Nieuws van CDA over D66 inzichtelijk

16 documenten

De verharding van de Jagersboschlaan of hoe een College van B&W doordendert

CDA CDA D66 Vught 23-04-2020 17:01

In december 2018 kwam de voorgenomen verharding van de Jagersboschlaan voor het eerst onder de publieke aandacht. Aanleiding was een buurtbijeenkomst waar wethouder van de Ven de omwonenden informeerde. Sindsdien zijn door CDA, D66 en SP vragen gesteld over de veronderstelde noodzaak tot verharding, is een breed gedragen protestactie opgestart en zijn door omwonenden bezwaarschriften ingediend. Verder werd onlangs bekend dat het Maurick College, de Fietsersbond en de Stichting Natuur en Milieu groep Vught naar de rechter stappen om het collegebesluit tot verharding aan te vechten. Afgelopen jaar is bij herhaling door het CDA en de overige oppositiepartijen, door omwonenden, door het Maurick College en de Fietsersbond gesteld dat het argument voor de verharding van de Jagersboschlaan niet deugt. Volgens de gemeente is de verharding noodzakelijk voor de bereikbaarheid van het Maurick College en voor de hulpdiensten. Maar zowel Maurick als de hulpdiensten hebben keer op keer aangegeven geen problemen te hebben met een onverharde én voor het autoverkeer afgesloten Jagersboschlaan. Volgens de Fietsersbond komt door de verharding de veiligheid van de fietsers (waaronder veel scholieren, zo’n 650-700 per dag) in het gedrang als door de verharding dagelijks 1.500 auto’s door de Jagersboschlaan gaan rijden. Het argument van de gemeente dat de toekomstige veilige en directe snelfietsroute langs de nieuwe N65 een goed alternatief is, wordt door de Fietsersbond resoluut van de hand gewezen. Onderzoek laat zien dat een snelfietsroute juist minder geschikt is voor kwetsbare fietsers zoals ouderen en scholieren. Daarnaast is een fietsroute naast de N65 slecht voor de gezondheid want fietsers worden dan langdurig blootgesteld aan fijnstof en een te hoog geluidsniveau. Bij herhaling is het argument voor de verharding inhoudelijk weerlegd, keer op keer is aangetoond dat de verharding nergens voor nodig is. Maar toch dendert het college door. Het college heeft zelfs de openbare aanbesteding van de werkzaamheden al opgestart en wil op korte termijn starten met de verharding. Ook dat begrijpt het CDA niet. Want de verharde Jagersboschlaan is volgens het college zelf ook pas nodig als de reconstructie van de N65 van start gaat. Waarom dan deze haast? Waarom niet wachten totdat het bestemmingsplan reconstructie N65 onherroepelijk is? Helaas wordt er dus niet geluisterd en een discussie op basis van feiten en argumenten door het college uit de weg gegaan. De door de coalitie zo voorgestane burgerparticipatie blijkt in de praktijk niets meer dan een wassen neus. Concluderend, het college sluit zich af voor een inhoudelijke discussie en dendert maar door, in deze gesteund door de coalitiepartijen.

De verharding van de Jagersboschlaan of hoe een College van B&W doordendert

CDA CDA D66 Vught 23-04-2020 17:01

In december 2018 kwam de voorgenomen verharding van de Jagersboschlaan voor het eerst onder de publieke aandacht. Aanleiding was een buurtbijeenkomst waar wethouder van de Ven de omwonenden informeerde. Sindsdien zijn door CDA, D66 en SP vragen gesteld over de veronderstelde noodzaak tot verharding, is een breed gedragen protestactie opgestart en zijn door omwonenden bezwaarschriften ingediend. Verder werd onlangs bekend dat het Maurick College, de Fietsersbond en de Stichting Natuur en Milieu groep Vught naar de rechter stappen om het collegebesluit tot verharding aan te vechten. Afgelopen jaar is bij herhaling door het CDA en de overige oppositiepartijen, door omwonenden, door het Maurick College en de Fietsersbond gesteld dat het argument voor de verharding van de Jagersboschlaan niet deugt. Volgens de gemeente is de verharding noodzakelijk voor de bereikbaarheid van het Maurick College en voor de hulpdiensten. Maar zowel Maurick als de hulpdiensten hebben keer op keer aangegeven geen problemen te hebben met een onverharde én voor het autoverkeer afgesloten Jagersboschlaan. Volgens de Fietsersbond komt door de verharding de veiligheid van de fietsers (waaronder veel scholieren, zo’n 650-700 per dag) in het gedrang als door de verharding dagelijks 1.500 auto’s door de Jagersboschlaan gaan rijden. Het argument van de gemeente dat de toekomstige veilige en directe snelfietsroute langs de nieuwe N65 een goed alternatief is, wordt door de Fietsersbond resoluut van de hand gewezen. Onderzoek laat zien dat een snelfietsroute juist minder geschikt is voor kwetsbare fietsers zoals ouderen en scholieren. Daarnaast is een fietsroute naast de N65 slecht voor de gezondheid want fietsers worden dan langdurig blootgesteld aan fijnstof en een te hoog geluidsniveau. Bij herhaling is het argument voor de verharding inhoudelijk weerlegd, keer op keer is aangetoond dat de verharding nergens voor nodig is. Maar toch dendert het college door. Het college heeft zelfs de openbare aanbesteding van de werkzaamheden al opgestart en wil op korte termijn starten met de verharding. Ook dat begrijpt het CDA niet. Want de verharde Jagersboschlaan is volgens het college zelf ook pas nodig als de reconstructie van de N65 van start gaat. Waarom dan deze haast? Waarom niet wachten totdat het bestemmingsplan reconstructie N65 onherroepelijk is? Helaas wordt er dus niet geluisterd en een discussie op basis van feiten en argumenten door het college uit de weg gegaan. De door de coalitie zo voorgestane burgerparticipatie blijkt in de praktijk niets meer dan een wassen neus. Concluderend, het college sluit zich af voor een inhoudelijke discussie en dendert maar door, in deze gesteund door de coalitiepartijen.

CDA blij met steun voor fietsveiligheid

CDA CDA ChristenUnie D66 PvdA Hoogeveen 28-02-2020 10:12

CDA blij met steun voor fietsveiligheid Donderdag kregen twee voorstellen van het CDA voor verbetering van de fietsveiligheid in het buitengebied brede steun van de raad. Daarnaast was het CDA blij met steun van de raad voor het toestaan van fietsen op de Hoofdstraat. Fiets-/voetpad Echtenseweg Al in 2017 vroeg het CDA om een vrijliggend fiets-/voetpad langs de Echtenseweg. De weg wordt veel gebruikt door fietsers en wandelaars uit vooral De Erflanden, Nijstad, Echten en Zuidwolde. Op dit moment moeten deze mensen gebruik maken van dezelfde smalle rijbaan waarop auto’s rijden. Volgens CDA-raadslid Peter Koekoek levert dit onveilige situaties op en dus stelde hij met succes voor om een vrijliggend fiets-/voetpad langs de weg als wens in de fietsnota op te nemen. Fietssuggestiestroken in het buitengebied Behalve op de Echtenseweg voelen fietsers zich vaak onveilig op wegen in het buitengebied waar geen aparte fietspaden liggen. Daarom stelde het CDA in de raadsvergadering voor om zoveel mogelijk wegen in het buitengebied te voorzien van fietssuggestiestroken, oftewel rode stroken aan de zijkanten van de weg. De stroken zouden fietsers een veiliger gevoel geven en ervoor zorgen dat automobilisten hun snelheid aanpassen omdat de weg smaller lijkt. Ook voor dit voorstel kreeg het CDA steun van de raad en het college. Fietsen op de Hoofdstraat In de fietsnota stelde het college voor om fietsen op de Hoofdstraat voortaan toe te staan. Zowel de ChristenUnie als D66 kwamen met tegenvoorstellen om het fietsen te verbieden of te beperken. Het CDA bepleitte juist om het voorstel van het college te volgen. ‘Zo langzamerhand is er een grote meerderheid in de samenleving die wil dat we eindelijk eens ophouden met betuttelen en regeltjesdrift. Laten we gewoon eens een beetje rekening met elkaar houden en op elkaar letten, zonder alles in regels vast te leggen,’ aldus Koekoek. Met deze woorden sloot hij onder andere aan bij de oproep van de PvdA om borden te plaatsen die verschillende verkeersdeelnemers oproepen op elkaar te letten. Het pleidooi kreeg navolging van een meerderheid van de raad.

CDA blij met steun voor fietsveiligheid

CDA CDA D66 PvdA ChristenUnie Hoogeveen 28-02-2020 10:12

CDA blij met steun voor fietsveiligheid Donderdag kregen twee voorstellen van het CDA voor verbetering van de fietsveiligheid in het buitengebied brede steun van de raad. Daarnaast was het CDA blij met steun van de raad voor het toestaan van fietsen op de Hoofdstraat. Fiets-/voetpad Echtenseweg Al in 2017 vroeg het CDA om een vrijliggend fiets-/voetpad langs de Echtenseweg. De weg wordt veel gebruikt door fietsers en wandelaars uit vooral De Erflanden, Nijstad, Echten en Zuidwolde. Op dit moment moeten deze mensen gebruik maken van dezelfde smalle rijbaan waarop auto’s rijden. Volgens CDA-raadslid Peter Koekoek levert dit onveilige situaties op en dus stelde hij met succes voor om een vrijliggend fiets-/voetpad langs de weg als wens in de fietsnota op te nemen. Fietssuggestiestroken in het buitengebied Behalve op de Echtenseweg voelen fietsers zich vaak onveilig op wegen in het buitengebied waar geen aparte fietspaden liggen. Daarom stelde het CDA in de raadsvergadering voor om zoveel mogelijk wegen in het buitengebied te voorzien van fietssuggestiestroken, oftewel rode stroken aan de zijkanten van de weg. De stroken zouden fietsers een veiliger gevoel geven en ervoor zorgen dat automobilisten hun snelheid aanpassen omdat de weg smaller lijkt. Ook voor dit voorstel kreeg het CDA steun van de raad en het college. Fietsen op de Hoofdstraat In de fietsnota stelde het college voor om fietsen op de Hoofdstraat voortaan toe te staan. Zowel de ChristenUnie als D66 kwamen met tegenvoorstellen om het fietsen te verbieden of te beperken. Het CDA bepleitte juist om het voorstel van het college te volgen. ‘Zo langzamerhand is er een grote meerderheid in de samenleving die wil dat we eindelijk eens ophouden met betuttelen en regeltjesdrift. Laten we gewoon eens een beetje rekening met elkaar houden en op elkaar letten, zonder alles in regels vast te leggen,’ aldus Koekoek. Met deze woorden sloot hij onder andere aan bij de oproep van de PvdA om borden te plaatsen die verschillende verkeersdeelnemers oproepen op elkaar te letten. Het pleidooi kreeg navolging van een meerderheid van de raad.

CDA wil aanleg fietspad Havelterweg

CDA CDA GroenLinks D66 PvdA ChristenUnie De Wolden 07-11-2019 06:22

Zuidwolde - CDA De Wolden wil geen uitstel van de aanleg van een fietspad langs de Havelterweg. Hiervoor wordt een motie ingediend tijdens de begrotingsvergadering. Het college van B&W De Wolden pleitte onlangs voor uitstel van de aanleg van het fietspad langs de Havelterweg. De provincie kende geen subsidie toe en de gemeenten Meppel en Westerveld zijn niet van plan dit fietspad over hun grondgebied te verlengen. Volgens Karin Brouwer, fractievoorzitter van CDA De Wolden, houden deze argumenten geen stand. “In 2008 was al bekend dat Meppel en Westerveld dit fietspad niet wilden verlengen en toch heeft de gemeenteraad toen besloten dit in het eerste fietsplan op te nemen en sindsdien opgenomen te houden.” Karin vervolgt: “Al tientallen jaren heeft de gemeente de grond voor dit fietspad in bezit. Vorig jaar werd bekend dat het fietspad aan de beurt was en begon de gemeente met de voorbereidingen voor de aanleg. Er was de verwachting dat er eindelijk iets aan de onveiligheid op de smalle Havelterweg zou gebeuren. Deze weg nodigt uit tot hard rijden. Maar in de bochten is het overzicht beperkt en komen fietsers in de verdrukking. Ongevallen zijn het gevolg.” Het CDA De Wolden dient mede namens de ChristenUnie, PvdA, D66 en GroenLinks een motie in tijdens de begrotingsvergadering op 6 november om de aanleg door te laten gaan. De provincie besliste negatief over de subsidie omdat met de aanleg van het fietspad er (nog) geen doorgaande fietsroute zou ontstaan. Karin hierover: “er ontstaat richting Havelte wel degelijk een doorgaande fietsroute naar bestaande fietspaden. Tevens ontstaat er een veilig lokaal fiets- en wandelrondje voor Ruinerwold. Daarnaast heeft de raad in 2017 nog beslist, dat het geen vereiste is dat er subsidie moet zijn bij aanleg van een fietspad. Het is nu tijd om het fietspad aan te leggen, de bevolking van Ruinerwold wacht hier al lang op!”

CDA bezorgd over College-plannen voor weigeren parkeervergunningen

CDA CDA GroenLinks D66 PvdA Leiden 14-09-2019 13:20

Afgelopen donderdag uitte duo-raadslid Jonathan Provoost namens het CDA zijn zorgen over de plannen voor een tussentijdse parkeerverordening. Het College van D66, GroenLinks en PvdA stelt in het raadsvoorstel voor om toekomstige bewoners van verschillende nieuwbouwwoningen een parkeervergunning te weigeren. Provoost: ‘Onze fractie begrijpt heel goed dat we als stad moeten nadenken over manieren om duurzame vormen van mobiliteit te stimuleren, zeker in een drukbevolkte stad als Leiden. Toch is het denk ik belangrijk om de realiteit wat beter in het oog te houden dan nu gebeurt. Veruit de meeste mensen zijn afhankelijk en gewend aan het gebruik van hun auto: daar moet je rekening mee houden.’ Het College wil, wanneer een projectontwikkelaar niet aan de parkeernormen voldoet, nieuwe bewoners een parkeervergunning kunnen weigeren. In theorie wordt het daarmee mogelijk dat in een groot deel van de nieuwbouw geen plek is voor mensen die een auto hebben. ‘Hiermee werk je in de hand dat bijvoorbeeld gezinnen of zzp’ers met een werkbus eigenlijk geen aanspraak kunnen maken op deze nieuwbouw, omdat ze hun auto niet kwijt kunnen. Daarmee wordt de diversiteit van zo’n woonblok niet bepaald vergroot. Ik begrijp niet dat D66, GroenLinks en de PvdA daarmee instemmen.’, aldus Jonathan. ‘Wij willen echt graag nadenken over manieren om de stad leefbaar en duurzamer in te richten. Zet dan bijvoorbeeld een maximum op het aantal woningen dat niet in aanmerking komt voor een parkeervergunning, en bied de mensen uit die woningen aan om hun auto tegen lager tarief in de dichtstbijzijnde parkeergarage te zetten. Dan zet je wel mooie stappen, maar neem je niet zo’n drastisch besluit zonder oog voor de realiteit...’ Het raadsvoorstel waarover donderdag gesproken is in de commissie betreft een tussentijdse maatregel. Eind 2019 moet wethouder Leewis (GroenLinks) met de volledige nieuwe plannen voor mobiliteit en parkeren komen. Het CDA zal zich ook dan beraden op realistische voorstellen die zowel een bereikbare en leefbare stad, als duurzame mobiliteit voorstaan. Wilt u het CDA iets meegeven, mail dan naar fractie@cdaleiden.nl of neem contact op met CDA woordvoerder Bereikbaarheid & Mobiliteit, Jonathan Provoost, j.provoost@gemeenteraadleiden.nl

De Pater-Postma: ‘Zo snel mogelijk einde aan chaos CBR’

CDA CDA D66 Zuid-Holland 12-09-2019 12:42

In haar maidenspeech benadrukte CDA-Kamerlid Wytske de Pater-Postma dat minister Van Nieuwenhuizen alles op alles moet zetten om zo snel mogelijk een einde te maken aan de chaos bij het CBR. Door lange wachttijden moeten mensen met een gezondheidsverklaring soms maandenlang wachten tot de verlenging van het rijbewijs is goedgekeurd, met alle gevolgen van dien. Vorige week vroeg De Pater-Postma een spoeddebat aan over het CBR en afgelopen dinsdag liet de minister in een brief weten dat de problemen nog groter zijn dan we dachten. Zo zouden mensen nog minimaal tot de zomer van 2020 moeten wachten tot de doorlooptijden zijn opgelost. Wat Wytske de Pater-Postma betreft moet de ambitie van de minister omhoog: “Er moet écht een tandje bij. De minister moet gaan vechten voor de mensen die nu de dupe zijn.” Met steun van andere partijen, waaronder de oppositie, zijn drie CDA-voorstellen deze week aangenomen:1) De coulanceregeling moet minimaal een maand eerder (uiterlijk 31 oktober, maar liefst zo snel mogelijk) worden ingevoerd dan de minister nu wil, zodat mensen snel de weg weer op kunnen.2) Gedupeerden zonder rijbewijs verdienen een passende en actieve compensatie van de overheid, in de vorm van een vergoeding of gratis ov.3) Er moet een ambitieus stappenplan komen die ervoor zorgt dat de problemen met doorlooptijden uiterlijk 1 maart 2020 zijn opgelost, in plaats van de zomer van 2020 (of zelfs 2021). Coulanceregeling sneller invoerenDe Pater-Postma eiste in het debat dat de coulanceregeling, waardoor het rijbewijs van gedupeerde 75-plussers automatisch met een jaar wordt verlengd, sneller wordt ingevoerd dan de beoogde datum van 1 december. De Pater-Postma wil dat de invoerdatum minimaal een maand naar voren wordt gehaald. Voor het zomerreces was hiervoor al een voorstel van CDA en D66 aangenomen door de Tweede Kamer. De Pater-Postma: “Iedere dag telt. Ik wil dat de minister alles op alles zet om de regeling zo snel mogelijk in te voeren. Een rijbewijs is zoveel meer dan een plastic roze pasje. Deze mensen hebben hun auto hard nodig, voor bijvoorbeeld mantelzorg, vrijwilligerswerk of boodschappen. Ze belanden daardoor ook sneller in een sociaal isolement. Hoe eerder ze de weg weer op kunnen, hoe beter.”Compensatie is morele verplichtingDe grote groep mensen – vooral 75-plussers – die al veel te lang op een nieuw rijbewijs, moeten daarvoor passend worden gecompenseerd door het kabinet. De Pater-Postma: “Mensen voelen zich machteloos en in de kou staan. Ik vind het daarom hoog tijd dat het kabinet iets terug doet. De tijd zonder rijbewijs krijgen ze er niet mee terug, maar de minister is het moreel verplicht. Als je van de samenleving bepaalde normen en waarden verwacht, hoor je als overheid zelf het goede voorbeeld te geven. Afspraak is afspraak. Een passende compensatie is dus nodig, bovenop de declaratiemogelijkheden die er nu al zijn.”Ambitie omhoogDinsdag liet de minister in een brief weten dat de problemen bij het CBR op z’n vroegst in de zomer van 2020, of misschien zelfs een jaar later, pas zijn opgelost. De Pater-Postma: “Dat is toch niet uit te leggen? Mijn grote vraag aan de minister: legt zij zich neer bij deze ambitie? Of gaat ze er voor vechten dit eerder te halen?” Omdat de minister vasthield aan de zomer van 2020, diende CDA een voorstel in voor een stappenplan dat ervoor moet zorgen dat de doorlooptijden op 1 maart 2020 voldoen aan de normale normen. De minister zei hetzelfde doel na te streven, maar kon niet beloven dat een snellere oplossing voorhanden is.

CDA: Oplossing gedupeerde ouderen CBR in zicht

CDA CDA D66 Zuid-Holland 20-06-2019 09:14

Na lang aandringen van CDA en D66 lijkt er nu toch zicht op een coulanceregeling voor automobilisten van 75 jaar en ouder, die door problemen bij het CBR onterecht thuis zaten zonder rijbewijs. Minister Van Nieuwenhuizen heeft aangegeven dat zij hoogstwaarschijnlijk nog een jaar kunnen doorrijden zonder keuring en verlenging van hun rijbewijs. Het gaat om een tijdelijke oplossing voor de problemen die al langere tijd spelen bij het CBR. Ouderen die willen blijven rijden moeten na hun 75e een nieuw rijbewijs en een gezondheidsverklaring aanvragen. Ze moeten medisch gekeurd worden om te kunnen bepalen of het nog wel veilig is dat ze de weg op gaan. Door problemen bij het CBR zijn de wachttijden inmiddels echter zo opgelopen, dat veel 75-plussers nu zonder rijbewijs zitten. Door deze rijbewijzen maximaal een jaar te verlengen hoopt minister Van Nieuwenhuizen dat het CBR voldoende tijd krijgt om orde op zaken te stellen. Het CDA wil eerst zeker weten dat alle seinen voor een coulanceregeling op groen komen te staan, zodat er voor de korte termijn een oplossing is. Hoe de regeling er precies uit komt te zien, laat de minister nog voor het zomerreces weten.CDA-Kamerlid Maurits von Martels: “Een coulanceregeling zou de rust kunnen brengen waar iedereen zo om vraagt. Niet alleen bij de duizenden gedupeerden, maar ook bij de medewerkers van het CBR zelf. Aan hun inzet wordt niet getwijfeld, maar zij staan momenteel voor een onmogelijke opgave. Het CBR heeft de afgelopen jaren haar eigen kwetsbaarheid georganiseerd met alle gevolgen van dien.“ Voor een structurele oplossing is er echter meer nodig en is een andere kijk gewenst, aldus Von Martels. “Uit onderzoek in verschillende Europese landen is namelijk niet gebleken dat het in landen met een verplichte keuring op basis van leeftijd beter is gesteld met de verkeersveiligheid van de oudere bestuurders. Dat was al in 2011 voor het SVOW de reden om te adviseren om de leeftijdsgebonden keuring af te schaffen. Mocht dat gebeuren, dan is het wel van belang dat er een alternatief systeem komt dat de verkeersveiligheid en het medisch beroepsgeheim borgt. Zo’n alternatief zou veel problemen kunnen verhelpen en een deel van de oplossing vormen, zonder dat je aan verkeersveiligheid inboet.”Minister Van Nieuwenhuizen heeft tijdens het debat positief gereageerd op de motie van het CDA en aangegeven te willen onderzoeken of deze verplichte keuring ook daadwerkelijk kan worden afgeschaft. Dinsdag stemt de Tweede Kamer hier nog over.

Het is onrechtvaardig dat mensen ...

CDA CDA D66 Nederland 17-04-2019 14:02

Het is onrechtvaardig dat mensen door fouten bij het CBR zonder rijbewijs thuis zitten. ‬ ‪🚘 Daarom pleit kamerlid Maurits von Martels samen met D66 voor een coulanceregeling, zodat deze mensen toch de weg op kunnen. #CBR

Verbeteren verkeersveiligheid in het centrum van Geldrop

CDA CDA GroenLinks D66 Geldrop-Mierlo 02-10-2018 07:48

Het CDA Geldrop-Mierlo heeft een meerderheid gevonden om de verkeersveiligheid in het gebied horecaplein/Heuvel en kruising Langstraat/Heuvel/Molenstraat/Dommeldalseweg te verbeteren. De motie is tijdens de raadsvergadering van maandag 1 oktober aanvaard met unanieme steun van de raad. Op 18 juni 2018 is er in de Ruimtekamer discussie gevoerd over de ontsluitingsmogelijkheden van het parkeerterrein aan de Heuvel en het verbinden van diverse parkeerterreinen in het centrum van Geldrop. Tijdens deze discussie is duidelijk geworden dat een definitieve ontsluiting van het parkeerterrein en/of een herinrichting van het gebied rondom het horecaplein niet op korte termijn gerealiseerd zal zijn.De veiligheid van alle gebruikers van het openbare gebied (voetgangers, fietsers en gemotoriseerd verkeer) moet wel gewaarborgd worden. Er zijn een aantal knelpunten die aandacht nodig hebben, zoals: - Het gebrek aan een oversteek van de Heuvel ter hoogte van Peperkorrel/Herenhuys (het horecaplein op);- Het gebrek aan een oversteek bij het steegje Vossenhol en Peijnenburg;- De kruising Langstraat, Heuvel, Molenstraat en Dommeldalseweg. De verkeersveiligheid kan relatief eenvoudig worden vergroot met snelheidsbeperkende maatregelen. Zoals het aanbrengen van zebrapaden, het plaatsen van plantenbakken of het realiseren van een duidelijker verschil tussen de stoep/het horecaplein en de straat.De te nemen maatregelen moeten een minimale investering vergen en een tijdelijk karakter hebben in afwachting van de definitieve herinrichting van het centrum van Geldrop. Op korte termijn zullen er tijdelijke maatregelen getroffen worden om de verkeersveiligheid in de genoemde gebieden te verbeteren.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.