Nieuws van politieke partijen in Twenterand inzichtelijk

6 documenten

Veel verkeershinder langs kanaal Almelo-de Haandrik in Twenterand

CDA CDA Twenterand 23-09-2019 04:47

CDA fractielid Roswitha Uitslag- van Riggelen heeft aandacht gevraagd voor het feit dat er veel verkeershinder in onze gemeente als gevolg van werkzaamheden aan het kanaal Almelo- de Haandrik is. Op vele plekken langs het kanaal vinden er op aanpassingen/onderhoud en reconstructies plaats. Voor de Hoofdstraat in Vroomshoop geldt een kilometerbeperking van 30 km en zijn er barricades in de berm geplaatst. Dit heeft tot gevolg dat de weg aanzienlijk smaller is geworden en fietsers geen gebruik meer kunnen maken van de fietsstrook aan de kanaalzijde. Daarnaast rijdt er ondanks een verbod nog steeds veel vracht- en landbouwverkeer over de Hoofdstraat. Inmiddels is ook gebleken dat er vanwege calamiteiten aan het spoor vanaf het station in Vroomshoop regelmatig bussen in worden gezet. Deze bussen kunnen komen vanaf de Stationslaan en willen de Hoofdstraat op. Vanwege de wegversmalling in de weg en de barricade in de berm van het kanaal kunnen zij deze draai praktisch niet maken waardoor zij diverse keren voor- en achteruit moeten steken om de weg op te draaien. Dit leidt tot onveilige situaties voor alle weggebruikers. En last but not least wordt de 30 km begrenzing met name in de avonduren en de weekenden fors overschreden. De veiligheid van de weggebruikers is ons inziens in het geding. We hebben hierover de volgende vragen: 1. Deelt u onze mening dat de verkeersveiligheid met name op de Hoofdstraat in het geding is? 2. Zo nee, waarom bent u van mening dat de verkeersveiligheid op de Hoofdstraat niet in het geding is? 3. Kan er een aanpassing plaatsvinden aan de huidige situatie om het voor voertuigen/bussen veiliger te maken om van de Stationslaan de Hoofdstraat op te rijden? 4. Zo nee, waarom niet? 5. Zo ja, welke maatregelen gaat u treffen om de verkeersveiligheid te verbeteren? 6. Kunnen er vaker maatregelen getroffen worden om de 30 km begrenzing en het verbod op vracht- en landbouwverkeer te handhaven? 7. Zo nee, waarom niet Natuurlijk zijn we zeer benieuwd naar de beantwoording van bovenstaande vragen en wachten de reactie van het college dan ook met belangstelling af.

👊 Strakke actie Dorpsraad inzake N36 ...

GEMEENTE BELANGEN TWENTERAND GEMEENTE BELANGEN TWENTERAND VVD CDA PvdA GroenLinks SGP Partij voor de Vrijheid D66 ChristenUnie Twenterand 30-07-2019 10:49

👊 Strakke actie Dorpsraad inzake N36 👊 53 organisaties en politieke partijen uit de gemeenten #Twenterand, Almelo, Hardenberg, Hellendoorn, Ommen, Tubbergen en Wierden ondertekenden mede een open brief van de Dorpsraad Vroomshoop-Geerdijk aan de minister van Verkeerszaken. Doel is "... de N36 nu eindelijk dusdanig aan te pakken zodat er een veilige weg ontstaat." Een goed streven, die wij van harte ondersteunen. Uiteraard ligt er ook een verantwoordelijkheid bij de bestuurders van voertuigen op de N36, want het rijgedrag van enkelen is soms asociaal en levensgevaarlijk.

Mooi sociaal initiatief. Helpt ...

GEMEENTE BELANGEN TWENTERAND GEMEENTE BELANGEN TWENTERAND Twenterand 27-03-2019 18:11

Mooi sociaal initiatief. Helpt eveneens eenzaamheid te bestrijden.

N36 naar A36 ‼️ vervoer kanaal ...

ChristenUnie ChristenUnie Twenterand 09-03-2018 17:00

N36 naar A36 ‼️ vervoer kanaal Almelo de Haandrik opwaarderen‼️ Daarom dus 👉De @CuTwenterand heeft samen met andere CU’s Ommen-Hardenberg-Dalfsen een mobiliteitsmanifest ondertekend en aangeboden aan @eppobruins - de @christenunie lobby gaat voort👈‼️

CDA: Onderzoek naar Rotonde Westeinde - Krijgerstraat

CDA CDA Twenterand 08-02-2018 07:55

Tijdens de raadsvergadering van dinsdag 6 februari jl. heeft de CDA fractie voorgesteld om onderzoek te doen naar verbetering van de kruising Westeinde – Krijgerstraat – Koningsweg. Een onderzoek naar de realisatie van een rotonde moet volgens de CDA fractie deel uit gaan maken van de Verkeersvisie Vriezenveen. De onderzoeksresultaten zullen moeten bijdragen aan betere verkeerstromen in het centrum. Bertus Wessels; ‘het Westeinde is de hoofdverkeersader binnen de kern Vriezenveen. Veel fiets- en autoverkeer gaat via het Westeinde naar de kruising met de Krijgerstraat - Koningsweg richting het centrum en de daar aanwezige supermarkten. Op piekmomenten is de kruising een knelpunt in de verkeersafwikkeling binnen het centrumgebied van Vriezenveen. Aan de oostzijde van het centrumgebied is jaren terug reeds een rotonde aangelegd. Deze rotonde heeft een uitstekende verkeersafwikkeling’. Eenzelfde situatie zou volgens het CDA ook op de kruising Westeinde – Krijgerstraat – Koningsweg gerealiseerd moeten worden. Samen met een aanpassing van de kruising Krijgerstraat - Almeloseweg ontstaat er dan een goede centrumring Tijdens de raadsvergadering werd ook de door het CDA opgestelde motie voor onderzoek naar een fietspad van De Pollen naar Bruinehaar met steun van alle fracties aangenomen. Met deze motie verzoekt de raad het college in overleg te gaan met Gedeputeerde Staten van Overijssel, om te onderzoeken of een fietspad gerealiseerd kan worden uit de beschikbare financiële middelen vanuit de regeling Meekoppelkansen Natura2000. Dit als compensatie voor de vernatting van het natuurgebied de Engbertsdijksvenen. Op verzoek van de CDA fractie is de vaststelling van de prioriteitenlijst voor de uitvoering van de maatregelen vanuit de verkeersvisies voor Vriezenveen en Vroomshoop verschoven naar de nieuwe gemeenteraad. Na de verkiezingen zullen dan ook de prioriteiten vanuit het nieuw te vormen college en gemeenteraad ingebracht kunnen worden.

De veiligheid van de N36 staat voorop

SGP SGP Twenterand 27-04-2017 00:00

 

“Ook RWS is geheel overtuigd dat de verbreding van de N36 nu meegenomen moet worden. Vanaf het eerste overleg in november, waar Twenterand de verbreding direct aangedragen heeft, is er ook bij RWS grondig nagedacht en gerekend welke aspecten van profielverbeteringen noodzakelijk en inpasbaar zijn in het groot onderhoud van 2018. Meer rijbaanscheidingen zullen helaas niet verder ingevoerd kunnen worden. Maar aanpassingen aan het profiel en vooral de uitwijkstrook tussen de kantbelijning en de berm, kunnen wèl worden gerealiseerd. Er wordt over de hele lengte van het tracé zaagtand-belijning (ribbelmarkering) aangebracht met een duidelijk waarschuwend effect.

Voor het veiligheidsonderzoek, dat volgens het ministerie van I&M nodig was, heeft Twenterand in samenwerking met de aanliggende buurgemeenten, politie en VVN bij RWS ook diverse punten aangedragen. Het blijkt nu dat dit onderzoek bevestigt dat maatregelen echt nodig zijn. Dat is mij door de heer Stoffer van de directie van RWS persoonlijk gemeld en het persbericht van RWS bevestigt dat.

Hiermee is het benodigde geld voor de extra aanpassingen nu ook binnen. Volgens planning zal de verkeersveiligheid van de N36 in het tweede kwartaal van 2018 op veel punten verbeterd zijn. De weginrichting moet een en ander afdwingen waarbij natuurlijk ook aandacht moet zijn voor het weggedrag van de gebruiker zelf.

De snelheid blijft op het grootste deel van het traject 100 km/h en het inhaalregiem wordt ook op orde gebracht. Daar waar inhalen niet wenselijk is, komt een doorgetrokken streep. 

Goede berichten dus vanuit RWS richting de betreffende gemeenten en de weggebruikers!

Er wordt nu door RWS hard gewerkt om op tijd klaar te zijn!”

 

Wethouder verkeer en vervoer,

Ben Engberts

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.