De antwoorden op de vragen inzake de storing aan de IJsselbrug. Ons raadslid Rob Jonkers stelde de navolgende vragen: Waarom heeft het 12 uur geduurd voordat er een noodoplossing was? Antwoord: De draaibrug in het centrum van Montfoort is in eigendom en beheer van Rijkswaterstaat. De bediening van brug is door Rijkswaterstaat uitbesteed aan de gemeente Nieuwegein. Er is navraag gedaan bij Rijkswaterstaat over de periode dat de slagbomen gesloten waren. De storing, en daarmee de tijd waarop de slagbomen dicht waren, blijkt niet bekend te zijn bij Rijkswaterstaat noch bij de gemeente Nieuwgein. Hierdoor is er van de storing in Montfoort op de centrale bedieningspost in Nieuwegein ook geen storingsmelding ontvangen en konden geen maatregelen genomen worden. Er bleek tegelijkertijd een storing aan de Cosijnbrug in Oudewater welke wel via het storingssysteem bij Rijkswaterstaat bekend was. Wat de oorzaak was van het feit dat de storing in Montfoort niet bekend was wordt door Rijkswaterstaat uitgezocht. Waarom is de noodbediening in het brugwachtershuisje niet gebruikt? Antwoord: zie 1. De storing was niet bekend. Waarom kunnen de slagbomen niet met de hand worden bediend? Antwoord: in geval van een storing in de centrale bediening vanuit Nieuwegein is het mogelijk de brug met de lokale bediening in het brugwachtershuisje te bedienen. Verder zie 1. Waarom zijn er geen verkeersregelaars ingezet? Antwoord: zie 1. De storing was niet bekend. Wat heeft de gemeente zelf gedaan aan de situatie? Antwoord: de storing was bij de gemeente niet bekend, er zijn geen meldingen ontvangen. Waarom is er op geen enkele wijze over gecommuniceerd? Nu tot op heden nog niet. Antwoord: Indien we van de storing op de hoogte waren geweest, hadden we daarover gecommuniceerd. Het piketnummer bij Nieuwegein voor dergelijke storingen zullen we communiceren.
9 documenten
- Uit de Raad - Omgevingsdienst ...
GroenLinks Wageningen 06-06-2019 11:47
- Uit de Raad - Omgevingsdienst belangrijk voor een schone, gezonde en groene omgeving Omgevingsdienst de Vallei ziet er voor de gemeente op toe dat activiteiten in de gemeente niet ten koste gaan van de omgeving. De Omgevingsdienst controleert bijvoorbeeld of bedrijven niet te veel geluid maken, niet te veel stoffen uitstoten of onnodig veel energie gebruiken. Ook toetst de Omgevingsdienst vergunningaanvragen, bijvoorbeeld op de gevolgen voor beschermde natuurgebieden en soorten. Omdat de gemeente steeds meer omgevingstaken krijgt, krijgt ook de omgevingsdienst meer taken. De gemeente krijgt daar niet meer geld voor van het Rijk. GroenLinks wil dat er voldoende geld is om omgevingstaken goed uit te voeren. GroenLinks heeft er bij de begroting van de Omgevingsdienst op ingezet dat het college niet alleen mogelijke besparingen op de bestaande taken bekijkt, maar ook onderzoekt of aanpassing van leges een oplossing kan zijn. Initiatiefnemers mogen best meer betalen voor vergunningaanvragen, als de gemeente daardoor de omgeving beter kan beschermen. Later dit jaar bepaalt de gemeenteraad welke oplossing hij wil. Lenny Putman
Gemeente AstenHoe staat het met het ...
D66-Hart voor Asten Asten 09-05-2019 13:17
Hoe staat het met het toekomstbestendig maken van de N279? Er start een nieuwe fase: Van plannen naar realisatie! 🚧 Wat gaat er gebeuren? De weg wordt breder, alle kruisingen ongelijkvloers gemaakt en met een breed profiel aangelegd, waardoor bij groei van het verkeer de weg gemakkelijk verbreed kan worden. In Veghel worden de gelijkvloerse kruisingen direct in een breed profiel aangelegd. 🚧 De planning: Voorjaar/zomer 2019 voorbereiden contract aannemer Eind juni 2019 Ontwerptafels Najaar 2019 Contract aannemer klaar Najaar 2019 Uitspraak Raad van State Najaar 2019 Start aanbesteding Zomer 2020 Gunning aannemer Najaar 2020 Start werkzaamheden 👀 Lees de nieuwsbrief https://www.asten.nl/nieuws/nieuwsbericht/news/start-nieuwe-fase-van-plannen-naar-realisatie.html #antwoordopberoepenzijnverwerkt #Zittingraadvanstateinnajaar #voorbereidinguitvoering #nieuwteammagaandeslag #uitvoering #bredereweg #samenmetomgeving #grondverwervingvanstart
Gemeente AstenHoe staat het met het ...
Hoe staat het met het toekomstbestendig maken van de N279? Er start een nieuwe fase: Van plannen naar realisatie! 🚧 Wat gaat er gebeuren? De weg wordt breder, alle kruisingen ongelijkvloers gemaakt en met een breed profiel aangelegd, waardoor bij groei van het verkeer de weg gemakkelijk verbreed kan worden. In Veghel worden de gelijkvloerse kruisingen direct in een breed profiel aangelegd. 🚧 De planning: Voorjaar/zomer 2019 voorbereiden contract aannemer Eind juni 2019 Ontwerptafels Najaar 2019 Contract aannemer klaar Najaar 2019 Uitspraak Raad van State Najaar 2019 Start aanbesteding Zomer 2020 Gunning aannemer Najaar 2020 Start werkzaamheden 👀 Lees de nieuwsbrief https://www.asten.nl/nieuws/nieuwsbericht/news/start-nieuwe-fase-van-plannen-naar-realisatie.html #antwoordopberoepenzijnverwerkt #Zittingraadvanstateinnajaar #voorbereidinguitvoering #nieuwteammagaandeslag #uitvoering #bredereweg #samenmetomgeving #grondverwervingvanstart
Gemeente ...
Dorpsvisie Oirschot 29-03-2019 22:24
Langzaamverkeersbrug 9 april ter besluitvorming in de gemeenteraad Eind oktober heeft wethouder Machielsen aangegeven dat we vertraging hebben opgelopen bij het aanleggen van de langzaamverkeersbrug over het Wilhelminakanaal in Oirschot. Op dinsdag 9 april neemt de gemeenteraad een besluit over de toekomst van de langzaamverkeersbrug over het Wilhelminakanaal in Oirschot. Deze brug is een onderdeel van het project De Groene Corridor. Tijdens het proces zijn er onduidelijkheden ontstaan over enkele technische aspecten van de langzaamverkeersbrug. De afgelopen maanden hebben er veel gesprekken plaatsgevonden tussen de aannemer, Ballast Nedam, en de gemeente. Vervolgens zijn er nieuwe berekeningen gemaakt. Het college heeft nu een voorstel liggen waar de gemeenteraad een besluit over gaat nemen. Dinsdag 9 april om 19.30 uur in de raadzaal van het gemeentehuis neemt de gemeenteraad een besluit over de toekomst van de langzaamverkeersbrug. U bent van harte welkom.
2x2 tunnel Broek en doorpakken ...
VVD Edam-Volendam 18-03-2019 08:32
2x2 tunnel Broek en doorpakken beheer bruggen, havens en wegen Edam-Volendam Doorpakken met beheer bruggen, havens en wegen In de gemeenteraadsvergadering van maart werd het onderwerp ‘Beheersplannen Bruggen, Havens en Wegen’ behandeld. De VVD is geschrokken van de bedragen om het onderhoud op het gewenste niveau te krijgen, in totaal 6,8 mln. euro. Dit soort verrassingen willen we niet meer! We steunen het college in de keuze om een kostbaar, maar gedegen toekomstbestendig beheersplan op te stellen. Ondanks deze enorme bedragen vinden we een beter onderhoudsniveau van de Bruggen en Havens wenselijk. Ze zijn samen met de huizen beeldbepalend voor de mooie oude kernen. De gemeente is het verplicht aan zijn bewoners om hier het goede voorbeeld te geven. We hebben het college gevraagd om in het definitieve beheersplan keuze mogelijkheden te geven. De raadsleden kunnen dan een (moeilijke) keuze maken tussen financiën, veiligheid en een mooie omgeving. Kiezen voor Edam-Volendam en haar omgeving De politiek staat deze weken volop in de schijnwerpers. Als lokaal gemeente raadslid ben ik onderdeel van de politiek, maar soms voel ik geen enkele binding. In de media zien we alleen de grote tegenstellingen en extremen; het is zwart of wit, je bent voor of tegen, keiharde oneliners en wetenschappelijke cijfers voor elke mening. Ik ben er van overtuigd dat er een grote zwijgende meerderheid is die veel genuanceerder is en wel bereid is om samen te werken. Er moeten moeilijke keuzes worden gemaakt om ons land, provincie en gemeente vooruit te brengen. Gelukkig zijn er politici die bereid zijn om deze te keuzes te maken. Minister president Rutte voorop en de coalitie, onder aanvoering van Klaas Dijkhoff van de VVD, in zijn kielzog kwam met een breed gedragen oplossing voor een grote stap vooruit. 2X2 Tunnel onder Broek in Waterland is de enige oplossing Dat de landelijke politici zoveel aandacht geven aan deze verkiezingen komt doordat de Eerste Kamer leden worden gekozen door de leden van de Provinciale Staten. De werkelijke verkiezingen gaan over de Provinciale Staten en de Waterschappen. Op provinciaal niveau spelen voor Edam-Volendam vooral de thema’s woningbouw en verkeer. Veel inwoners maken dagelijks gebruik van de N247 richting Amsterdam en ervaren een steeds langere reisduur. De oplossing voor dit probleem is een 2X2 tunnel onder Broek in Waterland. Er is één partij die zich hier hard voor maakt; de VVD onder aanvoering van Cees Loggen. Dit is de enige variant voor een langdurige oplossing van dit knelpunt. Ik hoop dat woensdag 20 maart iedereen gebruik zal maken van zijn stemrecht. Het zal u niet verbazen dat mijn stem naar de VVD gaat. Jan-Jaap Surie VVD Edam-Volendam
Waarom stemmen op 20 maart? Waarom ...
ChristenUnie Veenendaal 11-03-2019 10:09
Waarom stemmen op 20 maart? Waarom zou je eigenlijk gaan stemmen voor de Provinciale Statenverkiezingen? Wat heeft de provincie nu te betekenen voor mijn directe leefomgeving? En als ik dan ga stemmen, op wie moet ik dan in vredesnaam stemmen? Zomaar een paar overpeinzingen die ik om me heen hoor. Ik zou graag een onderwerp aankaarten dat ook voor ons in Veenendaal belangrijk is. Al meer dan twintig jaar spant de ChristenUnie -en haar voorgangers RPF en GPV- zich in voor goede verbindingen in de provincie bijvoorbeeld in Driebergen en Maarsbergen. Kent u die spoorwegovergangen ter plaatse die zorgen voor veel oponthoud? In Driebergen ligt er nu eindelijk een tunnel, maar in Maarsbergen nog niet. Hoeveel Veenendalers staan soms al op de afrit van de A12 in de file, omdat de spoorbomen weer eens gesloten zijn in Maarsbergen? De ChristenUnie vindt het geweldig dat er goed openbaar vervoer is, maar die opstopping in Maarsbergen voor de mensen die voor de auto kiezen, is al vele jaren een groot probleem. Na jaren van politieke inspanningen van onder andere de ChristenUnie, is de oplossing in zicht! Een tunnel in Maarsbergen! Wat provinciale politiek uiteindelijk doet voor u? Onder andere dit! Ga stemmen op 20 maart en als u een betrouwbare partij zoekt die graag kiest voor goede verbindingen, stem dan ChristenUnie! Als u het toch graag dicht bij de Veense werkelijkheid wilt houden, kunt u stemmen op onze Veense kandidaat Arjan Koerts!
Vanmiddag vond de presentatie in het ...
Gemeentebelangen Hoogeveen e.o. Hoogeveen 14-02-2019 20:45
Vanmiddag vond de presentatie in het Atlastheater in Emmen plaats van de Regiodeal, dit betreft de toezegging van max 20 miljoen door het kabinet voor Welzijn-Wonen en Werk. De subsidie is een co-financiering dus 20 milj van het Rijk dan ook 20 miljoen van de 6 deelnemende gemeentes en Provincie Drenthe. De 6 gemeentes zijn: Aa en Hunze, Borger-Odoorn, Emmen, Coevorden, Hoogeveen en Hardenberg. Of de provincie Overijssel ook een bijdrage zal gaan leveren is nog niet bekend. De plannen moeten voor 1-6-2019 ingeleverd zijn wat nog een behoorlijke uitdaging zal zijn. De verdeling van de gelden is wel belangrijk maar geen must. Als b.v Hoogeveen een bedrijf kan binnenhalen zouden Hardenberg en Emmen ook hiervan kunnen profiteren. Vanuit het college was Jan Steenbergen vertegenwoordiger voor de gemeente Hoogeveen. Ook waren we als GB vertegenwoordigd met 2 raadsleden met daarnaast nog 4 Raadsleden van andere politieke partijen uit Hoogeveen.
Al enkele jaren is Stichting Lytse ...
VVD Waadhoeke 11-01-2019 10:56
Al enkele jaren is Stichting Lytse Farwegen bezig om de kleine historische vaarwegen in de Greidhoeke weer bevaarbaar te maken. Gezien de impuls die dit project kan geven aan de recreatie, toerisme en leefbaarheid in de regio acht de VVD het wenselijk dat ook de gemeente Waadhoeke dit project stimuleert. Een aantal jaren terug zijn er op bepaalde trajecten al forse investeringen gedaan door onder andere bruggen op te hogen. Nu is de tijd gekomen om nieuwe investeringen te doen voor het verder bevaarbaar maken van de verschillende routes en door de resterende knelpunten weg te nemen. Voor het professionaliseren van het projectplan is het inschakelen van een externe deskundige noodzakelijk. Diverse fondsen die de plannen mee willen financieren hebben daar om gevraagd. De gemeente Súdwest-Fryslân heeft de gevraagde bijdrage al uitbetaald om de deskundigheid te kunnen inschakelen. Helaas heeft het college van Waadhoeke tot op heden nog geen bijdrage toegekend. De VVD gaat daarom een motie indienen om de bijdrage van € 2.000,- alsnog beschikbaar te stellen, zodat de initiatiefnemers verder kunnen met de ontwikkeling en realisatie van het project. Update: de FNP tsjinnet de moasje mei yn! Goed nijs 👍🏻