050 alle wijken in Gelderland aardgasvrij willen hebben, we zo snel mogelijk moeten beginnen: ”Als we woningen gaan aansluiten op een warmtenet, of gaan voorzien van een warmtepomp dan zal vaak ook de straat open moeten om de warmtenetten te leggen of de elektriciteitsnetten te verzwaren. Mensen moeten dit werk doen en dan kan niet alles tegelijk. Je wilt ook niet dat overal de straten tegelijkertijd openliggen. Daarom moet vanaf nu buurt voor buurt van het aardgas af en daar gaan alle 51 gemeenten van Gelderland de komende jaren plannen voor maken.”  Van der Meer geeft aan dat in 2030 ongeveer 70% van de energie duurzaam wordt opgewekt, waardoor het gebruik van energiecentrales sterk zal afnemen. De gedeputeerde vindt dat iedereen zelf nu al aan het isoleren van het eigen huis kan beginnen.

“Je wilt ook niet dat overal de straten tegelijkertijd openliggen. Daarom moet vanaf nu buurt voor buurt van het aardgas af en daar gaan alle 51 gemeenten van Gelderland de komende jaren plannen voor maken.” – Jan van der Meer, gedeputeerde

Tot slot wordt in de aanbiedingsnotitie bij de ‘Voortgangsrapportage Programma Aardgasvrije Wijken’ aan de Tweede Kamer geconstateerd dat “binnen de eerste tranche proeftuinen er door de gemeenten voor verschillende mate van isolatie gekozen is waarbij de achterliggende afweging voor de keuze niet altijd helder is.” (Ministerie van Binnenlandse Zaken, 2020). Er zal daarom in de volgende uitvraag hier explicieter naar worden gevraagd. Daarnaast werkt de minister in het kader van het Klimaatakkoord aan een standaard en streefwaarden voor de isolatiegraad in de bestaande woningvoorraad vooral bedoeld voor woningen waarvoor het alternatief voor aardgas nog niet bekend is.

Deze verschillende opvatting leiden bij de fractie van de PvdA tot een aantal vragen over wat nu de officiële koers is vanuit het College van Gedeputeerde Staten van Gelderland:

De volgende vragen zijn op 17 februari schriftelijk ingediend:

Hoeveel subsidie is er binnen de provincie uitgetrokken voor het stimuleren/onderzoeken van het aardgasvrij maken van woningen en hoeveel subsidie is er uitgetrokken voor het stimuleren van het isoleren van woningen? Hoe kijkt Gedeputeerde Staten aan tegen de uitstoot van biogassen bij de elektrificatie van wijken tot 2030: leidt dat tot een afname of wordt juist een toename verwacht? Hoe ziet Gedeputeerde Staten de plek van isoleren, op basis van de trias energetica (dat wil zeggen: wat je niet gebruikt hoef je niet op te wekken), in het intensiveringspakket? Is Gedeputeerde Staten bereid om, indien er gewerkt wordt aan het aardgasvrij maken van wijken, zich nadrukkelijk te richten op de inzet van warmtenetten? Is Gedeputeerde Staten bereid om bij het intensiveringspakket een intensiveringsladder te ontwikkelen waarbij op de onderste trede bijvoorbeeld het isoleren van woningen staat en op de bovenste trede de inzet van warmtepompen?

Volgens het Reglement van Orde van de provincie Gelderland worden schriftelijke vragen binnen 30 dagen van antwoord voorzien. Wordt vervolgd!

Jan Daenen en Paul Hoogland

Het bericht Energiebesparing belangrijker dan aardgasvrije wijken? verscheen eerst op PvdA Gelderland.

Raad van West Betuwe aan zet bij dijkversterking

VVD VVD Gelderland 04-02-2020 09:21

De raad van West Betuwe is aan zet bij de dijkversterking. Gedeputeerde van provincie Gelderland Jan Markink en dagelijks bestuurslid Hennie Roorda van Waterschap Rivierenland kwamen als verantwoordelijke bestuurders en geldschieters voor de dijkversterking met duidelijke uitspraken. Beiden gaven aan dat er nog volop mogelijkheden zijn om te extra te investeren in het gebied bij de geplande dijkversterking. Belangrijk hierbij is dat de gemeente met goed onderbouwde voorstellen komt die gedragen worden door de inwoners en ondernemers op en achter de dijk.

https://westbetuwe.vvd.nl/nieuws/38233/raad-van-west-betuwe-aan-zet-bij-dijkversterking

Belangrijke uitdaging bij de dijkversterking is om manieren te vinden waarbij natuurontwikkeling gecombineerd kan worden met dijkversterking.  

Ook de gehanteerde kostenverdeelsleutel is nog onderwerp van discussie op landelijk niveau. 

Duidelijk was dat veiligheid van de dijk en de inwoners achter de dijk altijd vooropstaat bij het beoordelen van de extra investeringen. Daarnaast blijkt dat tijdigheid hierbij cruciaal is.  Beide bestuurders mikken er op dat de schop in zomer/najaar 2021 de grond in gaat. Als de gemeente wil profiteren van de mogelijkheden dan is het zaak om snel tot actie over te gaan. 

Raad West Betuwe aan zet bij dijkversterking

VVD VVD Gelderland 04-02-2020 09:21

De raad van West Betuwe is aan zet bij de dijkversterking. Gedeputeerde van Gelderland Jan Markink en dagelijks bestuurslid Hennie Roorda van waterschap Rivierenland kwamen als verantwoordelijke bestuurders en geldschieters voor de dijkversterking met duidelijke uitspraken.

https://westbetuwe.vvd.nl/nieuws/38233/raad-west-betuwe-aan-zet-bij-dijkversterking

De gemeenteraad van West Betuwe is aan zet bij de dijkversterking

Gedeputeerde van Gelderland Jan Markink en dagelijks bestuurslid Hennie Roorda van waterschap Rivierenland kwamen als verantwoordelijke bestuurders en geldschieters voor de dijkversterking met duidelijke uitspraken. Beiden gaven aan dat er nog volop mogelijkheden om te extra te investeren in het gebied bij de geplande dijkversterking.  Belangrijk hierbij dat de gemeente hierbij met goed onderbouwde voorstellen komt die gedragen worden door de inwoners en ondernemers op en achter de dijk. 

Belangrijke uitdaging bij de dijkversterking is om manieren te vinden waarbij natuurontwikkeling gecombineerd kan worden met dijkversterking.  

Ook de gehanteerde kostenverdeelsleutel is nog onderwerp van discussie op landelijk niveau. 

Wel duidelijkheid dat veiligheid van de dijk en de bewoners achter de dijk altijd vooropstaat als uitgangspunt voor het beoordelen de extra investeringen. Daarnaast is tijdigheid hierbij cruciaal. Beide bestuurders mikken op zomer/najaar 2021 dat de schop in de grond gaat. Als de gemeente wil profiteren van de mogelijkheden dan is het zaak om snel tot actie over te gaan. 

Werknemers praten nu mee over economisch beleid Gelderland

SP SP Gelderland 29-01-2020 14:24

Op voorstel van de SP krijgen ook werknemers eindelijk een plek aan tafel als er gesproken wordt over het economisch beleid van Gelderland. Tot nu toe sprak het provinciebestuur vooral met bedrijven en gemeenten. Volgens Statenlid Mieke Hoezen moeten ook werknemers, vertegenwoordigd door de vakbonden, gehoord worden: “We moeten niet alleen kijken naar de belangen van Gelderse bedrijven maar ook wat het economische beleid doet voor de werkgelegenheid en arbeidsomstandigheden.”

Het bestuur van de Provincie Gelderland maakt nieuwe plannen voor de economie in Gelderland. Het provinciebestuur wil over een half jaar een plan hebben dat ervoor zorgt dat bedrijven en inwoners geld kunnen verdienen én oplossingen voor maatschappelijke problemen kunnen bieden. Dat is de uitkomst van overleg tussen het provinciebestuur en Provinciale Staten, 15 januari jl.

Tijdens het overleg werd besproken hoe de provincie de plannen gaat maken. Het bestuur wilde vooral met bedrijven en bestuurders van Gelderse gemeenten gaan praten, om te horen wat zij belangrijk vinden. Mieke Hoezen, Statenlid voor de SP in Gelderland, vond dat niet genoeg. "Bedrijven kunnen geld verdienen en met slimme oplossingen komen omdat ze mensen in dienst hebben die voor hen werken en die goede ideeën bedenken. Dan is het ook logisch dat de Provincie met werknemers praat over economische plannen. Deze plannen kunnen namelijk flinke gevolgen hebben voor de werkgelegenheid en de plek waar mensen werken. Hun belangen moeten gehoord worden."

De SP zei tijdens de vergadering dat openbaar vervoer, woningen en voorzieningen zoals hulpdiensten net zo belangrijk zijn voor een goede economie als logistieke voorzieningen, kennisuitwisseling en innovatiesubsidies. Wat belangrijk is voor werknemers, kunnen de vakbonden goed vertellen. De SP is daarom blij dat de Provincie werknemers nu ook ziet als stakeholder voor het economisch beleid. Hoezen: "We gaan er vanuit dat vakbonden een structurele plaats aan de provinciale bestuurstafels krijgen wanneer er over economie gesproken wordt. Dat gaat vast goede plannen opleveren!".

Zie ook:

Lees hier het verslag van de discussie over het economisch beleid van de Provincie Gelderland: 

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.